Kirjoittanut gasandrew
Pysyvä linkki tähän keskusteluunolkaa varovaisia
tää ketju häipyy kohta. Ollaan heikoilla jäillä...
tää ketju häipyy kohta. Ollaan heikoilla jäillä...
tarkoitin tota antti-dundee ketjua !
osuu ja uppoaa sensuurin suohon.
Tais tosiaan tulla vahingossa oma ketju. :D. Tosiaan mun mielestä asia on niin, että Dundeen kaahaus oli typerin noista kolmesta alussa. Tulihan lähdön statisti King Valuekin siitä lopussa ohi. EM olis varmaan enemmän suosiolla saanut Koivuselta keulat ilman tuota välikappaletta.
No modeilla on oma linjansa ja on ihan oikein, että kaikki mielipiteet ja kommentit ei ole sallittuja.
Että sinun mielestä Teivaisen ajo on aina tyhmin, olet se jo täällä osoittanut.
kuskin ajo meni lähes 50 metriä pieleen. Nätillä ajolla ois ollut tossa lähdössä rahoilla. Nähtiin jo pari aiempaa kertaa, kun juoksi Mikkoa vastaan ja oli toinen ja kolmas.
tarvita kenenkään mielipiteitä kuunnella,päätyäkseen samaan lopputulokseen.
Varmasti tiedetään. Pistäs vähän monipuolisempi viesti, niin voidaan sivistyneesti pohtia tuota lähtöä. Tuohon on vähän paha mitään vastailla.
kapin nimi kuuluu tuohon ym.listaan,on nämä kyllä
niin joutavia jorinoita,ettei ne palvele ketään.
Pakko on vähän myöntyä tuohon kapitaanon kirjoituksen alkuosaan. Luulen kuitenkin, että ei kirjoittaja itsekään pidä Dundeella tehtyä suoritusta Teivaiseen parhaimmistoon kuuluvana. Muuten olisi kai mainittu, että oli siinä ihan ideaakin?
rauhoitutaanpa hetkeksi ja mietitään miten tuon lähdön olisi voinut ajaa toisin siinä vaiheessa kun 1. kaarteessa mentiin kolme rinnan. Koivunen piti kiinni keulapaikasta, Teivainen pyrki keulaan, samoin Korpi.
Jos Teivainen olisi luovuttanut, juoksupaikaksi olisi jäänyt kuolemanpaikka tai paikka 3 sisällä King Valuen takana. Ei hyvä kumpikaan tapaus. No, kolmas vaihtoehto oli tämä eli mennä väen väkisin keulaan ja luovuttaa sitten toiselle väkisin keulaan yrittävälle (Korpi) ja toivoa että oma polle jaksaisi vielä EM:n selästä vähän spurtata.
Jos Korpi olisi luovuttanut, olisi paikka ollut hetken 2.ulkona Dundeen takana, mutta Teivainen olisi kuitenkin hakenut ne keulat ja EM olisi vuorostaan jäänyt kuolemanpaikalle, ei hyvä siis tämäkään.
Mutta ! Jos hevonen on huippuhyvä, niin sillä kyetään myös menestyksellisesti pärjäämään kuolemanpaikalta. Näin jälkikäteen on helppo sanoa että dödsistäkin olisi EM olisi tänään taistellut vähintään kakkossijasta mikäli P. Korpi olisi antanut järjelle valtaa tunteen sijaan ja laskeutua Dundeen taa ja kohta jäädä dödsiin.
Sitävastoin Dundee ei olisi tänään pärjännyt millään juoksunkululla eturivistä koska hevonen lähtee jo itsestään kovaa. Viimekertainen hiipuminen keulasta osoitti kuitenkin jo sen että hevonen on kaukana parhaastaan.
Ja tähän jos joku nyt haluaa kommentoida niin toivon asiallisia keskustelua.
totean, että edellisen kirjoittajan viesti osui ytimeen. "Poikien" oli vain "pakko" ajaa lähtö noin. Sen jälkeen kun Koivunen oli tehnyt oman ratkaisunsa (voittaa Harrikin vielä lähtöjä ja on aika suosittu ja hyvä lainakuskikin).
Mitä tässä jatkamaan, samaa mieltä!
Siksi näitä ajetaan, että sijat saadaan ratkottua!
HYVÄÄ Päästäistä!
Ihan ensinnäkin, vaikka Dundee on nopea startista, niin ei välttämättä tuon tasoisessa lähdössä olisi tarvinnut olla mukana kärkikiihdytyksessä. Mielipiteeni mukaan vaihtoehtoiset paikat kuolemassa tai sisäradalla olisivat olleet toteutunutta parempia. Lopputulos nimittäin ei ainakaan olisi ollut huonompi, koska voimat olisivat jakautuneet tasaisemmin. Ladakh Jiel olisi myös voinut kiertää eteen kuolemaan jäädessä. Korven ja Koivusen kaahotukset olivat perustellumpia, koska ne suoritettiin kovemmilla tai parempikuntoisemmilla hevosilla. Tabascon viimeisen kappaleen tekstiin kommentoin, että alkuvuhdin osalta rauhallisemmalla juoksunkululla Dundee olisi pärjännyt ainakin paremmin kuin nyt.
yhdistetyn analyysin ostan kyseisestä juoksusta.
"Korven ja Koivusen
kaahotukset olivat perustellumpia, koska ne suoritettiin
kovemmilla tai parempikuntoisemmilla hevosilla"
Tätähän ei voitu tietää ennen lähtöä vai voitiinko ?
Ainakin yleinen mielipide oli se että King Valuen ei kuulunut pärjätä Dundeelle. Express Merett on ykköstasolla on ollut jo jonkin aikaa ja Dundee vasta noussut sinne. No, Teivainen antoikin sitten keulat pois EM:lle kun oli päässyt ensin King Valuen edelle.
Joka tapauksessa lopputulos oli se että tuosta alkukaahauksesta selvisi puhtain paperein vain Express Merett vaikka raskaimman kautta sai nuo keulat.
Paras ajo olisi tosiaan ollut toiselle radalle jääminen ja Ladakh Jielin odottaminen eteen. Ei olisi tarvinnut käyttää voimiaan turhaan alussa.
Mutta Teivainen ei voi luonteelleen mitään...
tabasco: "Tätähän ei voitu tietää ennen lähtöä vai voitiinko ? "
Kysymys on hyvä. Linkitän tuohon syyn minkä takia sen ehkä pystyi tietämään ennen lähtöä. Hyvähän se lähdön jälkeen on sanoa, mutta en pitänyt Dundeeta isompana suosikkina kuin King Valueta. Perustelu ei ole täysin aukoton, mutta pidän sitä pätevänä, koska King Value oli viimekohtamisessa ennen Dundeeta maalissa. Dundee oli myös Lahdessa kehno.
"Joka tapauksessa lopputulos oli se että tuosta
alkukaahauksesta selvisi puhtain paperein vain Express
Merett vaikka raskaimman kautta sai nuo keulat."
Tästä ollaan samaa mieltä.
Linkki King Value versus Dundee (http://heppa.hippos.fi/heppa/app?page=racing/RaceResults&service=external&sp=CF1267826400000&sp=CEH&sp=CC7)