Kirjoittanut Aktuaari
Pysyvä linkki tähän keskusteluunKokonaisvaihdon lasku..
jatkuu.. Tänään n. 50.000€:a pakkia viimevuoteen. Vauhti on tasainen, ja tuota viimevuotistakin voidaan pitää katastrofina.
jatkuu.. Tänään n. 50.000€:a pakkia viimevuoteen. Vauhti on tasainen, ja tuota viimevuotistakin voidaan pitää katastrofina.
harmillinen juttu tuo fintoton sivujen kaatuminen. T65 ois ilman sitä noussut uusiin ennätyslukemiin.
Tuskin tuo tekninen takkuilu koko luisua selittää, mutta jotain kuitenkin.
Suunta oli kuitenkin väärä
Etäpisteessä ei asiaa huomannut. Toto4 tuli kuitenkin keskiviikon ennäykseensä jos oikein muistelen (tarkistamaton tieto siis ja narauttakaa virheestä) ja jäi historiallisesti alle 60 000 euron :-(
Tällä palstalla on vihakirjoituksesta syytetty pelkkien numerotietojen julkaisemisestakin, mutta arvaan, että Hippos ei julkaise seuraavassa kuukausitiedotteessa lukuja vaan korkeintaan käyrät ja nekin myöhässä.
olet ihan väärässä. Tilastot tulee ulos heti kuun lopussa ja nousukäyrä niissä on jyrkkä. Eli kerrotaan vaihdon kasvusta Fintoto peleissä verrattuna vuoteen 2011.
Kokonaisvaihdon laskuun ja Veikkauksen peleien vaihtoihin ei tietenkään verrata, vaan juhlitaan tätä vahvalla kasvu-uralla oloa! :-)
Tästä tilastointitavan esittämisestä melkein voisi löydä vetoa?
Eikös Soini ole jo kehunut ekan viikon olleen 11% ja tokan 6% viime vuotta edellä. Eiköhän siellä keskitytä päätuotteen markkinoinnin onnistumisen mainostamiseen;
"Ensin loistavassa hengessä 900 000 euroa ja sen jälkeenkin keskiarvovaihto päätuote Toto75:ssa yli puolen miljoonan euron keskiarvolla! Positiivinen henki ja hyvät tulokset innostavat raviväkeä puhaltamaan yhteiseen hiileen ja haltuunotto on onnistunut mainiosti vastoin pelkoja!"
vuoden 2011 vaihdot selkeinä lukuina.
Samalla kysyisin, että missä on määrätty päivämäärä, jolloin kuukausitiedote on julkaistava ?
Linkki Toto-pelien kehitys 2011 (http://www.hippos.fi/files/2976/totopelit_joulukuu.pdf)
Vakiintunut käytäntö oli julkaista kk-tiedote muutama päivä kuukauden vaihtumisen jälkeen. Jostain "täysin tuntemattomasta syystä" ihan viimeisten numeroiden osalta julkistamisia kuitenkin lykättiin.
En mene yksityiskohtiin, ne on tällä palstalla julkaistu ja historiasta löytyvät. Sattumiin kuuluu lisäksi se, että joulukuun julkistaminen tapahtui normaaliin nähden reilusti myöhässä päivää ennen Fintoton uuden hallituksen julkistamista.
Normaalin tiedotuskäytännön muuttaminen ja tiedotusformaatin väliaikainenkaan informaation vähentäminen (myyntilukujen pudottaminen kertaallen pois) ja tarkoituksellinen ajoittaminen eivät ole toimituksellisia rutiinitoimia. Niille on syynsä.
Ovatko Orvokki ja muut eri mieltä ja jos ovat niin millä perusteilla?
todeta, että Idiotissimuksellakaan ei ole tiedossa mitään määräystä siitä, milloin kuukausitiedote on julkaistava. Itse asiassa minä en ole aivan varma siitäkään, onko tuo tiedotekkaan missään määritelty pakolliseksi, onpahan vain Hippoksen tapa tiedottaa asioista.
Kertoisitko Idiotissimus nyt aivan selkein sanoin, mitä näillä vihjailuillasi haet ?
Minä en ainakaan pelivaihtojen osalta näe syytä siihen, että Hippos/Fintoto olisi tahallisesti viivytellyt tietojen julkaisemista marras- ja joulukuun osalta. Kääntyiväthän myyntiluvut marraskuussa 4.79 % ja joulukuussa 5.48 % nousuun edellisvuoteen nähden, kun ne syys- ja lokakuussa olivat laskussa.
Toki Fintoton asettamaan 7 % kokonaisnousuun ei päästy mutta sehän oli jo aiemmin täysin selvää. Palstalla on jaksettu pyörittää kielteistä keskustelua pelivaihdoista. En ole esimerkiksi tuosta joulukuun lähes 5.5 % vaihtojen noususta kovin laajoja keskusteluja havainnut. Olisiko jäänyt tai tahallaan jätetty huomaamatta.
Pelivaihtojen kasvu tulee tietenkin ulkomaan pelistä. On mielenkiintoista nähdä, jatkuuko peli tammikuussa yhtä vilkkaana kuin joulukuussa. Kaiken järjen mukaan siinä pitäisi tapahtua jopa nousua, ovathan Ranskan talvimeetingin suuret ja kiinnostavat ravilähdöt meilläkin pelattavina.
Olen itse suhtautunut varsin nuivasti ulkomaiseen pelitarjontaan. Olen vaatinut, että suomalainen ravituote on ensin saatettava kuntoon. Nyt näin on tapahtunut tai tapahtumassa. Muutos televisionäkyvyydessä ja ohjelmien sisällöissä on valtava verrattuna vaikkapa vuoteen 2009. Toivottavasti viimeisetkin pikkumurheet nettiTv:n osalta saadaan poistumaan uusien palvelimien myötä.
Kukaan ei tunnu ottavan huomioon niitä ulkomaan kohteita joista tulee mahdollista +ssaa ja kasvua kokonaispelimyynteihin, tosin prosenttien salamyhkäisyys on niissä ongelma ulospäin.
tilastomatemaatikko mutta uteliaisuuttani koetin laskea Fintoton/Hippoksen osuuksia Vermon pelivaihdoista viideltä viime vuodelta osapuilleen toisiaan vastaavilta päiviltä.
Vuonna 2008 kokonaistotovaihto oli 498 642 euroa ja V5-vaihto 531 609 euroa. Näistä Fintoton osuudeksi jäi 179 845 euroa.
Vuonna 2009 kokonaistotovaihto oli 485 263 euroa ja V5-vaihto 532 033 euroa. Näistä Fintoton osuudeksi jäi 175 034 euroa.
Vuonna 2010 kokonaistotovaihto oli 329 483 euroa ja V5-vaihto 430 793 euroa. Näistä Fintoton osuudeksi jäi 135 102 euroa.
Vuonna 2011 kokonaistotovaihto oli 415 702 euroa ja V5-vaihto 454 197 euroa. Näistä Fintoton osuudeksi jäi 152 840 euroa.
Nämä ovat hieman mutua, koska minulla ei ole tarkkaa tietoa Veikkauksen maksamista korvauksista vuodelle 2011. Vuonna 2008 korvaus oli 6.7 miljoonaa, vuonna 2009 6.4 miljoonaa ja vuonna 2010 6.0 miljoonaa. En myöskään tiedä, menivätkö nämä korvaukset tasan V5- ja V75-päivien välillä.
Eilen T65-vaihto oli 397 346 euroa ja muu vaihto 431 269 euroa. Fintoton osuus näistä on 244 576 euroa. Ja kyllä, tiedän että kustannukset ovat nousseet mutta eivät ehkä kuitenkaan enempää kuin tuo Fintoton osuuden nousu.
Fintoton pelisivujen kaatuminen oli todella valitettavaa ja vei todennäköisesti jonkinverran vaihdosta eilen.
Vielä lopuksi, oikeudet laskuvirheisiin pidätetään, aika kiireesti noita lukuja katselin.
Välillä tuntuu, että tässä vaihtokiihkoilussa ollaan unohdettu se, että ei se ole se kriittinen luku. Paljon tärkeämpää olisi tietää paljonko niitä euroja jää lopulta viivan alle.
Jotta fintoto pääsisi edes teoriassa samalle tasolle veikkauksen 6 miljoonan osuuden kanssa, pitää kokonaisjakosumman olla viikossa 345 000 euroa. Eli sehän kahdella pelillä ylitetään kirkkaasti. Mutta, kun Veikkaus hoiti televisioinnin ja mainostamisen näihin V75 ja V5 peleihin, niin siihen saatetaankin tarvia jopa miljoonavaihto viikottain, että saadaan kulut korvattua.
Ainakin ensimmäisenä vuotena, kun pelipisteitä lisätään ja koneet uusitaan, sekä nettisivustoa pitää petrata jäädään vielä huomattavasti tappiolle. Eiköhän tässä olekin tarkoitus, että pitkässä juoksussa tämä vaihto on kannattavaa.
On silti riskaabelia yrittää liian monella muutoksella haukata heti liaan isoa palaa kakusta, koska siinä voi käydä niin, että muutaman vuoden projekti muuttuu kymmenien vuosien projektiksi, jos vanhat pelaajat hätistellään pois.
koittakaa nyt ymmärtää, että vaihtojen ODOTETTIINKIN laskevan, jopa paljon enemmän kuin ne ovat laskeneet! Syy: veikkauksen 3000 vs. fintoton 1000 pelipistettä. Etenkin 75 ja 65 pelien osalta odotettiin jopa dramaattista pudotusta, mutta onneksi maltillisella tasolla on pysynyt pudotus.
Veikkaus maksoi 12% kohdekorvausta/kierros järjestämistään V75 ja V5 kierroksista, loput 25% meni yleishyödylliseen toimintaan. Fintoto maksaa kaiken 35% (65 ja 75 peleistä)hippokselle ja se menee suoraan raviurheiluun. Siinä on se ero.
Jos Veikkaus maksoi noin 12 M€ vuodessa kohdekorvauksia 100M€ vaihdosta, niin Fintoto maksaa/tulouttaa noin 28M€ arviolta 80M€ vaihdosta. Siinä on 16M€ enemmän kuin veikalta saatiin, vaikka vaihto laskisi 20% Toivottavasti tämä näkyy palkintotasossa...
En näe minäkään pelivaihtoa niin tärkeänä mittarina kuin sitä mitä jää järjestävälle raviradalle viivan alle palkintoina maksettavaksi ja muihin kuluihin. Jotakin tästä voisi kertoa radan saaman palkintotuen kehityksen merkitys eli kuinka paljon rata saa tukea Fintotolta T65:n ja T75:n pyörittämiseen Veikkaukseen verraten.
Nettipelin kasvu pienentää ratojen osuutta pelivaihdosta ja johtaa ennenpitkää ratojen yt-neuvotteluihin Hippoksen kentässä. Riittävätkö lomautukset vai tarvitaanko irtisanomisia, jää nähtäväksi. Toki on ymmärrettävä Fintoton rahantarve investointeihinsa, mutta ”kuoleeko kurki ennenkuin suo sulaa”.
Pelipisteiden määrä olisi harkittava tarkkaan. Nettipelaaminen onnistuu jo niin helposti, että korvestakin pelit saadaan sisään. Mobiilikaista riittää hyvin ja jokainen voi opetella sen verran tietokoneenkäyttöä tai ostaa 100€ ZTE älupuhelimen jolla pystyy pelaamaan.
Ei ole mitään järkeä pystyttää pelipistettä toimittaa kuponkeja ja maksaa asiamiespalkkioita jonnekin korpeen muutaman kovaäänise kädettömän puolisokean ukkelin palvelemiseksi.
Nämä kaverit poistuu muutenkin pian pelaamasta, joten parempi on keskittää järkevä määrä pisteitä isompiin kauppakeskuksiin, kuten nyt on tehty. Sitä kautta pitäisi hankkia uusia asiakkaita niiden pisteiden käyttäjiksi, eikä yrittää palvella marginaalista porukkaa joka niemessä ja notkelmassa.
Laitteet vaativat myös huoltoa ja tukea, ja tässä kohtaa laskisin tarkasti, miten paljon niitä tulee lisätä jotta ne pysyvät seuraavat 10-vuottakin tuottavina näiden ukkojen kadottua.
Tässä on nyt pieni kulutustottumusten muutoksen paikka ja siirtyminen nykyaikaan niiden piilopirttien miesten osalta.
Maaseudulla kyllä löytyy tietokone melkein joka taloudesta ja pelkän Fintoton palvelun käytön opettelu ei vaadi raketti-insinöörin papereita.
Veikkausten pelipisteiden määrän tavoitteleminen Fintoton kokoiselle yritykselle ei ainakaan ole järkevää. Piste.
Orvokki, missä ominaisuudessa olet oikein vaatinut, että suomalainen pelitarjonta on saatava kuntoon ennen ulkomaan tarjonnan laajentamista?
Pidätkö "pikkumurheena" sellaista erittäin merkityksellistä asiaa kuin toimiva kuvanvälitys? Tämä "pikkumurhe" on kestänyt jo toista vuotta asiassa, jossa muilla toimijoilla ole ollut mainittavia ongelmia.
Nyt tosin tiedotetaan, että vika on jo löytynyt ja se pyritään korjaamaan maaliskuuhun mennessä, vielä kun ilmoittaisivat minä vuonna.
Fintoton pelien kokonaisvaihto tulee tänä vuonna kasvamaan ymmärrettävästi reilustikin, olisi vaan mielenkiintoista tietää ovatko bonukset vielä sidottu Fintoton vaihdon kasvuun, vai kaikkien ravipelien kasvuun? Veikkaisin edellistä vaihtoehtoa. ;)
Kuten moni edelläkin on todennut, niin pelkkä vaihdon kasvu ei vielä auta hevosurheilua eteenpäin muuta kuin paperilla ja mielikuvissa. Todellisuus, ehkä karmaisevakin, paljastuu viivan alta, mutta sitä tietoa saamme odottaa vielä pitkään. Nyt nautitaan "kasvusta". ;)
kokonaispelivaihdosta tuli internetin kautta 46.4 prosenttia. Suomen sisäisessä pelissä tuo prosentti on todennäköisesti hieman alempi. Ratapelinä pelattiin 9.6 % pelistä eli aikamoinen siivu kertyy edelleen erilaisista asiamiespisteistä, kun kokonaispottia ajatellaan.
Tunnen itse henkilökohtaisesti monia sellaisia henkilöitä, jotka eivät ole internetpelitiliä avanneet eivätkä aio koskaan avatakkaan.
Osa perustelee tuon sillä, että heillä ei ole kotonaan konetta eivätkä he aio sitä koskaan hankkiakkaan. Riittää kuulemma kun painii koneen kanssa päivät pitkät töissä.
Osa taas on sitä mieltä, että eivät anna pirulle edes pikkusormen puolikasta. Peliriippuvuus syntyy paljon helpommin, kun on kotona mahdollisuus pelata. Jos joutuu lähtemään jopa kymmenien kilometrien päähän pelien perään kynnys pelata on korkeampi.
Jokainen kanta-asiakas on tärkeä. Olkoon kuinka vanha ja kädetön tahansa. Taitaa nyt Bronssonilta unohtua vanha viisaus "parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla".
Liikun lähes päivittäin kohtuullisessa korvessa. Siellä ei ole joka paikassa minkäänlaista internetyhteyttä eivätkä tavallisten matkapuhelimien kentät riitä. Ihan reilusti alle 100 kilometrin päässä Kuopiosta on tällaisia alueita. Kyllä siellä Fintoton asiamies on pelihenkilön ainoa kaveri. Onneksi Fintotossa on näköjään tämä ymmärretty.
olen toiminut tarkkaan ottaen vuonna 1968 alkaneella raviharrastajan urallani pelaajana, hevosenhoitajana, amatöörivalmentajana, omistajana, kasvattajana ja talkoonaisena raviradoilla alkaen lipunmyynnistä ja radan lanaamisesta päätyen tuomaritorniin.
Olisiko tuossa jo riittävästi meriittiä jotta voisi esittää niin raviradoille kuin Fintotollekkin jonkinlaisia vaatimuksia semminkin, kun on koetettu jonkinlaisen joukkovoimankin kanssa toimia.
Entäpä itse, missä ominaisuudessa olet asettunut kaikkea arvostelevaksi vastarannankiiskeksi ?
Pitkä on "kakku" molemmilla.
Omasta luettelostani puuttuu hevosenhoitaja, amatöörivalmentaja ja talkoonainen, mutta tämä viimeinen voidaan korvata toisella sukupuolella. ;)
Lisäyksenä cv:hen voisin mainita myös toiminnan valittuna jäsenenä erilaisissa yhdistyksissä, myös nimenomaan raviurheiluun liittyvissä.
Oma melko kattava pelaajan urani käsittää myös vuosien pelaamisen ulkomailla, lähinnä Ruotsissa. Melko suuren vaihdon omaavan pelipisteen osaomistajana voin sanoa myös tuntevani keskimääräistä huomattavasti paremmin kansan pelikäyttäytymisen.
Työurani aikana, joka on pitkä ja käsittää myös johtavassa asemassa toimimisen, olen aina kehottanut eri palavereissa kaikkia rohkeasti tuomaan ajatuksensa esille, vaikka ne tuntuisivat kuinka hulluilta tahansa. Niitä soveltamalla ja yhdistämällä muihin ehdotuksiin on tehty monia erittäin toimivia ratkaisuja.
Tämä toimii, tai ainakin pitäisi toimia, myös täälläkin, enkä koe olevani mitenkään vastarannankiiski. Jos joku kokee omista ajatuksistaan poikkevan ehdotuksen tai ajatuksen jotenkin epäasialliseksi tai jopa loukkaavaksi, niin se on mielestäni hänen oma häpeänsä.
Erilaisistakin ajatuksista ja ehdotuksista pitää pystyä keskustelemaan, joskus niistä voi olla jopa suurtakin hyötyä. Yksipuolisesti junttaamalla tehdyt ratkaisut ovat todella harvoin ne parhaat mahdolliset.
Suoraan en ole koskaan tyrmännyt kenenkään kuinka hullulta tahansa tuntuvaa ajatusta, enkä toivo näin tapahtuvan kenenkään taholta myöskään omien ajatusteni ja kirjoitusteni osalta. Mielestäni omaan kantaa ottamiini asioihin myös melko laajapohjaisen kokemuksen.
Asiallinen keskustelu vie asioita aina eteenpäin.
Fintoton kallis ja kasvava organisaatio nielee nyt ja tulevaisuudessa niin valtavan summan, että raviurheilun osuus pelikertymästä tulee pienenemään.
"Toivottavasti viimeisetkin pikkumurheet nettiTv:n osalta saadaan poistumaan uusien palvelimien myötä."
Ihmeellistä kritisointia täällä monelta Fintoton upean NettiTV:n toiminnasta. Vaikuttaa peliriippuvaisten ihmisten vihapuheilta nämä lähes päivittäiset avautumiset.
Minäkään en ole pelannut enää totoa vuosiin, mutta katselen päivittäin Suomen laadukkaita ravilähetyksiä ja tuen näin omalta osaltani kotimaista hevostaloutta.
Eipä noissa luvuissa mitään uutta ollut; vale, emävale ja tilasto. Kotimaan myynti oli ja pysyi vakaassa laskussa vuoden loppuun asti, mutta sitä kompensoitiin aloittamalla ulkomaan kohteet jo marraskuussa toisin kuin 2010.
Epävirallisten tietojen mukaan ulkomaille piti myydä yli 2x jotta siitä jäi saman verran kuin kotimaan normimyynnistä. Tämän takia tätä tietoa ei kerrottu edes Hippoksen hallituksen jäsenille.
Hippos julkaisee kotimaan myynnit useammin kuin päivittäin eikä sillä ole velvoitetta julkaista ulkomaan myyntejä kuin vuosikertomuksessaan. Ei tämä ole juridinen vaan eettinen kysymys.
Vai onko Orvokki sitä mieltä että salailu ja tiedon panttaaminen ovat tätä päivää ja suositeltavia toimintatapoja?
Onko Fintoto missään ilmoitellut laskettuja, kuviteltuja tuloja ja menoja, lienee ainakin vielä kaikille vähän epäselvä kokonaisuus.
Ovatko esimerkiksi nuo laitteet omia vai vuokralla, sun muista tällaisista ei ole tietoa.
Totomasiinat on hankittu leasing-rahoituksella. Rahaa meni monta miljoonaa. Omia kassavaroja fintolla ei juurikaan ole. Kiitos tästä kuuluu toimarin tuhlailupolitiikan.
Rahaa kuluu uusiin työntekijöihin satoja tuhansia vuodessa
Konsulttipalkkioihin ja tietoteknisiin ulkoistuksiin miljoonia vuodessa
Pelipisteiden laajentamiseen jokunen milli vuodessa
Mainontaan palaa milli vuodessa
-Rahaa siis kuluu huikeasti aiempaa enemmän ja sen sijaan tulospuoli laskee. Nettiosuus kasvaa (rahaa fintotolle) ja ratapeli (raha radoille) pienenee.
Lyhyesti: fintoto tienaa netin kautta, tuhlaa ne rahat vääriin tarkoituksiin ja vähentää tuloutusta raviradoille.
Tämä tarkoittaa tuskaa ja talousvaikeuksia raviradoille.Yhtälö on murhaava. Tarkoittanee raviurheilun hiipumista Suomessa kunnes loppuu kokonaan.
Hippolantieto on omat rahat hävinyt. Fintoto oli Suomen paras yritys tulos-kautta muut menot sai palkinon. HÄVETKÄÄ HEIKOT ON TEIDÄN HERMOT
Tätä en ole missään vaiheessa ymmärtänyt, että miksi näitä pelikoneita on pitänyt kiikuttaa "joka paikkaan" eli nyt niitä on kai jo noin tuhannessa eri paikassa.
Innovaatiota ja mielikuvitusta yhdistämällä tämän olisi voinut hoitaa toisellakin tavalla, mutta tällä vanhalla kaavalla mennään nyt varmaan sitten seuraavat kymmenen vuotta ainakin.
Vuonna 2006 myynti 206 659 000
Vuonna 2010 myynti 201 326 000
Vuonna 2006 bruttokate 48 574 000
Vuonna 2010 bruttokate 45 667 000
Vuonna 2006 henkilöstökulut 1 447 000
Vuonna 2010 henkilöstökulut 2 257 000
Heh, en ole konkurssin partaalla toton takia vaikka joskus pelaankin. Muuten hävinnyt kirjoitetaan kahdella n:llä. No niin omis / amis oppi vähän kielioppia.
Ja sitten Pilotille. Olen samaa mieltä kanssasi, että mitä järkeä on laajentaa verkostoa väkipakolla ja viedä toto-koneet joka kirkonkylään ja usein vielä puoliväkisin. Fintotolla on paljon koneita paikoissa, jossa ne eivät edes maksa itseään takaisin (markkinointikulut, kupongit, nettiliittymä. Kasvava kanava on netti kuiteskin.
Ja, Idiotissimus: sulla oli hyvät vertailut. Kauhulla odotan vuoden 2011 lukuja. Niitä varmaan salataan viimeiseen asti, mutta vuosikertomuksesta ne sitten näkee. Henkilöstökulut ovat nousseet radikaalisti edelleen, kuten markkinointikulut ja konsulttipalkkiotkin. Julmaa on tietenkin se, että pelivaihto kasvoi aivan liian vähän kuluihin nähden.
Jos minä olisin Hippoksen tai Fintoton hallituksen jäsen niin olisin erittäin huolestunut rahan riittävyydestä. Mutta ehkei herroja kiinnosta.
Alun alkaenkin oli järjetöntä perustaa peliyhtö ja rakentaa kallis myynti- ja tiedonsiirtoverkosto.
Mitä tähän kaikkeen on kulunut ja paljonko jatkuvasti kuluu ?
Veikkauksella olisi ollut valmis ja toimiva organisaatio.
Tottakai Veikkaus olisi omansa välistä ottanut, mutta varmasti parempi toimivampi ja ennen kaikkea halvempi ratkaisu.
Tällä menolla pää tulee vetävän käteen nopeasti.
Kulubudjetti on räjähtänyt käsiin ja kokonaisvaihto laskee.
Sellainen yhtälö ei kertakaikkiaan toimi.
Pitäisi se jokaisen tervejärkisen tajuta.
Yksikään ei tiestä ei tiedä Fintoto 2011 kokonaisvaihtoa kuinka paljon kuluja kuinka paljon voittoa. Fintoto valitiin parhaaksi yrityksesi Suomessa 2010 kun voitto ja henkilökunta. se valita on tehty. Alyä kääpiöt
Viime vuoden luvuissa henkilöstökulut lienevät yli 2,5 miljoonaa, sitä kuinka paljon en tiedä. Kuluvan vuoden ongelmat ovat tässä kuitenkin viime vuotta suurempi huolenaihe.
Arpajaisveron korotus tekee yhden loven ja Fintoto on kaivanut kuoppaa itselleen päivittäisellä Toto5-pelillä. Vaikka T5 onkin sinällään pitänyt asemia V4:n verrattuna ja tuonut juuri tuohon peliin uusiakin asiakkaita, on muutos suututtanut osaa vanhasta asiakaskunnasta.
Tämä pieni rahalla äänestäneiden joukko on aiheuttanut sen, että myynninpudotusvauhti tuplaantui vuodenvaihteessa. Ja tämä onnistuneesta mainoskampanjasta ja ravikarnevaaleista huolimatta.
Pilotilta on pakko kysyä, että yrittikö hän innovaatiotaan Fintotolle esitellä ja jos yritti, niin kuinka pitkälle pääsi ennen kuin meni pieleen?
Keskiarvo tulee jäämään sinne 390-450 000 euron korville, joten ei tuo vuosituloutus tule olemaan lähellekkään 80 miljoonaa euroa.
Kyllä T65 t75 lisää tämmän vuoden vaihtoa vusitasolla aika paljon. 2011 ne menivät veikkauselle v5 v75 vaihtona. En ole kuulut vielä yhdekään raviradan moitivan tätä uutta systemiä, enkä ammativalmetajan vaan kakki ovat kiiteleet.
Kakki se vaan kiittää. Ei muut. Paska homma.
Katsoin viime vuoden vaihdon v5 veikkaus vei yli neljäsataatuhata Fintoto sai samanverran. 2012 Fintoto yli kahdeksasataatuhta vaihto. osaa laskea..
Vuosi sitten torstairavit Kouvolassa 27.1.2011
V-4 vaihto 143 tuhtatta. Lahti 26.1.2011 T-5 vaihto 125 tuhatta. Kertoo kaiken. T-65 jos vaihdettaisiin V-5: päästäisiin Veikkauksen V-5 vaihtoihin, kun muina iltoina ajettaisiin T-4.
Kokonaisvaihdossa onkin tiputusta n 76 tonnia vuoden takaiseen Kouvolaan. Toivoa sopii, että ulkomaan peli jaksaa hilata plussalle, toki en usko että se mitää 100.000 vaihtoa päivässä kerää. Prosenteissa muuten tuo tiputus on n 19%, jokuhan täällä väitti etteivät vaihdot voi tippua 10-20%:a;)
Positiivisuutta asioihin, nyt sentään saatiin nettikuvasta tuloja kun se oli maksullinen. Minäkin sen ostin eli olin osaltani tukemassa toimintaa.
Mitä tulee näihin innovaatioihin, niin ehdotin jossain vaiheessa täälläkin, että Fintoto voisi järjestää (tai olisi voinut ennen suuria muutoksia) innovaatiokilpailun. Tässä olisi voitu käyttää pikku hitu markkinointibudjetista tai kehitysrahoista tai konsulttipalkkioista.
Esim. niin, että 10 isompaa tai pienempää ehdotusta jotka toteutetaan palkitaan riihikuivalla rahalla. Totokolmikolle esim. 15000-10000-5000€ ja muille toteutuneille vaikka 1000€ jokaiselle. Aivan varmasti olisi saatu hyviä ideoita toteutettavaksi. Tämmöinen aloite/innovaatiotoiminta on yleensä useimmilla firmoilla käytössä; ja tämmöisissä tapauksissa voisi tosiaan pitää vaikka avoimenkin kisan.
Mutta mitäpä näitä, kyllä ruorista kiinni pitävät yleensä tietävät mitä tekevät. Kunhan kapteeni sitten poistuu viimeisenä veneestä.
Palstan yltiöpositiivisimmat ovat tyytyväisiä kun saavat päivittäin lasin vettä ja palan näkkileipää. Katsellaan ja odotellaan kuinka pitkää nämä eväät kantavat.
Eipä siinä Fintoton KKK:n positiivisuus auta kun pelaajien mielenkiinto ravipeleihin loppuu.
Hitunen realismia sekaan ei olisi pahitteeksi.
Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku.
Onhan noita parannusehdotuksia julkaistu ilmaiseksikin vaikka kuinka paljon, joten vaikea uskoa että olisi jäänyt innovaatioiden puutteesta kiinni.
Jos asiantuntemus on sitä tasoa, että luullaan Toto5:n kierrättävän rahaa paremmin kuin nelkun ja tähän yhtälöön lisätään vaikkapa Salaman aikanaan tehty toteutus tai yhtä lailla nykyinen, niin ei siinä mikään auta. Muut mokat erikseen. Millä eväillä siellä kkaan ymmärtäisi mikä on hyvä innovaatio ja mikä ei?
Fintoto ei tiedä mitä pitäisi tehdä joten ammattitaidoton organisaatio keksii näennäisiä muutoksia parannusten sijaan, kun "liike on tärkeämpää kuin päämäärä ja jotain on pakko tehdä", suunnasta viis.
muutaman tonnin T5 pelistä ja alkoivat huutaa täällä, että onpa hyvä peli. Puhutaan rahan kierrosta yms. Moni täällä paasaa, miten T5 palauttaa paremmin, sitten kun katsoo samojen tyyppien rivejä tuolta pelit osioista, pelit ei ole siellä päinkään, eli se on vain se "illuusio" siitä suuremmasta voitosta, mistä he todellisuudessa puhuvat. Toisinsanoen markkinointi on osunut ja uponnut heidän kohdallaan ja he jostain syystä ainakin vielä uskovat tuohon "parempaan rahan kiertoon ja voittoon".
Itse ihmettelen, miksi se on Fintotolle niin vaikea tajuta, että pelaajien vastarinta voittaa pitkässä juoksussa tässä asiassa ja Fintoto menettää satoja tuhansia rahaa niin kauan, kun pitää väkisin tätä T5 peliä jokapäiväisenä. Sinällään typerää, koska heidän osuutensa eli se 35% pysyy prosentuaalisesti molemmissa peleissä samana. Kyllä minä kuitenkin tarjoisin pelaajille kuitenkin sitä peliä, josta saisi isomman summan rahaa eli sen 35% siivun siitä isommasta vaihdosta? Miksei Fintoto näin halua?
Vai onko tämä vaan sitä, että ei haluta myöntää virhettä, koska se pelimiksi systeemikin joutui naurunalaiseksi? Tulee taasen mieleen se ylpeys ja lankeamus tästä jutusta.
vaan niin, että Breider uutena tyyppinä on haksahtanut siihen vanhaan höpötykseen, eli "tehdään kuten Ruotsissa, koska sielläkin tämä toimii näin". Tätähän moni on yrittänyt jo aikaisemmin laihoin tuloksin. Eli tämäkö on kuitenkin se tulos, kun lähdetään siltä puhtaalta pöydältä täysin ulkopuolisen johtamana, että käydään ne samat karikot ensin läpi, jotka on käyty jo aikaisemmin?
Kun Suomea vaan ei voi verrat pelikäyttäytymisessä Ruotsiin.
Mikäli Fintoton nykyinen johtajisto on, kuten vaikuttaa, näyttönsä antanut, olisi nopessa aikataulussa mietittävä vakavasti henkilö vaihdoksia.
Tällä nykysellä menolla on pää vetävän kädessä nopeammin kuin huomaammekaan.
Kauan kaivattu positiivisuuden ilmapiiri on hiipinyt raviurheiluun nyt vuoden alussa... ei ilmeisesti kuitenkaan kaikkialla.
Tällä palstalla on positiivisia, mutta on myös niitä , jotka oikein tikulla tuntuvat kaivavan kaikkea negatiivista, riemuitsevat jokaisesta vaihdon laskusta ja muista vastaavista jutuista ja jatkavat heti samaa vanhaa virttä johdon vaihtamiseta.
Realistisesti ajatellen tämä vuoden alku on mennyt yllättävän hyvin. Suuria teknisiä ongelmia ei tullut, V75 avauspäivä Vermossa oli hieno, mainonta on saanut paljon kiitosta ja oikeasti on levinnyt sellainen positiivinen yhdessä tekemisen meininki soraäänistä huolimatta.
Tottakai jokainen ymmärtää, että kulut ovat kasvaneet huikeasti ja nyt ainakin alkuunsa tuskin kassan pohjalle jää mitään, mutta unohdetaan se hetkeksi. Tämä nyt vallitseva positiivisuus on arvokkaampi kuin muutama miljoona kassan pohjalla. Tällä rakennetaan sitä raviurheilun tulevaisuutta ja kasvua.
Valittamalla ei nyt saavuteta mitään. Kesän jälkeen on ehkä aika tarkastella mitä on tapahtunut ja miten meni, mutta juuri nyt ei kuitenkaan ole rahkeita enää mihinkään lisämuutoksiin.
Anna lyysi on oikeassa että suu ja sieraimet kiinni sukeltamalla hukkuu hitaammin kuin jos vetää täysillä vettä keuhkoihin.
Hevosten kotiinpaluu pois Veikkaukselta on todella hyvä juttu. Samoin positiivinen ilmapiiri, jos sille olisi katetta. Ihan täydet pisteet Breiderille tämän ilmapiirin luomisesta ja onnistuneesta mainoskampanjasta.
Positiivisuutta voi olla kahdenlaista eri sorttia ihan tavallisessa elämässäkin. Jos joku asia onnistuu ja sitä juhlii, niin aamulla voi vähän väsyttää, mutta mieli on hyvä, vapaapäivän saa pitää ja morkkista ei ole.
Jos sen sijaan porukalla epäonnistumisten jälkeen vedetään tiukkaa viinaa ja porukalla kehutaan toisia niin, että velat muuttuvat saataviksi, niin hauskaa on kyllä ja ilmapiiri positiivinen. Herääminen aamulla todellisuuteen aiheuttaa kuitenkin kaksinkertaisen pettymyksen ja krapulan kun tajutaan kaiken olleenkin pelkkää toiveunta ja (itse)petosta.
Mitä tapahtuu kun tämä perusteetta herätetty positiivisuus loppuu ja palkintotasoa on pakko pudottaa jälleen?
Lapsenmieli on vähästä hyvä.
Positiivisyys on mukava asia, mutta sillä ei pitkäelle pötki. Valitettavasti liike-elämän laki on, että rahaa tulla pitää ja enemmän kuin menee.
Eiköhän tosiasia liene, että ainakin Koskenniemi ja Ekholm ovat näyttönsä antaneet.
Tilalle yksi sellainen jolla on tietoa ja osaamista ravipeleistä ja raviurheilusta ylipäätään.
Onko ilmiselvästi Fintoton palkkalistoilla olevan anna lyysin mielessä käynyt sellainen asia, että tällä palstalla saattaa olla kirjoittajia, jotka ymmärtävät ravikilpailutoiminnasta ja pelaamisesta enemmän kuin nykyiset päättäjät. Positiivisuudesta jauhamisella on rajansa, totuutta on pystyttävä katsomaan silmiin. Sitä ei tällä hetkellä tapahdu.
Mitähän se sananlasku sanoikaan kiitoksella elämisestä? ;)
Jos valittavana on yleinen positiivisuus ja tyhjä kassa, tai negatiivisuus ja muutama miljoona kassassa rahaa, niin kummanko anna lyysi valitsisi?
Luulen, että se muutama miljoona kassassa luo myös positiivisuutta.
Taannoinen Fintoton valinta parhaiten hoidetuksi yhtiöksi oli hyvä vitsi ja ainoastaan onnistuneen lobbauksen tulosta, siitä täydet pisteet. ;)
2012 tammikuun vaihto fintotolla minun laskun mukaan noi. neljämiljoonaa suurepi kuin tammikuu 2011 vaikka ei lasketa Ruotsin kierosta. Veikkauas vei raviurhelutta noi kaksi kolme miljoonaa kuukaus.. laskekaa
En todellakaan ole Fintoton palkkalistoilla. Itse asiassa olen yhtiötä tällä palstalla myös aika rankasti arvostellut. Oman arvosteluni lähtökohtana on ollut täydellinen tulosvastuun puuttuminen organisaatiossa (ovat olleet virkamiehiä vähän kuin Hippoksessa) ja sitä myötä uusasiakashankinnan laiminlyönti jo vuosikausia.
Käytännössä ollaan menty tuulten mukana, ensin oli talouskasvun myötä hyvät vuodet, josta otettiin täysi kunnia aivan aiheetta itselle ja sitten tuli laman myötä huonot vuodet ja yhtäkkiä syy olikin ulkoinen, eikä siinä, että ainoat keinot esim. pelivaihtojen kehittämisessä olivat pelleilyä joilla yritettiin vaan saada olemassaolevilta asiakkailta enemmän rahaa.
Eli koska omasta mielestäni tärkein syy raviurheilun nykyiseen lamaan on Fintoton epäonnistuminen uusasiakashankinnassa vuosikausia, on minun pakko toivoa, että tämä positiivisuuden ilmapiiri on siihen ratkaisu. Hyvällä mielellä olevaan porukkaan on helpompi tulla sisään.
Lisäksi kun siellä nyt on kokonainen myyntiorganisaatio uskon ja toivon, että myös tulosvastuu on otettu mukaan.
Tällä hetkellä palkinnot varsinkin V75-tasolla ovat hyvät, varmasti jopa paremmat kuin mihin nykymenolla olisi varaa.
Uhkapelureitahan me olemme kaikki ja sitä tekee nyt koko hevosurheilu. Täytyy usko ja toivoa että kesään mennessä luvut oikeasti kääntyvät nousuun ja kassaan alkaa myös kertyä rahaa, muuten on edessä palkintojen romahdus, niinkuin joku täällä ennusti. Negatiivisuudella sinne kassaan ei kyllä tipu yhtään euroa.
Kun kepu saa molemmat ohjat käteensä viikon päästä ja lätkästään ALV totoon?
Negatiivisuudella ei tosiaankaan tipahda raviurheilun kassaan yhtään euroa, niinkuin anna lyysi sanoo.
Ihmetystä herättää vain, miksi tätä negatiivisuutta ruokitaan erilaisten mielipiteiden vastakkainasettelulla kuin jossittelupalstan mika-antti-vänkäilyä ikään.
Ottamatta sen enempää kantaan positiivisuuteen tai negatiivisuuteen, jotka ovat osin hyvin keinotekoisia. Antti-fanina on minutkin leimattu Mika-faniksi tai päinvastoin ilman, että olisin kummankaan fani ollenkaan. Samaa on tässä nega-positiivisuudessakin.
Uhkapelureitako? Ainakin minä vierastan tuota nimitystä, varsinkin omalla kohdallani, ennemminkin sanoisin harrastavani hevospelejä.
Vielä enemmän särähtää korvaan, kun sanotaan koko hevosurheilun (Fintoto ja Hippos) pelaavan uhkapeliä. Melkein kaikkien pelaajien voi sentään sanoa pelaavan OMILLA rahoillaan, mutta voidaanko samaa sanoa Fintoton ja Hippoksen päättäjistä? Jos siellä ollaan uhkapelimielellä, niin sen porukan pelitaidot nähneenä on pakko sanoa: Pojat, me ollaan hävitty tää peli.
Olen itse tällä nimimerkillä kiittänyt Fintotoa hyvistä suorituksista silloin kun siihen on ollut aihetta ja vastaavasti kritisoinut huonoja päätöksiä perustellusti ja etukäteenkin.
Tämän palstan AnttiMikailijat pyrkivät leimaamaan asiallisen kritiikin antajat vihapuheiden lietsojiksi. Onko se kuitenkaan peilin tai kameran vika jos kuvasta tulee näköinen ja se ei miellytä.
Fintoton tv-mainoskampanja on oikeasti ollut ehdottomasti paras ravipelimainos luultavasti kautta aikojen ja ainakin miesmuistiin. Breiderille ja Pohjolan Myllylle kaikki kunnia siitä. Ja Haliselle ravikarnevaaleista.
Ongelma on vain siinä, että tämä "aito positiivisuus" perustuu pelkkään illuusioon. Salama oli järjetön esitys viime vuonna ja yhtä heikko se on nytkin. TV-kuva takkuaa ja sitä ei saada maksuttomaksi.
Aluevastaavia on palkattu ja kuluja lisätty rajusti, mutta kotimaan myynti on syöksykierteessä. Pelipisteiden määrää on kasvatettu, mutta niiden myynti on heikolla tasolla. Viime vuoden tulos oli epäonnistuminen.
Aitoon optimismiin olisi aihetta jos Fintoton johto korjaisi pelimixin ja kertoisi uskottavasti toimet joilla se korjaa tilanteen. Kehityosastolla on ollut aikaa kykynsä näyttää osin jo yli 10 vuotta. Tulokset voi lukea tilinpäätöksistä.
olet väärässä tai et tahalaan osaa laskea t65 ja t75 vaihdon fintotolle tekee kuukausi tasolla noin 3-4 miljoona euroa lisää kun katselin kokonasivaihdot keskiviiko ja lauvantai ovat nouseet. ÄLY
Onkohan tämä omis Fintotossa töissä, kun on näin hyvin perillä asioista.
Ei kai nyt sentään, Fintotossa on sittenkin korkeammat vaatimukset kuin poliisissa. Täytyypä kääntää takkia tässä kohtaa. Fintotossa pitää nimittäin osata sekä lukea että kirjoittaa :-)
Vaihdot näkyy hippoksen sivulta joka päivältä. OsaatIdiotissi lukea ja laskea mutta pysyhän asiassa pikkuinen...
No paas sitten laskien alkuvuoden myynnit ja viime vuoden myynnit samalta ajalta, ni saadaan vähän numeroita peliin. Julkaise joka päivältä ravirata ja kokonaisvaihto erikseen ja Toto65 ja Toto75 vs V5 ja V75 erikseen, niin voidaan tarkistaa ja sitten keskustella asioista numeroiden pohjalta.
Epäilen, että omis on fintoton miehiä. Sen verran loistavaa on henkilön kirjoitustaito ja verbaalisuus. Kyvykkyys kuulostaa erittäin fintotolaiselta...
Breider on minun ja monen muunkin mielestä erittäin huono henkilö peliyhtiön johtoon. Tehdyt toimet ovat olleet kalliita, vanhanaikaisia ja ennen kaikkea riittämättömiä. 18 kuukautta hän on siellä husannut ja huonolla menstyksella. Nyt olisi varmasti viimeinen aika vaihtaa mies ja hankkia töihin oikea johtaja. Mielellään sellainen jolla on myös johtamiskokemusta.
Tyhmyys puhuu ette ole ravi ihmisiä. Joku ihmistyypi on aina kielteinen..eikä koskaan mitään uutta..
Toimarin on kuitenkin noudatettava hallituksen linjauksia. Jos joku muistaa vähän vajaan parin vuoden päähän, niin silloin Fintoton hall. pj Pekka Kaikkonen ryhtyi vt. toimariksi.
Aluevastaavien palkkaaminen oli hänen ideansa ja se pilottihankkeena hänen toimesta aloitettiin. Lisäksi kehitysosaston pitäisi jotain peleistä ja pelaamisesta ymmärtää. Ei kaikki ole toimarin vastuulla.
Ongelma on ollut hyvin pitkäaikainen, mutta Breiderin eduksi on laskettava sentään onnistunut tv-mainoskampanja. Kehitysosaston ansiolistalla on mm. pelimixin uudistukset 1 ja 2, Voita hevonen, supertroikka jne.
Jos vaihdetaan valuutta Liiroiksi!
Liira >Z
Tänään Porissa yli -10% pudotus vuoden takaiseen.T5 vaihto -5000 V4 pienempi.
Vähentää vaihtoja :-)
Yksi lähtö pois siitä se tulee..
Hyvinhän nuo ovat pitäneet pintansa. Veikkasin, että jäävät alvariinsa alle 100.000 e.
Pori 27.01.2012
Peli Vaihto Lopullinen kerroin/arvo
Voittaja 15 843,00 € -
Sija 12 139,00 € -
Kaksari 142 988,00 € -
Troikka 46 450,00 € -
Päivän duo 14 889,00 € kerroin 189.26
Toto5 111 287,90 € Voitto-osuus 3616.80€ (5 oikein)
Kokonaistotovaihto 343 596,90 €
n. 60% netin kautta (Fintoton antama luku) niin tuosta jää 136.000 €:a radalle ja muille myyntipisteille. Jos radalla myydään se ilmoitettu n. 10% niin 1000:n myyntipisteen kautta myytiin n. 100.000€:lla eli huimat 100€/myyntipiste. Käytännössä toto myytiin näissä vähemmän kuin Merkkareita :-). Hyvin menee mutta menköön..
Porin ravit 28.1.2011
Ravipäivän toto-tiedot
Peli Vaihto Lopullinen kerroin/arvo
Voittaja 18 501,00 € -
Sija 11 855,00 € -
Kaksari 166 923,00 € -
Troikka 58 712,60 € -
Päivän duo 17 538,00 € kerroin 4.46
V4 116 264,80 € kerroin 52.83 (4 oikein)
Kokonaistotovaihto 389 794,40 €
Yleisöä 1198
Ei ravi päivät ole yksi yhteen niissä on aina vaihtelua.
Mitä järkeä on miljoonia maksavan myyntiverkoston rakentamisessa?
Älykkäämpää käyttää ne rahat ilmaiseen kuvayhteyteen ja palautusprosentin parantamiseen ja netin kautta pelaavien palkitsemiseen.
katsotaan sitten kun tulee t75-bonuskierros ja palautusprosentti yli 100% niin millainen vaihto sitten on ja miten ne vaikuttavat kokonaisvaihtoihin.
Paljonkos sitä bonusta on jo kertynyt t75-peliin ? Taitaa olla jo reilusti päälle 200000 euroa
Miten se bonuskierros vaikuttaa arki-iltaravien vaihtoihin ja niistä syntyviin tulovirtoihin?
Turku 21.01.2012
Peli Vaihto Lopullinen kerroin/arvo
Voittaja 40 967,00 € -
Sija 30 044,00 € -
Kaksari 329 585,00 € -
Troikka 132 697,50 € -
Päivän duo 22 767,00 € kerroin 11.69
Toto4 67 348,80 € Voitto-osuus 193.70€ (4 oikein)
Kokonaistotovaihto 1 117 561,60 €
Toto65/Toto75 494 152,30 € Voitto-osuus 3.50€ (6 oikein). Voitto-osuus 283.70€ (7 oikein).
Yleisöä 2390
Lämpötila -2
Radan kunto Hyvä talvirata
Tässä Koko vaihto meni Fintotolle
Turku 22.01.2011
Peli Vaihto Lopullinen kerroin/arvo
Voittaja 31 139,00 € -
Sija 19 630,00 € -
Kaksari 291 068,00 € -
Troikka 86 660,50 € -
Päivän duo 28 578,00 € kerroin 8.14
V4 132 004,60 € kerroin 3182.60 (4 oikein)
Kokonaistotovaihto 589 080,10 € Fintoto vaihto tässä
V5/V75 496 977,30 € Tämmä veikkauselle
Yleisöä 1798
Lämpötila -2
Radan kunto
Mietti sitä älykin voi käytää
Jos nyt jo 60% vaihdosta tulee kotikoneilta, niin siihen kannattaa panostaa.
Ei mitään järkeä rakentaa pelipisteitä jotka eivät kannata.
kyllä se kokonaisvaihtoihin vaikuttaa jos nyt yhtään osaat ajatella, varsinkin nyt kun t75 on fintoton peli
pelipisteitä kannattaa rakentaa että saadaan pelipisteissä asioivia pelaamaan raveja. Eivät esimerkiksi mummot osaa pelata netin kautta. Ja nyt kun t75-peliin tulee kunnon potteja bonuskierroksilla niin kyllä ne mummotkin innostuvat muiden lisäksi.
Tuo edellinen vertailu.. Mitä eroa siinä on kenen koneilla peliä pelataan jos itse pelin mahdollistajat(omistajat, valmentajat, ohjastajat)kuolevat nälkään ja lähtevät parempien palkintojen pariin.
Olkoon tämä viimeinen postaus tähän ketjuun, rautalangasta tätä ei voi vääntää ja näitä "änkyröitä" ei kiinnosta faktat vaan fiktiot.
Kyllä se on edelleen taivaan tosi että Hevosmiehillä on uskonto 10 ja laskento 4.
"järkee vai ei"
Sinä haluat että pelipisteitä "ei kannata rakentaa".
Mitenkähän sinä kuvittelet että saadaan muutoin lisää pelaajia mukaan raveihin ? Onko mielestäsi joku järkevämpi konsti miten vaihto saadaan nousemaan.
Veikkaukselle kävisi varmaan loistavasti jos Fintoton pelejä ei voisi enää pelipisteissä pelata....
Ei anna positiivista kuvaa Fintoton porukasta nuo omiksen kirjoitusvirheet.
Ei varmaankaan olisi haitaksi, jos työpaikkaa hakevilta edellytettäisiin alan tuntemuksen lisäksi luku- ja kirjoitustaitoa.
aktuaari, turhaan liioittelet. Ei kukaan nälkään kuole. Jos on niin huono hevonen että sillä ei pärjää kuin lounasraveissa jos niissäkään niin eikö silloin kannattaisi lopettaa ainakin sen hevosen osalta. Tasokin nousisi aavistuksen.
Suurta bonuskierrosta ootetaan kuin kuuta nousevaa, mutta olihan niitä Veikkauksenkin aikana ja silloin bonusta jaettiin kolmelle voittoluokalle.
Nyt kun sellainen on täällä, niin kotimaan suurpelurit nappaa sen softalla kiinni jos vähänkin on vaikeutta ilmassa. Sen vaihto on aika helppo ennakoida bonuskertymän määrästä Veikkauksen historiatietojen perusteella.
Jakeluverkoston laajuudella ja ilmaisella kuvalla on suuri merkitys myynnin kannalta. Kuinka ihmeessä kukaan uusi asiakas eksyisi netissä maksamaan euroa toimimattomasta kuvasta. Veikkaus kieltäytyi vuokraamasta omaa järjestelmäänsä, mikä olisi tietysti ollut sinällään järkevin ratkaisu.
Mummot pelaa ravipeleja yhtä paljon kuin kekkonen käytti geeliä...
Verkoston laajennus on ainut asia minkä Kaikkonen ja Breider ns. osasivat tehdä. Kopiota Ruotsista ja Norjasta, joista Norja jo supistanut verkkoa takaisin pienemmäksi. Verkon laajennus olisi jo pitänyt tehdä vuosia sitten jos se olisi haluttu tehdä. Nyt laskukaudella se on aivan liian myöhäistä ja todella typerää.
Huomioikaa vielä, että Veikkauksella on pikkaisen enemmän tuotteita myytävänä kuin pari hassua hevospeliä. Muutenkin vertaus Veikkaukseen on turhaa. Sillä Veikkaus on ammattimaisesti johdettu yli Miljardin liikevaihdon omaava orgisaatio kuin taas fintoton on parin sadan hevi-petsarin varassa roikkuva amatööri pikku-paja missä kaikkia asiat tehdään päin peetä.
Väität, että Veikkaus vei raviurheilulta 2-3 miljoonaa kuussa? Aikamoisia horinoita. Ravipelejä pelattiin kuussa noin 4 miljoonaa kuukaudessa Veikkauksen peleinä. Pelaajat saavat tuosta rahasta palautuksensa, joten neljästä miljoonasta jää veikkaukselle vaikkapa tuon 35% mukaan siis 1,4 miljoonaa. Ihan näin yläkanttiin arvioituna siis tämä 4 miljoonan luku.
Vuodessa siis 12x1,4 miljoonaa euroa = 17,36 miljoonaa euroa. Tästä osasta Veikkaus maksaa sen 35% sitä tuloutusta Fintotolle eli:
17,36x0,35= 6,076 miljoonaa.(ja kukaan ei koskaan muista muuten sitä arpajaisveroa, jonka peliyhtiö maksaa, että saamme voitot verottomana?)
Veikkaukselle jää siis n. 11 miljoonaa rahaa.
Näin ollen ilman kuluja ja mitään vähennyksiä Veikkaus saa raviurheilusta kuukaudessa siis 910 000 euroa.
Muistetaan tietenkin myös arpajaisvero, mitä vielä korotettiin tänä vuonna.
Siitä aletaan sitten vähentämään kuluja. Mainokset, pelilaput, televisiointi yms yms.
Tässä asiassa täytyy nyt sitten muistaa myöskin se asia, että tuo tuloutus fintotolle, tai fintoton pelivaihto ei tarkoita, että se se taloon jäävä rahasumma on suoraan hevostaloudelle. Ei todellakaan.
Palkkakulut, mainoskulut, uudet koneet, koulutus, perehdyttäminen, organisaation laajentaminen yms yms yms.
Ja tavoite on tehdä T peleistä Lottoa suurempi?
Anteeksi nyt vaan, mutta se tulee olemaan Suomessa mahdotonta.
Vielä kun kokonaisvaihdot on laskussa ja kulut nousussa, ei mielestäni kyllä ole ylimääräisiin hehkutuksiin vielä tässä vaiheessa varaa.
Ensin tehdään työ ja sitten nautitaan hedelmät. Nyt tässä touhussa on se maku, että banaani on jo poikittain suussa ja se on jäämässä kurkkuun kiinni kaiken positiivisuuden keskellä.
HU:ssa oli suomenhevosten paneliskeskustelusta *) palstan mukaan SH:n pitäisi kuolla sukupuuttoon), että Australiassa on laskettu 85% hevosenpidosta on kannattamatonta. Sama se luku on täälläkin (sama varmaan peleissäkin ja vähän muussakin hevosyritystoiminnassa, ainakin mitä verottajalle ilmoitetaan). Silti ihmisillä siellä ja täällä on hevosia ja niillä ajetaan kilpaa, koska niistä pidetään. Ei siinä mitään vaihtoja tai pelitarjontaa mietitä tai edes niitä palkintoja, kun 85% ei niillä elä. Sitä mietitään, että seuraavasta varsasta varmasti tulee se seuraava derbyvoittaja.
Uusista pelureista voi kertoa työkaverista, jolla oli fintoton pelitili ja voittikin alkuun, mutta nyt sillä tunnukset hukassa ja ei pelaa. Ja kaveri pelaa verissäpäin jotan liigapörssiä, mikä v*ttu se on?
Omis ei ole fintotolla työssä ei tarvii, Kirjoitus virheet ovat minun ominaisuus se ei tee minusta yhtää huonopaa. Kun t65 t75 on fintotolla radat saavat paremin rahaa, elikä fintoto jakaa raviin ennepi kuin viekkaus v5 v75 aina.. siinä taas
Kyllä omiksella on ihan sama ihmisarvo kuin palstamme muillakin kirjoittajilla (esim. idiotiss..).
Ja kyllä me omis sinua uskomme, et sinä tarvitse suojatyöpaikkaa Fintoton kaltaisessa suojatyölaitoksessa, koska kela maksaa sinulle työkyvyttömyyseläkkeen.
Koeta hyvä ystävä omis pärjäillä ja keskittyä enemmän tämän palstan lukemiseen kuin kirjoittamiseen. Kirjoittamisesta seuraa vain se että sinua tullaan kiusaamaan, minäkin tulen sitä tekemään, enkä haluaisi sitä tehdä. Ei sinun kannata mieltäsi tämän palstan takia pahoittaa. Pidä tietosi omina ja naureskele kuinka tyhmiä me jotka emme ymmärrä olemme.
Jos derbyvoitosta saisi vain paketin kahvia ja pokaalin, väittäisitkö silmät kirkkaina, että ihmiset toivovat seuraavasta derbyvoittajaa ja treenaavat hevosiaan vain koska pitävät hevosista?
Kyllä Suomessa ammattitreenarit tekee tätä ihan työkseen ja vain ja ainoastaan siksi, että kisoista maksetaan palkintoja. Se on vissi. Vaikka tekisi tutkimuksen indokiinasta.
oikein typerä, siis todellakin erittäin hirveän typerä. Eivät oikein riitä minulla sanat kertomaan kuinka typerä olit.
Oletko koskaan kuullut lukihäiriöstä ? Sellainen on mm Harkimolla niin pahana, että hänellä oli aikoinaan suuria hankaluuksia selvitä opinnoistaan. Ei kai kukaan häntäkään ole työkyvyttömyyseläkkeelle laittamassa.
Sen verran puutun tuohon internetpelaamisen määrään, että minulla on tässä työpöydälläni Hevosurheilun keskiviikkonumero päivämäärällä 4.1.2012. Siinä Fintoto julkaisee yksityiskohtaiset totopelivaihdot vuodelta 2011 ja ilmoittaa internetpelin osuudeksi 46.8 %. Kasvua edellisvuoteen siinä on reilu kolme prosenttia ja yhtenä osatekijänä on lisääntynyt kansainvälinen peli. Suomen sisäisessä pelissä tuo prosentti on siis hieman alhaisempi kuten olen täällä jo aiemminkin kirjoittanut.
Kuinka totopelien kokonaisvaihdot ovat tammikuussa kehittyneet kuulemme varmaankin heti helmikuun alussa.
Oheen koetan linkittää kilpailutoimenjohtaja Niskasen blogikirjoituksen aiheesta. Jos linkitys ei onnistu blogi löytyy Hippoksen sivuilta.
Linkki Kilpailutoimenjohtaja Niskasen blogi (http://www.hippos.fi/raviurheilu/raviurheilu_lajina/juoksuradalta_-_kilpailutoimenjohtajan_blogi/)
Suosittelen esim. wordin käyttämistä tekstieditorina, siinä on oiva apuväline kun käyttää oikeinkirjoituksen tarkistamista.
Lisäksi omasta lukihäiriöstä kannattaisi aina mainita selkokielellä ja pyytää anteeksi mahdollisia kiroitusvihreitä. Lisäksi käsittääkseni on lisäksi olemassa kirjoitusasua ehdottavia softiakin jo.
mistään sellaista softaa jolla saisi karsittua besserwisser-asenteen, Word (Iso alkukirjain, tekstinkäsittelyOHJELMA, ei editori...) ei tässä taida auttaa.
Kyllä meni täl iditisulla ala arvoiseksi kommentointi,ei luulisi olevan varaa noiden kusetusten jälkeen mitä on itse tehnyt,täähän oli siellä voittoporukoissa ja vikkelissä mukana.
Kirjoittajiin tai kieliasuun puuttuminen ei ole kovin suotavaa. Toki asiassa täytyisi jokaisen osapuolen pysyä siltikin eikä heitellä arvauksia ilmaan.
Tuohon blogikirjoitukseen muutama kommentti:
"Samanlaisia tempauksia voi tehdä missä tahansa. Fintoton aluevastaavat ottavat taatusti Ideat ja teot ilolla vastaan."
Tässä ei voi välttyä ajatukselta, että mitähän ihmettä ne aluevastaavat sitten touhuavat, kun heidän puoleltaan ei ole tämmöisiä vastaavia tempauksia uutisoitu. Ottavat varmaan ilolla vastaan jos joku muu hommaa juu.
"Alan positiivinen vire pitää nyt saada käännettyä roimaksi kasvuksi. Kasvu onnistuu vain uusien asiakkaiden kautta."
Nytkö tämä vasta huomataan ja nytkö vasta tämä olisi se strategia?
Edelleen ihmetyttää hiukan tuo nykyinenkin Salama. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin joka rivissä lienee aina vähintään yksi varma. Ja kun ymmärtääkseni joka Salama-lapussa on aina kaikki ykkössuosikit mukana, niin tämä varma tai varmat ovat aina ykkössuosikkeja. Varmasti on niin, että tämä nykyinen Salama on parempi kuin aikaisemmin, mutta vieläkään tämä ei taida olla se millä voi oikeasti napata se suuren kalan kiinni, etenkään jos pelaat pienellä panoksella.
Ei tää nyt niin vaikeeta voi olla voisi tähän Jortikka todeta mainoksen tyyliin (§-;
Nykyinen pelitarjonta karkottaa nykyisiäkin pelaajia, niin miten kuvitellaan saatavan uusia.
Haihattelua ja unelmointia.
Pelitarjonta täytyy nopeasti järkevöittää.
Mikä ihme siinä on, ettei Fintoton ja Hippoksen johtajat näe totuutta.
Haihattelun sijaan hieman realismia.
yhtä kuin Harry Boy, jossa ymmärtääkseni kaikki ykkössuosikit eivät aina tule kuitille. Muutenhan on vaikeaa uskoa, että Harry Boylla on saatu Ruotsissa miljoonien kruunujen voittoja ei ainakaan viime vuonnakin toinen V75-kierroksen kahdesta täysosumasta.
Jos puhutaan kokonais vaihdosta silloin veikkaus vei 3-4 jokainen kuukausi. kokonai vahaidosta
idiitsiin jätän omaan arvonssa. Minä en pienestä lokkanu mutta järkeä pitää olla oli siten koulaine nuori tai vanha tai eläkeelä tai työkyövötön. minä ole työkyvötön selän takia josa on hermojuurivaurio hyvi kivulias asia. se ei tee minusta heikkopaa osalistua keskteluun myös kirjoitamalla.
oli viime vuonna Veikkaukselle jäävän osuuden keskiarvo V5- ja V75-peleistä, niin kuin täällä jo laskettiinkin. Tästä Hippokselle maksettiin suoraan noin puoli miljoonaa.
Välillisesti ravitaloutta hyödyttivät tietysti myös Veikkauksen maksamat V-pelien markkinointikulut, varovaisestikin arvioiden vähintään 100 000 euroa, yhteensä 600 000 euroa.
Veikkaus siis "vei" raviurheilulta reilusti alle miljoonan kuukaudessa. Tyydyttäväksi tulokseksi voidaankin katsoa, jos Fintotolle jää tammikuun Toto65- ja Toto75-vaihdoista nettona yhteensä vähän yli 600 000 euroa. Miljoona olisi jo loistotulos.
Oli kokonaisvahdosta kysymys veikkaus vei 3-4 miljoonaan kuukaudessa. Fintoto palautaa raviurheluun vähän ennepi kun veikkaus elikä näin parepi.
sitä suosikkihommaa "spik-salamalla" Rydens Cindy piikkinä. Tällaisen pukkasi: 4,5,7,8,15 - 3 - 1,2,5,8 - 2,3,5,6,10 - 12 - 6 - 5,9. Näyttäisi olevan kaikki eniten pelatut mukana, Niistä kyllä ainakin Ultimo Brodde rankasti ylipelattu.
Pelkkä lukihäiriö ei oikeuta syyttämään muita keskustelijoita älykääpiöiksi "huutaen". Lisäksi omis itse kertoi selkeästi rivien välistä olevansa eläkkeellä, minä en asiaa ensimmäisenä maininnut. Kirjoitukseni ei ollut tarkoitettu ilkeilyksi, vaikka sitäkin siinä oli.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja se on omiksenkin hyvä ymmärtää. Lisäksi on hienoa, että jatkossa jätämme toistemme kommentit aina omaan arvoonsa. Lisäksi omiskin on siirtynyt nyt asiallisemmalla linjalla, mistä kiitokset.
Palstan muut sankarit ovat hauskoja. "Rahaa tulloopi" on vaihtanut nimerkkinsä "nou hau":ksi kun nimimerkki sai siipeensä. Itkee sitten kun asiattomuudet ylläpidon puolesta poistetaan. Sitten yksi keksii että olisin joku huijari ja toinen syyttää paremmin tietämisestä. HU:n lukeminen, luetun ymmärtäminen, yhdistystoiminta ja tapahtumien muistaminen sekä kyky ymmärtää tilinpäätöstietoja on tietysti liikaa monille.
Tällä palstalla on useita asiallisia nimimerkkejä jotka pystyvät keskustelemaan asioista, esim. Orvokki ja PILOT pitkän linjan harrastajina. He ja moni muu pystyvät perustelemaan mielipiteensä.
"Eipäsjuupas Antti/Mika/Tapsa lustaa" porukalle yritin jotain selittää jossitteluisssa ja etukäteen kertoa, että Rydens Cindyn voitto tulee olemaan hevosen eikä ohjastajan ansiota. Ei mennyt jakeluun sekään.
Oli silti hienoa katsoa ravit Ja Cindyn esitys paikan päällä ja oman korteni kannoin taloudellisesti peleilläni kekoon, vaikka vain bensarahat voitettiin ja hotelli piti maksaa omista :)
Olet Tyhmä jos et ole sitä huomanut. sanoit että minä ole työkyvtymyys eläkelää pään takia. oikeasti olen 61v seläsäni on hermojuuri vaurio Soumeksi. valehtele että vaihdot ovat huonot vaikka ne ovat kasvaneet
Vielä kerran:
Turku 21.01.2012
Peli Vaihto Lopullinen kerroin/arvo
Voittaja 40 967,00 € -
Sija 30 044,00 € -
Kaksari 329 585,00 € -
Troikka 132 697,50 € -
Päivän duo 22 767,00 € kerroin 11.69
Toto4 67 348,80 € Voitto-osuus 193.70€ (4 oikein)
Kokonaistotovaihto 1 117 561,60 €
Toto65/Toto75 494 152,30 € Voitto-osuus 3.50€ (6 oikein).
Voitto-osuus 283.70€ (7 oikein).
Yleisöä 2390
Lämpötila -2
Radan kunto Hyvä talvirata
Tässä Koko vaihto meni Fintotolle
Turku 22.01.2011
Peli Vaihto Lopullinen kerroin/arvo
Voittaja 31 139,00 € -
Sija 19 630,00 € -
Kaksari 291 068,00 € -
Troikka 86 660,50 € -
Päivän duo 28 578,00 € kerroin 8.14
V4 132 004,60 € kerroin 3182.60 (4 oikein)
Kokonaistotovaihto 589 080,10 € Fintoto vaihto tässä
V5/V75 496 977,30 € Tämmä veikkauselle
Yleisöä 1798
Lämpötila -2
Radan kunto
Mietti sitä älykin voi käytää
Älä nyt j.p hikeenny. Eikö nuo voittoporukat ja vickkelät ainakin joltain osilta jonkunlaiset huijauksen kriteerit täytä? Ei ainakaan voittoporukan kuvioista epäselvää. Siitä vain tuli mieleen meuhkaamesi täällä,mutta niinhän se on että kun omat sotkussa niin muitten tekemisistä haetaan lohtua.
nyt mennään? Paljonko on tullut laskua?
Viime lauantaina reippaasti yli 100.000 nousua vuoden takaiseen.
Siis nousua vuoden takaiseen, laskua ei ollut kuin karvalakin muistin mukaan joskus vuonna 2011 viimeksi