Kirjoittanut

Miksi Kouvolan radalla juostaan kilpaa??

Koska rata ei selkeästikkään ole nykystandardien tasolla vaatimuksissa mm. aivan liian jyrkät kurvit, ei näitä raveja jaksa enää katsoa, kun ravivarmimpiakin hevosia saa jännittää kurveissa, että selvittääkö tällä kertaa. -nimimerkillä ei raveja Kouvolaan.

Vastaukset

Kirjoittanut

vastaus

Onneksi taidat olla aika yksin tuon mielipiteesi kanssa.

Kirjoittanut

Et ole yksin

Täällä toinen. Kouvolan voisi siirtää kesäradaksi.

Kirjoittanut

Pori myös

Joutais tuo Porikin kesäradaksi. Radan kunto, selostajan jutut sekä musiikki ihan hanurista.

Kirjoittanut

Porin lounareissa

eikä vähiten selostajan ansiosta.
Rata tosiaan surkeassa kunnossa.

Kirjoittanut

väittäisin

että äskeinen hirveä kolarikin oltaisiin voitu välttää, mikäli nämä Kouvolan kaarteet eivät olisi tälläiset! hirveää katsottavaa nämä Kouvolan ravit jokaikinen kerta!!!

kysyn edelleen miksi Kouvolassa ajetaan kilpaa, kun kurvit ovat tälläiset?!!!

Kirjoittanut

Ai kurvien takia

kuski käänsi jaloille? Keskipakovoimaako syytät?

Kirjoittanut

nämä aivan liian jyrkät kurvit

ovat todellakin osaa syy näille tilanteille! ihme ettei ole aikaisemmin tapahtunut mitään vastaavaa!

Kirjoittanut

onpa väite

Kaikkea sitä saakin täältä lukea?

Kirjoittanut

ei ole väite

vaan fakta

Kirjoittanut

Älkää nyt

Kouvolan radalla tehdään eniten hommia ravien eteen, sekä ihmisten saamiseksi radalle. Voisi useampi rata ottaa oppia Kouvolan radan tekemisistä.

Ja jos rata on erilainen kuin toiset niin se on vaan plussaa, jotta kaikki ei ole yhtä ja samaa.

Vermokin nauttii vaan statusta mutta aika vähissä siellä on jutut. Varmaan nuo jokin aikaa sitten Rättyän mainitsemat ketsuppitahrat vieläkin ruokalan seinällä.

Maan ykkösradaksi todella ala-arvoinen paikka :(

Kirjoittanut

kurveissa ei vika

Kyllä kolarin syy oli pelkästään yhden kuskin liian jyrkät kurvailut.
Millä radalla vaan voi käydä samoin jos ihan jaloille kääntelee.

Kirjoittanut

Tai olisiko niin,

että ei ne olekkaan niin vaaralliset kuin luulottelet...

Kirjoittanut

aijaa

no heittäkää faktaa että Kouvolassa tulee useammin kolareita ja syynä ovat nimenomaan kaarteet

Kirjoittanut

Nisonen käänsi liian jyrkästi

eteen. Se oli kuskin moka, eikä rata sitä aiheuttanut.

Kirjoittanut

no just

Ei siinä kaarteen jyrkkyydellä ollut mitään tekemistä. Alkukiihdytyksen jälkeen Nisonen leikkasi liian nopeesti Okkolinin eteen etukaarteessa. Okkolinin hevosen jalka takertui Nisosen kärryihin ja sitten mentiin ja Varamäki tuli vielä samaan kasaan.

Kirjoittanut

lukemisen ymmärtäminen

osasyy kurvit, näitä vaarallisia tilanteita/läheltä piti tilanteita tulee näihin kurveihin juuri siksi, että hevosia laukkaa paljon niihin ja hevosilla on suuria vaikeuksia.
äskeinen tilanne ei ollut kurvien syytä, mutta osasyy oli. En rupea osoittelemaan suurimpia syyllisiä.

Kirjoittanut

Kysymys,juo

iltamaito ja pää tyynyyn..

Kirjoittanut

Joo vaikee on ymmärtää

"ei ollut syy, mutta oli osasyy"

Kirjoittanut

kaikki

sen tietää mitä tappokurveja Kouvolassa on, mutta kukaan ei uskalla puhua ja silloin kun pitäisi puhua.

Kirjoittanut

Osansa kurveilla

Itseasiassa kurveilla oli syy tähän tapaturmaan. Nisonenhan luuli olevansa edellä, mutta kurvin jyrkkyyden takia ei sitten enää ollutkaan.

Kouvolassa pitää olla selvästi hevosesta ohi, jotta sisälle voi kääntää. Tämän voi jokainen huomata lähtökiihdytyksen jälkeisissä tilanteissa.

Kirjoittanut

sivustaseuraaja

vihdoinkin joku joka ymmärtää jotain.

Kirjoittanut

matkojen erotus

Mitä jyrkempi kurvi sitä suurempi on ensimmäisen ja toisen radan matkojen erotus, jos joku ei sitä tiennyt.

Kirjoittanut

höpöhöpö

ei se kurvin jyrkkyys edellenkään ollut syy vaan kuskin huolimattomuusvirhe. Vastaavaa on tapahtunut ihan joka raviradalla. Ei niissä kurveissa niin paljon jyrkkyyseroja ole että kuski ei osaisi ajaa jollakin toisella ja toisella taas ei :D

Kirjoittanut

pitäisikö

ravit järjestää mailin lähtoinä 2000m suoralla ja kaistat kaiteilla toisistaan erotettuna?

Kirjoittanut

just näin

On se Nisonen ajellut Kouvolan radalla muutaman kerran ennenkin ettei ihan oudot kurvit olleet.
Ihan omaan piikkiin menee, huolimattomuusvirheitä sattuu kaikille ja joskus sattuu pahemmin.

Kirjoittanut

mikäli

kurvit olisivat vaaralliset,toisivatko Ruotsin ja Ranskan valmentajat ykkös sarjan hevosiaan vuosi vuoden jälkeen juoksemaan Kymi GP.hen ??? Ja menevät kovaa...
Hölmöä edes väittää äskeiseenkään tapahtumaan kurveja edes osasyylliseksi !!
Kurvit hyvin kallistetut,okei,vaativammat kuskille ajaa ja joillekin hevosille hankalammat kuin Mikkelin kurvit mutta siinähän kuskin taito ja hevosen kyky ravata punnitaan :)

Kirjoittanut

onko se niin vaikea ymmärtää

että suurin syy oli ohjastajassa (nimeä mainitsematta), mutta nämä tappokurvit vaikuttavat niihin ohjastajien suorituksiin, eikä ainakaan postiivisesti!!

Kirjoittanut

eikä kolari tainnut edes

tapahtua kurvissa, vaan takasuoran alussa?

Kirjoittanut

Ajovirhe oli

Tottakai se oli kuskin ajovirhe, mutta se johtuu siitä, että rata on vaativampi kuin oikeastaan mikään muu Suomessa.

Kuskeilta vaaditaan enemmän Kouvolassa kuin vaikkapa Mikkelissä. Radan jyrkkyyden takia kuskien on vaikeampi ennakoida kurviin mentäessä oman hevosen vauhtia sisäpuolella juoksevaan.

Nopeuden pitää olla toista rataa juoksevalla huomattavasti suurempi kuin sisäpuolella juoksevan, jotta sama ero pysyy kurvin jälkeen voimassa. Kiistääkö joku sitten tämän?

Kertauksena; syy kolariin oli Nisosen ajovirhe, mutta rata altistaa ajovirheelle muita ratoja enemmän.

Kirjoittanut

kuka täällä ei ymmärrä

Tätä ketjua kun lukee niin tuntuu, että ainoa jolla täällä on ymmärtämisvaikeuksia on "herra kysymys"

Kirjoittanut

sisärataN

Täysin tietämättä mitä tänä iltana tapahtuu niin kävin erään valmentajan luona kertomassa, että ei ainakaan ilmoita "sisärata Nisoselle".

Kirjoittanut

Miten kurvi voi vaikuttaa

suoralla? Ihme selittäjiä?

Kirjoittanut

sivustaseuraaja

tätä olen koittanut selittää, 100% samaa mieltä.

Kirjoittanut

sivustaseuraajan komentti

21:35 kiteyttää juurikin sen mitä mieltä olen, joten olen sanani sanonut. Tämä jää minun osaltani tähän.

Kirjoittanut

odotellaan vastauksia pätijöiltä

kertokaas muista kolareisa joita on Kouvolan kaarteissa tapahtunut. Jos on kolariherkin niin kai niitä kolareita täytynee loogisesti olla eniten muihin ratoihin verrattuna ?

Kirjoittanut

lopetus

Totta puhuen ravit pitäisi Suomessa lopettaa kokonaan. Voihan muiden maiden raveja ihan kivasti seurata tototeeveestä ja aina voi matkustaa paikan päälle.

Kirjoittanut

Ihanko

totta,tuollaisella ajatusmaailmalla varustetut "ajatustentonavat" voisi siirtää samoin ulkomaille.

Kirjoittanut

Mikäli hevosen pitää kitua jalat poikki

odottamassa poliisin armonlaukausta, niin Kouvolan raviradan toiminta voidaan minun puolesta lopettaa vaikka tänään.

Kirjoittanut

Itseasiassa varmistamattoman tiedon

mukaan lääkeaine ei ollut hevosen shokkitilan vuoksi vaikuttanut. Miten se on radan vika? Olisiko rataeläinlääkärillä pitänyt olla kivääri mukana?

Kirjoittanut

Jos lopettaminen

haluttaisiin tehdä inhimillisesti ja kaikkein nopeimmin,eläinlääkärillä tulisi olla tarpeeksi iso pistooli hevosen lopettamista varten.Aineilla lopetus tehtiin kerran yhdelle hevoselle kotioloissa,eikä tehdä toiste.Sen verran pitkä prosessi kaikkien kannalta:((

Kirjoittanut

nopeusero

Vastaväitteen esittäjät voisivat vastata millä raviradalla toisen radan hepan nopeuden suhde sisärataa juoksevan nopeuteen pitää olla suurempi kuin Kouvolassa jotta välimatkat pysyy kaarteen jälkeen heppojen suhteen samana?

Kirjoittanut

ei kivääriä

rataeläinlääkärillä ei huhun mukaan ollut tarvittavaa määrää ainetta, koska hevonen on niin pahassa shokkitilassa ollut, että aineiden vaikuttamisen kanssa on ollut ongelmaa ja on tarvittu normaalia suurempi annos. ja luultavasti on kyllä kipulääkettä annettu suuret määrät! ja turha täällä on rataa sättiä poliisin paikalle tulosta. mikäli he olisivat tulleet hevosta lopettamaan niin kuin joku vaahtosi, niin varmaan olisivat sen myös tehneet?