Kirjoittanut

Vaalien ainut Woittaja jäämässä ulos

Mitä kansa halusi? Muutosta! Mikä nyt muuttuu, kun mikään ei muutu?

Usko demokratiaan menee tätä kautta ja kansakuntamme kulkee aina vaan kovempaa kohti anarkiaa, joka tästä kieroilusta väistämättä seuraa.

Jos Persut ei istu hallituksessa, alkaa tapahtumaan ikäviä asioita. Ellei kansa edes äänestämällä saada ääntä kuuluviin, tapahtuu se väkivallan kautta.

Nyt vallassa jatkaa samat poliittiset voimat, jotka ovat kupanneet maan varannot tyhjiin ja ajaneet hyvinvointipalvelut alas!

Vastaukset

Kirjoittanut

On se niin

vaikeaa tuo demokratian ymmärtäminen persuille.

Paikat ovat 161 - 39 muut vs persut ja demokratiassa enemmistö päättää.

Aika törkeää on alkaa väkivallalla uhkailu tässä tilanteessa.

Kirjoittanut

ihan

oikea tulos. Populistit syrjään ja vastuuta kehiin.

Kirjoittanut

Väkivallalla uhkailu?

Katsohan Orvokki ympärillesi, äläkä ole lammas.

Perusuomalaiset oli ainoa voittaja vaaleissa. Kaikki muut hävisivät ääniä. EIKÖ se kerro kansan tyytymättömyydestä aiempaa politiikkaa kohtaan?

Perusuomalaisten voitto oli VALTAVA ja sillä pitää tulla paikka hallitukseen.

Mitä tulee tuohon väkivalta aspektiin, niin seuraatko globaalia politiikkaa?

Kansan kusettaminen ja ylimielinen kohtelu kostautuu, näin se on tapahtunut useassa maassa. Miksi Suomi olisi poikkeus?

Orvokki on hyvä ja ottaa ne ruusunpunaiset lasit pois päästään, ja tutustuu realismiin ja oikeaan maailmaa.

Muumilaaksosta on turha huudella.

Kirjoittanut

Aijaijai

Onko persut niin tyhmiä, etteivät tajua miten demokratia toimii?

Soini sai vaalivoiton, mutta se ei riittänyt suurimman puolueen asemaan eli Soini ei päässyt johtamaan hallitusneuvotteluja. Jos persujen hallitusohjelma on niin muista poikkeava, ettei yhteistä säveltä tulevan pääministeripuolueen kanssa synny, niin sitten oppositio kutsuu. Näin yksinkertaista on demokratia.

Aika naurettavaa uhkailla väkivallalla. Vaikka se on tietysti sellainen asia, mihin persujenkin äly riittäisi...

Kirjoittanut

Kyllä vain, persujen voitto

oli todella huomattava. Silti on huomattava, että vain 13 % äänioikeutetuista ja 19 % äänestäneistä äänesti persuja. 87 % äänioikeutetuista tyytyi entiseen menoon, joten tuollaisilla luvuilla pitää kyetä neuvottelemaan asioista ja tekemään kompromisseja.

Persujen pitää seuraavissa vaaleissa saada yli 100 kansanedustajaa pystyäkseen harjoittamaan puhdasta sanelupolitiikkaa.

Kirjoittanut

Vei kuin litran mittaa

savolaispoika pohjanmaan tyttöä. Täysin mitättömiä sanktioita EU:n suuntaan! Kreikka 110 mrd ja ei riitä alkuunkaan nappisilmille/pankeille. Lisää pitää saada mm. Irlanti,Portugali, Espanja, Italia... Katsokaapa neljän vuoden päästä paljonko on mennyt HUKKAAN. Oma arvioni n. 1000 mrd euroa eli 1000,000,000,000,00e. Ja täällä mummot ja papat nakottaa vaipat housussa vailla riittävää hoitoa. Ei edes ulos pääse, kun ei ole henkilökuntaa eikä aikaa. Nämä ongelma maat pitäisi pullauttaa ulos, kuten myös nämä uudet maaehdokkaat. Näille kun tiet ja talot rakennetaan, siis nyt jo täysin perseaukisille maille. Mitäs sitten kun alkaa sama Kreikka,Portugali, Irlanti tukiralli näissä uusissa maissa. Huh,huh

Kirjoittanut

pihalla

Vaikka tukipaketin kokonaishintalapuksi tulisi 1000miljardia ja kaikki lainaerät jäisi maksamatta (mikä on todella epätodennäköistä) olisi Suomen korvausvastuu 1,3% eli 13miljardia.

Esim. vuoden 2008 lama maksoi Suomelle menetettyinä verotuloina 40miljardia.

Jos tukipakettia ei olisi hyväksytty, olisi se tullut paljon kalliimmaksi.

Kaikki vouhottavat vaan Suomen maksuista eivätkä ymmärrä, että tällä päätöksellä turvataan Suomen työllisyys ja ihan oikeasti säästetään kymmeniä miljardeja pitkässä juoksussa.

Kirjoittanut

Orvokki ja nauruhuuto..

pihalla kuin ruskien pelikuri mm-kisoissa.

Kyllähän Persujen 15 % kannatuksen nousu on ihan ennenkuulumatonta suomalaisessa politiikassa. Kukaan ei ole kerralla napannut tälläistä määrää uusia edustajia jos ei lasketa -45 vaaleja missä siihen asti kielletty kommunistipuolue nappasi vielä isomman määrän edustajia.

Vaalien tulos todella kertoi että kansa halusi muutosta!

Eikä se persujen 20 % äänistä todellakaan tarkoita että 80 % olisi heitä vastaan.

Ihan tasan tarkkaan voin kertoa että esim. tässä maahanmuutto politiikassa erittäin iso osa muiden suurien puolueiden kannattajista on samaa mieltä. Pakkoruotsissa sisämaan ihmisistä on sitä vastaan n. 80 %.

Mutta totta kai ikänsä kokoomuslainen sitä äänestää, demari samoin, keskustastakin 3/ 4 osaa teki niin.

Mutta jos olisi ollut vaikka tilanne vihreät-PS ja pitää jompi kumpi valita niin PS olisi voittanut jotain 75-25.

Niin kauan on tullut tätä politiikkaa seurattua että aika vahva näkemys on näistä kuvioista.

Arwomies puhuu ihan asiaa.

Ei todellakaan voida jatkaa ikäänkuin ei mitään olisi tapahtunut!

Kun juuri vajaa kuukausi sitten on tapahtunut suurin poliittinen mullistus suomessa sitten sisällissodan.

PS oli niin ylivoimainen ( ja ainoa) voittaja näissä vaaleissa että totta kai sen pitää nyt sanella mitenkä tanssitaan.

Ihan muodollisuus oli että KOK sai eniten ääniä samalla kun koki rankan tappion.

SDP juhli kuin voittoa vaikka koki kaikkien aikojen huonoimman tuloksensa.

Kirjoittanut

Voivoi poo

"PS oli niin ylivoimainen ( ja ainoa) voittaja näissä vaaleissa että totta kai sen pitää nyt sanella mitenkä tanssitaan."

Jos on vasta kolmanneksi suurin puolue niin ei silloin sanella yhtään mitään :)

Poon on syytä perehtyä hiukan demokratian sääntöihin :)

Kirjoittanut

nauruhuutoa...

jos joku voittaa 15 % ja toiset samaan aikaan häviää 2-7 %, niin eikös se silloin aika tarkkaan kerro että kansa haluaa muutosta.

Ja kiihkeästi!

Se kannattaa ottaa vakavasti.

Afrikasta on ihan tarpeeksi ikäviä esimerkkejä mitä tapahtuu jos liian kauaksi kansasta erkaannutaan.

Kirjoittanut

Voi poo

Persuja äänesti vajaa viidennes kansasta. Ei se riitä mihinkään muutokseen :)

Ja tuo 4/5 koko kansasta on liian fiksua ryhtyäkseen mihinkään mellakkaan, jos sitä tarkoitit. Persuista näitä mellakoitsijoita varmasti löytyy, mutta onhan meillä vankiloissa tilaa.

Kirjoittanut

Suomen

kansa äänesti populisteja. Onneksi järjestelmä korjaa tällaiset kansan virhearviot.

Kirjoittanut

nauruhuutoa...

toki persut ei mihinkään väkivaltaisuuksiin ole ryhtymässä.

Mutta..tuo olikin kiintoisa ajatus.

Laskeppa ihan huviksesi montako prosenttia hesan vihreitä tarvittaisiin pitämään aisoissa tälläistä pohojanmaan pikkasen "kiihtynyttä" persua? Kuten vaikka sahuri.

Niin...siinä voisi prosenttiluvut heittää aika äkkiä kuperkeikkaa:)

Ei taitaisi enää vanha ruski hokema riittää, kun viherpiipertäjiä laitettasiin pohojanmaan persuja vastaan:)

Kirjoittanut

afrikkaan

itse Pool.

Etkö ymmärrä, että jos tukipaketti olisi kaatunut olisi se tullut johtamaan rahamarkkinoiden epävakauteen ja siitä olisi seurannut lyhyellä aikavälillä samanlainen lama kuin 2008.

Se lama vei Suomelta 40 miljardia menetettyinä verotuloina.

Nyt tehty tukipaketti voi tulla maksanaan 1.3% takaussummasta eli reilun miljardin tästä Portugali-paketista aikaisintaan 7vuoden päästä.

Tässä tukipäätöksessä Suomi ei menetä miljardia vaan säästää kymmeniä miljardeja.

Kirjoittanut

heh..

tollasilla jutuilla on ennenkin sinisilmäisiä kansalaisia jymäytelty.

Jos aikanaan ei oltaisi liitytty EU:n, oltaisiin nyt paljon paremmassa asemassa.

Jos aikanaan ei oltaisi löyhdytetty Eila Kännön erinomaisesti johdettua maahanmuuttopolitiikkaa, oltaisiin nyt paljon paremmassa asemassa.

Näitä ei varmaan kukaan kiistä?

Ja esimerkkejä on vaikka kuinka paljon lisää.

Kirjoittanut

Kyllä poolta loppuu ymmärrys

kun aletaan puhumaan rahamarkkinoiden epävakaudesta ym. vaikeista asioista :(

Mutta samahan se on muillakin persuilla. Äly riittää juuri ja juuri siihen, että osaa sanoa että EU on paha eikä huijarikansoja tueta. Siihen se sitten jääkin. Eikös tältä meidän poolta jäänyt se Mensan nettitestikin parin kysymyksen jälkeen junnaamaan paikalleen, vai muistanko ihan väärin?

Ei mopolla mahottomia, sanoisin.

Kirjoittanut

nauruhuutoa...

otaksun että kuulut juuri siihen ryhmään mitä nämä kravattiekonimistit vie 6-0 selityksillään.

Sanon tämän minkä jo aiemminkin olen sanonut.

Ei rahamarkkinat todellakaan ole mikään monimutkainen systeemi mikä vaatisi vähintään ekonomin paperit että sitä ymmärtäsi. Sitä kyllä koitetaan tehdä mahdollisimman vaikeaksi.

Jos syöt enemmän kuin tienaat, niin kusessa olet.

Tuossa se aika tarkkaan on kiteytettynä.

Eli jos ihminen kuluttaa vain sen minkä ansaitsee, niin pysyy talous tasapainossa. Ei tarvita pikavippejä ynnä muuta huuhaata.

Tämä sama kaava pätee myös isommassa mittakaavassa. Kuten vaikka valtioiden kohdalla.

Ennen säästäväisyys oli kunniassa. Ihan lapsesta alkaen laitettiin säästöön posssuun rahaa.

Tänä päivänä aletaa hehkuttaan kulutusta jo ihan mukulasta asti.

Kaikkeen annetaan maksuaikaa ja tilit saa mennä määrätyn summan yli.

Sitten koipi katkee tai auto leviää ja heti ollaan ihan lirissä talouden kanssa.

2/3 kansasta ei säästä ollenkaan pahan päivän varalle.

Näiden vuoksi maiden taloudet on kuralla ja ne maksatatetaan niillä jotka elää säästäväisesti.

Kirjoittanut

Ihan hauskoja

nuo poon ns. esimerkit. Varmasti ne jossain Esson baarissa toimivatkin, missä rahamarkkinoiden ymmärrys on hmm...hiukan vajavaista :)

Suomi ei valitettavasti kuitenkaan ole mikään irrallinen saari, johon ei muun maailman myrskyt vaikuta. Se pitäisi tässäkin tilanteessa tajuta. On paljon halvempaa tukea vaikeuksissa olevia kuin jättää tuki antamatta ja kärsiä sitten moninkertaiset vahingot Euroopan suistuessa uuteen lamaan. Onneksi Kokoomuksen lisäksi ainakin demarit ja vihreät tajuavat tämän. Toivon mukaan joku vaikka piirtää persuille kuvan tästä, niin ehkä se tilanne heillekin aukeaa :)

Kirjoittanut

Hurja vauhti

Jutta +Jykä teki 20-30 miljr piikin ennen sovituista takauksista .Valtiolla jo itsestään tänä vuonna 9 miljr alijäämää ,eli tulot vähän vajaa 20% pienemmät kuin menot.Tämä on jatkunut nyt 4v jona aikana valtion piikki on tuplannut ja korkomenot jo luokkaa 3 miljr eli enemmän mitä puolustusmäärärahat.

Tähän kun lyödään lisä vihreää verotusta niin teollisuus jatkaa suomesta pakoaan ja fantastisella rahamarkinaverolla häipyy pääkontoritkit.Hyvin ajaa punikit palveluyhteiskuntaa,joo eipä uskoisi jos ei tietäisi että porvarit ovat vallassa.

Kirjoittanut

heh heh

Sinisilmäisiä. Missähän metsässä tämä Pool asuu.

Onko vuoden 2008 lama ja siihen johtaneet syyt, pankkikriisit ym. jo unohtuneet. Lyhyt on muisti.

Jos tukipaketti olisi kaatunut, olisi se johtanut rahoitusmarkkinoilla epävakauteen ja uuteen pankkikriisiin ja sitä myöten koko Euro-alueen uuteen lamaan.

Suomen vienti joutuisi uuteen taantumaan ja työpaikkoja menetettäisiin ehkä jopa enemmän kuin 2008 laman aikana.

Eiköhän se ole niin että Timo jymäytti jutuillaan tietämättömiä sinisilmäisiä suomalaisia.

Jos haluaa hallitukseen ,joutuu sen itsekin myöntämään, että oli väärässä.

Kirjoittanut

Hauska

muistella huutonaurattajan kommentteja kun Kreikka, Portugal. Espanja plus muutama muukin maa tulee kuitenkin syliin...

Ilmeisesti Suomikin kompastuu "takauksineen" siinä samaan sumppuun.

"Ei" olis "säästänyt" muutamia kymmeniä miljardeja mut onneks Suomella on ylimääräisiä euroja hukattavaksi huvinvuoksi.

Kirjoittanut

Huomio

"jos joku voittaa 15 % ja toiset samaan aikaan häviää 2-7 %,
niin eikös se silloin aika tarkkaan kerro että kansa haluaa
muutosta."

- Se kertoo siitä, että osa kansasta haluaa muutosta. Se ei tarkoita sitä, että koko kansa haluaisi muutosta. Lisäksi niistä, jotka haluavat muutosta nykyiseen, eivät välttämättä halua muutosta persujen tapaan.

Vaalien voittaja persut totta kai oli.

Kirjoittanut

Voi voi sentään "mene nyt"

"Etkö ymmärrä, että jos tukipaketti olisi kaatunut olisi se
tullut johtamaan rahamarkkinoiden epävakauteen ja siitä
olisi seurannut lyhyellä aikavälillä samanlainen lama kuin
2008."

Miksi toistelet muutamien poliitikkojen, käteinen ym fraaseja totuuksina?
Tuo toteamuksesi on täyttä puutaheinää millä ei ole mitään perusteita.

Kirjoittanut

vähän eteenpäin

Tilanne monilla valtioilla Euroopassa on se että velkaa on liikaa ja niistä tai niiden koroista ei selvitä. Lääkkeeksi tähän on keksitty lisävelan antaminen.

Tänään Portugali. Ensi viikolla uusi kierros Kreikkaa. Sen jälkeen on Espanjan vuoro. Saattaa Irlantikin jotain huudella. Latviassa herätään, että hei me ei olla saatu mitään pariin vuoteen. Italiassa ollaan toistaiseksi hiljaa mutta entä sitten kun iso-B saa lähteä? Ja tätä rataa.

Perussuomalaiset jää ulos hallituksesta, se lienee jo selvää. Kunnallisvaalit on 2012 ja jos tämä takuiden anto jatkuu ja jatkuu, äänisaalis prosenteina alkanee jo kolmosella.
Tätäkö vanhat puolueet haluavat?

Kirjoittanut

En kyllä tajua

mikä ihmeen pankkikriisi siellä voi muhia, kun pankit jakaneet johtajilleen ja omistajilleen satojen miljoonien osingot samaan aikaan kun valitellaan muille, että kohta tulee kriisi jos ei lisää rahaa löydy.

Käsittämätöntä, että noin sinisilmäisiä ihmisiä vielä löytyy kuin "mene nyt". Ei tarvitse kuin mennä pankkien julkisia vuosikertomuksia netissä lukemaan niin huomaan, että siellä muhi mikään kriisi vaan puhtaasti pankit pelkäävät tuoton pienentyvän! Lisää rahaa saadaan pelottelemalla jollain lamoilla ja kriiseillä. Hohhoijjaa!!

Hävetkää typerykset!

Kirjoittanut

Ei persut halua hallitukseen

Timo kaivaa vaikka kiven alta syyn olla menemättä hallitukseen. Puolueen koko strategia perustuu oppositiossa olemiseen. Sieltä on helppo hauskuuttaa tyhmää kansaa sutkautuksilla, kun ei tarvitse eikä kykene vastuun ottamiseen.

Kirjoittanut

Odotellaan

Vielä se Soinikin oppii takin kääntämään, kun hidas järki antaa myöten.

Kirjoittanut

Soini

Portugali ym tuet pois niinhän me kaikki haluamme !! Se vasta onkin tyhmää jakaa rahaa noille eteläeuroopan roistoilla ja iltalypsäjille.

Eli ole sinä 'Uikku' ihan hiljaa !!!!

Kirjoittanut

kyllähän perussuomalaiset ovat.

tehneet euroopan mittakaavassa merkittävän panoksen jo nyt.on taatusti mennyt perille että ihan kaikkea ei suomalaisetkaan hyväksy.soini toteutti omaa puhdasta linjaansa.harvinaista suomessa.enkä tiedä mitä hallituksessa tekeekään.kun katsoo tätä viimeistä porvarihallitusta.joka on vienyt suomen maineen rehellisenä kansana ulkomailla.ryvettymisen suomen ennätys.ei euroopan kun siellä piisaa näitä rötöstelijöitä.tukiaispellejä.tai suoraan sanottuna huijareita.

Kirjoittanut

Soini löi hanskat tiskiin

Vetäytyi itse hallitusneuvotteluista.

Oppositiosta onkin helpompi räksyttää, kun ei ole itsellä mitään vastuuta.

Hyvä näin!

Kirjoittanut

Uikku puhuu asiaa

Täsmälleen noin. Soini on puolueensa ainoa fiksu kansanedustaja ja tajuaa että moisen lauman kanssa ei hallitukseen kannata lähteä.

Helpompi on näykkiä muita oppositiosta käsin - vailla mitään vastuuta. Näin saavutetaan seuraavissa vaaleissa todennäköinen vaalivoitto.

Luudalla voisi lakaista koko sakin kannattajineen ulos Suomesta. Vaikka Ahvenanmaalle.

Kirjoittanut

Tämähän oli jo tiedossa

Kun tulee tiukka paikka, niin ei ole persuista vastuunkantajiksi. Oppositiosta on helppo huudella, kun ei ole vastuuta mistään.

Suomen onni, että näin kävi. Nyt kyvyttömät persut eivät pääse sotkemaan tämän maan asioita.

Kirjoittanut

Ei järkeä

lähteä noin "Vastuullista" politiikkaa tukemaan.

Vastuullisuus= Holtiton rahanjako

Kirjoittanut

Kieroilun tulos

Demarit ja Kokoomus ajaa Suomen konkurssiin.
Neljän vuoden päästä tulee PS:lle tosi iso 50% jytky ja se on varma. Tässä nähtiin kuka seisoo sanojensa takana ja kuka ei. kiitos Timo!

Kirjoittanut

Hehhehheh

Ja RKP heti kärppänä mukaan jatkamaan maan alasajoa.

Kirjoittanut

Jytky!

Kyllä kaikki seuraavat jytkyt persuilla tulevat housuun!

Kirjoittanut

Oppositio ohjaa

hallitusta tulevalla kaudella. ; ) Nyt tuli politiikkaan mielenkiintoa

Kirjoittanut

raitahousupyykille

Kyllä persujen Nasse-setä on nyt hyvin vihainen, kun näin kävi.

Kirjoittanut

Yksipuolista on uutisointi

Tukipaketteja puolustetaan päivittäin useiden aukeamien jutuilla. Asiantuntijoilla on myös päinvastaisia mielipiteitä, mutta niistä ei kerrota. Ei myöskään siitä, että saksalaisten rivit rakoilevat.

2008 finanssikriisi kaivetaan esiin hanakasti, mutta olisiko Lehmann Brothersin pelastaminen ollut järkevää? Pankki, jolla oli jokaista dollariaan kohti 88 dollaria velkaa? Tämä olisi ollut hieno signaali muille keinottelijoille: piikki on auki. Tätähän nyt yritetään viestittää euroopassa.

Kriisin piti olla ohi, kun Kreikka "pelastettiin". Näin piti tapahtua myös Irlannin kohdalla. Voiko kukaan uskoa, että Portugalia tukemalla kriisi olisi ohi? Kyllä Sijoittajan kuuluu olla vastuussa tekemisistään.

Kirjoittanut

junttikapinan ruunattu loppu

eikai kukaan ole niin naivi että alkaa huutamaan että valta on vaihtunut jos saa 3.eniten ääniä.. Kaiken sen hehkutuksen ja nosteen jälkeen olisi luullut että persut nousee 1., mutta kun ei noussut niin tulisi ymmärtää pelata korttinsa oikein.. Se että persut ei kyennyt sopeutumaan tilanteeseen kerto uppiniskaisuudesta. Vaikka he olis päässeet hallitukseen olis sen hallituksen taru ollut melko lyhyt. Jos ainut ideologia on huutaa kansalle sitä mitä ne haliuavat kuulla on oppositio juuri oikea paikka!! Persut yritti järjestää kansalle leipää ja sirkushuveja nyt jäi lähinnä se sirkushuvipuoli päällimmäiseksi ja siinä juurikin se pellen rooli. Kai sen sokea reettakin tajuaa että jos heikäläiset mokaa jo ensimmäisissä lehtimiesten videohaastatteluissa niin eikai sellaista klovniporukkaa voi hallitukseen päästää.. Kyllä se taisi tämä junttikapina loppua melkolailla tähän persujen paksuniskaisuuteen! Ei muuta ko vyölaukku tiukalle ja kohti uusia laivamatkoja tallinan iloihin =))
Vermossa nähdään!

Kirjoittanut

huutonaurutyyppi

hokee vaan Kataisen hokemaa tästä rahatalouden epävakaudesta yms.

Mene huutonauru Englantiin ja Ruotsiin. Ei heitä kiinnosta höpötyksesi valuuttakursseista, koska he eivät ole lähteneet eurohömppään mukaan. Ei maailmantalous kaadu, vaikka euro kaatuisi, sitä et tunnu sinä ja sinunkaltaisesi ymmärtävän. Siihen Katainen luottaakin kun syöttää pajunköyttänsä mokomille kaiken uskoville lampaille.

Kirjoittanut

huutonaurua

Tuonkin repliikin olet joltain toiselta kuullut, kun puhut läpiä päähäsi, että "ei uskalla ottaa vastuuta". Täyttä dadaa. Eihän se ole vastuunottamista, että pettää äänestäjänsä ja myötäilee Kataisen tukipaketteja? Ei todellakaan. Onko selkäranka sinulle tuntematon käsitys? Ensin haukuttiin takinkääntäjiksi ja kun paljastui, että Persut on ainoa porukka, joka ei takkia käännä, keksittiin tällainen "ei uskalla ottaa vastuuta" huuto, jota nyt sitten levitellään keskustelupalstoilla?

Kysynkin siis, että onko se vastuun ottamista, että hyväksytään kanta, josta ei olla samaa mieltä? Minusta se on ennemminkin huoraamista ja Jutta Urpilainen on tässä hommassa valtakunnan ykkönen tällä hetkellä.

Kirjoittanut

Se on sitä isänmaallisuutta Oinonen!!!

Se juuri olisi vastuunottamista, sillä tässä maassa on paljon käsittääkseni muutakin päätettävää kuin lainatakaukset???

Etukäteen oli aika lailla selvää, että noita takauksia ei ehdottomasti vastusta muut kuin persut ja Vasemmistoliitto. Kuinka voidaan siis uhota hallituspaikasta, jos ei olla valmiita ottamaan lakkia kouraan ja hyväksymään sitä, että enemmistö kansasta on kumminkin äänestänyt noita muita puolueita ja heidän ajamiaan asioita?

Mukavahan se on nostaa 4 vuotta kohtuu suurta liksaa, vailla vastuuta mistään. Eikö vaan?

Kirjoittanut

Pikku-timot

laskivat ensin jytkyn housuunsa ja totesivat,että parempi huudella sieltä oppositiosta niin pääsee varmemmin toiselle kaudelle neljän vuoden päästä.Huutelee vain ULI,ULIII...Ei kai kukaan kuuno oikeesti uskonut timoista olevan vastuunkantoon?!!!

Kirjoittanut

Kuinka kukaan...

voi väittää että Persut vetäytyi hallituksesta ja pakoilisi vastuun kantoa?

Persut oli ainoa ja samalla todella murskaava vaalivoitto.

Luonnollista olisi ollut että puolueen puheenjohtaja olisi alkanut muodostaa hallitusta.

Suomessa on kuitenkin viime aikoina ollut tapa että suurimman puolueen puhh.joht. tähän hommaan alkaa ja niin nytkin. Huolimatta suuresta vaalitappiosta.

Soini ja PS esitti selvät ehdot jo vaalikampanjassaan eli kaikkeen EU-krääsään ei käsiä tahrata.

Tämä kun ei muille sovi niin sitten ei voi mitään. Ei hallitukseen menon tähden aleta takkia kääntämään niinkuin SDP tekee ja kaikella todennäköisyydellä murskahäviön kärsinyt vihreetkin tekee.

Keskusta ilmoitti ettei lähde hallitukseen ja se pitää. Siinä toinen joka ei takkia kääntänyt.

Nyt sitten väsätään viiden enemmän ja vielä enemmän häviön kokeneen puolueen kesken hallitusta.

Kyllä on ruusuinen alku ainakin!

Eli mahdoton kuvitella että kansa tyytyisi pelkkien tappiopuoluiden menoon.

Rannalle ollaan jättämässä puolue joka keräsi 450 000 uutta äänestäjää ja siihen vanhat päälle eli mennään kirkkaasti yli puolen miljoonan.

Se on aika paljon viiden miljoonan ihmisen maassa jossa vajaa 3 miljoonaa äänioikeuttaan käytti.

Eli ei tule todellakaan menemään niin kivuttomasti kuin Katainen kuvittelee pienessä mielessään.

Ei kansan mielipidettä voi sentään ihan noin kevyesti sivuuttaa.

Kirjoittanut

Poolille

Kenen kanssa persut olisi voinut mennä hallitukseen?

Yksin ei voi hallitusta muodostaa ja persujen vaalilupaukset ja linja oli jo ennen vaaleja niin selvästi kaikkia muita vastaan, että jo silloin tiesi ettei voi millään olla hallituksessa.

Muiden isojen Kesk. Kok. SDP linja oli selvillä Timolle oli jo silloin ja Timo pelasi korttinsa jo silloin niin että tiesi pelaavansa itsensä oppositioon.

Kirjoittanut

Ei noin sekavalla

porukalla johdeta minkäänlaista maata.Omissa kokouksissa jo tapellaan keskenään.Hyvä että vaalitulos oli selvillä,kun tää Pietari julisteli miten maan politiikansuunta muuttuu.No oletettu suunta hallituksessa muuttui oppositioon:)

Kirjoittanut

Poolin logiikalla

"Persut oli ainoa ja samalla todella murskaava vaalivoitto. Luonnollista olisi ollut että puolueen puheenjohtaja olisi alkanut muodostaa hallitusta."

Kuvitellaan että seuraavissa vaaleissa on mukana joku hörhöpuolue, joka saakin yllättäen 6% kannatuksen ja kaikki muut puolueet menettävät yhteensä tuon verran. Poolin logiikalla hörhöpuolueen pj vetää hallitustunnustelut, koska hörhöpuolue on ainoa vaalivoittaja :)

Kannattaisi pool aina hetki miettiä, mitä sieltä suustaan päästelee.

Kirjoittanut

aulis (fakta homma)...

ööhh..öhh..ö...ja housuja ylös....

Kannattaisi varmaan miettiä minkä nikin valitsee:)


Jos/kun yksi puolue voittaa murskaavasti ja kaikki muut häviävät, niin kyllä viesti silloin on yksiselitteinen: kansa haluaa muutosta.

Eikä se muutos tule oppositiosta käsin.

Ihan turhaa alkaa kasaan tuollaista hallitusta jolla ei kansan tukea ole.

Kirjoittanut

hallitukseen

Vastaa Pool.

Kenen kanssa persut olisi nykyisellä ohjelmallaan voinut mennä hallitukseen?

Kaikkien muiden linja oli heidän linjaa vastaan.

Kaksi suurta puoluetta olisi joutunut kääntämään takkiaan jos olisi suostunut persujen ajamaan ohjelmaan.

Kirjoittanut

Poolin on ilmeisen vaikea

keskustella asiallisesti? Joka toisessa viestissä tulee jonkinlaista toisten nickien vääntelyä, ulkonäön kommentoimista tai muuta asiaan kuulumatonta. Kuten tuossa edellisessä viestissäkin.

Joku pyysi, että pool laittaisi kuvansa tänne niin päästäisiin arvostelemaan. Jos en väärin muista, niin eikös täällä ollut sellainen ryhmäkuva, jossa ymmärtääkseni pool poseerasi? Eiköhän se vieläkin netistä löydy. Olisi varmaan syytä jonkun kaivaa se esille, jospa se auttaisi poolia keskustelemaan asiallisesti?

Kirjoittanut

veikkaan

että 4 vuoden sisään, joudutaan väsäämään useampikin tukipaketteja Kreikalle, Portugalille, Irlannille mahdollisesti Espanjalle. Siinä mielessä Persujen tiukka linja on perusteltu, kun se on monen kansalaisenkin tahto.

Kirjoittanut

Arvatkaa?

Kuka voittaa seuraavat vaalit,jos systeemit menee niinkuin Soini on ennustanut

Kirjoittanut

voi olla

Mutta siinäkin tapauksessa näistä tukipaketeista alkaa tulla Suomelle laskua aikaisintaan seitsemän vuoden kuluttua kun ensimmäiset erät tulevat Portugalin maksettavaksi- ja silloinkin vain siinä tapauksessa, ettei Portugali pysty niitä itse yhtään maksamaan.

Ja silloinkin Suomen osuus paketista vain reilu miljardi.

Mahdollisista Espanjan tai Italian tukipaketeista pahimmassa tapauksessa n. viisi miljardia.

Vertauksen vuoksi:
Vuoden 2008 lama maksoi Suomelle 40 miljardia ja siitäkin selvittiin.

Tässä persujen kannattajat vouhottaa ihan turhasta ja uskovat populisti-Timoon.

Kirjoittanut

On todella sääli...

että jonkun portugalin kansan munauksien vuoksi suomessa suurin vaalivoittaja jää oppositioon.

Nyt siitä sitten kärsii koko kansa.

Ja kun täällä kotomaassa olisi niin paljon tehtävää...

Kirjoittanut

Vielä kommentti tännekin

Kuka näistäkin tänne kirjoittelevista nimimerkeistä voi taata sen, että jos Portugalia tuetaan niin sitten kaikki on ok? Tai jos sitä ei olisi tuettu, niin sitten suuri ja mahtava Suomi olisi kaatanut koko euroalueen.

Miksi Suomi meni lamaan 1990-luvulla? Siksi kun oli liian löysä rahapolitiikka ja velkaa oli korvia myöten joka paikkaan. Silloin jousti meillä valuutta, joka ei euroalueella ole mahdollista. Tässä se vissi ero. Ruotsissa tässä muutama vuosi sitten jousti valuutta ja itse asiassa siellä on nyt pahin kriisi ohi ja valuutta taitaa olla itse asiassa aika samalla tasolla kuin ennen kriisiä.

Tämähän tässä rahaliitossa on ollut aika sama asia kuin Suomessa 1990-lamassa. Vahvaa valuutttaa haluttiin silloin tukea ja velkarahalla elettiin ja tuettiin sekä taloutta että kasinotaloutta.

Kertokaa mikä on erona näissä euroalueen maiden nykyisissä vaikeuksissa?

Linkki Wikipedia ja lama Suomessa (http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_1990-luvun_alun_lama#Kriisi.C3.A4_seurannut_talouspolitiikka)

Kirjoittanut

käytöstapoja

alkaa ärsyttämään toi kun soini puhuu haastatteluissa "suomen kansalle" niin ku olis joku suurempi valtiomies. Käyttäydytään niin kuin olisi kansan enemmistö puolellaan vaikka ei olla kuin 3.suurin 2011 vaaleissa. Haastatteluissa puhutaan kameraan katsoen niin kuin presidentti uudenvuodenpuheessaan.. olen yksi suomen kansalaisista ja minusta koko Suomen kansan sotkeminen näihin "hakkaraisiin ja tuppuraisiin" on todella mauton ele, joka kerta vastenmielisyys tuota porukkaa kohtaan kasvaa.

Kirjoittanut

Pool (ja muut kansantahtolaiset)

"Jos/kun yksi puolue voittaa murskaavasti ja kaikki muut
häviävät, niin kyllä viesti silloin on yksiselitteinen:
kansa haluaa muutosta."

Edustaako mielestäsi 20% äänensä antaneista kansan enemmistöä?
On täysin väärin puhua kansan tahdosta jollei jollekin asialle ole väh. yli 50% kannatus, ja silloinkin kyseessä on vain kansan enemmistön tahdosta.

Ainoa tapa mitata yksittäisen asian todellinen kannatus on kansanäänestys vain ja ainoastaan kyseisestä asiasta,kuten aikanaan EU:hun liittymisestä.

Eli persujen kohdalla voidaan lähinnä puhua siitä, että kansasta vähemmistö haluaa muutosta, ja vaikka tähän lisättäisiin vasemmistoliittoa äänestäneet, niin edelleen muutoksenhakijat jäävät n. 27%:lla vähemmistöön, m.o.t.

Kirjoittanut

muutosta

Ilmeisesti kansa halusi muutosta. Koska enemmistö hallitus puolueista kaikki muut menettivät paaikkojaan paitsi rkp.

Vanhan hallituspuoluiden edustaja määrä jäi selvästi alle 100:n

Eikö silloin suurin osa kansasta halunnut muutosta??

Kirjoittanut

Ei tietenkään

jos paikkajaon mukaan mennään, niin kok menetti 6, Kepu 16, vihreät 5, SDP 3, Vas 3, KD 1 ja Rkp ei yhtään.
Summa on siis 34 eli yhtä paljon kuin persut lisäsivät edustajiaan.
Prosentuaalisesti kaikista kansanedustajista tämä luku on 17%, eli pieni vähemmistö.
Jos lisäksi lasketaan pelkästään hallituspuolueiden menetykset, niin summa on tietysti 27 paikkaa joka tekee 21,6 % edellisen hallituspuolueiden edustajapaikoista (125).
Siis selvä vähemmistö sekin.

Äänimääriä vertaillessa hallituspuolueet saivat ed. vaaleissa 58,5 ja 2011 47,8% äänistä.
Vähennystä on 10,7%.
18,3% hallituspuolueiden äänestäjistä halusivat siis muutosta.

Laskeepa miten tahansa, aina jää muutosta haluava
"koko" kansa vähemmistöön.

"Muut" puolueet olen jättänyt laskelmien ulkopuolelle, niiden merkitys on minimaalinen.

Kirjoittanut

Yksi asia on ja pysyy.

Vaikka markka otettaisiin takaisin, rajat suljettaisiin ja EU:sta erottaisiin, niin Perussuomalaiset istuisivat oppositiossa. Ettekö te nyt hyvät ihmiset ymmärrä, että jos ottaa vastuuta, niin silloin ei voi enää arvostella päättäjiä ja kerätä tyhmältä kansalta pisteitä puujalkavitseillä.

Kirjoittanut

romik

Se on vähän niinkuin miten halutaan laske .

18.3% hallituspuolueiden äänestäjistä halusi muutosta ?

Entäkö ne äänestäjät jotka eivät edellisissä vaaleissa äänestänyt hallituspuolueita , eivät haluneet muutosta ??

Eikö 47.3 % ole vähämmän kuin 52.7% .Tämän mukaan 52.7% kansalaisista halusi muutosta .siis selvä enemmistö.

Kirjoittanut

Poolin logiikkaa

Pool on siis sitä mieltä, että vaalien suurimman voittajan pitäisi vetää hallitusneuvotteluita. Nythän tilanne oli tasainen, mutta entäpä jos Keskusta ei olisi menettänyt yhtään paikkaa ja PS olisi kerännyt 15% äänistä. Silloin persut olisi edelleen ollut vaalien suurin voittaja, ja edelleen Soinin olisi pitänyt muodostaa hallitusta? Logiikka, joka ei päde kaikissa tilanteissa samalla tavalla ei ole logiikkaa vaan mielipide. Mielipiteitä saa olla ja näköjään onkin hyvin monenlaisia.

Perussuomalaisten (ja kannattajien) suusta kuuli vaalien jälkeen useaan otteeseen "demokratia on toiminut, pulinat pois". Nythän on juurikin muodostumassa enemmistöhallitus missä demokratiassa on kyse. Joten...

Kirjoittanut

Yritin

lähinnä tuoda esille sen seikan, että persut ovat omineet 20% kannatuksellaan "koko" kansan mielipiteet, mikä nyt ei vähimmässä määrinkään pidä paikkaansa.
Ja nythän SDP on menossa hallitukseen, eikä politiikan muutosta ainakaan EU-n suhteen ole suuremmin näkyvissä, joten se siitä.

Kirjoittanut

Vastuuta kannetaan

Alkaa olla vastuunkanto kärsinyt sanana vastaavan inflaation, kuin "legendaarinen" maikkarin formulalähetyksissä. Vastuunkantoa käytetään perusteluna typeryyksille, kun ei osata perustella niitä.

Uskaltaako kukaan vastuunkantaja luvata, että Euroopan rahoituskriisi on ratkaistu portugalia tukemalla? Pelastustoimintaan luodaan nyt työkalut, joilla varmistetaan veroeurojen siirtyminen sijoittajien taskuihin myös tulevaisuudessa.

Tästä tulonsiirrosta tulevat vielä porvaripuolueet kantamaan vastuunsa.

Kirjoittanut

Soini petti äänestäjänsä

Kun vaalien ainoa voittaja jää oppositioon omasta tahdostaan neuvottelematta, on se äänestäjien pettämistä jos mikä. Miten voittaja äänestäjiensä asiaa oppositiosta ajaa tulevan neljän vuoden ajan. Turhaa on kuvitella, että äänestäjät uskollisina odottaisivat, kun nytkin äänet menivät hukkaan.

Kirjoittanut

ukko huutaa minareetin nokassa ULI ULI

Tämähän se älyttömintä on että ollaan oikein innoissaan siitä että saadaan kerrankin eduskuntaan suuri joukko ihmisiä jotka puhuvat kansan kielellä..! Jos se on hienoa että ei omaa minkäänlaista kykyä puhua ns. siistittyä kieltä, eikä osaa kunnioittaa muiden kantoja saati tekemään myönnytyksiä/kompromisseja, niien ei mene kyllä suomella kovin hyvin..! Jos tulevaisuus on metsästä revittyjen moukkien reuhaaminen taidan edelleenkin äänestää "vanhoja puolueita"...

Kirjoittanut

Just joo...

osa näemmä uskoo prosentteihin kuin vuoreen ja osa ymmärtää mitä kansa tahtoo.

Tulee väkisin mieleen ne vanhat sahaukset täälläkin noista pitkävetokertoimista.

Osahan ihan kirkkain silmin väitti että voi olla hyvä veto vaikka meni metsään! Koska voiton odotusarvo oli suuri ja kyseessä oli selkee ylikerroin ym. liirumlaarumia.

Nämä prosenttien valossa lasketut puolueiden osuudet on nyt sitä samaa höttöä.

Oikeampi tilanne olisi jos laitettaisiin yksi kerrallaan kehään Persut- vastaan muu puolue.

Kerrottaisiin lyhyillä teeseillä mitä asioita puolue ajaa. Ihan niin kuin ennen vaaleja kerrottiin.

Vuosikymmenet politiikkaa seuranneena voin taata että jokaisesta "kaksinkamppailusta" poistuisi PS voittajana. Niin selkeet ja kansantajuiset sen teesit ovat.

Mutta eduskuntavaaleissa on todella iso osa äänestäjiä jotka ei missään tilanteessa vaihda puoluetta. Siksi Soinin joukot eivät sitä yli 50 % voineet saada.

Lasketaanpa "eka varahevonen" mukaan tuloksiin.

Johan menee Persujen kannatus yli sen maagisen 50 %, kun siihen lisätään ne suoraan saadut 20 % äänistä.

Eli ihan skeidaa on väittää että Persuja kannatti vain 20 % äänestäjistä.

Äänesti toki 20 % mutta kannatus oli ihan eri sfääreissä. Nukkuvistakin joita oli se 30 %, olisi kolmannes tullut ihan luotisuoraan Persuille.

Mutta jos näihin asioihin ei ole paneutunut vuosien ja vuosikymmenten varrella, ei voi näitä ymmärtää. Iltistä ja hesaria lukemalla on todella metsässä.

Kirjoittanut

Eikös

pool ole juuri Iltistä kovin usein siteerannut? Viimeksi sen jonkun oikeudenkäynnin kohdalla. Ihmekös tuo että kaveri on noin metsässä :D

Ihan hauskasti kyllä väännelty ja käännelty, että saisi kolmanneksi suurimmasta puolueesta tehtyä suurimman puolueen. Vähän samaa vääntelyä kuin Liverpoolin kanssa. Harmi vaan ettei näillä vääntelyillä ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

Kirjoittanut

musta valkoiseksi

eikai kukaan voi kirkkain silmin väittää eetä persut olis voittanu vaalit ja ne jotka äänesti muita puolueita oli vain väärässä..? aivan käsittämätöntä =) Juuri tämänkaltainen harha se taitaa soinillakin olla kun käyttäytyy kuin olisi saanut yli 50% kannatuksen.. Joko nousi pieni nousu pahasti päähän ja luuli että voi tehdä mitä haluaa tai sitten on niin tahvo että ei ymmärrä demokratian yksinkertaisia totuuksia..
se että lyö noin ehdottomat teesit pöytään kielii halusta päästä oppositioon ettei tarvi jatkossakaan olla mistään oikeasti vastuussa!

Kirjoittanut

HS syypää

Hesari manipuloi pääkaupungin ihmiset äänestämään Kokoomusta. SDP sai tukea Ay liikkeeltä ja Kepua äänestettiin koska sitä on aina äänestetty.

Perussuomalaiset saivat äänensä ihmisiltä jotka pystyivät ajattelemaan omilla aivoillaan. Seuraavissa vaaleissa heillä tulee olemaan myös median tuki takana joten eiköhän ne puuttuvat pari prosenttiyksikköä nousua saada. Uudet vaalithan järjestetään jo parin vuoden kuluttua.

Kirjoittanut

politiikan oma HannuK

nooh.. uskoihan se tuulipujengi aikansa wincapitaankin.. =) siinä luvattiin satumaisia tuottoja sijoitetulle pääomalle
Erikoisinta tässä persu hypessä on se että Soinin ei ole vielä edes tarvinnut luvata mitään muuta kuin että ei kannata ylipäätään mitään..riittää kun vastustaa kaikkea ja kaiken aikaa!! Lyö nyrkiä pöytään ja huutelee että rötösherrat kuriin/missä eu siellä ongelma ja vyölaukku kansa hurraa..
Nyt vain kävi niin hullusti että olisi pitänyt jotakin tehdä itselläkin, mutta jytky meni housuun ja soini oppositioon

Kirjoittanut

Ymmärrä nyt

Kataisen johdolla on mahdotonta tehdä mitään positiivista Suomen hyväksi. Se mies on myynyt nahkansa aikoja sitten.

Kirjoittanut

väärin sammutettu

no kyllä se jykä sentään yrittää.. Timo huutelee nurkasta nasevia välikommentteja mutta kun olis ollu paikka mennä näyttämään miten siellä eturivissä toimitaan niin räpsähti jytky housuun!! Eli kyllä niitä neuvojia riittää, -tekijöitä on harvassa!! Pettymys oli tämä persujen pelleily, ei kylläkään yllätys

Kirjoittanut

sissos sentään..

aika mahdotonta mennä sellasten kanssa hallitukseen joiden silmät ei aukene vielä tässäkään vaiheessa!!

Sokee reettakin näkee mihin EU on menossa mutta nämä käteiset ja urpukat pitää vaan omista älynväläyksistään kiinni.

Yhtä hyvin nuo portugalirahat voisi heittää kaivoon. Hyvällä tuurilla voisi joku onnenonkija niistä muutaman setelin jopa pelastaa.

Nyt niille voi sanoa glitterbandin sanoin...goodbye my love.

Soini joukkoineen olisi välittömästi lähtenyt hallitukseen jos siellä hiukankin olisi EU-kriittisyyttä. Mutta kun ei ole! Kaikki menee läpi.

Siinä mielessä harmittaa ihan sikana että nyt todelliset kotimaan ongelmat jää hoitamatta kun PS oppositioon.

Tavallista ihmistä ei tuo portugali kiinnosta pätkääkään eikä varsinkaan sen auttaminen, mutta täällä kotimaassa olisi töitä oikein urakalla. Alkaen mamupolitiikasta ja työttömyydestä ja pakkoruotsista ym.

Mutta ei, kaikki kaatuu tuon viheliäisen EU:n vuoksi.

Suomi on siitä kärsinyt vuosia ja kärsimysnäytelmä se kun jatkuu.

Jossain vaiheessa (takaraja 2017) EU hajoaa ja silloin olisi mukava nähdä missä tämän palstan eu-fanit sitten luuraa. Tuskin esille tulevat:)

Kirjoittanut

Voi pool

kun olet taas väärässä.

"Mutta ei, kaikki kaatuu tuon viheliäisen EU:n vuoksi."

Se ei ole EU:n vika kun persut eivät osaa toimia oikein hallitusneuvotteluissa. Persuissa voidaan katsoa peiliin tässäkin asiassa.

Koko Portugali-paketti on pieni osa kokonaisuutta. Persuilla oli muitakin vaaliteemoja, mutta nyt ne jäävät täysin huomiotta kun puolue ryhtyi ajamaan vain yhtä asiaa. Soini oli fiksu ja tajusi, että loiventamalla Portugali -kantaansa persut olisivat päässeet hallitukseen ja saaneet käytännössä sanella oman maahanmuuttopolitiikkansa ja toteuttaa muitakin ideoitaan. Mutta kun muu sakki on niin tyhmää, etteivät tajunneet tätä mahdollisuutta, oli Soininkin pakko olla tiukasti tukipakettia vastaan, mikä tietää sitä että muutkin vaaliteemat jäävät toteutumatta. Oppositiosta käsin kun ei ole vaikuttamismahdollisuuksia, ainoastaan räksyttäminen kuuluu.

Vastaavasti demarit näyttivät persuille mallia, miten hoidetaan neuvottelut oikein. Tukemalla Kokoomuksen Portugali -kantaa joillakin minimaalisilla omilla lisäyksillään demarit saavat seuraavan neljän vuoden aikana ajettua omia ideoitaan muissa asioissa. Tätähän politiikka on, annat jossain periksi niin vastaavasti kaveri joustaa toisessa asiassa. Jutta pelasi pelin hienosti ja äänestäjät ovat varmasti tyytyväisiä siihen, että demarit ovat seuraavan neljän vuoden ajan päättämässä tämän maan asioista.

Tässä tuli konkreettisesti esille se, miten kokematonta ja sekalaista sakkia nämä persut ovat. Ei osata hahmottaa kokonaisuuksia eikä ryhtyä mihinkään kompromisseihin. Jo nyt on nähtävissä sisäisiä ristiriitoja persuissa, joten en pitäisi kovin suurena ihmeenä sitä, että porukka hajoaa osiin seuraavan neljän vuoden aikana. Soini ei selvästikään saa enää otetta sakkiinsa.

Kirjoittanut

Joo joo

demarit ja demarit. Tuolla jo Kreikka huutaa lisää rahaa, joten Jutta porukoineen alkanee järkätä sitä.
Mitä muita asioita ne demarit ajaa? Kun en ole koskaan mitään positiivista kuullut. Myivät aatteensa ja lähtivät porvarihallitukseen apupuolueeksi. Pystyvät vain nyökkäilemaan ja vaikutamaan ainostaan ehkä johonkin mitättömään kulttuuririentoon tai veikkauksen budjetin jakoon.

Perussuomalaiset tekivät aivan oikein ja nyt sitten demareilla ja kokoomuksella on aikaa näyttää ihailijoilleen miten maata oikein pyöritetään. Katsotaan sitten neljän vuoden päästä miten kuralla ollaan. Tuskin enään Vihteljärven gurukaan jaksaa paljon puolustaa vaan raapustanee kiltisti äänen tulevalle Jytkylle.

Kirjoittanut

Ihan oikeasti

Ettekö te nyt todellakaan tajua, että ei Persut halua hallitusvastuuseen. Puolueen olemassa ololle ei ole sellaista vaihtoehtoa. Jokainen näkisi parissa kuukaudessa (paitsi ehkä Pool), ettei heillä ole mitään ohjelmaa jota noudattaa. Ei yhteisiä asioita hoideta sloganeilla.

Kirjoittanut

Ei se uikku

nyt ihan niin ole vaan se on mahdotonta mennä sellaiseen hallitukseen, joka ehdoin tahdoin haluaa ajaa seinään. Jos yhdessä ei sitouduta kurssia kääntämään, niin ei kannata mennä ottamaan vastuuta muiden hölmöydestä. Katsotaan nyt mihin tämä johtaa. Portugalia tuetaan ensin ja nyt kun se hyväksyttiin niin Rehn ilmoitti Kreikan tilanteen olevan tosi paha ja rahaa tarvitaan taas.

Tuskin viimeinen ja kohta nostetaan maksuja, veroja, ruuan hintaa sekä eläkeikää, jotta etelän sluibailijat saa lähteä ajoissa suurille eläkkeilleen. Jos tämä nostaa hallituksessa olevien kannatusta niin sitten kansa on tuhonsa ansainnut. Muussa tapauksessa aika käy Perussuomalaisten tosi jytkyn eteen. Viimesitään neljän vuoden päästä alkaa Suomen pelastaminen toden teolla yli 50% kannatuksella.

Kirjoittanut

jaajaa

On se vaa uskomatonta miten persuja arvostellaan teki sitten sitä taikka tätä. Jos olisi suostunut Portugalin tukemiseen ja mennyt hallitukseen niin johan täällä olis huutomyrsky puhjennu ja takinkääntäjiks haukuttu koko porukka. Mutta nyt sitten syytetään ettei pystytä/haluta/uskalleta vastuuta kantaa?

Tuo oli täysin oikea ja rehellisen Suomalaisen miehen päätös Soinilta jos joku tässä mokasi niin se oli Urpelainen antamalla lipevän myyntimies Kataisen puhua itsensä pyörryksiin.

Ja on se vaan ihme mistä näitä kokoomuksen äänestäjiä oikein sikiää? Jotenki vois äkkiseltään kuvitella ettei Suomessa ole yli 20% rikkaita joiden etuja tämä puolue ajaisi mutta ilmeisesti tuohon porukkaan mahtuu sellaisia mukaan jotka ei sitten politiikasta tajua tuon taivaallista, omasta edustaan nyt sitten puhumattakaan.

Kirjoittanut

Ruotsi ei lähtenyt

tukemaan Portugalia. Mitään suurta lamaa ei ole silti näkyvissä, eikä työttömyyttä. Miten tässä näin on päässyt käymään, että meidän pitää maksaa ja meitä kaikki kauheudet uhkaa. Olisko meitä jo aikain alussa pissitty silmään ja yhä edelleen?
Perussuomalaiset ainoa järkevä puolue koko maassa.

Linkki Ruotsi ei lähde (http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Ruotsi ei lähde tukemaan Portugalia/1135266126276?ref=tf_iHSuutisboksi_p2)

Kirjoittanut

Minareetit kutsuvat

Järkimiesten puolue :D Sahuri kirkkoministeriksi.

Kirjoittanut

Pätee tässäkin

Vanha ukkomiehen viisaus: Mieluummin tossun alla kuin taivasalla.

Kirjoittanut

Viimeksi

kun kävin Ruotsissa niin siellä oli kruunut käytössä. Siinä syy miksi Ruotsi ei lähtenyt enää toista kertaa tukemaan Portugalia.

"Perussuomalaiset ainoa järkevä puolue koko maassa."

Kiitti Jopi! Tästä sai päivän parhaat naurut :D

Kirjoittanut

Kyllä kyllä

minä sen tiesin, että siellä kruunut on. Mutta kysymys kuuluukin, että miksi meillä on euro ja kusetettiinko meitä melko pahasti jo silloin kun siihen liityttiin. Itse äänestin silloin ei. Sama kusetus jatkuu vaan, mutta Ruotsissa näyttää asuvan viisas kansa ja siksi pärjäävät paremmin omillaan.
Voimme kai todeta heidän tehneen jo tuolloin oikean ratkaisun jäämällä pois uppoavasta laivasta.

Kirjoittanut

Kyllä euroon liittyminen

oli ehdottoman oikea ratkaisu, josta on ollut hyötyäkin Suomelle. Vai luuletko Jopi että meillä olisi esim. näin maltillinen korkopolitiikka jos käytössä olisi markka?

Markan perään haikailevat vain ne menneisyyteen jämähtäneet jäärät, jotka eivät tajua nykymaailmasta juuri mitään.