Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Markkinointi

Paljon puhutaan Fintoton ja muun maailman talousmurheista. Aina rankaistaan ensin markkinointiosastoa säästöillä.

Oikein tai ei, mutta lamatilanteessakin pitäisi kannustaa.

Kysynkin nyt markkinoinnin ammattilaisilta. Milloin viimeksi Fintoto on markkinoinut uusien asiakkaiden puolesta? Onko järkeä pyörittää markkinointia tototv, jne muissa alan medioissa, vai pitäisikö jalkautua esim. Radio Novan taajuudelle tms. ihan uusien ihmisten pariin, muutamalla kohdennetulla uusasiakashankintaan tarkoitetulla kisalla tms. jutulla?
Voi tietenkin olla, että budjetti on liian pieni, mutta sitten voi Fintoton johto ottaa peilin käteen ja katsoa, voiko jotain tuloksia odottaa, pienellä budjetilla ja mainosten pyörittämisellä jo olemassa olevissa ravimedioissa joita kaikki muutenkin lukee ja tuntee brandin ja toimintatavat(ilmeisen negatiivissävyitteisesti).


Ihan vaan mietin....

Vastaukset

Kirjoittanut

verkot vesille

fintotohan on työpaikka missä ammattitaito ei ole pääasia,sopivuus ratkaisee,
markkinointipäälliköitä oli parhaaseen aikaan kaksi, molemmat ilman alan koulutusta, ei myöskään kummallakaan ollut edes mielikuvitusta.
fintoto on loistava esimerkki siitä miten asiakkaita arvostetaan ja kuunnellaan, enpä muista milloin olisi asiakkailta kysytty mitä he haluavat.
loistava esimerkkit mixsin muutos, toto sm .
aina kun tulee uusi ihminen taloon olen odottanut että joko nyt kysytään pelaajilta mitä mieltä ovat, eipä haave taida koskaan toteutua.
jos fintoto haluaisi pysyä ajan hermolla, voisivat vaikka lukea ravia.fi palstaa, täällä on hyviä kirjoittajia jotka selkeästi tuovat mielipiteitään julki, mitä vielä fintoto pysyy revirillään puolustuasennossa ja yrittää huitoa ympäriltään vanhoja hämähäkinverkkoja syrjään.
fintoton johdon olisi aika uudistua, noilla palkoilla kukaan ei vapaaehtoisesti poistu, yrittäkää edes.

Kirjoittanut

rahaa käytetään

Fintoton markkinointibudjetti on kohtuullisen suuri (kuitenkin pikkurahoja Veikkaukseen verrattuna). Fintoton aikana niitä rahoja on jo käytetty ainakin kaksi kertaa kalliisiin konsultti-projekteihin, joiden jälkeen TOTO-logoja on aina hiukan uusittu aiheuttaen tietenkin suuret kustanukset kaikissa pelipaikoissa ympäri Suomen.
Markkinoinnilla on kaksi kohderyhmää; uudet asiakkaat ja jo pelaavat.

Uusia asiakkaita uskotaan hankittavan suurkilpailuja markkinoimalla, totorekoilla ja niillä tyhmillä R-kioski mainoksilla ihan valtakunnallisessa telkkarissa. Tässä puolessa ontuu pahiten toteutus kenttä-tasolla. Monetkaan R-kioskin myyjät eivät osaa vielä totoa aktiivisesti myydä eli rahaa on käytetty markkinointiin, mutta kunnon kenttätyötä vielä paljon jäljellä.

Aktiivi-pelureilta pyritään hakemaan lisävaihtoja tarjontaa koko ajan lisäämällä (esim. ruotsin lounasravit) ja aikatauluja sopeuttamalla (uusi pelimix). Tässä ainakin sitten kommenttien mukaan vialle on mennyt kentän kuunteleminen.