Niin tuolla linkissäkin. Vaihdot eivät kuitenkaan kerro kaikkea tuotosta, joka on hevostalouden kannalta se oleellisempi asia. Tosin tuotosta on vaikeampi keskustella ilman numerotietoja.
Varmaa on kuitenkin, että tuotto on suhteellisesti pudonnut huhtikuussa tähän asti vähemmän viime vuodesta kuin linkissä mainittu vaihtojen 7 prosenttia. V4-vaihdot kun ovat saman lähteen mukaan pysyneet ennallaan, eli koko pudotus on tapahtunut pienikatteisempien pelien vaihdoista.
Huomattakoon, että tuotto voisi jopa nousta vaihdon tippumisesta huolimatta, jos V4:n suosio nousisi riittävästi muiden pelien kustannuksella. Niinpä Fintoto on ehdottomasti oikealla asialla salama-kampanjassaan.
Kampanjan (epä-)tyydyttävä onnistuminen on tietenkin eri asia. Sen vaikutuksesta saanemme raportin aikanaan.
Kirjoittanut Generalissimus
Katteella on toki merkitystä
Silti jos Salamalla on saatu aikaan vain väliaikainen V4-vaihtojen laskun pysähtyminen, niin ei hyvältä näytä. Kampanja loppuu aikanaan ja mitäs sitten?
Parhaan katteen pelin / Salaman markkinointi on kuin laskis alleen pakkasella. Se lämmittää hetken, mutta pian tilanne vain pahenee.
Analyysi kampanjan epätyydyttävästä tuloksesta on täällä jo todettukin. V4-mummovalmispeli on kaukana HarryBoysta. Pelin toteutus oli pettymys harrastajille ja tulee olemaan sitä uusillekin asiakkaille.