Kirjoittanut

Kuskimafia ryöstää raviurheilulta rahat!

Muutama kärkimies Teivaisen, Moilasen ja Forssin johdolla rahastaa nyt kohonneista palkinnoista hurjia summia.Pelkästä startinajamisesta 15%:ia bruttopalkinnosta+ vielä penkkiraha päälle on maailman korkein palkkio pikkuhommasta.Tähän pitää saada muutos!

Vastaukset

Kirjoittanut

mene

muualle itkemään aikuinen mies ettäs kehtaat

Kirjoittanut

ilmankos rosimokin

mersulla ajelee vaikka peräpään raatoja useimmiten ohjasteleekin.On tämä niin väärin!!!!!

Kirjoittanut

Hevosenomistaja vai trollipeikko?

Voi elämä, että joku osaa olla tyhmä!
Jos ketjun aloittaja oli tosissaan, niin ehdotan hevosten myymistä ja sirrtymistä hiekkalaatikolle neppis-autoja työntelemään. Siihen nimittäin riittää ihan omatkin rahkeet, eikä näin ollen tarvitse maksaa kenellekään siitä, että tekevät työnsä ja tienaavat sinulle rahaa.

"...pikkuhommasta" Voi ziisus!

Kirjoittanut

ilmankos Jorma Kontio

on niin harvoin passionaten rattailla,muutenhan Niemiselle ei jäisi mitään kouraan,vaikka olisi sitä rahaa enempi tilillä jos Kontsa oli useammin puikoissa,ainakin omistajilla

Kirjoittanut

Mutta

Voihan sitä kuskeja kilpailuttaa, nääs markkinatalous jyllää.
Meillä ainakin sovitaan ajopalkkiot!

Kirjoittanut

Ammattilaisia

Tuli viestin aloituksesta mieleen, että verrattuna monen muun alan "ammattilaiseen" nää kärkikuskit Teivaisen ja Moilasen johdolla todellakin osaavat asiansa ja eikö silloin kuulu hyvää tiliäkin saada? Vaikea kuvitella, että muutama kuski veisi hevosenomistajilta rahat...

Kirjoittanut

niinpä

Saatikka "raviurheilulta", kuten ketjun aloituksesa niin suureellisesti valitettiin.

Jos hevonen olisi vaikkapa Forssin ajamana 5.000 euron lähdössä toinen tai "Mikko Makkosen (C)" ajamana kuudes, ei minun ainakaan olisi vaikea valita kuskia hevoselle jatkossa.

Kirjoittanut

Joo

Kilpailuttaa pitää ja huippujen rinkiä pitää laajentaa. Sillä tavoin parhaiten ajamme asiaamme. Se on kaikkien muiden etu paitsi muutaman ykköskuskin.

Kirjoittanut

Uskaltaisin...

jopa väittää tietäväni, että Villiarillakaan ei R.Salmela ois saanut 75 tonnia ajettua 14:sta starttiin.

n. 5400 € / st Antin ajamana vetäis kenen suun vaan korviin ja tuskin Salmela harmittelee kun joutuu maksamaan ajopalkkion ammattilaiselle.

Eiköhän R.S itsekkin ammattimiehenä osaa lukea faktat ja A.T jatkaa rattailla.

Tietysti kirpaseehan se jos ajetaan Vermoon jostain peräv*ttulasta ja lähtiessä jo on selvillä, "no, jos ei laukkaa niin voi se rahaa saada".

Käsittääkseni ajopalkkioista saa kuitin ja ne käy vähennyksenä verotukseen , hevosen osalta.

Ja kaikki turvautuu joka asiassa ammattilaisen apuun jos ei omat lahjat siihen riitä.

Kirjoittanut

Asiaakin on

Ketjun aloittajan otsikko on kieltämättä rafflaava, mutta viestin sisällössä on ajatusta.

Zsiisustelijat eivät taida oikein ymmärtää kokonaisuutta. Kohtuus pitää olla kuppaajillakin ja 15%+ on liikaa.

Spanish J:n asenne ja tyyli kuvastaakin aika raadollisesti foorumin keksutelijoiden keskimääräistä sivistystasoa. Valitettavasti.

Hevosenomistaja on valitettavsti se vähäosaisin tässä piirileikissä, jossa yhdeksän hevosta kymmenstä tuottaa persnettoa. Olisi mukavampi hävitä vähän vähemmän.

Toivottavsti Spanish J:n lapsellinen harhakuvitema on poikkeus. Omistajat ovat häviäjiä, mutta siitä huolimatta tuovat hevosensa pelureiden pelivälineksi.

Kirjoittanut

Mikä on sopivasti?

1) Mikä on sopivasti? Miten 15% on liikaa ammattilaisen työstä?
Tuskinpa esimerkiksi urheilijan mangeri ottaa vähempää edustamaltaan kiekkoilijalta...

2) Asenne on se, että ärsyttää kun täällä aina tasaisin väliajoin haukutaan ammattiohjastajia ahneiksi. Järjestään kukaan näistä haukkujista ei tunnu ottavan lainkaan huomioon sitä, mitä muuta ohjastajan työrupeama pitää sisällään kuin esimerkiksi kuus kertaa 2,1 kierrosta radan ympäri hevosen vetämänä istuskelua.
Eritoten tarkoitan tällä työmatkoja. Jos asuu Vihdissä ja ajaa jonain maanantaina kilpaa Rovaniemellä, kyllä siitä kilometrejä kertyy muuallakin kuin hevosen takana istuskellessa. Tämäkin pitää ottaa huomioon työaikana ja kuluina kuskin palkkiota ja sen suuruutta taivastellessa.

3) Ymmärrän hyvin, että hevosen omistamisen ja valmennuttamisen ja kilapiluttamisen kustannukset eivät useankaan hepon kohdalla tule katetuiksi. Se on sääli. Se n todella sääli. Se vain ei mielestäni ole kuskin vika. Startti viikossa. Sijoituset maanantairavien 1.300 euron lähdössä toinen. Kuskin provikka 97,50 €. Paljonko valmennusmaksut ja muut kulut yhteensä viikossa?
Veikkaanpa, ettei satalappunen riitä.
Eli pitääkö niitä kuskeja syyttää siitä, ettei hevosen omistaminen ja kilpailuttaminen kannata. nehän ovat nimenomaan niitä henkilöitä jotka koko touhussa auttavat omistajaa saamaan edes jotain ropoja hevosellaan.

4) Harhakuvitelma mistä?

Kirjoittanut

Spanish+

Rovaniemellä ei ravata maanantaina ja vihtiläisiä kuskeja siellä ei muutenkaan ole näkynyt 75-raveja lukuunottamatta. Työmatkoista saa sitä paitsi vähennystä verotuksessa. Oletetaanpa 12 hevosen normilähtö, jossa palkintoja maksetaan yht. 3000e. Siitä kuskit vievät 20-25% päältä. Hehehhehheeh! Miettikääpä sitä. En kuitenkaan yhtään moiti nykysysteemiä, se ottaa rahat joka osaa. Ajatelkaa nyt, 20-25% Kuskeille hevoskilpailuista :)))

Kirjoittanut

Moilaiset teivaiset hartikaiset rosimot ym....

Osa kuskeista on sopinut, että ei alle 15% korvauksen ajeta.
Yhden hestin rattailla lämmittelyineen kuski istuu noin 10 minuuttia. Siis 5000e:n palkinnosta rahaa kuskille 750e, eli tuntipalkaksi tulee 4500e. Ei hassummin.

Kirjoittanut

palkkiot

Kyllä muutamille ihan hyville kuskeille riittää 15% palkinnosta tai jos huti tulee niin sitten 17€ mutta ei molempia ja ilman laskutuspalkkiota ym.
ps. Jos Kontio ajaa isosta rahasta taidetaan palkiota antaa myös Niemiselle.

Kirjoittanut

Kertokaapa

minulle, kuinka monta kiveä tarvitsee keskimäärin kääntää, että löytyy yksi Ahatova ?

Kirjoittanut

hyhpöh

"Siis 5000e:n palkinnosta rahaa kuskille 750e, eli
tuntipalkaksi tulee 4500e"

Että voi ollakin huono esimerkki. Eiväthän nämä tuntipalkalla ajele.

Kirjoittanut

aj-jekulle

Älä vaan koskaan mene älykkyystestiin, ettet masennu ihan kokonaan.

Kirjoittanut

Aina maksaa

Ajakoon startin ammattivalmentaja(jolla hevosesi on valmennuksessa) tai lainakuski, niin yleensä maksut ovat samat(prosenttipalkkio+penkkiraha)

Jostain syystä hevosenomistajat näkyvät luottavan ammattilaisiin, ainakin silloin kun on vähänkään isompaa rahaa tarjolla. Ehkäpä tämä kertoo jotakin siitä kuinka päästään tuottavaan lopputulokseen.

Mitähän luokkaa prosenteissa lienevät myyntiedustajien yms. henkilöiden provisiot myytävän tuotteen hinnasta?

Kirjoittanut

Ei kovin kallista!

Hyvästä ja menstyvästä joutuu aina maksamaan enemmän. Kyllähän Suomestakin löytyy näitä "Lidl-kuskeja" - siitä vaan käyttämään niiden palveluja, jos teivaiset & co tuntuvat liian kalliilta. Kuten monta kertaa on todettu: Eihän kukaan PAKOTA käyttämään esim Teivaisen palveluja. Onneksi Suomessa on vapaus valita.

Kirjoittanut

Liikaa..

15%:ia brottopalkinnosta + penkkiraha 20 € on liikaa myös valmentaja/ohjastaja Hannu Korven mielestä, on kaiketi maailman kovin palkkio pelkästä lainakuskaamisesta.

Kirjoittanut

joo mutta H.Korpi

vertasi sitä amerikantouhuun ja siellähän kuskit ei saa niin hyviä liksoja mutta tuskin ne siellä satoja kilometrejä talvipakkasessa ajelee...vuosia H.Korpea kuunnelleena todettakoon että mies voisi hieman enempi miettiä mitä sanoo ennenkuin avaa suunsa.ja jääkylmä suihkukin tekisi välillä ihan hyvää.....no hard feelings...

Kirjoittanut

?

Paljon lainakuski saa jenkeissä tai ruotsissa?

Kirjoittanut

%

Kovin paljon on kuskien puolustajia.
Onneksi meillä on Forssin Mika joka ajaa puolella/kolmasosalla siitä mitä muut.

Ammattikuskin homma on siitä hyvä, että siinä pystyy olemaan huipulla 30-40 vuotta. Harvassa ovat muut urheilulajit, joissa samaan pystyy.

Loppupeleissä kiistely on aikalailla turha. Omistajan kannalta on nimittäin sama, ajaako kuski 10 tai 15%:lla. Omistajalle käteen jäävä osuus on kuitenkin liki yhtä suuri... verottajan jälkeen.

Kirjoittanut

Nut ei jummarra

Anteeksi, mutta missä kohtaa ravikilpailusääntöjä on sanottu, että on pakko ajattaa juuri noilla isoimman prosentin miehillä? Jos näin on määrätty, ymmärrän kitinän. Jos ei ole, niin itse sinne pukille vaan ajamaan ja "säästämään". Ja onhan maailma täynnä korttikuskeja. Innokkaimmat ajavat ilmaiseksikin. Taatusti tulee "säästöä", vai mitä?

Kirjoittanut

rosentit

Kuin ne prosentit nyt menee. Jos kuski saa 15 % niin mitä saa amätöörivalmentaja tai lisenssivalmentaja ?

Kirjoittanut

ammatti mies

Ammatti miehelle kuluu maksaa se hinta minkä hän pyytää.Mutta missä menee ammatti miehen ja amatöörin raja,kuka sen määrittelee.Jos Teivainen,Niko Jokela ja Peteri Joki maksavat kaikki saman niin jossakin on mätää.Hipoksen tulisi määritellä ja valvoa tätä touhua.

Kirjoittanut

maksut

"Innokkaimmat ajavat ilmaiseksikin."

Onhan joku kai maksanutkin siitä, että pääsee ajamaan. Valittajien "kannattaa" ajattaa tälläisillä kuskeilla, niin on jotain tulojakin raveista. Menestyshevosten kuskit harvoin valittavat palkinnoista, mistäköhän johtuu.

"Jos Teivainen,Niko Jokela ja Peteri Joki maksavat kaikki saman niin jossakin on
mätää."

Ne maksaa saman vain prosenteissa, euroissa maksut on keskimäärin aika paljon enemmän Teivaisella kuin noilla muilla. :-)

Kirjoittanut

fakta homma

Kerronpas tarinan elävästä elämästä.

Oman hevoseni kohdalla on käynyt niin että kaikki startit ei-lisenssikuskilla olen päässyt pelkällä penkkirahalla, katsokaas, kun ei ole tullut myöskään palkintoja. Eli lähdöt on mennyt miinukselle.

Muut lähdöt on ajanut vain ja ainoastaan Teivainen ja joka jumalan kerta olen "joutunut" maksamaan myös rosentit .. mutta aina on jäänyt itselle plussaa ..

Ajattakaa vaan amatööreillä ! Se on kaikki rahaa minun taskuun ...

Kirjoittanut

USA

..Jenkeissä parhaat catch-driverit saa 5 prosenttia, heikommat ei sitäkään.

Kirjoittanut

Lapsiparat

siitä vaan rattaille ja rahaa tulee ropisemalla eikä muuta tarvitse tehdä kuin istua

Kirjoittanut

ei,ei

Kyllä ammattikuskeja täytyy voida saada käyttää samoilla ehdoilla kuin sivistyneissä ravimaissa.Missään muualla maailmassa ei oteta yli kymmentä prosenttia ja tuo kahdenkympin penkkiraha on lama-ajan jäänne, josta kuskien pitäisi nykyisellä palkintotasolla jo luopua!

Kirjoittanut

Kohtuus kaikessa

Ns. penkkiraha on periaatteessa ok, mutta sovelletaan väärin. Sen pitäisi olla takuupalkkio työstä. Mikäli palkintorahoja tulee, niin ko. palkkioita ei tietenkään pitäisi maksaa. Nyt jaetaan torttua tortun päälle.

Prosenttikorvauksen suuruus on Suomessa posketon ja sen tulisi olla maksimissaan 10% ja palkkiokatoksi esim. 1.000 euroa. Sen pitäisi todellakin riittää!

Kirjoittanut

kortti

Pitäi varmaa ajaa kortti ensin vai voiko sen voitaa arpajaisitta kuten Jauhola.

Kirjoittanut

kari..

..venäläinen kertoi urheilukanavalla, ettei läheskään kaikki maksa tuota viittätoistaprosenttia ja penkkirahaa.Hyvien hevosten omistajat tekevät alesopimuksia, huonoilta/tyhmiltä vaan otetaan täysi hinta.Eihän se koskaan tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Kirjoittanut

Simo...

puhuu asiaa, vaikka ei se suoraan sanonut mutta näin se homma vaan menee.

Kirjoittanut

ep hämy

Vai, että "Ammatti miehelle kuluu maksaa se hinta minkä hän pyytää"?!

ep hämy hei - mitä jos hän haluaa 100%? Kuuluuko maksaa?

Kirjoittanut

Teivaisen tulot 2006

Karkeasti laskettuna

Voittosumma 1431545e ja siitä 15% ajopalkkiota on n.215000e
penkkirahat 1906 startista (20e/startti) on n.38000e

Teivaisen bruttotulot n.235000e (jos ei lasketa mitään alennuksia)

Kirjoittanut

!

Et voi tollein laskea asiaa kun se ei pidä paikkaan sa Teivainen ei saa jokaisesta ajamastaa hevosesta 15 % . Vaan ammattivalmentajan esim hevosista se saa muummuassa vain 5 % eli esim Eriksonin hevosista ja Niemisen hevosista saa vain 5 % eli ei pidä sun laskut alkuunsakkaan paikkaansa