Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Markku Breiderin lausunnot

Jahas, Fintoton uusi toimitusjohtaja on tullut julkisuuteen ensimmäisillä lausunnoillaan, mitä minä olen nähnyt. Talouselämästä 8.10.2010 bongattua muutama poiminta:

* Fintoton toiminnan ydin on kuluttajamarkkinointi

* Tärkeimpinä asioina hän pitää läpinäkyvyyden, reiluuden ja suunnitelmallisuuden tuomista Fintoton toimintaan

* Myymälänäkyvyyteen ja verkkosivujen markkinointikäyttöön on kiinnitettävä huomiota

* Kertoo omaavansa erikoisosaamista siitä, miten ostopäätökset syntyvät

* Miettii, voisiko TotoTv hyödyntää markkinointiin ja laittaa mukaan kanavapaketteihin

Ja mitenkä näitä sitten tulkitaan.

Jos hän aikoo tuoda reiluuden ja suunnitelmallisuuden Fintoton toimintaa, niin tarkkoittaako se sitä, että toiminta ei ole aikaisemmin sitä ollut?

Mitä tarkoittaa myymälänäkyvyys?

Ainakaan Toto-Tv:n maksuttomuus ei ole listalla. =/

Mitä mieltä nettiraati on kommenteista?

Vastaukset

Kirjoittanut

asialliseen suuntaan

ihan järkevän oloisia kommentteja nuo ovat. Tototv on vaikea paketoida, mutta ehkäpä jonkun Hustlertv:n sitä voisi yrittää. Ravien lähetysajat ovat sellaisia, että tilaa ei helpolla löydy. Joka tapauksessa lähetykset on saatava paremmin esille. Nykyinen malli on aivan järjetön.
Myymälänäkyvyys on iso juttu nyt ja erityisesti jatkossa jos v-pelit siirtyvät Fintotolle. Tuotteet näkyvästi esille ja kioskien myyjille kunnon koulutusta ravipeleihin liittyen. Samaten erilaisia tempauksia myyntipisteisiin. Netissä on jollain erotuttava ja saatava sitä kautta uusia pelureita mukaan. Jos esim. vertaa kävijämääriä Fintoton ja Veikkauksen sivujen välillä niin niissä on melkoinen ero.

Kirjoittanut

Arpajaislaki

Täytyy kuitenkin muistaa markkinoinnissa myös vastuullisuus, vai onko tarkoituksena tuoda maahan lisää uusia peliriippuvaisia? Uusi arpjaislaki taitaa jotain sanoa tästä markkinointiasiasta, vai eikö se koske monopoliyrityksiä?

Kirjoittanut

Reiderin Make

Antaa Maken nyt yrittää, Ilmarin housuja on vaikea täyttää, Ilmari kun veti 11-vuotta pelkkää nousua ja rakensi nykyisen Fintoton. Siihen tuskin Markku pystyy, mutta voi kääntää nykyisen laivan kurssin oikeaan suuntaan, koska nimenomaan Fintoto kaipaa asiakaslähtöistä toimintatapaa ja näkyvyyttä.

Kirjoittanut

Pallo hukassa kaverilla

* Fintoton toiminnan ydin on kuluttajamarkkinointi

Osoittaa ettei ole hajuakaan ydinliiketoiminnasta.

* Tärkeimpinä asioina hän pitää läpinäkyvyyden, reiluuden ja suunnitelmallisuuden tuomista Fintoton toimintaan

Jargonia jolla ei mitään virkaa. Lätinää jota lauletaan kun ei ole ymmärrystä busineksesta missä mennään.

* Myymälänäkyvyyteen ja verkkosivujen markkinointikäyttöön
on kiinnitettävä huomiota.

Verkkosivujen markkinointikäyttö ;) Ja sinnehän ne uudet asiakkaat eksyvät ensimmäisenä.

* Kertoo omaavansa erikoisosaamista siitä, miten
ostopäätökset syntyvät

Juu,vessapaperin. Kertokoon miten päätökseni v4-rivistä syntyy ;)

* Miettii, voisiko TotoTv hyödyntää markkinointiin ja
laittaa mukaan kanavapaketteihin

Kanavapaketteihin mukaan kylkiäisenä. Kukaan ei maksa mitään. Tosin markkina-arvo kanavapaketille on nolla.

Kirjoittanut

breiderin make

Hienoa MAKE!

Aiot unohtaa koko pelitouhun raveista, ruetaan vaan myymään mainoksia raveissa ja fintoton sivuilla :))

HIeno mies kertakaikkiaan, liekö koskaan edes lotonnut. Vedonlyöntihommista ihan pihalla, mutta onko oma syynsä että palkataan mies sysimetsästä??

Kirjoittanut

Samat kaikesta valittajat taas

..asialla.
Markkinoinnin ja myynnin ammattilaista haettiin.

Kun Ilmari oli hommissa, miestä pelkästään haukuttiin täällä palstoilla. Nyt tuntuu kommentteja lukiessa, että fiksumpaa kaveria ja mahtavampia saavutuksia saa hakea.

Kyllä Ilmari oli vähintään mies paikallaan ja vei useita asioita eteenpäin.

Nyt on valittu tarkoituksella kaveri joka todellakin osaa kuluttajamarkkinoinnin. Ei ravibusiness mitään salatiedettä ole jota pitää tutkia ja harrastaa 30 vuotta ennen kuin asiasta mitään tajuaa.

Ihan järkeviä teemoja kaveri viljelee, mutta saahan noista teksteistä tahallisen tai tahattoman väärinymmärryksen kautta väänneltyä tommoistakin soopaa kun tässä ketjussa on kirjoitettu.

Vasta teot näyttävät onko Breider henkilö paikallaan.

Kirjoittanut

Suuri myötähäpeä

tämän palstan kommentoijien puolesta.

esim.
"* Fintoton toiminnan ydin on kuluttajamarkkinointi

Osoittaa ettei ole hajuakaan ydinliiketoiminnasta."

Ei oo kyllä sitten mullakaan, voisitko sampo ystävällisesti valaista, mitä on Fintoton ydinliiketoiminta ellei pelien myymistä kuluttajille!

Kirjoittanut

Caamea de salaliittoteoria

Salainen maaffian haltuun saama muistio kertoo, että suomeen tullaan perustamaan lopulta yksi firma joka hoitaa koko pelitoiminnan suomessa. Sitä tulee vaatimaan EU valvonnan selkeyden vuoksi.

Tähtäin on 2015 - 2020...huhu tulee Sisilian hevosmiesten tietotoimistosta. Kaverin nimeä en tiedä, mutta sillä oli tumma tukka, pulisongit, lakerikengät, valkoinen paita ja vihelteli Kummisedän tunnusmusaa aina, kun ei puhunut oliiviöljystä tai hevosista.

Kirjoittanut

Kanavapaketin kylkiäiseksi

"* Miettii, voisiko TotoTv hyödyntää markkinointiin ja laittaa mukaan kanavapaketteihin"

Eihän Tototv:stä tosiaan kukaan mitään maksa kanavapaketissa, mutta se tuo kuitenkin sitä tv-näkyvyyttä ja ehkä jopa uusia harrastajia. Ei siitä kanavapaketissa mukana olemisesta ainakaan mitään haittaa ole, päinvastoin. Ja kanavalle voisi myydä mainoksia lähtöjen väliin sekä ennen ja jälkeen ravilähetysten.

Tätä samaa on ehdotettu jo vuosia Fintotolle, mutta aina on vastaukset olleet sellaisia, että ei Fintotolla ole resursseja tarjota käytännössä ilmaista kanavaa eikä mainontaa haluta ryhtyä. Mielenkiintoista nähdä, mitä nyt vastataan kun toimari ehdottaa samaa :)

Kirjoittanut

Väärin meni

Olisi pitänyt hakea ja palkata toimitusjohtaja eikä markkinointipelleä. Näitä talossa lienee jo ennestään riittämiin.

Nykyään markkinointi on paljon laaja-alaisempi käsite kuin pelkkä myyminen. Tähän voidaan mättää usean peen teoriasta tekijöitä esimerkiksi. Yksi näistä on tuote ja esim. tällä hetkellä se ei välttämättä ole kunnossa. Markkinointi ei ole pelkkää myynninedistämistä eli promootiota niin kuin tämäkin kaveri tuntuu väittävän. Asiaan pitää ottaa paljon laaja-alaisempi näkökulma ja antaa nykyisten markkinointipeleejen hoitaa promootio.

Kirjoittanut

Hyvin menee

Sampo: Tuon viimeisen viestisi jälkeen tekee mieli kysyä, että olitko se todella sinä, joka luonnehdit jonkun toisen juttuja ympäripyöreäksi jargoniksi tjms.? :D

Sinä käytit viestisi jälkimmäisessä osassa kahdeksan riviä toistamaan yhtä ainoata asiaa ja loppujen lopuksi et saanut esitettyä yhtään perusteltua näkemystä mistään.

Kirjoittanut

Grease

Ei liene minun vikani jos et ymmärrä. Laitetaan yhteen riviin jos sitten menee jakeluun.

Tarvittiin tj ei lisää markkinointipellejä.

Kirjoittanut

Miettiminen on hyvä asia

"* Miettii, voisiko TotoTv hyödyntää markkinointiin ja laittaa mukaan kanavapaketteihin"

Aika kauan kesti että taloon saatiin edes joku joka miettii mitä toto-tv:n kanssa pitäisi tehdä; tai siis tehdä muutakin kuin tehdä se kaikille vaikeammin saatavaksi.

Aikoinaan kun salausta edes suunniteltiin ja sen pystyttämiseen käytettiin mahdottomasti aikaa (=rahaa), olisin itse tehnyt vain yhden päätöksen: Toto-tv ilmaiseksi katsojille telkkuun ja nettiin.

Rahan kaivaminen tähän asiaan olisi sitten alkuvaiheessa hoitunut markkinointibudjetista. Noin vuoden jälkeen tuo päätös olisi niin sanotusti maksanut itse itseään takaisin.

Kirjoittanut

Asia ollut esillä

Eiköhän asia ole ollut esillä Ilmarilla ja Kosanderilla. Taustalla lienee asioita miksi päädytty nykyiseen ratkaisuun ja tullaan taas kerran päätymään.

Kirjoittanut

mikä vika tuotteessa?

Miten Suomen toto-pelit tuotteena eroaa esim. Ruotsin toto-peleistä niin, että sitä olisi muka mahdoton myydä?

Kirjoittanut

V-pelit...

Heja heja..

Jutun lopussa toimitusjohtaja 3 kuukauden kokemuksella nostaa V-pelien siirtymisen valtavaksi asiaksi, totta, se on valtava asia, mutta enemmän uhka, kuin mahdollisuus. Enemmän on sisäisiä heikkouksia, kuin vahvuuksia.

Antaapa papru-ukko pienen piikin veikkiksellekin - johtamistapa on toinen, kun on lotto ja muitankin pelejä, kun heppapelit :D :D...

Onkohan olemassa sellaista hienoa laskutoimitusta, mitä maksaa, kun V-pelien vaihdot putoavat 2012 vuonna 30% ja siitä sitten vähitellen varmaan nousevat muutaman prosentin vuodessa, kun fintoton dynaamiikka rupeaa puremaan.

Näen todellakin tämän v-pelien siirtymisen veikkauksen ylivertaisen kattobrändin alta syrjityn "toto"-brändin alle suurena uhkana raviurheilun tulevaisuudelle.

Varmasti Fintoto pystyy tuon pienemmän toteutuvan v-pelivaihdon pyörittämään pienemmillä kustannuksilla, mutta ei kait näkemäni totaalivaihdon roima pudotus voi olla vaikuttamaan kokonaishevospelikertymään?

Sanon vain, että huhhuh ja laskelmien ja perus swotin piirrustuksiin...

ja vielä... nyt on oikeasti markulla, jannella ja pertillä kiire, jos meinaa, että myyntiverkosto ja myyntiorganisaatio on kunnossa 1.1.2012

Kirjoittanut

PILOT puhuu asiaa

Matala kynnys.

Kirjoittanut

Mitä on tapahtunut?

Nostetaanpa tätä viestiä ylös. Vettä on virrannut ja lintuja lennellyt, mutta miten nämä Breiderin lausunnot ovat näkyneet käytännössä?

Kirjoittanut

2 asiaa

Markku Breiderin aikana on organisaatiossa on vaihdettu yksi henkilö, palkattu pari aluevastaavaa ja tehty kolme uudistusta;

Ulkomainen pelitarjonta on tullut mukaan (tämä tosin Halinen-Koskenniemi akselin toimesta).

V4-pikapelin brändi on muutettu ja tuotteen uusi nimi on Salama.

Livekuvan lähettämisestä vastaa nykyään Digita.

Kirjoittanut

sanoista teoiksi

Breider puhuu ja puhuu, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Jos Fintotolla olisi oikea hallitus. Siis hallitus, joka koostuisi ammattilaisista niin A, Breideriä ei olisi koskaan valittu ja B, jos olisi valittu niin nyt viimeistään hän saisi potkut. Tietenkään Fintoton hallitus ei voi potkuja antaa, koska tällöin valitsijat pj. Kaikkonen etunenässä joutuisivat myötämään oman hölmöyden, ja sehän on Fintotolla kiellettyä.

Onneksi kello käy ja kohta Fintoton hallitus hajoitetaan ja Kaikkonen saa lähdöt. Uusi hallitus varmaan erottaa Breiderin sitten ensi töiksi. Kädet ristiin että näin käy.

Kirjoittanut

kolmannet potkut toden sanoo

Se raideri sai jo potkut siitä hammastahnavirmasta ja tiimarista, varmaan kohta myös fintotosta.

Kirjoittanut

Markkinoinnista puheen ollen

En todellakaan haluaisi kesken ravien kovaäänisen (kuka korvaa kuulon) mainoksen yllättäen toistuvasti hyökkäävän. Silloin kun haluaisin näytettävän hevosia, päivitettyjä kertoimia ja kuulla viimehetken aikoja paljonko on aikaa pelata.

Kirjoittanut

kohteet

Te saate kehitellä pelejä miten lystäätte.Mutta jos hevosia meinaatte pelata niin pitäs parantaa niiden tasoa.Ketä kiinnostaa vajaat lähdöt,joissa 2-4 pelattavaa loput raakkeja.Pitäis saada tasokkaampia lähtöjä aikaan ja sitä kautta mielenkiintoa lajiin ja peliin.

Kirjoittanut

Arkikäytäntö

R-kioskeilla tai Cittareissa seuranneena totopelit ovat se joka jää kaiken muun sälän jalkoihin´usein myyjät eivät edes ymmärrä totopelin ideaa viime hetkellä et esim. saa peliä sisään kun kaiken maailman hilavetkuttimien ostajat on edellä ja on yksi myyjä ja yksi kassa.
Veikkaus vie lotollakin loput paikat.