Pieni varoituksen sana. Ohjelma edustaa parempaa keskitasoa, mutta varautukaa siihen, että oletta Passelin armoilla.
Firma rahastaa aika lailla tukiasioissa, varsinkin jos tulee paikanpäälle.
Olen itse atk-alan yrittäjä ja voin kertoa, että he eivät suostu mihinkään yhteistyöhön jos yrität saada heiltä tietoa ohjelmasta. Luuria tuli korvaan ja sanottiin, että osta ohjelmat jos haluat niitä tukea.
Itselläni on noin 300 pien - ja keskisuurta yritystä asiakkaana ja itse aion kyllä pitää huolen siitä, että asiakkaani saavat tietää ohjelmistoon liittyvästä toisestakin puolesta.
Passelilla näyttää olevan taktiikkana me itse kaikki, muille ei mitään ja asiakkaat heidän armoilla. Omat asiakkaani eivät halua soittaa Passelin tukeen vaan haluavat sitten, että tulen paikalle ja soittelen sinne ja hoidan paletin.
Passeli taas kieltää sopimuksissaan, että heidän tukisivustolle joka tietenkin Passelin tapaan on salasanojen takana, muka kilpailijoiden vuoksi, ei saa antaa tunnuksia ulkopuolisille. Näin ainoa tapa palvella omia asiakkaitaan Passeli asiakkaita on hankkia kalliit ohjelmat itse, vaikka ei niitä itse käytäkään. Muiden yritysten kanssa yhteistyö luonnistuu, mutta Passelin porukka on niin ylimielistä, että näin ei ole.
Omille asiakkailleni tulen suosittelemaan muita ohjelmia.
Passeli luulee olevansa Suomen Microsoft ja käyttäytyy siten. Toivotaan, ettei yritys kerää samanlaista vihaa itselleen kuin Mikkisofta.
Vastaukset
Kirjoittanut totocol
protocol
kuulin tästä mainitsemastasi asiasta ja en ostanut passelia..valitsin econetin ja olen tyytyväinen..
Kirjoittanut kapitaano
Ottamatta
Kantaa tuotteeseen. Täytyy sanoa että ylivoimaisesti ärsyttävin mainos mikä pyörii teeveessä. Toki voi johtua siitäkin kun pelit kusee ja sen jälkeen joka keskiviikko tärähtää tuo sama rallatus ilmoille:)
Kirjoittanut Kati
Surkeaa asiakaspalvelua
Olin muutama vuosi sitten erään ratsastusseuran rahastonhoitajana ja ostimme seuralle Passelin.
Takkusin ohjelman kanssa tuntitolkulla, mutta en päässyt alkua pidemmälle. Soitin viimein asiakastukeen (tai mikä se nyt olikaan). Ensimmäinen vastaaja ei ymmärtänyt, mitä puhuin ja antoi toisen numeron, ilmeisesti johonkin tekniseen tukeen. Siellä oltiin ylimielisiä eikä selvästikään uskottu, että vika ei ole minussa. Tuumasivat vain, että "perusta nyt ensin se tilikartta ja soita sitten takaisin". Minä yritin jankuttaa, että juuri tämä on ongelma, kun ohjelma ei suostu perustamaan sitä p***n tilikarttaa. Ei auttanut, puhelu yksinkertaisesti lopetettiin. Jossain vaiheessa joku yritti kaupata meille maksullista koulutusta, jota varten meidän olisi pitänyt raahautua Keski-Suomesta Helsinkiin. Vein koneen ohjelmineen atk-liikkeeseen, jossa Passeli asennettiin uudelleen. Ei auttanut, olin asentanut ohjelman ihan oikein. Seuraavaksi kannoin härvelin tutun yrittäjän luokse, hän taisteli ohjelman kanssa pari tuntia ennen kuin luovutti. Hänkään ei saanut tilikarttaa perustettua.
Tässä vaiheessa vaihtui jo rahastonhoitajakin. Hän jatkoi taistelua ja parin vuoden väännön jälkeen Passelista myönnettiin, että ohjelmassa olikin ollut vikaa. Mitään hyvitystä emme saaneet. Seura joutui myös teettämäään kirjanpidon ulkopuolisella yrittäjällä, koska meillä ei ollut toimivaa ohjelmaa. Seuralle koitui useiden satojen eurojen kustannukset kirjanpidosta, lisäksi joitakin kymppejä atk-liikkeen laskusta. Ja mittaamaton määrä hukkaan heitettyä aikaa.
Nykyisin ohjelma ilmeisesti toimii. Mutta sen voin luvata, että Passelia en enää ikinä suostu hankkimaan ja muistan kyllä neuvoa kirjanpito-ohjelmaa etsiville, että valitsevat jonkun muun. Huonompaa ei voi saada.