Kirjoittanut

Oulu pannaan, päättäjät hiukan tyhmiä?

Kun oli tiedossa, että tämmöinen keli on illalla niin eikö nämä nöpönenät voineet peruuttaa koko raveja?

Ketä palvelee nyt tämä että hevosia jää pois viime tipassa ja koko v4-peli meni päin seiniä. Eikä varmasti palvele omistajiakaan, hevosia tai kuskeja kun ajetaan 23 asteen pakkasessa.

Eikö voida ajaa Etelässä pelkästään talven yli ja Huhtikuussa aloittaa porojen ravit?

Vastaukset

Kirjoittanut

peruttiinhan

etlässäkin raveja, ei auta vaikka ne siirretään talveksi sinne. Lyhyt on muisti.

Kirjoittanut

sinä ja sinun

Mistäs helvetistä sitä voi kukaan tietää, että lämpötila laskee 2 tunnissa 10 astetta? Yksikään meteorologi ei ainakaan tuommoiseen ennustukseen pysty. Äimärautiolla kello 16.00 -14 astetta ja kello 18.00 -23 astetta. Ketä palvelee se, että perutaan ravit puoli tuntia ennen niiden alkamista? Lähes kaikki hevoset on jo silloin paikalla ja takaisin on kuitenkin mentävä. Eikä noita poisjääntejä nyt niin mahdottomasti ole. Ja sitten tuosta sinun (ja monen muunkin) asenteestasi pohjois Suomen raveihin: Ei ole pakko pelata "poro" raveja jos on niin vastenmielistä, että raveja harrastetaan muuallakin kuin kehä III:n sisäpuolella. Tuommosen juipin kun saisin käsiini, niin selkääsi saisit!! Ilmainen vinkki: kekity käyttämään ne isiltä saamasi viikorahat (max. 15€) niihin iki-ihaniin vermon raveihin, niin ei tarvi valittaa!

Kirjoittanut

Ennustukset

En tarkoitakkaan, että pitäisi puoli tuntia ennen raveja perua. Kaksi päivää sitten oli tiedossa ja nämä kelit, silloin olisi nöpönenien pitänyt herätä talviunilta.

Huhti-marraskuu, siinä aikajakso jolloin voitaisi Porojen kisoja ajaa. Vermo,Teivo,Jokimaa,Kouvola,metsämäki ja pilvenmäki siinä radat talven ajalle. Sitä paitsi Lapissa on huonoimmat hevosetkin.

Kirjoittanut

kyllä

pohjoisen ravi-ihmiset rahanahneita kun kiusaavat ja rääkkäävät hevosia tuollaisessa pakkasessa. tule apuun Anja.

Kirjoittanut

sinä ja sinun

"En tarkoitakkaan, että pitäisi puoli tuntia ennen raveja
perua. Kaksi päivää sitten oli tiedossa ja nämä kelit,
silloin olisi nöpönenien pitänyt herätä talviunilta." Kuten jo kerroin klo 16.00 äimärautiolla oli -14 pakkasta, aamulla ja eilen vielä vähemmän, joten siltä puolelta EI perustetta perua ravit. Piste. Ymmärsitkö, vai pitääkö vääntää rautalangasta?
"Huhti-marraskuu, siinä aikajakso jolloin voitaisi Porojen
kisoja ajaa. Vermo,Teivo,Jokimaa,Kouvola,metsämäki ja
pilvenmäki siinä radat talven ajalle. Sitä paitsi Lapissa
on huonoimmat hevosetkin." Todellinen asiantuntija puhuu!! Nyt äkkiä tämäm mies hippoksen hallitukseen!! Joulu-Maaliskuussa jos ajettaisiin vain em. radoilla, niin eipä olis raveja kuin 2 kertaa viikossa, kato loppuis hevoset, bonjaatko dille?? Sitäpaitsi Lapissa on 100 kertaa paremmat hevoset kuin esimerkiksi Turun, Porin, tai Forssan raveissa. Ota mikä tahansa tämän päivän Oulun raveista ja laita se vastaavaan lähtöön tk,p tai f raveihin, niin voittaa pystyyn. Piste. Vermo, Teivo, Jokimaa, no sielläkin parhaat pohjoisen hevoset käyvät hakemassa helppoa rahaa kesät talvet.

Kirjoittanut

Jaa

Kaksi päivää sitten katsoin ennustetta Ilmatieteenlaitoksen sivuilta ja kyllä siellä ainakin oli luvattu hurjaa pakkasta tälle päivälle Ouluun.

Lapissa ei ole yhtään kunnon valmentajaa ja kunnon luokkahevosia ei sen enempää. Ravit etelään, laittakoon jänkhät kopukkansa junaan tai ajakoot itse. Kaikista paras on että ajavat omia pikkukisoja jäällä 300€ ykkösellä. Jätetään isot rahat Etelän miehille.

Kirjoittanut

sinä ja sinun

Älä jaksa, urpo. Tiedät että olet väärässä! Ja äärimmäisen huonoa provoilua, johon en jaksa tämän enempää vastailla.

Kirjoittanut

kylläpä..

nyt on jänkän pojalla pinna kireellä. Pari faktaa jutustasi..
1.Mikäli saisit kyseisen "pojan" käsiisi, kuten jutussasi mainitset, niin saattaisi sinulla olla linnassa ankeeta. Siellä tuskin katsellaan hyvällä miehiä´, jotka pahoinpitelevät 15 euroa viikkorahaa saavia poikia..
2. pohjoisen hevoset käyvät hakemassa etelästä rahat??? Aikas monta tuleekin kyllä heti mieleen, colour august ja ???? ai no ei kauheen monta muuta nyt muistu mut kuitenkin..

Kirjoittanut

jep ja porojen mailta

tulee tosi surkeita ohjastajia kuten Jorma Kontio ja Antti Teivainen.

Kirjoittanut

sinä ja sinun

1.) Niin vois olla, mikäli axl ei ole 26-v peräkammarin poika, kuten oletan, tosin vam*****n hakkaajistakaan ei varmaan hirveesti välitetä missään ;)
2.) Cankus Ivanhoe, Silja Laday, Overdone,Lupos, Joker Brick, Living Image(tulvaisuudessa), Lassikko, Expressionist, Will Be Sugar, Magnifique Laday , Armbro Waiver, Velin Vinke, Frosts Oilbaron, Charmiss Catcall... Tuossa muutama 75-voittaja mitä nyt tuli mieleen "poro" alueelta. Evijoki, Kangas ym. on niin huonoja valmentajia, että niille tuodaan kaikki etelässä hajotetut kehäraakit reeniin, ja OHHOH!! Lähes kaikki palaavat vielä tasolleen näiden etelän treenarien jäljiltä... Kyllä lapissa/pohjois-Suomessa menee huonosti, voivoi :)

niin ja kaikki Kuislan ja Vidgrenin hevoset voisi axlin laskuopilla laskea Lappilaisiksi hevosiksi...LOL ;)

Kirjoittanut

Eikös

Kuislan hevose ole etelässä kun sieltä kartanon osti ja Einari on mun mielestä sudeetti-savolainen.

Kirjoittanut

Jaa

No monesko on valmentatilastoissa ensimmäinen Lappalainen? Kyllä siellä Etelän miehet, jotka tienaavat isot setelit. Lapin hevoset voittavat Oulun v75 kierroksella sillon tällöin. Vermossa kun ajetaan isoa rahaa niin lapin hevoset on suolla siellä jänkhän perukoilla.

Kirjoittanut

Lukekaa tämä

Tosin eteläläiset, tuo paljon naurettu kansa:)

"Joo kaikki ravit etelään, mielummin tuohon vermoon ku siihen on lyhyt matka."

"Eihän ne lapissa aja kuin poroilla..."

etelässä ku ne ei taho muistaa että muuallakin suomessa on ravi harrastusta. Lapissa Kotirata hevosella saattaa olla 300km:n päässä... Mitä hevosiin tulee, niin... Eihän täältä ole tullu kuin speedy flicka, no on kyllä tullu muitakin...
Kittilässä on evijoella ja kankaalla todella kova kalusto, niitä "etelän" hevosia joilla ei enää ole jalkoja ja huumoria.

Eli kyllä minusta pohjoisessa ihmiset ovat oppineet tekemällä ja etelässä lukemalla!

Rovaniemi raviratana on kyllä kaikkein paras. Ensimmäistä kertaa kävin siellä Kuninkuusraveissa, ja arvatkaapas mitä... katsomosta näki ravejakin, ettei tarvinnut katsoa ihmisten selkiä.

Hyvä lappi, isompia ravitapahtumia lappiin ja tavallisiin lähtöihin vähän isompia ykköpalkintoja:)

Kirjoittanut

Meinaatko

"Eli kyllä minusta pohjoisessa ihmiset ovat oppineet
tekemällä ja etelässä lukemalla!"

Meinaat ettei pohjoisessa ihmiset osaa kunnolla lukea?

Kirjoittanut

111

kiitos ohvi:)

Kirjoittanut

On meillä äijä akselis

Tommone äijä ku käi itsenäisyyspäivän pressa-tarjan luon sanomas käsipäivää ja erehty ryyppäämää siel et oli frakki huonos hapes, erehtyy ny tääl neuvoon, missä raveja pitäis järjestää ja kuinka upeeta eteläs o. Söis räkänsä ja ois hiljaa!

Kirjoittanut

Juu

Etelässä ainakin osataan perua ravit oikealla aikaan eikä olla ahneita niin kuin Pohjoisessa. Ravit pois tommosilta amatööreiltä! Vermossa homma toimii, oli keli mikä tahansa.

Kirjoittanut

Living Image

75-voittaja Living Image pohjoisesta, lol...

Listastasi unohtui Hot Shot Knick, Newark, Cold Hard Wind. Hot Shot Knick ainakin voitti 75-raveissa Vermossa viime keväänä.

Kirjoittanut

älä Axl Rose höpötä enempää

"Eikä varmasti palvele
omistajiakaan, hevosia tai kuskeja kun ajetaan 23 asteen
pakkasessa."

Miksi Oulun ravit olisi pitänyt perua ?

Ilmatieteenlaitos on näyttänyt Ouluun -19 klo 20.00

http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?Keywords=&kunta=Oulu

Oulun lentoasemalle -18 klo 20.20

http://www.finavia.fi/saatiedot

Kirjoittanut

raja

eikös se raja ole rannikolla -15

Kirjoittanut

samaa mieltä

olen samaa mieltä "Ravit pois amatööreiltä" Eli kaikki ravit lappiin

Kirjoittanut

samaa mieltä

olen samaa mieltä "Ravit pois amatööreiltä" Eli kaikki ravit lappiin!!!!

Kirjoittanut

Akseli

Ottaako aivoon, kun vinkit oli taas päin persettä? Niin ne on kyllä etelässäkin.

Jarrumies Akseli! Käännä vekseli, kun paskajuna tulee!

Kirjoittanut

rajat

Raja on rannikolla -15 - -20 ja sisämaassa -20 - -25 olosuhteista riippuen. Tänään Oulussa hyvin heikko tuuli eli pakkasen purevuus ei suuri.

Kirjoittanut

Ahneita

Syy ravien pitämiseen oli kuitenkin ahneus. Kyllähän nämä Pohjoisen ravit ovat monellakin tapaa lapsenkengissä.

Ihan hyvin riittäisi parit Pohjoisen ravit vuodessa. Kuitenkin Vermossa,Teivossa ja Jokimaalla käy ihmisiäkin raveissa enemmän. Muuttakoot Etelään jänkhät jos kisata haluavat.

Kirjoittanut

112

huhujen mukaan nimimerkin axl rose takaa löytyy kansalle tuttu nimi Elton John tai Jari Sillanpää! aivan sama kumpi, kummatkin tykkää..miehistä

Kirjoittanut

taisi Axlin peili särkyä

"Syy ravien pitämiseen oli kuitenkin ahneus"

"Ihan hyvin riittäisi parit Pohjoisen ravit vuodessa.
Kuitenkin Vermossa,Teivossa ja Jokimaalla käy ihmisiäkin
raveissa enemmän. Muuttakoot Etelään jänkhät jos kisata
haluavat. "

Näin ajattelee sanoin puettuna etelän ahmed ahne eli Axl Rose

Kirjoittanut

huonoja hevosiako?

Axl rose, kerran noin kovasti haukut lapin treenareita, niin miksi esim. Jouku Kankaalle on viety USEITA Huippuhevosia "paikkoja korjaamaan" ja treeniin?

Lueppas se lehtijuttu joka käsittele tätä asiaa.

Kirjoittanut

kyllä on

tyhmä pikku kakara toi axl rose....ei ymmärrä raveista mitään...Mauri Jaara suomen parhaita valmentajia ja asuu pohjoisessa...Airbag ei menny niemisellä mihinkään nyt kulkee jaaralla...pohjoisesta päin tulee parhaat hevoset...Villiari aika kova. pikku kylältä halsualta....Kaustisen ilta raveisa käy paljon enemmän väkeä kuin vermossa....kato tilastoja ja poistu näiltä sivuilta

Kirjoittanut

ohvi

Joo noita Airbaggeja on jokaisella Etelän tallilla tusina, lapissahan noinkin arkiset hevoset ovat jo Passionaten luokkaa kun ei parempia ole.

Elekee viittikö tosissaan väittää, että Lapissa on kovempia hevosia ja parempia valmentajia. monesko Jaara oli tilastossa viime vuonna? Entäs tämä Kangas?

Elä huijo, ota ohvi ja tule Etelään katsomaan Suomen kovatasoisinta raviurheilua.

Kirjoittanut

jaara pärjää

pohjoisessa, saa Niemisen kakkoshevosia joskus säälistä, sitten kun Nieminen huomaa, ettei touhusta tule mitään esim. Cocktail Birdlandin kohdalla, tuli takaisin Makelle, heti kaksi Vermon voittoa.
Jaara yritti etelässä, mutta ei pärjänny, pakko palata pohjoiseen.

Kirjoittanut

2122

olen samaa mieltä kahen edellisen kans. Jaaralla on vähän heikompia hevosia, mutta silti pärjää.. Niemisellä on kymmeniä hevosia (...ja ottaa vain parhaat), mutta ne kaikki ei ole tähtiä. Ja tosin on se vähän vaikea päästä valmentajien top-10:iin 5 hevosella kuin 50 hevosella... JA lappilaiset... Kangas laittaa hevoselta jalat kuntoon ja hevonen lähtee takaisin esim. Niemiselle.

Helsingin Sanomissa sitten lukee, että Niemisen Markku on velho! Sai tuonkin hevosen juoksemaan vielä noinkin hyvin.

Ja lappilaiset nauraa meille eteläläisille, "vai Niemisen Markkuko on kaiken tuon takana" mutta olkhoon sepä niilläki on siellä puhumista:)

Kirjoittanut

Axl Roselle

Kyllähän täällä etelässäkin on joskus kylmä ja joudutaan perumaan ravit,niinkuin Vermossakin kävi pari viikkoa sitten,että ei tämä talvi pelkästään pohjoisen ongelma ole.Mutta kun täällä etelässä on pakkasta 23 astetta,on jo niin helvetin kylmä,ettei ulos kyllä mene jos ei ihan pakko ole,mutta pohjoisessa voi hyvin hiihdellä ja lasketella päivän 20 asteen pakkasella,eikä ole yhtään kylmä. Kokeilisit Axeli käydä kerran sinäkin kehä kolmosen ulkopuolella niin tietäisit,että kun etelässä on pakkasta 15-18 ja vähän tuulta niin on paljon kylmempää kuin pohjoisessa -25.

Kirjoittanut

sanoppa 121

mikä hevonen on ollut Niemiseltä Kankaalla, Nieminen on ylivoimainen Jaaraan nähden, tottakai omistajat vie hevosensa sellaiseen paikkaan missä tulosta tulee ja se paikka ei ole Jaaran-talli.

Kirjoittanut

pientä faktaa...

esim. viime aikojen menestyjä silja laday ei mennyt niemisellä mihinkään ja jaaran on ajanut sillä yli 30000e rahaa... airbag oli tuhoon tuomittu niemisen jäljiltä ja jaara sai tämänkin nousuun.. Roberto Hornline oli varsa vuotensa jaaralla toipumassa leikkauksesta ja jaara treenasi tämän kuntoon kunnes siirtyi niemiselle ja oli jo viikon päästä startissa ja juoksi 4 voittoa putkeen...(kunnes hajosi) coktail birdland menee kenellä vain kunhan hyvä päivä sattuu kohdalle eli ei pysty vertailemaan...(mieliala hevonen)... ja tilastoja...
mutta verratkaa hevosia.. valmentajana:
Markku Nieminen 525 83 57 67 123 195 1149475 2189 15,8 39,4
Mauri Jaara 228 36 32 19 61 80 98713 432 15,7 38,1
ohjastajana:
Mauri Jaara (aA) 668 115 86 67 151 249 311708 466 17,2 40,1
Markku Nieminen (aA) 435 71 50 52 99 163 565468 1299 16,3 39,7

Kirjoittanut

Silja Laday

oli 2 eka starttia Niemisellä, laukasi molemmissa, Jaaralla ei menestystä 5 eka startissa, laukksi, ollut sen jälkeen Jaaralla ja Holopaisella, Air Bag otti Niemisellä 5 voittoa mm. Vermossa ennenkuin tuli vaivaa, Jaaralla ottanut 3 voittoa pohjoisen mutalähdöissä, vai voiko esim. eilistä lähtöä kauheen tasokkaaksi sanoa.
Kenenkähän suosituksesta nämä hevoset Niemiseltä Jaaralle menevät, Nieminen tietää, että nämä voivat pärjätä pohjoisessa helpommissa lähdöissä.
Totuus on, että Jaara pärjää justiinsa pohjoisen iltaraveissa ja Ruotsin pohjoisen radoilla joissa hevosaines ei ole hyvää, mutta kun tullaan Suomen V75-tasolle ei Jaara vuoden aikana montaa voittoa ota, nekin pohjoisen huonotasoisissa V75-lähdöissä, etelässä ei yhtään.

Kirjoittanut

221:lle

voittihan se lupoksella ihan mikkelin MUTA finaaleissakin samassa lähdössä oli mm. Quicksilver kemp,little sealord, millstones eager... jne..

Kirjoittanut

muistan..

kun jaara voitti MUTAISEN suomen mestaruuden -85 vuonna omalla valmennettavalla nimeltä Streak T ja se koni ei mennyt kenelläkään muulla mihinkään...
mutta palataanko alkuperäiseen aiheeseen ja annetaan niemisten,jaarojen, ja muiden tehdä työtään niitä kokoajan kritisoimatta.. tai voidaan niitä kritisoida sitten kun jollakin tämän palstan kirjoittajista on jonkunlaisia meriittejä ajajana tai valmentajana niin voi tulla tänne muita haukkumaan. PISTE

Kirjoittanut

!!!!!

Minusta on aivan lapsellista haukkua noita valmentajia. Ei Jaara mikään ammattilainen ole, mutta silti hevosen kannalta paljon parempi vaihtoehto kuin Nieminen

Kirjoittanut

Offtopic

Pohjoisen radoilta ravit pois Talven ajaksi, piste!

Kirjoittanut

Haittaako se

paljon jos muutamana päivänä on pohjoisen ravit kohteena. Kyllä niitä etelän sisäpiiriraveja on teille aivan tarpeeksi.Jos meille täällä oli päivänselvää ( Duo ) Airbagin ja Blay Boyn mahtava pakkasenkesto ja parin poisjäännin myötä muutamia satasia saatiin suorilla Duoilla,niin ei pitäs paljon teidän muhkeissa pelikassoissa tuntua ? Ja mitä jää jäljelle ammattikuskeja kun otetaan "pohjoisen" miehet pois listoilta ? Joku Kamppuri,Lidroos.....

Kirjoittanut

Jos siinä

on valmentajan meriitit, Lupoksella voittanut Mikkelin finaalin ja Streak T yli 20v. sitten Suomenmestaruuden ei ne kaksisia ole.

weikko,Rättyää mukaellen, täytyykö kirjoittaa kirjan jos arvostelee kirjailiaa tai säveltänyt sinfonian, että saa arvostella säveltäjää.

Kirjoittanut

Hauska

nähdä minkalainen hevostaso on Oulun lounasraveissa, kun se ei iltaraveissakaan kauhean korkea ole.
Oulun vaihto eilen 442 675,99€ saa nähdä pääseekö Teivo samaan tänään pakkasraveissa.

Kirjoittanut

siinä osa

Maken meriiteistä

Markku Niemisen saavuttamien suurkilpailuvoittojen listaan tuskin yltää yksikään toinen suomalainen valmentaja:
- Lämminveristen Kriterium (Cheri Boy, Briso Mancini, Passionate Kemp)
- TammaKriterium (F.F. Nora Star, Bunuela, Will Racing Lady, Louise Småbo)
- Suuri Suomalainen Derby (Incognito Kemp, Lovely Kemp, Don Giovanni)
- Suomenhevosten Derby (Vokkerin Prinssi)
- E3 (Rae Boko x 2)
- Gran Premio Orsi Mangelli (Passionate Kemp)
- Gran Premio Tino Triossi (Passionate Kemp)
- Breeders' Crown (Rae Boko)
- Drottning Silvias Pokal (Rae Boko)
- Färjestads Nordiska Treåringspris (Royal Blood, Exciting Kemp)
- Ulf Thoresenin muistoajo (Royal Blood, Empress Kemp, Meadowbranch Grace, Passionate Kemp)
- Lyons lopp (Mayday Birdland)
- Guldstoet (Rae Boko)
- Oulu Express (Enoran Charlotta, Briso Mancini, Special Arbor)
- Kasvattajakruunu (Enoran Charlotta x 2, Go Get’m Kemp, Irresistable Kemp, Will Racing Lady x 2, Incognito Kemp, Lovely Kemp x 2, Wizard Baron, Mystic Soul)
- Hambo ja Tammahambo (Incognito Kemp, Briso Mancini, Empress Kemp, Lacoste Hoss, Lovely Kemp, New Grove Joker)
- Kymenlaakso-ajo (Lovely Kemp)
- TammaChampion (Lovely Kemp)
- Erkki Rajakosken Muistoajo (Silver Spoon Hill, Smooth Blend, Briso Mancini, Lacoste Hoss)
- St. Leger (Mayday Birdland, Lovely Kemp)
- Käpylä Grand Prix (Mayday Birdland)
- Kuopio Stakes (Mystic Soul)
- Tammer-ajo (Mayday Birdland)
- Midnight Cup (Leonardo Kemp, Mystic Soul)
- Seppeleajo (High Volume, Exciting Kemp, Rae Boko)
- Tornio Racing (Don Giovanni)
- Solvallassa useita ikäluokkalähtöjä (Incognito Kemp, Will Racing Lady, Exciting Kemp, Mayday Birdland, Rae Boko, Passionate Kemp)
- Lukuisia muita suurkilpailuja, V65- ja V75-voittoja mm. Enoran Charlotalla, Bwt Vampyrella, F.F. Nora Starilla, Bunuelalla, Miss Holy Mackeralilla, Carismatic Kempillä, Go Get’m Kempillä, Incognito Kempillä, ja Jose Kempillä.
- Markku Nieminen on valittu vuoden valmentajaksi sekä 1998, 2002, 2003 ja 2004!

Markku Nieminen, Tolvilan Kartano, 37830 Viiala

Kirjoittanut

!!!

Kyllä Nurmos on paras, mutta sehän onki Ruotsista... vai onko se Torniosta! No lapista tietenkin, näkeehän sen meriiteistäkin!

Kirjoittanut

!!!

MAhdoton tehtävä: Kerro eteläisille että 50 hevosella on parempi nahdollisuus pärjätä kuin viidellä.

Ymmärtäiskään ne paremmin jos vaikka piirtäis sen niille?

Kirjoittanut

Niin

Ois varmaan jänkhillä enempi hevosia jos tulis menestystä.

Kirjoittanut

juu

Akselin kommentit on lähinnä julkaisukelvotonta tavaraa. Ei ihmisiä voi asuinpaikan suhteen lähteä arvottamaan. Jänkhällä ois enemmän hevosia jos tulis menestystä? Eipä niinkään, koska raveista valtaosa juostaan kuitenkin Etelässä, jolloin ihan pohjoisessa ei vain kannata olla mitään kilpailevien huippuhevosten legioonaa. Kai se on ihan ymmärrettävää että missä pääosa kisoista, siellä kovimmat hevoset. Vielä jos pohjoisesta loputkin talviravit otettaisiin pois, niin vähintään outoa olisi jos siellä olisi parhaat hevoset, muttei raveja :)

Pakkasesta sen verran, että 23 asteesta ei ollut mitään todisteita. Auton mittarit toki voivat sen näyttää, mutta tiedän omasta kokemuksesta, etteivät ne kaikkein tarkimpia mittareita ole. Pakkasta oli n. 19 astetta ravien aikana, joten ihan perusteltavissa oli ravien ajaminen. Kylmää toki oli.

Kirjoittanut

luokka ero

Ei Jaaraa ja Niemistä voi verrata edes samana päivänä. On miehillä sen verran eroa meriiteissä.

Kirjoittanut

Jaara

No eihän Jaara ole edes Top 10:ssä kun puhutaan oikeista valmentajista.

Kirjoittanut

älkää

menkö tän finninaamasen akseli-apukoululaisen provoihin.

Kirjoittanut

Akselin taso

Vittuilla pitää, kun muuhun ei kykene. Hevostallin saitilla muiden paskanlevittäjien seurassa tämäkin sopisi.

Kirjoittanut

Niin

Kylläpä nyt haukutaan pohjoisen raviurheilu.

Ylevää keskustelua on saatu aikaan ammattikoululaisen lapsellisista mielipiteistä.

Kirjoittanut

Hohhoijaa

Hohhoijaa taas tätä keskustelua. Näitä axeleita ja pekoksia riittää, jotka rajaisivat suomalaisesta raviurheilusta pois suomenhevoset, pohjois- ja Itä-Suomen ravit ja raviväen, monten, amatöörit ja, mitä vielä. Sitten olisi kaikki hyvin.

Mitä Jaaraan ja Niemiseen tulee, molemmat miehiä paikallaan. Turha heitä on lähteä asettamaan vastakkain.

Kirjoittanut

Faktaa

On että Lapissa sattuu karmeita munauksia raveissa paljon useimmin kun Etelässä.

Lisäksi selostajat Pohjoisessa ovat kamalaa kuunneltavaa, ei saa mittään selevää! Toista se on Vermossa suurkisojen aikaan, siinä on juhlan tuntua.

Kirjoittanut

Pohjoisessa

Pohjoisessa on sentään selostajat osannut laskea kierrokset ilman helmitaulua. Toisaalta Osmon näkösälle ei helmitaulua voi laittaa, selostaa pian hevosten sijaan pallukoiden liikkeitä.

Kirjoittanut

voi.........

onpa täällä taas eksytty "hiukan" alkuperäisestä aiheesta, miten niemisen ja jaaran valmennustaidot/meriitit liitty alkuperäiseen aiheeseen -OULU PANNAAN, PÄÄTTÄJÄT HIUKAN TYHMIÄ-
minkäänlaista vertailuahan näiden kahden välillä ei voi tehdä koska toisella on valmennuksessa n.20 hevosta ja toisella n.100, ja toinen valmentaa ja kilpailuttaa hevosiaan pääosin etelässä ja toinen pohjois-suomessa/pohjois-ruotsissa. ja kalusta aika lailla eritasoista koska luonnollisesti isoista määristä ja hyvistä suvuista tulee tod.näköisemmin tähtiä kuin 20 ei niin hyväsukuisesta...
joten antakaahan asian olla tai keksikää joku järkevä vertailukeino jos on pakko kinastella..

Kirjoittanut

.....

Markku Nieminen 52 5 3 6 13 25 18140 348 9,6 26,9
Mauri Jaara 22 4 4 2 6 6 18124 823 18,1 45,4

eipä markkun hevoset oo häävisti menestynyt kun ei pyssyt ole viivalla.

Kirjoittanut

Viime vuonna

Jaara ei hävinnyt Niemiselle kuin yli 1 000 000€, Niemisellä on reenissä 50-60 hevosta, Viialassa, Teivossa ja Urjalassa.

Valmentajatilasto 2006 voittosumman mukaan 02.01.2007

Valmentaja St I II III Mp Ms Euro Eu/st V% S%

Markku Nieminen 525 83 57 67 123 195 1149475 2189 15,8 39,4
Pekka Korpi 825 118 105 95 188 319 1031350 1250 14,3 38,5
Tom Eriksson 393 100 50 33 75 135 444527 1131 25,4 46,5
Esa Holopainen 403 71 53 48 107 124 366884 910 17,6 42,6
Tapio Perttunen 569 77 65 47 170 210 359949 632 13,5 33,2
Seppo Suuronen 345 73 55 48 86 83 344126 997 21,1 51,0
Juha Utala 199 33 22 28 56 60 292257 1468 16,5 41,7
Akseli Lahtinen 466 57 50 47 111 201 219932 471 12,2 33,0
Mika Taittonen 59 20 9 3 16 11 184431 3125 33,8 54,2
Lars-Erik Stenberg 131 19 18 9 36 49 180270 1376 14,5 35,1
Veli-Erkki Paavola 375 46 45 42 125 117 150765 402 12,2 35,4
Leo Mönttinen 191 33 26 20 50 62 143830 753 17,2 41,3
Mikko Lilleberg 99 22 23 14 21 19 143365 1448 22,2 59,5
Ahokkaan Talli 282 35 31 24 66 126 138440 490 12,4 31,9
Ari-Pekka Pakkanen 266 32 34 26 71 103 124823 469 12,0 34,5
Tuomas Korvenoja 95 26 10 6 17 36 124027 1305 27,3 44,2
Ari Hartikainen 198 23 22 31 62 60 122465 618 11,6 38,3
Pertti Puikkonen 396 18 37 34 109 198 113898 287 4,5 22,4
Pirjo Hakkarainen-Karhunen 336 23 25 30 112 146 112800 335 6,8 23,2
Reijo Borgström 52 17 11 4 8 12 112490 2163 32,6 61,5
Reino Salmela 92 14 7 11 27 33 110670 1202 15,2 34,7
Harri Koivunen 228 42 25 28 73 60 107715 472 18,4 41,6
Jyrki Tammimetsä 153 29 28 20 25 51 107150 700 18,9 50,3
Hannu Hietanen 324 38 31 44 79 132 105018 324 11,7 34,8
Mauri Jaara 228 36 32 19 61 80 98713 432 15,7 38,1

Kirjoittanut

Teivo

Eilen haukuttiin amismiehen toimesta Oulu pakkasesta ja poisjäänneistä.

Mikähän mahtaa olla Teivon tilanne. Muistuttaa kovasti eilistä.

Pilkkakirveet ovat usien kuin bumerangit, takaisin iskee ja kovempaa.

Kirjoittanut

Alkuperäinen asia

Ompa on opettavainen ketju näin ekakertalaiselle. Niin, että voisiko sen pakkasmittarin (hyvä standardilaatu marketista, 10 eur) saada sinne radan valjastuskatoksen seinään. No, minäpä vien Äimärautiolle kun ajan ohi ensi kuussa Lappiin hiihtään (Oikeesti jänkhällä se on hienoa:) Viekää joku sinne Teivoon jo tänään..

Kirjoittanut

siedettävät olosuhteet

Havaintoasema: Tampere-Pirkkalan lentoasema
Aurinko nousee 7:57 ja laskee 17:23. Päivän pituus on 9 h 26 min.

Tuorein havainto: 20.02.2007 14:00
lämpötila -17.6 °C, paine 1019.9 hPa, kosteus 77%, pohjoistuulta 2 m/s, selkeää (0/8

Kirjoittanut

Ahneita Teivossakin

Mitä ne etelänkin paskahousut jättää hevosia pois Teivosta, kun on aivan kesäkeli.

Jos Vermo huomenna peruuttaa, niin talviravien pohjoisraja voidaan siirtää Suomen eteläpuolelle. Vai mitä axel rose?

Kyllä sinä tänne ketjun kehitit etkä varmaan ymmärrä hävetä yhtään presidentin miehenäkään.

Kirjoittanut

pakkasukko

Niin oli Oulussakin tähän aikaan ja vielä lauhempaakin :) Tänään on muuten ennusteiden mukaan vielä kylmempi illalla kuin Oulussa eilen. Niin ja ps. Lähtöjen välejä ei sitten kavennella ;)

Mutta joo, ihan oikea päätös ajaa, oikein on kyllä myös jättää hepo pois tartista.

Kirjoittanut

heh

Wäinä se on huvittava kaveri. V4-vaihto tänään pienempi kuin Oulussa eilen ;) Teivo on siellä jääratatasolla, noin suurinpiirtein.

Kirjoittanut

Pakkanen

Mitäs täällä höpötetään pakkaslukemista. Kun menin Oulun raveihin klo 18.15, näytti auton mittari 16 astetta ja wetterin mittari (150 metriä radasta) vähän yli 18 astetta. Poislähtiessä klo 20 jälkeen täsmälleen samat lukemat.

On kyllä kovatasoista ja aiheessa pysyvää keskustelua täällä.

Kirjoittanut

Sanohan Ahatova

kun olet niin pirun terävä ja viisas poika, mikä rata on ainoana päässyt tavallisissa iltaraveissa vaihdossa yli 200 000€, monta kertaa.
Kyllä mä tiedä, että sulla seisoo, kun Teivon vaihto oli surkea, mutta yritä.

Kirjoittanut

wäinä

Itse aloitit. Mutta hupasta kyllä oli kun supernelkun vaihto jäi Oulun tasosta. Lahdella taitaa kyllä olla tuo vaihtoennätys iltaraveista, jollen ihan väärin muista. Taisi olla tänään liian vähän peliaikaa Teivossa.. ;)

No mutta joo, kyllä Teivossa hyvät vaihdot normaalista on. En väitä vastaan. Olen nykyään melkein Teivon ystävä.

Kirjoittanut

Mä sanoin

tavallisissa iltaraveissa ei Lahdessa ajettu tavallisaia iltaraveja, v4:ssa oli boonusta muistaakseni 60 000€.

Kirjoittanut

miksi

te etelän miehet laitatta keväin syksyin naisenne tänne lappiin mejän naitaviksi, taijatte istua sen netin äärellä,haukkumassa pohjoisen raveja, no sama se kyllä met ne hoijamma.

Kirjoittanut

Pahimman

näköset naiset ja huonoimmat hevoset kelpaa sinne pohjoiseen.
Ette te mitään pysty naimaan, olette aina sikakännissä.

Kirjoittanut

taas

pohjoisen ruuna Hard Value tilillä Vermossa.