Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Mikkelin sanktiot rataepisodista?

Tuliko niitä koskaan?

Linkki 'Mikkelin 75 ravit kekseytettiin' (http://www.lansi-savo.fi/urheilu/ravit/mikkelin-ravit-keskeytettiin-116593)

Vastaukset

Kirjoittanut

Mikkeli

menettää yhdet 75 ravit ensi vuonna? Korjatkaa jos olen väärässä...

Kirjoittanut

eiköhän

siinä itse keskeytyksessä ollut tarpeeksi sanktiota, aika iso monttu tuli varmasti. Muutenkin radat on jo pua auki. Kannattaisi keskittää ne energiat siihen ettei näin varmasti ikinä tule enää käymään.

Kirjoittanut

Jaa-jaa

Kyllähän keskeytyksestä pelkästään radalle ja hevosenomistajille sanktioita tulikin, mutta entä ne, joiden vastuulla ravien järjestäminen oli. Tuskin heille ollaan kuitenkaan suunnittelemassa Hippoksen kultaisen ansiomerkin myöntämistä, vaikka se joskus tuntuu aika löyhässä olevankin.

Kirjoittanut

Kullä sanktioita tuli

mutta meille jotka rahtasimme hevosemme Mikkeliin. Kyllä kai sitä piti voida luottaa siihen, että ei näin tärkeissä asioissa pelata riskipeliä. Iitin miehiltä voisi ottaa oppia, jos näyttää vähänkin siltä, että ei voida järjestää turvalliset ravit niin silloin ravit siirretään ennenkuin on myöhäistä. Varmaan oli Iitin miehilläkin korkea kynnys ajaa Kausalassa helluntairavit kun niitä on ajaettu siellä 100v sotavuosia poislukien. Hyvin toimittu.

Kirjoittanut

Sanktioita olisi pitänyt tulla järjestläjille

kunnolla. Itse silloin epäilin, että maton alle homma lakaistaan ja näinhän siinä on nyt tehtykin. Jos tällä tavalla vielä ajatellaan, kuten eepi kirjoitti, että "kyllähän sanktioita tuli tarpeeksi, kun joutuivat keskeyttämään" niin kyllä ainakin minua aika paljon karmii ajatus, että näinkö se sitten aina vaan menee?

Otetaan riski ja töpätään, mutta suurimmat häviäjät ovat hevosenomistajat, sitten pelaajat ja vasta viimeiseksi ne, jotka riskin otti?

Kirjoittanut

mitä

sitten pitäisi tehdä, sekö raviurheilua auttaa että lyödään lyötyä ja Mikkeli konkkaan vai? Minusta pitäisi keskittyä siihen delegaatioon ketä kävi tarkastamassa radan ja näytti vihreää valoa raveille. Ja kenkää tietysti sille ketä vaihtoi rataeläinlääkäriä kun ensimmäinen sanoi ettei voida ajaa. Tuskin sitä maton alle on lakaistu, kun taas pahat kelit koittavat niin eiköhän siellä eri miehet/naiset ole asiaa tarkastamassa.

Kirjoittanut

suomeksi

siis ei rataa tosta enempää pidä rankaista vaan henkilöitä.

Kirjoittanut

Eepi

Enkö tuossa sano, että olisi pitänyt tulla järjestäjille?

Kirjoittanut

Tuskin? Ehkä?

Siellä oli ensin ihan oikeat henkilöt tarkastamassa, mutta ne vaihdetiin, kun he sanoivat, että rata ei ole ajokunnossa.

Järjetäjillä tarkoitan juurikin pomoja, jotka kunnian ottavat voiton hetkellä ja piiloutuvat, kun pitäsi ottaa vastuuta.

Summa summarum. Samat tyypit siellä jatkaa. Sanktioita nolla. Hyvät veljet ei toisiaan lyö ja kun asenne on tuo, että haukutaan sanktioista kysyjä ennen johtajia, niin sama juttu jatkuu hamaan loppuun asti ja on jatkunutkin jo vuosikymmenestä toiseen. Mikkelin rata on keväisin ja syksyisin Suomen suurimpia vitsejä.

Kirjoittanut

Mikkelin

sanktioista mielestäni puhuit? Mut jos mitään ei muutu niin menee väärin ilman muuta.

Kirjoittanut

niinhän

sen pitäisi olla et yksi ja sama porukka käy paikalla jos ja kun kelit aiheuttavat ongelmia, radan oma poppoo ei pysty olemaan puolueeton. Kaiken järjen mukaan jotain asian eteen on tehty muttei se nyt ihme ole jossei kesällä asiasta mitään kuulu. Kyllä siinä järjestelmäkin vialla on et annetaan tälläisille flopeille edes mahdollisuus.

Kirjoittanut

Ikävä tosiasia vaan on

että jos kesällä ei asioista mitään kuulu, niin tyypit vetää vain rahat taskuunsa. Sanktioita annetaan vaikka sitten marras-joulukuussa, kun Mikkelissä ei edes järjestetä raveja :)¨

Sinällään ymmärrän, että sanotaan, että "rataa ei saisi rangaista" mutta kun näkee miten nihkeää hevosurheilupuolella on tehdä johtajavaihdoksia, niin kai se loppupelissä tulee olemaan niin, että jokainen yrittää hyötyä joka-asiassa vain itse kaikesta ja muut kääntää siksi aikaa aina katseensa toisaalle.

Mikkeli oli joskus "maailmanennätysrata". Nykyäänhän se ei sitä enää ole. Varennen ennätys on ajettu useaan kertaan puhki toisaalla. Ei auta edes pilkuttaminen 5/8 mailin radasta tai tonnin radasta. Molemmilla radoilla se on rikottu. On toki Suomen nopein rata, mutta se ei paljon ole nykyään enää sekään.

Kirjoittanut

koskeehan

tämä muitakin ratoja. Mikkelistä ei kauaa mennyt kun Lappee muistaakseni perui vaikka lähellä olisi ollut täysin kilpailukuntoinen rata, Kouvola. Synkkiä suorituksia raviurheilulle kun ei ajoissa voida kohdata totuutta.