Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Kiinteistö Oy Suomen Ravirata ?

Ideana keskustelun aiheeksi ja rataraviyhtiöiden talousongelmille, esitän kiinteistöyhtiötä
KOy Suomen Ravirata
Mitä tämä käytännössä tarkoittaisi?
Kaikki Suomen raviradat menisivät yhden KOY;n kiinteistömassaan.
Osakkeenomistajaksi tulisivat suunnatuin osakeannein, nykyiset raviratojen omistajat omaisuuspainotuksineen, Hippos, Fintoto, ja ratapaikkojen kunnat ja Elyt.
Valtionapu vielä perustamisvaiheeseen.
Mitä hyötyä tästä olisi:
1) Vain yksi toimitusjohtaja koko maassa.
2) Vain pääradoille palkataan ratapäälliköt
3) Ratamestarit , mies/ ~3 ravirataa
4) Kesäradat, mies vahvuus omana osastonaan
5) Kaikki muut työt ulkoistetaan
6) Ratarekat kiertävät tilapäisrakenteiden kanssa
7) Tekniikka-ratarekat kiertää ravien mukaan.
8) Tilapäistyöntekijät vuokrafirmalta
9) Ratojen oheiskäyttö-myynti ulkoistetaan
10) Valtakunnallinen sähkö-,lämpö- ja vesisopimus

Eli pääidea on, että ratojen kiinteä kulut painetaan minimiin ja ravipäivistä tulevat,
käyttökustannukset per rata,
minimoidaan kaluston yhteiskäytöllä ja valtakunnallisilla sopimuksilla.
Mieltä mieltä ollaan tälläisestä ajatuksesta?

Vastaukset

Kirjoittanut

Mitä talousongelmia

Näillä rataraviyhtiöillä sitten oikein on ?
Raveja järjestävien yhteisöjen ongelmista olen kyllä perillä, mutta raviratojen omistajat, mitäs talousongelmia heillä on ?

Kirjoittanut

kaukana realismista

Pysy Eki vaan nettikirjoittaja. Älä harkitse tulevaisuudessa yrittäjän tai kiinteistösijoittajan uraa. Saattaa tulla nälkä.

Kirjoittanut

Ekillä on pointti kohdillaan

Suomen raviradat eivät tule pysymään pystyssä kymmentävuottakaan nykysysteemeillä. Nimenomaan kiinteät kulut pitää ajaa minimiin ja tosiaan laittaa tietty porukka huolehtimaan useammasta radasta. Yksi toimari ja halvemmat pikkupomot radoille ja niitäkin sitten useampi rata per kolli.

Ratamestaria on vaikea korvata, kun rata pitäisi tuntea, jotta sitä voi hoitaa. Se, että voisiko ratamestarille laittaa lisäduunia, esim. kiinteistön hoidon tms. osalta.

Keskitetty markkinointi keskuspaikalta jne.

Ekillä on ideaa. En lähtisi tyrmäämään, ainakaan ellei ole mitään ideaa itsellä, miten hommat hoidetaan ilman konkurssia, palkintotaso pitäen.

Kirjoittanut

lisätuloja

Avainkysymys Suomalaisten raviratojen kannalta on onnistuvatko ne saamaan lisää tuloja tulevaisuudessa. Se on ainut tie nousuun. Raviratojen kiinteät kulut ovat jo tällä hetkellä niin alhaiset ettei sieltä löydy vastausta säästöjen muodossa. Myöskään vuokratyövoiman käyttöä ei voi mitenkään soveltaa raviratoihin. Vuokratyövoima on kallista (missä siis säästöt ? )ja vuokratyöntekijöiltä puuttuu riittävä ammattitaito niinkin vaikeaan toimialaan kuten raviuhreilu on. Ulkoistamisen kauhuesimerkki saatiin Killerin raviradalta. Tarvitaanko lisää em. tapauksia.
Säästämällä tämä dilema ei ratkea vaan lisätuloilla.

Kirjoittanut

Ekillä oikea ajatus

Hyvää runkoa! vähän samoja yhdistämisiä on pienemmässä mittakaavassa tehty. tämä vai kaatuu lähtökohtaan, että mukana olisi niin "paskoja bisneksiä", etteivät ne mahdu Vermon ja kumppanien kanssa samoihin kabinetteihin.

Kirjoittanut

pikku korjaus

tietenkin raviratayhtiö, ei rataraviyhtiö.

Kirjoittanut

ekillä

kyllä tuolta pohjalta tuota toimintaa tulisi lähteä viemään eteenpäin. Muiden toimintojen osalta olisi löydettävissä kanssa tehostamista ja osaamisen lisäämistä (johtaminen, markkinointi yms).

Liian hyvä idea vietäväksi eteenpäin ja hevosväki tulee tämänkaltaisen kehityksen tyrmäämään varmasti.

Kirjoittanut

suurin osa raviradoista jo konkurssikypsiä

joten esitetyllä hieman jalostetulla toiminta/
palvelkonseptilla selvä sosiaalinen tilaus ihan lähitulevaisuudessa. Ensiksi käyntiin Itä-Suomen
raviratojen yhteensovittamisesta ja sitä rataa.

Niiden raviratojen likviditeetti on lähes olematon ja konkurssiennuste vahva,jotka eivät kykene maksamaan palkintorahojaan kassasta + yritysten sponsoritulorahoituksella alle 9 pv:n
sisällä ravien jälkeen.

Ts. eletään asiakkaiden rahoilla pa:na ja valitetaan, ettei Hippolan ja Fintoton tuet ja avustukset saavu tilelle ajoissa jne. seli, seli.

Suomessa vain muutama ravirata, joiden käyttöpääomatilanne kohtuullinen ja niiden varaan voidaan tulevaisuudessa jotakin rakentaa.

Kirjoittanut

Pinnalla

Luettele mummo velattomat radat Suomesta. (pitkäaikainen vieras pääoma). Niitäkin löytyy vielä. Sekä idästä että pohjoisesta.

Kirjoittanut

ainakin

Seinäjoki....

Kirjoittanut

Tj Kari Lähdekorpi ?

Miltä kuulostaa?
Hänhän lupasi HU;ssa harkita asiaa, jos joku kysyy.
Minusta Lähdekorpi Suomen kaikkien raviratojen veturina kuulostaisi hyvältä ja varmaan tapahtuisi!

Kirjoittanut

Back in black

Ilman lukuja on mahdoton sanoa, että onko tämä hyvä vai huono idea.

Kirjoittanut

Juuri tämän takia

..tuli ostettua Porin osakeannista osakkeita. Kyllä vamasti 10 vuoden sisällä hippos tai tällainen osakeyhtiö tulee lunastamaan nämä isolla rahalla ja minä nauran matkalla pankkiin.