Voisiko joku selvittää, mitä eroa on Salamalla ja V4-pikapelillä, siis muuta kuin että ennen pienin pelipanos oli kai suurempi kuin nykyään ja pelijärjestäjä tekee päivän aikana muutoksia joihinkin porukkapeleihin ??
Onko tässä muutettu vain nimeä vetävämmäksi ja käyty ulkomailla asti pohtimassa tätä nimeä ?
Vastaukset
Kirjoittanut Generalissimus
Juuri näin
Salamalla ja V4-pikapelillä ei ole mitään eroa. Paitsi nimi siis. Ainoa uutuus on 2 ja 5 euron porukkavalmispelit. Netissä myydään yhtä ja samaa valmispeliä, silloin kun myydään, kioskeilla vaihdetaan kuponkia välillä.
Kirjoittanut moxu
markkinointi
Voinpa sanoa että en huonompaa uudistusta ole koskaan, millään saralla nähnyt! V4-pikapeli vaihdetaan vaan salama nimeen niin ajatellaan että vaihdot nousee ja uusia pelaajia saadaan mukaan?
Päästäkää ilmaiseksi raveihin ja antakaa ilmainen käsiohjelma niin tulee väkeä katsomoihin, uusiakin ihan mielenkiinnosta ja sen jälkeen kun on "koukussa".
Olisi mielenkiintoista tietää paljon tuo markkinointi on maksanut...
Kirjoittanut Generalissimus
Huhun mukaan
ja mitä Vienonen V5-lähetyksessä kommentoi, niin tässä kampanjassa käytännössä menee koko vuoden markkinointibudjetti suurelta osin.
Kirjoittanut Lenita
Vienosen keksintö Salama
Salama on huippupeli, konsepti, joka kattaa jatkossa ravien kestävyysvajeen.
Mistä näitä osaajia löydetään Hippoksen käyttöön?
Kirjoittanut Generalissimus
Ei oo löydetty aikoihin...
Eiköhän kyse oo pikemminkin siitä, että sama jengi on ollut suojatyöpaikassa jo aivan liian kauan. Tältä palstalta (sen tasokin huomioiden), rekrytoisi varmaan paremman jengin päivässä.
Kirjoittanut Nastis
Mitä väliä on pelin nimellä
jos sillä tulee voittoja? Siinä tapauksessa ei sen laukkaavan mainoshevonkaan pitäisi aiheuttaa pistosta rintaan.
Eilen sai kahden euron salamalla 12,80. Jos lunastajien joukossa oli ensikertalaisia, niin eiköhän suurin osa yritä uudelleen. Voivat vielä kertoa kaverillekin.
Kaustisen oikea V4-rivi oli hyvin otollinen salaman kannalta. Yksi kovanpuoleinen yllättäjä, loput suosikkeja ja kärkipään pelihevosia. Tällainen rivi osuu aina 100:n ja 250 rivin salamiin, jos tekijä osaa ja viitsii tehdä kunnon hajotukset. Se ei tarkoita kahta tai kolmea erilaista lappua kumpaankin salamaan, vaan kymmeniä. Mikä tietysti sopisi paremmin tietokoneen tehtäväksi.
Jospa malttaisimme odotella kampanjan tuloksia ennen kuin ryhdymme sen vastuullisia erottamaan ja suojautumaan itse Fintoton palkkalistoille hoitamaan homman paremmin?
Kirjoittanut Salamanteri
Salama
ihan hyvä keksintö, kyllä tällä saadaan joitakin uusia pelaajia mukaan. Sit näitä ikuisia valittajia, ei mikään uusi käy, ootte kyllä täystolloja.
Kirjoittanut Periltä
Ei kai tässä mitään
Sinänsä tässä ei varmaan henkilöitä suoraan kyseenalaisteta, mutta ehkä sitä voisi pohtia, miten nimenvaihdokseen saadaan kulumaan suuri osa vuoden markkinointibudjetista (tietysti on painettu julisteita, pidetty neuvotteluja, käyty ulkomailla, maksettu mainostoimistolle ym.) ?
Kirjoittanut Saran S
Ootteko koskaan
..Ootteko koskaan ostanut TV.kampanjaa vaikkapa maikkarilta? Nyt Salama pyörii monella Tv.kanavalla ja sitten vielä radiossa niin hupenisi tuohon lystiin isommankin firman rahat. Ei ole nimittäin ihan halpaa, mutta varmasti saa näkyvyyttä. Ja se kai tärkeintä.
Kirjoittanut AtRisk
Koskaan ikinä
ei ole keksitty tyhmempää ja väsyneempää markkinointi-ideaa kuin moxun taas ehdottama ilmaiseksi kaikkea niin kyllä porukka tungeksii raveihin.
Ei tungeksi. Jos homma ei kiinnosta ei sitä harrasta ilmaiseksikaan.
Salama on tietenkin ennenkaikkea markkinointia - ei uusia pelejä voi tuosta vain kääräistä kasaan.
Pelaaminen on tehty helpommaksi, toivottavasti on koulutettu henkilökuntaa ja ennenkaikkea huima näkyvyyden nousu tavoitteena.
Liike-elämässä lopputulos ratkaisee. Jos Salama nostaa V4-vaihtoja, se on hyvä kampanja, jos ei, se on huono.
Niin yksinkertaista se on.
Kirjoittanut tylyttäjä
ei ihan suoraan näin
"Jos Salama nostaa V4-vaihtoja, se on hyvä kampanja, jos ei, se on huono.
Niin yksinkertaista se on."
Kyllähän sillä aika paljon on väliä, että millä hinnalla sitä vaihtoa nostetaan. Ei oikein auta, että vaihto nousee 10 000 € jos sen saamiseksi käytetään 50 000 € rahaa.
Kirjoittanut AtRisk
Hyvä pointti tylyttäjä
Aivan oikein!
Panos / tuotos ajattelua tähän.
Kirjoittanut Nastis
Ei suoraan noinkaan
jos ei mainita kymppitonnin nousun aikarajoja. Jos se syntyy esim. huhtikuun aikana ja lässähtää sitten entisiin lukemiin, niin vatuks meni koko vapaussalama. Näin ennakoi pessimisti.
Opitimisti olettaa, että kymppitonnin nousu yhden kuukauden aikana on pysyvä. Silloin 50000 maksanut (todellisuudessa tietysti paljon enemmän) kampanja on maksanut itsensä ensi vuoden kesään mennessä. Sen jälkeen alkaa siis juosta nettovoitto tässä kuvitteellisessa tapauksessa.
Kirjoittanut risk on
iskä
miten sä voit olla aina noin väärässä?
Kirjoittanut AtRisk
vaihda levyä
vaihda levyä risk on - jos osaat. Tai perustele edes.
Kirjoittanut PILOT
Mainostus
Sehän tässä kannattaa muistaa, että pikapelin mainostuksen ohessa ravit saa muutoinkin julkisuutta tämän mainonnan kautta.
Joten ihan suoraan ei tietysti pelivaihdon nousua yhdessä pelimuodossa voi laskea onnistumiseksi tai epäonnistumiseksi.
Mutta pidemmällä ajanjaksolla tuo pitäisi sitten toivon mukaan näkyä myös muiden pelimuotojen vaihdoissa eli siinä että kokonaisvaihdot kohoaisivat. Jos siinä ei onnistuta, niin sitten ei tietysti ole hyvä juttu.
Kirjoittanut AtRisk
Markkinointi vs. myynti
Markkinointikampanjan ja yksittäisen tuotteen myynnin kehityksen välille tietyllä aikajaksolla ei toki voida vetää parallelleja, vaikka yhä enemmän mainonnalta ja markkinoinnilta yleensä vaaditaan mitattavia tuloksia.
Salama satsaus on kuitenkin niin iso ja ravipelien kehitys niin huono, että tämän kampanjan on "pakko" näkyä totopelien kehityksessä lähikuukausina.
Kirjoittanut moxu
AtRisk
"
ei ole keksitty tyhmempää ja väsyneempää markkinointi-ideaa
kuin moxun taas ehdottama ilmaiseksi kaikkea niin kyllä porukka tungeksii raveihin."
Niin jos AtRisk nyt ajatellaan että esim. viime vuoden mikälie raviteko oli Jaajon ravibussi, jossa viedään harrastajia (myös kuuleman mukaan paljon uusia) raveihin ja bussi on koko ajan täysi voisi ajatella että tuo sana ilmainen ratkaisee tuossakin asiassa aika paljon.
En tietenkään itsekään usko, että ilmaiseksi sisään päästämällä katsomot täyttyisivät kokonaan, mutta herkemmin sinne tulisi lähdettyä. Tuo 5-10€,mikä joudutaan ovella pulittamaan tulisi tuhlattua suurella varmuudella joka tapauksessa, joko peliin tai muuhun oheistuotteeseen. Tuo 5 euroa saattaa vaan olla se syy miksei raveihin lähde ja se on minusta huono syy.
Ajatuksenani vain oli heittona heittää vastalause tuolle salamalle, joka tuskin vaihtoja tulee nostamaan / uusia harrastajia mukaan saamaan.
Minulta jos nyt oikein kysytään mikä olisi oikea keino elvyttämään Suomen raviurheilu, niin se olisi ravien karsiminen/vähentäminen ja tätä kautta lähtöjen tason nostaminen niin osallistujissa kuin palkintotasossa. Hevosen omistajana itseänikään ei yhtään harmittaisi jos hevoseni karsittaisiin jostain lähdöistä, kun se mukaan päästessään pystyisi juoksemaan paremmista palkinnoista. Tuosta 500€-1000€ ykkösestä kun ajamaan lähdetään, niin huonoimmassa tapauksessa tuosta voittorahasta ei jää itselle kuin maksettavaa.
Se miten tämä totoon vaikuttaisi, niin olet varmaan huomannut miten vaikea lähtöihin on pelata jos seurakunta on erittäin sekalaista...
Kirjoittanut AtRisk
Moxu
Eiköhän tuossa Jaajon ravibussissa tärkeintä ollut se Jaajo ja hänen tuomansa julkisuus. Pelkkä ilmaisuus ei merkitse mitään eikä tuo julkisuutta.
Ja taas kerran muistutan: Jotta rata saa saman rahan kuin 5€ pääsymaksusta, pitää peliä tulla sisään yli 40€ enemmän kuin jos pääsymaksu peritään. Tämä tuskin toteutuu satunnaisen kävijän kyseessä ollessa.
Jos pelkästään pistetään kaikki ilmaiseksi, saadaan raveissa käymään satunnaisesti ihminen joka luulee että raveissa kaikki on ilmaista eikä osaa arvostaa palveluja eikä urheilua jota pääsee näkemään. Pelkkä ilmaisuus on huonoa PR:ää raviurheilulle.
Jos kerran olet Moxu ravihevosen omistaja, tiedät hyvin että emme me pelaajat sinun harrastustasi maksa vaan teet sen pääsääntöisesti ihan itse. Pelit tuovat pieniä rahavirtoja takaisin kalliille, mutta toivottavasti antoisalle harrastuksellesi.
Kun sitten peliyhtiö tekee kaikkien aikojen isoimman markkinointisatsauksensa saattaakseen totopelit suuren kansan tietoisuuteen ja tekee pelaamisen mahdollisimman helpoksi, luulisi että hevosenomistajat tervehtivät tätä ponnistusta ilolla. Sen sijaan ollaan ampumassa yritys alas ja mollaamassa ennen kuin juuri mitään on tapahtunut.
Jos olisin hevosenomistaja, Salaman haukkumisen sijaan tuhlaisin energiaani kehumalla tutuille että nyt on ravipelejäkin helppo pelata ja voi voittaa kunnon potteja.
Lähtöjen karsimisesta olen osittain samaa mieltä kanssasi. Pitää kuitenkin muistaa että ravipelejäkin pelaa aika paljon satunnaispelaajia jotka viis veisaavat mitkä hevoset ja mistä maasta siellä juoksevat.
Pelejä siis tarjotaan muillekin kuin meille raviurheiluun myös urheiluna suhtautuville.