Kirjoittanut ei osallistu
Pysyvä linkki tähän keskusteluunReima jättänyt jo hevosensa pois Helsinki-ajosta
Ilmeisesti rata"arvonta" ei ole miellyttänyt.
Ilmeisesti rata"arvonta" ei ole miellyttänyt.
Ymmärrän hyvin poisjäännit. Ei noilta radoilta ole mitään jakoa kärkipäähän.
Olipas taas loistosuositus. Eikös sitä voisi jo jäädä eläkkeelle.
jää varmaan pois radan takia ja risto kiittää
toivottavasti vermo nyt ymmärtää ottaa reiman tallialueen ikiparkin pois myös,,kun reimakin jättää hevoset pois ja pistää kävelemään 100m
muiden omistajien tapaan
jutun tynkää ISravit sivulla,ei miellyttäny "arvonta"touhut?
Nimen olisi voinut muuttaa jo aluksi Brad De Veluwe lähdöksi.
Kun tuli ilmi että aloittaa tästä lähdöstä niin muut, tämänhetken "parhaat" esim. Katin hevoset jäi kotia.
Täytyy sanoa että omasta mielestäni parhaaseen vastukseen pystyvät, Beatesine ja Express Type kärsivät myös huonosta arpaonnesta...
Täältä tulee ainakin pisteet ja kunnioitusta siitä, että sanoo suoraan mitä moni muukin ajattelee, eikä hyssyttele kuten yleinen tapa on.
kuis Kuisla ja muut itkee lähtöradoista,huh!
Ja muutenkin ihan sama mitkä radat G Mollilla ja The Bosses Lindylla olisi ollut, ne ei olisi loppusuoraa nähnytkään yhtaikaa Bradin kanssa.
Mikä ihme tätä porukkaa riivaa?
Järjestettyjä lähtöratoja ymv.?
Hei haloo!!!
ovat niin läpinäkyviä, että kunnioitan Kuislan suoraselkäistä arvostelua ja päätöstä. DDR=vermon TJ ja katsomoalue.
Kuislan toiminta kertoo vain siitä, että äijällä alkaa hermot kiristyä viime aikojen menestymättömyyden takia.
Mikä lähtörata Brad De Veluwen olisi pitänyt saada, jottei arvonta olisi ollut järjestetty? Hänen mielestään huonot hevoset on sijoitettu hyville paikoille ja muut hyvät huonoille. Miksi sitten G.Moll on radalla 8. Eikös se ole lähdön ehdottomasti huonoimpia hevosia.
Naurettavaa touhua. Kuislalle valmentajana kuuluu kuukausien kilpailukielto ja roimat sakot.
arvonnat julkisiksi niin vältytään tällaisilta kuislamaisilta epäilysperusteilla poisjättäytymisiltä... toivottavasti sai sanktiota aiheettomasta poisjäännistä
Voihan sitä arvonnaksi sano kun niitä lähtölistoja tehdään 20 kertaa ennen kun tulee mieluisa. Se on turha kennekään vermosta huudella että arvonta olisi suoritettu kerran ja tuo olisi tulos.
Kaikki jättää omansa kotia kun pelkäävät tappiota.
Tuohon kisaan ei kyllä olis tarvittu kun max 10 hevosta mukaan.
Bradi on tämän ravivuoden todennäköisin voittaja. Jos tästä tulee joku muu sijoitus kun 1 voi haudata haaveet Elitloppetista ja syvälle. Mutta tuskin tulee. Ilman hylsyä Brad vie 9,5 kertaa 10stä.
Kukaan ei mene paikan päälle katsomaan Helsinkiajoa on kaikkein paras tapa vastustaa tälläistä touhua.
Tee esitutkintapyyntö jos asia niin kovin ärsyttää.
Tee tutkintapyyntö jos asia niin kovasti korpeaa.
Kuislahan teki itsestään täyden hölmön. Aikuinen mies menee tuollaisia laukomaan mediassa kun ei ole minkäänlaisia todisteita asiasta. Jos oltaisiin Pohjois-Amerikassa niin miehen hevosilla tuskin olisi asiaa radoille pitkään aikaan.
Täällähän tuollainen lausunto tuskin mitään sanktioita aiheuttaa muuten kuin pari neljännen palkinnon suuruista sakkoa aiheettomista poisjäänneistä. Paikallaan olisi kyllä jonkinlainen sanktio myös epäurheilijamaisesta käytöksestä.
Olipa teko,miksi ilmottaa hevoset kyseiseen lähtöön jos muita pelkää.Ei se iso kihokaan saa tehä ihan mitä haluaa.Nyt jäi 2 paikkaa suotta tyhjäksi.
"Brad de Veluwella on kakkosrata, huonoimmat hevoset ovat sen vieressä ja kaikilla paremmilla hevosilla on uloimmat lähtöradat, Kuisla lataa."
Arvottu tai ei mutta kyllä tuollaset kommentit on melko ala-arvosia ja loukkaavia Brad De Veluwen vierestä lähtevien hevosten taustajoukkoja ajatellen. Tosin tuossa oon samaa mieltä, että ainaki suurkilpailulähtöjen arvontojen pitäisi olla virallisia ja ehkä jopa T75 lähtöjenkin mutta se nyt ei niin tarpeellista..
Sitäpaitsi tuon lähdön voittaa Beatasine.
Kuislan hevoset olisi olleet jokatapauksessa statisteja tuohon porukkaan, vaikka Kuisla olisi itse saanut valita hevosilleen lähtöradat.
Vois Kuisla vaan pysyä seinäjoen iltaraveissa noiden tuhnujen kanssa. Olis avannu lompakkoa niin olis varmaan saanu paremmat lähtöradat. Ei auta, Brädi vie ja Kuisla itkee..
Ihan sama noiden kuislan kaakkien kohdalla vaikka olisivat päässeet 40m Bradin edestä niin ei mitään jakoa.
Siinä mielessä oikea ratkaisu jättää pois.
Olisivat vaan olleet jaloissa pyörimässä.
Mitenkään muita väheksymättä jos brad on normaali niin aika hassua puhua muiden voitosta.
Ihmeen katkera on kyllä kuisla vaikka ukolla on mennyt bisnekset hyvi ja rahaa tuntuu olevan.
Kas kun ei sastonia ilmoittanut lähtöön:)
Olisihan se voinut vaikka esittelyn vetää.
Onko Brad startannut koskaan Suomessa takarivistä?
No mites se sanonta meneekään.. hyvillä urheilijoilla on aina myös hyvät tuurit.
Mutta vakavasti puhuen, päivän selvää on että suurkilpailujen ja 75 lähtöjen arvonnan tulisi olla julkista ja valvottua. On sillä lähtöpaikalla niin suuri merkitys näissä karkeloissa kuitenkin.
ainakin derbykarsinnoissa oli kymppirata
Ekan kerran urallaan oli Bradille Vermossa arvottu tänään rata 2 ja heti epäiltiin.
Ihme sakkia.
Niin kauan kun rata-arvonnat ei ole julkisia niin tottakai epäillään. Sehän on selvä.
Niin ja tuolla lähtöradallahan ei loppujen lopuksi ole mitään muuta merkitystä kuin se, että taustat saavat nyt haluamansa kevyen ja helpon aloituksen Brädille.
Voi hölkkäillä keulassa sitä vauhtia kuin haluaa ja siitä on hyvä jatkaa tuleviin koitoksiin.
Ykkönen pitää olla 20000€ ja sitten saapi hevosenomistaja pyytää virallisen valvojan paikalle. Eli sinne vaan sitten paikalle tätä pyytämään kun tuommoinen tilanne tulee jos epäilyttää.
Eiköhän tuo liene aika turhaa epäillä näitä arvontoja. Vermossa ennen tätä arvottuna Bradille radat 10,1,6,7,3.
Voisiko joku ystävällinen sielu valaista minua ja kertoa, kuinka järjestetään täysin rehellinen ja julkinen rata-arvonta?
Itselleni ei tule mieleen mitään sellaista arvontatapaa, minkä perästä ei joku foliohattu voisi huutaa järjestetyn arvonnan perään.
Hei hei, Bradillahan on samanlainen riski epäonnistumiseen kuin huonon lähtöradankin saaneilla. Nimittäin suosikilla on nyt ohjastaja, joka ei hevosta oikein tunne ja vielä mailin matka, joten .......
jounas : vähintään 20000 euroa lukee tuossa pastessasi, tässä on 10000 euroa vain ykköspalkinto
joskus vahingossa julkaiseet "väärän" lähtölistan mikä vedettiin pois kun huomattiin virhe :)
Keijo varmaan muistaa mistä lähdöstä oli kyse ja samoin syyn miksi tuo lista arvottiin uudelleen?
Hevonen oli Passionate Kemp. Veikkaajassa oli siitä iso juttu, joku oli nähnyt "alkuperäiset" listat muistaakseni jossain vermossa. Passionate oli jossain takarivissä vai missä olikaan, niin virallisissa listoissa hevonen olikin kas kummaa radalla 2 tai 3 en muista tarkemmin. Uskokaa ketä uskotte, mutta kyllä tää haisee kilometrien päähän. Bradillä on nyt superhevosen status jota ei ollu vielä viime vuonna niinkään. Kyllä taustavoimat pystyvät tottakai vaikuttamaan hevosen lähtörataan. Miksi muuten aina kun ulkomailta tulee esim.Finlandia ajoon hevonen joka hommataan ns, vetonaulauksi on aina hyvällä paikalla. Ja kattokaa kun tämän vuoden Finlandia-ajon listat tulee, niin on jo nyt varmaa että Brad on radoilla 1-4. Niin iso vetonaula se nyt jo on!
" Ja kattokaa kun
tämän vuoden Finlandia-ajon listat tulee, niin on jo nyt
varmaa että Brad on radoilla 1-4."
Tuohon on 45% mahdollisuus eli melkoisen iso. Tuollaisen prosentin omaava hevonen olisi jo jonkun silmissä jossakin lähdössä ylikylää vastaava.
2-2-10-1-6-7-3-2
Siinä Vermon lähtöradat BdV:lle. Kieltämättä painottu tuonne huippupaikoille.
Esim. tamma-valtikkaan osallistui villillä kortilla. Oli ainoa tamma joka arvottiin ja sai radan 1. Muut sai sitten valita radat 2-12. Eli jos yksi hevonen osallistuu arvontaan, eikös ole luontaista että saa radan 1 ? Elämä on, aina on ollut näitä outoja sattumia ja tulee olemaan.
Aka kova käsi käy nyt vahtimassa tätä keskustelua. Aina on kaikki arvottu, rehellisellä pelillä ja kyllä kansa tietää...
Hienoa kun esim. nimimerkki Springi kirjoittaa, että on ollut liian hyvä tuuri Vermossa. Minusta nuo noudattaa aika hyvin odotettua tulosta. Ehkä jopa keskimääräistä huonompi tuuri ollut Bradilla Vermossa, kun ottaa huomioon, että osa lähdöistä on ollut selvästi vajaita.
16.3.2010, rata 3, hevosia mukana 8
17.11.2010, rata 7, hevosia 9
30.4.2011, rata 6, hevosia 10
4.4.2012, rata 1, hevosia 5
15.8.2012, rata 10, hevosia 11
1.9.2012, derbyfinaali, tähän ei vissiin ratoja arvottu, joten ei voi ottaa mukaan vertailuun.
23.3.2013, rata 2, hevosia 12
Siis kuislalle porttari Vermooseen.
Naurettava tyyppi - keskittyis vaan omien hevostensa valmentamiseen, että ne tulis edes jonkinlaisessa kunnossa radalle.
Hoh-hoijaa
lähte vermoon lauantaina mutta jätän väliin juuri kyseisen arvonnan takia.
Älkää nyt Reimaa haukkuko, hän vaatimaton hyvä valmentaja.
tulla isolla porukalla Vermoon. Oltaisi muuten katsottu pelipisteessä, mutta nyt lähdetään paikan päälle. Mukaan otetaan iso lakana tekstillä "Reima on pelkuri"
Lähdekorpihan on ilmoittautunut Suomen raviurheilun pelastajaksi ja on omasta aloitteestaan tullut julkisuuteen puhumaan suoraan asioista.
Onko nyt asia mitä hän ei uskalla tutkia ??
Jos ei niin tässä vinkki jutun tekoon:
Ota puhelu riittävän arvostetulle täysin riippumattomalle taholle, jolla pro-tason ICT taidot. Ehdotan Petteri Järvistä, koska hyvä ulosanti on plussaa. Anna kaverin tutustua Hippoksen kilpailusihteerin käyttämään ohjelmaan rauhassa. Mahd. 1-4h. Tämän jälkeen haastattelu julkisesti, millainen ohjelma on? Mikä ohjelma? kenen tekemä? mikä versio käytössä? minkälainen varmennus ohjelmaalla on? kuka on pääkäyttäjä ts. root tason haltija? minkälaisia use caseja ohjelmassa on? voiko tätä käyttää tietoisesti tai tiedostamatta väärin? mikä on nk. worst-case scenario rata-arvonnassa? voiko radat arpoa useampaan kertaa ja mitä se vaatii? Voiko hevoset syöttää radoille osittain tai kokonaisuudessaan käsin?
Sitten kun nämä on Petteri Järvisen kanssa selvitetty niin kysytään Hippokselta onko heillä käänteistä todistustaakkaa, jos ei niin miksi ei? Pitäisikö olla?
Oikeassa elämässä varsinkin laskutusta käsittelevissä järjestelmissä pitää olla järjestelmän pääkäyttäjällä pääsy logeihin, joissa näkyy aikaleima time stamp ja joka ikinen toiminto mitä on tehty. Tämä on ihan pääedellytys asiakkaille kun tehdään uusia ohjelmia. Koska mm. Telecom maailmassa käytetään tällaista käänteistä todistustaakkaa jos asiakas riitauttaa puhelinlaskunsa.
Miksi Kuisla yleensäkään ilmoitti hevosiaan Helsinki-ajoon, jos kerran epäilee arvonnan rehellisyyttä? Kyllä se epäilys on täytynyt olla jo ennen rata-arvontaa (kun kerran tieto Bradin mukanaolosta oli jo olemassa), eli olisi vaan jättänyt hevosensa kotitalliin ja keskittynyt niillä pikkukisoihin. Taisi Sastonkin menettää viimeksi pelin kierosti arvottuun lähtörataan ;)
kipeitä ja paperit on.eitarvi arpoo et mitä tehään ja lopuksi reimalla on varaa jättää hevosia pois.
mutta eiköhän tämä syö koko raviurheilun uskottavuuta.
Kyllä nyt heitti Reimalla vähän tuonne foliohattu osastolle. Kaikkein oudoin kommentti oli tuo huonoimpien arpominen BdV:n vierelle ja hyville paikoille. Esimerkiksi Piece By Piece on luokkaa parempi hevonen kuin raviongelmainen ja rakennevikainen G Moll.
BdV on saanut seuraavat lähtöradat Vermossa, poisluettuna Derby-finaalin itse valittu 2-rata.
3 (8 hevosen lähtö)
7 (9)
6 (10)
1 (5)
10 (11)
2 (12)
Lähdöittäin poikkeama keskiarvoradasta:
+1
-2,5
-1
+1,5
-4,5
+4
Summa summarum:
-1,5 rataa keskimääräistä lähtörataa
HEIKOMMAT LÄHTÖRADAT ON BRADILLA VERMOSSA OLLUT!!!
SALALIITTO SIELLÄ JA TOINEN TÄÄLLÄ TOSIAANKIN!!!!
Onko nämä ratojen "arpomiset" julkisia tilaisuuksia, pitäisivät kuulemma olla?!
Jos jättää hestin vek ilman pätevää syytä niin siitä pitäisi koitua reilu sakko, onkohan pusikossamme näin?
Hankala lähtörata ei liene pätevä syy.
<<< siirretty viesti >>>
kyllähän se lähtörata arvonta oli täysin uskomaton.Jos se ei haissut järjestetylle niin ei sitten mikään.Asiaa koskevat kirjoituksethan poistettiin näilläkin palstoilla välittömästi.Edelleen ymmärrämme että raviurheilu tarvii esikuvan,mutta ei sitä voi tehdä muiden kustannuksella.Seuraava asia onki jo isompi kysymys että kuka tai ketkä valvovat dopingin Helsinki ajossa?
<<< siirretty viesti >>>
Tami Tamminenhan neuvoi rohdot raviurheilun nousuun: pitää saada vastakkain asettelua tyyliin: valmentajat - omistajat. Ja viedä se mediaan.
Tätä foliohattu-episodia tosin ei varmaan kehdata mediassa kaikille näyttää.
<<< siirretty viesti >>>
No mutta nyt tässä on kaivattu vastakkainasetelma. Reima vastaan Vermo.
<<< siirretty viesti >>>
vermossa ravataan pillittäjät kotiin.osta hevonen jolla pärjäät.
Miten te jaksatte isokokosen pikkulapsen touhuista suivaantua? Tekee mitä tekee. Jokanenhan tekee mitä tekee. Ei se oo ainoo joka on joskus jättäny hevosen pois kun jokin asia ei oo miellyttäny. Säännöt sallii siinä ei oo mitään ihmettelemistä.
Ja mitä tulee rata-arvontojen sapotointiin... meidän tuntemattomien omiestajien ja hiljasen valmentajan keskinkertasuus oli aikoinaan pitkästä aikaa startissa sai radan 3, kun lähdön kuumista nimistä toinen lähti radalta 4 ja toinen 12. Kuumat nimet oli kärkikolmikossa me ei lähelläkään. Olis vissiin pitäny suuttua siitäkin :)
Mielenkiinnolla odotan kun Seinäjoen Prix Etain Royalin lähtölistat tulee julki.
Arvontakone arpoi:
1 Melton Kronos
2 G.Moll
3 Photocopy
4 Pitch Command
5 Saston
6 The Bosses Lindy
7 (ruotsalainen hevonen)
8 (ranskalainen hevonen)
9 (ruotsalainen hevonen)
10 (ranskalainen hevonen)
11 (suomalainen hevonen)
12 (suomalainen hevonen)
"Hevonen oli Passionate Kemp. Veikkaajassa oli siitä iso juttu, joku oli nähnyt "alkuperäiset" listat muistaakseni jossain vermossa. Passionate oli jossain takarivissä vai missä olikaan"
Pieniä muistikuvia, mutta ei pidä paikkaansa eli ihan koko totuutta tuossa ei ole. Katsotaan josko joku muistaisi koko tapauksen ja vielä syyn mistä tuo Passionate-sotku johtui.
Toivottavasti joku hevosenomistaja jolla heppa siellä Finlandiassa on tulee sitten pyytämään tuon virallisen valvojan paikalle ja arvonta vaikka näytettäisiin livenä; eipähän tarvitsisi sitten siitä(kin) jonkun narista.
ilman, että sitä pitää jonkun valmentajan pyytää? Miksi kaikki asiat täytyy hoitaa kuin 70 luvulla autorekisterikeskuskessa? Nykyaikana voidaan sääntöjä päivittää.
" Katsotaan josko joku muistaisi
koko tapauksen ja vielä syyn mistä tuo Passionate-sotku johtui."
Korjaa jos olen väärässä. Omat muistikuvat tapauksesta ovat että Passionate Kemp oli Euromiljonääri tuohon kisaan ilmoitettaessa mikä aiheutti sekaannusta arvonnassa koska seitsennumeroisia voittosummia ei kone osannut ottaa mukaan.
Hevosen ilmoitus muutenkin oli muistaakseni jäänyt niin tiukille, että alkuperäisessä lähtölistassa ei kai ollut koko Passionate Kempiä ollenkaan vaan tilalla oli Sahara Standout, joka sitten joutui lopulta väistymään kun kansallissuosikki tulikin kisaan mukaan - ja hävisi 0% vedetylle Silver Quattrolle.
Potilaalla muistissa oikeat hevoset ja tapahtumien kulkukin suurinpiirtein noin. Selityksiä taisi silloin olla moneen makuun, mutta melko pienelle huomiolle homma jo silloinkin jäi, kun pääasiahan oli vaan saada Passionate Kemp mukaan.
oli järjestetty juttu. Ei haluttu ajaa karsintoja, mutta otettiin mainosarvon vuoksi mukaan kisaan. Minusta tuo on järjestämistä ja suosikin suosimista.
BWT Magicin Finlandia voittoakaan en purematta niele. Tuo juoksu on edelleen kautta historian ainoa lähtö, jossa ulkopuolen hevonen on ollut tasapäin livekuvassa sisähevosen kanssa maalissa ja julistettu voittajaksi. Kautta aikain Vermossa on pitänyt ulkopuolen hevosen olla päänmitan edellä livekuvassa, että on voittanut.
kukkuu
Ei ollut lähtölistalla laisinkaan; siis ensimmäisellä kerralla. Jostain syystä ohjelma oli jättänyt hevosen pois listoilta, kun karsintapsiteet taisivat olla sen verran isot, että kone oli sen vuoksi sen jättänyt kokonaan pois ensimmäisestä arvonnasta.
Forssaan toki sai villin kortin, mutta se oli eri tapaus.
Lisämausteena Passionate-sopassa oli, että Hippoksen kilpailutoimenjohtaja oli pari viikkoa aikaisemmin sanonut HU:ssa, ettei kerran julkaistua lähtölistaa voi enään muuttaa, mutta niin vaan muuttui SM:n lähtölista.
Linkki Passionate Kempillä outo reitti SM-kilpailuun (http://ravit.iltasanomat.fi/uutiset/uutinen/429/page/117)
raviurheilussa muokataan valmentajan ulkonäön perusteella.
Suurimmalla osalla päättäjistä housut tippuu nilkkoihin jo siitä syystä, että kyse on Markusta (Passionate Kemp).
Raviväki kun pystyy ajattelemaan ainoastaan alapäällään, hevonen hoitaa loput. On sillä niin iso pää ;D
Katsokaapas otsikon sivuilta. Miksu on kirjoittanut avoimen kirjeen Kuislalle.
Hyvää, asiallista tekstiä.
Kuisla voisi muuttaa koneinensa vaikka Ahvenanmaalle. Huvittavaa ja samalla myös säälittävää salaiset-kansiot -touhuilua!
Nyt Hippos ajantasalla ja lätkäiskää ko. herralle kuukauden ilmokielto epäurheilijamaisesta käytöksestä.
Miksi menin katsomaan tuon blogin, 5 minuuttia hukkaanheitettyä aikaa... Älkää avatko! Naivistista tilitystä!
Kerrotko, mitä tarkoitat naivistisella tilityksellä...
Mitäs sitten Kuislan tilitys oli...
taidat olla Reiman miehiä...
No lue se juttu. Miksun löytämät aukot ovat jo niin lapsellisia että melkein itkettää. Lopun purkaus tuo mieleen lähinnä Norjan hiihtoliiton johtajan avautumisen; mitään ei ole koskaan tehty! Kun kasvatte poikaset vähän niin teidänkin silmät saattaa avautua!
Parastahan tässä on, että nyt ei tarvitse pelätä, josko Pohjanmaalla huippuunsa treenatut hevoset tulisivat kierroksella kiinniotetuiksi.
Muistan kun Teivo järjseti Simb Chaplinille avausstartin samanlaisessa tilanteessa. Omistaja pahoitteli syntynyttä tilannetta sitten voiton jälkeen. Oli ainakin fiksu omistaja. Ravirata ei puolestaa puhunut mitään.
Hyvä asdag,
kunhan pääset koulusta voisit laittaa niitä faktoja pöytään liittyen arvonnan vilpillisyyteen.
Ja tällä en tarkoita hra Kuislan yltiöpäistä tililtystä. Jos ne hevoset vaan on huonoja, niin silloin on parempi keskittyä vaikka rapakon toiselle puolelle uuden ameriikantuonnin seurantaan.
On se hyvä, että meillä löytyy vieläkin Teitä "joka paikassa on salaliitto, jos se ei sovi minun pirtaan" -nuoria.
Ehkä muutama vuosi ikää lisää, niin alatte Tekin huomata, että ei tämä maailma olekaan ulkoavaruuden olioiden miehittämä...
Veikkaajassa oli muutamia vuosia sitten juttu missä todistettiin että Passionate Kemp oli lisätty lähtölistaan jälkikäteen radalle kolme. Se oli ainakin fakta.
Tämänpäiväisessä hevosurheilu lehden lukemista sivulta 3.Toivottavasti R Kuisla laittaa myös iltasanomiin oikaisun tästä"huulenheitosta".Onko jonkun mielestä muiden syyttäminen epärehelliseksi vain huulenheittoa.
pitää tulla oikaisu jos ei tule kannattaakko iltasanomia ostaakaan enää.
"BdV on saanut seuraavat lähtöradat Vermossa, poisluettuna
Derby-finaalin itse valittu 2-rata.
3 (8 hevosen lähtö)
7 (9)
6 (10)
1 (5)
10 (11)
2 (12)
Lähdöittäin poikkeama keskiarvoradasta:
+1
-2,5
-1
+1,5
-4,5
+4
Summa summarum:
-1,5 rataa keskimääräistä lähtörataa
HEIKOMMAT LÄHTÖRADAT ON BRADILLA VERMOSSA OLLUT!!!
SALALIITTO SIELLÄ JA TOINEN TÄÄLLÄ TOSIAANKIN!!!!"
Korjaisin tuota poikkeamaa lähdöittäin hiukan:
3 (8 hevosen lähtö) keskiarvorata 4,5 ja poikkeama +1,5
7 (9) -2,0
6 (10) -0,5
1 (5) +2,0
10 (11) -4,0
2 (12) +4,5
Eli plusmiinuszero.
Kunhan viilailen pilkkua.
No eipäs ole zero vaan keskimäärin +0,25 rataa.