Olen alkanut suunnitella kärrejä jotka sopivat erityisen hyvin starttinopealle lopun pysähtyjälle.
Idea on yksinkertainen, hevonen ajetaan väkisin keulaan ja sen jälkeen kuski 'levittää' kärrit koko radan levyiseksi jolloin valjakon ohittaminen on mahdotonta muuten yli tai ali menemällä. Levittäminen tapahtuu pikkuveivillä jolloin penkin alta työntyvät jatkoputket työntävät kärrin pyörät ulommaksi.
Tästä on tulossa myös 'jenkkimalli' jossa vain ulkoradan pyörää työnnetään kohti rataa kahdeksan ja sisäradan pyörä pysyy paikallaan...
Vastaukset
Kirjoittanut ohjajastaja
Loistavaa
Tilaan koko tuotannon sillä ehdolla, että patentoit etkä myy muille.
Kirjoittanut hyvät hyssykät
Pilotille voisit myydä yhdet
tai minä voin ostaa. Tehdään sellaset, että sisärengasta saa säätää 10 senttiä sisällepäin, niin Pilot saa tarvittavat lisämetrit radalle, kun kuulemma niin hevosen ei tartte juosta niin pitkää matkaa :D
Kirjoittanut ropeltaja
kysyntää
Kysyntä on ollut niin suurta että seuraavien vuosien tuotanto on jo buukattu, etenkin 'jenkkiversio' meni kuin kuumille kiville.
Valitettavasti toinen keksintö meni nyt hukkaan tarpeettomana, pumpattava ylähuuli hevoselle tiukkoihin maalikamerakamppailuihin. Siinä keksinnössä kuski vain yksinkertaisesti pumppaa
hevosen ylähuuleen sijoitetun kumipallon täyteetn loppusuoran aikana mikäli epäilee tulevan tiukan maalikuvataiston...
Kirjoittanut PILOT
Juuri niin
Sisärenkaan säätöhän tuossa on se oleellisin asia (§-:
Kirjoittanut hyvät hyssykät
no niinhän sinä väitit
että kun hevonen on valjastettu lähemmäksi sisäkentän rengasta, niin se saa automaattisesti lyhyemmän matkan radalla? Kuskina minä ainakin ajan hevosta, en kärrynpyörää, eli ohjaan hevoseni sinne sisäradalle ja se hevonen juoksee tasan siinä spoorilla, jossa on hyvä juosta. Kun esimerkiksi rata kuluu kisan aikana, niin siitä ei ole mitään hyötyä, että ajat sillä hevosella sinne pöperöisemmälle kohdalle radassa, eli 10-15 senttiä sisemmälle, koska kärryt antavat siihen mahdollisuuden :D
Kirjoittanut LOPIT
Nyt en ymmärtänyt
voisitko selvittää tätä jenkkikärryt/sisärata problematiikkaa sillätavoin, että pelimiehenkin on mahdollista ymmärtää?