Kirjoittanut Sally
Pysyvä linkki tähän keskusteluunKoivikon Kalle
eikös sääntö ole jotta 100m ennen lähtölinjaa pitää olla lähtöauton takana siivekkeessä? Lähtö kuiutenkin hyväksyttiin.
eikös sääntö ole jotta 100m ennen lähtölinjaa pitää olla lähtöauton takana siivekkeessä? Lähtö kuiutenkin hyväksyttiin.
pitänyt muutenkin lykätä minuutilla koska koivikon kalle oli vielä tallikurvissa kun on oli 15sekuntia aikaa lähtöön. tuomareiden moka joten ei ottanu takas.
inhottavalta kun lähes joka päivä räikeitä tuomarivirheitä menee läpi, ei voi käsittää. Tätä on vuositolkulla jatkunut ja loppua ei näy. Jalkapallossakin ottivat käyttöön maalikamerakuvat, raveissa ei kehitystä ole tapahtunut vuosikymmeniin.
Yleinen ohjeistus on, että pitää olla siivekkeen takana sata ennen starttia, mutta tuomaristo päättää otetaanko takaisin ja siitä ei voi valittaa.
tässä valitan ;)
on tullut monesti itsekin asiasta valitettua :)
Tarkalleen siis "vastalausetta ei voi esittää tuomaristolle" jos lähtöä ei palauteta.
- 53.1. Lähdön hyväksyminen
Jos lähtöä ei kutsuta takaisin lähettäjän, päälähettäjän tai kilpailutuomariston antamalla merkillä, lähtö hyväksytään eikä vastalausetta sitä vastaan voida esittää.
en viiti valittaa tuomaristolle saakka. Ihmetys vain on valtava lähes illasta toiseen näiden tilanteiden osalta. Kuinka ne pystytäänkin vetämään näin vihkoon. Eilenki 15s ennen starttia KK oli vielä saamassa hoitoa tallikurvissa. Siinä vaiheessa ajattelin että seuraava kuulutus on lähtö palautetaan, koska oli selvää ettei siivekkeen taakse tuolta ennätä. No, - eipä kuulunu mitään. Sit kun oli n.200m starttiin, Kalle varmaan 100m päässä autosta. No - vielä ehtii palauttaa ajattelin. Eipä kuulunut mitään. Aloin kummastella miksi pitää odottaa hetkeä jolloin on sata metriä starttiin koska on selvää ettei millään ehätä siiven taa. No sit 100m starttiin, Kalle 30m siiven takana. Miksi piti tänne saakka odottaa uusinta tuomiota? Ees tullu koko tuomiota vaikka tuon räikeämpää sääntörikettä oo olemassakaan :)
Sallyllä on mennyt vähän vellit ja puurot sekaisin.
Ensinnäkään valjakon ei "pidä" olla vaan "tulee" olla siivekkeen takana 100 metriä ennen starttia.
Jos kuski ei sinne ehdi minuutissa ja eikä häiritse muita eikä saa etua niin lähtöä ei tarvi palauttaa. Joskushan on nähty kun joku tulee parisataa metriäkin muita jäljessä jo startissa.
Sensijaan heijaava lähtötapa tai jättäytyminen aiheuttavat joko uusinnan tai rangaistuksen.
jos ei aiheuta itselle selvää etua niin jenkun ottaa sakot väärästä lähtöradasta
tässä tapauksessa jättäytyminen antakoot vaikka satameetrii muille hyvää
kun rupee toi vastus kovenee :)
tämä olkoon viimenen viesti tähän artikkeliin mut eikös kympillä oo aika hankala valita lähtöpaikkaa jos eestä lähtevä ajelee perästä kaasu pohjassa siivekettä kohti
just mää tarkotin et väärälähtörata mut onneks pääsee kolmosen takaakin
Tuomareilla on vain oikeus katsoa, onko siitä haitta muille ja hyötyä hevoselle siitä jättäytymisestä/myöhästymisestä.
Tuomaristo voisi tosin olla hereillä tämän valjakon kanssa paremmin, koska tällähän on jättäydytty tarkoituksella myös lähdöstä. Esimerkiksi Vermossa 9.7.2014 kun se sivusi SE:tä sillä ei ajettu koskaan tarkoituksella lähtösiivekkeen taakse, vaan se lähti toisesta rivistä, vaikka numero oli 5. Hevonen kävi kuumana ja kuski ei halunnut mennä puomiin. Tuomaristo voisi olla asiasta hereillä vastaisuudessa?
Linkki 'Vermon jättäytyminen 9.7.' (http://tototv.icareus.com/web/guest/archive?fileId=9842495)
Keneltä se on poissa jos hevonen ei häiritse ketään ja kuski haluaa ajaa siitä parhaasta sijoituksesta?
jos se jättäytyvä valjakko itse siitä hyötyy.
onko joltain se pois.
kyllä siltä pelaajalta joka on ottanut sen huomioon pelatessaan pelejään.
Laitoin Koivikon Kallelle kolme varmistusta sen takia, koska otin lähtölaukan riskin huomioon. Jos olisin tiennyt, että jättäytyy ja lähtö hyväksytään siitä huolimatta, niin olisi kelvannut varmaksi.
...tule lähtölaukkaa? Ja kait on ravikilpailujen tarkoituskin että ravataan?
Muutenhan se jättäytyvä antaa tasoitusta muille, eikö vaan?
Tästä on ollut puhetta aikaisemminkin. Monesti se valjakko saa juuri etua, ettei tarvitse mennä puomiin. Tulee nimittäin laukka. Kun se saa jättäytyä ja kiertää ravikilpailusääntöjä, se itse hyötyy siitä.
Jos kaikki lukisivat ravikilpailusääntöjä kuten tuulipuku, niin tarvittaisiinko niitä ollenkaan? Mitä sillä lähtöautollakaan tekee. Kaikki vaan jättäytyy ja sillä hyvä? :)