Kirjoittanut

Soini uskoo Kreikan kaatuvan huomenna

Ihmiset nostavat rahansa pois pankeista ja sillä selvä,adjö Kreikka!

Eivät tainneet Kataisen pojan tukipaketit auttaa -;)).

Linkki Kreikka kaatuu (http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/timo-soini-epailee-kreikka-kaatuu-jo-maanantaina/art-1288413438081.html)

Vastaukset

Kirjoittanut

Kerrotko Ville

mitä nauramista tuossa on? Jos Kreikka menee nurin niin ei Suomellakaan silloin hyvin mene.

Kirjoittanut

Näin on

Mutta onhan tuo jo useamman kerran täälläkin nähty, ettei omaehtoinen ajattelu ole niitä perussuomalaisiin höpsähtäneiden parhaimpia puolia.

Kirjoittanut

tässä

kriisissä ei ole voittajia, valitettavasti ! Jokainen suomalainenkin tän saa tuta.

Kirjoittanut

Niin...

tai jos tämäkin kriisi on sellainen kuin oli paljon puhuttu 90-luvun alun lama.

Suurin osa ei siitä lamasta olisi mitään tiennyt jos ei lehdistä olisi lukenut ja televisiosta toitotettu.

Toki sen huomasi jos työpaikka meni, mutta muilla se kyllä meni ohi kuin markus-sedän terveiset.

Kirjoittanut

jotenkin

pelkään paljon pahempaa. Mutta ei vielä liikaa maalailla, asioilla on aina taipumus järjestyä jollakin tavalla. Toivotaan, ettei hinta ole liian kova. Itse olen jo aloittanut varautumisen omien (hyvin pienien) sijoitusten osalta.

Kirjoittanut

jos kreikka kaatuu

se on melkoista menoa jos ja kun Kreikka kaatuu. Tuossa ei todellakaan ole voittajia vaan kurjuutta jaetaan reippaalla kädellä joka puolella ja myös Suomessa.

Euroopassa menee pankkeja liukuhuhnalta nurin ja muidenkin elo vaikeutuu merkittävästi. Maailmankauppa hiljenee ja pajat Suomessakin rupeavat laittamaan ovia säppeen. Oma villi veikkaus on että jokunen persukin menettää työpaikkansa (mutta se lienee Kataisen vika)

Kyllä Pool on ollut koomassa jos ei 90-luvun alussa mitään poikkeavaa havainnut. Työttömiä oli niin helvatisti, asuntojen hinnat romahtivat, yrityksiä kaatui kuin heinää ja lainojen korot olivat pilvissä. Suomessa meni kyllä oikeasti ihan helvetin huonosti.

Kirjoittanut

Retkuun vedettäville nauran

Kreikkalaiset tekevät ohikan aina tilaisuuden tullen ja se kannattaisi jo uskoa. Ei se kuulu Euro maihin vaan Albanian kanssa samaan sakkiin.

Heillä on oma kulttuurinsa ja he tahtovat elää sen mukaisesti joten olisi ollut paras tehdä eutanasia jo toissa keväänä.

Kirjoittanut

Paremi paha nyt kuin tulevaisuudessa

Ja paras olis ollut kaataa tuo huijaamalla euroon pääsyt jo aikoja sitten,kun kaatuu kuitenkin.Lupauksia ja tarinoita taas huudellut hätäänsä koko viikonlopun,eikä noita enää usko kuin Ölli ja Jykä.

Kirjoittanut

karu homma...

kuten kerroin, niin toki nuo mainitsemasi asiat joka tuutista ilmi tuli.

Mutta jos työpaikka säilyi, niin ei ne tavallista tallaajaa juurikaan koskenut. Kun matalalla profiililla elää eikä elä yli varojen, ei päässyt valuuttalainat sun muut yllättään. Ja eipä niitä normi duunarit kyllä harrasaunutkaan.Lähinnä oli suuren riskin ottaneiden yrittäjien murheita.

Asuntojen hintojen vaikutuksella ei mitään merkitystä jos ei juuri silloin halua ostaa/myydä. Nytkin on ihan sama maksaako yksiö töölössä 50 000 vai 100 000. Tai enemmän. Se on enempi gryndereiden puuhaa se.

Toki maailma hiukka hiljenee, mutta voi kyllä olla ihan terveellinen ilmiökin. Jos sitten osattas hiukan rauhottaa elämänmenoa eikä palvottas niin tuota rahaa.

Kirjoittanut

Pool hanki elämä ja nainen

No tämä pool kirjoittelee täällä joka paikassa mitä sattuu,
ja vielä eri nimimerkeillä.
Se joka on kokenut sen laman niinkuin ai mikä se hänen minäkin,oli ostettu juuri osake velkarahalla,molemmat jäimme entisen vaimon kanssa työttömäksi.Koko elämäkaatui.
Näin voi sanoa.Nyt ei kuitenkaan mulla sitä pelkoa ole,mutta ei ton poolin kirjoituksia kannata ottaa ihan tosissaan ,sehän luulee et Liverpool voittaa valio liigan-taisi juuri eilen hävitä,oliko nyt stokelle.

Kirjoittanut

pool - seko

Lopeta nyt pool nuo järjettömät juttusi.
Työttömyys oli aivan hirvittävä, yrityksiä kaatui, korot nousivat pilviin, pankit irtisanoivat lainat ilman mitään järjellistä syytä,seurauksena tuhannet menettivät asuntonsa, yrityksensä jne. Itsemurhia tehtiin laman aikana tuhamnsia enemmän kuin normaalisti tehdään.
Perheitä hajosi, lasten harrastukset katosivat kun ei ollut enää varaa harrastaa ja kuinka monta orpoa tuli näiden itsemurhien seurauksena.

Suomi velkaantui järjettömästi, koska lainarahalla täytyi pitää yhteiskuntaa pystyssä.
En tiedä missä pumpulissa tämä pool on elänyt, mutta ei ainakaan 90-lukua suomessa.

Itse asiassa pool - säälin sinua, sillä omalle tyhmyydelleen ei voi mitään.

Kirjoittanut

Niin...

sanoin jo kerran että nuo asiat puhuttiin telkussakin monta kertaa ja tutuksi tuli sitä kautta.

Mutta ne, joilla työpaikka säilyi, ei se lama juuri koskettanut.

Muuten...miten lama ja perheiden hajoaminen voidaan yhdistää?

Eikös juuri hädän hetkellä saada siitä toisesta sitä turvaa ja vakautta mitä silloin tervitaan?

Avioliitossahan nimenomaan avitetaan toista niin myötä- kuin vastamäessäkin eikä erota heti kun eka vastoinkäyminen tulee.

Toki noususuhdanteessa helpompi on elää mutta toisaalta laman aikana ihmiset on solidaarisimpia toisiaan kohtaan.

Kirjoittanut

Kreikka ja lama

Jotkut tuntuu ihan tosissaan uskovan että kun kreikka kaatuu siitä seuraa hirvittävä massatyöttömyys ja ennennäkemätön lama.
Uskomatonta soopaa.
Kreikan kaatumisella ei ole meille yhtään mitään merkitystä ja eurolle (niin pitkään kuin se vielä on) siitä on vain hyötyä.
Kreikan yrittäminen pitää pystyssä on meille suomalaisillekin vain valtava rasite. Miljardi miljardin perään uppoaa kankkulan kaivoon.
Professori Kanniainen tuumi aamulla että esim omaisuusvero kreikassa on lähinnä vitsi.
teoreettinen tuotto 2Miljardia:) Aivan naurettavaa.

"bobiorille" sen verran että työttömyys on nyt aivan samalla tasolla kuin 90-luvulla (siis todellinen työttömyys) ja itsemurhia tehtiin muuten itse-asiassa silloin vähemmän kuin ennen lamaa ja jälkeen laman.
Asiaa oikein ihmeteltiin silloin.

"Suomi velkaantui järjettömästi, koska lainarahalla täytyi
pitää yhteiskuntaa pystyssä."

Nythän otetaan velkaa että voidaan antaa eteenpäin mm.Kreikalle, Portugalille jne jne..+ omiin menoihin.
Vai onko bobiorilla uutta tietoa jonka mukaan meidän velkaantuminen olisi loppunut?

Kun Eu lopulta romahtaa huomaa tyhmimmätkin että ei maailma siihen(kään) kaatunut vaan se oli jälleen yksi typerä kokeilu mitä ei koskaan olisi pitänyt aloittaakaan.

Surullista vain että ihmiskunta tekee aina samat virheet uudelleen.
Neuvostoliitto, EU-vostoliitto..

Kirjoittanut

Miljardi päivässä

Ostaa euroopan keskuspankki italian joukkovelkakirjalainoja PÄIVÄSSÄ.
Kuulostaako järkevältä?

Kirjoittanut

huh heijaa

Väitätkö pool ihan tosissasi, että lainakorkojen ollessa jopa yli 10% se ei olisi vaikuttanut työpaikkansa säilyttäneisiin ja heidän tulevaisuuteensa.
Väitätkö, että lapsillemme jätetty järkyttävän suuri valtionvelka ei vaikuta...jne...
...herää jo.

Kirjoittanut

Ei lapsia tähän maahan

Maassamme on nuorisotyöttömyys 30%.
Lapsia tähän maahan ei tee monikaan joka ajattelee eteenpäin.

Jotkut taas tekee kun ajattelevat lyhytnäköisesti että saavat sosiaalietuuksia mitä enemmän on lapsia.
Helsingissäkin raahustaa kaavut päällä uusia emmaljungan rattaita työntäen monia ja uusi kasvamassa mahassa.
No mikäs on työnnellessä kun yhteiskunta elättää.

Kirjoittanut

....

Alhaset korot on saanut sen aikaiseksi että asuntojen hinnat on karannut ihan järjettömyyksiin, koska ahneudellahan ei olle tunnetusti mitään rajaa. Jos korot olis niin kuin olivat ennen niin kyllä olisi asunnotkin halvempia. Normi duunari kun ostaa asunon tai tekee talon niin aina joutuu tiukille niin markka aikoina kun oli kovat korot ja niin joutuu nyt vaikka matalat korot kun asuntojen hinnat järjettömiä...Ne alhaset korot menee aina toisten kuin duunareiden taskuun.

Kirjoittanut

ajatuksia

Miksi väittäisin nimimerkki Ajatuksia, että velkaantuminen olisi loppunut.
Koska velkaannuimme 90-luvulla niin järjettömästi, emme pysty lähitulevaiduudessakaan sitä takaisin maksamaan, vaan velkaannumme lisää.
Kaiken paskan lisäksi, makselemme etelä-euroopankin velkoja
Työttömyyskikkailu on tunnettu tosiasia ja sitä en yritäkään kiistää, mutta erimieltä olen itsemurhaluvuista kanssasi

Ja..kyllä ihmiset lukevat ja tuntevat historiaa, mutta eivät siitä mitään opi.

Kirjoittanut

valtionvelka

Virheellisten tietojen levittäminen tällä palstalla faktana tuntuu olevan ns. 'maantapa'.

Poolin joka on pullossa kasvanut junttipökölässä jätän rauhaan mutta nämä muut:

Suomen työttömien määrä 90-luvulla Ahon hallituksen aloittaessa oli noin 70 000, ja lopettaessa n. 460 000, tänä päivänä n. 250 000, eli ei lähelläkään 90-luvun lukemia.

Toiseksi valtion velkaa oli hoidettu ansiokkaasti
90-luvun laman jälkeen siten että vasta viimeisen
Vanhasen hallituksen aikan velat räjähtivät kasvuun, neljässä vuodessa velkaa tuli lisää suomen valtionbudjetin verran ja tätä velkaa maksaa sitten tuleva sukupolvi jos ei ruveta tekemään leikkauksia ja rakenneuudistuksia.

Kirjoittanut

Jaa-jaa

En tiedä liittyisikö tähän, mutta Amerikassa jotkut uskonlahkot julistavat päivämääriä maailmanlopusta ja keräävät ennen niitä tyhmemmiltä rahat pois. Kun maailmanloppua sitten ei tulekaan, ovat rahat paremmassa tallessa.

En sano tätä miksikään miinukseksi millekään taholle. Kapitalismissahan nämä rahat siirtyvät parempiin suihin eikä turpiin pörssien kautta. Rahvaan kusettaminenhan on nykyään yleismaailmallista, hienommin sanottuna globaalista.

Kirjoittanut

Ihan hyviä ajatuksia

Meinaan bobiorilla.

Ropponilla sen sijaan menee pahasti metsään kun kaveri uskoo työttömien määrän olevan n.250000.

Siihen päälle tempputyöllistetyt+hokkuspokkuskursseilla+"työ"pajoilla vuodesta toiseen pyörivät niin ollaan vähintään 90-luvun maksimilukemissa.
Tämänhän tietää jokainen joka vähänkin aikaansa seuraa eikä luvut ole vääristeltyjä.

Niin että se siitä maantavasta ja sen harrastajista tällä palstalla.

Kirjoittanut

lama

Ensinnäkin vanha viisaus pätee oli sitten lama tai ei: Älä syö enemmän kuin tienaat. Kyllä pool oikeassa oli että melkoisen vähän se kosketti niitä ihmisiä joilla työpaikat säilyivät.

Täällä nyt vain on suuna päänä ne huutamassa jotka ovat ottaneet ylisuuria asunto- ja kulutusluottoja ja jos työttömyys iskee ollaan pulassa. Menonsa on laskettava sen mukaan että pärjää vaikka lähtisikin työpaikka alta.

Itse menetin kaiken edellisessä lamassa mutta empä siitä voi oikeastaan muita syyttää kuin itseäni. Minä ne päätökset kuitenkin loppupelissä tein ja jos olisin varautunut sen pahimman skenarion mukaan ei yritys olisi kaatunut eikä omaisuus mennyt. Nyt on sitten toisin ja olen vahingosta viisastunut, tulkoon lama jos on tullakseen. Olisis itseasiassa aivan tervettä ja saataisiin märäntyneet oksat pois. Nämä nulkit ja koko markkinatalous laskevat ikuisen kasvun varaan nyt vain se seinä on tulossa vastaan ja peli on vihellettävä poikki. Kasvu ei neään vuosiin ole perustunut tuottavan työn määrän lisääntymiseen vaan kaikenmaailman pörssikeinottelijoiden paperinpyörityksellä aikaansaadun illuusion voimalla on kuviteltu ja visioitu yhtä sun toista huuhaata.

Kreikka perseelleen vaan ja katsotaan kenen perseet sitten tervataan.

Kirjoittanut

työttömiä

Aivan samoilla metodeilla on valtion tilastokeskus rekistöröinyt työllisten ja työttömien määrää jo 90-luvulla kuin nyt.

Ns.tempputyöllistettyjen piirissä on reilut
94 000 ihmistä. Näistä Tukitoimenpitein on tyllistetty n. 31000, työvoimakoulutuksessa n. 34000, työharjoittelussa/vuorottelutyössä on n. 20000 ja kuntouttavassa työtoiminnassa/ omaehtoisessa opiskelussa n.10000.

Vaikka lisäät nämä tuohon työttömien määrään ollaan 120 000 työttömän päässä 90-luvun tilanteesta, ja on muistettava että tukitoimin oli silloinkin työllistetty kymmeniä tuhansia ihmisiä.

Tämä on faktaa joten älä puhu potaskaa vaikka sulla 'ajatuksia' olisikin'.

Kirjoittanut

Juuri näin

Markkinat sitä ja markkinat tätä. Aika tyhjänpäiväistä.
Ihmetyttää miksi esim pörssikursseista pitää uutisoida.
Ei tavallista ihmistä kiinnosta nouseeko vai laskeeko kurssit eli rikastuuko keinottelijat vai ei.. Ihan sama.
Aikansa kun keinotellaan niin loppu tulee ja se on hyvä.
Ja kun samat piirit mitkä puhuu talouden kasvun välttämättömyydestä niin eikös siinäkin ole iso ristiriita?
Eikös se ilmaston muutoksen torjuminen olekaan tärkeää?
Se vaatisi nimittäin vauhdin kovaa hidastamista jos uskotaan että ihminen siihen vaikuttaa.

Kirjoittanut

pieni korjaus

korjataan vähän:

tukitoimenpitein työllistettyjen määrä oli helmikuussa 36000 ja kuntoutustvtmp/ omaehtoinen koulutus 23000.

Siltikin eroa 90-lukuun on yli 100 000 + silloin 'tempputyöllistetyt'

Kirjoittanut

Ropponilla omat tilastot

Tässä taannoin eli keväällä tuli hyvä dokumentti yleltä jossa kerrottiin noin suurinpiirtein tempputyöllistettyjen eli kursseilla,pajoilla ym aikuisten päivähoidossa olevien määrä eli yhteensä n.320000.
Siihen virallinen työttömyys päälle niin aletaan olla oikeissa luvuissa.
Nythän on vaadittu työllisyysmäärärahoihin korotusta mikä tarkoittaisi lisää tempputyöllistettyjä.

Älä sinä roppo arvostele muita paskan puhujiksi ja väitä olevasi ainut oikean totuuden kertoja.
Olihan neuvostoliitossakin pravda tietty.

Kirjoittanut

itsemurhat

ja sitten tuo 90-luvulla tehtyjen itsemurhien määrä oli todella huikea verrattuna tähän päivään, ja lähinnä miesten 'ansiosta', kuten oheisesta linkistä voitte todeta graafiselta käyrältä...

Linkki itsemurhat (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=suo00029)

Kirjoittanut

90-luvulla ei juurikaan tempputyöllistettyjä

Jäin nimittäin itsekin työttömäksi -91 ja olin kerran työllistettynä sen puoli vuotta mikä oli siihen aikaan normaali jakso.
Nykyisin voi olla tempputyöllistettynä vaikka lopun ikää.
Mitään rajaa ei ole.
Mutta jos joku uskottelee itselleen että työttömyys on laskenut noin hurjasti niin eihän siinä mitään.
Uskoahan saa vaikka lumi-ukkoon jos haluaa.

Kirjoittanut

tilastot

Ja kun 'ajatuksia' ei usko niin piti etsiä ihan tilastokeskuksen linkki joten oleppa hyvä, tähän uskon kyllä enemmän kuin sinuun tai muistiisi jostain tvdokumentista, jonka olen todennäköisesti dokumenntien suurkuluttajana nähnyt itsekin ja tuollaista lukua mitä esitit en ole nähnyt yhdessäkään dokumentissa...

Linkki työttömyys ja 'temputetut' (http://www.stat.fi/til/tyti/2011/02/tyti_2011_02_2011-03-22_tie_001_fi.html)

Kirjoittanut

Kiitos linkistä roppon1

"Itsemurhat vähentyivät Suomessa yli 20 % vuodesta 1990 vuoteen 2000".

Totta puhuit.
Lama-aikana itsemurhien määrä putosi radikaalisti eli varmaankin kun ihmisten ei tarvinnut tehdä töitä niin paljon ja jäi aikaa kävellä "ahon laitaa ilman paitaa" niin itsetuhoisien ajatusten määrä väheni.

Kirjoittanut

Itsemurhat maittain

Tuossa tilastossa oli myös nuo eri maat. Sattumoisin oli Kreikassa vähiten ja muitakin näitä "nyt pulassa olevia maita" oli siellä näiden vähiten itsemurhia joukossa aika monta.

Ihan vaan sivuhuomiona.

Kirjoittanut

huhhuh

Nyt on parempi jättää 'ajatuksia' lukemaan omalla vajavaisella lukutaidollaan tilastoja...

Miten luet laman alun 1990 tilastoa, hirmuinen määrä itsemurhia josta ollaan sitten tultu 20%:ia
alaspäin kun olosuhteet on normalisoituneet seuraavan kymmenen vuoden aikana.

Eli yksinkertaisesti itsemurhat lisääntyivät räjähdysmäisesti mutta sinä voit lukea tietysti asiat niinkuin haluat, ja niin olet kyllä tehnytkin, taidat olla pool toisen merkin takana...yhtä ummikko.

Näihin sanoihin ja näihin tunnelmiin, häipyy nyt estradilta.

Kirjoittanut

saattaapi olla

Mutta tuo oli suora kopio jutusta jonka olen lukenut aikoja sitten. Asiaa aikoinaan ihmetteli jopa tutkijatkin tyyliin "eikö työ takaakaan onnea?".
Ja ropponille joka uskoo tempputyöllistettyjä olevan vain kourallinen voin kertoa että esim tällä pienellä paikkakunnalla (9000asukasta) jossa on työttömiä virallisesti n350 on pelkästään yhdellä "työ"pajalla kirjoilla noin sata henkilöä+toinen paja+nuorisopaja.
Eli varmasti yhtään liioittelematta ainakin puolet työnhakijoiden määrästä on tempputyöllistettynä eli oikeasti työttömiä.

Samanlainen toiminta on yleistä ympäri suomen ja jossain vieläkin hurjempaa.

Kirjoittanut

Katso käyrää ropponi jos osaat?

Itsemurhien määrä oli huipussaan 80-luvun lopulla ja kääntyi jyrkkään laskuun 90-luvun alussa kun lama alkoi.
Eli kun ei tarvinnut kiristää hermojaan työnteolla ei hermotkaan olleet niin lujilla.
Ja ei raha muutenkaan takaa onnellisuutta, ehkä senkin moni huomasi kun jäi aikaa puuhastella muuta kuin työtä.

Kirjoittanut

ei ollut noin

'Itsemurhayritysinsidenssit olivat korkeimmillaan vuonna 1990'

yo. on kansanterveyslaitoksen tekstiä ja niinhän tuossa käyrässäkin selvästi on piikki miesten kohdalla juuri 1990....

Kirjoittanut

keiitiöpsykologina

aattelen että vois olla just niin, että kun stressaa töitten lomassa miettii yhtenään riittäkö rahat riittääkö duunii, niin sehän se kiristääkin pipoa, ja ego ei kestä kulutuksen säätämistä vapaaehtoisesti.
mut kun duunit loppuu, se on selvä peli:
vaihtoehtoja ei ole

tätä ihmiset kaipaa monessa suhteessa:
että valistunut diktaattori (luotettava isähahmo) määrää vähän kaikesta.

ei suuri enemmistö oikeastaan haluakaan ottaa vastuuta kaikesta itse, sen harva tiedostaa ja vielä harvempi ääneen myöntää.

Kirjoittanut

Ropponilla vuosikymmenet sekaisin

Kun elintaso 80-luvulla nousi kaiken aikaa vauhdilla nousi myös itsemurhien määrä jyrkästi.

Ropponilla meni varmaan vuosikymmenet sekaisin kun katseli käyrää jos tai
unohtui lukulasit kirjoituspöydän laatikkoon.
En halua viisastella mitään vaan pyrin asialliseen keskusteluun.

Mutta tuo käyrä on tosiaan mielenkiintoinen ja kyseistä asiaa on oikein tutkittu mistä on kysymys.

Ei rahan perässä juokseminen ole muutenkaan ihmiselle hyväksi..
Unohtuu pian eläminen siinä sivussa.

Kirjoittanut

eipähän

tässä oo muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa drakmat ja markat uuvestaan käyttöön. Tukipaketeilla ei tätä kriisiä ratkaista.

Kirjoittanut

Erittäin hyviä....

kannanottoja joskin osa pihalla asioista aika pahasti. Tai sitten eri mieltä. Ei ole varaa sanoa yhtä jyrkästi kuin ropponi joka onkin talousnero.

Sisäkumin uloke tiivisti asian erittäin hyvin.

90-luvun lamassa kävi lähinnä sääliksi niitä yrittäjiä jotka erittäin pääomavaltaisella alalla ottivat suuria ulkolaisia lainoja ja nääntyivät se alle sitten. Samoin luonnollisesti firman työntekijöitä. Monta hyvää lafkaa meni sen takia nurin. Huom: ja vain niitä firmoja jotka todella vaati tätä riskirahoitusta uskoen täysillä että markka on ja pysyy arvossaan. Ei niitä firmoja jotka ahneuksissaan koittivat pikavoittoja saalistaa.

Vielä vähemmän säälitti ne ihmiset jotka oli eläneet yli varojensa eli ostaneet isomman kämpän ja auton ja kesämökin mitä tulotaso kesti. Elämällä vaatimattomimmin ei sellaista henkilökohtaista konkurssia olisi tullut. Siinä vaiheessa on turha enää syytellä ketään. Kyllä yksityistä velkaa otettaessa ostokohteen ja omaisuuden pitää velkasumma kattaa vaikka sen omaisuuden arvo romahtaisikin neljänneksen. Mitä kalliimpi kohde sitä enemmän se voi suhteessa pudota. Ei Kiminkään taloa mene ostamaan kaveri 15 millillä jos ei ole varaa tarpeen vaatiessa sitä myydä 8 millillä. Tai sitten ostaja on liian kevyt siihen hommaan.

Tämän päivän nuoren pitäisi saada kaikki ja heti nyt. Enää ei tyydytäkään opiskelija-asuntolasoluun vaan vähintään yksiö pitää saada. Auto pitää löytyä ym. Sitten kun lama iskee ja isukki työttömäksi, ollaankin ihmeissään.

Jos ihmiset noudattaisi perusperiaatetta että rahat käytetään vasta sitten kun ne on ansaittu, ei olisi niin lamapeikkoa niskassa.

Ensitöiksi pitäisi lailla kieltää kaikki pikavipit ja kaikista korteista poistaa nämä luotto-ominaisuudet. Eli jos ei ole rahaa lyödä tiskiin, niin sitten jätät tavaran ostamatta tai lainaat kaverilta ym. Tämä ystävä tuntee sinut paremmin kuin pankinjohtaja ja ei sitä pussiaan aukaise jos maksuhäiriöt valmiina.

Toki pankeista rahaa edelleen lainataan mutta vakuudet pitää sitten olla kunnossa.

Jokaisesta luottotappiosta míkä voidaan katsoa sen mokaksi joka sen myönsi, joutuisi esim. ko. henkilö korvaamaan 20 %. Aikalailla pistäisi tarkemmin vakuuksia tarkistamaan.

Pikkasen rauhoittaisi maailmanmenoa ja krääsän tuloa hongongista, mutta eiköhän sillä olisi vaan tervehdyttävä vaikutus.

Kirjoittanut

Palatkaame...

...asiaan eri aloittajan otsikkoon, "Soini uskoo Kreikan kaatuvan huomenna".
Ei tainnut Kreikka eilen kaatua joten herää kysymys tästä Soinista että entäs nyt? Mitä veikkaa seuraavaksi, joko siirtyy lopullisesti vaikka hevosiin?
Mutta oikeasti, eikö tästä käy aika hyvin esille kuinka helppoa se on huudella vaikka mitä. Ja jos veikkaus toteutuu niin ollaan niin viisasta ja jos ei toteudu niin sitten ollaan hissunkissun tai heitetään toinen veikkaus.

Kirjoittanut

Käytännössä nurin jo

Onhan Kreikka ollut jo pidemmän aikaa nurin joten kaatumista ei tarvitse odotella.
Puuttuu enää virallinen toteaminen.
Tulee vaan pirun kalliiksi meille jotka rahoitamme odottelun aiheuttamia kustannuksia eli pakettia paketin perään.
Onhan sen alkaneet jo asiantuntijatkin myöntämään että kaatuu joka tapauksessa ja sinne upotetut rahat menivät.

Kreikan korot eilen lähes 77%.
Hyvältä näyttää vai mitä?
"uusi paketti on saatava tämän kuun aikana" sanoo "viisas" rehn.
No se varmaankin pelastaa tilanteen..

Kirjoittanut

Niskalenkkiä vaan ottamaan.

Katainen voisi nykäistä painitrikoonsa ylleen ja ottaa markkinavoimat jälleen pitävään niskalenkkiinsä.

Kirjoittanut

Yksi tukipaketti vielä

Yksi tukipaketti annetaan vielä jolla tuetaan Ranskan ja Saksan pankkeja, sen jälkeen tehdään hallittu velkasaneeraus.

Kirjoittanut

Kreikan painoarvo

maailmantaloudessa on normaalissa tilanteessa aivan marginaalista luokkaa.

Maa,jonka pääasialliset tulot tulevat maataloudesta, matkailusta ja merenkulusta.
Ei valtavia öljyesiintymiä, ei mineraalirikkauksia, ei suurta teollisuutta!!

Miten ihmeessä tällainen hyvin tavanomainen maa voi aiheuttaa talouden heilahteluja ympäri maailman pörssejä ja eri maitten talouksissa?

Eiköhän tässä markkinaspekulantit hae vain syitä=mahdollisuuksia tehdä isoa rahaa poliitikkojen (veronmaksajien) kustannuksella??

Kirjoittanut

Eurooppa tulee järkiinsä

<<< siirretty viesti >>>

ja perussuomalaistuu.

Linkki Perussuomalaistuminen (http://www.uusisuomi.fi/raha/115711-mies-jota-kuunnellaan-”eurooppa-perussuomalaistuu”)

Kirjoittanut

Siis mitä?

Mitähän tekemistä perussuomalaisuudella ja järjellä on keskenään? Ei kerrassaan yhtään mitään. Populistit kun eivät osaa muuta kuin uhota. Oikeita osaajia ei siitä porukasta löydy.

Kansakoulupohjalta ei tätä maata johdeta nyt eikä tulevaisuudessa.

Kirjoittanut

Voi voi....

kyllä monelta harmilta olisi vuosien varrella säästytty, jos tätä maata olisi johdettu kansakoulupohjalta.

Siellä opetettiin lapsille elämän tärkeät perustaidot ja säästäminen oli yksi niistä tärkeimmistä.

Pieneen lippaaseen lapset laittoi penninsä ja joskus saattoi mukana olla 20-penninenkin, jopa markan setelikin!

Penni on miljoonan alku, oli tuttu hokema.

Samoin----syö säästäen savea.

Kunnioita vanhempiasi.

Ja monta, monta muuta joita noudattamalla ei olisi EU:lla nyt tälläsiä ongelmia.

Hyvin pahalta tuntuu nyt katsella vanhusten oloja nykysuomessa. Heidän, jotka juuri noita neuvoja noudattivat ja maan rakensivat tähän mitä se nyt on.

Nyt sitten sitä tuhotaan mitä keritään.

Toivon mukaan EU kaatuu tai muuta radikaalia ja saadaan hallitus mahdollisimman nopeasti nurin ja Soini johtamaan maata. Mikään eikä kukaan muu meitä ei tästä suosta voi pelastaa.

Kirjoittanut

Näkemys

Kreikalle tarjotaan uutta rahaa pääasiassa kolmesta syystä

1. Jotta ennen muuta ranskalaiset ja saksalaiset pankit voivat saada Kreikalle myönnetyistä lainoistaan rahaa takaisin. Lainat siirtyvät euromaitten veronmaksajien maksettavaksi.

2. Euromaitten johtajat ennen muuta Ranskan johdolla rakentavat liittovaltiota. Kreikan kaatuminen tässä vaiheessa veisi pohjan liittovaltiohankkeelta. Kun Kreikka jossain vaiheessa kaatuu niin voi olla, että Italia on kaatunut jo ennen sitä. Myös sieltä on siirretty pankkien lainoja euromaitten veronmaksajien maksettavaksi. Siinä vaiheessa kaikki euromaat ovat korviaan myöten veloissa. Esim. Suomen liikkumavara on vähissä ja sen on mukailtava liittovaltion rakentajien ehtoja. Suomelta on siis viety itsenäisyys. Silloin voi sanoa, että juna meni jo ja kyydistä ei pääse pois. Nalle oli samaa mieltä näistä kahdesta asiasta toissaviikon Talouselämä lehdessä.

3. BIlderberger yhteisö ajaa liittovaltiota. Katainen on sen jäsen (käynyt kokouksessa) kuten HS:n entinen ja nykyinen päätoimittaja. Bilderbergiläiset ajavat eliitin ylivaltaa eli heidän vallan lisäämistä ja kansallisvaltioitten vallan vähentämistä.

Nämä kolme syytä ovat tärkeimmät miksi esim. Katainen ajaa kuin käärmettä pyssyyn jotta Suomi olisi antamassa rahaa Kreikalle. Ne sitten menevät eniten ranskalaisille ja saksalaisille pankeille kun ne vähentävät osuuksiaan Kreikan veloista.

Nyt on vielä mahdollisuus päästä pois jos ei mennä mukaan Kreikan toiseen tukipakettiin. Jos kansa haluaa myöhemmin itsenäisyyttä niin ainut vaihtoehto on tehdä töitä kuten tehtiin sotakorvauksia maksettaesa.

Tässä lyhyt selitys miksi euroasiassa toimitaan kuten toimitaan. Nyt ollaan rakentamassa Uutta Maailmanjärjestystä eli New World Order. Kansalle joka ei ymmärrä asioista kovin hyvin valehdellaan sen kuin ehditään.

Mitään takuita joilla olisi ehkä kahta prosenttiyksikköä suurempaa merkitystä maksettavasta lainasummasta ei tulla saamaan. Jos Suomi menee Kreikan tukipakettiin niin Katainen ja Urpilainen ovat menettäneet kaiken uskottavuuden muiten euromaitten silmissä. Ovat suoranaisia pellejä joitten selkärangattomuuden huomaisi sokea Reettakin. Suomessa kaikki taloudesta hiemankin tietävät pitäisivät heitä suoranaisina valehtelijoina. Sana takinkääntäjä ei enää riitä.

Kirjoittanut

Totta joka sana

Tai ainakin lähes.
Näkeehän sen jo päättäjien naamasta että ei kannata enää rypistellä kun on jo tavarat housussa.