Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Milloin saadaan aikaan rataluokitus?

Oulussa 2.2.2013 järjestetyt T75 finaalit olivat kilpailijoiden ja toto pelaajien osalta epäoikeudenmukaiset herättäen kysymyksen laatuluokituksesta/oikeudesta järjestää tietyn tason kilpailuja.Nyt riittää maantieteellinen sijainti oikeutukseen esim. T75 finaalien järjestämiseen.

Lisäksi on tärkeää,että ollaan paitsi raveja järjestävien ja kokonaisvaltaisia alan etuja valvovien asialla,mutta lisäksi rahoittajien oikeusturva on turvattava.Oulussa tämä ei toteutunut käytännön toimintojen osalta.

Uskon kilpailuja valvovien toimihenkilöiden tiedossa faktiset tiedot ravikilpailusäännöistä.Mutta miten sitä käytännössä toteutetaan?
Kurinalainen toiminta/itsenäisyys tulee hallita.Nyt vain koko toiminnassa markkinointi eli esim. suoran TV lähetyksen alku talloo säännöt ja niiden noudattamisen jalkoihinsa.

Lajin uskottavuus pelaajien eli rahoittajien sekä alaan rahaa satsaavien omistajien näkökulmasta on oikeusturvan kannalta riittämätön tällä hetkellä.Kilpailujen järjestäjällä on liialliset valtuudet rikkoa sääntöjä rangaistuksetta.

Jotkin tahot vertasivat Oulun finaali kierrosta Lottoon ja saman ovat vahvistaneet kilpailuissa mukana olleet valmentajat/ohjastajat.

Tämä on eräs minulle tärkaistä harrastuksista ja siksi toivon,että HERÄTYS tapahtuu!

Vastaukset

Kirjoittanut

Rataluokitus on pelkkä yhdyssana

Meillä on jo rataluokitus, jossa radat on jaettu kolmeen kategoriaan:

Keskusravirata
Maakuntaraviradat
Kesäradat

Vaikka tämä nyt laitettaisiin uuteen uskoon, niin mikään ei takaa, että se olisi parempi kuin vanha.

Kirjoittanut

Laatuluokitus!

Huomasitko sanan? Tuo n se oleellinen asia.

Kirjoittanut

Oulu boikottiin

Oulussa lähtöauton toiminta on ala-arvoista. Joka raveissa uusitaan Oulussa 1-3kpl autolähtöjä ja tämä ei ole normaalia.

Lisäksi hevosille tuli erittäin paljon laukkoja. Niin lämpöisille kuin kylmäverisille. Se pistää myös miettimään radan kuntoa finaalikierroksella.

Kirjoittanut

If it works don't fix it

Oulun uusi lähtöauto on reistaillut alusti asti ilmojen mukaan, vanha lähtöauto pelasi kuin unelma loppuun asti. Ja aluksihan se pari kertaa kaivettiin naftaliinista, kun uusi teki tenät, mutta on ilmeisesti jo nyt myyty.

No, tämä on yksi esimerkki siitä, että ei kaikki uudistukset ole automaattisesti hyvästä.

Kirjoittanut

Etelässä on aina vara-auto paikalla!

Lahti-Helsinki-Kouvola akselilla lainataan naapurilta tärkeisiin tapahtumiin vara-auto.Oulun korkeudella etäisyydet ovat isot,joten olisi pitänyt säästää edellinen varalle.

Kirjoittanut

auto oli kunnossa

Ei autossa mitään vikaa ollut, riitti kun painoi väärää nappia lätölinjalla. Näitähän on tapahtunut aikaisemminkin miltei joka radalla.
Inhimilliselle fiballe ei valitettavasti voi mitään jälkikäteen.

Kirjoittanut

Vanhassa vara parempi

Ei tarvita muuta kuin 80-luvun mallia oleva El Camino ja vakaa kaasujalka, niin autolähdöt onnistuu.