Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Tehkää nyt joku edes jotain

Tämä pirun jääräpäisyys tappaa tämän lajin, raveja ei voi keli- tai sääolosuhteiden vuoksi siirtää mihinkään, 65-peliä ei voi laittaa kiertoon, kilpailukalenteria kukaan ei suunnittele järjellä, pelivaihdot tippuu kuin vesi rännistä ja sitten vaan hymistellään jne jne. Mikä ihme siinä on, ettei kukaan osaa tehdä päätöksiä silloin kun niitä tarvii tehdä.

Ihan maalaisjärjellä nämä monet asiat täytyisi pystyä hoitamaan, siihen ei mitään kalliita konsultteja tarvita. Kilpailukalenteri ja rataluokitus sellaiseksi, että keväällä ja syksyllä ei aja kuin sellaiset radat, joiden kunto kestää kelin kun kelin (koskee myös iltaraveja, koska kyllä kaikkien hevosten tulee saada kilpailla kunnollisissa olosuhteissa, eikä taustajoukkojen tarvitse arpoa, että kannattaako sinne ja sinne lähteä hevosta särkemään.) Samoin talvella lähdöt, niin ettei helmikuussa aja Oulu ja Kuopio 75-raveja, koska pakkasten mahdollisuus on suuri. Kesällä 65 sinne missä on kansaa, Mikkeliin, Seinäjoelle jne.

Ja sitten niille kenkää, jotka nyt vastaa tästä surkeasta tilanteesta, ei se ainakaan huonommaksi voi enää mennä vai palkataanko pari konsulttia lisää, niin ei tarvitse itse tehdä mitään, mistä pirusta näille sankareille maksetaan. Normi firmassa olisi luuta heilunut ja vinhasti.

Vastaukset

Kirjoittanut

olipa

kunnon asiaa Vilmiinan kirjoituksessa, ihan täysillä komppaan!

Kirjoittanut

Iso sana on vaan yhteistyö

Kelejä ei voi ennustaa kukaan tarkalleen koska kevät tai joku rajuilma tulee.

Mutta yhteistyö ratojen välillä pitäisi toimia. Esim. nyt olisi pitänyt olla tuntosarvet koholla Mikkelin ympäristössä (lähinnä Lahti ja Kuopio kaiketi). Jos rataa ei helpolla olisi saatu varmasti ajettavaan kuntoon niin siirto ajoissa vaan lähellä olevalle radalle joka on kunnossa.

Tämä olisi sitä yhteen hiileen puhaltamista ja tuottojen maksimointia koko "firman" kannalta eikä vaan ajateltaisi sitä että jos meiltä jää tämä ajamatta niin huono homma. Jos meiltä (=kaikilta) jää koko kierros ajamatta, niin se on sitten se huono homma ja niin kävi nyt.

Kirjoittanut

Jaa-jaa

Yhteistyö taitaa olla ollut Hippoksesta enemmän tai vähemmän kateissa koko sen olemassaolon ajan. Juttelinasiasta kerran Hippoksen ensimmäisen puheenjohtajan professori Erkki Rajakosken kanssa, kun Rautakirja alkoi ottaa vastaanHippoksen veeviittä.

Rajakoski sanoi silloin, että paljon on asian eteen ja Hippoksen sääntöjen uudistamiseksi vielä tekemättä. Jarrumiehiä hän ei nimennyt, mutta ymmärsin siirtää katsettani takametsiin ja Hippoksen valtuuskuntaan päin.

Aika lailla yhtä levällään yhteistyökuviot ovat vieläkin, kun on saatu sen jälkeen Fintoto Hippoksen niskan päälle sotkemaan ravitoimintaa. Jos siellä edes ravitoiminnan päälle johdossa jotakin ymmärrettäisiin - mutta ei.

Kirjoittanut

Kelejä ei voi ennustaa

mutta Mikkelin tapausta täällä pohdittiin jo puolitoista viikkoa ennen kuin ravit olivat määrä ajaa. Eli oli etukäteen tiedossa suuri todennäköisyys, ettei tule onnistumaan. Rataeläinlääkäri oli ollut viikolla jo sitä mieltä, ettei raveja voi ajaa. Mitä teki Mikkeli? Vaihtoi toisen eläinlääkärin, että saivat toteuttaa katastrofin.

Lisää alla ravia.fi sivuston etusivulta.

Kirjoittanut

Tuo uutinen

Nyt kun luki tosiaan tuon uutisen, niin vielä enemmän ihmetyttää miten voi olla jossain niin jääräpäisiä henkilöitä, että isolla riskillä riskeerattiin koko ravipäivä ja kyseenalaisesti vielä "onnistuttiin" munimaan koko homma.

Aika edesvastuutonta toimintaa ja tuskin tuosta taas kukaan mitään vastuuta edes ottaa tai voisi ottaa.

Edellisinä päivinä Kouvola ja Lahti ajoivat ravinsa, joten näistäkin jompaan kumpaan olisi etäisyyksien puolesta voinut ravit siirtää. Jos sitä maalaisjärkeä ja halua olisi ollut.

Kirjoittanut

Uskomatonta toimintaa

Kyllä toimitusjohtajalla ja hallituksen puheenjohtajalla on peiliin katsomisen paikka. Todellä huonoa johtamista ja jääräpäistä päätöksen tekoa.

Onko muuten valmentajilla mahdollisuus saada matkakorvaukset ja muut kulut (työntekijöiden palkat) raviradalta tässä tilanteessa? Jos itse olisin kärsinyt tuosta peruutuksesta taloudellista vahinkoa, laittaisin heti korvausvaatimuksen vireille.

Lisäksi Fintoton pitäisi antaa sanktiot tästä Mikkelin raviradalle (tuntuva sakko tai ravipäivien menetys). Sen verran amatöörimäistä toimintaa operatiiviselta johdolta. Ravit olisi perjantaina ehditty siirtää toiselle radalle, jos olisi uskottu asiantuntijoita. Tässä tapauksessa rataeläinlääkäriä. Sakoilla tai kilpailupäivien menetyksellä annetaan myös muille raviradoille ennakkotapaus, miten tällaisissa tilanteissa ei pitäisi toimia.

Kirjoittanut

Ikuisuusongelma Mikkeli

Jo 1970-luvun lopulla, jolloin kävin ensi kertaa Mikkelissä, ihmettelin miksi radalla ajetaan joka vuosi valtakunnallinen ravipelipäivä maaliskuussa. Kyseessä oli ja on Suomen huonoin maakuntarata kestämään rospuuttoa ja sadetta.

Ongelmia on ollut monena vuonna, mutta nyt sitten jysähti.
Ihan oikeasti olisi järkevää siirtää tuo Mikkelin maaliskuun T75 päivä jollekin toiselle radalle ja Mikkelille vaikka huhtikuun loppuun kevään t75 päivä