Nämä kaksi seikkaa jäivät päälimmäisenä mieleen eilisestä Koskenniemen haastattelusta. Ihan asiallinen kaverihan tuo pääosin oli.
Alkamisaikaan tuo perustelu ei oikein toiminut. Lähdekorpihan heti lyttäsi kun Koskenniemi selitti että pelistä suuri osa tulee viimeisen parin tunnin aikana. Onhan se nyt selvä tulisi samalla lailla viimeisen parin tunnin aikana, loppui se peliaika sitten koska tahansa.
Täytyi olla vitsi tuo Koskenniemen selitys siitä kuinka ravien alkamisaika on siksi hyvä että 18-vuotiaat ovat vielä klo 13 nukkumassa krapulaansa pois.
Mot on että 80-90 %:a haluaisi vanhan alkamisajan mutta Koskenniemeä ajatus kauhistutti. Hassua että kauhistuttaa asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen.
Lähdekorpi kysyi miksi ei ole ravimiehiä hallituksessa. Vastaus oli aika pliisu: On meillä yhden vaimo. Tuo oli hyvä heitto Lähdekorvelta kun sanoi että sielä pitäisi olla sellaisia miehiä jotka ovat hävinneet lajiin pari omakotitaloa ja yhden perheen, mutta ovat silti vielä 25 vuoden jälkeen innostuneita lajista. Epäilemättä totta.
Vastaukset
Kirjoittanut Tilastot
Tuo Koskenniemen kommentti juuri...
siitä miten peli jakautuu ajallisesti hymyilytti. Katselin näitä kaavioita jo Hevosurheilussa ja mietiskelin, että ei kai kukaan tuollaisella aineistolla yritä todistella mitään. Hän piti omaa päätelmäänsä siitä, että peliä jätetään eniten juuri 14:30 - 16:30 kovinkin pitävänä. Mitenkähän hän tämän todistaa, koska suoranaista vertailukohtaa ei ole? Jos vertaa esim. vanhaan V75:een niin tuona aikana ei tosiaan pelattu euroakaan, mutta V75:sta pelattiin vastaavasti 11:30-13:30 huomattavasti enemmän kuin Toto75:sta. :)
Kirjoittanut hevospelimies
Kuka on asiantuntija ja mikä on tavoite
75-ravit pitää ajaa sellaisena ajankohtana, että se kerää mahdollisimman paljon katsojia television ääreen. Se on ainoa tapa, jolla lajin ja pelin suosiota voidaan edes teoriassa kasvattaa.
Viimeinen lähtö pitää myös ehdottomasti lähettää suorana, koska jälkilähetyksessä tunnelma on aina hieman latistunut.
Sitä en osaa sanoa, että mikä se optimaalinen ajankohta tällöin olisi, mutta kyllä YLE:n urheilutoimituksessa tunnetaan penkkiurheilijan sielunelämä huomattavasti paremmin, kuin raviurheilun parissa.
Jos tässä nyt aletaan sovittamaan alkamisajankohtaa valmentajien tai petsareiden toiveiden mukaan, niin laji pysyy edelleen pienen piirin sisäsittoisena puuhasteluna.
Kirjoittanut AtRisk
Komppaan
Komppaan hevospelimiestä. Järjen köyhyyttä yrittää lähteä muuttamaan ravilähetyksen ajankohtaa huonommaksi.
Sitä paitsi on hyvä muistaa että TV2:n ohjelmakartasta eivät päätä hevosmiehet vaan TV2. Jos sovittu ajankohta ei kelpaa, voi hyvin käydä että ravit lähtevät kanavalta.
Ja sitä paitsi ajankohta on hyvä. Se että täällä vanhat jäärät jankuttaa ilman asiaperusteita että pitäisi palata vanhaan, ei tarkoita että "80-90%" raviyleisöstä on samaa mieltä.
Kirjoittanut Hilivonkka
Jos jos
No niinpä, jos tuo nykyinen ajankohta on paras mahdollinen niin miten perustelut ovat niinkin huonoja kuin ovat. Luulisi tällöin löytyvän todellisia perusteluja nykyiselle ajankohdalle. Ainoa mikä menettelee on että televisiosta on annettu ko. ajankohta ja sillä siisti.
Toisaalta jos se on ainoa niin heikkoa on. Aikaisemmalla kaavalla peliä pelattiin tietääkseni enemmän kuin nyt?
Samoin 13 lähtöä ja klo 15 alkamisajankohta on ainakin omalta osaltani aiheuttanut sen että en katso koko lähetystä ollenkaan. On ihan muuta tekemistä lauantain iltana kun tsiikailla ravilähetyksiä televisiosta.
Kirjoittanut werf
turha kirjoittaa mutua
"Aikaisemmalla kaavalla peliä pelattiin tietääkseni enemmän kuin nyt?"
Miksi pitää heittää tällaista soopaa mutu-tuntumalla. Eilenhän Fintoton edustaja juuri totesi, että 75-vaihdot ovat 8% kasvussa. Se on mielestäni varsin hyvin, vaikka peliverkosto on pientynyt ja odotukset pelin suhteen olivat maltillisemmat. Lisäksi kansantaloudella ei tällä hetkellä mene erityisen hyvin.
Kirjoittanut KpKp
Jaahas
"75-ravit pitää ajaa sellaisena ajankohtana, että se kerää mahdollisimman paljon katsojia television ääreen. Se on ainoa tapa, jolla lajin ja pelin suosiota voidaan edes teoriassa kasvattaa."
Teoriassa tosiaan. En jaksa millään uskoa että lajia seuraamaton alkaa lauantai-iltana katsoa raveja. Kyllä siinä kanava vaihtuu äkkiä kun saunan jälkeen soffalle istuu ja sielä jotkut konit kiertää ympyrää.
"Viimeinen lähtö pitää myös ehdottomasti lähettää suorana, koska jälkilähetyksessä tunnelma on aina hieman latistunut."
Miten ihmeessä se tunnelma latistuu. Ei millään mee mun päähän. Jos itse en näkisi raveja ja päätäisin katsoa tuon lähetyksen, niin eipä paljon fiilikseen vaikuttaisi katsoisinko sen viimeisen lähdön suorana tai vaikka keskiyöllä boxilta. Mikä siinä niinkuin muuttuu?
Kirjoittanut Kyrö
Heheh
30 vuotta olen raveja seurannut ja tähän asti AINA kuskit ovat saaneet lopulta tahtonsa läpi, joten ihan mielenkiintoinen vääntö, jossa Lähdekorpi on laittanut itsensä sellaiseen väliin, että on kohta lakkokenraalina pakosta.Tosiasiassa ei esim.ravintola-alan henkilökuntakaan päätä, milloin ne tykkää olla töissä vaan ne on silloin töissä kun kauppa käy eli yöllä.
Kirjoittanut KpKp
Vanhat
jäärät muistelee jotain At riskiä:)
"Ja sitä paitsi ajankohta on hyvä. Se että täällä vanhat jäärät jankuttaa ilman asiaperusteita että pitäisi palata
vanhaan, ei tarkoita että "80-90%" raviyleisöstä on samaa mieltä."
Miksi kummassakin gallupissa vanha alkamisaika sai 80% kannatuksen? Eikö nuoria virtuoositeettejä äänestys innostanut? Miksi ei ole olemassa hevosihmistä joka tykkäisi uudesta alkamisajasta? Miksi en ole tavannut ketään pelipuolelta joka tykkäisi uudesta alkamisajasta?
Kirjoittanut asdag
adfhhaaddf
Mun mielestä, ennemmin kuin ravien alkamisajankohtaa, kannattaisi miettiä sitä että alkaako V75 oikeasta kohdasta ravitapahtuman sisällä. Klo 15:00 alkamisajassa on kiistatta omat hyötynsä ja perustelunsa. Mutta jos noviisi menee raveihin lauantaina klo 15:00, käy aika todella helposti pitkäksi kun on ensin neljä lämmittelylähtöä ja siinä menee se puolitoista tuntia ennenkuin illan pääpeli edes alkaa. Sitten vielä päälle ne ylipitkät lähtöjenvälit niin siinä on mielenkiinto koetuksella, varsinkin näin syys- ja talviaikaan. Eli mun ehdotus on seuraava, ravit alkaa klo 15:00 kuten nyt, yksi lämmittelylähtö ja sitten asiaan. Jos ensimmäinen V75-lähtö olisi vaikka 15:15, niin viimeisen lähdön starttihetken saisi puserrettua siihen 17:00 aikoihin, mikä voisi olla optimaalinen. Noviiseille 2h raveissa on ihan tarpeeksi. Sitten hardcore-petsarit voisivat jäädä vielä kaljakuppilaan pelaamaan niitä neljää viimeistä lähtöä.
Kirjoittanut asdag
jhbsg
"Miksi ei ole olemassa hevosihmistä joka tykkäisi
uudesta alkamisajasta? Miksi en ole tavannut ketään pelipuolelta joka tykkäisi uudesta alkamisajasta?"
Kuten joku tossa jo totesi, vaihdot ovat kasvaneet, joten suurta ongelmaa tässä uudessa alkamisajassa ei liene. Eiköhän se ole hevosihmisille kaikkeista tärkein että löydetään sellanen malli jolla heidän työnsä palkka taataan tulevaisuudessakin. Luulen että heitäkin tämä asia kiinnostaa. Eikö? Silloin on varmaan joustettava hieman siitä omasta mukavuudesta tai vaihdettava duunia. Jos et ole tavannut pelipuolelta ketään kuka olisi tykännyt uudesta aloitusajasta, niin kaveripiirisi taitaa koostua normipetsareista, eli 50 vuotiasta sinkkumiehistä.
Kirjoittanut vaalo
vanhassa vara parempi
sanotaan ja valtaosa haluaa, mutta muutamat
yrittää puolustella uutta aikaa parempana.
Joillekkin se tietenkin on parempi sehän on selvä.Laittas sen tototv näkymään vaikka vuodeksi jos aukaiset pelitilin nettiin,vois joku
uusikin hairahtua pelaamaan raveja,nimenomaan vielä näkymään televisiosta.Kannattas ainakin kokeilla.
Kirjoittanut Kivivasara
mihinkä verrataan
Kasvua saadaan lukemat näyttämään aina, kun valitaan "sopiva" vertailuajankohta.
Peliverkoston pienentymisellä ei ole sanottavaa merkitystä vaihtoihin, kun peli kaiken aikaa enenevässä määrin tulee netin kautta. Miksi Fintoton aiemmat pelit eivät sitten ole syöksyneet kasvuun, kun pelipisteitä lisättiin tuntuvasti?
Fintoton julkisuudessa esitetyt odotukset T65 ja T75-pelien vaihdoista olivat tarkoituksella korostetun maltilliset, eipähän tarvitse ainakaan selitellä mahdollista epäonnistumista kun ei suuria odoteltukaan. Todellisuudessa odotukset olivat aivan toista luokkaa esim. "hevosten kotiinpalun" mittavan markkinoinnin johdosta. Typeräähän se olisikin suurten panostusten jälkeen jäädä odottelemaan laskevia lukuja.
Kuten edellä on jo monenkin toimesta todettu, niin melkeinpä kaikkiin peleihin tulee valtaosa vaihdosta juuri ennen peliajan päättymistä oli kellonaika sitten mikä tahansa. Mitähän luulette ravien alkamisajan ja pelien sulkeutumisaikojen olevan tulevien ATG:n kanssa ajettavien yhteiskierrosten aikana, kumpikohan joustaa? ;)
Kirjoittanut mitä tilaa
Sitä saa
Huvittavaa.
Kenelle oikeasti on merkitystä sillä, että 75 ravien viimeinen lähtö tulee suorana telkusta.
Pelaajille sillä ei ole mitään merkitystä.
Uusia asiakkaita, siis pelaajia, sillä ei saada houkuteltua.
Tavalliselle lauantai-illan tv katsojalle on aivan sama tuleeko kaikki lähdöt pukeen nauhalta vai tuleeko viimeinen lähtö livenä.
Tämä kuuluu siihen samaan hienoon sarjaan kuin Riku Raketti ja kultakypärä.
Lapsellista ja ääliömäistä touhua johon uhrataan paljon rahaa ja resulsseja ja saadaan ei mitään.
Kirjoittanut Kuulostelija
Toto75 ravit
Karin kabinetti ja Koskenniemi, samoin Hevosurheilulehti 2.11. Koskenniemi korosti, kuinka hyvin on kehittynyt Toto75 vaihto, ainakin lehdessä kommentoi, ettei TV- lähetyksen katsojaluvut tyydytä Yleä, tuotantoyhtiötä eikä Kokenniemeä, koska katsojaluvuissa on nousua aikaisempan ainoastaan reilut 10 %, samoin katsojat pitäisi saada radalle tulemaan.
Mielestäni T75 vaito on kasvanut suurelta osin T4 kustannuksella, T4 vaihto viime vuoteen verrattuna 40-50 % pienempi. siis kyseisen pelin sijoittelu väärä.
Ravien pitäisi alkaa klo 13 ja kolmannesta lähdöstä T75, T4 peli kokonaan T75 pelin sisälle loppupäähän ja TV-lähetys jälkilähetyksenä, lähtöjen määrä T75 päivänä korkeintaan 12.
Otin tähän 6 sellaista kilpailupäivää vudelta 2011 ja 2012, jotka ovat lähinnä vertailukelpoisia yleisömäärän suhteen.
Kuten Vermo Derby, Teivo Kriterium, Seinäjoki Kasvattajakruunu, Pori ST. Leger, Jokimaa Tähtiä ja Lappee Villimiehen Tammakilpailu. Näiden yhteenlaskettu yleisömäärä on vähentynyt vuodesta 2011 yli 20 %, näin suurta yleisömäärn vähennystä ei selitä mikään muu kuin ravit alkavat liian myöhään.
Nykyisellä ravien alkamisajankohdalla ei ainakaan radalle saada yleisöä lisää, kymmeniä vuosia ravien seuraamista ja pelejä pelanneena käytiin vielä 2011 kaveriporukalla viikon kokhokohta ravit seuraamassa paikan päällä kauempanakin kuin lähiradalla, nyt on asia toinen, paikanpäällä seuraaminen on jäänyt.
Kirjoittanut on pelivaihto
asian ydin
Pelivaihdolla tämä laji elää tai kuolee, sillä ei ole suurtakaan merkitystä minkä lukeman 75-rata yleisömääräksi arpoo.
Kun 95% pelistä tulee radan aitojen ulkopuolelta, niin se fakta ei tunnu menevän monenkaan kaaliin. Keskustelut velloo joissain marginaalisissa lillukan varsissa kuten jossain ravien yleisömäärässä....
Kirjoittanut kuitenkin
Yleisömäärät
ratojen tärkeimpiä elinehtoja, vai millä luulet niiden selviytyvän?
Kirjoittanut Kuulostelija
75ravit
En ole ollut pelivaihtoja vastaan, päin vastoin. On kuitenkin selvää, että reilu yleisömäärä tekee sen oikean ravitunnelman niin yleisön kuin ohjastajienkin/ravitoimijoiden keskuudessa, radan reunalla oleminen ja pelaaminen aivan toista, kuin pelkän koneen äressä oleminen.
Reilut vaihdot, tulipa ne mistä kautta tahansa ja reilusti yleisöä paikan päällä on parempi kuin tyhjät katsomot.
Kirjoittanut Töllö
lähetys
Eikö ne nyt ymmärrä että on ihan sama milloin ravit alkaa ja mihin aikaan tulee tv:stä tai onko suora vai ei. Kun ravit ei kiinnosta suurta yleisöä kiinnosta niin ne ei kiinnosta.
Kirjoittanut ei yleisömäärä
pelivaihto ratkaisee
Missä tahansa muualla jossa on raviurheilua ei tapahtuma vedä asukasmääriin suhteutettuna yhtään sen enämpää paikanpäälle ravitapahtumaan kuin Suomessakaan.
Ranskassa ja Ruotsissa jossa ovat korkeimmat palkinnot on eteäpeli organisoitu sen verran hyvin, että pelivaihdot ovat megalomaaniset ja laji voi hyvin.
Kirjoittanut Pimpelspö
....
Kesällä klo 15 voi olla ihan hyvä ravien alkamisajankohta, mutta syksyllä/talvella tärkeimmät lähdöt jäävät SM-liigan ja Valioliigan alle. Itselläni on aika korkea kynnys lähteä tästä syystä 75-raveihin paikan päälle. Ennenvanhaan kerkesi vielä Teivosta 75-lähtöjen jälkeen seuraamaan muita lajeja.
Kirjoittanut Mies Menneisyydestä
juna meni jo
Alkamisajat ja yksi huippuyksilö eivät pelasta sitä tosiasiaa, että lajin vetovoima tuhottiin jo vuosia sitten sisäsiittoiseen ylimielisyyteen, omaan napaan tuijottamiseen, yleiseen tyhmyyteen ja uuden hokkuspokkus-Charmen odotteluun sen sijaan, että olisi itse panostettu tulevaisuuteen, sen tutkimiseen ja muutokseen.
Pekka Soinin ja hänen edeltäjiensä johtama kansa näyttää Pekka Soinin johtamalta kansalta.
Kirjoittanut panfin
Aikuisten oikeasti
Jos nyt otetaan esimerkiksi vaikka 75-kierros 8.9.2012.
- televisiosta raveja katsoi 146 000 ihmistä
- paikan päällä raveja seurasi 4 000 ihmistä
- raveihin osallistui yhteensä 190 kuskia ja treenaria.
Mitäköhän ryhmää noista kannattaisi yrittää miellyttää, että lopputulos olisi raviurheilun kannalta mahdollisimman paras?
Kirjoittanut zikzak
pelivaihdot
nousseet vai? Mihin verrattuna? Hädintuskin nykyisin 75-vaihto pääsee yli 400 000.
Kirjoittanut panfin
Kun edes vähän viitsi kaivella
Viime lauantaina Lahdessa ajettiin sekä 75-ravit että pelattiin SM-liigan ottelu.
Pelicansia oli katsomassa 4 708 ihmistä, Jokimalla oli 2 051 katsojaa ja 96 406 lahtelaista ei ollut kummassakaan tapahtumassa.
Kirjoittanut Palomies
Pelurin sana ei paljon paina !
Sitähän Fintoto ei voi tietää kuinka suuret vaihdot olisivat nykyään mikäli palattaisiin entiseen kaavaan eli ravit alkamaan klo 13 ja T4 vaikka lähtöihin 5-8.
Ei vaihdot ainakaan pienenisi nykyisestä ja olisi tuhansia ja tuhansia tyytyväisiä asiakkaita.
Kirjoittanut höps
pelivaihdot noussut?
lähtöjä on lisätty, mutta suhteessa pelivaihdot eivät ole nousseet. Yhteispohjoimaisella saadaan keskiarvot nousuun.
Kirjoittanut ei ei ei
75 noussut 9 pinnaa
mutta t-4 huomattavasti tippunut enemmän. lisäksi särähti korvaan, että kokoajan puhuttiin petsareista, mutta t-4 t-5 pelejä pohdittiin ratojen tj:den kanssa?
Kirjoittanut nimimerkki
lauantain toto-pelit
Jos lauantain osalta jotain pitää muuttaa, niin ehkä Toto4-peli voitaisiin laittaa toto75-pelin sisälle. Ainakin kaksi lähtöä kummankin pelin kohteita. Viime vuonna V4-pelissä kaikki lähdöt olivat myös V75-lähtöjä.
Jos puolestaan ravien alkamisaika muutetaan, niin sinä tapauksessa niin, että Toto75 käsittää esim. lähdöt 6-12 ja toto4-peli lähdöt 4-7. Toto75-peliaika saisi päättyä aikaisintaan klo 15.
TV:ssä klo 17-18 välinen aika on ihan hyvä katsojamäärissä. Eli ravilähetys voisi alkaa esim. 17:15 ja päättyä 18:00.
Tässä oma henkilökohtainen mielipiteeni
Kirjoittanut TYYTYVÄINEN
Nykyinen
Toto 75 pelin alkamisajankohta on varsin sopiva! totuushan on se että ne jotka eivät tästä aikataulusta pidä, pitävät meteliä! Tyytyväiset ovat hiljoksiin.
Kirjoittanut KpKp
Miten
sun "totuus" korreloi tämän sivun gallupin kanssa jossa 80% eli 954 pitää vanhaa alkamisaikaa parempana?
ps. totuushan on että maapallo on litteä ja se on faktaa se.
Kirjoittanut ideoita
mahtavia
Nykyinen 75 ravien alkamisajankohta on varsin onnistunut. Siitähän kertoo rajähdysmäisesti kasvaneet pelivaihdot ja yleisön suoranainen ryntäys katsomoihin.
Ja mikä sen jännittävämpää voisikaan olla kuin, että viimeinen lähtö tulee televisiosta suorana.
Se ikään kuin kruunaa päivän.
Olenkin miettinyt kuinka sitä oikeastaan ennen lainkaan tuli lainkaan seurattua raveja ja pelattua, kun ravit alkoivat JO klo 13.00 ja televisiosta tuli nauhoitettu kooste.
Niin se vaan kehitys kehittyy.
Tosin nyt ei tule 75 raveissa käytyä, jos ei oma hevonen ole mukana, ja pelattua ei tule ollenkaan, mutta minähän olenkin vain tällainen alan aktiivi harrastaja joka on pudonnut kehityksen kelkasta.
Kirjoittanut KpKp
Tuli
tuosta mieleen että eipä ole tosiaan tullut käytyä 75-raveissa uuden alkamisajan myötä. Eipä oo tullut niinkuin edes mieleen etten menisi lauantai-iltana saunaan.
Kirjoittanut pr työtä
loistavaa
Loistava idea tuo viimeinen lähtö suorana telkusta. Se tuo aivan valtavasti lisäarvoa raviurheiluun ja sen myötä katsojia ja peliä.
Kyllä kehityosaston miehet osaa.
Siellä on fiksut ja osaavat miehet duunissa.
Oikein markkinoinnin ja raviurheilun superosaajat.
Aatteleppa itekki !
Viimeinen lähtö suorana !
Kyllä lähtee !
Kirjoittanut KpKp
Onhan
se tunnelma ihan omaa luokkaansa kun tulee suorana telkusta. Yritin kerran katsoa viimeisen lähdön boxilta mutta ei pystynyt kun ekan 500 metriä katsomaan. Ei vaikka oli yksi neljästä viimeiseen jatkaneesta t75 pelistä itsellä. Ei vaan päässyt siihen ihanaan suoran tuomaan fiilikseen.
Nykyään kun on tottunut tähän suoraan ihanuuteen niin tekee tiukkaa katsoa lähtöjä netistä kun takaraivossa jyskyttää se tunne 30 sekunnin viiveestä. Ei se vaan oo sama asia.
Kirjoittanut katsselija
onhan
Joo onhan se ihan lämmintä ripulia että telkkarista tulee suorana parhaaseen katseluaikaan raveja. Itse pidin enempi puolenyön aikaan tulleesta 3 minuutin foxin koosteesta...
Kirjoittanut Lukija
Hu Toto75 aikataulututkimus
Onko aikataulututkimusta julkaistu, jossain vaiheessa näytti 70% klo 13. Onko tämä vallanpitäjien (L&S) määräyksestä laitettu pannaan. Tietääks joku linkkiä tähän tutkimukseen?
Kirjoittanut Lauantai illa huumaa
Miten käy
Fintoton suunitelmissa on pelata Ruotsin V-pelejä päällekkäin myös lauantaisin. Nykyisellä aikataululla Ruotsin kohteet alkavat tunti 15 min. ennen Suomea. Mitenkähän tässä käy Ruotsin kohteet ovat laadukkaimpia ja potit ovat monikertaisia? Minne haudattiin Hu:n varsin ansiokas tutkimus, missä tilastollisesti harrastajiin nähdenlaaja vastaaja joukko vastasi n. 70 % osuudella, että klo 13:00 on oikea alkamis ajankohta. Hevosurheilu-lehti ei ole näköjään riippumaton vaan on vallanpitäjien (S&L) vallassa pitoväline.
Ravit
1. Lähtö
2. Lähtö
3. Lähtö
4. Lähtö
5. Lähtö, Toto75 ( klo 14:30)
6. Lähtö, Toto75
7. Lähtö, Toto75, troikka
8. Lähtö, Toto75, Toto4
9. Lähtö, Toto75, Toto4, troikka
10. Lähtö Toto75, Toto4, PD
11. Lähtö Toto75, Toto4, PD lähtö klo 17:00 (15 min. Tiivistys)
12. Lähtö, troikka
Kirjoittanut iltakin
Niinpä
Mihin haudattiin samaisessa artikkelissa radoille tehty kysely alkamisajasta. Suurin osa kannatti nykyistä 15:00 aikaa. Oletteko siis sitä mieltä, että radat haluavat huonompaa aikaa tai huonompaa tuottoa.
Kirjoittanut eepi
mutta
radan tehtävä on palvella hevosväkeä, ei kaljan myyntiä.
Kirjoittanut Perus pelaaja
Nyt oikein hyvä
Olen harrastanut nyt varmaan viisi vuotta ravipelaamista netistä, liikevaihtoni liikkunee n. 100 000e hujakoilla. Minulle sopii erittäin hyvin nykyinen lauantain aikataulutus. Käyn kaupoilla,kioskilla, laitan ruokaa ja siivoan ja sitten alkaa ravit. Pelejen valmisteluun jää paljon paremmin aikaa nyt kuin "ennen vanhaan". Lauantain pelipanokseni on myös kasvanut huomattavasti uudistuksne myötä.
Että silleen, maan hiljainen pelimies!
Kirjoittanut Veivaaja
Onko tuollainenkin ohjelma olemassa ?
"Aatteleppa itekki !
Viimeinen lähtö suorana !
Kyllä lähtee !"
Eipä ole tullut kertaakaan katsottua kyseistä ohjelmaa sillä aina on ollut TotoTv päällä.
Kirjoittanut surkea selitys
kertakaikkiaan
Pelivaihdot muka kasvaneet 8% heko heko.
Romahtaneethan ne on veikkauksen aikoihin nähden normikierroksilla, ainoa mikä tätä pitää yllä ovat bonuskierrokset joilla rahanhakijat iskevät tyhmiin normikierrosten pelaajiin. Melkoisen rikollinenhan tämä systeemi on..
Miksi ihmeessä jotkut pelaa näitä 40% palauttavia peruskieppejä :D
Kirjoittanut Kretikos
Nykyinen alkaminaika on huono.
Ja yhtä huono idea on alkaa 75 vasta neljännestä lähdöstä.
Koko tunnelma lässähtää siihen odotteluun ja ajantappamiseen kun odotellaan 75-lähtöjen alkamista. Nuo alkulähdöthän ovat enimmäkseen nollasarjoja, joissa ei ole mitään kiinostavaa.
Alku aikaisemmaksi, kello 14:kin kävisi, jos 75 alkaisi vaikkapa kolmannesta lähdöstä.
Ja nelkku ehdottomasti 75:n sisään, sen loppupäähän, se lisäisi peliä kokonaisuutena.
Viimeisen lähdön suoraa lähetystä en itse arvosta,
kaikkihan ne näkee suorana TotoTV:stä!
Kirjoittanut Alkamisaikaa vastaan
Kretikos
On oikealla asialla, itse olen ehdotelut lähes samalla tavalla. Kolmannesta T75 alkamaan ja T4 kokonaan T75 sisälle, ravit voisi kyllä alkaa klo 13.00.
Alkaa alkuinnostuksen jälkeen T75 pelivaihtokin olla sama kuin Veikkauksen aikaan, nyt vielä hivenen parempi. T4 vaihto jäänee lähes puoleen aiemmasta ja yleisämäärä radalla parikymmentä prosenttia pienempi.