Kirjoittanut

Palkinnot putoavat kohta rajusti

Nyt se uutinen sitten tuli. Myyntihän on laskenut ja palkintosumma kasvanut. Kestämätön yhtälö. Radat saavat itse jatkossa päättää palkintotason ja arkiraveissa ei ole enää minimipalkintoja.

Fintoto pesee kätensä, syyttää vain ulkopuolisia tekijöitä ja jättää radat tekemään ikävät päätökset palkintojen alentamisesta. Kahvipaketeista ja lusikoista kilpaillaan tällä menolla muutamassa vuodessa. Tai ehkä ykköspalkinto sentään riittää voittajahevosen matkakuluihin parin vuoden kuluttua jos ei kaukaa tule.

Vastaukset

Kirjoittanut

Kahvipaketin jakoon

Yllätys, ja tokihan Breider syyttää taantumaa. Markku Breiderin loputonta höpötystä. Fintoton ongelma on uusien asiakkaiden puute, joiden hankkimisessa Breider on totaalisesti epäonnistunut.

Saippuakaippiaat Breider ja Wagneri senkun porskuttavat, nostetaan palkintoja sitten kun taantuma helpottaa.

Tosiasissa Breider ei ymmärtä palkintojen merkityksestä alalle yhtään mitää, kunhan yrittää omaa nahkaansa pelastaa.

Kumma kun veikkaus ja ray pärjäävät taantumasta huolimatta.

Kirjoittanut

Uutisoinnista

"Fintoto poistaa ratojen minimipalkintovaatimukset - Muutos ei vaikuta Toto65- ja Toto75-ravien palkintoihin" ja samassa uutisessa: "- Toto75-finaalien minimipalkintovaatimusta alennetaan 20 000 eurolla eli 193 000:sta 173 000 euroon."

Eli ensin otsikoidaan, että muutos ei vaikuta profiiliraveihin ja sitten kuitenkin kerrotaan erikseen tekstissä että on kuitenkin vielä toinenkin muutos ja 75-palkinnot oikeasti putoavatkin finaalikierroksilla. Onpahan taas uutisointia...

Kirjoittanut

Johtajia riittää

Ota yhteyttä Fintoton viestintäjohtajaan:)

Kirjoittanut

Ei mitään merkitystä

Taantumalla ei ole mitään tekemistä nykyisen myynnin laskun kanssa. Naurettavaa puhetta, mutta pysyy oma karhunpesä puhtaana.

Fintotossa on niin moni asia päin kuusenjuurta, että niiden korjaamiseen ei riitä satasivuinen kertomus "missä mennään metsään". Pelkästään fintoto.fi -sivuston kehittämiseen menisi jo parisataa sivua toimintamallien kehittämiseen, jotka vaativat pikaisia muutoksia.

Esimerkki: Miksi toto.fi -sivustoa ei hyödynnetä täydellä teholla raviratojen päivän pelien markkinointiin? Ei ymmärrä.
Varmasti monelle maistuisi paikan päällä ilmaisjuoma, ilmainen peliohjelma ja vaikka mitä voisi tarjota. "Tänään hienot iltaravit Seinäjoella. Tule paikan päälle ja tarjoamme ilmaisen peliohjelman lisäksi ravinaisten kahvin lämmikkeeksi. Jos pelaat Toto4:sta, päivän pelivinkkinä Hopotihoi, joka on tänään mahtavan ja upean Salaman varmahevonen. Tule kokemaan tunnelma paikan pääälle ja kerää voitot kotiin!" Lopuksi: Hei! Viihdyitkö raviradalla? Kerro tunnelmasi ja jos jokin jäi vaivaamaan, niin otamme mielellämme risut ja ruusut vastaan. Fintoto arpoo joka kuukausi palautteiden lähettäjien kesken uudenkarhean Ipadin!"

Näin kerätään tärkeää palautetta asiakasvirroista ja palautteen myötä voidaan omaa toimintaa kehittää eteenpäin - ihan perusasioista lähtien.

Se siitä, vaikuttaa tosin nykeinen toimintamalli olevan 'yrityksestä erehdykseen'.

Kirjoittanut

joojoo

Kaikki tehdään johtoa myöten päin peetä, mutta ei taida monikaan rata onnistua oikein missään. Vastuuta sysätään, ja ei tuohon muutosta tule. Säälittävää toimintaa joka osa-alueella vuodesta toiseen. Ymmärtäisivät edes hävetä.

Donan puvuissa selitellään taantumasta. Uskottavaa.

Kirjoittanut

Taantuma

Tuo nyt on aivan naurettava uskomus etteikö talouden taantuma vaikuttaisi pelivaihtoihin. Se on kuulkaa aivan saletti,että kun joutuu valitsemaan asuntolainalyhennyksen ja totopelaamisen välillä,niin suurin osa valitsee ensimmäisen vaihtoehdon.

Kirjoittanut

kestävä kehitys

Kysymys onkin, että pitääkö sen vaikuttaa??, ja olla tekemättä mitään asian eteen ja uskoa että ihmiset ovat tyhmiä ja uskovat kaiken mitä heille sanotaan.

Aika tappiohenkistä puuhaa. Taantuman vika, mutta mitä sitä yrittämäänkään parempaa.

Kirjoittanut

Taantuma

Ei taantuma voi olla mitenkään syy siihen missä nyt on raviurheilun myynnin lasku, ei todellakaan. Jos Toto-talossa olisi keskitytty oikeisiin asioihin ja mietitty asiat yhdeksänsataapäivää pidemmälle, niin vaihdon laskun syytä ei tarvitsisi selitellä, koska laskua ei olisi koskaan tapahtunut.

Jos näistä joku jotain haluaa ymmärtää, niin Fintoton 'syy ja seuraus' -ongelmat ovat hieman syvemmällä kuin kotitalouksien asuntolainojen lyhennyksissä. Se on vain seuraus.

Kirjoittanut

loiva lasku

Fintoto olisi toki voinut toimillaan loiventaa hieman laskua,mutta ei pysäyttää sitä. On aivan selvää,että hevospelit kärsivät ensimmäisenä taantumasta. Sama trendi näkyy myös Veikkauksella vastaavissa peleissä (esim.Voittajavedot).
Se joka ei ota taantuman vaikutusta huomioon vaihtojen sakkaamisessa,ei todellakaan ymmärrä talouden lainalaisuuksista mitään.
Yksi päättelyketju mikä kannattaa heti selvittää itselleen on: mitä tapahtuu,kun tyhmän rahan (peruspelaajat,asuntolainan maksajat,ei-ammattilaiset) osuus pelivaihdoista pienenee taantuman takia.

Kirjoittanut

Taantuma kestänyt jo monta vuotta

Miten se nyt yhtäkkiä sai vaihdot laskuun?

Kirjoittanut

Kyllä se lama ja taantuma

suurin syy pelivaihtojen tippumiseen taitaa kuitenkin olla. Vaikka en Breideriä ja kumppaneita fanita ja pistäisin vaihtoon, jos voisin niin tehdä. Lama on kuitenkin tosiasia johon Breiderillä ei ole osuutta kuitenkaan, vaikka onkin vähän soitellen sotaan lähtenyt.

Taantuma on kestänyt monta vuotta, mutta jos kymmeniä tuhansia työttömiä tulee vuosittain lisää, niin kyllä se jossain vaiheessa myös ravipeleihin alkaa vaikuttamaan. Asiahan on selvä.

Kohta siis ajetaan 500 euron ykkösistä jo arki-iltoinakin. Siinä saa ajajaliigan kärkimiehetkin kiertää kolmet ravit päivässä, että pääsevät leivän syrjään kiinni. Ja pienet tallit on kohta nurin.

Kirjoittanut

Taantumasta taantumaan

Lakkakuutio esitti hyvän kysymyksen Hauen Jöllille.

Jäämme odottamaan vastausta.

Kirjoittanut

Rdent

En ole hauen jölli, mutta minä tuossa jo siihen vastasin.

Kun työttömiä tulee 50 000 vuodessa joka vuosi lisää, niin luuletteko, että siellä joukossa ei ole yhtään petsaria?

Kirjoittanut

tuhoa tulee

tässä tulikin sitten jo ensimmäinen tulos siitä että saatiin lauantai-illan saunavuorot kohdilleen

Kirjoittanut

Kolikolla on monta puolta

Ainakaan virallisesti Suomessa ei ole taantumaa (oliko määriteltmänä BKT miinusmerkkinen kahdella peräkkäisellä tarkastelujaksolla?), mutta työttömyys on kasvanut. Ilman muuta se vaikuttaa, mutta ei vaihdon lasku voi tällä yksistään poisselittää.

Toimintoja on "kehitetty" jääräpäisesti kuulematta asiakkaita. Esimerkiksi T5 muutos T4-peliksi olisi pitänyt tehdä aikaisemmin. Raha kiertää T4:ssa paremmin.

Pelitarjonta on liian laaja. Kohteita pitää supistaa ja laatua kehittää.

Missä on uudet tuotteet? Rakettia voisi jo vihdoin kokeille eikä selittää vaan, miten huono pelimuoto se on. Tai entä T64 kokeilu?

Kirjoittanut

Kaikki yritykset

kokevat jossain vaiheessa sen, että kun strategia on laajentaa ja laajentaa, niin jossain vaiheessa tulee huippu vastaan. Jotkut unelmoivat, että huippu olisi joku Ruotsin vaihtojen tasolla oleva tulos, mutta tosiasia on, että huippu nähtiin ja nyt on tehtävä leikkauksia. Leikkauksilla ja uudistuksilla homma haltuun ja odottamaan parempaa aikaa, jolloin voi taas yrittää laajentaa. Laajentamiset on nyt laajennettu ja on aika leikata.

Kirjoittanut

Vastaus

Tuossa nimimerkki "ja näin" sanoikin kaiken olennaisen. Ehkäpä Suomi ei jonkun virallisen määritelmän mukaan ole taantumassa. Kuitenkin muutama asia, jolla on näitä määritelmiä enemmän vaikutusta myös ravipelaamiseen.
- Työttömyyden kasvu - vähemmän rahaa käytettävissä.
- Ruoan ym. tärkeiden hyödykkeiden hinnannousu - vähemmän rahaa käytettävissä
- Kotitalouksien näkemys taloudesta heikentynyt - vähemmän rahaa käytetään.

Aivan selkeästi ihmiset miettivät enenevissä määrin sitä mihin rahansa käyttävät. Totopelit eivät ole kovin korkealla noissa pohdinnoissa.

Kirjoittanut

Siitä vain

Hauen Jölli on nyt hieman eksyksissä asioiden kanssa:

- Suomen työttömyys on kasvanut vuodesta 2010 vain 0,3 %. Se ei tee "ja näin" nimimerkin mukaan 50 000 vuodessa. Työttömyys ei siis voi olla syy "taantumaan" ja myynnin laskuun.
- Ruoan kallistuminen on täysin suhteessa inflaatioon. Työehtosopimuksissa on useiden työntekijäliittojen toimesta tehty huomattavasti edullisempia työehtosopimuksia mitä on inflaation kehitys vuodesta 2010 lähtien. Tämä ei voi selittää myynnin laskua.
- Kotitalouksien ostovoima ei ole heikentynyt, ja myös yritysten tulevaisuuden näkymät ovat vahvistuneet. Kotitalouksien ostovoiman ovat mahdollistaneet alhaiset lainakorot ja se mikä pitää Suomea tällä hetkellä pystyssä on juurikin kotimaan myynti! Vienti ei vedä, se on Suomen ongelma. Toisin sanoen Suomen kotitalouksilla on rahaa laittaa eteenpäin kiertoon.
- Se mihin suomalaiset käyttävät rahansa on juurikin Fintoton ongelma, siinä on epäonnistuttu jo useiden vuosien ajan, kuten olen alunperin jo kertonut.

Jäämme odottamaan Hauen Jällin muita taantuman lainalaisuuksia ja perusteita miksi raviurheilun myynti laskee.

Kirjoittanut

Nyt olet kyllä pihalla kuin lumiukko

Mistä lie löysit tuon 0,3%?

Pelkästään viime vuonna työttömyysaste nousi 0,5%

7,1-7,6.

Arvion mukaan se tulee nousemaan tänä vuonna ainakin 8,4%:iin.

Työttömiä tulee kymmeniä tuhansia vuodessa. Se, ettet ymmärrä tuota työttömysasteen prosenttia, ei kerro muusta kuin siitä, ettet vaan tiedä mistä puhut.

Kirjoittanut

42800 on tarkka luku

Alla linkki. Pyörittele sinä vaan prosentteja, mutta älä ummista silmiäsi faktoille. Heinäkuu 2012- heinäkuu 2013 työttömiä tuli lisää 42800 ja sillä selvä.

Linkki 42800 (http://www.yrittajat.fi/fi-FI/uutisarkisto/a/?groupId=fefe50b4-2878-4e00-a3c3-a040462d6561&announcementId=4e08a3fc-8f9b-412e-abe9-66644bd27f29)

Kirjoittanut

uusimman mittauksen mukaan

työttömyysaste on tällä hetkellä muuten 7,9% joten se on noussut jo viime syyskuusta tuon sinun 0,3%

Kirjoittanut

2010

Suomessa on siis ollut 246 000 työtöntä ja nyt niitä on yli 400 000. Mitenkä tuosta saa työttömyyden kasvuksi 0,3%

Nyt halutaan kyllä jo Ridentiltä pikkuhiljaa faktoihin perustuvia vastauksia, eikä puutaheinää ja muutama vesiperä juttuja.

Kirjoittanut

Ja näin

Niinpä, "pelkästään viime vuonna työttömyys nousi 0,5%" « Tuo on jo vanha luku, sillä tietosi on 08/2013. Katsoppas Suomen Pankin sivuilta hieman uudempia lukua mitä työttömyys% oli joulukuussa 2010 ja joulukuussa 2013. Kerro näiden erotus tänne ja kerro miten paljon työttömyys on lisääntynyt kolmessa vuodessa.

Aina kun katsoo asioita niin lyhyellä syklillä kuin sinä, niin se on sama kuin heittäisi kruunaa tai klaavaa ja veikkaisi onnistumisprosenttia.

Kirjoittanut

Pojat

pojat.. Työttömiä vähemmän nyt kuin tässäkin ketjussa esiintuotuna vuonna 2008

Linkki Faktaa ei mutua (http://www.findikaattori.fi/fi/34)

Kirjoittanut

Suomessa on yli 400 000 työtöntä

Se on faktaa ei mutua. 2010 työttömiä oli 246 000. Sekin on faktaa ei mutua.

Suomeen tuli yli 40 000 työtöntä 2012-2013 ja tuon ajan jälkeen työttömiä on tullut vielä lisää nostaen työttömyysastetta juuri tuosta "vanhasta tilastosta" 0,3%.

Linkki hallitusta kovisteltiin (http://www.hs.fi/politiikka/Hallitusta kovisteltiin Suomen 400000 työttömästä/a1391660135521?ref=hs-art-new-1)

Kirjoittanut

Seuraavaksi Rident

voi sitten mennä eduskuntaan ja sanoa Mauri Pekkariselle, joka mainitsee tuossa lehtijutussa 50 000 uutta työtöntä, että ottaa vastaan hänen työnsä, koska on oikeassa ja Pekkarinen on väärässä.

Kirjoittanut

Proffa

Proffa on vähän eri mieltä tuosta ruoan hinnannousun ja inflaation välisestä suhteesta.
Ohessa linkki

Linkki Proffa tietää (http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/Ruoka_hinnannousu-14085)

Kirjoittanut

Nuo Ridentin väittämät

on ihan yhtä tyhjän kanssa. Sama kun sanoisi vain, että eipäs ole, joka kerta, kun joku sanoo jotain.
Aika kornia väittää, että jos joku jää työttömäksi, niin hänen pelaamisensa ei vähene?

Kirjoittanut

työttömien määrä

Todellisuudessa työttömien määrä on isompi kuin se luku, joka erinäisissä tilastoissa näkyy.
Niissä luvuissa kun ei ole otettu huomioon sellaisia työttömiä, jotka ovat muutosturvan piirissä ja osallistuvat parhaillaan koulutukseen/"palkattomaan"työharjoitteluun.

Tämä on sitä tilastokikkailua, jolla saadaan todellinen työttömyysaste pienemmäksi kuin se oikeasti on.

Kirjoittanut

Kovia pelimiehiä

Fintoton luvuista päätellen kaikki nämä luvuissa näkyvät ja vielä ne jotka eivät lukujen kaunisteluiden takia näy pelaavat totoa. Ovat pelanneet tähän asti hurjasti totoa ja nyt sitten yhtäkkiä lopettaneet. Ne ovat varmaan olleet kovia kimppapelureita ja kimpatkin ovat lopettaneet kun työtön on jäänyt kimpasta pois.

Kirjoittanut

Ei pidä liioitella

Vaihdot laskivat 6% tammikuussa, edelliseen vuoteen verrattuna. Eivät ne vaihdot siis ole romahtaneet. Tämän vaihtojen laskemisen enteet ovat olleet esillä jo pari vuotta. Niistä on pitkä keskustelu tuolla toisessa osiossakin. Se oli vain ajan kysymys, milloin ne vaihdot alkavat laskemaan.

Eli ei siihen tarvittu 50 000 työtöntä, jotka kaikki olivat petsareita. Aktiivikatsojia toto-tvllä on ollut joidenkin tilastojen mukaan 20 000, joten ei siihen tarvita mitään jätti määrää petsareita, jotka vähentävät peliään ja se näkyy tilastossa.

Kirjoittanut

Kävin katsomassa pelitililtä

oma pelivaihtoni oli 10% pienempi 2014 tammikuussa kuin 2013 tammikuussa. Jokainen voi käydä katsomassa oman vaihtonsa pelitilitään ja vertailla.

Toki yksittäisen kuukauden pelivaihtojen laskuun voi vaikuttaa myös esimerkiksi se, ettei ole ollut tarpeeksi mielenkiintoisia raveja tammikuussa 2014. Tai ainakin 6% mielenkiinnottomia kuin 2013 tammikuussa :)

Kirjoittanut

Rahastus alkoi 2014 alusta

Lounasravit ja viikonloput maksullisiksi netti-toto-tv:ssä, ainakin mun peleihin vaikutti melkoisesti.

Kirjoittanut

Voi muuten johtuoa myös tuosta kuvakikkailusta

Ei sekään mikään ihme olisi. Suomalaiset on monesti uppiniskaisia ja periaatteesta tekevät mitä vaan. Hyvä pointti myös tuo. Pienten lappujen pelaajat saattoivat jättää pelit tekemättä. Pienistä puroista kasvaa suuret joet.

Kirjoittanut

suurin ongelma

Mutta Kuningas Pekosen porukalla suurin ongelma on silti lauantai 75 alkamisaika tää kuvaa jotain

Kirjoittanut

Lähtöjen taso

Värittömät lähdöt ei kerää peliä.

Kirjoittanut

ja kun katselee

mitä Fintoto ja Hippos on saanut aikaiseksi kohottaakseen raiurheilun imagoa näinä viimeisinä vuosina niin ei se mikään ihme ole, että vaihdot on laskenut ja tulee laskemaan...

-Ihmeelliset isot televisio systeemit Prismoihin ja K-mamrketteihin?

-Soudetaan ja huovataan T5-T4 välillä.

-Jaetaan superpotteja ja sitten vaihdetaan jakosystemmiä takaisin vanhaan.

-otetaan kenttäpääliköitä töihin ja annetaan potkut.

-Epätoivoinen televisio-ohjelma jolla ei saada yhtään uutta pelaajaa lisää. Ainakaan vaihtojen perustella.

-Sponsorisopimus rallin MM sarjaan?? Ihan käsittämätöntä... Eikä vieläkään ole tullut mitään perusteltua selitystä, että miksi!

-10 euron ilmainen katselu? Huh huh.

Joten eihän se ole mikään ihme, että vaihdot laskevat!

Kirjoittanut

Rosentti

Minua häiritsee kovasti, kun eräs nimimerkki käyttää kovasti näitä erinäisiä lukuja ja puhuu prosentuaalisista muutoksista, vaikka tekstiensä perusteella taitaa tarkoittaa prosenttiyksiköiden muutoksia. Tulee väistämättä tunne, että puhuja ei itsekään ymmärrä, mistä puhuu.

Itse ketjun aiheeseen sen verran, että kyllähän Fintoto on vaikeassa paikassa. Valitettavasti tuote ei ole kilpailukykyinen eikä kiehtova uusien asiakkaiden näkökulmasta. Surkeat palautusprosentit helpoimmissakin peleissä eivät todellakaan ole mikään myyntivaltti.

Ravit on myös huomattavasti vaikeampi ja työläämpi laji analysoida kuin lähes mikä tahansa muu laji. Jokaiselta kadunmieheltä löytyy kyllä mielipide, kun kysytään Jokereiden ja Hifkin tai Boston Bruinsin ja Detroit Red Wingsin tai Barcelonan ja Real Madridin välisistä voimasuhteista, vaikkei lajeja aktiivisesti seuraisikaan.

Vaan miten käy, jos kysyy Julian Coden ja Bogey Wolfin välisistä kiihdytysominaisuuksista tai Global Kidin ravivarmuudesta?

Näistä kun vielä saadaan vastakkainasettelu "kiinteäkertoiminen peli palautusprosentilla n. 95%" vs. "vaihtuvakertoiminen peli pienillä vaihdoilla palautusprosentilla n. 80%", niin kumpaankohan aloitteleva vedonlyöjä mielummin lähtee mukaan.

Yksi ongelmista on se, että kun vanhimmasta päästä pelaajia tippuu mm. luonnollisen poistuman kautta, ei uusia ja nuoria harrastajia saada tilalle mm. ylläolevista syistä johtuen.

Jotain tarttis tehdä.

Kirjoittanut

Näpertely

pitää kyllä lopettaa ja jotain aivan uutta ja mullistavaa keksiä. Jotain mikä tekee juuri hevospelaamisesta kiinnostavan. Muuten tulee noutaja nykymuotoiselle raviurheilulle.

Kirjoittanut

Fintoto poistaa ratojen minimipalkintovaatimukset

<<< siirretty viesti >>>

Eikö sen pitäisi olla Suomen Hippos, Fintoto on kai peliyhtiö, mitä tekemistä sillä on ravien lähtöpalkintojen kanssa ??

Kirjoittanut

Kyllä se on Fintoto

<<< siirretty viesti >>>

Palkintotuet ovat perustuneet maksettuihin palkintoihin.

Kirjoittanut

Boonuksia

Kyllä tyättömät ovat työttömiä ja Fintoton ketkut
200.000 bonuksensa ansainneet.

Kirjoittanut

Kyllä tämä oli tässä

Tamma lähtee koukkuun,se viimeinenkin nyt.
Järki tästä touhusta pois,kuka enään ostaa varsaa vaikka tamma tuottanut jonkinlaisia juoksijoita,jopa itsensä elättäjiä.
Tähän mennessä varsoilla juurikin omilleen päässyt kasvattaja rahojen kanssa.
Nyt palkinnot tippuu niin ei tuota kannata astuttaa vaikka oriiden hinnat laskeneet ruotsin puolella ja hyvää oriitta saannu kohtulliseen hintaan,nyt vaikka ilman sais niin tyhjäksi jää ja koukkuun lähtee.
Aikansa kutakin ja tämä harrastus kasvattajana oli tässä.
Omistajuus kilpahevosissa myös loppu ja pelailla voi ruotsin puolelle.

Kirjoittanut

Rapsakka

" Minua häiritsee kovasti, kun eräs nimimerkki käyttää kovasti näitä erinäisiä lukuja ja puhuu prosentuaalisista muutoksista, vaikka tekstiensä perusteella taitaa tarkoittaa prosenttiyksiköiden muutoksia."¨

Missä tässä ketjussa lukee "prosentuaalinen muutos"? Kerrotko?

Kirjoittanut

30-vuotinen taantuma?!?

Palkinnot on tänä vuonna euroissa suunnilleen samalla tasolla kuin 80-luvulla. Pitkä on taantuma. Onneks hinnat ei oo nousseet.

Ja joo, maailma on muuttunut noista päivistä, toto ei. Tiedetään. Eikä ole Fintoton vika että maailma on muuttunut ja kilpailu kiristynyt. Tiedetään sekin...

Kirjoittanut

Näin se menee

Guru herself:
Loistavaa sarkasmia, ja täyttä totta! Totopeleissä pelivaihdon (laskun) syy ei ole koskaan järjestelmässä.

Kirjoittanut

Rident

Helppoa naljailla noin, kun tarttuu yhteen kohtaan ja unohtaa kaikki muuttujat siitä ympäriltä.

Toisaalta Guru Herselfin pääaihe, että palkinnot tulevat tippumaan rajusti. Siihen vaikuttaa tietysti monen jutun yhteenlaskettu summa. Työttömyys on yksi niistä. Uskallan kuitenkin väittää, että yksi syy on kuitenkin se, mitä Ekholm lähti 2010 kovalla äänellä muuttamaan, eli Fintoto, Hippoksen ja raviratojen eripuraa. Mielestäni hän ei ole tehnyt mitään tuon asian eteen, vaikka se oli hänen pääprinsiippejään, kun hänet valittiin tehtäväänsä. Raakkauksen voisi aloittaa sieltä johtajapuolelta. Nämä johtajat eivät ole saaneet mitään aikaan.

Tuo asia, mitä Ekholm lähti parantamaan olisi oikeasti hyvä teko, jos joku siihen pystyisi. Kun Fintoto, Hippos ja raviradat saataisiin puhaltamaan yhteiseen hiileen, ei niitä palkintoja välttämättä tarvitsisi laskea. Nyt kuitenkin näyttä siltä, että Hippos ja Fintoto pesi hanskassa ja laittoi ne kuivumaan ja jätti vastuun raviradoille, joidenka on pakko tiputtaa palkintoja, koska heidän tukiaan ei ainakaan lisätä ja niitä on kiristelty tasaisin väliajoin.

Kirjoittanut

Tässä

lehtijuttu, Ekholmin siirtymisestä Fintoton yhteyspääliköksi. Jokainen voi vetää johtopäätökset, miten hänen henkilökohtaiset tavoitteet ovat onnistuneet. Ilmeisesti itse hän on tyytyväinen, kun jatkaa vuodesta toiseen näkymättömän miehen roolissa.

Linkki Ekholmin Menu (http://ravit.iltasanomat.fi/include/spaw/uploads/files/ekholminmenu.pdf)

Kirjoittanut

No jaa

Siinähän se Ekholmin pohtima ratkaisu on menussa eli Riku Raketti takaisin. Tällä kuvitellaan kaikki ongelmat ratkeavan.

Kirjoittanut

"aikoo tehdä"

Milloinkahan hän alkaa tekemään jotain? Aikomuksia on ollut miehellä jo neljättä vuotta.

Kirjoittanut

Lapsellisuus

Raviratojen ja Fintoton välinen lapsellinen suhde näkyy hyvin lauantain raveissa. Suomen ja Ruotsin lähdöt on aikataulutettu päällekkäin! Väitän että tuohonkin palaa joka lauantai muutaman lähdön palkinnot kun esim. kertoimien seuraaminen on täysin mahdotonta kun lähdöt ovat päällekkäin. Miten voi olla niin lapsellista touhua että tälläistä perusasiaa ei voida organisoida oikein? Raviradat ovat mustasukkaisia Ruotsin raveista ja Fintoto maksaa liian pientä korvausta Ruotsin vaihdoista. Seurauksena koko ala kärsii.

Kirjoittanut

Kerron

Avaatko "ja näin", mitä tämä sinun kirjoittamasi tuolta ensimmäiseltä sivulta tarkoittaa.

"Pelkästään viime vuonna työttömyysaste nousi 0,5%

7,1-7,6"

ja pari viestiä myöhemmin

"työttömyysaste on tällä hetkellä muuten 7,9% joten se on
noussut jo viime syyskuusta tuon sinun 0,3% "

Onko tuossa ensimmäisessä lainauksessa ollut tarkoitus sanoa, että alussa työttömyysprosentti oli 7,1% ja lopussa (jälkimmäisestä lainauksesta päätellen viime syyskuussa)7,6%?

Entä tuossa toisessa lainauksessa, tarkoitatko siinä, että tällä hetkellä työttömyysprosentti on 7,9%, kun se viime syyskuussa oli 7,6%? Ja näin ollen työttömyysprosentti on noussut 0,3% eli 0,3 prosenttia?

Kirjoittanut

Matala taso

Keskustele nyt täällä asiallisesti, kun ei edes ymmärretä %-yksikköjen ja %:en eroja.


<tällä hetkellä työttömyysprosentti on 7,9%, kun se <viime syyskuussa oli 7,6%? Ja näin ollen <työttömyysprosentti on
<noussut 0,3% eli 0,3 prosenttia?

Kirjoittanut

Ripsikalle/Rapsakalle

Niin, keskustelun tasoa voi nostaa vain rekisteröitymispakko, mutta se ei taas liity tähän aiheeseen mitenkään. Moderaattorit ovat rekisteröitymisestä yhtä mieltä; Muutosta ei tule (tai siis näin uskon heidän toteavan).

Aiheeseen; Edelleen, Suomen nykyinen työttömyys tai paljon parjattu "taantuma" ei ole syy raviurheilun alasajoon ja syvään pelivaihtojen laskuun. Otetaan nyt mukaan täysin korreloimaton vertaus; Rajun laman aikana 90-luvun alussa pelivaihtojen pudotus oli moin 25%, mutta mitään tämän kaltaista lamaa ei ole ollut 2000-luvulla.

Kirjoittanut

Rident

Kerro ensin missä on se syvä pelivaihtojen lasku?

Nythän on tammikuun vaihto tippunut. Sekö on syvä lasku?

Rapsakka
Sekoitin siis yhdessä kirjoituksessa sanat työttömyysaste ja prosentti keskenään. Anteeksi. Työttömyysasteesta oli kysymys. Väittämääsi en ole kuitenkaan tehnyt. " Rosentti (1162261)
Lähettäjä: Rapsakka Lähetetty: 13.02.14 17:16



Minua häiritsee kovasti, kun eräs nimimerkki käyttää kovasti näitä erinäisiä lukuja ja puhuu prosentuaalisista muutoksista, vaikka tekstiensä perusteella taitaa tarkoittaa prosenttiyksiköiden muutoksia. Tulee väistämättä tunne, että
puhuja ei itsekään ymmärrä, mistä puhuu."

Eli yhden kirjoituksen virhe on "kovasti".

Kirjoittanut

Työttömyysaste ilmoitetaan prosenteissa

Työttömyysaste on nyt taas noussut ja se on 8,4% eli 1,5 prosenttiyksikköä suurempi kuin vuosi sitten. Kun tilastollisesti Suomessa on ollut 15-74 vuotiaita työllisiä, työttömiä on tullut siis n. 36 000 lisää. Kun tiedetään varsin hyvin, että tilastokeskuksen tilastosta puuttuu lähes kolmasosa todellisista työttömistä, niin tuo määrä on siis jopa suurempi kuin 50 000.

Sen verran minä siis ymmärrän asiasta, kun sitä epäilit.

Meni ohi aiheen, mutta olen aivan varma, että kun työttömiä tulee kymmeniä tuhansia vuodessa, niin sen on pakko vaikuttaa pitkässä juoksussa myös vaihtoihin.

Kirjoittanut

On se vaikeaa

"ja näin" ei vain luovuta. Yksi niistä;
"Kerro ensin missä on se syvä pelivaihtojen lasku?"
Osaat varmasti vastata tähän myös itse. Jos jaksat katsoa pelivaihdot 2008 » 2013. Herranjestas, nyt ei ole kyse vain tammikuun 2014 laskusta! Onko joku muu eri mieltä ja jos on, niin perustelut mukaan.

Fintoton kommentti vuodelta 2008;
Muutaman prosentin lasku ei aiheuta hätää missään vaiheessa." Herättääkö mitään mieleen? Jos olen oikeassa, mietit mitä pitäisi tulla mieleen? Lue Guru Herselfin alkuperäinen viesti, siitä se lähtee.

"Ja näin" jatkaa; "Kun tiedetään varsin hyvin, että tilastokeskuksen tilastosta puuttuu lähes kolmasosa todellisista työttömistä, niin tuo määrä on siis jopa suurempi kuin 50 000."
- Ja tämä sama laskukaava työttömien laskemisessa on mieleistäsi toteutunut vssta nyt, mutta ei aiemmin, niinkö? Aina on laskettu saman kaavan muksisesti ja ei se ole muuttunut mihinkään.
Kerrot lukuja sieltä mikä näyttää parhaimmalta. Nyt Tilastokeskus, viimeksi Suomen Yrittäjät jostain vuodelta 2013.

Nyt olisi jo aika lopettaa provoilu ja keskittyä siihen mistä kaikesta on kyse, eli raviurheilun kehitystyöstä!

Suomen raviurheilun tasoa ja pelivaihtoa ei nosteta sillä, että työttömyysaste laskee. Piste.

Kirjoittanut

pelivaihdot

eivät myöskään tule nousemaan, niin kauan, kun työttömyys lisääntyy. Vaikka laitat kuinka monta pistettä kirjoituksesi perään.

Kirjoittanut

Rident

ja olen rekisteröitynyt nimimerkki, joten...

Kirjoittanut

Se 1,5 prosenttiyksikköä

työttymyyden nousua vuodessa tarkoittaa, että työllisyys on vähentynyt noin 1,8 prosenttia. Jos Fintoton myynnin pudotus on pienempi, niin yhtiöllä on mennyt ihan kohtalaisesti.

Kirjoittanut

Euroja

..vaikuttaa siltä kuin olisit Fintoton palkkalistoilla - vastausten perusteella.

Kirjoittanut

Nastikselle

Viestit meni ristiin Nastiksen kanssa, eli joku voi käsittää aikajanan perusteella asian väärin. En tarkoita, että Nastis on Fintoton palkkalistoilla.

Kirjoittanut

Tuli liioiteltua

päässälaskuvirheen johdosta. Työllisyyden lasku on vain 1,61 prosenttia.

Kirjoittanut

Rident

Oletko sinä nyt tuo toinenkin nimimerkki? Miksi pilkutatte nyt minua vastaan jostain työttömyysasteesta? Perustelkaa, miten se ei sitten vaikuta, älkääkä minulle räkyttäkö.

Väite oli, etten ymmärrä mistä puhun, mutta ymmärrän, joten se siitä.

Perustelkaa miten kaikki on muka Fintoton vika? Itse sanon, että heilläkin on vikansa, mutta kyllä työttömyyskin väkisin vaikuttaa. Itsekin tunnen monia ihmisiä, jotka ovat joutuneet viime vuoden aikana työttömäksi ja satavarmasti pelaavat vähemmän kuin edellisenä vuonna?

Kirjoittanut

Pudotusta myös Ruotsissa

Jos putoavat palkinnot meillä niin putoavat ne myös Ruotsissakin.

Elitloppet finaalin voittaja kuittaa 2,5 miljoonaa kruunua entisen kolmen miljoonan sijasta ja koko Elitloppet viikonlopun palkintopotti on 1,6 miljoonaa kruunua pienempi.