Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Ruotsin ravigrafiikka Suomeen ?

koskahan saadaan Suomeenkin Ruotsin raveissa tototv:ssä nähtävä supergrafiikka, josta hyvin havainnollisesti nähdään : juoksujärjestys hevoskohtaisesti, matka maaliin, hetkellinen nopeus, kilometriaika 500 metrin välein, missä mennään radalla. Aivan loistavaa palvelua pelaajille ainakin tuo grafiikka, missä omat hevoset juoksevat kulloinkin.

Luulisi tuon grafiikan olevan mahdollista myös Suomessa vai miten on ? Tietääkö joku tästä enemmän ?

Vastaukset

Kirjoittanut

Grafiikka

Muistaakseni joku tätä kyseli silloin kun alkoi Ruotsissa ja Fintotosta vastattiin että on liian kallis toteuttaa Suomessa.

Kirjoittanut

ikävää,

jos näin. On pelaajien kannalta aivan loistavaa palvelua. Kyllä Ruotsissa nää osataan !

Kirjoittanut

katsoin

tuon kysyttävää osion noin vuoden taakse, enkä löytänyt tätä asiaa koskevaa viestittelyä. Onkohan joku oikeasti asiasta tietävä ton ylikalliin toteutuksen todennut vai miten asia oikein on ?

Eilen taas Solvallaa pelatessani ihailin tuota pelaajille tärkeätä informaatiota, miten omat pelihevoset olivat juoksun eri vaiheissa sijoittuneet. Nopeusinfokin oli Ok. Nämä pitäisi saada myös Fintoton lähetyksiin !

Kirjoittanut

Grafiikka

Asia ei ollut esillä täällä, vaan Toto-luolan FB-sivuilla.

Siellä eräs Fintoton työntekijä sanoi seuraavaa:

"tuo ATG:n ratkaisu on isolla rahalla tehty jota meillä ei ole varaa ostaa. Hevosenomistajat tuskin tykkäävät ideasta ajaa yhdeksän kuukautta ilman palkintoja paikannusteknologian rahoittamiseksi."

Kirjoittanut

Ok, kiitos

tiedosta. Taisi tuo Fintoton työntekijä olla asiasta aika pihalla tai sitten ampui tahallaan raikkaasti yli. Ei tuo järjestelmä niin kallis voi olla. Taitavat vaan olla Fintotossa kateellisia Ruotsin hienolle järjestelmälle ja hyvin hoidetulle pelisysteemille.

Kirjoittanut

Grafiikka

Pihalla ei varmasti ole, yliampumisesta en osaa sanoa.

Kirjoittanut

voisiko

joku Fintoton asiantuntija kommentoida asiaa ? Lukevat varmaan myös tätä foorumia.

Kirjoittanut

onkos

Ekholmin Janne vielä vastuussa näistä kehitysasioista Fintotossa ? Hän saattaisi tästä jotain tietääkin ?

Kirjoittanut

Jaa-jaa

Eiköhän Ekholmin Janne ole joutunut poistumaan takavasemmalle jo aikaa sitten.

Kirjoittanut

juu aikaa on

Jannen potkuista on jo yli vuosi.

Kirjoittanut

Tehdään parempi

Hinnakas varmaan mutta kuinka kallis. Yleensähän atk puolella pyritään siihen että sama ratkaisu saadaan kopioitua moneen paikkaan ja voitot sitä kautta joten luulisi olevan haluja myydä tämä järjestelmä myös suomeenkin koska alan markkinat nyt kuitenkin aika rajalliset. Voihan myös se olla että tämä on ATG kehittämä jolloin eivät edes halua myydä kilpailuvalttia ulkopuolisille.
Löytyisihän tuota osaamista Suomestakin. Quuppa niminen putiikki näyttää mainostavan juuri tuohon tarvittavaa osaamista jotan voitaisiin tehdä parempi kuin ATG. Ai että olis hieno kun joka hevosella olis vaikka voilokkiin kiinnitetty tollanen lätkä ja sen perusteella sais vaikka lämmittelykellotukset suoraan näytölle ja vaikka ruudulle tiedot lämmittelevistä hevosista.

Kirjoittanut

Grafiikka

Fintoton kehitysjohtaja on Reijo Anttila, häneltä voi varmaan kysellä asiaa.

Kirjoittanut

kiitos

tiedosta. Täytyypä kysellä lisää Repalta. Infoan sitten tännekin, jos saan asiasta lisää tietoa.

Kirjoittanut

kysyin

Reijolta tuosta atg:n ravigrafiikasta ja hän vastasi sähköpostilla, että Ruotsin käyttämä paikannusmenetelmä ei perustu GPS:ään eikä muuhunkaan globaaliin paikannustekniikkaan ja että ruotsalaiset käyttivät järjestelmänsä rakentamiseen toistakymmentä miljoonaa euroa. Tähän ei Fintotolla ole tällä hetkellä varaa.

Suomessa seurataan kuitenkin herkeämättä paikannustekniikan kehittymistä ja kun sopiva löytyy, niin hankinta tehdään eli asia on kyllä hyvinkin ajankohtainen ja vireillä. Tämän talven aikana on tarkoitus testata joitakin uusia paikannusantureita. Viime kesänä testattiin edellisen sukupolven laitteita, mutta niiden tarkkuus ei riittänyt siihen, että sisä- ja ulkoradan hevoset olisi kyetty aukottomasti tunnistamaan.

Mukava havaita, että tämä pelaajia suuresti helpottava tekniikka on kehitystyön alla myös Fintotossa.

Kiitokset vielä Anttilan Reijolle selkeästä ja hyvästä tilannekuvasta !

Kirjoittanut

Jukolan viesti

Muistaakseni jo vuosia sitten Ylen tv-lähetyksessä oli kilpailijoiden sijainnit ruudussa?

Kirjoittanut

Fintoton jäänyt kehityksestä

Eihän käyttöoikeus maksa kehityksen hintaa. En ihmettele yhtään fintoton jumaltarustosta 80-luvulle. Innovatiivisuus ja yrittäjyys puuttuu. Kalliskin ratkaisu tuo rahan takaisin mielenkiinnonkasvuna. Ikävää vaan että firmassa ei ole mitään riskinottokykyä. Soudetaan ja huovataan vanhoilla ideoilla. Veikkaus uudistaa ja kasvaa kun fintotossa on ikitaantuma. Helpottaako yhdistyminen? Toivon niin.

Kirjoittanut

Jumaltarustosta = jumahtaminen

Automaattisen tekstinsyötön helmiä

Kirjoittanut

Jukolan

viestin seurantaan tätä ei voi oikein verrata, koska seurantatarkkuus Jukolassa on GPS:llä 5-10 metriä ja raviradalla vaaditaan kymmenkertainen tarkkuus, jotta sisärata/ulommat radat voidaan erottaa.

Onkohan Ruotsissa rakennettu radoille omat tukiasemat, joilla päästään suurempiin sijaintitarkkuuksiin ? Radan pituussuunnassa tarkkuudella ei liene niin suurta väliä, mutta sivusuunnassa metrinkin heitto voi olla liikaa ja radat menevät helposti sekaisin ja ristiin.

Kirjoittanut

Wlan

Ei päästä pelkällä GPS millään vaadittavaan tarkkuuteen. Tarvitaan wlan (bluetooth?) tekniikkaa tuohon kaveriksi.
Onko ne muuten saaneet ruotsin grafiikasta korjattua sen että ne pollet tuntuu hyppivän grafiikassa miten sattuu? Miksi niitä ei voi esittää siistissä parijonossa. Jos joku jäänyt kauemmas niin jätetään siihen kohti vaikka tyhjä paikka.

Kirjoittanut

miten

olisi tukiaseman rakentaminen raviradalle ja sieltä keskikentältä korkean maston kautta paikantaminen tarkemmin ? En tiedä, onko ylipäätään mahdollista ja toimisiko, mutta maalaisjärjellä ajatellen voisi vaikka pelittääkin ?

Ainakin infrasuunnittelussa tarvittavia tarkkoja maastomalleja (mm-tarkkuus) mitataan tällä paikallisella tukiasematekniikalla.