Kuka oli onnistunut näin mahtavan, joskin lyhyen raviosion saamaan tähän varmaan melko katsottuun ohjelmaan. Parasta ravihomman mainosta sitten Riitta Väisäsen ja Riina Rekilän esiintymisen TV:ssä!
Vastaukset
Kirjoittanut Raimo K
samaa mieltä
Toimittajan iloinen innostus asiaan oli mukavaa seurattavaa, myös Tonin kiihkoton kerronta oli plussaa lajille ja sen tunnettavuudelle.
Kirjoittanut WideReceiver
Jos ohjelma meni ohi...
...niin sen voi katsoa YLE Areenasta, ohjelma oli TV1 Puoli Seitsemän 29.09.2011. Ravijuttu alkaa siinä vähän 10min kohdan jälkeen.
Kirjoittanut Katselija
Juu kyllä oli
ihan hyvä juttu, kiinnostavaa katsottavaa, kohdalta 10.54 alkaa.
LinkkiPuoli seitsemän (http://areena.yle.fi/video/1317313471278)
Kirjoittanut ytjaa
reps lol
vai että 800000 suomalaista käy raveissa, muhahahah
Oli tosi hyvää peeärrää raviurheilulle. Positiivinen pätkä, joka oli selvästi suunnattu juuri asiaan vihkiytymättömille. Toimittajakin oli nielaissut koukun matoineen syvälle, kun julisti raviurheilun ilosanomaa katsojamääristä ym. Pointsit sille, joka tämän pätkän oli tähän ohjelmaan saanut järkättyä.
Kirjoittanut anna lyysi
toni toni
Taas näkyi mikä kultakimpale toi Toni meille on. Ei varmaan olis ollut toi nuori naistoimittaja niin innostunut raveista ellei Toni osais just oikeella tavalla sitä omaa innostustaan levittää.
Tietenkin plussat myös Hippoksen viestintään, jolla varmaan on sormensa pelissä, että tällainen osio yleensä tehtiin.
Kirjoittanut outsider
ytjaa, mikä hymyilyttää?
"Ravit ovat Suomen toiseksi suosituin urheilulaji katsojamäärällä mitattuna. Raviradoilla raveja seuraa vuosittain noin 800.000 katsojaa. Hevospelien kokonaismyynti vuonna 2010 oli yhteensä 243,3 miljoonaa euroa, josta Toto-pelien osuus oli 193,9 miljoonaa euroa."
Siitä en tosin mene takuuseen, että kaikki katsojat ovat suomalaisia.
Kirjoittanut Timo
Hienoa
Katselin ohjelman ja oli hyvää mainosta raviurheilulle.Kiitos tästä.
Kirjoittanut miksiköhän
tällaista
ohjelmaa sitten mitenkään markkinoitu mediassa millään lailla.
Kirjoittanut anna lyysi
markkinoitu kenelle
Millä lailla markkinoitu? Yle kai markkinoi omia ohjelmiaan omilla kanavillaan. Kultakypärät facebook-ryhmälle tuli tähän linkki, mutta eihän tätä ravi-ihmisille tarvinnutkaan mitenkään markkinoida, koska kohderyhmä on vähän eri.
Kirjoittanut Heppa mamma
oli mukava
lähestymistapa raviurheiluun, Toni on huippu.
Hevosten nimien syntyhistoriasta Toni kertoi, että kasvattaja antaa sen varsalleen, ja toimittaja kertoi jonku tuttavansa voittaneen pelkästään erikoisen nimen omavaa pelaamalla, joten siitä johtuen mainittiin Lahdessa 2:lähdön hevosten nimiä, esim, Seppälän Narri.
Kirjoittanut Ihan
Hienoa
Jo pidemmän aikaa ajattelin, että tuollaista miellyttävän puhetavan ja julkisuuskuvan omaavaa julkimoa pitää käyttää enemmän pr-hommissa, nythän on alettu, hienoa. Hyvä pätkä!
Kirjoittanut vanha patu
Todella hyvä ja positiivinen
Täytyy sanoa että kun vanhaksielää näköjään näkee jotain uutta. Hieno kokonaisuus koko tiimiltä. Tonilta, Toimittaja naiselta kute myös tältä laulajatytöltä, sekä tältä vakio toimittaja parilta. Hienoa olen henkilökohtaisesti otettu näkemääni.
Kirjoittanut Supliikki
Toni on kyllä
miehistynyt ja erittäin hyvä supliikkimies ! Siitä nyt hippoksen suuretherrat iskekää kiini ennen kuin mäkijoukkue vie miehen. Hommatkaa Tonin valmennukseen niin hyvä hevonen että heppu ei voi hävitä, tai ainakin niin hyvä että voittaa useammin, sitten vaan valjakon markkinointi käyntiin. Tai sitten Toni kokopäivätoimiseksi markkinointimieheksi raviurheilulle ! Tuota EI saa missata !
Kirjoittanut tjuu tjuu
Tosi on, mutta...
Asiaa auttaisi jos hevosenomistajat käyttäisivät Tonia enemmän lainakuskina. Ainakaan sisäradalle ei Toni ole kait miltei koskaan pussiin jäänyt, tullut ainakin useammin sitä kautta ohitetuksi kylläkin...
Kirjoittanut tuurijuoppo
ei ei
Ennemmin en markkinoisi hevospelejä ne aiheuttaa vaan peliongelmaa. Itsemurhia, juopumista ukkoutumista pelipisteissä...
Kirjoittanut Aamuvirkkuinen
Hei Haloo!
Jokainen Veikkauksen mainos 10 miljoonan euron päävoitosta tekee 10-100x enemmän tulosta kuin tuo sinällään hyvä juttu.
Ero on siinä, että mainokset huomataan ja moni pelaa lisää niiden takia, mutta bongatkaapa tuon jutun takia raviradoille lähteneet pelaajat ja niiden pelaamat summat.
En halua olla pessimisti, mutta yks Olympiavoittajan tai muun kertomana telkkarissa silloin tällöin ei juurikaan vaikuta pelaamisen määrään. Tuossakin jutussa yks oli käyny raveissa, mutta pelaamatta. Oli silti expertti, ku oli alaa opiskellu.
"Raveissa on kivaa vaikkei pelaisikaan" ei taida olla paras strategia jatkoon ihan noin myynnin kannalta.
Kirjoittanut Meikä vaan
ytjaa muhahahah
Kun Suomessa juostaan 600 ravit vuodessa ja sanotaa vaikka että niissä käy keskimäärin 1333 katsojaan (mikä kuulostaa ihan normaalilta) niin sehän tekee yhteensä sen 800000, eikös vaan?
Kirjoittanut Siksax
Tuplakärryt
Hyvä pätkähän tuo oli. Rennosti tehty, ilman alaan vihkiytyneiden termejä, joita suuri yleisö ei edes tunne. Tuo tuplakärryillä ajeluhan oli esillä myös Korkojen kanssa ohjelmassa(vai, mikä se ohjelma on), ja myös urheiluruudussa, jossa Peetu Piiroinen ajeli Janne Korven kanssa. Siinä olisi tuote, jota voisi markkinoida mm. yrityksille oikein kunnolla. - No, tästäkin on puhuttu jo vuosia.
Kirjoittanut edellä
urheilu
"Raveissa on kivaa vaikkei pelaisikaan" ei taida olla paras
strategia jatkoon ihan noin myynnin kannalta.
Tämä on juuri se oikea lähtökohta lajin kannalta. Ei sitä väkeä sinne sillä jatkuvalla pelin tyrkytyksellä ainakaan saa kun pelata voi muualtakin.
Kirjoittanut aamun virkku
Urheilu edellä?
Ok, no mennään sit kaikki paikan päälle kattomaan raveja, muttei pelata lainkaan. Tai pelataan siis vaikka lottoa ja nautitaan ravien tunnelmasta.
Aivan nerokas yhtälö, ei voi muuta sanoa. Tosin näinhän nyt toimitaan ja ei voi kuin kehua hienoja tuloksia ja ravien urheilullisuuden kehittymistä.
Kirjoittanut Pelluuri
No ei se
väki sinne katsomoihin eksy jos raveja pelaamisella mainostetaan, siinä täytyy myydä juurikin niitä elämyksiä. Kyllä ne sitten pelaa jos ovat pelatakseen. Mutta pelaamisella sinne ei ketään uutta naamaa saa houkuteltua, se on varma.
Kirjoittanut uamun virikku
Elämyksen sisältö
Eiköhän se elämys tule jännityksestä. Halvimmalla sen saa pelaaamalla. Omistaminen on toki toinen mahdollisuus. Montako ihmistä tunnet jotka tulevat raviradoille viikosta toiseen vain hienoja kisoja katsomaan?
Kirjoittanut laskelma
mikä kannattaa
Totta, että pelaaminen on paljon halvempaa jännityksen hakemista kuin omistaminen, mutta kyllä rata hyötyy siitäkin yleisöstä, joka ei tee kumpaakaan.
Olen joskus laskenut näitä asioita kesäradan näkökulmasta. Arvaatkaa kumpa on raviradalle kannattavampi.
Pekka vie vaimon ja lapset raveihin. Pääsyliput 2*5 €, makkaraa koko perheelle, kaljata aikuisille ja lapsille jätskiä ja myytä hyvää yhteensä 30 €. Kaikkiaa päivän budjetti 40 €.
Veikko jää kotiin ja pelaa netissä samoihin raveihin 100 eurolla.
Kirjoittanut aamun virkku
Totta tuokin
Ja kesäraveihin perheen saa kerran kesässä. Kahvissa ja makkarassa kate on lisäksi pieni, ja työvoima toimii talkoohengessä. Mutta sitten kun lähdetään Teivon ilmaisraveihin ja ostetaan karkit Siwasta matkalla niin matikka muuttuu.
Ja jos lapset ja vaimo saavat päättää niin mennään mieluummin elokuviin tai vuokrataan video tai imuroidaan se ja ostetaan naposteltavat kaupasta tai kioskilta. Tai sitten tilataan pizza kotiin.
Kirjoittanut Syväjää Potilas
Analyysia
Ainoastaan hanakaljassa on hyvä kate.
Itse en seuraisi raveja jos pelaaminen olisi poissa, ja veikkaan ettei seuraisi 90% muustakaan väestöstä.
Ei kukaan tule raveihin kisoja katsomaan, ei ainakaan iltaraveihin. Tai kuka kiertää 3 ravit viikossa vain katsellen ylväitä kisoja? Ei kukaan.
Kisat ovat heikkotasoisia ja monesti myötähäpeää aiheuttavia, pelivaihdot jakautuvat pieniksi useaan palaseen minkä vuoksi ei enää minnekkään saa kunnon painetta (paitsi joku 5000e bonus v75)
karkoittaa myös pelureita jatkuvasti.
Itselleni tosin on ihan sama tuleeko sinne joku talidomi tölläämään vaan kisoja ilmaisraveihin, vaikka kate olisi 0. Jokainen "hihhuli" jos näin hauskasti ilmaistaan, mikä radan varressa näkyy tototv-kuvista on plussaa.
Suomessa ravien markkinointi on sitä, että joku kertoo tv:ssä suurimpien kisojen alla (kunkkarit) veden olevan ilmaista, ja kun kisoihin menet maksaa lämmin litku verrattain paljon 3e, ja kuumana päivänä siitä saa hyvin kiskottua vielä vähän ylimäärästä.