Kirjoittanut --Jose--
Pysyvä linkki tähän keskusteluunFintotoon uusi myyntijohtaja
Okei, nyt on uusi organisaatio muodostettu ja myyntijohtaja saatu taloon.
Minkälaiset taustat henkilöllä on ja tunteeko hän hevosurheilua?
Okei, nyt on uusi organisaatio muodostettu ja myyntijohtaja saatu taloon.
Minkälaiset taustat henkilöllä on ja tunteeko hän hevosurheilua?
Missä tuo uutinen uudesta myyntijohtajasta on?
aikaisemmin Lorealia ja Johnson&Johnsonia,hyvältä näyttää kun lisätään Tiimarin jatkeeksi...
Tässä lisäinfoa IS-ravien sivuilla.
Linkki Myyntijohtaja (http://ravit.iltasanomat.fi/uutiset/uutinen/3160)
Nyt alkaa näyttää Fintoton organisaatio vähän ammattimaisemalta ja modernimmalta yrityksen johdolta avainpaikkojen suhteen. Toivottavasti 70-luvun malli on pysyvästi taaksejäänyttä, toki pussihoustut, joiden liiketoiminta osaaminen rajoittuu perunoiden ja porkkanoiden pimeänä myyntiin torilla änkäävät vastaan. Taitavat olla onneksi pieni vähemmistö.
"Tuoteperhe vaikutti vain
mainiolta...."
Jos noita yrityksiä meinasit, niin sitähän ne nimenomaan ovat myyntipuolen kaverille, hyvä tausta. Tämänkin joko tietää ja ymmärtää, tai sitten ei;)
Voisin kuvitella, että tuttu mies toimarille tämä uusi kaveri, tietää kaverin kyvyt ja haluaa kyvykkään luottomiehen tärkeälle tontille, luonnollista.
uskotaan,on se ihan huippujätkä:)
tuleva myyntijohtaja tulee vain piipahtamaan Fintötössä. Heti kun hän huomaa että työkavereina on vihjaaja-Koskenniska ja Tiimarin hyllyjen järjestäjä-Breider niin tulee äkkiä ikävä Lorealin kosteita rasvoja.
Jos se uusi kaveri kyvykäs on niin miksi hitossa se Fintotoon menee. Siellä ei ole yhtään kyvykästä henkilöä, ei varsinkaan se uusi tj.
Kyllä olisi pitänyt valita tähänkin tehtävään joku perunakauppias-rekkakuski, puolueen miehiä!
Vähän eri asia myydä... Vaikka voihan raviala olla tuttua.
Fintoton uusi kehitysjohtaja on entinen 12 vuotta toimitusjohtajana toiminut heppu, joten kaikki oikenee, rahavirta suurenee, palkinnot nousevat ja kaikki hymyilevät. Lienee tälle kehitykselle myös Ruotsalaiset kateellisia.
Täytyy olla tosi hätä , kun haetaan tuollaisia miehiä hommiin .Tuote on huono , koska se ei myy itse itseään.Silloin ,kun "yläpäähän " aletaan palkkaamaan porukkaa firmalla eivät asiat ole tosiaankaan hyvin.Johtaja johtajan viereen.Herätkää jo siellä.
Kyseessä on nyt vain kuitenkin myyntipäälikön vaihto. YT-neuvottelut oli näemmä vain tekninen "sumuverho" jonka avulla vaihdettiin yksi henkilö toiseen. Sen jälkeen pieni hengähdys ja uusi, toivottavasti parempi, tilalle.
Operaatio lienee ollut harkittu ja perusteltu ja jopa oikea, mutta vaikea uskoa että siitä merkittävää apua olisi. Radikaalimpia toimenpiteitä tarvitaan. Joku ku vaan keksis oikeesti mitä. Tosin tuskin sekään mitään auttais, koska vaikka sokea kanakin löytää joskus jyvän, niin Fintoton kohalla usko alkaa loppua.
Hauskaltahan tuo toiminta Fintossa näyttää. Ensin saadaan myyntipäällikkö ulos, isolla kultaisella kädenpuristuksella tietty. Sitten samoja hommia tulee hoitamaan uusi heppu eri nimikettä käyttäen...
Jos nuo ovat uudet toimitusjohtajan ainuat lääkkeet Toton pelastamiseksi niin kurat on jo huosuissa.
Käytännössä Breider on siis tuhlannut paljon rahaa (eroraha, uuden rekrytointi) ja aikaa, ja vielä täysin turhaan.
Nyt ainut toivo olis, että Veikkaus ostaisi Fintoton pois, jolloin asioita rupeaisi hoitamaan ammattimainen johto.
siis maksettiinko myyntipäällikkö ulos?
Milloinhan nuo idiootit tajuavat, että ravit ovat kaukana päivittäistavarakaupasta. Lähtökohtaisesti markkinointikaverin ei pitäisi koskaan, miussää eikä ikinä toimia johtotehtävissä. Kyvyt riittävät myyntitehtäviin ja siellä näiden mr. nobodyen pitäisi pysyä.
Fintoto on järkyttävällä tiellä: kaksi markkinointipelleä ja kaksi kädetöntä johdossa niin syöksy on varma.
kai markkinoinnin ammattilainen voi toimia myyntijohtajana?
eiköhän tarkoitus ole juuri myydä ja markkinoida.
Jotenkin vaikuttaa että joidenkin elämäntehtäväksi on muodostunut fintoton vanhojen ja uusien henkilöiden haukkuminen
ei tämä ravibisnes mitään salatiedettä ole. Nimenomaan uutta ajattelua kaivataan.
Kuka kelpaisi näille headhuntereille fintoton myyyntijohtajaksi? Pitäisikö tausta löytyä esim. seuraavilta aloilta ja tehtävistä:
-entinen hevoskauppias
-entinen hevoskasvattaja, -valmentaja, -hoitaja
-entinen K-maatalouspuolen myyntijohtaja
-entinen Kekkilän myyntijohtaja
-entinen Atrian teurastamon päällikkö
-entinen vihjepalvelun toimitusjohtaja
-entinen suurtilallinen
-entinen hevoskoulutusopiston rehtori
-entinen Outokummun toimitusjohtaja
-entinen Nokian visionääri
-entinen raviradan johtaja
-entinen hevosystäväksi tunnettu politiikko
-entinen katkennut petsari, 35v väh. alalla toim.
Kokenut ohjastaja/valmentaja/omistaja, jolla on kokonaisnäkemystä alalta ja hyvä verkosto. Myös alan historiantuntemus ja oma idea, mihin suuntaan lajia pitäisi kehittää. Ei välttämättä myyntimieheksi, mutta ylimpään johtoon.Ja samoihin palavereihin. Ja tietysti oma motivaatio. Koulutusta ehkä kansakoulua ja kiertokoulua enemmän.
Fintoton tehtävä on myydä ravipelejä. Raviradat ja Hippos pyörittävät raveja.
Ei Veikkauskaan markkinoi jalkapalloa tai lätkää vaan järkkää vain pelit sinne.
Fintoton johdossa ei valmentajatausta tuo mitään sellaista lisää jota siellä jo ei ole.
Vaikuttaa firma vähän "sisäänlämpiävältä", ainakin ulospäin. Alan asiantuntija ulkopuolelta, voisi tuoda uusia raikkaita tuulia...
Vessapaperin myyminen ei tuo pätevyyttä ravien myymiseen. Nyt johdossa kaksi tällaista ja se on lopun alkua.
Halinen oli varsin pätevä toimariksi. Hänelle olisi pitänyt hakea vahva oikea käsi avuksi ja heittää Koskenniemi mäkeen.
Sisäänpäin lämpiävyys on ongelma jota pitäisi purkaa, mutta tuskin helpolla siihen pystytään.
Kaveri haki aikoinaan Fintoton leipiin ja ensimmäinen kysymys haastattelussa oli ketä tunnet Hippoksesta ja mitä suhteitä sinulla on sinne.
Myyntijohtajan ja toimitusjohtajan ensimmäinen pätevyysvaatimus on toimialatuntemus. Ilman tätä valintaprosessi voidaan lopettaa välittömästi. Eli nykyiset eivät ole päteviä hommaansa.
Ravien myynti on kaukana päivittäistavarakaupasta, mutta se ei helpolla mene jakeluun.
Onhan näitä esimerkkejä monelta alalta, että alaa tuntemattomat "brändimiehet" tulee hommiin ja alamäki senkun syvenee. Ravit on sen verran sisäpiirin hommia, että alan tuntemus on kyllä ehdoton edellytys oli sitten kyseessä toimitusjohtaja tai myyntijohtaja. Tietenkin tarvitaan myön kiinnostusta tähän hienoon lajiin.
Breiderillä nyt ainakin oli lähtökohta, että kutsuttuna menee raveja seuraamaan;).
Siinä onkin pohtimista, tarvitaanko häntä kutsuttuna ja millä meriiteillä kutsu käy.
Siksi varmaan (meriitit), että on nimitys.
Eikö sinulle vieläkään ole selvinnyt ettei Fintoton tehtävä ole raveja myydä vaan niitä pelituotteita (päivittäistavaroita). Hippos ja raviradat ovat vastuussa itse tapahtumasta.
täysin väärä asenne,jos ajatellaan pelienmyynti meidän juttu ravit ihan teidän oma-asia.Molemmille sektoreille löydyttävä näkemystä,jos asia nähdään eriasioina,parempi olis olla edes yrittämättä tehdä mitään.Ei tule toimimaan,jos ei ymmärrystä raveihin tapahtumana.
Näin lienee asia paperissa ja kansissa.
Mutta pelit ja ravit menevät käsi kädessä. Ravien kiinnostavuus on lähes suoraan kytköksissä pelien myyntiin. Tässä tuotekonsepti pitää nähdä laajempana kuin pelkkä pelit. Pelit ovat tuotteen ydin Fintoton näkökulmasta, mutta tähän kokonaisuuteen sisältyy paljon muutakin.
Hyvinkin voi olla niin, että perimmäinen ongelma onkin Hippoksen kyvyttömyydessä hallita tätä koko tuotekonseptia?
Mutta silti pelien markkinointi / myyminen ei ole päivittäistavarakauppaa.
Tuon mainitsemani kokeneen konkarin sijoittaisin itsekin ehkä mieluiten tuonne "näköalapaikalle".
-entinen hevoskauppias
-entinen hevoskasvattaja, -valmentaja, -hoitaja
-entinen K-maatalouspuolen myyntijohtaja
-entinen Kekkilän myyntijohtaja
-entinen Atrian teurastamon päällikkö
-entinen vihjepalvelun toimitusjohtaja
-entinen suurtilallinen
-entinen hevoskoulutusopiston rehtori
-entinen Outokummun toimitusjohtaja
-entinen Nokian visionääri
-entinen raviradan johtaja
-entinen hevosystäväksi tunnettu politiikko
-entinen katkennut petsari, 35v väh. alalla toim.
Tietenkin tuo viimeinen, joka on entinen visionääri, hevosystävien ystävä, hevoskauppias jolla on suurtila, jolla hoitajia riittää nykyään omasta takaa niin hevosille kuin itselle koska......Hän on keksinyt tavan pelata pelejä fintoton järjestelmään kolme minuuttia lähdön jälkeen, juuri siksi Hän on entinen katkennut petsari...vihollinen saa vähemmän tuhoa aikaan omien joukossa;)
tuo oli hyvä:)
AtRisk sanoi ihan järkevää rooleista ja Fintoton tehtävänä on järjestää pelejä. Ehkä nyt on vaarana että joku ravirata joka ei oikein saa toimintansa kuntoon ilman tukea ei tulevaisuudessa voi järjestää raveja jossa pelataan Fintoton pelejä..Uskoisin että nyt on helpompaa vaatia raviradoilta muutoksia koska siellä ei ole kavereita tai sukulaisia jotka ovat työllistetty raviradalla vain siksi että ovat jonkun sisäpiiriläisen kaveri jne... Jos miettii mitä nämä markkinamiehet osaavat sitä ei ainakaan ravipiireissä opi noin vain. Tietenkin se muutos työtapoihin on pelottavaa kun vaaditaan tuloksia ja suunnitelmia tai sitten ulos..
Yleensä viitataan Breiderin tiimari juttuun ja unohdetaan se että kaveri on selvinnyt yli 10 v P&G:ssä ja olen varma että sieltä lentää nopeasti pois jos ei ole pätevä ja osaa hommansa ja samaa uskoisin että voisi sanoa kai uudesta myyntijohtajasta. Tietenkin jos on uusia hyviä ideoita niin laittakaa sähköpostia suoraan Tj:lle niin ei tarvi valittaa vaan rakennetaan uutta tulevaisuutta paremalle pelaamiselle.
Tälläisiä tyhmiä ajatuksia tällä kertaa.
Ei Veikkauskaan markkinoi urheilutapahtumia, vaan pelkästään pelejä.
Raviurheilussa maakuntaradan toiminnanjohtaja hoitaa käytännössä molemmat hommat.