Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Netti-TV ilmaiseksi, vihdoin

Vuoden alusta, pitkän porauksen jälkeen se on totta.


****
ylläpito on muokannut viestiä

Vastaukset

Kirjoittanut

ei ihan ilmaista

Vaan siis 10 euroa pitää pelata, mutta tämähän on palstalta keksitty idea tämäkin. Parannusta, parannusta.

Kirjoittanut

Hyvä uudistus

Kuulostaa oikein hyvältä, erittäin järkevää laittaa minimiostomäärä. Näin toimien pelaajat saavat ilmaisen kuvan ja ne jotka eivät pelaa näkevät ilmaisen kuva ravien jälkeen. Summa voisi olla tuplat tai triplatkin.

Toinen hyvä juttu on se että tässä ilmeisesti saadaan lisää liikevaihtoa alan sisälle, kun näen että homma toimii niin siirryn smartTVn tuomiin mahdollisuuksiin ja kaadan ton satelliitin katolta, ollut siellä varmaan kuusi vuotta.

Iso mutta on tossa että koska homma oikeasti toimii, myös isoissa raveissa.
Toivon oikeasti että nyt noita kapasiteettejä on oikeasti mietitty ja myös kartoitettu etukäteen.

Kirjoittanut

Jes! Vuoden Raviteko!

Janne Ekholm tulee mielestäni viimein palkita ravigaalassa näistä(kin) kehittämistään uudistuksista. Loistavaa ja pyyteetöntä työtä koko hevostalouden eteen!

Toivotaan siirtymävaiheen HD-kuvaan olevan yhtä mutkaton mitä aiemmatkin uudistukset.

Kirjoittanut

Alokasmainen virhe

Laitonta kytkykauppaa. Markkinaoikeus tarkkana näissä.

Kirjoittanut

Jannehan

tästä ilman muuta tulee sulan hattuun ottamaan.

Kirjoittanut

jaha

Oisko siitä nyt vuosi, kun kirjoitin tänne juuri tuollaisen ehdotuksen. Silloin idea oli laiton, kun laki kielsi pelaamisesta palkitsemisen.

Onko nyt laki muutettu, vai luetaanko sitä vaan eri tavalla.

Kirjoittanut

Vihdoin

Mutta parempi myöhään kunnei milloinkaan. Peukalo ylös!

Kirjoittanut

Halpa harrastus

Eli toto-tv maksaa 10€ päivässä. Kuukaudessa se tekee 300€. Vuodessa 3650€. Tästä jos vähennetään palautukset niin tekee 3285€. Kyllä on halpaa! Tätä menoa on aika moni pelaaja ensi vuonna katki ja poikki.

Kirjoittanut

varmastiko?

ettei vaan kävisi monellekin köpelösti ja hinta kymmenkertaistu 1€ > 10€ jos ei pelit osukaan :D

Kirjoittanut

Huh hintoja

Ei onneksi taida olla nämä kaksi edellistä veijaria laskemassa hintoja missään.

Älkää nyt kaikkea heti tyrmätkö, eikö se ole kaikkien yhteinen toive ja hyöty että lajiin saadaan lisää rahaa ulkopuolelta. On se sitten kuvasta, lehdestä, pelistä tai elämyksistä.

Kirjoittanut

Loistavaa!

Kerrassaan hieno uudistus! Iso peukku Fintoton poppoolle ja erityisesti Janne Ekholmille jolle voidaan samantien pystyttää patsas Fintoton pihamaalle.Niin paljon hyvää on se mies tuonut Suomen raviurheilulle vuosien saatossa.

Kirjoittanut

Herppa

Kerrotko, mikä toiseksi viimeisen viestin lasketuissa hinnoissa meni väärin?

Kyllä se vaan taitaa toto-tv:n hinta olla 9€/päivä, jos ei voita mitään.

Kirjoittanut

ja...

...99€ jos pelaa satasella eikä voita mitää. Ja euron jos ei pelaa ollenkaan.

Kirjoittanut

Mitä ostat?

Etkö sä tossa jälkimmäisessä esimerkissä osta sen ekan euron jälkeen jo pelejä etkä katseluoikeutta?

Ymmärrän että vanhat videopalvelun lanseerauksen synnit ei ole vielä unohtuneet, eikä kuulukkaan olla koska niin perseelleen se meni mutta jotain rajaa tähän aloitukseen.

Älkää nyt ainakaan itseänne nolatko ensimmäisenä.

Kirjoittanut

Vihdoin takapajulaan

Netissä on ollut jo kauan ulkomaisilla pelifirmoilla tarjota kuvayhteys uheilutapahtumiin vedonlyöntiä vastaan. Mitenköhän Fintotossa kesti näin kauan keksiä ottaa mallia. Vielä kun erottelisivat oikeasti Englannin ja E-Afrikan lähetykset netti-TV:ssä, nythämn on sama kumpaa kuvalinkiä klkkaat, koska molemmista tulee sama sekalähetys.

Kirjoittanut

miksi ravia muokkasi viestiänI?

Mitä vikaa oli IS-ravien linkissä? Omituista muokkausta?

Kun tuota asiaa tuli päivällä mietittyä, niin onhan tuo tosiaan aika omituinen systeemi. Veikkauksen veikkaustv:ssä riittää, että tilillä on 10 euroa. Sitä ei ole pakko pelata päivittäin. Tai no. Eihän sitä pakko ole pelata nytkään. Maksaa sen euron ja katsoo ravit?

Kirjoittanut

Ns. ilmainen kuva

Suora lainaus arpajaislain kohdasta Fintoto:

"Rahapeliyhteisön toiminnasta tulevat varat käytetään hevoskasvatuksen ja hevosurheilun edistämiseen toimeenpanemalla totopelejä siten, että rahapelitoimintaan osallistuvien oikeusturva taataan, väärinkäytökset ja rikokset estetään sekä pelaamisesta aiheutuvia sosiaalisia ja terveydellisiä haittoja vähennetään."

10 euron pelit ilmaista kuvaa vasten on yhtä linjassa kuin oikeusturva ja 20 euron sakot väärästä kengitystiedosta.

Kirjoittanut

No free lunch

Jos esim. Elitloppetiin tarjottaisiin kunnollinen suomeksi kokonaan selostettu kuvayhteys, niin siitä olisin valmis maksamaankin. Nykyisellään on mukavempi katsoa toto.ee:stä englanniksi kuin hurrmolkotuksella Fintoton kautta.

Kirjoittanut

Juupelis joo

Mikäs tää Koskenniemen lipsaus oli et pelisteen ja netti tv:n katsojat pääsevät samaan asemaan. Eihän pelipisteessä ole mitään vähimmäispelimaksua et näet ravit suorana.

Kirjoittanut

Ei mitn järkeä

Ei tule mieleenikään pelata yhtään enempää, tai väkisin pelkästään sen takia, että saan kuvan ilmaiseksi kun pelaan vähintään kympillä.

Onko tämä kehitysosaston viimeinen hätähuuto? Yritetään väkisin vaikuttaa ja ohjailla ihmisten pelikäyttäytymistä.

Naurettavaa.

Vaihdot laskee kokoajan ja bonusta työnnetään bonuksen perään. Onko uusasiakas hankinta missä vaiheessa? Ja hevoset jo kotona?

Kirjoittanut

oikeaan suuntaan

Viimeinkin oikea ratkaisu, jossa palvellaan asiakasta. Asiakas on sellainen, joka ostaa. Ei sellainen pelitilin haltija, joka vikisee netissa.

Kirjoittanut

Järjetön ratkaisu

Eli on pakko pelata jotta saa katsoa ilmaiseksi ei taida olla edes lainmukaista tälläinen toiminta.

Kirjoittanut

ehkäpä otsikointi on väärä

Kuva ei ole ilmainen, vaan se maksaa aina vähintään euron. Itsekin sekoitin tosiaan tuon 10 euroa, että se on kuin Veikkauksella, että 10 euroa pelitilillä riittää, että voi katsoa kuvaa. Se pitääkin pelata kokonaisuudessaan/ päivä.

Kirjoittanut

netsku hei

netsku on hyvä ja ottaa asiasta selvää. Kovillehan se sulle ottaa kun et edes pelaa ja nyt pelurit voivat katsoa ilmaiseksi ja sä joudut maksamaan hurjasti eli euron

Kirjoittanut

Laitonta

Eikös tämä ole laitonta kytkykauppaa, ihmisiä painostetaan pelaamaan, että saavat ilmaisen lähetyksen urheilulähetyksestä.

Kirjoittanut

Bonus

Tämähän on sitä paitsi ihan rinnasteista siihen että pelaamisesta maksetaan bonuksia, sekin on laitonta. Tässä tapauksessa pelaamisesta saatava bonus on ilmainen kuva.

Kirjoittanut

10euroa

Kyllä nyt tuleva ratkaisu, että on pelattava väh.10€ edestä että TotoTV lähetys näkyis netin kautta,ei vaan toimi.
Mielestäni riittää, että olis pelitilillä tuo väh.10€, niin että nettiTV lähetystä voinet katsoa ja tiete pienesti pelailla illan aikana.

En varmaan ole yksin tämän idean kanssa!???

Kirjoittanut

uusi

järjestely on meidän euronpetsareiden taivas. Euro lähtöön, niin kuva on ilmainen. Hieno uudistus, kannatan !

Kirjoittanut

Näin meilä

porvoosta matkaa vermoon 100km
" lahteen 160km
" Loviisaan80km
" Riihimäki 180km
Eläkeläislippu euron,Diesel 10e Satanen.
Ruokaan pari kypää.Mikään ei ole niin villi ja vapaa kuin elakeläinen.)

Kirjoittanut

Laitonta touhua

Eipä kestä pitkään tämä ilo sillä tässä on monessa kohtaa rikottu lakia.

Kirjoittanut

ei jummarra

Miten tässäkin asiassa voidaan olla näin ahneita.

Itselle ainakin pääpiirteittäin pelaamisen ratkaisee nelkun miellyttävyys lähtöineen, tasoineen. Tulee se tototv tilattua.

Näiden valittujen pelipäivien ulkopuolella, ei sitä vaan tule tototv:ta tilattua, vaikkakin maksaa vain sen euron. Ne tulisi ilmaiseksi monet muutkin ravit katsottua, ja siinä ravien mittaan voisi oivaltaa et pentele tuotahan voisi pelata, ja siitä se lähtisi.

Sama juttu kun pitäisi saada ihmisiä paikan päälle raveihin. Onko se euro nyt niin iso juttu siellä, ettei se voi olla ilmaista? Kauhea juttu koittaa maksimoida katsojat ilmaisella tototv:lla ja pelaamisella?

Kirjoittanut

OK??

Mielestäni on täysin oikeudenmukaista saada pelirahoilleen vastineeksi kuvayhteys - näin kokee joka kerta voittaneensa jotain. Olisi turhauttavaa hävityyjen pelirahojen lisäksi vielä maksaa kuvayhteydestä erikseen. Teivo näyttää ravinsa ilmaiseksi 10 min. viveellä jokat ti, mutta aina riittää näitä "kaikki mulle ilmaiseksi heti" -mankujia.

Kirjoittanut

Ei riko lakia

Kyllä pelaaminen saa olla ilmaisen kuvan ehtona, kunhan runsas pelaaminen ei ole. Fintoton ylimielistä asennetta asiakkaita kohtaan kuvastaa aiemmin asiasta annettu virheellinen informaatio. Tai sitten Fintotossa oltiin vain tyhmiä eikä tiedetty lakia.

En tiedä kummin oli ja kumpi on pahempi asia. Tarkemmin ajatellen on toki mahdollista, että kyse oli molemmista. Yleisesti ajatellen tyhmyys yhdistettynä ylimielisyyteen on vaarallinen yhdistelmä.

"Too little, too late" sanoisin tästä parannuksesta. Toki parempi myöhään kuin ei milloinkaan, mutta silti. Asiakaskatoa olisi pitänyt pysäyttää jo aiemmin.

Kirjoittanut

Jellinek

Kyllähän lähdöt näkee videokirjastostakin parhaimmillaan ilmaiseksi 10 minuutin viiveellä. Mutta kyllähän tuo ilmainen nettikuva olisi ihan hyvä porkkana ilman "pakkopeli"summaakin. Jos kuva näkyy, niin on todennäköistä, että joku peli pelataan. Kun taas kuvan näkymisen ehto on edelleen se euron maksu ja takaisin palautus yli 10 pelistä, niin se ei kannusta ketään satunnaisesti raveja seuraamaan. Hevijuusereille tämä on kädenojennus, eli niille, jotka maksaisivat sen euron muutenkin.

Kirjoittanut

näinpä

Vaikka netissä tarjottaisiinkin ilmaiseksi suoraa HD-kuvaa raveihin, niin ei se välttämättä toisi paljoakaan uusia pelaajia, koska he eivät joko älyäisi mennä oikeaan osoitteeseen netissä tai heitä ei muuten vaan kiinnostaisi.
*Miksi ihmiset ovat valmiita maksamaan esim. formuloista ja jääkiekon katselusta?
-Koska heidät on asiantuntevalla ja innostavalla selostuksella aikoinaan television ilmaiskanavilla saatu jäämään näihin lajeihin koukkuun.
Onhan esim. laukkakisoja mahdollista katsella netistä ilmaiseksi suorana piraattilähetyksinä, mutta tuskin se on Suomeen luonut yhtään lisää pelaajia laukkakisoihin.
En vastusta ravien näyttämistä suorana netissä, TV:ssä tai missään jakelukanavassa, mutta kuva peliä vastaan tuntuu ainakin maailmalla olevan hyväksytty ja toimiva ratkaisu.

Kirjoittanut

Veikkauksella

riittää että on yksikin sentti pelitilillä, että kuva näkyy. Mutta on tää fintoton uudistus tyhjää parempi.

Kirjoittanut

Täällä on periaatteen vuoksikin jätetty maksamatta

"Hevijuusereille tämä on kädenojennus, eli niille, jotka maksaisivat sen euron muutenkin."

Pelaan Fintotolle useita kymmeniä tuhansia vuositasolla, mutta en ole maksanut ihan periaatteen vuoksi kuvasta vielä kertaakaan.

Kirjoittanut

Laitonta silti

"Ei riko lakia (1147149)
Lähettäjä: Guru herself Lähetetty: 19.12.13 13:44



Kyllä pelaaminen saa olla ilmaisen kuvan ehtona, kunhan
runsas pelaaminen ei ole."

Hohoijaa, mutta tässähän nimenomaan kannustetaam pelaamaan ja kun pelaa tietyllä määrällä saa bonusta eli ilmaisen kuvan urheilulähetyksestä. Kyllä 10e*30=300e kuukaudessa on runsasta pelaamista normaalin keskiverto suomalaisen mielestä, tee vaikka kadulla gallup asiasta.

Kirjoittanut

Molempi pahempi

Toisaalta mangutaan pienistä pelivaihdoista, mutta sitten kun keksitään kunnollinen kannustin pelamiseen, niin sama mankuminen jatkuu.
-Ei muuta kuin kiakkovieraiksi Fintoton pääkonttoriin!

Kaikki siis pitäisi olla netissä ilmaista ja Toto-TV:n tilaus kaapelin tai satelliitin kautta täysin poissuljettu vaihtoehto?

Kirjoittanut

Laitonta

Pelaamiseen kannustaminen ja pelinmäärään sidotuttujen bonusten ja kylkiäisten käyttäminen pelaamisen lisäämiseksi on laitonta, ei siinä muuta. Kuva ilmaiseksi ilman mitään kytkykauppoja taas on laillista.

Kirjoittanut

Kampanja

oli pari vuotta sitten, jossa kerättiin ostoksista leimoja. joilla sai tietyllä määrää lunastaa pehmokoiran. Tuolloin esim Veikkauksen pelit oli kuitenkin ko kampanjan ulkopuolella, koska pelaamisen palkitsemisen katsottiin olevan asetusten vastainen, omasta mielestäni Finntoton ilmainen kuva = 10 € pelit täyttäisi tuon määritelmän. Toivoa sopii kuitenkin että Finntoto on kuitenkin selvittänyt ko asoan tulkinnan etukäteen, toki heidän touhuja seuranneena sitä ei vältäämättä ole tehty...

Kirjoittanut

Laitonta edelleen

Ei Veikkauksellakaan ole nuo livelähteykset kytkettynä pelaamiseen juurikaan siitä syystä, että se on laitonta.Minä taas toivon,että sisäasiainministeriö puuttuu tähän laittomuuteen ja Fintoto tarjoaa kuvaa kaikille, ilman pelaamiseen pakottamista.

Kirjoittanut

Vastapalloon

Aikoinaan, kun tiedustelin tällä palstalla, tietäisikö kukaan ilmaista kuvalinkkiä Elitloppetiin, niin sain vastaukseksi vain ...ttuilua siitä, kuinka on turhaa nuukailua udella ilmaisen kuvan perään, jos on varaa pelatakin. Nyt onkin antoisaa kettuilla takaisin näille "kytkykaupan" vastustajille. Kuka oikeasti pelaa alle 10 €:lla silloin kun innostuu pelaamaan?

Kirjoittanut

laki

Mä en tiedä kenellä Jellinek kettuilee, jos osa kirjoittajista on vaan sitä mieltä, ettei suuryhtiö saa rikkoa lakia näkyvästi.

Fintoto Oy:n omilta sivuilta arpajaislakiin liittyen:

Kiellettyä on:
Antaa kylkiäisiä eli rahapelin ostamalla saisi vastikkeetta muun kulutushyödykkeen.

Tulkitkoon kukin miten haluaa.

Kuten "R-kioskilla" totesi, ehkä sitä on joltain kysytty, tai sitten ei.

Kirjoittanut

Pieni paha noita

Jos katseluoikeudesta netissä pitäisi maksaa 10 € ilman mitään kytköstä pelaamiseen, ei se rikkoisi lakia keskustelupalstalaisten mielestä, eikä siinä siis sinällään olisi mitään pahaa. Nyt ku 10e:n pelin kylkiäisenä saa kuvayhteyden, on se kiukuttelemisen arvoinen kurjuus tyyliin "En saanutkaan joululahjaksi, mitä halusin, siksi minulla on känkkä-ränkkä päällä loppuvuoden".
Jos ei Fintoton meno maistu, voi aina pelata ulkomaisten vedonlyöntifirmojen pelejä. Heillä tosin on aivan sama kuvayhteys pelipanosta vastaan -käytäntö eikä Suomen raveja valikoimassaan.

Kirjoittanut

Tämähän ei pidä paikkaansa

"Heillä tosin on aivan sama kuvayhteys pelipanosta vastaan -käytäntö eikä Suomen raveja
valikoimassaan."

Yhtään ulkomaista bookkeria en tiedä, jolla tälläinen pelaa, niin saat kuvan kaupanpäälle olisi käytössään. Sitävastoin lähes kaikilla on käytäntönä, että mikäli tilin olet tehnyt, niin oikeus on myös seurata kuvaa eri urheilulajeista.

Suomen ravejakin on useilla bookkerilla valikoimissaan.

Kirjoittanut

Eivät ne ulkomaiset yhtiöt toimi Suomessa

"Jos ei Fintoton meno maistu, voi aina pelata ulkomaisten
vedonlyöntifirmojen pelejä. Heillä tosin on aivan sama
kuvayhteys pelipanosta vastaan -käytäntö eikä Suomen raveja
valikoimassaan. "

Mitä tekemistä ulkomaisilla yhtiöillä on tämän kanssa, eivät ne ole suomalaisia yhtiöitä, joilla olisi lupa toimia Suomessa ja joita koskee Suomen arpajaislainsäädöntö. Fintoto on rikkonut jo aiemmin niin monta kertaa lainsäädäntöä ja harrastanut täysin vastuutonta toimintaa, että hyvä jos nyt kosahtaa vastuuttomalle vedonlyöntiyhtiölle kakka tuulettimeen,

Kirjoittanut

Ei epäselvää

"Fintoto Oy:n omilta sivuilta arpajaislakiin liittyen:

Kiellettyä on:
Antaa kylkiäisiä eli rahapelin ostamalla saisi vastikkeetta
muun kulutushyödykkeen.

Tulkitkoon kukin miten haluaa."

Ei tässä ole tulkintaongelmia, laki on yksiselitteinen tässä kohtaa. Maksullinen tv-kuva on kulutushyödyke jolla on hinta ja se on 1e päivä.

Kirjoittanut

Selvää syrjintää

Tässä joutuu ne jotka eivät pelaa syrjinnän kohteeksi. He joutuvat maksamaan katsomisesta kun taas ne jotka pelaavat saavat katsoa ilmaiseksi. Toivotaan että lainvalvojat kieltävät tämän laittomuuden ennen kuin se ehtii alkaa.

Kirjoittanut

Asiakasetu

Tämä on asiakasetu, joka on täysin laillinen.

Kirjoittanut

Jellinek

Monesti olen pelannut vaikkapa 9,60€ maksavan lapun. Viimeksi keskiviikkona pelasin tällaisen T6 pelin ja sain sillä reilut 444 euroa. Minulle periaatteessa tuo on ihan sama, mutta kyllähän tuo laittomalta kuulostaa "kannustaa" pelaamaan vähintään kympillä.

Ja kaikki ei ole rockefellereitä. Ymmärrän senkin. Elokuun jälkeen ei ole miinusmerkkistä kuukautta Fintoton pelitilillä ollut. Se johtuu viisaasta pelistrategiasta. Jos vajaalla kympillä voi voittaa yli 400 euroa, jätän muille isompien lappujen tekemiset. Siinäpähän haukkuvat euron petsariksi. Onko se lie kuitenkaan viisasta, jos ei saa riviä kiinni satasenkaan lapulla, mutta alle kympin lappu täällä osuu?

Kirjoittanut

Trollaat mutta oikaistaan silti

"Asiakasetu (1147381)
Lähettäjä: minävainen Lähetetty: 20.12.13 19:07



Tämä on asiakasetu, joka on täysin laillinen"

HAH HAH, ei nimellä ole väliä, se on sama millä nimellä pelaamiseen kannustavaa bonusta tai kytkykauppaa harjoitetaan.

Kirjoittanut

Ei trollaa

On minävainen tai kaverinsa nähkääs kysynyt jostain (sisäasianministeriön virkamiehiltä?) luvan ennen kuin on linjauksen tehnyt.

Kirjoittanut

Lain rikkomisesta kyse ei mielipideasia

"
Jos katseluoikeudesta netissä pitäisi maksaa 10 € ilman
mitään kytköstä pelaamiseen, ei se rikkoisi lakia
keskustelupalstalaisten mielestä, eikä siinä siis sinällään
olisi mitään pahaa"

Tässä ei nyt ole kysymys keskustelupalstalaisten mielipiteestä, vaan siitä että Fintoto rikkoo lakia tällä kuvabonuksellaan. Kuva maksamaan 10e tai kuva ilmaiseksi, kumpikin on lain mukainen, kunhan siihen ei liitetä, että sen edun saa kun pelaa tarpeeksi.

Todella vastuununsa tunteva monopoliyritys tämä Fintoto, yrittää aina rikkoa lakia, eikä näillä ole edes päivittäistä pelirajoitusta, kuten Veikkauksella, vaan saa pelata vaikka satojatuhansia päivässä, tästkäkin varmaan ollaan sisäasiainministeriössä kiinnostuneita.

Kirjoittanut

Odotamme ministeriön kantaa asiaan

"Ei trollaa (1147454)
Lähettäjä: Sentsuuri Lähetetty: 20.12.13 20:48



On minävainen tai kaverinsa nähkääs kysynyt jostain
(sisäasianministeriön virkamiehiltä?) luvan ennen kuin on
linjauksen tehnyt. "

Odotamme mielenkinnolla mitä sisäasiainministeriö asiasta tuumaa, sillä kuulin, että asiasta on jätetty sinne toimenpidepyyntö.

Kirjoittanut

Entäs sitten?

No mitäpä haittaa tuosta kuvayhteydestä pelaamisen bonuksena sitten koituu totopelureille?
Aikoinaan, kun arvostelin turhan laajaa peitarjontaa päivittäin Fintotolta, niin minut leimattiin heti täällä ongelmapeluriksi, jonka pitäisi hakeutua hoitoon. Pelkäävätkö täällä tuosta kuvayhteysbonuksesta valittajat oman pelihimonsa karkaavan käsistä, jos päivittäin pitää panostaa 10 erkkiä nähdäkseen kuvan?

Kirjoittanut

Veikkaisin melkein

"Asiakasetu (1147381) Lähettäjä: minävainen Lähetetty: 20.12.13 19:07 Tämä on asiakasetu, joka on täysin laillinen."

Ilmeisesti kelkka on kääntynyt, kun melkein voisin väittää, että minävainen on joskus kirjoittanut tästä samasta asiasta niin, että ei voi mitenkään ilmaista kuvaa antaa sillä varjolla, että pelaa jollain summalla totopelejä.

Toki hyvä asia, että jos homma nyt edes noin pelittää. Mutta melkoinen pyhä lehmä tuokin asia on, kun sitä nyt edelleen pantataan maksullisena. Tuolla(kaan) päätöksellä ei ole mitään tekemistä uusien asiakkaiden hankinnan kanssa. Kaikki mikä vähänkin rajoittaa tai hankaloittaa live-kuvan näkemistä on jollain aikavälillä pois sekä (etenkin uusista) asiakkaista että sitten pelivaihdoista.

Kirjoittanut

joo-o

euron pelureitahan tuo muutos ei hyödytä, toisaalta en siten ihmettelekään tätä valituksen määrää sillä täällähän niitä riittää

Kirjoittanut

Se on laitonta

" Entäs sitten? (1147471)
Lähettäjä: Jellinek Lähetetty: 20.12.13 21:05



No mitäpä haittaa tuosta kuvayhteydestä pelaamisen bonuksena
sitten koituu totopelureille?"

Se on laitonta ja kannustaa ihmisiä uhkapelaamiseen ja lisää peliriippuvuutta, jo tuo minimisumma 300e kk on tavalliselle ihmiselle iso summa pelaamiseen laitettavaksi, normaali-ihmisen näkökulmasta.

Mitä haittaa siitä on jo joku pössyttelee kannabista tai nappaa mukillisen piriä?

Kirjoittanut

Aina sama yhtiö kyseessä

On se muuten kumma että aina tämä sama yhtiö on kyseessä, kun keskustellaan pelinjärjestäjän vastuusta ja lakien noudattamisesta. Tämä yksi yhtiö elää kuin sika vatukossa, vailla minkäälaisia velvoitteita jotka laki asettaa monopoliyritykselle ja sen toiminnan edellytyksille. Muut monopoliyritykset pelialalla maassamme tuntevat vastuunsa, mutta tämä yksi luulee elävänsä jossain erillissaarekkeessa muusta yhteiskunnasta, jota ei yhteiskunnan lainsäädäntö koske.

Kirjoittanut

Vertailun vuoksi

Onko kellään kokemuksia esim. Unibetistä. Riittääkö sen sivuilla kuvan näkemiseksi kirjautuminen vai pitääkö olla pelitilillä rahaa tai jopa pelata sillä?
"kannustaa ihmisiä uhkapelaamiseen..."
No pelivaihtojen kasvattamisen puolestahan täällä on aina saarnattu.

"Mitä haittaa siitä on jo joku pössyttelee kannabista tai
nappaa mukillisen piriä?"

-Huumeet jo sinälläänovat laittomia, tarjottiin niitä sitten ilmaiseksi tai maksua vastaan, totopelaaminen sen sijaan ei täysi-ikäisenä ole rikos. Voisiko asian ajatella vaikkapa näinkin: ilmaisen kuvayhteyden tarjoaminen uhkapelitapahtumaan olisi vähän kuin huumediilerin antama ilmainen näyte asiakkaan saamiseksi riippuvaiseksi?

Kirjoittanut

Mitä sä jankkaat niistä Unibeteistä

"Onko kellään kokemuksia esim. Unibetistä. Riittääkö sen
sivuilla kuvan näkemiseksi kirjautuminen vai pitääkö olla
pelitilillä rahaa tai jopa pelata sillä?
"kannustaa ihmisiä uhkapelaamiseen..."
No pelivaihtojen kasvattamisen puolestahan täällä on aina
saarnattu"

Mitä väliä sillä Unibetillä tai muullakaan ulkomaiselle vedonvälittäjällä on? Ei niillä ole toimilupaa Suomessa, eikä niitä siltä osin koske Suomen arpajaislaki, vaan sen kohdemaan laki, missä yritys sijaitsee. Fintotoa koskee Suomen arpajaislaki ja sillä on mandaatti harjoittaa yksinoikeudella totopelejä Suomessa, sen mandaatin mukana tulevat myös velvoitteet.

Huumeet ovat ihan hyvä vertailukohta, nekin ovat laittomia, samoin kuin tämä pelaamiseen kannustava ja pelihaittoja edistävä kuvabonus.

Kirjoittanut

Jankkaa jankkaa

"
Suomessa vedonlyönnin monopoli on Veikkaus Oy:llä. Pelejä
voi kuitenkin internetin välityksellä pelata myös muihin
vedonlyöntitoimistoihin ja vedonlyöntipörsseihin. Kyseinen
toiminta on Suomessa täysin laillista"

Nämä yhtiöt sijaitsevat ihan muualla kuin Suomessa ja niitä koskevat kohdemaidensa lait, niillä ei ole toimilupaa Suomessa, eikä niitä koske Suomen arpajaislainsäädäntö siltä osin, Fintotoa koskee, se on suomalainen ja Suomessa sijaitseva,sekä toimiva vedonlyöntiyhtiö (monopoli), Täytyykö vielä tavuttaa sama?

Kirjoittanut

Monopolijärjestelmä murskaksi Fintoton etujen

"Entäpä, jos Fintoto onnistuu todistamaan kuvabonuksen
lailliseksi tai saamaan aikaiseksi sen vaatimen
lakimuutoksen (muistelkaamme laukkapeleihin oikeuttavaa
lakimuutosta)?
Onko tällä palstalla sen jälkeen enää purnattavaa?"

Ei ole purnattavaa, sitten kun Fintoto toimii laillisesti, 1.1.2014 se aikoo alkaa toimimaan laittomasti. Oletko sinä ihan vakavasti sitä mieltä, että Suomen valtio uhraisi monopolinsa oikeutuksen vedonlyönnissä että Fintoto saisi alkaa koukuttamaan pelaamiseen ja lisäämään pelihaittoja jonkun bonuksen kanssa?;) Sitähän se tarkoittaisi, kun sallittaisiin monopoliyrityksen alkavan kannustamaan ja kasvattamaan pelihaittoja, tärkeimpänä monopolin oikeutuksen mantroista, kun on pidetty pelaamisen haittojen ehkäisemistä.

Katsotaan ja kuunnellaan, mitä sisäasiainministeriö on mieltä tästä Fintoton viimeisimmästä tempauksesta.

Kirjoittanut

Sä olet jossain muussa hyvä

"Itselleni ovat nuo lakikiemurat hieman outoja,"

No kannattaako siinä tapauksessa alkaa vänkäämään ja jankkaaman tälläisestä asiasta sivutolkulla?

Kirjoittanut

Onko laillista ?

Salliiko EU nykyään monopolit ?

Kirjoittanut

Rahapelaaminen...

on erityistoimintaa, joka ei EU:ssa kuulu palveluiden vapaan liikkumisen piiriin. Sen vuoksi jäsenvaltiot voivat itse päättää toimeenpanomallista, kunhan se ei ole ristiriidassa EU:n perustuslain kanssa.

Kirjoittanut

Kysymysmerkki uudistuksia taas?

Minusta uudistus viittaa siihen, että FinTotolla on jonkun verran alle kympin päivässä pelaavia, joiden toivotaan tällä nostavan panostaan.

Pelaamisen palkitsemista on jo varahevossysteemissä, jossa sama hevonen voi olla sekä pelattuna että varahevosena. Tästähän hyötyivät ennenkaikkea enemmän panostavat ja läpäreiden käyttäjät. Samoin T-peli mahdollisuus on tarkoitettu lähinnä enemmän panostaville ja kaventaa selvästi voittorahan jakaantumista.

Nykyiset 75 ja 65 sisältävät niin paljon pelaajia jakavia ominaisuuksia ettei pelaajakunnan väheneminen FinToton aikaan ole ollut mikään ihme. Ilman robottipeliä T75:nen olisi tippunut vaihdoiltaan Veikkauksen V75:sesta reilusti. Ikävä kyllä FinToton palkitsema robottipeli myös nakertaa yhdessä T7/T6-pelien kanssa vaihtoja hitaasti, mutta varmasti.

Vaikea siis kehua (10€/pv = ilmainen) uudistusta ennalta, koska todellinen reaktio voi olla myös pelaamista vähentävä. Siinä mielessä en lähtisi missään nimessä FinTotossa tällaisiin kokeiluihin. Pelaajakunnan vähenemiseen ei todella ole suomessa varaa.

Kirjoittanut

miksi haukut?

"joo-o (1147493)
Lähettäjä: humdrum Lähetetty: 20.12.13 21:57

euron pelureitahan tuo muutos ei hyödytä, toisaalta en siten ihmettelekään tätä valituksen määrää sillä täällähän niitä riittää"

Ihmeellinen kommentti? Miten minä olen sinua huonompi, jos voitan eurolla enemmän kuin sinä tonnilla?

Kirjoittanut

Asiakasetu?!?

Jos on asiakasetu kuten minävainen väittää, niin kysymys kuuluu, että saako asiakasedun sitoa runsaaseen pelaamiseen. Epäilen ettei. Veikkauksen tai RAY:n asiakaseduissa ei mielestäni ole koskaan sidottu asiakasetua pelaamisen volyymiin.

Vaan eiköhän asia ratkenne kun joku nostaa metelin. Sitä pitääkö kannella johonkin, tehdä selvityspyyntö tai jotain muuta, en tiedä.

Kirjoittanut

Ilmaiseksi koko nettikuva

Optimitilanteessa koko nettikuva olisi ilmainen - tällöin ei tarvitsisi miettiä kuka pelaa kuinka paljon ja mitä jos nyt sattuu häviämään sen kympin. Mielenkiintoista muuten, että Veikkauksen nettisivuilla näkyy tiettyjä jalkapallo-otteluja, jos on tietty määrä rahaa pelitilillä. Fintoto menee askeleen vielä pidemmälle.

Mutta nyt tämä alkaa näyttää aika lupaavalta - asia kerrallaan asioita ollaan viemässä siihen suuntaan, jonka valtaosa raviväestä näkee tarkoituksenmukaisimpana. Lauantairavien alkamisajankohtaa muutetaan, nettikuva säännöllisesti pelaaville ilmaiseksi, Toto4-peli palautettiin takaisin iltaravien pääpeliksi. Sinänsä täytyy ihmetellä, että alun alkaankin aika selvää kokonaisuutta lähdettiin muokkaamaan jonkun ison vision mukaisesti. Ei toiminut ja palataan vanhaan, näin liike-elämässä aina silloin tällöin käy ja eikä siinä mitään hävettävää ole.

Kirjoittanut

On tehty jo

"Vaan eiköhän asia ratkenne kun joku nostaa metelin. Sitä
pitääkö kannella johonkin, tehdä selvityspyyntö tai jotain
muuta, en tiedä. "

Kuten joku sanoi, jotkut ovat jo toimenpidepyynnön sisäasiainministeriöön asiasta tehneet.

Kirjoittanut

Ilmainen kuva joka ei pelaamiseen sidottu

"
Optimitilanteessa koko nettikuva olisi ilmainen - tällöin ei
tarvitsisi miettiä kuka pelaa kuinka paljon ja mitä jos nyt
sattuu häviämään sen kympin."

Jos optimitilanteella tarkoitetaan laillista tilannetta, niin kyllä.

Kirjoittanut

Onnistuisiko näin?

Eli voisiko käyttää samaa periaatetta kuin Veikkaus eli jos on vaikka 20 euroa pelitilillä, niin kuva on ilmainen. Joku voi tietenkin sanoa, että laittaa kerran sen 20 euroa sinne ja ei pelaa ollenkaan, mutta kuten jo aiemmin todettua, nykyinen euron maksu nettikuvasta ei voi olla kokonaisuuden kannalta olennaisen tärkeä.

Kirjoittanut

Miksi 20 e?

Samaa periaatetta kuin Veikkaus, eli riittää kun on 0,05e tilillä.

Kirjoittanut

Eikös sekin poistunut Veikkaukselta?

Eikä Veikkauksella taida enää olla edes tuota vaatimusta, vaan riittää kun on tili, ei tilillä tarvitse olla rahaa?

Kirjoittanut

Korsi kannettu

Meikäläinenkin teki asiasta vireillesaattamispyynnön sisäasiainministeriöön, sen voi tehdä tuolta:

Linkki Asian vireille saattaminen sisäasiainministeriössä (http://www.intermin.fi/fi/asioi_ja_osallistu/asia_vireille/vireillesaattamislomake)

Kirjoittanut

Mitähän tuokin hyödyttää?

Vaikka olenkin sitä mieltä, että kuva pitäisi olla kaikille ilmainen, niin en silti ymmärrä miksi tuota pitäisi viedä eteenpäin jonnekin ministeriön rattaisiin.

Tilannehan ei ole muuttunut sinänsä mihinkään nykytilanteesta eli kuvan saa ostaa sitten eurolla jos haluaa tai ei. Jos sitten pelaa kympillä niin tuon euron saa takaisin; eikös tämä ole hyvä juttu?

Kirjoittanut

yks lysti

Eihän sillä mitään käytännön merkitystä olekaan.

Tämä ei tule nostamaan vaihtoja yli sataa euroa päivässä, eikä kukaan häviä taloaan metsästämällä sitä euron kuvahinnan palautusta.

Mutta jos se todetaan laittomaksi, Fintoto saa uuden sulan hattuunsa, kun iltapäivälehdet otsikoi: "Fintoto rikkoo arpajaislakia."

Kirjoittanut

Pelaamiseen kannustaminen ei hyvä juttu.

"aikka olenkin sitä mieltä, että kuva pitäisi olla kaikille
ilmainen, niin en silti ymmärrä miksi tuota pitäisi viedä
eteenpäin jonnekin ministeriön rattaisiin.

Tilannehan ei ole muuttunut sinänsä mihinkään
nykytilanteesta eli kuvan saa ostaa sitten eurolla jos
haluaa tai ei. Jos sitten pelaa kympillä niin tuon euron saa
takaisin; eikös tämä ole hyvä juttu? "

Ei koska se on laitonta. Hei, kännissä autolla ajokin on joistakin hyvä juttu, silti se on laitonta.

Kirjoittanut

Pikkuisen ontuva vertaus

Kenenköhän mielestä autolla ajeleminen kännissä olisi hyvä juttu?

Pelaamista mainostetaan ja siihen myös "yllytetään" bonuksin ja muilla tavoin. Se on täysi fakta, että lähes kaikkien pelaajien kannattaisi jättää kokonaan pelaamatta; siis jos pelkästään tuloksen kannalta tilannetta katsotaan.

Pelien on kaiketi tarkoitus tuottaa jonkinmoista jännitystä ja ajanvietettä.

Se, että kuvan saa ilmaiseksi tai kuvaeuron saa takaisin kun on pelannut kympillä ei tarkoita sitä että olisi pakko pelata kympillä; etenkään joka päivä.

Ja edelleen olen sitä mieltä että kuva saisi tai sen pitäisi olla joka päivä ilmainen; eikä sen pitäisi olla myöskään Fintoton talouden kannalta erittäin olennainen juttu. Jos arvata pitäisi, niin eiköhän tässäkin asiassa korkeintaan 1-2 vuoden aikajänteellä olla sitten siinä kokonaan ilmaisessa kuvassa. Aina parempi ennemmin kuin myöhemmin.

Kirjoittanut

Laistan lakiväittelyn

Kysyn kuitenkin: onko oikein että Fintoto ei saa palkita asiakasta euron kuvalla 10 euron pelivaihdosta, mutta kauppa voi jakaa joka kotiin jouluseteleitä joilla asiakasta hyvitetään vähintään 50€ ostoista 10€ ja vähintään 100€ ostoista 20 euroa.
Tässä ei tasa-arvo toteudu himopelurin ja himoshoppaajan välillä.

Kirjoittanut

Ei vaikuta yhtään

Pelasin vielä viime vuonna 2-4 päivää viikossa. Tänä vuonna olen pelannut ainoastaan niitä raveja missä on mielenkiintoisia lähtöjä ja tuttuja, "omia" hevosia mukana, noin 2-4 kertaa kuussa. Silloin kun pelaan, pelaan yli 10 eurolla mutta kuitenkin alle 100 eurolla, ja on aivan sama maksaako kuva sen euron vai ei, kun joka tapauksessa haluan katsoa ravit ja myös pelata hieman.

Tällä uudistuksella ei siis ole mitään vaikutusta omaan pelaamiseeni. Ainoa tapa saada meikäläisen kaltaiset ihmiset katsomaan omalta kannalta "mielenkiinnottomia" raveja ja ehkä pelaamaan hiukan, olisi se että kuva olisi aina ilmainen.

Tällä uudistuksella ei ole mitään vaikutusta yhtään mihinkään. Tai onhan sillä se vaikutus, että Fintoton tulot vähenevät, kun ne jotka sen 10 tai yli joka päivä ravipelaamiseen laittavat maksaisivat joka tapauksessa siitä kuvasta. Nyt nämä rahat jää saamatta.

Menekkiä ei tällä tempulla edistetä ja firman tulot pienenevät. Varsin huonoa pisneksen tekoa, jos meikäläiseltä kysytään, mutta eipähän kysytä.

Parempaa uutta vuotta kuitenkin toivotan!

Kirjoittanut

etsilleen

Et voi väistää lakiväittelyä, jos vertaat kauppaa ja peliyhtiötä keskenään. Kaupasta ostaminen ei ole sidottu arpajaislakiin, mutta toto-pelaaminen on. Tämä on edeleen se syy, miksi pelaamiseen ei saa kannustaa.

Minulle muuten tuo "ilmaisuus" on sitäpaitsi muunneltua totuutta, tässä esimerkki:
Jos pelaan alle 10 T-pelejä en hyödy tuosta oikeastaan mitään. Eli laitan pelitilille rahaa kympin, maksan ravilähetyksen ja pelaan 9 euron pelin, enkä saa edes euroa takaisin? Eli minun täytyy nostaa 9 euron peli yli 10 maksavaksi, että näen kuvan. Se ei siis ole minulle ilmainen, vaan maksaa sen euron edeleen.

Kirjoittanut

Kyllä voin laistaa

Mitä se asia lakiin liittyy, jos mä kysyn että onko oikein tai tasapuolista?

Sekö sua, taikuri, tässä eniten rassaa, että juuri sä et hyödy uudistuksesta oikeastaan mitään?

Ja kun tarkkoja ollaan niin sun hyötysi ei siis jää vain sille "oikeastaan" tasolle, vaan sun hyötysi on nimenomaan ei mitään.

Kirjoittanut

de facto

Tällä palstalla on turha jauhaa, onko kuvayhteys pelipanosta vastaabn laillista, koska meillä ei ole kuitenkaan valtaa langettaa tuomioita saati sitten panna niitä täytäntöön.
Minä kuulun niihin, jotka uskovat tuon systeemin olevan toimiva, jos se lain puiteissa mitenkään on mahdollinen ja lakejahan voidaan tarpeen mukaaan muuttaa.

Kirjoittanut

Typerää keskestelua

On päivänselvää että tällä toimella karkoitetaan uudet pelaajat lajin parista ja tämä on myös kiristystä pienpelaajia kohtaan eli heidät pakotetaan laittamaan kaikki ruokarahansa rahapeleihiin kyllä 300 euroa kuukaudessa on iso raha. Täysin laitonta touhuahan tämä on toivoa vaan sopii että lainvalvojat eivät edes anna alkaa tämän laittomuuden.

Kirjoittanut

netsku

Edes sinä et ole niin huono totopelaaja, että pystyt 30 kertaa peräkkäin häviämään koko kympin. Pelaamalla vaikka ravien eniten pelatulle hevoselle kympin sijaa joka päivä jää tappiot 100% varmasti alle sataseen kuussa.

Kirjoittanut

Ei ole kyse siitä

pelaako 30 kertaa väärin, vaan on kyse siitä, että tuo mainostus ei ole ensinnäkään laillista, koska toto-tv ei ole missään vaiheessa ilmaista, koska siitä pitää maksaa, vaikka se maksetaankin yli 10 euron pelaamisen jälkeen myöhemmin takaisin.

Tasapuolista se ei ole myöskään tuohon kauppahommaan verrattuna. Kaupoissa pelataan kuitenkin eri säännöin ja siellä on eri kilpailustrategiat.

Ja kyllä. Ensimmäisenä minä ainakin ajattelen miten itse voin hyötyä tuosta "ilmaisuudesta". Eikö jokainen? Se on ihan turha väittää nimimerkin etsilleen, että ajattelee ensin kaverinsa hyötyä tuossa? Et ajattele. Ja tiedän kyllä, että se hyöty on nolla. Keskustelussa käytetään monesti lisäsanoja, jotta se on keskustelua ja jutustelua, eikä tilastojen ja faktatietojen miekkailua. Liittyen kommenttiin:
"Sekö sua, taikuri, tässä eniten rassaa, että juuri sä et hyödy uudistuksesta oikeastaan mitään?

Ja kun tarkkoja ollaan niin sun hyötysi ei siis jää vain sille "oikeastaan" tasolle, vaan sun hyötysi on nimenomaan ei mitään."

Kirjoittanut

jos mainostetaan, että netti-tv on ilmainen

Sen pitää olla ilmainen, eikä mikään "lainaat meille euron siksi aikaa kun olet pelannut 10 euroa, jolloin saat lainasi takaisin, tai jos pelaat alle 10 euroa, se maksaakin sinulle kympin."

Tämä on muuallakin laitonta kuin vain arpajaislaissa. Ei Suomessa saa markkinoida "maailman parasta ruokaa" ilman todisteita sen kummemmin kuin "ilmaista" joka ei olekaan ilmaista.

Kirjoittanut

"maksaakin sinulle euron"

siis korjaan edelliseen.

Kirjoittanut

Fintotohan on poistanut "ilmaisen nettikuvan"

pois omilta sivuiltaan. Nyt mainos kuuluu "pelaajille ilmaista kuvaa". Näin se homma etenee. Taitavasti lehdille annettu tiedote oli "netti-tv ilmaiseksi" muodossa.

Kirjoittanut

Yhteistyössä on voimaa

" de facto (1147903)
Lähettäjä: Jellinek Lähetetty: 22.12.13 12:54



Tällä palstalla on turha jauhaa, onko kuvayhteys pelipanosta
vastaabn laillista, koska meillä ei ole kuitenkaan valtaa
langettaa tuomioita saati sitten panna niitä täytäntöön."

Jahas, kovat piippuun ja kielletään asiasta keskustelu;) Eihän tuossa laissa ja Fintoton pelibonuksessa ole mitää epäselvää lain kannalta, laitonta. Sinä mainitsit ettet ymmärrä "lakikiemuroita";) täällä on myös ihmisiä jotka ymmärtävät niitä, eikä tuossa tosiaan tarvitse edes kummallista ymmärrystä, asia on selvä.

Mutta aina kannattaa tehdä toimenpidepyyntö sisäasiainministeriöön, sen voi tehdä nimettömänä. Meissä on voimaa, yhteisvoimin kaikille ilmainen kuva!

Kirjoittanut

Kaikki mukaan!

Näytetään voimamme ja käräytetään Fintoto. Ilmainen kuva kaikille!

Linkki Asian vireille saattamnen sisäasiainministeriössä (http://www.intermin.fi/fi/asioi_ja_osallistu/asia_vireille/vireillesaattamislomake)

Kirjoittanut

Ekholmin voisi laittaa jo pihalle Fintotosta,

hänen "aikakaudellaan" ei ole mitään omia ideoita otettu käyttöön. Muilta kuultuja vanhoja ideoita on uudelleen lämmitetty ja taas palattu vanhaan nyt jo monta kertaa asiassa kuin asiassa. Melkoinen suojatyöpaikka Fintoto ollut tuolle Ekholmille ainakin minun mielestäni.

Kirjoittanut

on tainnt

jo Ärrän pelipaikassa kuvayhteys mennä kanssa maksulliseksi kun ravit menossa ja eikä kuvaa näkynyt kummastakaan telkkarista vaan olivat visusti kiinni,no tuleehan sitä säästöä sähkölaskusta ainakin silleen mutta jäi pelitkin tekemättä,ei innosta kun ei edes sen vertaa että pois jäännit olisi ajettu näkyviin,joitain valmispelejä oli mutta niillähän ei saa omiaan edes takaisin! Hölmöläisten hommaa eli turhaa työtä sekin,mieluummin näyttävät kenoa tyrkyttävän jokaiselle!

Kirjoittanut

Breaking the law

No koska minä en ymmärrä laeista mitään, niin palstan lakimiehet haastakoot Fintoton oikeuteen ryhmäkanteella ja kaikille yli 10v. pelanneille 10 000 € korvausta henkisistä kärsimyksistä ja taloudellisesta ahdingista.

Kirjoittanut

Ilmaiset lounaat

Aika kalliiksi tulee vuositasolla, jos haluaa ilmaista kuvaa katsella.

Taidan jättää tämänkin uudistuksen väliin. Alkaa muutenkin jo riittää koko touhu. Viimeiseen puoleen vuoteen ei ole puhuttu mistään muusta kun kengistä ja jenkkikärryistä.

Kirjoittanut

Joopa joo

"
No koska minä en ymmärrä laeista mitään, niin palstan
lakimiehet haastakoot Fintoton oikeuteen ryhmäkanteella ja
kaikille yli 10v. pelanneille 10 000 € korvausta henkisistä
kärsimyksistä ja taloudellisesta ahdingista. "

Ei tartte, sisäasiainministiö hoitaa meidän kaikkien mandaatilla asian ja että lakia noudatetaan

Kirjoittanut

Se on jännä homma

että kun Citymarketteihin jne on ne pelipisteet hommattu televisioineen, niin eikös sieltä ruudusta pitäisi silloin aina ravien aikana näkyä kuvaa raveista? Yleensä sieltä voi katsoa jotain Ylen ohjelmaa Citymarketeissa varsinkin. Ohjeistus voisi olla paikallaan. Myös ne ravit siellä pelipisteen telkkarissa saattavat aiheuttaa pienimuotoisen peli-liikkeen ihmisessä. Kun sieltä tulee Ylen jälkihiki keskusteluohjelma, ei se mainoksena ainakaan raveille kovin hyvä juttu ole.

Kirjoittanut

Ilmainen sana ja markkinointi

Kuluttajaviraston mukaan ilmaisen tuotteen täytyy olla aidosti maksuton, muuten kyseessä on kuluttajasuojalain mukainen harhaanjohtava markkinointia.

Eli eiköhän Fintoto liiku aika heikoilla jäillä ns. ilmaisen netti-tv kanssa (arpajaislaki + kuluttajasuojalaki)

Linkki Kuluttajaviraston linjaus ilmaisesta tuotteesta (http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/ilmainen/)

Kirjoittanut

Korjaus edelliseen viestiini

Fintoton lähettämässä sähköpostissa (18.12) uudistusta markkinointiinkin maksuttomana kuvana, mutta maksuttomaan pätee myös samat säännöt kuin ilmaiseen.

Kirjoittanut

ja Lehdille annettu tietote

oli muodossa "netti-kuva pelaajille on ilmainen".

Kirjoittanut

Sinne myös postia!

"Ilmainen sana ja markkinointi (1148127)
Lähettäjä: ihmetteliä Lähetetty: 23.12.13 13:30



Kuluttajaviraston mukaan ilmaisen tuotteen täytyy olla
aidosti maksuton, muuten kyseessä on kuluttajasuojalain
mukainen harhaanjohtava markkinointia.

Eli eiköhän Fintoto liiku aika heikoilla jäillä ns. ilmaisen
netti-tv kanssa (arpajaislaki + kuluttajasuojalaki)


Linkki: Kuluttajaviraston linjaus ilmaisesta tuotteesta "

Ottakaa yhteyttä sinnekkin, ilmainen kuva kaikille, yhteistyössä on voimaa!

Kirjoittanut

Järkyttävää toimintaa

Ketä siellä fintoton johdossa oikein on luulisi siellä olevan joku lakia tuntevakin eikä hevosmiehiä kaikki. Jo maalaisjärjelläkin ajatellessa on päivän selvää että laitonta touhua on ja vielä kaiken lisäksi harhaanjohtavaa.

Kirjoittanut

mikä ilmainen

Mikä ilmainen tuote voi olla sellainen, että pakotetaan ensin pelaaman 10€, ja vasta sitten palautetaan 1€ tilille!! Ei voi tekopyhempää "ideaa" ollakaan. Ilmainen tarkoittaa aina ilmaista, ilman kiristystä.

Kirjoittanut

kymppi liikaa

Pelaan vuodessa noin tonnilla mutta en yleensä kympillä per kerta. Ilmaiseen katsomiseen pitäisi saada joku pelattu summa (50.-) per edellinen kuukausi tms, jotta FinTotolle tärkeät pienemmät mutta säännölliset pelaajat eivät tuntisi itseään ulkopuoliseksi ja vaihda muihin peleihin.

Kirjoittanut

Rusinat pullasta ja muuten kuin siat

No laitontahan se edelleenkin olisi. Kumma juttu tämän Fintoton kanssa, että se aina yrittää saada kaikki monopoliyrityksen edut, mutta viis veisaa vastuista jotka monopoliyrityksellä on.

Kirjoittanut

Minusta on parannusta, että

nettitv:n saa ilmaiseksi, jos pelaa vähintään kymmenellä eurolla päivässä. Nyt maksaa euron, lukuunottamatta nytkin välillä tulevia ilmaisia päiviä/lounaita ja kännykän kautta tulevaa ilmaista kuvaa. Eli, nykyisen euron sijasta saa jatkossa katsella ilmaista kuvaa (jos pelaa sillä kympillä) . Se on parannus, josta ei tulisi ainakaan valittaa, varsinkin jos kuva toimii kunnolla. Seuraava vaihehan voi olla jo se, että kuva on ilmainen, jos pelaa eurolla tai vitosella tai jos sama raha on tilillä. Jatkossakin siis voi maksaa sen euron, jos ei pelaa kympillä, mutta muuten saa kuvan ilmaiseksi. En näe tätä huononnuksena. Tietenkin kokonaan ilmainen kuva ei olisi pahitteeksi =)

Kirjoittanut

ihan

Maaritu, itse pelaan pari kertaa viikossa raviehin ja silloin kassa on 50 - 100 euroa. Samalla rahalla voi nyt katsoa lähdöt. Ei kuva kiinnosta yhtään jos en pelaa, no joku ehkä katsoo lähetystä pelaamatta mitään, mutta en usko että näitä on monia.

Kirjoittanut

Huolestuttavia asenteita

Maaritua ei näytä kiinnostavan yhtään se seikka että tämä ja hänen visionsa ovat laittomia. Huolestuttaa tuo rappeutuva moraali ja laista piittaamattomuus. Silloin noudatetaan lakeja, kun siitä on itselle hyötyä.

Kaikille ilmainen kuva ilman kehoitusta pelaamiseen, olisi laillista.

Kirjoittanut

Olet väärässä

"Ei kuva kiinnosta yhtään jos en pelaa, no
joku ehkä katsoo lähetystä pelaamatta mitään, mutta en usko
että näitä on monia."

Näitä on paljon.

Kirjoittanut

Siis

Siis katsotte kolmetuntia ravilähetystä pelamaatta yhtään. Uskoo ken tahtoo.

Kirjoittanut

Yksi täälläkin, joka

katsoo raveja tosi paljon ja pelaa nykyään todella vähän. Usko tai älä joukossamme on paljon ihmisiä, jotka rakastavat tätä urheilua eivätkä pelaa kovinkaan paljoa jos yhtään. Heille tämä laji on paljon muutakin kuin numeroita, joita jännitetään ruudulla ja toivotaan, ettö ne löytyvät omalta lapulta.

Kirjoittanut

kyllä

mitä parannusta tuossa muka on?? en tee muutenkaan yli 10e pelejä, niin enpähän sitte kahtele ilmaiseksi vieläkään...ehkä viikonloppuisin sitten...jos ne on ilmaisia...

Kirjoittanut

Ilmainen niin vissii

Silkkaa huijausta. Eihän tuo mikään ilmainen ole.

Melkoiset älyköt näitä uudistuksia Fintotossa miettii. Kaskun ei peliraja 30€ päivä että saa kuvan. Kyllä taas uusia asiakkaita tulee.

Tämäkin on niin mahtava uudistus ja kädenojennus lajin rahoittajia kohtaan että oikein pahaa tekee.

Kirjoittanut

Mitä vikaa siinä on että

nykyisen järjestelmän sijaan voisi katsoa ravit ilmaiseksi, jos pelaa 10 eurolla ? Itse katson ravit vain silloin jos pelaan ja pelaan yleensä aina yli 10 eurolla. Ja jos joku haluaa katsoa ravit vaikka ei pelaa tai pelaa vähemmällä rahalla ne voi katsoa sillä eurolla, kuten ennenkin. Eli heille ei parannusta mutta ei huononnustakaan. Totta kai itsekin haluaisin, että Toto-Tv olisi ilmainen kaikille, mutta siis..tämä on parannus joka tapauksessa! Laittomana en pidä sitä, että pitää pelata, jotta näkyisi ilmaisena. Euro ei ole paljon, jos haluaa katsoa ilman 10 euron peliä, näkyyhän nämä jäljestäkäsin kaikki ilmaiseksi. Harvempi asia nykyään ilmaista.. Itsellä tilattu Toto-Tv satelliitin kautta tällä hetkellä, mutta oli uutisista ainakin rivien välistä luettavissa, että tulee poistumaan..toivottavasti siihen mennessä toimii netin kautta ok.

Kirjoittanut

Maaritu taas trollaa

" Mitä vikaa siinä on että (1148440)
Lähettäjä: maaritu Lähetetty: 26.12.13 01:15



nykyisen järjestelmän sijaan voisi katsoa ravit ilmaiseksi,
jos pelaa 10 eurolla"

Siksi että se on laitonta, koska se on kytkettynä pelaamiseen ja se kannustaa ihmisiä pelaamiseen ja tätä kautta lisää myös ongelmapelaamiseen. Pelaamisen määrään kytketyt bonukset (kuten ilmainen kuva) on kielletty arpajaislaissa. Lukisit noita viestejä, se on selvitetty jo ainakin kymmennessä aiemmassa viestissä. Todennäköisesti kuitenkin trollaat, taas.

Ei moni pidä huumeiden hallussapitoakaan laittomana, silti se sitä on jne.

Kirjoittanut

Laitonta vai laillista ?

Mulle ihan sama kun TotoTv tulee satelliitin kautta ainakin vielä jonkin aikaa.

Katsotaan sitten jatkossa mikä on tilanne jos satelliittilähetykset loppuvat mutta yleensä on yli 10€ pelit olleet tähänkin saakka päivittäin vetämässä.

Muutenhan tuo satlähetys on ollut edullinen,vain 18 €/kk.

Kirjoittanut

Mikäli wanhat merkit

niin kohta raveja ei pysty seuramaan kuin satelliitin kautta. Vai kuinka monella on luottoa siihen että tämä HD-kuvaan siirtyminen tapahtuu ongelmitta?

Tuskin siis kannattaa vielä luopua satelliitin kautta tulevasta kuvasta.

Kirjoittanut

tariffi?

Miten olisi tällainen hinnoittelu:
*suttuinen mustavalkokuva - ilmaiseksi
*suttuinen värikuva - 5 €/päivä
*HD-kuva - 10 €/päivä ?

Kirjoittanut

Aivan sama

Kunhan ei eriarvosteta pelaajia ja ei pelaajia.

Kirjoittanut

niin no

eikös netskun tyyliselle ei pelaajalle tuo 1 euron maksu per päivä ole ollenkaan paha verrattuna siihen jos pelaisit ja häviäisit kympin päivässä ?

Kyllä tässä vertailussa nämä ei pelaajat jäävät komeasti voitolle

Kirjoittanut

ennen näky

ilmaiseksi nyt ei .Parannusta ; )

Kirjoittanut

no nyt

jo näkyy. Hyvä voittaja ekaan saatiin
joillekki

Kirjoittanut

Jos ei aio maksaa euroa

niin tämä muutos ei tällaista tyyppiä palvele mitenkään. Edelleen se pitää se euro maksaa, eli sijoittaa +1 euroa pelikassan päälle. Typerä uudistus.

Kirjoittanut

eipäs

Eihän sitä tarvitse maksaa. Riittää kun pelaa 10 eurolla ja pitää huolen siitä että voittaa vähintään saman verran.

Yksinkertaista ja helppoa jos vaan osaa.

Kirjoittanut

Kukaan ei osaa pelata niin

Kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti aivopieruja tuollaiset päästöt.

Kirjoittanut

justjust

No se on kyllä pelurin huonoutta jos ei löydä raveista yhtä hevosta joka sijoittuu kolmen parhaan joukkoon.

Kirjoittanut

Taitava

Jotta voit katsella netistä 363 päivän ravit ilmaiseksi, tulee sinun pelata vuositasolla 3630€ ja lunastaa yhtä paljon.

Moniko voi satavarmasti sanoa, että pystyy pelaamaan euron eurosta läpi vuoden?

Kirjoittanut

Ei kukaan :D

Siis satavarmasti. Mutta kohtuullisen varmasti pääsee ainakin hyvin lähelle kun pelaa sijaa kierroksen luotettavimmalla sijoittujalla. Itse asiassa palautus menee aika helpostikin keskimäärin hieman yli tuon maagisen 100% rajan, jos pelaa sitä sijaa hieman isommalla riskillä lähtöihin joissa suosikilla laukkariski (ja löytää "varman" sijoittujan ja suorittajan)... :D

Kirjoittanut

Pitikö

keskusteluun vetää hullut mukaan. Ei kait kukaan pelaa jokaisen järjestettävään ravitapahtumaan. Kerran tai kaisi viikossa ja sijoitus 10 - 50, samalla rahalla voi halutetssaan katsoa lähdöt jos aikaa on, useimmiten ei.

Kirjoittanut

Joo on se

niin väärin fintoto teet niin tai näin niin aina väärin.

Kirjoittanut

kyllä se onnistuu

Eilen Dream Dresser, tänään Extreme Luca. Kyllä yksi hevonen löytyy yksistä raveista joka on varmuudella kolmen sakissa. Toisin sanoen kuvasta ei tarvitse maksaa ensi vuonnakaan.

Kirjoittanut

Paljon

Roholta. Laitappa kokeeksi ensi viikolle jokaiselle päivälle yksi tälläinen satavarma sijakohde esille tähän ketjuun, niin tarkastellaan viikon päästä kuinka kävi.

Kirjoittanut

kyllä

Sehän sopii. Tosin satavarmoja sijakohteita ei olekaan mutta itseasiassa jokaisen vedon ei tarvitse edes osua, kun sijoista saa usein sellaisen 1,20 - 1,30 joka tapauksessa eli 10 eurolla muutaman euron voiton.

Kirjoittanut

ja näin

Jessin, kolmas osuma. 30 eurolla yli 40 euroa joten huomenna saa jo vaikka mokatakin :)

Kirjoittanut

putki jatkuu, tänään Edi

sijakertoimet

pe : Dream Dresser 1,73
la : Extreme Luca 1,17
su : Jessin 1,35
ma : Edi 1,44

40 eurolla 56,90

Kirjoittanut

kyllä

miten tuosta fintoton touhusta voi mitään maksaa??? kun ei toimi yhteydet niin ei toimi

Kirjoittanut

Joka viikko 7 oikein

Roho mäkin oon voittanut lotossa joka viikko, eli olisi kiva jos laittaisit ne kohteesi etukäteen, ei ravien jälkeen.

Kirjoittanut

pelikohteet

ovat löytyneet pelit-osion puolelta kaikki ennen lähtöä, tämänpäiväinenkin on siellä ollut jo vaikka kuinka kauan.

Kirjoittanut

Minimisumma

Nyt en ymmärrä jos pelaan kaksi kertaa viikossa kympin pari ja katson tottakai ravit samaan hintaan, niin mistä se minimihinta 300 tulee?

Kirjoittanut

jälleen osui

sijakertoimet

pe : Dream Dresser 1,73
la : Extreme Luca 1,17
su : Jessin 1,35
ma : Edi 1,44
ti : Sophie Savage 1,18

50 eurolla 68,70

Kirjoittanut

ja taas

sijakertoimet

pe : Dream Dresser 1,73
la : Extreme Luca 1,17
su : Jessin 1,35
ma : Edi 1,44
ti : Sophie Savage 1,18
ke : Anthony 1,25

60 eurolla 81,20

Nyt kestää jo kaksi putken katkeamistakin,

Kirjoittanut

ei katkennut vieläkään

sijakertoimet

pe : Dream Dresser 1,73
la : Extreme Luca 1,17
su : Jessin 1,35
ma : Edi 1,44
ti : Sophie Savage 1,18
ke : Anthony 1,25
to : Catch My Dream 1,26

70 eurolla 93,80

Kirjoittanut

no jaa

pelaajia kurjistavia peliehtoja heikkoine palautusprosentteineen kompensoidaan kuvanlaadulla? no jaa onhan se näkemys tämäkin.

kun pelien markkinointi näyttävästi on näissä monopoleissa kielletty niin ihmettelen suuresti miten sisäministeriö katsoo läpi sormien tällaista "pelaa lisää niin saat ilmaisen kuvan" politiikkaa. se kun voidaan tulkita räikeäksi pelaamisen edistämiseksi. ongelmapelin luonniksi.

Kirjoittanut

Eihän

tuo tototv oo vieläkään ilmainen. Ostin kuvan eurolla ja pelasin 50 e voittajaa. Ei tullu kuvasta palautusta.

Kirjoittanut

ilmainen on

Saat sen euron takaisin kun vuorokausi vaihtuu

Kirjoittanut

Wanhat merkit

jälleen kerran. Hieman ennen T5:n viimeistä lähtöä alko tototv näyttämään pelkkää virityskuvaa.

Ei tuo kyllä luvattua HD-laatua ollut siihen astikaan.

Kirjoittanut

Turhaa valitusta

Eihän tuo ole ole pätkinyt lainkaan. En tiedä onko HD, vaikka linkissä lukee. Paljon parempi kuin ennen

Kirjoittanut

Kyllä on pätkinyt

jos pätkimiseksi luetaan myös kuvan katkeaminen pitemmäksi aikaa. Kuva Kouvolan raveista tosiaan katosi ennen vikaa T4-lähtöä, ja tilalle tuli virityskuvaa. Ei ole korjautunut. En usko, että ilmainen kuva sitäkin tarkoittaa.

Kirjoittanut

toimii

hyvin näky ja paha oli kolari

Kirjoittanut

Jaha

Lounaritkin ympätty tähän kuraan messiin, hienoa touhua fintoto. Joku tosissaan koittaa saada monosta.

Kirjoittanut

kaustinen

ei tuu mitään,kuva pätkii koko ajan ja välillä
virityskuva ruudussa.

Kirjoittanut

piristystä päivään

Kaustisen linkistä "hänniltämyöshänniltämyöshänniltämyös". Onneksi Porin linkistä näkyy sentään moitteetta.

Kirjoittanut

hyvä pojat

Eikö se puhu jotain välilevystä? Oisko selkä kipeä?

Kirjoittanut

taas ilmaispäivä

sijakertoimet

pe : Dream Dresser 1,73
la : Extreme Luca 1,17
su : Jessin 1,35
ma : Edi 1,44
ti : Sophie Savage 1,18
ke : Anthony 1,25
to : Catch My Dream 1,26
pe : Timbal Lake 1,15

80 eurolla 105,30

Kirjoittanut

ei voittanut Even Better...

...mutta kakkossija riitti mainiosti.

sijakertoimet

pe : Dream Dresser 1,73
la : Extreme Luca 1,17
su : Jessin 1,35
ma : Edi 1,44
ti : Sophie Savage 1,18
ke : Anthony 1,25
to : Catch My Dream 1,26
pe : Timbal Lake 1,15
la : Even Better 1,54

90 eurolla 120,70

Nyt saa mennä jo kolme hutiin.

Kirjoittanut

Kuva joko maksaa 1 tai ei.

Tässä on kaikki pielessä. Ilmainen väärää markkinointia. 10 e ilmainen kuva,ei ole minkään lainsäädännön mukainen. Tästä menee valitus,lottoa ei saanut näytää ylellä. Nämä luulee että raveissa
saa tehdä mitä haluaa.

Kirjoittanut

Outo kuvio

Kympin pelillä 10%: bonus. Jos peli meni ohi, niin
katselun hinnaksi tuli kymppi sille päivälle.

Näin ajateltuna ihan järjetöntä, mutta tästä
nimenomaan on kysymys: Kaupataan yhtä euroa
kymmenen euron hinnalla.

Ei tämä vaikuta mitään pelaamiseeni, mutta kuvasta
en enää maksa mitään.

Mobile horror pelaa ja tabletilla TV:stä.

Ja tällä menolla vien kohta kaikki pelit
naapurissa olevalle kiskalle.

Kirjoittanut

miettikää vielä kerran

Eikös se ole paljon hienompaa ostaa kuva niin että fintoto joutuu kaiken lisäksi maksamaan siitä.

Eli ennen jouduin maksamaan euron per päivä. Nyt saan sen euron takaisin pelattuani 10 eurolla ja kaiken lisäksi saan kuvasta noin 3 euroa per päivä.

Ehdottomasti näin päin mielestäni. Toki jokainen saa tehdä miten lystää.

Kirjoittanut

roho Toto kuva 10 e

Millä laskuopilla sinä saat 3 päivä.
Minä pelaan vain 75 ennen oli ilmainen nyt jotain muuta. Minulla on muutakin tekemistä kuin pelata raveja. Minun asia oli se ettei tämä nykyinen ole minkään lainsäädännön mukaan oikein. Satavarmasti tämä muuttuu,kuten kaikki Fintoton uudistukset. Ensin oli V5,75 aika 15 ja järjettömät sarjat
kaikki on muuttunut.

Kirjoittanut

hmmm

ai milläkö laskuopilla ? Katsopa vähän ylempää.

Nythän tästä muutoksesta on ainoastaan hyötyä. Ei tarvitse maksaa sitä euroa ja kaiken lisäksi saa voittoa pelkästään sillä että pelaa vähimmäisvaatimuksen edestä. Ei se niin vaikeaa voi olla jos vähänkin raveja seuraa.

Kirjoittanut

Laki

Tämä on kuin musta ei sais istua samaan bussiin.
Tämä lopuu ja toivottavasti pian.
Se joka on keksinyt hienon idean vois mennä,,,,,,,,,,,,,

Kirjoittanut

sunnuntaina Kuopioon

Play Like Devil 10 eurolla sijaa

Kirjoittanut

osuma

sijakertoimet

pe : Dream Dresser 1,73
la : Extreme Luca 1,17
su : Jessin 1,35
ma : Edi 1,44
ti : Sophie Savage 1,18
ke : Anthony 1,25
to : Catch My Dream 1,26
pe : Timbal Lake 1,15
la : Even Better 1,54
su : Play Like Devil 1,12

10päivää, 10 euroa - yht 100 eurolla 131,90

Kirjoittanut

törkeää

Toto tvn hinta tosiasiassa 10 kertaistui!

Kirjoittanut

tänään Jyväskylään

Lass Indus 10 eurolla sijaa.

"Toto tvn hinta tosiasiassa 10 kertaistui!"

Eipä ole tarvinnut maksaa kertaakaan sitä euroakaan kun sen on aina saanut takaisin.

Kirjoittanut

putki katkesi

Lass Indus jäi maalikamerassa neljänneksi.

11 päivän jälkeen 110 eurolla 131,90

Kirjoittanut

Vihdoin tajusin minäkin

mitä roho tarkoitti sillä, että Fintoto maksaa hänelle kolme euroa päivässä nettikuvan katsomisesta. Se on siis hänen sijapelinsä keskimääräinen tuotto per päivä. Viimeisen päivityksen jälkeen tarkka lukema 2,90 euroa. Ihan laatuisa suoritus.

Kylmä fakta on se, että termi ilmainen kuva ei pidä paikkaansa. Kuvaa ei heru ilman rahaa. Yksi euro on aina pulitettava.

Niillä jotka pelaavat vähintään 10 euroa on mahdollisuus, vaan ei varmuus saada kuvan hinta takaisin. Tämä ehdollisuus johtaa aatokset helposti kielletyn kytkykaupan suuntaan. Voitaneen kuitenkin pitää varmana, että Fintoto on selvityttänyt juristilla tämän pakkopeli-ilmaisuuden laillisuuden.

Minun mielestäni vanha käytäntö eli vaihtelu yhden euron maksun ja ilmaiskatselun kesken oli parempi. Kaipa se T65- ja T75-ravien ilmainen kuva sentään on säilytetty? Onhan sillä tehtävänsä ns. sisäänheittotuotteena.

Siitä näkökulmasta juonnetut tv-ohjelmat ovat tietysti merkittävämmät, ja niiden tekijät ansaitsevatkin kiitokset - niin ikään joidenkin niin asiantuntevien ravi(peli) friikkien mutinoista huolimatta.

Kirjoittanut

12. pelipäivä

Fregos Star, sijaa 10 eurolla

Kirjoittanut

osuma

Frego Star, sijoitus 2, sijakerroin 1,46

12 päivän jälkeen 120 eurolla 146,50

Kirjoittanut

13. pelipäivä

Buck Boko, sijaa 10 eurolla

Kirjoittanut

Fintoto

Fintoto ottaa omansa siitä rohon 10€:n pelistä, älkää olko huolissanne.

Onko nuo rohon ainoat pelit tuona aikana? Epäilen että eivät ole ja koska seurantaa ei muista peleistä ole näkynyt, niin taitaa roho maksaa kuvastaan kuitenkin vähintään sen euron.

Kirjoittanut

Viestiketjun nimi

rohon hupipelit. Jos nyt et enää laittaisi niitä tähän ketjuun vaan pelit osioon. Onko liian vaikeeta?

Kirjoittanut

ihan iisisti

Tarkoituksena on ainoastaan havainnollistaa että pelaamalla vähimmäispanoksen eli 10 euroa päivältä voi katsoa ravit päivittäin ilmaiseksi. Jopa hieman voittoa saa kuvaamallani tavalla kerrytettyä, senhän voi sitten sijoittaa esim. muihin peleihin.

"Onko nuo rohon ainoat pelit tuona aikana? Epäilen että
eivät ole ja koska seurantaa ei muista peleistä ole
näkynyt..."

Eivät tietenkään ole ainoat pelit, miksi niistä olisi seurantaa, nythän kyse on ainoastaan tästä topicin aiheesta.

"Jos nyt et enää laittaisi niitä tähän
ketjuun vaan pelit osioon. Onko liian vaikeeta?"

Siellä oli myös ketju, mutta jostakin syystä se haluttiin pilata, joten palasin tähän ketjuun. Joku pyysi ketjussa aiemmin että laittaisin kokeeksi tälle viikolle jokaiselle päivälle
yhden sijakohteen esille tähän ketjuun,
ja tarkastellaan sitten mikä on tilanne.

P.S. Tätä ketjua ei tarvitse lukea, voit ohittaa sen halutessasi.

Kirjoittanut

ihan iisist

Tabletilla ja älykännykällä ilmaist, joten elä meukkaa..
Pelit osioonseuraavasti kiitos vuan-

Kirjoittanut

Kirjoitin jo muualle

tän saman, mutta pelaamalla ensin vähintään 10 euron edestä pelitilillä ja avaamalla vasta sen jälkeen Toto-Tv:n, niin on ilmainen kuva eikä tarvitse tuon euron kanssa ihmetellä.

Kirjoittanut

osuma

Buck Boko, sijoitus 1. sijakerroin 1,08

13 päivän jälkeen 130 eurolla 157,30

Kirjoittanut

Fintoto

Laita roho vielä seuranta siitä paljonko Fintoto nappaa siitä 10€:n sijapelistä joka kerta, niin pysytään kaikki kartalla.

Kirjoittanut

Miksi erikseen?

Selviäähän se Fintoton nappaus lunastustilastostakin. Tähän mennessä Fintoto on sen mukaan napannut noista rodon kympin petseistä 1,50 euroa. Siis siitä yhdestä, joka on mennyt ohi.

Kirjoittanut

14. pelipäivä

Leading Baritone, sijaa 10 eurolla

Kirjoittanut

Fintoto

Ottaako Fintoto osuutensa siis pelkästään ohi menneistä peleistä? Minulle on jostain jäänyt mieleen hieman erilainen käsitys pelieurojen jakaantumisesta eri osapuolten kesken.

Kirjoittanut

osuma

Leading Baritone, sijoitus 2, sijakerroin 1,31

14 päivän jälkeen 140 eurolla 170,40

Kirjoittanut

Sijapelin voitonjako

Sijapelin pooli muodostuu voittoon oikeuttavalle hevoselle pelatuista panoksista ja tasaosuudesta muusta jakosummasta. Siis ensin kutakin sijahevosta pelanneille omat pois, sen päälle kolmasosa jäljelle jääneestä jakosummasta (tai puolet, jos lähtöön on ilmoitettu alle 7 hevosta).

Tässä yhteydessä sopii ihmetellä, miksi Fintoton etusivulla ei ole linkkiä toton sääntöihin. Siis miksi ei?

Kirjoittanut

Fintoto

Sijapelin voitonjako ja pelieurojen jako eri osapuolien kesken on vähän eri asia.

Olen ollut siinä käsityksessä, että Fintoto nappaa jokaisesta pelatusta eurosta, pelimuodosta riippuen eri prosenttiosuuden heti päältä pois ja loppu palautetaan pelaajille.

Jokaisesta rohon pelaamasta sijapelin kymmeneurosesta Fintoto ottaa siis sen 15% ja pelaajille palautettavaksi jää 85% riippumatta siitä osuuko rohon peli vai ei. Hintaa tulee siis rohonkin kuvalle, vaikka roho ei sitä suoranaisesti pelin osuessa maksaisikaan, joku sen tässäkin tapauksessa maksaa ja pelin mennessä ohi hintaa kuvalle tuleekin jo vähän reippaammin.

Jos Nastiksella on asiasta jotain uutta sisäpiirin tietoa, niin olisin erittäin kiinnostunut siitä kuulemaan.

Kirjoittanut

Säännöt

eivät ole mikään sisäpiirin juttu, vaan julkista tietoa. Googleen vaan hakusana totosäännöt, niistä V/3.1 vahvistaa omat pois -käytännön sijapelin voitonjaossa.

Säännöstä seuraa, että sijassa voi kohteen palautusprosentti olla yli 85. Myös voittajassa maksetaan aina vähintään omat pois, vaikka laskennallinen kerroin olisi alle 1,00.

Tottahan se on, että lähes aina Fintoto nappaa sen 15 prosenttia sijapelin lähtövaihdosta. Se koostuu totoon sijoittumattmia hevosia pelanneiden panksista. Koska voittajille on taattu vähintään 100 prosentin palautus, perii Fintoto häviäjien panoksista enemmän kuin 15 prosenttia.

Kirjoittanut

Fintoto

Eipä tuossa taida ollakaan mitään epäselvää, palautusprosenttihan voi olla vaikka täydet 100, jos kaikki ovat pelanneet samaa/samoja hevosia. Tällöin fintoto ottaa maksamansa veron verran persnettoa, eiköhän Fintoto kuitenkin vielä joudu jonkinlaisen veron maksamaan jokaisesta pelatusta eurosta.

Tuo ei nyt ole kuitenkaan tämän homman juju, vaan se, että rohon peleistä on Fintoton osuus tähän mennessä 0,15x140€=21€. Jos ei oteta huomioon veron osuutta, niin fintoto on saanut 1,50€ jokaisesta katselukerrasta. Ilman peliähän kuva olisi maksanut vain sen euron.

Maksajina rohon osuneiden pelien päivinä ovat rohon kanssa samaa hevosta pelanneet pienempien voitto-osuuksiensa muodossa, eikö niin. Hutipäivänä kuva maksaakin sitten 10€, jos tuo on päivän ainoa peli.

Kirjoittanut

Fintoto on vastannut pyyntöön

netti-tv:n ilmaisuudesta.

Lounasravitkin maksaa.
Ravi-TV maksaa (vermon kutonen).

Ei mennyt tuubiin, ei. Fintoto kyllä mainosti ensin ilmaista toto-tv:tä, mutta se oli hämäystä, koska vaaditaan se kympin peli. Ilmaiskuvan markkinoinnissa on siinä kohtaa kyllä tapahtunut kuluttaja- ja markkinointilakia rikkova temppu. Ei pidä puhua ilmaisesta, jos se ei ole ilmaista.

Kirjoittanut

ei mene ihan noin

"Jos ei oteta huomioon veron osuutta, niin
fintoto on saanut 1,50€ jokaisesta katselukerrasta. Ilman
peliähän kuva olisi maksanut vain sen euron.
"

Eihän sitä noin voi verrata vaan ajatusmallisi mukaisesti ennen vuodenvaihdetta samoista 10 euron sijapeleistä meni se 1,50€ + kuva 1€ = 2,50 €

Nyt menee vain tuo 1,50€ peleistä kun kuva on ilmainen.

Vuodenvaihteen jälkeen on siis tarvinnut maksaa siis ainoastaan peleistä. Kuva on ilmainen ja kaiken lisäksi kuvan ilmaisuuteen vaadittavissa peleissä kykenee jäämään voitolle.

Summa summarum : Tänä vuonna ei tarvitse maksaa kuvasta. Peleistä täytyy kyllä maksaa mutta niinhän se on ollut aina.

Kirjoittanut

tabletti

Tabletti/älypuhelin niin ei maksa euron euroa.. Miksi
annatte niitä euroja jos ei pelaa kuva tulee silti
ilmaiseksi..Siis tabletti/alypuhelin on nyt pop...!!Nuuka
katsoja..

Kirjoittanut

Joo, se tiedetään jo

että älypuhelin ja tabletti. Älypuhelin on ja kuva näkyy, ei vastaa kuitenkaan televisiokuvaa. Tablettia en aio hankkia. Lisäksi jotta saisin streamattua kuvan telkkariin, tarvitsisin ylimääräisen osan siihen. En aio ravien takia pelkästään hommata.

Ilmaiseksi mainostivat ja mainostivat väärin. Minulle on se ja sama. Katson kun haluan ja pelaan kun haluan. Maksan joko 1 euroa, tai pelaan kympillä. Hauskasti on vaan Fintoton arkistosta hävinnyt mainos tästä "ilmaisuudesta" pois. Se löytyy vielä googlella, mutta ei näy enää arkistosta. Mielestäni tässä ketjussakin oli se linkki jossain vaiheessa, mutta onko otettu pois?

Kuulin juuri, että joku oli tehnyt kyselyn tuosta mainostamisesta kilpailu- ja kuluttajavirastoon. Kysymys oli myös lähetetty tuosta 10 euron ilmaisuudesta, että rikkooko tuo lakia tuo peliin pakottaminen?

Kirjoittanut

hmmm

Eikös joku maininnut että Ruotsissa on vastaava systeemi käytössä. Eiköhän se silloin ole täälläkin ihan sääntöjen puitteissa mahdollista toteuttaa.

Ja ilmainenhan se kuva on ollut, ei ole tarvinnut kertaakaan siitä maksaa 1.1 jälkeen.

Kirjoittanut

Harmikseni joudun myöntämään

että sotkeuduin omaan näppäryyteeni sijapelin voitonjaossa. Väitteeni, että Fintoto oli napannut 1,50 rohon peleistä ei pidä paikkaansa. Sehän on ristiriidassa tämänpäiväisen toteamukseni kanssa, että Fintoto ottaa omansa totoon sijoittumattomia hevosia pelanneitten panoksista.

Tästä pidän edelleen kiinni, joten roholta on napattu enemmän kuin 1,50. Tarkka summa edellyttäisi tietoa ko. lähdön sijavaihdosta ja kertoimista, joita minulla ei ole. Oikea vastaus nappauskysymykseen olisi siten ollut "ei tietoa."

Tulkintakysymyshän tämä kertoimen muodostuminen on: kumpi ensin, vaihdosta omat pois voittaneille, vai 15 prossaa päältä pois ja vasta sen jälkeen omat pois ynnä lisukkeet ohi pelanneilta.

Ollaan minun puolestani molemmat oikeassa. Enempi vääntö tästä on mielestäni tarpeeton, niin kuin ehkä koko alkuperäinen nappauskysymyskin. Hyvinhän sen laskeminen näet sujui kysyjältä itseltään:)

Kirjoittanut

Suomen kilpailu- ja kuluttajavirasto

ei käsittääkseni vaikuta Ruotsissa? Suomen ja Ruotsin lait ovat erilaiset. Jopa peliyhtiöllä on eri säännöt. Selvimmät sääntöerot löytää, kun menee fintoton sivulle pelaamaan T-pelejä Ruotsiin. Suluista löytyy rajoitukset :)

Suomi ei ole kuitenkaan mikään amerikka, jossa puhutaan, että halvin sitten edellisen halpatuotteen, vaan jos täällä mainostetaan, että on halvin, sen on oltava halvin. Sama pätee myös sanan ilmainen käytössä. Jos ilmainen mainitaan, sen on sitä oltava. Siihen ei kuulu mitään jos ja jos puheita.

Kirjoittanut

päivä 15

Bluehill's Eagle, sijaa 10 eurolla

Kirjoittanut

osuma

Bluehills Eagle, sijoitus 1., sijakerroin 1,01

15 päivän jälkeen 150 eurolla 180,50

Kirjoittanut

päivä 16

Benjamin Duo, sijaa 10 eurolla

Kirjoittanut

ei osumaa

Benjamin Duo, sijoitus neljäs.

16 päivän jälkeen 160 eurolla 180,50

Kirjoittanut

Pitkässä juoksussa

aika kova tehtävä saada "ilmainen" kuva.

Kirjoittanut

Hyvinhän

roholla on vielä jopa kaksi päivää rästissä.

Kirjoittanut

Juu, hyvin menee

jos ei muuta pelaa. Totuus vaan on, että aika harva pelaa vain yhden lähdön raveihin, että saa katsoa kaikki lähdöt suorana?

Kirjoittanut

Fintoto

Suoritushan on erinomainen, rohon palautusprosentti on tähän mennessä 112,8

Palautusprosentilla ei sinänsä ole tässä suurtakaan merkitystä, koska nuo eivät ole rohon ainoat pelit, todennäköisesti ei roho ole noita edes pelannutkaan. Nämä "rohot" pelaavat ja ovat pelanneet tähänkin asti yli 10 eurolla per päivä ilman tällaista sijapelikikkailuakin.

Erittäin suuri osa pelaajista ei pelaa päivässä tuota 10 euroa, joten heidän pitäisi periaatteessa tuplata pelinsä "ilmaisen" kuvan saadakseen. Tämä pienpelaajien, "euron petsareiden" suuri joukko on erittäin tärkeä juuri näille rohon kaltaisille "ison rahan taitopelaajille" kertoimien nostattajina. Vähintään yhtä tärkeitä he ovat Fintotollekin, joten täytyy ihmetellä kuvan maksuttomuutta tuonkaltaisilla ehdoilla.

Ruotsissa pitäisi kai ihmisillä olla enemmän "joutilasta" rahaa ravipeleihinkin, mutta siellä "ilmaisen" kuvan saa jo 50 kruunun päivittäisestä pelistä, siis puolta halvemmalla kuin Fintotolta.

Näille pienpelaajille Fintoto ei siis tarjoa "ilmaista" kuvaa, vaan he rahoittavat kuvansa kasvaneella pelipanoksella. Kuten kaikki tiedämme, niin suuri osa näistä pelaajista on tappiollisia pelaajia, jotka hyvin äkkiä lopettavat pelaamisensa kokonaan tappioiden tuplaannuttua. Tämä taas tietää tappiota myös "rohoille" pienenevien kertoimien muodossa ja Fintoton vaihdot sakkaavat "euron petsareiden" lopettaessa ja myös "rohojen" pinentäessä panoksiaan.

Todellisella ilmaisella kuvalla Fintotolla olisi mahdollista säilyttää nämä pienpelaajat asiakkainaan ja raveja katsellessaan he myös ehkä innostuisivat myös muutaman lisäeuronkin pelaamaan.

Minun mielestäni tämä oli Fintotolta erittäin epäonnistunut mainoskikka, ei tosin ensimmäinen laatuaan, eikä todennäköisesti myöskään viimeinen.

Kirjoittanut

....................

Tämä "ilmainen" nettilähetys on täysi vitsi ja ihan väärää mainontaa.
Tässähän "pakotetaan" nyt pelaamaan vähintään se 10€ joka päivä,että näkee jotkut mutapolku tarpomiset jostain...
Ilmaisen pitää olla ilmainen!
Siihen ei pidä sisältyä mitään velvoitetta mihinkään!

Kirjoittanut

Pelaisi, jos voisi

No niin , Hippos

Katselen juuri netistä Ranskan raveja, mutta en pysty pelaamaan senttiäkään. Millä perusteella voitte rahstaa minulta tuon euron katselusta, kun en pysty pelaamisellani "lunastamaan" ilmaista katseluaikaa? Palveluntarjojaja ei saa netti peliä toimimaan, joten mielestäni katselu pitää olla ilmaista!
Saanko vastausta - pyydän...

Kirjoittanut

Rahat säästyy tai menee Veikkaukselle

Pitää valittaa kuluttajasuojaan harhaanjohtavasta mainonnasta. Jos sanotaan että kuva on ilmainen niin silloin siihen ei tarvitse panostaa sentin senttiä. Jos vaaditaan rahaa vastineeksi ilmaiselle niin se on harhaanjohtavaa markkinointia eli kiellettyä ja siitä kannattaa valittaa.
Minä lopetin välittömästi pelit kun tämä uusi systeemi tuli voimaan. En laita pelaa euroakaan Fintoton pelejä ennen kuin tämä epäkohta on korjattu.