Olen ihmetellyt jo pitkään, että miksi toto-pelejä ei markkinoida juuri mitenkään. Veikkauksella ja rayllä on jatkuvasti päällä uusia ja ajankohtaisia tapoja houkutella uusia pelaajia mukaan. Totossa ei tunnu tapahtuvan mitään. Miten niitä uusia asiakkaita saadaan jos ei mitään koskaan tapahdu? Fintotoon pitäis palkata osaavaa markkinotiväkeä.
Vastaukset
Kirjoittanut minävainen
Loistoidea...
mutta se ei ole ilmaista. Fintoton kaikki markkinointirahat taitavat mennä tv-näkyvyyteen yms. Ja jos Fintotoon palkkaa yhdenkin henkilön, niin tämäkin palsta täyttyy kaiken maailman synkistelijöistä, joiden mielestä pöhöttynyt käenpoika (=Fintoto) syö hevosmiesten rahat turvonneella organisaatiollaan.
Kirjoittanut Potti
Eilen
Jokimaa kun taakse jäi,,,, mietin hiljaa mieles-
säin,,,,, jälleen kuulemaani.
Lahden seudulla eivät ole saaneet HU:n irtonume-
roita lehden ilmestymispäivänä myyntiin viimeisen
puolen vuoden aikana kuin satunnaisesti.
Ihan viimeaikoina eivät kertaakaan ja perjantain
lehti on joskus tullut kioskeille vasta maanantaina.
Jotain kysymyksiä tämäkin herättää. Vai onko niin,
että asia ei kiinnosta oikeasti enää ketään?
Kirjoittanut lonkalta
Vertailuheittoja heitellään
En ole huomannut Veikkauksen markkinoivan esim. urheiluvedonlyöntiä millään uusilla enkä vanhoillakaan tavoilla. Esimerkkejä.
Kirjoittanut Extra
Markkinointi
Kyllä hevospelien markkinointi keskittyy liiaksi tototv:n ja Hevosurheilun palstoille. Siellä katsojat ja lukijat tietävät kyllä jo tarpeeksi, mutta raviurheilun ulkopuoliset eivät sitä sieltä hae. Miten alan lehdet siten saisi ilmaisjakoon ja tehdä esim. kokonaan oma erikoisliite ravipeleistä ja lajista. Siinäpä purtavaa ja varmasti haasteellista, mutta uskoisin myös tuloksekasta.
Kirjoittanut Nipa
Jaa-jaa
Fintotokin voisi markkinoida toton pelaamista uusille pelaajille netissäkin. Painopiste uusissa pelaajissa eikä hevijuusereissa. Palstan pitäisi elää eikä seistä paikallaan kuin esimerkiksi Joannan pelikoulu, johon enää aika harva taitaa eksyä.
Ilmainenhan tällainen palsta ei olisi, vaan vaatisi päivittäistä toimittamista ammattitaitoisilta toimittajilta. Aiemmin oli Hevosurheilussakin hyviä tällaiseenkin tehtävään sopivia sopivasti tietämättömiä nuoria toimittajia, mutta sitten he alkoivat tietää uusille pelaajille hieman liikaa.
Oma keskustelupalstakin olisi markkinointikikkana huono, koska se vaatisi onnistuakseen liikaa työvoimaa.
Kirjoittanut työkalunsa
Markkinointiyhtiö on valinnut
Fintoto on pistänyt hurjasti panosta, suhteessa paljon enemmän kuin kilpailijansa, tv-tuotantoon. Se lienee uusien pelaajien hankkimisen ykkösnyrkki ollut jo pari-kolme viime vuotta. Markkinoinnin keinona vaan niin kallis nykytavalla tehtynä, että juurikaan ei enää panosta riitä näille perinteisille tai muille markkinointiviestinnän keinoille. Myyntiorganisaatio on toinen mikä vie huimasti markkinointiyhtiön budjetista. Se onko tämä sitten oikea painotus tuloksien suhteen on iso kysymys. Fintoton hallituksen mielestä ilmeisesti näin pitää toimia.
Kirjoittanut Nastis
Arpajaislaki
rajaa aika lailla rahapelien markkinointia, ja siis myös mainontaa. Ihmisiä ei saa liian suorin sanoin houkutella pelaamaan isosti voittoja lupaamalla = menettämään rahansa. Aivan samoin kuin ihmisiä ei saa kehottaa kittaamaan usein ja paljon alkoholia = menettämään terveytensä.
Kirjoittanut villivaari
Veikkaus
Mikä erivapaus veikkauksella mahtaa olla kaikenlaiseen markkinointiin.Vai osaavatko siellä paremmin asian?
Kirjoittanut euromies
Markku Wager totaalisen epäonnistunut
Markku Breider tuli taloon neljä vuotta sitten suurien puheiden kera, mutta valitettavasti puheet eivät konkretisoituneet lainkaan - päinvastoin. Hänellä ei sitten ollutkaan erityisosaamista myynnistä.
Hän palkkasi Myyntijohtajaksi Kimmo Wagerin, joka on totaalisen epäonnistunut kaikessa tai pikemminkin siinä, että ei ole tehnyt mitään muuta kuin epäonnistuneita roolimuutoksia, jotka eivät ole johtaneet yhtään mihinkään. Koko Fintoton työmotivaatio on kuulemma aivan pohjamudissa, Wagerin johtama yksikkö erityisesti. Arki Kimmo Wagerin kanssa on kuulemma sitä, että hän tekee. lähinnä "etätöitä", ei vastaa puheluihin, ei soita takaisin, tulee palavereihin jos jaksaa. Toisessa huoneessa Markku ihailee ja kehuu ääneen muille työntekijöille Kimmo Wagerin ahkeruutta ja saavutuksia. Wagerilla ei ole hippolassa minkäänlaista kunnioitusta. Roikkuu niin kauan kun pystyy, koska Breider maksaa hyvin. Ravien tulevaisuus ei voisi häntä vähempää kiinnostaa ja osaaminenkin on jo tullut todistettua. Veikkaan, että pian tulee uusi bonusviikko.
Kirjoittanut hevosurheilija
Vanha
Ainakin itselleni on selvää, että pelkällä mainonnalla ei saada merkittävissä määrin uusia pelaajia. Uusia pelaajia voi tulla jonkinverran kimppakokemujsten kautta ilman ravikokemusta. Yksi linja olisikin tukea ja helpottaa erilaisten kimppojen kokoamaista ja tehdä pelaamisen työkalut tälle toiminnalle mahdollisimman joustavaksi.
Kaikki muut linjat lähtevät sitten itse hevosurheilun kautta. Omistaminen ja nimenomaan kimppaomistaminen on yksi reitti. Tässä raviliiga ja sitä edeltäneet tuhannen tallit ja muut ovat loistavia tuotteita ja niiden jatkuvuutta tulisi tukea. Ne eivät saa jäädä liiaksi yksittäisen raviradan yksittäisten vetäjien energian varaan.
Parhaiten tietysti uusia pelaajia saadaan saamalla väkeä eri keinoin tutustumaan itse raviradalle riittävän tasokkaisiin raveihin. Tavallisten iltaravien väljähtyneestä tunnelmasta tuskin on hyötyä vaan ravien pitää olla tunnelmaltaan jatkoon houkuttelevat.
Tähän markkinointiin pitäisi panostaa yleisesti. Yksittäiset henkilöt kuten Antti Serkamo ovat tehneet tässä suhteessa pyyteetöntä upeaa työtä jo vuosikausia, toimintaa tulisi tukea myös keskitetysti.
Keinoja on mutta tavallisen markkinoinnin säännöt esim Veikkauksen tuotteiden markkinoinnin tapaan eivät päde raviurheilussa.