Kirjoittanut

Taas kontio vuoden ohjastaja,hohhoijaa

Voisko joku opettaa suomalaisille toimittajille muitakin ohjastajien nimiä kuin kontio,en kiellä etteikö ole hyvä kuski mutta tänä vuonna valinta ehkä ois paremminki ollut teivainen parempi valinta.Kontiohan ei tainnut edes ruotsissa olla 10 n joukossa ohjas tilastoissa,eikä auta selitys että oli poissa ajotehtävistä.Eihän muissakaan lajeissa valita vuoden parhaaksi jos osan vuotta sairastelee.En ole teivais fani mutta ihmettelen millä meriiteillä kontio,lappeen villimiehen tammakisan voitollako?

Vastaukset

Kirjoittanut

Vuoden raviohjastaja, HAH!

Vanhat jäärät valitsevat toisen samanmoisen parhaaksi niinkauan kun mies rattailla omin avuin kestää. Kisoissa joissa ei ole päässyt suursuosikkia keulasta ajamaan on nähty säännöllisesti surkuhupaisia ajosuorituksia.

Ilman Timo Nurmoksen kalustoa Kontio olisi pudonnut pysyvästi kärryiltä jo ajat sitten.

Kirjoittanut

eikö riitä

suur-hollola ja derbyvoitto esimerkiksi? Kuka niitä isoja rahoja on yleensä jakamassa? Ei ainakaan teivainen tai forss????

Kirjoittanut

oikeen

Ainoa oikea valinta. Hienoo Jomppe.

Kirjoittanut

täh

eikös gaalassa jo valittu vuoden 2009 ohjastajaksi Antti ?

Kirjoittanut

Antti

on SM-liigan pistepörssin voittaja ja palkittiin liigan parhaana pelaajana.

Kirjoittanut

jomppe 9. Ruottissa

ajajaliigassa vuonna 2009. Aftonbladetin yleisöäänestyksessä vuoden parhaasta ravikuskista Jomppe sai 3 % äänistä, kun ykkönen eli Örkky sai 26 %. Siinä muutama swedufakta.

Kirjoittanut

Juu teivainen valittiin gaalassa

ja kontio suomen kaikkien toimittajien kesken.Eli asiantuntijat valitsi teivaisen niin ihmetyttää tuo toimittaja kunta,kun eivät ilmeisesti tiedä kuin kontion raviohjastajista,tai sitten niillä on vain kontio äänestys lippuja ja lappuja.

Kirjoittanut

Näyttää ruotsissakin

olevan käytäntö, ettei eniten voittoja ajanut kuski silti saa arvostusta parhaaksi.
Mistäkönhän johtuu?
Nyt kaikki petsarit arvuuttelemaan vastausta, kun se ei löydykkään suoraan voittojen määrästä.

Kirjoittanut

Valinnat on valintoja...

itse ehdin jo kritisoimaan miksei Eino Kaakkolahti ollut hall of famessa, ennenkuin selvisi että eka vaiheessa siihen valittiin vain manan majoille jo menneitä.

Aika hyvin oli nuo entisajan sankarit mukaan valikoitunut. Toki muutama ehkä olisi vielä paikan ansainnut, mutta niitähän lisätään vuosittain sinne nyt kun alkuun päästiin.

Kirjoittanut

tokitoki ?

"Aftonbladetin
yleisöäänestyksessä vuoden parhaasta ravikuskista Jomppe
sai 3 % äänistä, kun ykkönen eli Örkky sai 26 %"

"Näyttää ruotsissakin olevan käytäntö, ettei eniten voittoja ajanut kuski silti
saa arvostusta parhaaksi."

Ai Örjanko ajoi eniten voittoja ?

Kirjoittanut

äänestystuloksia

Travrondenin äänestyksessä ääniä saivat prosentein

Åke Svanstedt 37
Erik Adielsson ja Örjan Kihlström 27

Eniten voittoja kahminut Örjan Goop sai ainoastaan 6 prosenttia äänistä.

"Nyt kaikki petsarit arvuuttelemaan vastausta, kun se ei
löydykkään suoraan voittojen määrästä."

Kyllähän se voittoprosentti on Ruotsissa kova sana siinä missä Suomessakin. Goopilla hirvittävä määrä startteja voittoihin nähden.

Kirjoittanut

Nimenomaan

Voitto% on ratkaiseva tekijä, koska kyllähän sitä pakostikin voittoja tulee kun ajelee hyvällä kalustolla useita satoja startteja enmmän kuin muut.

Kyllä vuoden ohjastajan voitto% pitää olla vähintään siellä 14% nurkilla, jotta voidaan puhua hyvästä kuskista.

Suomessa esim. se että Mika Forss ei aja enempää voittoja on aika hyvä esimerkki siitä, että vaikka kuinka on hyvä kalusto niin ei niitä voittoja vaan hirveäasti tule, mahdollisuuksiin nähden. Tuolla kalustolla ja starttimäärällä millä Mika ajelee ajaisi suomessakin monen monta ukkoa paremmin. Moilanen, Jaara, Lahtinen, Korven pekka, Teivainen jne...

Kirjoittanut

Kuka?

Kuka on Örjan Goob en ole koskaan kyseisestä ohjastajasta kuullutkaan vaikka seuraankin ruotsin raveja? Onko se joku ruotsin Elmo?

Kirjoittanut

.

vaikka kontion käyrä onkin laskeva, niin silti vieläkin ihan selvä ykkönen. voitto% ei paljon paina jos toinen päästelee forssan illassa ja toinen milanossa. ajaa selvästi eniten rahaa. mikä yleensä tapaa tässä maailmassa ratkaista.

olisiko vuoden naishiihtäjäksi pitänyt valita saarisen sijaan joku joka ei hävinnyt viime kaudella kertaakaan piirikunnallisissa?

Kirjoittanut

oikea

Ei nyt kannattas samana päivänäkään verrata Anttia ja Kontiota. Jorma on niin paljon parempi,suurkilpailujen erikoismies. Antilla enimmäkseen iltaravivoittoja suosikkien rattailla. Muuten ihan ulkona jos tavallinen hepo ohjastettavana.

Kirjoittanut

HAHA

Mites ne Jompen ajot on mennyt suomessa kun ei ole Target Hoss alla?

hehee niinpä....:)

Ja Antti ei voita kuin maakunta raveissa suosikilla.
Hehehe eihän tässä voi kun nauraa tälle suomalaiselle kateudelle

Kirjoittanut

Ai niin

Mitäs suurkilpailuja tämä erikoismies on voittanut viime aikoina jollain muulla kuin suosikilla?

Nuoremmat ovat ajaneet ohi sille ei voi mitään.
Silti voi pitää kuitenkin Kontiota kautta aikain parhaana suomalaisena ohjastajana.

Kirjoittanut

Voittihan

Teivainen yhtenä Perjantai-iltana Metsämäellä 4v. tammalla 20 000€ se on jotain niin suurta ja kaunista, kyllä tuollaisesta saavutuksesta täytyy vuoden ohjastajatitteli saada.

Kirjoittanut

oikea

Kyllä on tosiaan kateellisia kun suomen paras Kontio palkitaan ja antti ei saa palkintoa. Het on kova natina täällä. Antilla on pitkä matka vielä jompen saappaisiin.

Kirjoittanut

Vuoden ohjastaja

Itse asiassa vuoden ohjastajaksi olisi pitänyt valita Jarkko Kervinen. Hänen taituruutensa Arvo-Viktorin rattailla (ja selässä) ovat jotain mihin Teivaiset ja Kontiot eivät taivu.
Eikäpä tuo Kervinen sitä paitsi mikään huono kuski muutenkaan ole.

Kirjoittanut

prosentit on vaikeita :)

"harppuuna" on oivaltanut asian, "Goopilla hirvittävä määrä startteja voittoihin nähden".

Niinhän se on, mutta on niitä voittojakin hirvittävä määrä vaikkapa vain muihin ohjastajiinkin verrattuna. Ja HUOM!, voittoprosenteissa ei kärkiohjastajien kesken ole juurikaan mainittavia eroja. Poika-Gooppi on ajanut NELJÄ viimeistä vuotta lähes 20 voittoprosentilla.

Voittoprosentteihin vaikuttavia asioita on moniakin,
-yleensä iso starttimäärä vaikuttaa alentavasti, poika-Goopin kohdalla näin ei ole juurikaan tapahtunut
-paljon ajavalle tulee aina niitä "arkisempiakin" ajettavia
-kaikilla kärkipään ohjastajilla on omat huipputreenarinsa, joidenka huippuhevosilla he paljon ajavat voittoja
-Åke ajaa pääasiassa omia treenattaviaan, joidenka kunnon ja päivän vireen hyvin tuntee, ei huono asia

Hevosmateriaali ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan, tasavertainen eri ohjastajille, jotenka pelkästään voittomäärät ja -prosentit eivät voi eivätkä saa olla ainut tekijä huippujen paremmutta arvioitaessa. Onko paremmuusjärjestykseen laitto edes tarpeellista, kun luotettavaa yksiselitteistä mittaria ei ole olemassa. Vuoden ohjastajan (ja urheilijan) valinnassa on monia muitakin vaikuttavia tekijöitä kuin voittojen määrä, ainakin omasta mielestäni.

Mitä taas tulee vertailuun Jorma/Antti, niin kansainvälinen/piirikunnallinen on ehkä karrikoitu, mutta kuitenkin melko oikea arvio. Antin hyvyyttä ei kukaan pysty kiistämään, mutta missä ovat meriitit Suomen rajojen ulkopuolelta ja varsinkin suuremmista lähdöistä?

Pitäkää ja kannustakaa omia suosikkejanne, mutta ymmärtäkää myös, että heidän edelleen valinnoissa arvostetuille löytyy myös aina suuren joukon mielipide, arvostakaa myös sitä.

Kirjoittanut

Valintakomissio

Pitää kuitenkin muistaa, että Teivainen valittiin Vuoden ohjastajaksi Ravigaalassa. Tuon valinnan tekivät alaan perehtyneet ammattilaiset, ei joukko urheilutoimittajia, joiden kiinnostuksen kohteena on aivan muut lajit kuin ravit. Monien UG-raadin jäsenten tietämys raveista lienee tasolla: "Viesker ON hyvä hevonen."
Näin ollen näistä kahdesta palkinnosta nimenomaan tuo Ravigaalan "Vuoden raviohjastaja"-palkinto on, ainakin minun arvoasteikossani korkeammalla kuin Urheilugaalan vastaava palkinto.

Kirjoittanut

Antin meriitit

Mitäs isoja lähtöjä Antti on päässyt ajamaan ja vielä sellaisella kalustolla jolla on mahdollista menestyä? Tyyliin Opal Viking ja Target Hoss näistä Jompen viimevuosien tolppakoneista.

Onko muuten kuskin ajotaidot silloin huonommat jos ottaa Voiton jostain Iltaraveista jossa vastassa koko suomen kerma kuin se että ajaa voiton keulasta ylikylän hevosella suurkilpailussa?

Ihan turha selittää, että Antti voittaa vaan koska ajelee "pieniä" kisjoja verrattuna Jomppeen.
Jos Antti ajaisi samalla kalustolla ja samoissa lähdöissä kuin Jomppe niin onhan se ihan päivänselvä juttu, että ajaisi rahaa sisään samoja summia mitä Jomppe.
Antti nyt vaan aikanaan teki päätöksen olla lähtemättä ulkomaille kultaa vuolemaan. Olkaamme ennemminkin ilosia, että suomessakin ajaa yksi maailman parhaista raviohjastajista.

Ei viitsitä olla niin kauhean kateellisia, jos joku suomalainen menestyy jossakin:)

Kirjoittanut

.

niin sm-liigakin on tulvillaan parempia pelaajia kuin selänne ja koivu. he vaan tekivät päätöksen olla lähtemättä nhl:ään.

suomen kapakat ovat tulvillaa moilasta ja teivaista parempia kuskeja. he vaan tekivät valinnan keskittyä oluen juontiin.

kyllä mäkin olisin mäkiviikon voittanut, mutta tein valinnan olla hyppäämättä.

Kirjoittanut

Saint mikkeli

Tais Antti voittaa muutama vuosi tämänkin jollain statistilla?

Kirjoittanut

Eiku zumbaamaan

Ostos-tv:tä katsomallakaan ei näköjään kaikkea opi.
Ontuu nimittäin senverran nuo vertaukset.

Kirjoittanut

.

väärin. ostosteeveestä oppii kaiken tietämisen arvoisen. senkin olen sieltä oppinut että näytöt ratkaisevat. eivät spekulaatiot tai jossittelut. kaikki saa täälä antaa näyttönsä parhaansa mukaan. selittelijät voi sitten jälkeenpäin selittää että kyllä mäkin olisin jos....

Kirjoittanut

Lets rock´n roll

Siinä olen täysin samaa mieltä.
Eiköhän Teivaisella ole nuo näytöt kaikkein kovimmat suomessa Viime vuosilta?

Se jos vertaat ruotsin ja suomen kuskien tasoeroa,
Nhl- versus SM-liiga, niin kertoo jo aikapaljon:)

Kirjoittanut

.

niin on luonnollisesti kovemmat näytöt suomesta. minullakin on kovemmat näytöt lätkässä meidän kotikaukalosta kuin selänteellä.

älykkäämpi tajuaisi että en vertaa mitään, yritän vaan sanoa että teot ratkaisee. suuta voi piestä kaikki.

Kirjoittanut

ei samana päivänä

voi jomppaa ja anttia verrata, jomu kun tulee suomeen niin ajot on lähimpänä forssin ajoja kun ei yhtään tunne vastustajia saati omaa ajokkiaan.

Antti on täysin ylivertainen joka kategoriassa, paitsi suurkilpailuvoitoissa joissa jomppa päästelee aina suursuosikilla. Eihän se muita tietenkään tule ruotsista ajamaankaan. Sitä ei voi kieltää etteikö jorma suurkilpailuihin ole nopealle suosikille hyvä kuski. Tajuaa posauttaa keulaan ja voittoon, eikä käsi tärise.

Kirjoittanut

Heh

Eli jos Teivainen olisi aikanaan lähtenyt ruotsiin ajamaan olisi hän nyt paljon parempi ohjastaja?

No, mutta jatka sinä fiksumpana tuota ruotsin ihanointia. Jomppe kun tulee tänne suomeen ajelemaan Teivaista ja kumppaneita vastaan niin ne näytöt ovat todella olemattomat.

suuta voi piestä kaikki ja myös sulkea silmänsä tosiasioilta! Ei se Teemu selännekkään ole enää suomen paras kiekkoilija. Vaikka rahaa ja saavutuksia on enemmän kuin vaikkapa Mikko koivulla.

Kirjoittanut

Onhan

Jomppe nyt valovuosia edellä Teivaista, Forssikin näyttää menevän heittämällä ohi Antista, jota alkaa jo vanhuus painaan, varoo ja pelkää hevosia, Kontio ajaa Italiassa, Ranskassa, Ruotsissa, Kontio on kansainvälisesti arvostettu kuski, Teivainen on Oulun kuskeja.

Kirjoittanut

.

kukaan ei voi tietää olisiko teivainen parempi vai huonompi ohjastaja jos olisi ollut ruotsissa. turhaa spekulaatiota.

kontio ei siksi säväytä näillä suomen vierailuillaan koska ei tunne enää näitä suomen hevosia.

ja edelleen ne näytöt, näytöt.

Kirjoittanut

oikea

Ei ruotsiin vaan mennä ajaan, kyllä meriittiä pitää olla että siellä saa ajettavia.Suomessa on 10 Antin tasosta ajajaa tällä hetkellä. Ylikylillä on Antinki voitot suurinmaks osaksi ajettu.

Kirjoittanut

ei urheilutoimittaja tiedä

Hauen Jölli oli tuolla aikaisemmin täysin oikeassa.

Tavalliset urheilutoimittajat (ei raveista kirjoittavat, selostavat, kuuluttavat jne.) eivät kertakaikkiaan tiedä ketkä raviohjastajat Suomessa ovat huippuja.

Esim. jalkapallo- tai/ja jääkiekkotoimittaja näkee Teivaisen tai Forssin nimen vain jos sattuvat taittovuoroon ja nimi vilahtaa otsikossa... Ja tämä tarina on tosi.

Kyselevät (ennen äänestystä) kysyvät joka vuosi toimituksen raviniilolta, että onhan se Kontio vielä kova tekijä.

Ja perään urheilutoimittajat vielä kysyvät toisiltaan, että onhan se Kontio kova tekijä...

Ja urheilutoimittajathan se Vuoden Raviohjastajan valitsevat.


Että semmoinen asiantuntijataho meillä Suomessa näitä Kontiota valitsee.

Kirjoittanut

.....

2010 43 4 3 10 9,30% 481 589 kr

2009 1092 127 102 112 11,63% 18 870 547 kr

2008 1356 172 174 130 12,68% 29 463 098 kr

2007 1322 187 144 116 14,15% 21 938 467 kr

2006 1489 195 150 161 13,10% 22 420 595 kr

niin kukaanhan ei tiedä kaikkea. urheilulajeja on sen verran ettei kaikkia voi seurata. tässä tapauksessa "kyselevät" toimittajat eivät näytä ainakaan tieltä eksyneen. ajoiko joku enemmän rahaa 2009 kuin toipilas kontio?

Kirjoittanut

Valinta

Olisihan Antti sinne aikoinaan voinut lähteä jos olisi halunnut.Luettele nyt muutama nimi alkuun ja perusteluiden kera, jotka ovat parempia.

Zumbaaja. Mitäs näyttöjä Antilta puuttuu? Onko se taidon näyte että voittaa jonkun ison kisan suosikilla ylivoimaisesti:)
Vai se että vuodesta toiseen voittaa ajaliigan?
ps: minusta ehdottomasti paras jääkiekkoilja tällä hetkellä suomessa on Jari kurri. Näytöt ne näytöt! Tottaki jos nyt tulisi sm-liigan niin ei pärjäisi koska on 30kg ylipainoinen.

Kökkö.Olin lukevinani täältä ,että sinulla ei ole mitään Teivaista vastaan:-D

Hauen jölli ja Ironman näyttävät ymmärtävän mistä tässä on kyse.

Kirjoittanut

Lets

Nyt sinä puhut sisään ajetusta rahasta etkä ajotaidoista. nämä ovat kaksi täysin eri asiaa hyvä zumbaaja. ajoihan Niemisen Markkukin muutama vuosi sitten kivasti rahaa Passionatella, mutta eiköhän se nyt johtunut enemmänkin hevosesta kuin kuskista?

Ennenkuin haukku muita kannattaa lukea ajatuksella ja varmistaa että itse edes ymmärtää mistä puhutaan.
Tämä ihan ystävällisenä vinkkinä.

Ai niin viime lokakuussa Hannu korpi oli suomen 4 paras ohjastaja jopa Forssia parempi. vaikka Forssila oli vaatimattomat 180 starttia enemmän:) HEHE! on se kova äijä!

Kirjoittanut

eikös

Eikös parhaat pärjää ja aja suurkilpailuissa, samanlailla parhaat jalkapalloilijat pelaa mestarienliigassa ja kiekkoilijat nhl:ässä tai khl:ssä. Kontiolla oli eurot/startti selvästi suuremmat kuin Teivaisella suomessakin´...

Kirjoittanut

Voisit sinä kameli

Hankkia elämän ja lähteä provoinesi palstalta. Forss ei ole suomen paras kuski muutakuin lapsellisessa päässäsi.

Kirjoittanut

.....

niin mittareita on monia. vain yhtä tutkisteltaessa voidaan päätyä moneen eri johtopäätökseen. tuo raha nyt on sellainen aika luotettava mittari. kaikki kuskit sitä tavoittelevat ajoillaan mahdollisimman paljon. jorma saa aina eniten. voidaan toki kuvitella että jorma on hypnotisoinut tuhansia hevosenomistajia ja treenareita ajattaamaan hänellä. tai sitten tylsempi teoria että haluavat ajattaa parhaalla.

Kirjoittanut

Kontio on ajanut jo niin kauan Ruotsissa

että hän kilpailee Ruotsin parhaan tittelistä. Maksaahan hän veronsakin Ruotsiin?

Nythän valittiin Suomen raviohjastaja? Eikä Ruotsin? Ja Suomessa tänä vuonna ilman Target Hossia Kontion saavutukset eivät vetäneet vertaa edes Immoselle. Ja Target Hoss mukaanluettunakaan ei ukon voittoprosentti ollut mikään häävi.

Kirjoittanut

Hetkinen

Ymmärsinkö nyt oikein?

Se joka ajaa eniten rahaa sisään on paras?
Valitseeko ne hevosenomistajat sen parhaan kuskin?

Mites sitten tämä Teivainen on niin huono kuski,että suomesta löytyy 10 parempaa.
Miksi Teivaine saa ajaa näitä hyviä hevosia? Samasta syystäkö kuin Jormakin?

Teivainen kun ajaa vain kuulemma näitä iltaraveja niin miten ihmeessä hänellä sitten on niin paljon sisään ajettua rahaa?

Ja tosiaan ilman Target Hossia Jomppe ei ollut sen kummosempi kuski kuin Immonenkaan tänä viime vuonna.

Kirjoittanut

Molemmat erinomaisia

mutta Antilla mielestäni heikkouksia enemmän. Nämä heikkoudet koskettavat nimenomaan hevosenomistajia ei niinkään pelaajia. Näistä Antti ei ole päässyt eroon. En kirjoita niitä nyt tähän koska ylläpito siivoaa kuitenkin.

Antti ajaa suomessa kaikkein eniten ykkössuosikkeja- siihen nähden ajajaliigan voitto ei ole yllätys. Milloin Teivainen ajaa 400 voittoa vuodessa?

Kuten Korven Pekka on sanonut;"hevoset ratkaisevat"

Kirjoittanut

no jaa

"Eikös parhaat pärjää ja aja suurkilpailuissa, samanlailla
parhaat jalkapalloilijat pelaa mestarienliigassa ja
kiekkoilijat nhl:ässä tai khl:ssä. Kontiolla oli
eurot/startti selvästi suuremmat kuin Teivaisella
suomessakin´..."

Niin siellä juoksee Parhaat hevoset ja sitten yleensä näiden huippuhevosten hovikuskit, kuten suomesta usein on ollut Suurkilpailuissa Markku Nieminen ja Pekka Korpikin. Itse en kyllä pidä näitä herroja suomen parhaimpina kuskeina vaikka ajavatkin Paljon rahaa sisään. Heovset näistä herroista hyvän kuskin tekee.


Mestarienliigassa pelaa parhaat joukkueet. Ei välttämättä parhaat pelaajat.

Nhl:ssä ja Venäjällä pelaa parhaat kiekkoilijat, mutta missä ohjastaa parhaat ohjastajat?


euroa/startti suomessa viime vuonna

Kontio 4043
Korvenoja 1536
Korpi 1215
H.P korpi 918
h.korpi 820
Tarvainen 774
Teivainen 719
Nieminen 688
Sarkola 645
Holopainen 540

Siinä siis Viime vuoden suomen Top 10 Ohjastajatko?
Jännä että näitä hyvillä hevosilla ajavia valmentajiakin löytyy listalta noin paljon? mistähän johtuu,ajotaidoistako:)

Vai oisiko se niin että sisään ajettu raha ratkaisee? Silloinhan Teivainen on Ykkönen iltaravien tienisteillään ja jopa sisärata koivunen pesee Jompen.

Kolmas vaihtoehto on tietysti se että seuraa raveja ja ymmärtää mitä lähdöissä tapahtuu ja suhteuttaa niitä tilastoihin ja vetää niistä omat johtopäätökset.

Ymmärrän kyllä että joku pitää Jomppea Anttia parempana vieläkin vaikka itse en sitä mieltä ole, mutta nämä väitteet että Antti on iltaravien mies, valovuoden Kontiota perässä ja että suomesta löytyy 10 parempaa kuskia kuin Antti ovat vain kateelisten säälittäviä provoja.

Kirjoittanut

oikea

Luuletko että target hossin ohjia nyt ihan kaikille voi antaa.Huippukuskit ajaa kovempia pelejä. Oulun illas se on eri asia juuh.

Kirjoittanut

rauhoittukaa

Turhaan te täällä hiekkalaatikolla kinaatte onko Kontio vai Teivainen parempi.

Kummallakin on meriittinsä ja kannustusjoukkonsa ja molemmat huippukuskeja. Kumpikin on tahollaan valittu vuoden ohjastajaksi joten hyvä niin.

Kirjoittanut

mielipide-eroja

Miksi Kontiolta pitäisi jättää huomiotta Target Hoss tai Timo Nurmoksen valmennettavat? Jätetäänkö Teivaiselta huomioimatta hänen ykkösajokkinsa?

Miksi vuoden ohjastajan valinnan pitäisi kohdistua Suomessa ohjastavaan kuskiin? Päteekö sama periaate myös muihin urheilulajeihin? NHL:stä ei löydykään Suomen parasta jääkiekkoilijaa, vaan se löytyy SM-liigasta. Tällaista väitettä en ole vielä nähnyt. Kukaan ei kiistäne sitä, että Ruotsin raviurheilu on valovuoden edellä Suomen tasoa?

Teivaisen fanit eivät muista taaskaan mistä näissä valinnoissa on kyse: mielipiteistä. Ei ole olemassa mitään luotettavaa mittaria, jolla voitaisiin mitata Teivaisen ja Kontion eroa ajotaidoissa, varsinkin kun he ajavat eri maassa ja menestykseen vaikuttaa enimmäkseen hevoset. Tällä kertaa valinta kohdistui Kontioon, mutta te voitte arvostaa idolinne aivan minne tasolle haluatte.

Kirjoittanut

Pohditaan

Pohdiskelija. Niin eihän sitä Target hossia tarvitse pois laskea lasketaan mukaan vaan.
Rahahan se on joka ratkaisee.Jomppe tulee hienosti heti Koivusen vanavedessä.
"
Kukaan ei kiistäne
sitä, että Ruotsin raviurheilu on valovuoden edellä Suomen
tasoa?"

tämä on paras:) niin tarkotetaankohan tässä nyt kuitenkin ravikulttuuria ja hevostentasoa:)
vai meinaatko että myös ohjastajat ovat valovuoden edellä?

Ja tämä valintamies nyt on aivan pihalla edelleen. ensin antti pärjää vain kun on suosikit alla, sitten ajeleekin vain oulun illassa ja kuitenkin eniten rahaa sisällä.

itkee kun antilla suosikit ja kuitenkaan niitä suosikkeja ei voi antaa kenelle tahansa.

onko muuten heti oltava jonkun fani jos hieman korjailee näitä teidän vähättelyitänne

alkaa olemaan jo huvittavimpia ja kierompia juttuja mitä poolilta tulee.

Kirjoittanut

Ruotsi Suomea edellä

Eiköhän Ruotsi ole kaikessa raviurheiluun liittyvässä Suomea selkeästi edellä. Myös ohjastajissa.

Tämä ketjuhan lähti oikeastaan käyntiin Kontion vähättelystä. Aivan kuin hän ei olisi ansainnut vuoden ohjastaja titteliä, vaikka hän kiistatta on Suomen eliittiä ohjastusmarkkinoilla. Se, että kumman arvostaa paremmaksi, Kontion vai Teivaisen, on puhtaasti makuasia. Jostain syystä mm. sinulla on tarve yrittää selittää, että valinta olisi ollut väärä.

Kirjoittanut

Ongelma

Eiköhän se suurin ongelma liittynyt alun alkujaan siihen tosiasiaan, että tämän Suomen Urheilugaalan "Vuoden raviohjastaja"-palkinnon valitsevat henkilöt, jotka eivät tunne raviurheilua. Jompen valinta on muodostunut automaatioksi, joka toimii tyyliin: "Kai me voidaan valita se yks, joka viime vuonnakin valittiin. Mikä Kontio se nyt olikaan."

Kuten jo sanoin, niin Urheilugaalan palkinnolla ei ole oikeastaan mitään arvoa verrattuna Ravigaalan vastaavaan, jonka myöntämisestä päättää raviurheiluaktiivit.

Kirjoittanut

Kannattaa lukea tarkkaan

ennen kuin avautuu...

"Ymmärrän kyllä että joku pitää Jomppea Anttia parempana
vieläkin vaikka itse en sitä mieltä ole, mutta nämä väitteet
että Antti on iltaravien mies, valovuoden Kontiota perässä
ja että suomesta löytyy 10 parempaa kuskia kuin Antti ovat
vain kateelisten säälittäviä provoja."

Kirjoittanut

Tuohonhan

tämäkin keskustelu taas meni kun jotkut uskalsi kyseenalaistaa tuota valintaa. Ilmeisesti siitä ei voi edes keskustella ilman että muutamat välkyt tulevat kertomaan kuinka surkea kuski Teivainen on.

Ja ei ne kuskit siellä ruotsissa ole pätkääkään edellä suomen huippuja. Se on minun mielipide!

Kirjoittanut

oikea

Capitanolle tiedoks ainoot jotka täällä itkee on Antti-fanit ku ei sitä valittu tuoden parhaaksi.Näkee kans sun kirjoituksista että raveista et paljoa tiedä. Mutta kaikkeen oppii kuhan tarpeeksi seuraa raveja.

Kirjoittanut

kannattaa tosiaan lukea

Pelkkä lukeminen ei vaan riitä, jos ei ymmärrä lukemaansa. :)

Joku kirjoittaa, että on 10 Antin TASOISTA, niin Il Capitanon tulkinta on, että on 10 Anttia PAREMPAA. Jos et ymmärrä noilla olevan vissi ero, niin on syytä asettaa kaikki aiemmatkin tekstisi uudelleen arvioitavaksi. :)

Kirjoittanut

.....

teivainen ja moilanen ovat suomen parhaat kuskit. kontio on maailmanluokan kuski. eikö tämä ole aika yksiselitteistä?

Kirjoittanut

Vivahteita

haha,

No, viilataan sitä pilkkua sitten. luetteleppa sinä ne kymmenen samantasoista.

rohkeasti vaan:)

Kirjoittanut

todella yksiselitteistä

"teivainen ja moilanen ovat suomen parhaat kuskit. kontio on
maailmanluokan kuski. eikö tämä ole aika yksiselitteistä?"

vai onkohan tuo vaan sinun mielipide?

aika yksiselitteistä todellakin!

Kirjoittanut

oikea

Näytäppäs sinä se viesti ensiks missä joku väittää että on 10 Anttia parempaa kuskia?Turhaa vääristellä toisten kirjoituksia.

Kirjoittanut

.....

"Näytäppäs sinä se viesti ensiks missä joku väittää että on
10 Anttia parempaa kuskia?Turhaa vääristellä toisten
kirjoituksia."

nimenomaan tämä vääristely ei oikein mielytä.

Kirjoittanut

älä viitti selittää

kirjoitin tosiaan väärin.

No annanhan tulla nyt:)

Kirjoittanut

no niin

Toinen mokoma vielä, katotaan saatteko samanlaiseen listan aikaiseksi?

Kirjoittanut

......

"teivainen ja moilanen ovat suomen parhaat kuskit. kontio on
maailmanluokan kuski. eikö tämä ole aika yksiselitteistä?"

vai onkohan tuo vaan sinun mielipide?

aika yksiselitteistä todellakin!

raviurheileva maailma on takuulla samaa mieltä. jos kysytään vaikka suomalaista kuskia niin kukaan ei edes tiedä muita kuin kontio.

Kirjoittanut

minkä ihmeen takia?

Enhän MINÄ ole sellaista missään väittänytkään, lue nyt ihmeessä sinäkin toisten kirjoituksia ajatuksella ennenkuin avaudut.

Eihän se tähän asiaan mitenkään kuulu, mutta samalla katselen Jompan voittoja Örebron V65-raveista. Mestarin suoritus 40:n pakilta stayer-lähdössä eka puolikkaan jälkeen keulaan ja noutamaan kukat lähdön jälkeen. :)

Kirjoittanut

oukei

Eli zumbalta ei ainakaan sitä listaa löytynyt!

Yllätys:)

Kirjoittanut

toinen mokoma

Aivan et sinä sitä sanonutkaan, mutta herkästi tartuit siihen ja rupesit saivartelemaan.

Eli olet siis sitä mieltä että se oli pelkkää uhoa eikä pidä paikkansa?

Kirjoittanut

olkoon sitten niin

Jos pidät saivarteluna samantasoinen/parempi käsitteiden erojen huomauttamisesta, niin annetaan asian olla.

Kyllä, pelkkää uhoa ja provoa on, jos joku väittää Suomesta löytyvän 10 Anttia PAREMPAA kuskia. Se, että esittää mielipiteenään Suomesta 10 Antin TASOISTA kuskia, on taas pienimuotoista liiottelua. :)

OMIA mielipiteitäni löytyy aiemmin ketjusta, jos niistä on jotain epäselvää ja kysyttävää, niin koitan vastata parhaan kykyni mukaan. :)

Kirjoittanut

noooh

Eiköhän tämä riitä tällä erää:)

Kirjoittanut

.....

mistä listasta capitano puhuu?

Kirjoittanut

Kapteeni

Ymmärsit hävitä kuin mies.

Kirjoittanut

Kapteeni

joo onneks!