Kirjoittanut asdfasdf
Pysyvä linkki tähän keskusteluunKuljetusavustukset T75-hevosille
Onko Suomessa mahdollista ottaa jollain tasolla käyttöön Ruotsin mallia? Saataisiin etelä/pohjoinen -kierroksille hevosiä ympäri maata ja tasokkaammat lähdöt.
Onko Suomessa mahdollista ottaa jollain tasolla käyttöön Ruotsin mallia? Saataisiin etelä/pohjoinen -kierroksille hevosiä ympäri maata ja tasokkaammat lähdöt.
Sekin raha olisi pitkässä juoksussa pois palkinnoista, ja tukisi vain niitä koneja, jotka eivät riitä muutenkaan. Ainoa tapa nostaa lähtöjen tasoa on suuremmat palkinnot.
Suuremmat palkinnot tulee siitä, että pelataan enemmän, joka puolestaan tulee mm. siitä että lähdöt ovat mielenkiintoisia, joka tulee siitä että maan parhaimmat ovat niin usein kuin mahdollista kilpailemassa varsinkin 75:ssa, joka tulee mm. siitä että olisi edes joku houkutin että pitkämatkalaisten kannattaisi pitkän matkan takaa tulla raveihin.
Ja kuusvitonen ehdottomasti kiertoon!
Fintotohan maksaa jo kuljetustukia. Ensi viikonloppuna esimerkiksi Vermoon.
Jos uskoo omaansa ja on riittävän hyvä kannattaa lähteä kilpailuihin silloin kun rahaa jaetaan. Mikäli lähteminen on kiinni jostain kuljetustuesta, niin silloin ei eväät tai taidot riitä....
Ei tämä ole mikään uskon asia. Eikä ole kysymys siitä että eväät tai taidot eivät riitä. Kysymys on siitä että rahat ei yksinkertaisesti riitä. 99 % ravihevosista tekee joka vuosi persnettoa. Jos halutaan nostaa suomalainen raviurheilu, etenkin hevosen hankinta/omistaminen, harrastelu/puuhastelu tasolta edes hieman ammattimaisemmaksi, täytyy sitä rahaa tulla hieman enemmän niille jotka niitä hevosia hankkivat.
Yksinkertaista matikkaa.
Miksi Ruotsissa on paremmat hevoset ja ravikulttuuri? Koska siellä on suuremmat palkinnot, koska siellä maksetaan avustuksia, koska siellä on ihan toisenlainen meininki.
Ruotsissa on 10 kertaa enemmän ihmisiä kun Suomessa.
Ruotsissa 1,7 kertaa enemmän ihmisiä.
Fintoto EI maksa kuljetustukia ensi kierroksella , vaan ATG ja sekin pelkästään Ruotsalaisille.
Eikö sitä nyt omillaan jokainen siirry paikasta toiseen. Pitäisikö sen maajussin hevosen kuljetuskin vielä jonkun toisen maksaa... Eikö riitä, että koko raha, mitä jussi kerää, on kansalta verovaroista otettu?
Kyllä se Fintoto on ketä kuljetustuet Vermoon maksaa. Ja nimenomaan ruotsalaisille osallistujille.
Onkin sellainen raha että siinä saa lauttamatkalla valmentaja ja hoitaja käydä buffet pöydässäkin. Mennen tullen.
Lisäksi jos sattuu länsinaapurilla Vermossa hyppäämään ja menemään hylkyyn tai muuten vaan olemaan ulkona rahoilta niin perästä laitetaan pieni korvaus että muistaa sitten ensi vuonakin ilmoittaa.
Nuncio on ulkona niinku lintulauta !
jaahas täällä on taas luuta lakaissut vastauksia pois...
sieltähän sen näkee sarjamäärityksistä ketä maksaa ja mitä.
Tässäkin Ruotsalaiset ovat tajunneet kokonaisedun
olevan parempi, kuin että ainoastaan hyvin rikkaat
voisivat harrastella.
Mutta on se kumma, että ei ole silmiin osunut
ihan yksiselitteistä tietoa järjestäjiltä siitä,
että mistä pussista maksetaan, siis kenen hallin-
noimasta ja mistä ne rahat ovat kertyneet.
On tämä ainakin paljon halvempaa per hevonen, kuin
muutaman hevosen lennättäminen Ranskasta.
Muutenkin fiksumpaa joka tavalla.
per hevonen, lienee aika oikea kustannuskorvaus ruottalaisille!
Kuopiosta tuleville o euroa!
Kuopiosta 0 euroa... Niin se ikävä kyllä on.
Ruotsissa oleva kuljetustukijärjestelmä on kyllä
sellainen, että suomalaisten kannattaisi selvittää
itselleen, millä ehdoilla, mihin raveihin ja
minkä suuruisena sitä voi saada. En pidä yhtään
mahdottomana sitä, että T75-raveihin saataisiin
tännekin samantyylinen ratkaisu. Jokaisella on
joskus se tilanne, että on todella pitkä matka,
ja siksi isot kustannukset osallistua T75-kisoihin.
75 on Ruotsissa valtava tapahtuma, olisipa
täälläkin!
2300 vetäisit hihasta, 15 000 kruunua max. Eikö?