Kirjoittanut Timo
Pysyvä linkki tähän keskusteluunMoilanen alkaa vetristyä
Alkuvuosi ei ole lähtenyt käyntiin ihan parhaalla mahdollisella tavalla, mutta kun kesä tulee ja suurkilpailut lähestyvät, voi luottaa Moilasen olevan tikissä!
Alkuvuosi ei ole lähtenyt käyntiin ihan parhaalla mahdollisella tavalla, mutta kun kesä tulee ja suurkilpailut lähestyvät, voi luottaa Moilasen olevan tikissä!
Ihan samallalailla ajaa kuin ennenkin, mutta nyt kun sää näitä hyviä hevosia kuten Maggie Gloud ja Ip osuma ajettavaksi, niin tulostakin syntyy.
Aku ja Antti ovat ylivoimaisesti suomen parhaat ohajstajat, mutta eivät hekään voita hevosia muuleilla.
minkähän ihmeen takia niiden sitten pitää ajaa muuleilla, huippukuskien ? eikö parempia löydy ?
Talvellahan ja keväällä yikylillä on ajanut lähes järjestäen yksi ja sama kuski joka päivä. Rippeet jäänyt muille, nyt kun muut sitten pääsee ajelemaan noilla Mikan vakioajokeilla jotka eivät edes ole ylikyliä, mutta eivät kulje mikalla mihinkään, niin Aku napsii niillä suurkilpailuvoittoja.
Vai ei mihinkään: Tammahambo, Kasvattajakruunu, Maailmanennätys, Kriterium ja derby finalisti. Ei kulkenut talvibalanssilla oikein mitenkään, ja oli aika kipeäkin välillä. Ei muuten IP hevonenkaan kulkenut talvella nihinkään, vaikka Moilanen ajoi. Kyllä valmentajalle pointsit tämän päivän voitosta, laukasta huolimatta tykitti voittoon.
Elät tilanteessa, joka on ollut totta vuosikausia. Tänä päivänä paras kuski ajaa parhaita hevosia, niin se vaan on:)
Mikä sinusta tekee Mika Forssista parhaan ohjastajan?
Mitkä osa-alueet?
Mitä mieltä olet virheherkkyydestä?
Itse en saa Mikaa millään ilveellä edes top 5.
Mutta nämähän ovatkin maksuasioita.
Mika Forss on ylivoimainen ohjastaja,koska hän ottaa selvää hevosesta ja sen kapasiteetista, rakentaa taktiikan hevosen menestystä ajatellen ja anlysoi päivittäin omat ajonsa videoista jälkikäteen. Mies joka kunnioittaa hevosta ja omistajaa ja haluaa kehittää eläintä parhaaseen mahdolliseen tulevaisuuteen, voittaa, kuten Mika Forss on osoittanut. Koivusen Harrilla on samat ominaisuudet, mutta kuskien voittokisassa Liedon mies jää kakkoseksi, koska hänllä on alun kolmattakymmenettä hevosta valmennettavanaan. Mika ja Harri ovat tämän maan hevosmiesten voimakaksikko. Ja hyviä tv-esiintyjiä utisevien lainakuskien joukossa.
Höpö Sakari Ahola
Mitä mieltä olet näistä maailmalla kovaa jälkeä tekevistä kuskeista, kuten esimerkiksi kaikkein menestyneimmästä kuskista Jorma Kontiosta?
Hänhän kun ajaa kuitenkin ihan päinvastoin miten Mika ja Harri ajavat.
Teivaisen Antti ja Ari moilanen ajavat mm. hyvin samalla tavalla kuin Kontio.
Kontiolla, Moilasella ja Teivaisella on muuten kaikkein eniten sisään ajettua rahaa ja voittojakin suomalaisita.
Mitä mieltä siis olet tästä asiasta?
Ps: Mikahan muuten ilmeisesti vähän kasvatti hevosen luonneta viikko sitten kun ajoi Deep Insightillä vähän reippaamman starin ennen voittojuoksua.
Toki jos Teivainen olisi ajanut sillätavalla, niin Sakari olisi varmaan hieman kauhistellut ajoa, olenko oikeassa:)
niin, en tiedä oikein millä sitä paremmuutta mitataan? Voitot, voittosumma, voittoprosentit....kertokaa nyt tyhmälle, kun ei ymmärrä....kaikki muu on makuasiaa, joka ei perustu mihinkään...paitsi kateuteen.....ja tyhmyyteen
sakari ahola....kiitokset bauruista...repeeeeeee:)
Voittoprosentti on 12.
kertoi aikalailla kaiken olennaisen, miksi Mika Forss ajaa ylivoimaisesti eniten voittoja tällä hetkellä. Osaa ajaa hevosen mukaan. Monasti pelkkä alkuun satsaaminen on jollakin hevosella suuri virhe. Tämän palstan "analysoijat" eivät tunnu sitä koskaan ymmärtävän. On totta, että Kontio ja Teivainen ajavat hyvin saman tyylisesti. Sillä tyylillä tulee murhaavaa jälkeä, jos on ylivoimainen kalusto, niinkuin Jompella Ruotsissa. Suomessa ja keskinkertaisella kalustolla se vaan ei oikein enää toimi, niinkuin olemme Antin viimeisien kuukausien menestyksestä havainneet. Vai mitä simo:)
Hyvinkin samaa mieltä tuosta sinun viimeisestä kommentista.
Ainut mitä lisäisin on se, että se miksi Mika voittaa tällä hetkellä niin paljon johtuu hyvin pitkälle hänen kalustostaan eikä niinkään ajotaidoista. Sillä tuolla kalustolla millä Mika päästelee, niin pärjäisi Mikaa paljon huonopmpikin ohjastaja.
Se miksi Mika taas saa ajaa monien huipputreenarien hevosia. Mika on luonut hyvät suhteet ja aikanaan polki hinnat sopiviksi ja vielä kun on riittävät ajotaidot sekä nöyrä asenne valmentajien ja omistajien suuntaan, niin lopputulos on tämä.
Pelaajillehan juurikin Koivunen ja Forss ovat lähes kirosanoja heidän ajotyyliensä vuoksi.
Ja on tosiaan syy miksi Antti, Ari ja Jorma ovat suurkilpailujen miehiä ja Forss ja Koivunen tälläisiä enemmän preparekuskeja jos vähän kärjistäen sanotaan.
Silloin kuin ajetaan isosta rahasta, niin ei hirveästi ajatella seuraava starttia vaan silloin on ERITTÄIN tärkeää, että lähtötouhuissa ei mene sormi suuhun vaan silloin pitää osata lähteä rivakasti ja saada nopeasti hyvä juoksupaikka.
Jos siellä käydä tsekkaamassa kolmasrata ja sitten peruutellaan hännille, niin voittoon ei ole mahiksia ellei muut sitten auta.
suurkilpailujen miehet ole Solvallassa ajamassa.
Ja lopettakaa kinastelu.
Eihän siellä ole kaikki parhaat hevostekaan?
Vai onko se nyt niin kun esim. Antti ei ole siellä ajamassa, niin se on sen merkki että hän ei ole suurkilapilujen mies?
Tilastot jos katsoo, niin Kontio on pohjoismaiden paras teivainen seuraava ja Moilanen suomen kolmmaneksi paras.
Tämä ei ole muutaman kuukauden otanta vaan herrojen koko uran otanta.
tämä suurkilpailujen mies rämpisi aika alhaalla.
Vaikka pelurit kuinka rakastaisivat, omistajat ja valmentajat päättävät, kuka ajaa ja kuka ei.
On Tommi Mäkiselläkin neljä maailmamestaruutta, mutta hälläkään vauhti piisaaa tämän päivän kuumille nimille.
Antti ajoi hevosta KymiGP:ssä.
Peräänkuulutit tuossa aiemmin niitä Mika Forssin ominaisuuksia, jotka tekevät hänestä parhaan kuskin. Mielestäni se merkittävin on juuri ajettavan hevosen ominaisuuksien tunteminen ja niiden optimaalinen hyödyntäminen. Ja toinen on se, että malttaa odottaa loppusuoraa ja etenkin sitä tiettyä kohtaa, missä rahat jaetaan.
"Itse en saa Mikaa millään ilveellä edes top 5.
Mutta nämähän ovatkin maksuasioita. "
Ensin: Mitä on maksuasiat raveissa??:) Ja toiseksi katso heppajärjestelmästä tilanne ajajaliigassa ja voitto/sijoittumisprosentit.
Sieltä sitä tietoa löytyy.
Kannattaa katsoa myös rahatilasto.
Se on faktaa.
on taas ylläpito kekannut hyvän väittelyn aiheen.
Katsoa rahattomien starttien tilasto.
Sijoittumistilasto:
Forss 39, Koivunen 38, Ruotsalainen 38, Markkula 36, Moilanen 33, Hannu Hietanen 32 jne jne..
Forssilla startteja reilusti eniten eli uskomaton prosentti.
Ykköskuski siis selkeästi.
Muistaa, ketkä ovat lainakuskeja.Mui
Ja joukko muitakin.
Se vaan menee niin että jonain aikana pärjää yksi ylitse muiden ja yhtenä aikana toinen.
Jossain vaiheessahan esim Holopainen ajoi hurjasti voittoja ja muistan aikoinaan että jopa Pete ajeli aika lailla kovaan tahtiin voittoja.
En kyllä muista koskaan että kukaan kuski olisi saanut kuraa niskaan niin paljon kuin Mika nykyisin.
Tosin kuran heittäjiä on varmaan vain muutama sairas yksilö jotka purkaa pahaa oloaan tällä kertaa noin.
Jos Mika vaikkapa lopettaisi niin eiköhän uusi uhri löytyisi.
Tekee kaksi tilastoa (lainaohjastajat ja ohjastaja-valmentajat), koska työnkuva on erilainen.
Nuo tilastot on lahjomattomia.
Huomioi, että lainaohjastaja voi aivan eri tavalla keskittyä yhteen hommaan kuin ne, jotka myös valmentavat. Vaatii taitoa olla molemmissa hyvä! Tilastoja voi myös tulkita.