Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

ajopirturipako hevoskuljetuksin

ensivuoden alusta on kaikkilla hevoskuljetuksila yli 3500kg auto sekä koppi yhdistelmät hankitava ajopirturit kauppasa maksa 2000euro tämä on euta ranskanidea ja suomi peräsä. kanata hävitä vanhat autot pirturitkin on kohta kalimat kun autot

Vastaukset

Kirjoittanut

Mainiota

Loistava kirjoitus, jälleen kerran..."juoksija"

Kirjoittanut

Heh

HU:ssa virkamies selitti että kun raviurheilu on liiketoimintaa eikä harrastus pitää hevosautoissakin olla piirturit! Piirtupakkohan koskee ammattiliikennettä ja virkamies tulkitsee joka harrastajan ammattilaiseksi.

Taas nämä EU-luokan priimukset, suomalaiset virkamiehet näyttävät viisauttaan.

Kirjoittanut

liikenneturvallisuutta

Eikö lain tarkoituksena ole kuitenkin liikenneturvallisuuden parantaminen? Mitä pahaa siinä on vai vastustetaanko kaikkea uutta vain periaatteen vuoksi? Eiköhän se hevosmieskin väsy siinä missä ammattiautoilijakin?

Kirjoittanut

hyvä huomenta virkamiehet

Kyllä on viisaita nuo EU virkamiehet ja naiset. Luulis nyt sitten käyvän piirturihankinnat ja kaikki muutkin "ammatinharjoittamiseen" kuluvat kulut verovähennyksiin. Yhtä viisasta kuin nuot teostomaksut tyhjissä cd- ja dvdlevyissä. Toisaalta maksetaan ja toisaalta laki kieltää kopioinnin. Hurraa.

Kirjoittanut

piirturi..

Taitaa olla se ajomatka kaikkein helpoin osa ravipäivästä, aamulla usein kuudelta herätys, töitä ja tohinaa tallilla, ehkäpä palkka töissäkin, matka, raveissa koko ajan puuhaa, kiireellä kotiinpäin ja kamat kasaan, kotimatka ja kaikki touhut ja toimenpiteet sitten aamuyöstä tallilla.

Pitäisikö piirturi sittenkin laittaa siihen valmentajaan eikä autoon? Autossa se menee kuitenkin ihan hukkaan. Ja jos suhteuttaa sen vielä hintaansa niin täysin kaivoon, liikenneturvallisuuttakin ajatellen.

Kirjoittanut

MAASTURIT

henklöautoon esim.Volvolla saa vetää kahta hevosta ja paino jää alle 3500kg,onhan se hiukan onneton talviliukkailla Tällä piirturipakolla ei ainakaan edistetä turvallisuutta jos autoja pienennetään,parempi olis laittaa koppiin pakollinen ajopäiväkirja.

Kirjoittanut

Toivottavasti

tulee sen verran jämäkkä ja terveellä maalaisjärjellä varustettu liikenneministeri joka pyyhkii tällä älyttömällä tulkinnalla hevon peetä. Epätodennäköistähän se on että sellainen poliitikko löytyy mutta toivotaan. Suomalaiset virkamihet yrittävät edelleen esittää sitä luokan mallioppilasta EU:n suuntaan ja ylitulkitsevat kaikki direktiivit. Ja mallioppilashan Suomi on ollutkin EU:ssa, typeryyden mallioppilas.

Kirjoittanut

Väyrysen Paavo...

lienee ainoa pätevä tuohon virkaan.

Toivotaan ettei ruistähkä sitä torju.

Kirjoittanut

sama

se piirturiko ny sitte auttaa pysymään hereillä???pah kuinka usein saatte lehdistä lukea että ravireissu olis päättynyt rattiin nukkumiseen?ehkä 1 100000 liikenneonnettomuudesta.eikös siinä tuu sitte jo eläinsuojelulaki vastaan ku ravimatkat pitenee pakollisten lepoaikalakien takia.naurettavaa pelleilyä ja kaiken huippu mitenkä se eroaa onko sulla 3000 kiloa painava yhdistelmä vai 4000 kiloa?

Kirjoittanut

Jossain se raja on vedettävä..

Pakettiauto painaa lastattuna 3490 kiloa ja ajelet sitä henkilöautokortilla.

Haluatkin vielä kuljettaa tuon em. kuorman lisäksi yhden parinkymmenen kilon säkin. Ei muuta kuin rekisteröit auton kuorma-autoksi ja hommaat lisää kirjaimia ajokorttiin.

Onko eroa liikenneturvallisuudessa? No ei takuulla.

Mutta mitä sitten jos seuraava "säkin" laittaja ajattelee samoin? Aina mennään parikymmentä kiloa ylöspäin.

Takuulla samat ajo-ominaisuudet on 6540 kg kuorma ja 6560 kg.

Jossain on oltava se raja. Tai muuten voitaisiin painorajaa nostaa vaikka kuinka ylös.

Se raja on "iänkaiken" ollut 3500 kg.

Sen ali henkilöäuto kortti riittää ja ei mitään piirtureita sun muuta.

Sen yli kuorma-auto ja kaikenmaailman määräykset sun muut. Ja huomatkaa....30 % halvempi auto uutena ostettaessa! Jotain hyvääkin.