Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Voittamisen korostus

Voisi kunkkareissa korostaa jonkin verran voiton arvoa vaikka silleen että tittelin voitto vaatii vähintään yhden voiton joltai osamatkalta. Näkisi enemmän taisteluakin loppujen viimein joka matkalla.

Vastaukset

Kirjoittanut

mites tää olisi

Jokaisesta voitosta -1 sekunti?

Kirjoittanut

pisteytys

voitosta 20
kakkosesta 15
kolmosesta 12
nelosesta 10
vitosesta 8
kutosesta 6
seiskasta 5
kasista 4
ysistä 3
kympistä 2
yhdestätoista 1
viimeinen 0

Kirjoittanut

alkaisi voitot kiinnostamaan

eikö totta?

Kirjoittanut

Aivan loistava idea tuo pistelasku

Aatami voittaa Beetamin kahdella ensimmäisellä matkalla maalikameran kuvan suurennoksella. Kolmannen matkan voittaa Beetami ja Aatami on hyvä kolmas vain 50 metriä Beetamille häviten.
Aatami on uusi kaikkien hurraama loistava kuningas, se kun on niin hyvä keräämään pisteitä.
On tuossa pistelasku ideassa sekin hyvä puoli, ettei kolmatta matkaa tarvitse aivan välttämättä ajaa lainkaan, kun kisaa johtava valjakko saattaa olla jo saavuttamattomassa pistejohdossa.

Kirjoittanut

voitokkaita

aivan turhaa dissata näitä kuninkaallisia, ne ovat voitokkaimapia hevosia Suomessa. myös rahaa on juostuna huikeasti molemmilla. Taktiikkakisa on taktiikkakisa ja sillä selvä.

Esim. Erikasson voittanut puolet uransa starteista ja startteja on paljon kun on yli 70 voittoa.

Kirjoittanut

trewfds

Ainakin jotain selaista vois viritellä kunkkareihin, että häntäpäänvalvojat ja hylätyt ketkä ei aja kokonaiskisan voitosta ei tarvitse startata 3 tonnille ollenkaan. Muuten näillä jollain statisteilla yritetään rahoja sillä, että hölläillään pari matkaa ja yritetään rahoja viimeisessä tuoreemmalla hevosella.

Kirjoittanut

paras systeemi

Säännöt olleet samat sata vuotta ja hyväksi havaitut. Miksi muuttamaan? Jokainen voi harjoitella taktiikkaansa paremmin, että voittaa. Tänä vuonna sen hallitsivat Koivunen ja Hammar parhaiten. Eriksson olisi voittanut viimeisen matkan selvästi jos olisi lähtenyt aikaisemmin ulos (tai sitä olisi loppusuoralla hiljentänyt ei voi tietää). Bokerilla olisi ehkä kuninkuuden voittanut kun avaus matkalla olisi pysynyt sisällä selässä(riski) ja kolmella tonnilla ottanut heti vauhdin pois ja päästänyt lennon eteensä. Näin olisi ajanut kuninkaan kuski. Vaatii kovaa itse kuria noudattaa suojareissu taktiikkaa kokoajan kokonaiskisaa ajatellen.

Kirjoittanut

korjaus

Erikasson! Mahtava tää aut.korjaus :)

Kirjoittanut

Viimeinen matka

Kuninkuusraveihinhan ei mitään uudistusta tule mutta katsojien kannalta olisinpaljon mielinkiintoisempaa jos finaaliin, joka pitäisi olla 2600m, johtaja lähtisi paalulta ja jokainen sekunti yhteisajassa toisi 11.6m takamatkaa, vastaa 1.26 km vauhtia, näin voittaja olisi se joka on ensimmäisenä maalissa. Näin nekin jotka ovat väsyneitä juhlimisen jäljiltä näkisivät heti mikä on voittaja. Ja vielä että joku statisti jolla ei ole mitään mahdollisuutta voittaa titteliä ei veisi viimeisen matkan voittoa vaan sen veisi kuningas ja silloin viimeisen matkan ykkösraha olisimpaljon suurempi kun eintarvi maksaa pitkän matkan 12 000 euroa voittajalle vaan ne rahat menisivät voittajalle, toiselle jne.

Kirjoittanut

Nyt ei kyllä ymmärrä

jos on 11,6 metriä / kymmenys ja hevosia 3 sekunnin sisään. eli periaatteessa voisi olla 12 eri lähtöpaikkaa ja kaksitoista eri volttauspaikkaa. 12 lähtötuomaria ja voisin kuvitella, että ainakin 5-6 uusintaa... Ei ei ei ei ei...

Kirjoittanut

voiton korostus

Kunkkareissa voisi voittoa korostaa tuplaamalla palkinnot niin olisivat edes jossakin suhteessa kisan huomioarvoon ja vaativuuteen.

Nykysäännöillähän kisa on juuri jännittävä loppuun asti. Tässä ketjussa ehdotetuilla muutoksilla väki kaikkoaisi jo ennen viimeistä osalähtöä kun voittaja saattaisi olla selvillä jo ennen sitä.