Onko tässä mitään järkeä että kolme peräkkäistä ravipäivää perutaan. Kouvolassakin tulee olemaan niin paljon poisjääntejä että jää ehkä koko ravit pelaamatta. Boden ajoi -29 pakkasessa ravit ja poisjääntejä vain kourallinen. Jokaiset nyt perutut ravit oltaisiin voitu ajaa, kenellekään ei pakkasessa kilpailemisesta koidu mitään pysyvää haittaa. Ravien perumiset ovat täysin turhia eikä niillä saavuteta mitään muuta kuin taloudellista tappiota. Todisteena nuo Bodenin ravit jotka ajettiin kovemmassa pakkasessa hyvillä mielin läpi.
Vastaukset
Kirjoittanut toisenainen
Ruotsissa tilanne
Ruotsin hevoskuljetuskalusto erilainen lakisääteisesti ja ratatallit on lämmitettynä plussan puolella.
Kirjoittanut aktiivipeluri
niin
kyllä vaan samoissa kopeissa hevosia kuljetetaan ruotsissakin eikä se katoksen lämpötila auta mitään kun kilpailusuorituksessa lämpötila on kuitenkin -29.
Kirjoittanut mikkok
huuruhölkkä
peluuri lähtee vaan ite hölkälle.parinpäivän pelitauko rulettaa:)
Kirjoittanut juupa juu
aktiivi hyvä
Kyllä se on kuljetus se ongelma näissä, eikä mikään hevosen pakkaskestävyys. Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää?
Onhan rakennustyömaillakin pakkasraja, vaikka kyllä pakkasessa voi töitä tehdä.
Kirjoittanut huuru-ukko
jos raksoilla
on -20 pakkasraja, niin miksi hevosten pitäisi juosta henkensä edestä -29 asteen pakkasessa ? Mä en sitä ainakaan käsitä !
Kirjoittanut tepivaan
pakko
olla provo! Eihän kukaan oikeasti voi olla tuota mieltä kuin aloittaja?
Ja jos onkin - mitä edelleen epäilen - niin eikö anyway ole parempi perua ne ravit hyvissä ajoin kuin ajaa sitten tynkäravit, joista puolet on poissa? Kun kuitenkin valmentajilla on se oikeus perua osallistuminen seuraamuksitta, kun pakkasta on yli -20.
Kirjoittanut nouhau
haunou
Nyt jotain rajaa tolle "kuljetusongelmalle".
Jos teillä jollain sattuisi olemaan hevonen ja traikku ja jopa olisitte hevostanne siinä kuljettaneet niin tietäisitte ettei siellä kopissa todellakaan ole kylmä. Hevonen itse lämmittää noin pienen tilan hetkessä lämpöiseksi.
Kirjoittanut tepivaan
hyytyy
Mutta jos lähetään vaikka Pohjois-Savosta -37 asteen pakkasessa ajelemaan ja vetoauto on diesel, niin se saattaa kyllä hyytyä jo alkumatkalla.
Kirjoittanut huuru-ukko
jos vetoauto
hyytyy tonne -37 asteen pakkaseen keskelle korpea, niin saa kyllä käyttää mielikuvitusta, miten kyydissä olevat hevoset saadaan hengissä takaisin kotitalliin.
Kirjoittanut mantis
jotain rajaa
eihän se Kouvolan raviradan vika ole jos muutaman sadan kilometrin päässä on liian kylmät oltavat, ei kai sen takia ravia peruuteta ?
Kirjoittanut huuru-ukko
Toivottavasti
Pohjois-Savon hevosenomistajat osaavat käyttää järkeään lähteäkö Kouvolaan vai ei !
Kirjoittanut tepivaan
ilmoitettu
No on sinne varmaan ilmoitettu hevosia muualtakin kuin lähialueelta. En ole tosin lähtölistoja niin tarkkaan lukenut, mutta yleensä T75-raveihin tulee hevosia ympäri Suomea. Ja varmasti tulee peruutuksia pohjoisempaa tulevilta. Jatkossa tosin hevosia ei voi kylmimmiltä alueilta ilmoittaa minnekään, kun ei ole voinut treenata, joten tämänkin ongelma poistuu hetkeksi.
Kirjoittanut huuru-ukko
ylläreitä
tulee takuulla tänään, vaikkakin tänä talvena pakkasraveissa suosikit ovat pärjäneet yllättävänkin hyvin, Teivon tiistairaveissa tuli kyllä ylläreitäkin.
Kirjoittanut kyllä
kyllä
"aktiivipeluri" itsehän sanoit sen, että tänäänkin on niin paljon poisjääntejä, ettet taida pelata ollenkaan kouvolaan... entäs jos olisi ajettu nämä jo perutut ravit, meinaatko että niistä ei ois kukaan jääny pois?? ja ethän varmaan ois pelannu niihinkään, kun niin paljo pois...
Kirjoittanut huuru-ukko
Kouvolassa
on tänään hyvinkin pelattavat lähdöt. Itse asiassa yllättävänkin hyvät.
Kirjoittanut voipulla
Voi voi
Pääkaupunkiseudulla raksoilla on -15 pakkasraja. Ryssän keskitysleireillä on pakkasraja -50 ja ei ollut vaatetus viimeisen päälle, siellä pojat painoi lumihangessa puuta poikki tuohivirsuissa, eikä ollut mitään seisoskelua, samat kiintiöt kesällä ja talvella. Toki siellä kuolikin 20 miljoona ihmistä aikojen saatossa, mutta kyllä töitä voi tehdä -50 asteessakin