Kirjoittanut hoitaja
Pysyvä linkki tähän keskusteluunRataluokitusuasiantuntijat!
Mitä uusi rataluokitus kullekin taholle merkitsee?
Mitä uusi rataluokitus kullekin taholle merkitsee?
lisää rahaa, se on oikei, onhan radalla ylivoimaisesti suurimmat vaihdot.
Tänään Jokimaalla ei ylletty edes v4:ssa 160 000€, Teivossa on vakiintunut yli 200 000€ v4-vaihto.
Sitä ettei mikään muutu.
Kattele manse lounasravien vaihtoja, ei peli oikein vetänyt. Ihmettelen miten teivon vaihdot on niinkin lähellä esim. Lahden vaihtoja kun peliajat on huomattavasti pidemmät ja vakipäiväkin on parempi. Tosin sehän ei Lahdella oli niin vaki kuin teivolla..taitaa kohta Lahti nousta teivon ohi kakosradaksi, ainakin tj. on tällä vuosituhannella.
Lounasravien keskivaihdot:
Vermo 88920,55 €
Teivo 90740,68 €
En tiedä mihin Teivon lounasravien (joissa peli ei oikein vetänyt) vaihtoja voi verrata kuin sen ainoan toisen lounasraveja järjestäneen radan vaihtoihin. Se oli maan päärata Vermo.
Teivon vaihdot nyt kuitenkin niihin näytti ihan vertailukelpoisilta. Kaiken lisäksi Vermon lukemat olisivat olleet vieläkin rumemmat, ellei ekalla kerralla olis ollut yli 106 00 euron vaihtoa. Hippoksen markkinointihan niihin raveihin oli aivan eri luokkaa kuin muihin koitoksiin...
Lahdessa, palaan kohta lounasasiaan..
Teivon lounasvaihdot olivat täysin vertailukelpoisia Vermoon nähden, Teivoa tosin tuki paremman profiilin ravit (ylemmät sarjaluokitukset) ja vähän pidemmät peliajat, mikä vaikutti todella paljon muutenkin noin lyhyissä peliajoissa. Tuo yksi todella heikkotasoinen päivä Vermossa sitäpaitsi kyllä tasaa avauspäivän vaikutuksen. Riku Vuori johti minua näemmä harhaan, kun kerran sanoi UK:n lounaslähetyksessä että Vermossa paremmat vaihdot kuin muualla.. Tässä näkee sen ettei parane uskoa muita kuin itseään, koska kuitenkin olit täysin yössä väitteeni kanssa en mollaa Teivoa kahteen viikkoon :)
Ainiin, se 200 000 ei ole mitenkään vakivaihto, se nähtäneen ensi tiistaina.
Vahingossa tuli tuo olit, kun olen niin tottunut sanomaan niin :) Tilastohevonen on kyllä ajantasalla näkemyksineen, kuka lienee?
Kyllä minun puolestani Teivoakin saa mollata, mutta aiheesta. Ja mieluusti asiansa perustellen.
Monet tuntuvat tällä palstalla olevan liikkeellä mutu-periaatteella, tutkimatta faktoja sen tarkemmin.
Ja, kun kerran kysyit, niin olen ihan tavallinen petsari, joka on käynyt sekä Lahden että Teivon raveissa. Kummallekin radalle on suunnilleen sama matka.
Olen ihan samaa mieltä tuosta, että täällä jauhetaan monesti mitä sattuu tuntematta asiaa sen paremmin. Se on palstan tapa, mutta jollei tiedä mistään asiasta mitään, tällainen toimintatapa on pakollinen. Itse pyrin välttämään tätä viimeiseen asti, mutta ei se näemmä aina onnistu.
Tampereella ja Helsingissä ollaan totuttu tukiaisiin. Valtio luo työpaikat. Eipä siellä muuten mitään syntyisikään. Tampereen joukkueet (Tappara,Ilves, TamU) tekevät rankasti tappiota. Samanlainen se on Teivon raviratakin...kun ei kannata niin ei kannata.
mikä lätkäjoukkue tekee voittoa, kyllä Ilves teki viimevuonna voittoa, teitä vain vituttaa, kun Manselaiset on niin ylikyliä.
manselaiset ei olis mitään ilman erilaisia tukia (Fintoto, valtio). Te olette yksinkertaisesti vaan liian laiskoja rehelliseen työhön.
Teivo saa vähiten tukia Fintotolta, Hippokselat tai Veikkaukselta. Veikkaus rahoittaa Vermon palkintoja, Oulussa esim. maksettiin viime Maanantaina joka lähdössä 700€ ykkösiä kun vaihto oli 100 000€, millä tälläisiä palkintoja maksetaa, ei muilla kuin Fintoton palkitotuilla joiden isoin hankkia on Teivo, jossa Suomen ylivoimaisesti parhaat vaihdot.
Jos tuntisit Jötn D., numerot, et kirjoittaisi tuollaista paskaa.
Teivohan voitaisiin siirtää maanantai-iltaan ja antaa tiistai pienemmille radoille. Teivon vaihto ei kärsisi mutta muiden mahdollisuudet paranisivat.
hyvä idea, saisi Maanantaipäivien vaihdot nouseen, mutta ikävä kyllä siinä kävisi niin, että Tiistipäivien vaihdot laskisi ja taas täytyisi muutaman vuoden päästä vaihtaa päiviä.
V5 kiertoon niin katsotaan millainen rata on Vermo! Sinne on kaikille vain pitkä matka ja vielä lisäksi huono paikka hevosille, huono lämmitysrata eikä tarhoja hevosille eikä treenipaikkoja eikä mitä....... Lista Teivoon verrattuna olisi pitkä
elikkä ns. supertiistain v-4 jolloin nytkin kilpailukykyiset palkinnot muuttuisi v-5:ksi..nostaisi vaihtoja..politiikasta en viitti puhua kun se on p..aa mutta pirkanmaalta virtaa verotuloja taatusti muualle suomeen..jopa minulta että se siittä sönkkäämisestä
kunniasta, jos sille V5-päiviä tarjottaisiin. Super V4 jäisi V5-päivänä pois, ja sitä tappiota ei kateta provisiolla radalla tapahtuvasta V5-myynnistä. Vermonkin provikat ovat laskeneet yleisökadon myötä.
Niin Hemilä kuin maakuntien edustajatkin korostamalla korostivat ravien nousuvaihetta luokituskokouksessa. Mihin tämä mahtaa perustua? Vai tarvitsivatko molemmat esitykset vain tuekseen "noususuhdannetta".
Vaihtojen kasvu on pysähtynyt ja yleisö vähenee radoilta. Nettipelaajien huuma talttuu. Ja kansainvälinen kilpailu kovenee. Isäntien edustajat ja myös hallitus ei katsonut tilannetta realistisesti. Ulkopuolisen rahan saamisesta en osaa sanoa, mutta pelituotot tulevat ainakin putoamaan.
Valtuuskunta ja hallituskin näyttävät olevan kykenemättömiä varautumaan kansainväliseen(ja kotimaiseen) kilpailuun. Hevosväen puolella tässä täytyy olla. Peliehtojen korjaaminen sellaiseksi, ettei ennenkaikkea pienpelaajien ryöstäminen näyttäisi niin pahalta, voisi pelastaa Hippolan.
Nykyaikana ainakin Fintoton hallituksessa pitäisi istua henkilöitä, joille substanssikin on hallussa. Ja joku vakuutusmatemaatikko laskutehtäviä auttamassa. Hippolan valtuuskunnan koontitapa on kai ikuinen. Sen suhteen voi laittaa kädet ylös.