Sivustouudistus ja asiakkaille tiedottamisen 'abc'
Veikkaus pitää asiakkaistaan huolta kertomalla sivustouudistuksestaan jo varhain ennen muutosta. Samalla antavat näytille pieniä makupaloja tulevasta. Asiakastiedottamisesta täydet pointsit taas Veikkaukselle.
Veikkauksen uudistuksessa palauteboksi on uuden sivuston etusivulla, jolla haluavat kerätä asiakaspalautteita ja ideoita.
Näin pitää toimia, asiakaslähtöisestä ajattelusta.
Fintoto teki oman sivu-uudistuksensa sen enempää asiakkaita muistamatta. Kenenköhän idea tämäkin oli?
Fintoton sivustosta on varmasti paljon kehitysideoita ja muita palautteita annettu. Omiin antamiini asiallisiin palautteisiin ei sieltä koskaan ole vastausta tullut eikä mitään tapahtuvan. Ehkä jotkut (meistä) käyttäjistä ovat vain liian vaativia?
Vastaukset
Kirjoittanut kpkyrö
fintoton toiminta
Harrastelijoiden pikku puuhastelua
Kirjoittanut Sirkkaus
Miksi nyt enää pitäisi tiedottaa kun uudet
loistavat sivut olleet jo pitkään käytössä ??
Kirjoittanut Bonsai-San
Kuten täällä aiemminkin on kerrottu
On turha verrata Veikkausta ja Fintotoa. Yrityksillä on niin erilaiset resurssit. Fintotoa voisi verrata Siwaan, kun taas Veikkaus voisi olla Stockman.
Kyllä sinne menisi mielellään moni ihminen töihin lähettelemään asiakkaille kaikennäköisitä tiedotteita ja vastailemaan turhanpäiväisiin kehitysehdotuksiin, joita varmasti piisaa.
Jonkun vaan on nämäkin palkat maksettava, eikä raviratojen palkintoja voi enää laskea raviurheilun siitä kohtuuttomasti kärsimättä.
Myöskään rahaa ei voida taikoa pelaajien palautusprosenteista, koska siitä vasta elämä nousisi.
Kertoisitko Rident ihmemies meille muille, miten nämä kaikki toteutetaan, eli mistä rahat.
Taidat kuulua siihen porukkaan, ketkä on valmiita toteuttamaan jos jonkinmoista idioottimaista ideaa ajatuksella valtio ne maksaa, ei se minulta pois ole. Valtio vaan olemme me, ja maksajina on jokainen veronmaksaja.
Niin raveissakin. Joko leikataan raviurheilun ammattilaisilta tai pelaajilta, kumman sinä Rident valitset. Mitään rahapuutarhaa ei Fintotolla ole kasvamassa.
Kirjoittanut Sekakäyttäjä
Paljonkohan olisi maksanut...
jos tosiaan olisi toimittu kuten Veikkaus, eli "julkistettu" uudistetut sivut etukäteen? Näin asiakkaat olisivat päässeet tutustumaan niihin etukäteen ja ehkä kentältä olisi tullut etukäteen rakentavia korjausehdotuksia.
Kirjoittanut Runqvist
Asiakalvelua joko on tai sitten ei
Bonsai Sarikaan ei ymmärrä sitä, että ei se etukäteen asiakkaille tiedottaminen ja heidän palvelemisensa maksa sen enempää kuin turata itse ja ihmetellä kun vaihdot laskee.
Hienona pikku esimerkkinä tämän iltainen Loviisan 11. lähtö, johon Fintoto ei saanut peliä auki netin kautta.
Mutta jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
Kirjoittanut Rident
Fin ja Veik
Bonsai-Sanille,
Ei tässä vertailla Veikkausta ja Fintotoa liikevaihdon tai työntekijämäärän tai minkään muidenkaan resurssien mukaan. Ero näiden kahden välille syntyy täysin pelkästään suunnittelusta ja niiden toteuttamisesta niin, että palvelun toteutus lähtee asiakkaan huomioimisesta, EI siitä miten yrityksen resurssit antavat pelivaraa.
- "Kertoisitko Rident ihmemies meille muille, miten nämä kaikki toteutetaan, eli mistä rahat."
Ei tässä lisää rahaa tarvita! Tarvitaan tehokkuutta ja otetaan oikeasti se pää pois sieltä peräpäästä - jos suoraan sanotaan. Tehokkuudella en tarkoita työvoiman tehokkuutta, vaan tehokkuutta päätöksiin ja päätösten toteutukseen kunnon valmistelutyötä.
Nyt vasta Fintoto on alkanut puhumaan siitä, että lähtökohtana on uusien asiakkaiden hankkiminen ja nykyisten asiakkaiden palvelutason ylläpitäminen. Miksi vasta nyt?? Tässä Fintoto on mennyt pitkän aikaa metsään ja pahasti, tätä kehitystä olisi pitänyt lähteä tukemaan vuosia sitten.
Sitten kun on tehty jotain, asioita on muutettu kysymättä muilta sen enempää. Palveleeko tällainen toiminta asiakkaita? Ei.
Jo Veikkaaja-lehtikin on alkanut hieman sarkastisesti kommentoimaan Fintoton toteutuksia
ja ajatusmaailmaa.
Sitten ovat vielä vähentyneet sanomalehtien lehti-kirjoitukset ja tv-näkyvyyden vähentyminen. Mistä johtuu varsinkin isojen medoiden vähentynyt kiinnostus raviurheilua kohtaan? On selvää, että kun raviharrastajien määrä vähenee, vähenee myös medioiden kiinnostus lajiin. Kiertokulku on valmis. Ei lehtien toimittajina ole enää ne henkilöt, jotka kävivät viikottain raviradoilla tuttuja katsomassa ja muutaman pelin laittamassa.
- "Taidat kuulua siihen porukkaan, ketkä on valmiita toteuttamaan jos jonkinmoista idioottimaista ideaa"
Onko idioottimaista pyytää sellaista, mikä normaalissa liiketoiminnassa on idioottimaisen selvää eli asiakkaan kattava huomioiminen? Ei tässä mitään veronmaksajien euroja tarvita, järki käteen.
Ihmettelen sitä, miten on niin vaikeaa ymmärtää että asiakas on se joka päättää palvelun laadusta. Siitä ei päätä Fintoto eikä Hippos eikä kukaan muukaan, vaan asiakas omalla toiminnallaan. Sitten kun asiakas antaa laadusta palautteita, mitään ei tapahdu.
- "Niin raveissakin. Joko leikataan raviurheilun
ammattilaisilta tai pelaajilta, kumman sinä Rident
valitset. Mitään rahapuutarhaa ei Fintotolla ole
kasvamassa."
Ihmettelen aina sitä, että kun menee huonosti, niin ensimmäisenä ollaan leikkaamassa? Eikös juuri silloin pitäisi kehittää asioita ja pistää kunnolla töpinäksi??
Miksi mahdollista huonoa aikakautta ei huomioitu hyvinä aikoina? Miksi kehitystoimintaa ei ole ollut jotta leikkauksilta vältytään? Miksi Fintotossa ei tehty silloin mitään kun huomattiin että luvut ovat kääntyneet miinusmerkkisiksi? Odoteltiin ja odoteltiin..
Itse en keksi muuta selitystä kuin sen, että toimintaa on ohjattu liian löyhästi. On tuudittauduttu siihen, että "väliaikaistahan tämä on".
Nyt on jo todella vaikeaa muuttaa asioita, ne olisi pitänyt tehdä viimeistään 2009 alkuvuodesta.
Oli miten oli, resurssit on kaikilla rajalliset, toimintatapojaan voi kuitenkin aina muuttaa. Ja jos rahaa tarvitaan, Fintotolla oli useita vuosia aikaa kerätä rakennerahastoa ja käyttää niitä nyt asioiden korjaamiseen ja paikkaamiseen. Raha on vain työväline, ei keino asioiden korjaamiseen.
Raviurheilullekin saadaan varmasti nostetta, mutta tapahtuuko se vuoden päästä vai kymmenen vuoden päästä? Mitä uusi nousu tulee vaatimaan, miten pohjalla pitää käydä?
Hauskinta oli lukea viimeisin blogikirjoitus, jossa Fintoton kesäharjoittelija halusi tutustua raviurheilun saloihin. Blogissaan hän kirjoittaa että meni monta tuntia ymmärtää pelaamisesta jotain. Kuinka moni uusasiakas jaksaa tuntitolkulla tutkia nippeliä ja nappelia oppiakseen raviurheilun saloja, onko kiinnostusta?
Fintoto voisi nyt käyttää tätä tilaisuuttaan hyväkseen ja kysyä miksi se ravipelaaamisen aloittaminen ja ymmärtäminen on niin vaikeaa.
Muut uhkapelimuodot oppii huomattavasti nopeammin ja helpommin.
Eniten harmittaa se, että hienon pelimuodon toiminta on useita vuosia polkenut paikallaan ja siitä kärsivät nyt kaikki. Ja kaikilla on se yksi ja sama sidosryhmä vieressään - Fintoto/Hippos.
Ja vielä, Bonsai-San, Fintoto voisi olla jo K-Supermarket hyvillä tarjouksilla..
Kirjoittanut Bonsai-San
Voi elämän kevät
Miten Fintoto tässä nyt poikkeaa nykymenosta.
Terveydenhuolto ajetaan alas.
Yksikään suomalainen puhelinoperaattori ei palvele asiakkaitaan.
Pankit ohjaavat asiakkaat tekemään itse työnsä verkon kautta, ja rahastavat sillä.
Miten nämä firmat näyttävät mallia asiakaspalvelussaan ja miten niin asiakkaat päättävät?
Eivät päätä, kun ei ole vaihtoehtoja.
Koita nyt kasvaa aikuiseksi.
Fintotossa mennää jo äärirajoilla, siitä kertoo jatkuva rekrytointi ja henkilökunnan vaihtuvuus.
Kai ne priorisoivat siellä asiat ja tuskin mikään tiedoitteiden etukäteen lähetteleminen on ensimmäisellä sijalla jos Internetpelin uudistuskin myöhästyi melkoisesti.
Samaa voisanoa monesta muusta asiasta.
Se että ravien taso laskee suomessa, on suurin ongelma joka laskee pelivaihtoja. Fintoto ei voi kuin lisätä raveja jos jonnekin ulkomaille, kun Hippos ja raviradat eivät pysty järkeistämään toimintaansa. Raveja on liikaa, eikä palkinnot riitä kaikille. Tämä on totuus.
Läänit laitettiin uusiksi, samoin kuntia ja koululaitoksia yhdistetään ministeriön päätöksellä.
Hippokselle käy vielä samoin. Ellei siellä ala jotkut radat eli ns.alahippokset joustamaan ja yhdistymään, tulee narun vetäjälle pää käteen.
Monta rataa heiluu konkurssin partaalla. Forssa on jo kiinnittänyt kaiken mitä voi ja kaupunki ei enää auta. Siellä huseerasi Henrikki Halmeen johdolla lupaava porukka, mutta eipä vaan auttanut.
Hevosia ja hevosalan yrittäjiä on todella paljon, mutta rata on menossa konkurssiin. Mistä tämä kertoo?
Ja Fintotolla ei ole näihin asioihin yhtään sanavaltaa.
Pekka Soini on tässä avainasemassa ja ellei hän löydä rakentavaa yhteistyötä ratojen välille ja säästöjä, on aika vaihtaa miestä tai huutaa valtio apuun laittamaan organisaatio uusiin kuosiin. RY taitaa olla aikansa elänyt näissä kuvoissa.
Ranskassa jättimäinen PMU on suurien muutosten kourissa, suomessa odotellaan miten käy.
Vanhat paarmat ja eläkeläiset kun jättävät radat, on homma valmis.
Ei nykyajat HDMI LCD IPhone ......ikäluokka notku katsomassa, kun vähemmistö pyörittää omaa showtaan rupisilla radoilla. Hyvä esimerkki Com Saga tänään Teivossa. Taulu sekaisin ja keulasta maaliin, niin ettei kukaan rinnalle. Pelaajat täysin yössä. Pieni porukka lunastaa taas!!!!!