Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

HURJA INTO RUOTSALAISILLA

Kyllä on Ruotsalaiset innolla mukana tammikuussa. On päivän selvää että pisteiden mukaan esim. 12 hevosen lähdössä juoksee aina 8 Ruotsalaista hepoa. On niillä niin paljon enemmän vaan pisteitä. Tulee Ruottalaisten juhlat tammikuussa.

Linkki Proposition ilmot (https://www.travsport.se/sprop?kommando=tevlingsdagVisa&valdTevlingsdag=519422)

Vastaukset

Kirjoittanut

----

Niin, ennen ei voi sanoa. Pitää nähdä ketä sinne on ilmoitettu. Saattaa olla vaikka jotain raatoja, joiden valmentajat ovat miettineet, että ilmoitetaampa, jos muut eivät.

Kirjoittanut

Realismia

Ruotsalaiset hevoset ei riitä täällä. Kun kerran orlando croftitikin pitää niitä pilkkanaan niin miten voisivatkaan.

Kirjoittanut

Mennyt ohi

Milloin Orlando Croft on pitänyt yhtään hevosta pilkkanaan? Ai niin muistin, että Suur-Hollolassa piti Suomessa syntyneiden "parhaimmistoa" pilkkanaan.

Ruotsissa valmentavat suomalaiset käyvät harjaamassa isoimmat rahat, kannattaa lähteä vähän huonommillakin hevosilla kerrankin Ruotsin 75:seen, kun se ajetaan Suomessa.

Kirjoittanut

mitenkäs

se Suur-Hollola voittaja on viime aikoina pärjäillyt Ruotsissa ?

Kirjoittanut

Suomen Mestaria

Vastahan se noukki Solvallasta 11 000 euron ykkösen.

Kirjoittanut

lähtisit varmaan sinäkin

Leikitäänpä ajatuksella, että Nurmos saa mukaan 10 hevosta, on ollut 75-lähdöissä useampiakin, niin paljonko hän kuittaa ATG:ltä "starttirahaa" pelkästään siitä, että hevoset käyvät esittelyssä juoksematta metriäkään kilpaa?

Paljonko Nurmoksen hevosten omistajat kuittaavat ATG:ltä takuuvarmasti, vaikka kaikki hevoset hylättäisiin?

Paljonko suomalainen treenari ja omistaja kuittaavat saavuttuaan Rovaniemeltä kilpailemaan ja lähtevät kotimatkalle ryhmälähdöstä 7. sija "matkaeväänään"?

Kovin on erilaiset lähtökohdat. ;)

Kirjoittanut

Ja entisestään vähenevät rahat Suomessa

Ajakaa lustaa ja prepareita jopa 75-tasolla, niin ajatte lopulta kahvipaketeista, kun palkinnot rahoittavat pelaajat kaikkoavat pois. Ruotsissa tämä on tajuttu, suomalainen on vähän jästipäisempi ja täytyy käydä Siperian kautta aina opettelemassa nämä asiat.

Kirjoittanut

tosiaan eri vivahteita raviurheilussa

ATG maksaa 15000Kr jokaiselle Ruotsin rekisterissä kilpailevalle hevoselle pelkkiä kipurahoja, jos viitsivät Vermoon lähteä kilpailemaan. Ei ihme jos tuo 1600e osallistumis bonus kiinostaa ruotsalaisia. Vähän eri lähtökohdista kilpailaaan Ruotin puolella.

Kirjoittanut

tuentaa

Sehän on sitte niinku yrittäjät vs. maatalousyrittäjät, eli toisia tuetaan ja toiset joutuu pärjäämään omillaan.

Kirjoittanut

Normaali käytäntö

ruotsin V75-lähdöissä. Hevonen joka ei sijoitu rahoille saa kuljetustukea kilpailumatkoilleen. Turha siis pillastua.

Kirjoittanut

yrittäjälle

"Sehän on sitte niinku yrittäjät vs. maatalousyrittäjät, eli
toisia tuetaan ja toiset joutuu pärjäämään omillaan."

Ryhdy maatalousyrittäjäksi! Saat ainaki minulta täyden tuen.

Kirjoittanut

Ei pillastuta

Rekkamiehella tiedoksi, että kyllä tuo vähän poikkeaa normaalista käytännöstä.

Yleensä 75-raveihin matkaava saa kuljetuskorvausta kun edestakainen matka kotiradalta 75-radalle on vähintään 600km, korvaus on tällöin 2500 kruunua. Maksimikorvaus on 6000 kruunua kun matka on vähintään 1400km. Myös suomalaiset saavat korvausta lähimmältä "maa-asemalta" 75-radalle kertyvien kilometrien mukaan.

Vermoon tulevat hevoset tuovat valmentajalle 15000 kruunua kunhan hevoset ovat olleet esittelyssä. Omistajat saavat 5000 kruunua/hevonen käytyään esittelyssä, vaikka hevonen jäisi esittelyn jälkeen pois. Sama summa kilahtaa tilille, jos hevonen ei riitä startissa palkinnoille.

Rovaniemeltä Vermoon matkannut valjakko sijoittuessaan rahasijojen ulkopuolelle ei saa edes lämmintä kättä järjestäjien taholta.

Tallikahviosta tosin valmentaja ja omistaja voivat saada pullakahvilipun kimppaan. Valjastaa he toki saavat tallialueella, jos kuljetuskaluston vieressä sattuu olemaan tilaa. ;)

Kirjoittanut

pikku täsmennys

Siis valmentajille tuo 15000 kruunua/hevonen.

Kirjoittanut

V75-käytäntö Ruotsissa?

Nyt ku on on Ruottin V75 Vermossa ja laivamatka pitää kuitenkin maksaa, niin kai korotettu matkatuki ATG:ltä on perusteltu.

Jos jollekulle on yllätys, että raviasiat ovat Ruotsissa paremmin ja se on epäoikeudenmukaista, niin millähän planeetalla ovat eläneet... Ja miksi Fintoton pitäis just tälle kierrokselle maksaa extraa?

Kirjoittanut

lievä korotus

En tainnut mainita mitään epäoikeudenmukaisuudesta sen paremmin kuin yllätyksestäkään, mutta suurimmalla osalla tämänkin palstan lukijoista ei ollut näistäkään mitään tietoa.

Normaalisti 0-6000 kruunua, nyt kaikille 15000 kruunua, kaippa sille perustelunsa löytyy, Idioten voisi kertoa vaikka pari ja sovitaan, että laivamatka on yksi peruste. Tosin se peruste on jo 10000-15000 kruunun arvoinen.

Kysymyksen pitäisi ehkä kuulua: Millä Fintoto pystyisi yleensä millään kierroksella maksamaan mitään extraa?

Olisiko pieni kuljetustuki (100-200 €) pitkämatkalaisille, suuntaan tahi toiseen, jokin erikoinen extra?

Kirjoittanut

Toinen peruste

Toinen peruste ATG:lle maksaa valmentajille laivamatkan lisäksi on matkasta aiheutuva taloudellinen kulu. Yöpymiset maksavat, hevostenhoitaja pitää ottaa matkalle ja kotimaassa saatetaan tarvita sijaisia, jotka maksavat myös. Eli paljon kalliimpaa lystiä kuin vain kilometrikulu.

Kirjoittanut

peruste sekin

Paljonko tulee kuluja kun Kari pistää hevoset autoon Halmstadissa ja käy "pikaisesti" Bodenin 75-karkeloissa? Paljonko moiseen reissuun mahtaa kulua aikaa?

Pääseekö Timo Tukholmasta ehkä halvemmalla ja nopeammin piipahtamaan Vermossa?

Enkä aja nyt takaa sitä että Timo nettoaa Vermon reissusta enemmän kuin Kari, vaan sitä, että ATG mahtikorvauksellaan varmistaa Vermoon tulevaksi mahdollisimman paljon ruotsalaishevosia ettei vaihdot romahtaisi.

Sama ajatus on takana maan sisäisissäkin matkakorvauksissa, saadaan hevosia mukaan ympäri Ruotsia ja mielenkiintoisia lähtöjä pelattavaksi.

Tämä olisi ehkä piristysruiske Suomenkin 75-raveihin ja varsinkin Vermon unettavaakin tylsempiin keskiviikon "jännityskamppailuihin".

Odotellaan mielenkiinnolla Fintoton mahdollisia toimia saatuaan kaikki hevospelit haltuunsa.

Kirjoittanut

Hyvää Uutta Vuotta!

Tuota voisi pohtia, mutta toisaalta hyvällä kannattaa tulla pitemmänkin matkan päästä jos palkinnot ovat kohdillaan. Tollanen matkatuki on aina siitä hankala, että jos se lisää matkustelua, se lisää alan kokonaiskustannuksia ja on pois palkinnoista.

Oliskohan parempi ratkaisu tässä taloustilanteessa muuttaa sarjamäärityksiä ja panna 65 kesäks kiertoon?

Kirjoittanut

Veronmaksajien piikkiiin

"Sehän on sitte niinku yrittäjät vs. maatalousyrittäjät, eli
toisia tuetaan ja toiset joutuu pärjäämään omillaan. "

Pitäisi olla tukiaisilla elävä jo kolmannessa polvessa, eli peritty maatila, jossa sitten peritylle omaisuudelle veronmaksajat maksavat koron. Ei normaali sukankuluttajalla muutoin ole varaa. Tietysti kannattavaa on ostaa maatila velaksi ja veronmaksajat sitten maksavat lainanlyhennykset ja korot velasta tukiaisten muodossa, näinhän monet tosiaan tekevät.

Itse aiheesta, sunnuntainako lähtölistat ovat valmiit 7.1 raveihin?

Kirjoittanut

Iltapäivän puolella

Ilmo päättyy kymmeneltä, joten veikkaisin, että viimeistään joskus yhen nurkilla (klo 13) on valmista. Tuskin ennen kahtatoista. Jos tekevät jotain tuplatarkistuksia tms. ni voi venyäkin.

Kirjoittanut

Ja tarkennus

Omistajat muuten saa sen 5 tonnii vain jos hevonen ei saa rahaa jos oikein katoin. Ei siis palkinnon päälle.

Linkki Matkatuki ATG (https://www.travsport.se/nyheter/1.226763;jsessionid=ryCTT8ZLZPvmFHzltwXph46hynyrW9MyTwnn0tsSksbY0Lm12p8G!-256956367)

Kirjoittanut

Ruotsalaiset

haluavat auttaa lähes tuhon partaalla olevaa suomen raviurheilua vapaaehtoisesti. He ovat hoitaneet oman raviurheilun kiitettävästi. Mitä sitten jos saavat kuljetustukea kuten saavat? Ruotsalaiset pelaajat ovat hoitaneet omalta osaltaan asian siihen malliin, että heillä on tähän varaa. Suomalaiset pelaajat lähinnä valittavat milloin mitäkin yleensä jälkiviisaina ja persaukisina. Kannattaa keskittyä oikeisiin asioihin.

Tämä seuraava ei ole ruotsalaisten vika vaan suomalaisten oma ongelma, tiedoksi vivahteita.
"Rovaniemeltä Vermoon matkannut valjakko sijoittuessaan
rahasijojen ulkopuolelle ei saa edes lämmintä kättä
järjestäjien taholta.

Tallikahviosta tosin valmentaja ja omistaja voivat saada
pullakahvilipun kimppaan. Valjastaa he toki saavat
tallialueella, jos kuljetuskaluston vieressä sattuu
olemaan tila"

Kirjoittanut

Tärkeintä on yhteinen T75

Edellinen jo tuossa totesi: meiltä nuo kuljetustuet eivät ole poissa. Ruotsin raviurheilulta sen sijaan on poissa ne kymmenet miljoonat kruunut, jotka Vermoon ensi lauantaina pelataan.

Iso hatunnosto ruotsalaisille ravipäättäjille, kun noin hienosti avittavat meitä.

Alussahan kyseltiin, pääseekö suomalaisia mukaan muuta kuin ne kiintiöhevoset, 4 kpl. Voipi tehä tosiaan tiukkaa, koska juostuista palkinnoista saa niin paljon pisteitä.

Kirjoittanut

hyvä tarkennus

Asiallinen tarkennus, mutta mielestäni kerroin asian juurikin samoin jo aiemmin.

Missäköhän kohtaa olen Rekkamiehen mielestä pistänyt jotakin ruotsalaisten viaksi? Mielestäni toin melko selkeästi esille Ruotsin tavan toimia tässä asiassa ja se tuo hyvin esille näiden maiden peliyhtiöiden ja keskusjärjestöjen suhtautumisen asioiden hoitoon.

Jälkiviisas en ole, enkä ihan perseaukinenkaan, mutta olen itsekin päässyt näistä etuuksista Ruotsissa nauttimaan ja kyllä se vaan mukavalta tuntuu. Ruotsissa luulisin suurimman osan valmentajista hyvittävän tämän kuljetustuen myös omistajille, ainakin minun kohdallani on käynyt näin.

Fintoto kylläkin taitaa olla niin perseaukinen, ettei Ruotsin tapaisiin tukiin ole mahdollisuutta, mutta omien resurssien mukaan. Pienikin on kaunista. :)

Kirjoittanut

ei taida olla ihan näin

Jeppelissu, Ruotsin raviurheilulta ei ole pois muuta kuin mahdollinen vaihdon pudotus, peli on ATG:n järjestämä ja juostaan Vermossa.

Fintoton saamasta osuudesta sille pelattavista euroista en tiedä, mutta tuskin poikkeaa paljon, jos yhtään, muiden maiden käytännöstä.

Näillä korotetuilla kuljetustuilla ATG haluaa varmistaa, että ruotsalaisille on riittävästi mielekästä pelattavaa omissa hevosissa ja näin toivovat, ettei vaihto ainakaan paljon laskisi normaalista. Fintoton kautta tuleva vaihto ei kovin suurta osaa kokonaisvaihdoissa tule näyttelemään.

Kirjoittanut

Ajatus karkas

Mutta nimimerkkini huomioiden se olkoon jos ei hyväksyttävää niin ymmärrettävää. Halisen Immu on nyt hoitanu hevoset tänne avajaisten kunniaksi.

Onhan se kiva näyttää näinkin, että oikeesti yhä johtaa firmaa.

Kirjoittanut

Jeppelis juu

Ei tässä Ruottin raviurheilulta mitään oo poissa. Suomi kuulema osallistuu ainaki kuuteen muuhun kierrokseen tänä vuonna ja ainaski maholliset 7.1. extrapottifyrkat tulee ATG:lle.

Vähän noita suomalaisia hevosia ihmetellään ja paikkaa, mutta jos ja kun saadaan kohdekorvauksia jatkossa, ni hiljaa ollaan ja yleisesti kertaluonteista avausta Vermossa pidetään hyväksyttävänä pakkona. Kyllä suomalaisten osallistumisen rahoilla matkakorvauksiin on varaa kuluja maksaakin kertoo tieto ATG:n sisältä.

Kirjoittanut

Täällä päin

kyllä luullaan et suomalaiset lopettaa raviurheiluaan Tanskan malliin ja rupee pelaamaan kaikki pelit ATG:lle. Fintoton johtaja on tänne jo siirtynyt ja nyt tänne siirretään valmentajia ja hevosia isommissa määrin omistajien toimesta.

Pitää sanoa, että ihan tästä ei tykätä, koska koetaan, että osa on ruotslaisnuorilta pois, mutta kansankodissa ääneen ei palstoilla puhuta.

Kirjoittanut

kansainvälisyys on teemamme

Lienee selvää, että Fintoto on tässä ohimennen sitoutunut tarjoamaan ATG:lle suomipelurimassan vuoden jokaiseksi päiväksi, eli Ruotsin pelikohteet tulevat täällä vain lisääntymään. Ja jonain vuonna mahdollisesti siirrellään Suomen pääraveja muidenkin tapahtumien kuin Elitloppetin tieltä? Almuja ATG harvemmin on ympäriinsä jaellut.

Kirjoittanut

On kyllä hienoa

Olo alkaa jo olla kuin ruotsalaisilla. On samaa pelipalettia ja hienoa toteutusta. Tästä on pieni matka ATG:n alle. Se on pelaajalle kulta-aikaa tämä.

Kirjoittanut

Nyt jo yli puolet tarjonnasta ulkomaille

Fintoto kansainvälistyy ja tarjoaa pelaajille ihan oikeata raviurheilua vedonlyöntiin. Suomen tavalliset ravit ovat kansainvälisessä vertailussa aivan umpisurkeita niin pelillisesti (vaihdot) kuin urheilullisestikin. Kesäkautta ja suurkilpailukalenteria kannattaa suunnitella mahdollisimman tarkasti ja venyttääkin hieman, sillä se yhtälö on suomalaisenkin raviurheilun suurin suola.

Jos yhtiön päästrategia on kansainvälisen tarjonnan avulla suuremman vetoavun tarjoaminen kotimaan raviurheilulle (otaksuttu pelivaihtojen kasvu -> lisää palkintorahoja), niin sitten ollaan oikealla tiellä. Mistään ATG:n alle joutumisista on vaikea spekuloida, mutta varmaa on ettei Fintoto ainakaan pääse iilimadoksi ATG:n suoniin, sen verran tarkkaa puuhaa on ATG:n työ ja tuloksekastakin: 2011 oli 8:s vuosi putkeen kun pelivaihto kasvoi ja nyt se oli mukavat 13,1 miljardia kruunua.

En kyllä ymmärrä tuota Vermon kierroksen osallistujatason ylistämistä ainakaan "ennennäkemättömäksi". Paras lähtö eli kultadivisioona määrittää aika hyvin tason ja se taso on hieman Ruotsin tavallista talvi-75:sta heikompi. Kultadivarissa on mukana yksi Ruotsissa kultadivisioonan voittanut hevonen( En aio tanssia; kaksi mailin voittoa), muutama alempia divisioonia harjannutta, tammaparhaimmiston keskikastia ja Vermon Isokenkäeläkeläisiä.

Parasta kierroksella on pelivaihtotakuu eli 6/1 jako lv-sh-lähdöissä.