Kirjoittanut

kontio yössä

Kontio on ollut sivuston ykkösuutinen. Siis se että ei voittanut tänään. Joidenkin mielestä ukko ylijumala, joidenkin mielestä jotain muuta.

Puurot ja vellit ovat tänään sekaisin pahemman kerran. Puolustajat vetoavat koko uraan, joka hakee vertaistaan maailmanlaajuisestikin. Kritisoijat nauravat yhden päivän suorituksille.

Esitän asian niinkuin sen näen. Kontio lähti vihreämmille laitumille (green dollars) 2000-luvun alussa. Hyvä niin. Meiltä useimmilta ei löydy tuollaista uskallusta. Alku oli varmasti hankalaa kielitaidottomana. Ruotsissa tuskin ajateltiin silloin että hienoa kun Leonardo da Vinci tulee Tukholmaan.

Useimmilta on kuitenkin jäänyt huomaamatta, että kymmenessä vuodessa tapahtuu paljon. Ei täällä kotomaassa olla sen vetoavun varassa jota monet harhautuneet luulevat Kontiosta saavansa. Tälläkin puolella Pohjanlahtea on upeita hevosia, treenareita, omistajia ja kuskeja enemmän kuin laki sallii. Mitä ihmettä tänäänkin odotettiin? Että jos Jorma suostuu istumaan kärryille (mä maksan ihan mitä vaan??), niin velat muuttuvat saataviksi.

Tosiasia on että Jorman elämä on lahden vasemmalla puolen. Akseli seurasi perässä, ja päässee helpommalla kun äidinkieli on ruotsi.

Kontio ei pärjänne jatkossakaan visiiteillään kotimaan puolella, mutta syynä ei ole taidon puute vaan pelaajien ylioptimistiset odotukset. Jos ronskisti sanotaan, Kontio on ihan pihalla siitä mitä Forssassa ja Kuopiossa nykyisin tapahtuu. Jos joku luulee että tulosta tulee sillä että ajajan paikalle istutetaan Kontio tai Adielsson, ja hevosesta viis, paikalliskulttuurista viis, ajokulttuurista viis, vastustajien tuntemisesta viis, niin noutaja tulee äkkiä.

Virhearvioita sattuu eniten meille pelaajille, mutta sattuu niitä kuskeillekin. Heistä suurin osa seuraa aikaansa, ja ovat ajaneet samojen hevosten keskellä ikänsä. Kontiolla tätä etua ei ole enää. Kun ajelee monen tasoisilla hevosilla Turussa, Lahdessa ja Kuopiossa, saa jonkinlaisen mittakaavan ja vertaisarvion.

Kontiolla ei varmasti ole hajuakaan siitä mitä Lindroos, Ala-Korpi tai Vehviläinen ajattelevat lähtöhetkellä. Ja se on nimeltämainittujen etu.

Vastaukset

Kirjoittanut

uskallusta?

Eiköhän tuolla lähtemisellä ollut myös taloudellisia syitä. Mutta jätetään ne nyt ruotimatta. Ei kuitenkaan kannata puhua mitään uskallustarinoita, jos ei asiasta tiedä.

Kirjoittanut

taloudelliset syyt?

Ottaa siinäkin riskin, jos lähtee taloudellisista syistä. Jos taloudelliset syyt painavat vaa'assa eniten, mikseivät muut seuraa laivaa rottien lailla? Miksi tyytyä Forssan iltaravien tuloihin kun Malmössä saa saman satakertaisena. Vai saisiko Moilanen ja Teivainen tai Forss ajotehtäviä siellä niin paljon että olisi alkuunkin vara valita?

Kirjoittanut

kyseessä oli verotukselliset asiat

joten älä lypsä, äläkä hekumoi.

Kirjoittanut

sulla ei taida taas ymmärrys riittää

Kontiolla oli ilmeisesti verovelkaa jonninverran.

Ei se miehen ajotaitoja heikennä, mutta jos et ole edes tietoinen asoista, niin älä hehkuta asioita joista et tiedä.

Pohjoismaiden voitokkain kuski. Ei olisi sitä, jos ei olisi Ruotsiin lähtenyt.

Kirjoittanut

lueppa omaa tekstiäsi

"Esitän asian niinkuin sen näen. Kontio lähti vihreämmille
laitumille (green dollars) 2000-luvun alussa. Hyvä niin.
Meiltä useimmilta ei löydy tuollaista uskallusta."


Tuoko ei ole hehkutusta? No aijaa :D

Kirjoittanut

kerrankin järkipuhetta

Lukekaa huolella mesikämmenen avausviesti. Tältä areenalta saa harvoin lukea niin harkittua juttua. Silmitöntä pahantahtoisuutta kyllä.

Jore

Kirjoittanut

ja sekös oli uutinen

juu, kerroin tosiasian ilman sen enempiä tarkoitusperiä. No, alistun tahtoonne, mitä tästä enempää vääntämään. Taas se nähtiin, että tällä sivustolla järki on hupeneva kansanvara. Kansa vääntää jostain Baby Bakerista. Ehkä se vielä onnistuu viiden vuoden kuluessa, jos ei teuraaksi ole mennyt.