Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Ravian palsta täysin väärässä

Voiko enää enempää väärää kuvaa ravipelaamisen tilasta välittää kuin tällä palstalla? Pelaamista, Fintoton toimintaa yms on tutkittu kyselytutkimuksella jossa vastaajia peräti 3500 kpl. Mielikuva ravipelaamisesta on täysin päinvastainen kuin tämän palstan ns. petsareilla.

Linkki 'Tutkimus antaa palstalle täystyrmäyksen' (http://www.fintoto-oy.fi/www/fi/index.php?we_objectID=572)

Vastaukset

Kirjoittanut

Jaa-jaa

Yhtä väärässä näkyy olevan tuo Fintoton tilaama tutkimuskin. Tosin eri näkökulmasta. Tutkimuksesta näkyy asiat positiivisina pelinjärjestäjän näkökulmasta. En toki näitä ravian näkökulmia kauheasti kehu pelaajan näkökulmana, mutta lähempänä se on kuitenkin sitä.

On tämä markkinointijohtaja Wager saanut palkkansa eteen jotakin näkyvää aikaankin. Seuraavaksi voisi yrittää hakea uusia pelaajia ja nostaa niillä pelivaihtoja.

Kirjoittanut

melkein 0-tutkimus

Jos tuota tiedotetta tulkitsee niin asiakkaat ovat varsin tyytyväisiä netti- ja mobiilikäyttöliittymän toimintaan. Siihen se tyytyväisyys sitten jää.

Tuotteen ollessa kunnosaa ei tarvitsisi selitellä miksi pelivaihdot ovat laskussa ja vanhojen asiakkaiden palvelusta/kuuntelusta ollaan siirrytty liiaksi uusasiakashankintaan.

Toivottavasti toto-tv:n kuvanlaatu ja toimintavarmuus paranee kyselyn tulosten myötä.

Kirjoittanut

Tartutaan provoon

Voiko enää enempää väärää kuvaa antaa tämän palstan kirjoituksista kuin Tirehtööri tämän ketjun avauksessa.

Ei tällä palstalla noita tutkimuksesta esille nostettuja asioita ole moitittu.

Montaa muuta asiaa kylläkin, ja jokaisen subjektiivisesta mielipiteestä riippuen joskus aiheesta ja joskus aiheetta.

Kirjoittanut

Vai on ravia väärässä?

Me olemme yksittäisiä kirjoittajia. Me emme ole ravia. Ja näitä nollatutkimuksia voi tehdä vaikka joka päivä. Tärkeintä on, että tuleeko tutkimus perkaamattomana ulos, vai perataanko se fintoton markkinointiporukan fileerauspöydällä. Veikkaan, että se kävi siellä juuri ja suolet ja muu syömäkelpaamaton laitettiin roskikseen ja syötävä liha laitettiin jakeluun.

Kirjoittanut

Eikä

kannata tehdä mitään johtopäätöksiä asiasta ennen kuin on nähnyt kysymykset ja niistä koostuvat vastaukset. Tilaavan tahon yhteenveto on kyllä ihan väärä mittari alkaa asiaa puimaan. Tuossa oli 4 asiaa mitä Fintoton mielestä oli mitattu ja kaikissa oli huippuhyvät arvosanat! Oho... olikohan yllätys. Aika suppea kysely jos noita asioita vain kyselivät! Vai olisikohan vahingossa jäänyt ne huonot asiat pois tiedotteesta!? Enpä tiedä!

Tämä on ihan sama asia kun ennen vaaleja jokainen puolue saa puoluettoman tutkimuksen tuloksen, joka julkistetaan ja jokaisen puolueen oma kannatusprosentti on noussut. Kas kummaa!

Tuollainen tiedote on media-arvoltaan täysin 0.

Kirjoittanut

Kysymykset

Itse tuohon kyselyyn joskus vastasin ja kirjasin siihen asioita jotka eivät mielestäni ole kunnossa.
Niistä ei tuossa Fintoton tiedotteessa sanallakaan mainita, lienenkö ollut ainoa joka asioista on purnannut, tuskin.
Kovin on tosiaan yksipuolisen positiivinen tuo tiedote.

Kirjoittanut

Et ollut ainoa

eikä palaute ollut minullakaan millään muotoa positiivinen. Kun luin tuon uutisen kyselystä, niin päätin, että enää ei fintoton kyselyihin viitsi vastata mitään, kun siellä on joku mystinen "positiivisuuden kehä" josta kaikki kritiikki kimpoaa bittiavaruuteen. Tosin joskus parin vuoden päästä niitä samoja ideoita saatetaan tarjota omina. Saa nähdä.

Kirjoittanut

Suosittelen palautteen antamista

Fintotolle. Itse ainakin laitoin tuosta tutkimuksesta.

Kirjoittanut

pelioppaat hukassa

Jokseenkin surkuhupaisaa tuo maininta pelioppaiden ja vihjeiden puutteista. Luulisi olevan kohtuullista, että se toto-lehti lähtölistoineen löytyisi sieltä pelipisteeltä. Loton voi täyttää sinne veikkauksen tiskille.

Kirjoittanut

Perustelut ontuu

Palsta on kirjoittajiensa summa. Täällä se on vahvasti negatiivinen, mikä käy vastauksistakin hyvin ilmi. Heikoilla, osin suorastaann onnettomilla perusteilla, koetetaan todistaa marginaalisen joukon olevan oikeassa suhteessa 3500 vastaajan tutkimukseen.

Kirjoittanut

Tirehtööri

Ei kai kukaan täällä tässä sinun ketjussasi väittänyt olevansa missään oikeassa. Negatiivisesti kyllä suhtauduttiin positiiviseksi manipuloituun tutkimustulokseen.

Suosittelisin sinulle luetun ymmärtämisen alkeiskurssia.

Kirjoittanut

Heh, myyntipisteiden asiakastyytyväisyys

ja ostotapahtuman sujuvuus saa kiitosta, missä lienee ostajat asioineet, ei ainakaan näissä nykyisissä Prismoissa ja Cittareissa. Hyvä tutkimus, uskon kaiken ! :)

Kirjoittanut

Salli mun hymyillä

Nipa, kirjoitat pelaajien näkökulmasta. Eikö tuohon tutkimukseen osallistunut lainkaan pelaajia? Pidätkö täällä kirjoittavia enemmän pelaajina? Tekeekö tuloksen manipuloiduksi se, ettei se vastaa sinun näkökulmaasi? Kysytyissä asioissa on suuri joukko pitänyt järjestelmää erittäin hyvänä ja toimivana. Ravian kirjoituksista positiivisuuden löytävä joutuu todella epäilemään kykyään luetun ymmärtämisessä.

Kirjoittanut

Tirehtööri

Sallin hymyilyn. Manipulointi liittyy kokonaan muihin seikkoihin kuin minun näkökulmaani. Kun oikein tarkkaavaisesti luet tuon tutkimustuloksen, et voi olla pelaajien manipulointia huomaamatta. Siis jos yleensä itse olet koskaan näiden Fintoton pelien pelaamista käytännössä harrastanut.

Nyt voisit myös yksilöidä, myös missä asiassa "ravian palsta" siis tämä kokonaisuus on "täysin väärässä". Se vaatii ehkä henkisiäkin ponnisteluja, mutta yritä ainakin.

Kirjoittanut

Manipulointia

Tiedotteessa on tuotu esille vain ne asiat, mihin oltiin tyytyväisiä. Vastasin minäkin joihinkin kysymyksiin ihan positiivisesti. Niitä asioita joihin oltiin tyytymättömiä, ei olla selvästikään tuotu esille. Tällä tavalla saatetaan julkisuuteen täysin haluttu tulos tutkimuksesta.

Kirjoittanut

Tirehtööri hyvä

Tuossa kyselyssä oli monta sivua kysymyksiä ja julkaistussa raportissa on löytynyt kolme aihealuetta, jota on kehuttu. Tosin niistäkin näyttää olevan vähän väritettyä totuutta mukana. Pyysin Fintotolta perustelut, koska olen kuullut, että monet jotka tuohon kyselyyn vastasivat, eivät omasta mielestään antaneet positiivista palautetta. Odotan sitä mielenkiinnolla.

Kukaan tosin ei ole täällä väittänyt olevan oikeassa, mutta sinä, Tirehtööri kyllä heti "ammuit alas palstalaiset" ja julistit palstalaisten olevan väärässä. Sinällään omituista, kun sinähän itsekin olet palstalainen? Mitenkä nämä nyt on yhtäkkiä yleistyneetkin nämä kirjoitukset täällä, joissa kohdistetaan viha "palstalaisia kohtaan"? Ilmeisesti näiden kirjoittajat eivät itseään palstalaisina pidä, vaan ovat sitten joku korkeampi voima? Mistä tämä korkea voima tulee?

Kirjoittanut

Ensimmäiseksi..

Olisi kiva saada tietää tämä "Ravian palsta", mikä ja missä se on?

Kun me täällä ravialla emme tiedä moisesta mitään.
Ravia.fi on Ravia.fi, eikä Ravian palsta. Vai tuliko aloittajalle kirjoitusvirhe, tarkoittiko hän ehkä Ravien palstaa? Tämä ei ole sekään.

Ja tämä Keskustelu-osio ei ole suinkaan Ravia.fin pääasia, vaan vain keskusteluosio.

Olisi kiva kun asioista puhuttaisiin niiden oikeilla nimillä. Huomioon ottaen kaikki toimijat. Meistä on ikävää, että esim. uskotaan ja uskotellaan, että keskustelu-osion kirjoittajat jotenkin edustaisivat ravia.fi:tä tai 7 oikein -lehteä. Näinhän ei suinkaan ole. Jokainen kirjoittaja täällä tässä keskusteluosiossa edustaa vain ja ainoastaan itseään.
Vain minä tässä edustan Ravia.fitä, mutta taas toisaalta, en 7 oikein -lehteä.

Toisaalta on uskomatonta nähdä ja kuulla miten ne suuret vaikuttajat jostain kummallisesta syystä dissaavat ravia.fi: tä, vaikka ovat juuri edellisessä lauseessa kirkkain silmin vakuuttaneet, että eivät ole lukeneet raviaa vuosiin. Miten jotain, mitä ei seuraa voi arvostella? Eihän siitä voi tietää mitään? Eikä noista lausunnoista selviä, tarkoittaako arvostelija Raviaa vai sen Keskustelut-osiota.

Onko esim. Hesarin yleisönosasto sama kuin Hesari?

Kirjoittanut

Tuote on täysin kunnossa

Tutkimuksen helmiä:

"Kaiken toimintamme perusteina ovat palveluidemme helppo saatavuus ja luotettavuus"
ja
"Saatavuus, palvelukokemus, sekä ostotapahtuman sujuvuus saivat kiitosta"

Salama-pikapelin pelaaminen onkin helppoa. Sen saatavuuteen ja palvelukokemukseen tarvitaan kioskista riippuen kolmesta neljään virkailijaa, mikä luo pelipisteisiin aina yhtä yllättävää tiimihenkeä. Luotettavaa pelaamista edustaa mm. 75-ravien peruuttaminen.

Tuote on siis täysin kunnossa. Isolta tuntuva -11%:n myynnin lasku on vain tilapäinen tilastoharha, jota tyhmä hevosihmisten porukka turhaan ihmettelee ja itkee.

Golfkausi odottaa. Ei muuta kuin edustamaan viheriölle. Koko Fintoton johtajaporukan voimalla.
Johtajiahan on kuusi kappaletta. Hyvin menee.

Kirjoittanut

2 prosenttia

Kyllä minun kohdalla ostotapahtuma on aina sujunut hyvin. Tosin niitä pelipisteitä on 1200 ja itse olen käynyt vain parissa kymmenessä paikassa, joten totuutta tässä asiassa en voi tietää.

Annoin myös negatiivista palautetta, joten ehkä lopputulos minun kohdalla oli neutraali.

Kirjoittanut

Asiakaslähtöisyyttä

"Fintoto panostaa asiakaslähtöiseen toimintaan "

Näin tosiaan on. Asiakkaat ovat lähteneet. Muualle.

Asiakaslähtöisyyttä on siis tosiaan havaittavissa. Nyt jo -11%:n verran. Tässä vuodessa asiakaslähtöisyyttä on euroissa mitattuna viivan alle tulossa yli 25 miljoonaa. Valitettavasti miinusta.

Kirjoittanut

Ostotapahtuman puutteita

- Monesti pelipaikoilla on slipit loppu, tai myyjä ei tiedä missä niitä varastoidaan.
- Kun slipit ovat loppu, ei myyjälle ole opetettu pelien käsin syöttöä ollenkaan, vaan pelit jää tekemättä
- Pelipisteisiin on tuotu televisiot, mutta monissa citymarketeissa televisiossa ei ole asennettuna edes toto-tv:tä, tai jos on, se ei ole päällä
- Varsinkin R-kioskeissa suuri puutos on, ettei pelejä voi pelata siellä etäpelipaikalla reaaliaikaisesti, koska myynti tapahtuu muun myynnin välissä, joten lähdöt saattaa keretä mennä, ennen kuin postipaketit on annettu, keräilyrahat on ostettu, saatikka postimerkkejä etsitään takahuoneesta

Tässä on osa negatiivisesta palautteesta, jonka annoin fintotolle tuossa kyselyssä. Toki jos olin ainoa, niin olen vähemmistössä, koska olen vain 1/3500 osa tutkimuksesta.

Kysymyksiä joissa vastattiin taulukolla 1-5 oli myös toistakymmentä kappaletta. Toki ravipelit tuovat jännitystä (kaikki urheiluvedonlyönti käy siihen kategoriaan) ja onhan ravit mielenkiintoisempaa seurata kuin Lotto, myös minun mielestäni. Mutta täytyy sanoa, että toistakymmentä kohtaa oli asteikko kyselyssä ja keskiarvo ei paljoa yli 2 ollut niissä muissa kohdissa :)

Kirjoittanut

Ylläpitäjän yliherkkyys

"Kun me täällä ravialla emme tiedä moisesta mitään. Ravia.fi on Ravia.fi, eikä Ravian palsta. Vai tuliko aloittajalle kirjoitusvirhe, tarkoittiko hän ehkä Ravien palstaa? Tämä ei ole sekään."
Mielenkiintoinen reaktio ylläpidolta. Onko todella niin, että kirjoitusasu saa aikaan moisen reaktion? Tämä keskustelupalstan ylläpitäjästä ei ole epäselvyyttä mutta luettavuuden vuoksi kirjoitin sen tuohon muotoon. Pyydän anteeksi ja siirryn käyttämään oikeaa muotoa. Ravia.fi:n keskusteluosio, menikö oikein? Arvatenkin tämä viesti tullaan poistamaan mutta kysyn siitä huolimatta. Jos tämä Ravia.fi:n keskusteluosio on täysin irrallinen Ravia.fi:stä, miksi sitten näitte vaivaa rekisteröinti vaateella?

"Toisaalta on uskomatonta nähdä ja kuulla miten ne suuret vaikuttajat jostain kummallisesta syystä dissaavat ravia.fi:tä, vaikka ovat juuri edellisessä lauseessa kirkkain silmin
vakuuttaneet, että eivät ole lukeneet raviaa vuosiin."
Ensinnäkin, en ole suuri, en edes pieni vaikuttaja. Tämän voitte helposti todeta hallusanne olevasta rekisteristä. En myöskään ole väittänyt etten olisi palstaa lukenut, päinvastoin kuulun niihin jotka säännöllisesti sitä lukevat. Pääasiassa vain lukevat, koska keskustelut täällä harhautuvat varsin pian aiheesta. Kuten tämäkin ja tällä kertaa ylläpidon toimesta.

"Onko esim. Hesarin yleisönosasto sama kuin Hesari?"
Luonnollisesti ei. Toimitettu aineisto on toimitettua aineistoa ja se muodostaa Helsingin Sanomat. Yleisön osasto taas on Helsingin Sanomien "Hesarin" yleisöosasto, aivan kuten ravia.fi:n keskusteluosio on "ravian" palsta.

Kirjoittanut

Tirehtööri

Pysy sinä kuitenkin asiassa ja vastaa kysymyksiini. Ne ovat luettavissa tuolla ylempänä. Jos tarvitset apua luetun ymmärtämisessä, auta mielelläni. Jos taas henkisissä ponnisteluissasi on vaikeuksia, en voi auttaa.

Muuten, kerro tutuille terveisiä siellä Fintotossa. Omikselle kunmminkin, jos ei ole pantu jo eläkkeelle.

Kirjoittanut

Nipa, ja näin

Nipa, pelaajien manipulointi on mielestäni virheellinen ilmaisu tuohon tutkimukseen liittyen. Lienee luonnollista että markkinointiperustainen tutkimus julkistetaan positiiviset asiat esiinnostaen ja kehityskohteet hieman pienemmällä. Halusit myös yksilöintiä ilmaisuuni "täysin väärässä". Se on helppoa eikä vaadi juuri lainkaan henkisiä, muista ponnisteluista puhumattakaan. Tämän palstan loputon negatiivisuus ei voi olla kuin täysin väärässä.
Nimim. ja näin, en koe vihan tunteita sinua, enkä ketään muutakaan kohtaan. Sen sijaan minulla on sama oikeus kuin sinulla, ja suurella osalla palstan kirjoittajia, purkaa turhautumistani keskittymällä asioiden esittämiseen puhtaasti negaation kautta.

Kirjoittanut

Vähän ihmetyttää

Minusta Tirehtöörin kommentit osuvat aika napakasti.
Ihmetyttävät terveiset Fintotoon. Minulla ei ole firmaan muuta yhteyttä kuin pelitilisuhde, mutta vähän häiritsee jatkuva jankkaus että niin Fintoton kuin emoyhtiö Hippoksenkin johtajia on liikaa ja vähintäänkin heidät pitäisi vaihtaa.
Kertokaa joskus edes yksi vakavasti otettava nimi tilalle perusteluineen.
Ei minulla ole muuta ongelmaa Fintotossa ja pelaamisessa kuin se, ettei kukaan kerro etukäteen lähtöjen tulojärjestyksiä. Sekin kuuluu minusta pelaajan riskiin eikä riko oikeusturvaani.
Jore

Kirjoittanut

Jatkoa Nipa

Petyin että liitit minuun tuon salaliittoteorian Fintotosta kaikkialle yltävästä läsnäolosta, pidin sinua fiksumpana. Olkoon jokainen kuitenkin uskossaan onnellinen.

Kirjoittanut

Perustelut ontuu?

Minusta minun perusteluni on aika yksityiskohtaisesti laitettu tuohon esimerkiksi noista ostotapahtumien puutteista.

jpihlava
Minusta on taas hölmöä, että jos johtajat ohjaa laivaa ilman mitään tulosvastuuta ja siitä annetaan kritiikkiä, niin ainoa millä sitä kritiikkiä yritetään vaimentaa on se, että kritiikin antajan pitäisi osata nimetä uudet johtajat tilalle? Missä firmassa näin tehdään? Monessa firmassa kuitenkin johtajien työhön kuuluu "tulos tai ulos". Tämä puuttuu Fintotosta. Se, että monisivuisesta kyselystä poimitaan yhdeltä sivulta kolme kohtaa ja tehdään siitä yltiöpositiivinen uutinen tutkimuksen hyvästä palautteesta on myös surkuhupaisaa. Tätä tehdään paljon maissa, jotka eivät todellista kritiikkiä kestetä, kuten Venäjällä ja Pohjois-Koreassa.

Kirjoittanut

Kritiikkiä mutta ei jatkuvaa negatiivisuutta

Nimim. ja näin: viestisi Ostotapahtuman puutteita on kritiikissään täysin oikeutettua. Totta kai sellaiset epäkohdat pitää korjata.
On kuitenkin helppo uhota tulos tai ulos. Yleensä jonkun pitää tulla myös sisään tekemään työt. Minua kiinnostaisi tavattomasti kuulla/nähdä nimiä joilla arvostelijat katsovat olevan tarvittavaa kyvykkyyttä.
Jatkuva negatiivisuus minua harmittaa.
Jore

Kirjoittanut

Onhan se selvää,

jos vaihdot tippuu ja pelipisteissä esiintyy vieläkin noita puutteita joita listasin (siinä on vain osa kaikista puutteista) niin jokainen voi itse miettiä, kumpi on totta. Se, että negatiivisuus on turhaa, vai onko se sittenkin aiheellista.
Ja, kuten jo sanoin. Uusien johtajien nimittäminen ja uusien ideoiden läpiajaminen ei ole asiakkaiden tehtävä. Tosin asiakaslähtöisyydestäkin tuossa jutussa hehkutetaan, mutta tosiasia on, että asiakaspalautteeseen vastataan ensin "ei kun nyt tehdään näin" ja vasta vuoden parin päästä ne tuodaan omana ideana pöytään mukaan. Fintotossa on sen vuoksi ihmisiä töissä, että he hoitavat ne työt. Samalla tavalla me, jotka teemme omaa työtämme, saamme kritiikkiä, jos teemme ne huonosti. En minäkään voi sanoa asiakkaalle, että "nimeä kuka tekisi paremmin, tai ole hiljaa, en kestä negatiivisuuttasi".

Kirjoittanut

Ainoa mahdollisuus

saada vaihtoa peliyhtiön "tuloksen tekijöihin" on jättää pelaamatta kyseisen (fintoto) tarjoamia pelejä ja näin vaikuttaa yhtiön liikevaihtoon ja tulokseen.

Asiakas äänestää aina jaloillaan, asiakkaan ei tule valita yrtyksen toimivaa johtoa.

Mitä kyseisen yhtiön johtoon tulee niin en tunne yhtä ainoaa henkilöä kyseisestä firmasta, mutta ihan vähän on sellainen tunne että ihan kaikki langat ei ole näpissä, tarjotaan mitä sattuu, kenelle sattuu ja miten sattuu.

Millään muulla urheilulla ei ole tuollaista viikottaista näkyvyyttä ilmaiskanavilla mitä raviurheilulla on/oli, ei tuollaisella tuloksella nyt kovin hyvää arvosanaa voi antaa vastuussa oleville henkilöille.

Mitä toimiviin pelipisteisiin tulee, ei voi kyllä kiitellä näitä nykyisiä, entiset toimi loistavasti
(R-kioskit), nyt ollaan isojen toimijoiden armoilla ja sanoisin että jos peliä jättäessa on ongelmia, ne koskevat yleensä aina kyseisen lafkan palveluja, veikkaus on hoitanut asiansa oikeinkin hyvin.

Enkä osaa neuvoa henkilökysymyksissä, mutta tulettaa täytyisi, ehdottomasti. Tästä ei pääse enää kuin ylöspäin ja tuollaiset "tutkimukset" voi painaa suoraan vessapaperiin.

Kirjoittanut

asiakkaat

Yksi syy pelipisteiden ongelmiin on asiakkaissa. Toton pelaajat ovat aivan hirveitä asiakkaita. Kauheassa kiireessä kohkataan,etuillaan ja kiroillaan kun on lappu täytetty päin honkia tai peli ehtii sulkeutua. Veikkauksen pelien kanssa ei koskaan ole ollut vastaavia ongelmia.
Voin kuvitella ettei kioskimyyjien motivaatio totomyynnin edistämiseen ole kovin korkealla. Koneista homma ei ole kiinni,sillä ne ovat nykyään yhtä helppoja käyttää kuin Veikkauksen vastaavat.

Minäkin tuohon kyselyyn vastasin ja ka. oli jossain 3.5-4 paikkeilla. Pelipisteistä ja lapuista annoin negatiivista palautetta. Samalla kuitenkin kannustaen Fintotoa motivoimaan myyjiä paremmin. Siinä tosin on haastetta alussa kuvaamani pelaajien takia.

Kirjoittanut

Jaa-jaa

Satuin minäkin olemaan paikalla, kun Hippos ja Rautakirja tekivät sopimuksen etäpelimyynnistä. Epäilin jo silloin ongelmia kioskeilla syntyvän. Kumpikin sopijapuoli vakuutti, että ne hoidetaan koulutuksella. Tänä päivänä ei kuitenkaan kouluteta enää sitäkään vähää mitä silloin.

Tirehtöörille vielä sen verran, että turhan negatiivisia täällä kuin muillakin nettipalstoilla ollaan, varsinkin kun jokin homma ei toimi, mutta luepa ajatuksella avaukseesi kirjoittamani lause

”Tutkimuksessa näkyvät asiat positiivisina pelinjärjestäjän näkökulmasta”

Pidät myös luonnollisena, että markkinalähtöinen tutkimus julkistetaan positiiviset asiat esiinnostaen. Näillä eväillä ei kuitenkaan tutkimus ole pelaajan kannalta muuta kuin nollatutkimus, varsinkaan kun pelaajien tutkimuksessa esiintuoma kritiikki ei tule esiin edes sivulauseissa. Tosin tämänkin tiesin jo etukäteen, kun tutkimukseen vastasin.

Sekin on luonnollista, että negatiivisuus tulee tässäkin yhteydessä esiin, kun se kätketään näennäisen positiivisuuden taakse.

Joten: omikselle vain terveisiä.

Kirjoittanut

Varmasti on myös huonosti käyttäytyviä

asiakkaita, mutta mielestäni asiakkaan kaunis käytöskään ei auta jos:

-ei ole lappuja
-myyjää ei ole koulutettu
-etäpelipiste ei ole varsinainen etäpelipiste, kuten ennen oli, jossa pystyi pelaamaan ja katsomaan lähtöjä reaaliaikaisesti
-paikalle asetetut televisiot eivät näytä raveja, tai niitä ei ole kytketty edes toto-tv:hen.

Kirjoittanut

Rautakirja

on muuten kova laittamaan vastaan, jos paikkakunnalle joku haluaisi perustaa kioskin, jossa panostettaisiin etäpelipiste pelaamiseen. Tiedossa on parikin tapausta, joissa tyyppi oli perustamassa pelikioskia, mutta Fintoton konetta ei meinannut saada kirveelläkään sinne, koska paikallinen R-kioski vastusti sitä. Sillä R-kioskilla ei tosin ollut mitään aikomustakaan panostaa muuten tuohon ravimyyntiin.

Kirjoittanut

etäpelipisteet

Eivät houkuttele pelaamaan oli kyse uudesta tai vanhasta asiakkaasta. Todella iso kynnys saada noviisi cittarin aulan peli pisteelle ja jos siihen yhdistetään puutteellinen asiakaspalvelu/puuttuvat slipit niin toista kertaa tuskin tulee. Ymmärrän täysin, että etäpeli on suunnattu netittömille vanhan koulukunnan pelaajille, uusien pelaajien hankintaan siitä ei ole.
Pelaan pääasiassa netin kautta mutta en ole törmännyt yhteenkään etäpelipisteeseen johon olisi tehnyt mieli jäädä seuraamaan/pelaamaan raveja. Täysin eri meininki Ruotsin puolella, peruskioskit varustettu pöydillä, lähtölistaa/vihjelehteä löytyy, useita isoruutuisia telkkareita ja muita pelaajia psyykkaamassa. Yhteisöllisyys ja viihtyvyys ylös = vaihdot ylös.

Kirjoittanut

mielenkiintoista

Mä olen nähnyt aika paljon totoärriä PK-seudulla tuossa viitisen vuotta sitten,ja maakunnissa totopisteitä aika monta. Niillä Ärrillä joissa olen käynyt,on kerran ollut v4-laput lopussa. Koneen käytössä on ollut useammin ongelmia,varsinkn vanhojen koneiden aikaan. Yhdessäkään paikassa ei ole ollut tilannetta,jossa olisi mainostettu toto tv:ta,mutta kuvaa ei olisi näkynyt. Kioskien saamaan provikkaan suhteutettuna puitteet on olleet ok.

Huippuja pelipisteitä kaikkinensa on aika harvassa. Yksi parhaita on Kuopiossa Kuninkaankadun Ärrällä.

Kirjoittanut

Palaute ei ole R-kioskeista

vaan kaikista etäpelipisteistä. Rautakirjasta keskusteltiin sitten sivuaiheena, tosin olen minä käynyt pääkaupunkiseudullakin R-kioskissa, jossa oli slipit loppu ja kouluttamaton myyjä, joka ei osannut näpytellä pelejä koneeseen.

Kirjoittanut

Tuo mainitsemani ongelma

uusista pelipisteistä, joissa on televisiot asennettu toto-pelille ja koko kanavaa ei ole asennettu on ollut ongelmana kauppakeskuksissa. Cittareissa ja Prismoissa.

Kirjoittanut

kauppakeskus

Juu,noista kauppakeskusten pelipisteistä ei juuri ole hyvää sanottavaa. Lähtölistoja ei niissä ole juuri koskaan näkynyt ja myyjät ovat äärimmäisen vähän saaneet opastusta.
Vaikka se ei olekaan asiakkaan velvollisuus,niin suosittelen opiskelemaan totokoneen käytön,jos haluaa prismaan tai sittariin pelit jättää. Käyttöohjeet löytyy tuolta ->

Linkki 'koulutus' (http://www.totomyynti.fi/toto-piste/fi/koulutus/index.php)

Kirjoittanut

Nari nari

Kauppakeskuksen pelipisteistä sen verran, että minä jätin esim.eilen >350 euron pelin sellaiseen. Paljonko se on ravian palstatouholta pois jos pelipisteitä on kauppakeskuksissa? Kyllä on jollain negatiivisuus kaikkeen syvälle koodattua.

Kirjoittanut

Tyhmästä päästä kärsii pelitkin

Minä suosittelen harjoituksia ravian palstalla pelislippien täyttämisessä. Aika tyhmä saa olla, jos pelaa raveja aktiivisesti, eikä osaa täyttää pelislippejä, ohjeita vaikka Fintoton sivuilta.

Kirjoittanut

kuka tilaa ja maksaa

Tässä täytyy ottaa huomioon se vanha toteamus
"Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt"

Jos Fintoto on tilannut ja maksanut kyselytutkimuksen, niin totta Mooses kyselyn lopputulos julkisuudessa on maksajalle mieleinen.

Vaikka todellisuudessa "omaa oksaa sahaavatkin".
Näin tämä toimii kaikissa markkinatutkimuksissa, oli firma mikä tahansa.

Kirjoittanut

Vastasin myös kyselyyn

Vastasin myös huolellisesti kyselyyn, toin asiallisesti kehityskohteet esiin ja annoin rakentavia käytännönläheisiä ehdotuksia ja ideoita asioiden ja pelimyynnin parantamiseksi.

Nähtävästi kaikki on kuitenkin oikein erinomaisesti, eikä aihetta toiminnan kehittämiseen ole.

Kuitenkin siinä tapauksessa, että jossain vaiheessa raviurheilulla ja Fintotolla sattuisi menemään kehnommin, niin uskoisin, että heillä on nyt siellä paljon dataa ja ideoita valmiina.

Kirjoittanut

byebye

Naulan kantaan. Toivottavasti käyttävät dataa, eivätkä vaan heitä roskikseen erinomaisuuden hengessä, kun kaikki on kerta "fantsusti".

Kirjoittanut

Kyllä karvalakit tietää

Varmasti oli peukaloitu tulos, kyllä totuus läytyy täältä, 5 tänne kirjoittavan karvahatun joukosta, kyllä jämti on näin! Nääs ja maar vielä.

Kansaa on petetty, porsaanreiät on avattu, rosvot on saatava kiinni!