Kirjoittanut patsi74
Pysyvä linkki tähän keskusteluunJotain on tehtävä!!!
Ei voi olla näin kuukaudesta toiseen ,että fintoto ei pysty tuottaa lähetystä netin kautta seuraaville! Jonku tarvii olla tästä vastuussa!
Ei voi olla näin kuukaudesta toiseen ,että fintoto ei pysty tuottaa lähetystä netin kautta seuraaville! Jonku tarvii olla tästä vastuussa!
Liikaa asiakkaita. Pahoittelemme.
Löytyisikö kannatusta ensi viikon pelaattomuudelle, tai jos halua kokonaan jättää pelaamatta, pelataan eurolla v-5 ja v 75
Tässä insinöörien luvatussa maassa, osaamista kyllä on, päättivät sitten tilata palvelun Lativasta??? :) Kuka tuolla fintotolla on vastuussa tästä? Kuka kommunikoi "palveluntarjoajan" kanssa? Sähköpostitse latviaksi mutta Fintotolla unohdettiin ettei kukaan heistä osaa latviaa..
Jokainen teknisissä oppilaitoksissa verkkojuttuja opiskeleva finninaamainen nörttikin osasi nettilähetyksen väsätä toimivammin, ihan oppilastyönä.
Miten tämä on edes mahdollista? :D
Itse olen it-alalla softaprojekteissa. Se on nykyään niin että kaupoista ja sopimuksista vastaavat ihmiset jotka eivät ymmärrä tietoteksniikasta yhtään mitään. Ihan täysiä taulapäitä päästetään neuvottelemaan. Kaikkein pienimmät it-firmat ovat parhaita, siellä ei ole yhtään ylimääräistä tossunkuluttajaa ja potaskanpuhujaa liksaa nostamassa.
Mitäs sie besserwisser it it it ymmärrät kaupoista ja sopimuksista? Todennäköisesti et yhtään mitään ja siksi sinä olet koodaamassa ja fiksummat hoitaa myynnin ja sopparit. Ennen vanhaan duunarit kaivoi ojaa ja nykyään ne koodaa..
on täältä luettavissa, niin kuin tämä viimeisin it ke vaan kommentti.
Kyllä se vain näin on, että aika monet yritykset tekevät it-sopimuksia aika heppoisin taustoin. Asiakas ei oikein tiedä mitä haluaa ja palvelutarjoaja myy juuri sellaisilla sopimuksilla, jotka saadaan menemään läpi hyvillä ehdoilla.
Olin muutama vuosi sitten organisaatiossa töissä, jossa hankittiin täysin räätälöityä ohjelmistoa softatalolta. Kuulin juttua henkilöiltä, jotka olivat prosessissa mukana omasta organisaatiosta ja hämmästyin. Henkilöt puhuivat sellaisista asiosta, joista ei ollut hajuakaan ja tuntui, että heitä oli vedätetty oikein urakalla.
Hetken keskusteltuani henkilöiden kanssa sovimme, että tulen seuraavaan määrittelypalaveriin "konsultoimaan". Toisella puolella pöytää olevat kaveri, eivät olleet ollenkaan tyytyväisiä, kun löysin "kassillisen" aivan kummallisia ratkaisuja, joita pyysin täsmentämään/muuttamaan järkevimmiksi.
En tarkoita, että aina ostava osapuoli olisi aivan onneton näissä softaprojekteissa. Mutta kun näitä juttuja kuulee vain niin kovin usein, joissa ollaan menty juuri tästtä syystä metsään ja joukossa on jopa todella isoja miljoonaluokan projekteja.