Verraten muihin lajeihin ja yleisötapahtumiin on perin erikoista se että kaikilta radoilta puuttuu myyjä siis mainosmyyjä. On palkollisina toiminnanjohtajaa, kilpailusihteeriä,
talouspäällikköä jne jne. Ei ole vaan organisoitua myyntiä. Tämä ei varmasti ole Hippoksen vika. Eikä Fintoton.
Radat parkuvat rahaa ja samalla puuttuu rahaa tekevä osa rakenteesta.
Ratojen kannattaisi NYT herätä siihen että uusia yrityskontakteja ja uusia mainossopimuksia ei synny vanhoilla tädeillä joiden suurin osaaminen on hevosissa tai kahvitteluissa.
Vastaukset
Kirjoittanut outsider
Olihan Vermossa markkinointipäällikkö
Vermossa oli jokunen vuosi sitten henkilö palkattuna markkinointitehtäviin, mutta jostain syystä hän joutui paikkansa jättämään.
Tässä vanha uutinen ravia.fi palstalta:
"Riku Vuori Vermon uusi markkinointipäällikkö
Julkaistu 18.05.05 klo 19:56
Vermon uusi markkinointipäällikkö on elintarviketeollisuuden palveluksesta siirtynyt kolmekymppinen Riku Vuori. Urheilukanavan suorassa lähetetyksessä keskiviikkona tulikasteensa ravimediassa saanut Riku kertoi harrastaneensa raveja pitkään.
- Lapsesta asti olen käynyt raveissa. Lajia olen harrastanut pelaajana ja myös hevosenomistajana. Minulle on suuri kunnia olla kehittämässä lajia joka on minulle tärkeä.
Tärkeimpinä tehtävinään uusi markkinointipäällikkö pitää yleisömäärän lisäämisen Vermoon sekä pelien kasvun."
Kirjoittanut ykä yrjänä
tämä on ihan päivänselvää
PK-yrityksessä toimitusjohtaja on yleensä myyntivastuullinen kunnes firma on niin iso, että myyntiin voidaan palkata ihminen erikseen.
Raviradoilla yleensä kilpailusihteerit hoitavat käytännön asiat ravien järjestelyihin liittyen, joten näiden tj:den pääasiallinen homma olisi alunperinkin pitänyt olla myynti, mutta valitettavasti heitä on vähän väärillä profiileilla palkattu tai ainakin unohdettiin vaihtaa henkilöt siinä vaiheessa, kun oikeasti olisi myyntiin pitänyt alkaa panostaa.
Tämä oli siinä vaiheessa kun tuli etäpelit ja aluejako. Alkuperäisestihän vastuu aluepeleistä jäi maakuntaradoille ja nehän saavat siitä aika hyvät korvaukset. Panostus tähän myyntityöhön on vaan ollut niin vajavaista, että nyt Fintoto on palkannut joka alueelle myyntipäälliköt, joka siis tekevät sen homman mikä radoille kuului. Radoilla en ole huomannut vastaavia henkilöstövähennyksiä.
Pelimyynnin ja pelipisteiden lisäksi tämän myyntivastuullisen (tai siis tj:n) vastuulla pitäisi tietenkin myös olla sponsoreiden hankinta ja yleisön houkutteleminen radalle raveihin ja muihin tapahtumiin.
Kirjoittanut Outo
hahhahhaa
Kerropa nyt ykä yrjänä meille kaikille, mitä ne Fintoton myyntipäälliköt siellä maakunnissa tekevät.
Kirjoittanut ykä yrjänä
teoria vs käytäntö
Ihan käytännössä en tiedä mitä tekevät, mutta tiedän mitä pitäisi tehdä eli huolehtia siitä, että pelipisteet ovat mahdollisimman motivoituneita ja valmiita myymään pelejä.
Ihan normaalia myyntihommaa, jota tekevät tuhannet reppurit, jotka kulkevat esim. kaupoissa katsomassa miten omat tuotteet on esillä jne.
Kirjoittanut kentällä
aluevastaavat
Noinhan se on kuten ykä yrjänä kirjoitti.
Pieni virhe siinä ykällä oli , Fintoton henkilöt ovat aluevastaava-nimikkeillä, eivät mitään myyntipäälliköitä.
Kirjoittanut Son of Anarchy
Miksi raviratojen toimareita ei koskaan
Kutsuta televisioon kertomaan uudistuksista ja kehityskohteista, uusista markkinointisuunnilemista yhteistyökuvioista yritysten kanssa. Esillä olemisesta.
Kysytään, mitä heille on jäänyt mieleen 60-luvulla käydystä alkoholinhuuruisesta viikonlopun kestäneestä markkinointikoulutuksesta, ja miten sillä on pärjätty tähän päivään.
Kirjoittanut Tarkastelija
Fintoton rooli
on yksin omaan hankkia rahaa hevostaloudelle, jotta se ei näivettyisi pois. Nyt fintotolaiset keskittyy johtajiston pankkitilien lihottamiseen, ei mihinkään muuhun. Se fintoton myyntiorganisaatio on täysi floppi. Nielee rahaa, mutta ei tuota mitään. Kuka sitäkin pyörittää, ja miksi...
Kirjoittanut lahtelainen aktiivi
ugh-
Mainosmyyjä raveihin?
Mainoksia voi myydä vaikka lähimpään puhelintolppaan tai ruokalistaankin helpommin.
Ja mitähän siellä mainostetaan,kylän ainoaa paperitehdastako?
Tai paikallista pornoshoppia?
Mitä tulee täkäläiseen valkokauluskulttuuriin,niin ei ole mikään salaisuus,että tekeminen loppuu ensimmäiseen päivään kun hemmo pääsee virkaansa.Vähän sama kuin että menisi naimisiin ja kivaa on yhden päivän ajan kunnes arki koittaa.
Hyvä veli-systeemi huolehtii kyllä omistaan.
Kyllä jonkun sortin antikristusta tässäkin alakultturissa odotellaan,suurta ihmettä.
Oletteko huviksenne laskeskelleet paljonko kansa häviää puhtaasti yksissä raveissa;rapiat
50 donaa,saavillinen satasia.Jos ne olisivat lähtöportilla uudelleenjaossa,kelpaisi tukko monellekin.
Se nyt on käynyt selväksi,että samalla kun raveissa kärvistelee 500 maksanutta katselijaa,
niin samalla verkkokuvaa nakottaa 15 000 silmäparia.Alltså,ympäristöä rakennetaan verkkopelaajia varten.Yksistään tämä johtaa heikompien ratojen väsymiseen,juuri sellaisten
targetpaikkojen,joita varten kesälomaa suunniteltiin.
Tulevaisuudessa homma mätänee teflonpannun Teivo-Vermo ympärille.Saman asian kiertoon.
Koska asiakkaalle uusi kokemus merkitsee,niin vaikea tuosta noidankehästä sellaista on kaivamallakaan löytää,sen sijaan muut yksinkertaiset ja muiden virikkeiden kanssa miksaavat nettipelit maistuvat.
Tuomiopäivän kellot soivat myös totopelien palautusprosentin kautta.Klassisessa tapauksessa heittämällä kruunaa ja klaavaa,tulisi oikeiden osumien toteutua 7 kertaa kymmenestä,jotta pysyi omillaan.Uusasiakkaat puhuvat pettymyksistä,kun ei kerta kaikkiaan voita,pitäisikö kantakundien kertoa vuosi toisensa jälkeen tukevansa hyvää asiaa.Toki viihteellä on hintansa.Siis lähestykäämme asiaa viihteen kantilta.
Pelien vaikeusaste on kasvanut vuoden alun jälkeen,mikä on myrkkyä uusavuttomille petsareille,kaikki kun eivät ole matemaatikkoja.
Jos raviurheilun lippulaivaksi saataisiin sattumalta uusi Charme,joka nostaisi kansallistuntoa tai tuleva jääkiekon MM-joukkue oivaltaisi kevyen mainosraon ja esiintyi usein massaraveissa ylistämässä voittaja ja sijapeli nousujaan;luokkaa satanen tai kaksi,myös tavallinen rahvas voisi samaistua heihin.
Edullista ja helppoa duo-peliä olisi syytä mainostaa.
Epäonnistumisen listaa jatkaa viikosta toiseen ilmestyvä valtakunnallinen käsiohjelmakooste,väärän kokoisena ja aneemisen näköisenä.
Kokonaisuutena raviurheilu on tulossa haasteiden eteen.
Siinä ei pari kravattisonnia riitä,tarvitaan meitä kaikkia yhdessä.
Kirjoittanut HannesM
Poriin palkattiin
Samaa mieltä ketjun kaa, myyntimiestä tarvitaan.
Poriin palkattiin sellainen. Myytävää kyllä riittää.
Loimilähtöjä, omia lehtiä, screenimainoksia, tapahtumia, seminaareja jne.
HM
Kirjoittanut mopotshow
Pori
onkin ainoa rata joka edes yrittää tehdä asian hyväksi jotakin, toivotaan vaan että Ässät menee pitkälle, niin jo on screenille käyttöä.
Kirjoittanut FHJ-
porin "myyntitykki"?
Jos HannesM on se ketä luulen niin voitko kertoa kuka tuohon hommaan valittin?
Kirjoittanut kaketsu
Oulun malli
Oulussa Koivurova vastaa vielä markkinoinnista ja sponsorien hankinnasta. Sitä en tiedä onko hän työntekijä vai ostetaanko palvelu hänen yritykseltä.
Sinällään raviradan voisi olla mielekästä ostaa tämä palvelu ulkopuolelta, kun ei se ole koko päivä hommaa ja samalla saisi todellisen ammattilaisen käyttöön.
oli edellinen tj. Markus K varsinainen taituri yhteistyökumppanin hankinnassa kaiken muun ohella. Päästivät vaan miehen käsistä!
Kirjoittanut Ei tietoa
Aluevastaavat
Eikö niiden aluevastaavien päätehtävä ole lisätä pelipisteitä, esim. muutaman tuhannen asukkaan kylään 3 kpl (edellisten lisäksi ?) - ei kai ne mitään myyjiä ole ??
Kirjoittanut Patin nerous
Puurot ja vellit sekaisin
Fintoto syyllistää ratoja merkkinoinnin puutteesta, mutta karkeasti ottaen palkkaa itse aluevastaavia muka myyntiä edistämään. Mm. tällä perusteella sitten viedään radoilta resursseja pois.
Pata tässä kattilaa soimaa, kun sekä radat että Fintoto on lisänneet kuluja enemmän kuin tuotot ovat kasvaneet. Roolitkin tuntuvat olevan sekaisin, kun Fintoton tehtävän pitäisi olla myynnin ja tuloutuksen maksimointi tasapuolisesti ympäri Suomea. Ottaako Fintoto tulosvastuuta yksipuolisista toimistaan?
Kotimaan myynti viime vuonna kolme prosenttia miinuksella, mutta henkilöstömäärän kasvun perusteella kulut varmasti yhtiön historian suurimmat.
Radat ja Fintoto arvostelevat toisiaan jo julkisesti. Valtuuskunnassa on ollut protestiliikettä ja sen lopettamista siksi suunnitellaan. Lisäksi erilaisia kuppikuntia on yhtiön sisällä ja kentällä laajaa tyytymättömyyttä.