Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Lisää ongelmatapauksia Anfieldille!

Tällä kertaa vuorossa Jermaine Pennant, joka on jo ehditty leimaamaan ikuiseksi lupaukseksi. Hattua nostettava Rafalle, kun antaa muiden hylkiöille vielä mahdollisuuden...

Vastaukset

Kirjoittanut

Pennantin

olis kannattanut siirtyä johonki keskikastin seuraan, olisi pelannut suuremmassa roolissa,
nyt avauksessa vain cupin alku kierroksilla, ihan hyvä täyttömies.

Kirjoittanut

Loistava laituri...

Todellinen tulevaisuuden superman on tämä Pennant! Kuin kori kultaa Liverpoolille. Muodostaa Crouchin kanssa tulevan kauden vaarallisemman hyökkäysduon.

Aika hulivili ollut poika nuorempana , mutta nyt Gerrardin ja Hyypiän isällisessä komennossa kyllä asettuu. Pakko jos meinaa Anfieldilla leipää purra. Kyllä Rafa on tasan tarkkaan tiennyt mitä on ostanut. On sellainen velho noissa pelaajakaupoissa.

Mielenkiintoista nähdä kummanko veikkaaja rankkaa ykkössuosikiksi valioliiga-extrassaan.

Manun saumat katosi lopullisesti Nistelroyyn myötä ja Arsenal ei vielä ehkä ihan tällä kaudella riitä. Lupaavat nuoret kyllä on.

Kirjoittanut

Pool,

Vai tällaisen pelaajan on Rafa Hankkinut :
Drink-driving conviction

On 23 January 2005, Pennant was arrested and charged with drink-driving after crashing his Mercedes into a lamp-post in Aylesbury, while serving a 16-month driving ban and uninsured. Upon being arrested, Pennant initially gave his name as that of Arsenal teammate Ashley Cole. Pennant pleaded guilty to drink-driving and driving whilst disqualified, and he was sentenced to 90 days in prison on 1 March.He was released on parole after just 30 days and immediately returned to playing for Birmingham, though he had to wear an electronic tag at all times, including while on the pitch.

Eli 23 tammikuuta 2005 oli pidätetty humalassa ajamisesta ja antanut väärän henkilötiedon - Ashley Colen nimen!!!

Vai muka nuorena ollut hulivili - edellä oleva tapahtunut siis viime vuonna.

Kirjoittanut

"hienoa.."

" Todellinen tulevaisuuden superman on tämä Pennant! Kuin
kori kultaa Liverpoolille. Muodostaa Crouchin kanssa
tulevan kauden vaarallisemman hyökkäysduon"

hyvää päivää vaan sullekkin :D

Jermaine Pennant...takana loistava tulevaisuus.
Kumpi muuten voittais, Craig Bellamy vai Jermaine Pennant?

Kyllä kun miehen olemusta seuraa niin selvästi huomaa ettei ole saavuttanut yhtään mitään, kokoajan paikkaamassa heikkoa itsetuntoaan jollain aivan käsittämättömillä tempauksilla.

Yksi diivaileva pentu olisi Liverpooliin riittänyt mutta veikkaampa että nyt kun niitä on kaksi, niin tuloksena on tappeluja.

Aika kovan hinnan Liverpool tästä maksoi joten eikai tämä kuitenkaan aivan mätä ole...ottaen huomioon että Chelsea päästi yhden Brittein- saarten parhaista laitureista lähes puoli-ilmaiseksi Newcastleen...

Kirjoittanut

Kyllä on...

Poolilla kovat luulot, kun luulee Liverpoolin nousevan niin kovaksi suosikiksi hankittuaan Pennantin.
Pennant on kyllä tilastoihin nähden aika tasapaksu.
Viime kaudella 38 peliä ja 2 maalia.

Rafalla on kyllä vaikeuksia tiedossa muukalaislegioonansa kanssa....

Kirjoittanut

Se on

Poolilla menolippu Championshippiin kun tuollaisia ongelmatapauksia hankkii !!!!!

Kirjoittanut

Carrick

Tottenhamin maajoukkuemiehen odotetaan siirtyvän Old Traffordille...ilmoitus tästä pitäisi tulla näinä päivinä.

Kirjoittanut

Onhan näitä ....

ennenkin hankittu jalattomia seppiä maailman hienoimpaan vaikka ei suinkaan menestyneimpään jalkapallojoukkuseen. Tälläisellä vanhalla gubbella tulee nyt ainakin mieleen Stan Collymore ja Neil Ruddock...no Pool on ainakin videolta nähnyt Ruddockin hienot liukutaklaukset...mutta olemematon pelimies oli tämä "Razor". Collymore taitaa olla edelleen niitä suurimpia floppeja Charme Asserdalin varsojen jälkeen.

Kirjoittanut

Liverpool on

paska hävis Kaiserslauternille 3-2.
Lipputanko ei ollut edes kokoonpanossa.

Kirjoittanut

Ottelu

Huomasitko kenties että Liverpoolilla ei ihan ollut ykkösmiehet kentällä 90min .. ?

Kirjoittanut

So What

So What!?!

Kirjoittanut

Totta,

kai se on fakta homma, ettei ystävyysmatseja pelata ykkösmiehistöllä. Niissä on tarkoitus ajaa uusia pelaajia sisään pelikuvioihin.

Kyllä se nimimerkki: Per S. Reikäkin tavallaan oikeassa on, kyllä kai Valioliiga on tasokkaampi kuin Bundesliiga.

Kirjoittanut

Pennant&Crouch...

Millähän Mourinho&Co meinaavat tuon kaksikon pysäyttää? Veikkaan että ennätysmäärän rankkuja saa Gerrard latoa sisään tulevalla kaudella.

Kirjoittanut

Anfield

on norsujen hautuumaa ja kaatis,johon tämmöset lupaukset menevät.Stan kehiin!Fowler kans nuuskiin jotain valkoista.

Kirjoittanut

Eikö yhtään ihmetytä..

Että miksi tämä lupaavien nuorukaisten haalija Arsene Wenger päästi tämän pelaajan lähtemään? Tuskin ammattitaidottomuuttaan, vaan siksi ettei tämä kyseinen Pennant välittänyt tuon taivaallista joukkueen sisäisistä säännöistä...

" Todellinen tulevaisuuden superman on tämä Pennant! Kuin
kori kultaa Liverpoolille. Muodostaa Crouchin kanssa tulevan
kauden vaarallisemman hyökkäysduon."

Ennemminkin kori kaljaa Liverpoolille... no varmaan kompensoivat hyvin toisiaan tämä Euroopan pelottavin maalipyssy ja Englannin oma Ronaldinho. Vaarallinen tämä duo on vain Liverpoolin omalle joukkuehengelle... ;o)

Kirjoittanut

Ennemminkin...

...tämä uusin hankinta paljastaa nyt viimeistään kaikille sen, millaisilla resursseilla tämä -05 Mestareiden Liigavoittaja operoi. Muut hankkii Cannavaroja, Emersoneja, Zambrottia, Shevchenkoja, Ballackeja sun muita, Liverpoolin "huippuhankinnat" ovat Aurelio, Bellamy ja Pennant..
Tietystikään pelkkä huippukokoonpano ei takaa menestystä, jonka Real Madrid on kolmena viime vuotena osoittanut. Mutta kyllä se oikeissa käsissä (Capello, Mourinho, Rijkaard) helpottaa ottelurumbassa luovimista oleelisesti. Liverpoolin on esim. käytännössä PAKKO peluuttaa ainakin Gerrardia ja Hyypiää kaikissa tärkeissä peleissä. Ennemmän kuin kyseisten herrojen taitotasosta (joka kiistatta on korkeaa luokkaa), se kertoo materiaalin kapeudesta. Uskon että tämä seikka kääntää vaakakupin tälläkin kertaa Chelsean eduksi Valioliigan osalta ainakin. Yksittäisissä cup-peleissähän eroa ei ole...

Kirjoittanut

Huipun ja huipun ero...

Kyllähän kaikki valmiin "tuotteen" näkee, mutta se osoittaa valmentajalta pelisilmää joka näkee tulevan huipun vuoden , pari ennen muita. Sen tähden Rafael on niin paljon Mourinhoa parempi koutsi.

Hankkikoon muut noita "iltalaskuja" kaikessa rauhassa. Rafu hankkii tulevat superstarit ja KAS..KAS....taas saa eurooppa ihmetellä kuten teki reilu vuosi sitten Istanbulin Ihmeellisessä Illassa. Tuota kolmen ison iin iltaa varmaa Mouri ja Fergusonikin kadehtien muistelee. Wenger pääsi hieman sinnepäin sentään. Mutta tuskin tuollaista voittoa tullaan ihan heti jalkapallossa näkemään. Italiaanot oli 3-0 johdossa tauolla, mutta sitten iski Punainen Hurrikaani....Gerrard...BANG....Scimer.....BANG....Alonso....BANG.....loput hoiteli (Shevan avustuksella) Puolan supermolari Durek ja sinä iltana kirjoitettiin futiksen LEGENDAA!!!!

Tuskin kukaan tulee enää vastaavaan yltämään ja sekös tuntuu ottavan osaa luonnolle:)

Noo...ymmärrettäväähän tuo. Parasta kadehditaan aina eniten.

Kirjoittanut

niin

"Parasta kadehditaan aina eniten."

ja epätoivoisinta säälitään eniten.

Kirjoittanut

kerronko mä Pool sulle?

" Millähän Mourinho&Co meinaavat tuon kaksikon pysäyttää?
Veikkaan että ennätysmäärän rankkuja saa Gerrard latoa
sisään tulevalla kaudella."

Määs kerron, John Terry ja R. Carvalho, heitä avustaa myös kovaakin kovempi tuleva P. Vieira M.Essien. Onko Essienkin semmonen "iltalasku" ?? Mourinhon hankinta tämäkin, onko Arjen Robbenkin "iltalasku" ??

" Noo...ymmärrettäväähän tuo. Parasta kadehditaan aina
eniten."

Niin, Chelseaa kannattaakin kahdehtia, on se sentään hallitseva Valioliiga mestari. Sitähän sä tarkoitit? Vai Barcaa joka on hallitseva UCL mestari?

Kirjoittanut

Kuule Pool,

Opettele niitten punaisten lasiesi takaa kirjoittamaan suosikkijoukkueesi pelaajien nimet oikein -
kuten Smicer ja "supermokkesi" Dudek ennen kuin alat kehua retostelemaan.

Istanbulin ilta on ollut ja mennyt!!!!

Kirjoittanut

Pyllystään pitävälle...

Onhan tuo Istanbulin ilta mennyt, mutta muistot siitä elää vuosisatoja meidän jälkeemmekin.

Sukupolvet toisensa jälkeen muistelee Liverpoolin uskomatonta nousua tauko-tappioasemasta voittoon.

Isät kertovat pojilleen ja vaarit lastenlapsilleen siitä illasta. Lasten silmät hehkuvat kun he kuulevat minuutti minuutilta miten ottelu Istanbulin illassa eteni. Kyyneleet silmissä (Liverpoolissa ilon....Milanissa surun) he kertovat jälkikasvulleen miten kaikki tapahtui. Miten muuan Steven Gerrard nosti joukkonsa voittoon kuin Fenix lintu aikoinaan.

Sitä on Pool-fanien mukava muistella. Nyt ja aina.

Ja aina lopuksi yhtyä lauluun....

When you walk through a storm,
Hold your head up high,
And don't be afraid of the dark
At the end of a storm,
There's a golden sky,
And the sweet silver song of a lark.
Walk on through the wind,
Walk on through the rain,
Though your dreams be tossed and blown..
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.

Kirjoittanut

Saksan

MM-kisat on tuoreessa muistissa.Englanti-Portugali pelin rangaistuspotku kisa myös.Ei kestäneet liverpoolin miehet paineita?Puujalkoja sanon minä.

Kirjoittanut

istanbul

mitä se pool jaksaa hehkuttaa tuota yhtä peliä?
totuushan on se että jos ac milan ei olisi lopettanut pelaamista niin eihän liverpool olisi ikinä noussut 3maalin tappioasemasta voittoon tuossa pelissä. ac milan kaatui asennevammaan,kun luulivat voittavan pelin vaikka vain kävelisivät toisen puoliajan. no kävi vahanaikaiset. liverpool teki parista paikasta maalin ja milan meni avan kipsiin ja näin ollen voitto valui britteihin.
siis paskempi jengi voitti koska italialaiset sortuivat ylimielisyyteen!!!

Kirjoittanut

Juupa..

"Hankkikoon muut noita "iltalaskuja" kaikessa rauhassa.
Rafu hankkii tulevat superstarit "

25-vuotias ei oikein juniorina enää lasketa...Ainakaan jos vertaa Leo Messiin... ;o)
Jos joku joukkue Englannissa satsaa tulevaisuuteen, on se Arsenal! Chelsea ja muut menestystä tavoittelevat seurat pelaa sillälailla riskiröntä peliä, että heillä on varaa kierrättää parasta materiaalia mitä rahalla saa. Sellaiset kuin Liverpool joutuvat ostamaan muiden hylkäämiä pelaajia, koska sitä Poolin mainostamaa tuohta ei löydy... Hyvistä ja jo valmiit meriitit omaavista pelaajista kun pitää maksaa enempi jo kuin mitä Liverpoolin pelaajahankinta-budjetti koko kesälle on!

Kirjoittanut

Elä vain muistoissa Pool..

Tulet tarvitsemaan niitä jälleen ensikin keväänä, kun muut voittavat niitä pyttyjä joilla on jotain merkitystäkin...
Oma veikkaukseni ensi kevään Mestareiden Liigavoittajaksi on Real Madrid...kakkosarvaus Chelsea. Capello on meinaan sellainen ukko penkin päässä, joka saa vihdoin valkopaitojen pelin kuosiin!

Kirjoittanut

Heh....

jo vain on kateutta aistittavissa ilmassa sitä enemmän mitä lähempänä tuleva kausi siintää:)


Hyvä neuvo nuorille: valitkaa oikein joukkue mitä tulette kannattamaan sillä hetkellä kun siinä valintatilaisuudessa ootte.Ettei sitten harmita jälkeenpäin. Kuten olette huomanneet on väärä valinta täälläkin monelle katkera pala.....:)

Tuplakyssärille....tottahan huonot häviäjät aina kaikkea selittelee. Tämä vie kyllä voiton...Milan olisi voittanut jos olisi pelannut täysillä loppuun!! Kuulehan tupla...kyllä se oli niin, että Liverpool EI ANTANUT Milanin pelata toisella jaksolla omaa peliään, koska Steven Gerrard ja Liverpool oli PÄÄTTÄNYT voittaa ko. pelin ja siitä seurasi kaikkien aikojen suurin nousu futiksen historiassa. Istanbulin ihmeellinen ilta.

Kirjoittanut

Ei kateutta,vaan

sääliä tommosta onnetonta kohtaan.Älä romahda,kävellään.Ja jotain muutakin.Ei naisia

Kirjoittanut

hieman ristiriitaista

Tässä ketjussa ollaan menty pahasti off-topic jonnekin ikivanhoihin istanbulin iltoihin joita ei muistella enää kuin fan-clubin sauna-illoissa.

Palataan siispä asiaan:

Meikäläisellä ei ole tarkkaa tietoa Liverpoolin taloudellisesta tilanteesta, mutta jos se on mallillaan niin olen näistä hankinnoista ihmeissäni.

Nimittäin jollei Liverpoolin suunnasta kohta pamahda jotain todella suurta uutista, voimme olla enemmän kuin huolissamme.

Tähän astiset hankinnat ovat lahjakkaita totta kai, mutta sen lisäksi a)riskialttiita, toisaalta b)halpoja.

Puolustus on laadukas mutta liigaan aivan liian kapea. Hyökkäys on liigaan keskinkertainen ja liian kapea. Keskikentän taso on onneksi liigan kärkipäätä.

Kaiken kaikkiaan tässä on nyt kumminkin sellainen säästöliekillä ja toivotaan toivotaan meininki. Sitä isoa uutista odotellessa... Vai odotellaanko turhaan? TOTUUS on nimittäin se, että tällä rosterilla mestaruus on taas hävitty jo ennen kauden alkua.

Kirjoittanut

Tottahan tuo...

ettei Liverpoolin materiaali kestä pahasti loukkaantumisia. Mutta jos porukka pysyy terveenä, niin kova on sen jengin oltava joka keväällä edellä on. Gerrard, Hyypiä, Pennant...paniikkia vastustajille aiheuttaa.

Pity....sille en mitään voi jos sinulla ei naisia ole. En minäkään ihan kaikkea voi järjestää, vaikka ykkösseuraa kannatankin.

Kirjoittanut

"kannattaminen kannataa aina...

" Hyvä neuvo nuorille: valitkaa oikein joukkue mitä tulette
kannattamaan sillä hetkellä kun siinä valintatilaisuudessa
ootte.Ettei sitten harmita jälkeenpäin."

Sä olet Pool hieno esimerkki siitä kuinka umpi sokea fanittaminen sumentaa kokonaiskuvan koko pelistä, näin ei toki ole kaikilla mutta sunkin kannattais ottaa se Liverpoolin paita pois silmien edestä ja katsella asioita niinkuin ne oikeasti ovat...
Mitataampa millä mittarilla tahansa, Liverpool ei ole TÄLLÄHETKELLÄ ykkös-seura maailmassa. Vaikka kuinka toivoit ja uskoit siihen että Liverpool olisi kruunannut Valioliigan ja UCL:n, näin ei käynyt. Älä kiistä sitä tosiasiaa itseltäsi.

Kirjoittanut

Hopeanuoli...

Milläs seura joka pitkään on hallinnut futismaailmaa ja voittaa Mestarien Liigan 2005, voisi ykköspaikkansa menettää?

Kerroppa se.

Ei jalkapallossa joka vuosi uusi valtias istuimelle nouse.

Kirjoittanut

Acacaputo ;)

"Milläs seura joka pitkään on hallinnut futismaailmaa ja
voittaa Mestarien Liigan 2005, voisi ykköspaikkansa
menettää?"

Vertailet niitä palkintokaappeja sen 2005 vuoden jälkeen niin tiedät miten se paikka voi vaihtua...

Eikä voida oikeen puhua "hallitsijasta" Voittihan Real Madridkin useamman UCL: pokaalin tässä lähimenneisyydessä. Tuolla sun "matematiikallahan" Real on ykköspaikalla...

Kirjoittanut

Olet nyt sekoittanut asiat hieman...

EN OLE KATEELLINEN LIVERPOOLILLE on asia nro. 1.
Annat vain tästä em. joukkueesta täysin perusteettomia kommentteja, jotka eivät perustu mihinkään faktaan. Sinulle Bellamy ja Pennant ovat loistavia hankintoja, minulle ainakin äärimmäisen riskialttiita hankintoja. Egoja jotka viisveisaa joukkueen säännöistä. Tämän vuoksi ovat kiertäneet seurasta toiseen...

Asia nro 2. Tuntuu suurempi menestys kiertäneen niin kauan tämän Anfieldin poppoon, että Istanbul -05 ja sen arvostus on noussut sulla hieman liian korkealle. Ei se tapa jolla se voitettiin tee tuosta pytystä yhtään sen arvokkaampaa, verrattuna Barcan viime keväänä voitettuun. Tietysti se oli mannaa Liverpool-faneille, jotka nyt ekaa kertaa 16 vuoteen pääsivät tuulettamaan todella suurta saavutusta, mutta tuokin voitto on hyvä asettaa oikeisiin mittasuhteisiin. Etenkin kun seuraavakin mestari on jo löytynyt! Minulle (ja luulen että aika monelle muullekin ei-Liverpool fanille) Istanbulin peli on jäänyt mieleen ennenkaikkea otteluna, jonka Milan hävisi. En nyt selittele tilanteita jälleen kerran maali maalilta, mutta etenkin Gerrardin kavennus oli sellainen tilanne, jossa tuo tuplakyssärin teoria saa hieman tuulta alleen: tuskin Stam olisi vain patsastellut rankkualueella ja Gerrard olisi vapaasti päässyt puskemaan ekan kavennusmaalin, jos tilanne olisi ollut vaikkapa vain 1-0? Tietysti turhaa spekulointia. Siihen nopea toinen kavennus ja Suomelle jääkiekosta niin tuttu efekti sai vallan. Tällä kertaa Liverpool oli Ruotsi ja Milan Suomi... ;o) Mutta tämä yksittäinen peli on jo muutenkin saanut suhteettoman paljon palstatilaa joten se siitä.

Kirjoittanut

Arzinho

kirjoittaa asiaa ja perustelee hyvin.Vähän kummiskin tuntuu,että hyvät kirjoituksesi menevät hukkaan.Tuo yksi ei ehkä ymmärrä ,eikä haluakkaan ymmärtää.Helmiä sioille vai miten se sanonta menee?

Kirjoittanut

Yrittänyttä ei laiteta!

Vaikka kankkulan kaivoon tuntuu kaikki uppoavan. Luonto ei kuitenkaan anna periksi, kun vääristellään, liioitellaan ja suurennellaan asioita. Kyllähän nyt kuka tahansa jalkapalloa vähänkin seuraava ja siitä ymmärtävä tajuaa sen, mistä nämä Liverpoolin hankinnat kertovat. Ei suinkaan siitä, että Liverpool on parhaimmat käteisvarat omaava seura. Kyllä Benitez on pikkupakon edessä nämä hankinnat tehnyt. Varmasti olisi myös Rafa ostanut mielellään valmiita pelaajia, jos budjetti antaisi myöten. Sillä kun tapellaan voitoista monella eri rintamalla, ei yksinkertaisesti ole varaa kokeilla tälläisiä kyseenalaisen maineen omaavia pelaajia... Ainakin mun järjenjuoksulla ajateltuna.

Kirjoittanut

laput silmillä

Sehän on fakta,että Pool arvostaa joka ikistä pelaajaa,jotka siirtyvät Liverpooliin. Ja kaikki nämä pelaajat ovat vasta sitten huippupelaajia,kun Liverpooliin tulevat,ennen sitä ne ovat olleet täysiä mitättömyyksiä. Sama valmentajapuolella. Jos esim. Mourinho siirtyis Liverpooliin valmentamaan,kyllä mielipiteet muuttuisi Poolilla aika hätäseen. Yhtäkkiä Mourinho olisikin maailman paras valmentaja,sillä hänhän valmentaa LIVERPOOLIA!!!

Kirjoittanut

Voi, voi Pool...

"Milläs seura joka pitkään on hallinnut futismaailmaa ja voittaa Mestarien Liigan 2005, voisi ykköspaikkansa menettää?"

Miten vuoden takaisilla saavutuksilla voi muka futismaailmaa hallita ?

Barcelona on viimeisin UCL -mestari !

Kirjoittanut

Kysymys

Pool:

Silloin kuin Liverpool oli hallitseva Mestareiden Liiga voittaja, sanoit että Liverpool on EUROOPAN PARAS JOUKKUE koska he ovat hallitsevia mestareita.
Miten ja miksi IHMEESSÄ sama EI päde Barcelonaan?

Sanoit myös itse että "Ei jalkapallossa joka vuosi uusi valtias istuimelle nouse."

Hahahhah... Taas saa hyvät naurut sun kustannuksella.

Kirjoittanut

Jahas....poikasille pitää oikein tarkentaa...

no sehän kyllä meikäläiseltä käy kuin luomisen työ!

Tottahan Barcelona tällä hetkellä on euroopan mestareiden liigan hallitseva mestari. Ja Liverpool voitti sen keväällä 2005. Siinä ikimuistettavassa finaalissa Istanbulissa kaatui Milan, vaikka tauolla oltiin jo 0-3 tappiolla. Mutta sitten Stevie iski....BANG....loppu onkin futishistoriaa. Suurinta sellaista.

Liverpoolhan on dominoinut maailman futiskenttiä vuosikymmenet. 1970 ja -80 luvuilla suorastaan murskaavasti.Joten tuo toissakevään Mestarien Liigan titteli oli kuin tilliä lohileivän päälle. Ja ei Barca yhdellä voitolla mestaria vielä syrjäytä. Eikä ensi keväänkään voittaja. Siihen tarvitaan paljon pidemmät voittoputket. Ei USA:takaan muutamassa vuodessa maailman poliisin paikalta pudoteta, vaikka EU ja Venäjä yhtyisi tällä hetkellä.

Näin se vaan menee.

Kirjoittanut

poorin

suosikki levy on varaan Iggy Popin Idiot.Eipäs olekkaan.Liian kehittymätön musiikkimaku.Kaikki jotka kaveri piirissäni tykkäävät em levystä ovat järkeviä ihmisiä.

Kirjoittanut

Juu-u...

Kyllä sun on syytä jo ensi kevääksi kaivaa se -90 mestaruusvideo jo se arkistojen pölyistä löytyy. Kyllä me kaikki tiedetään miten siinä 1,5 vuoden takaisessa finaalissa kävi, niin moneen kertaan se sinun toimestasi Pool on selväksi tehty. Itselleni viime keväinen Barcan mestaruus ei vastaavaa hypeä ole saanut päälle, koska Barcan KUULUIKIN se voittaa. Katkeraa olisi ollut jos olisi ote taas livennyt viimeisellä askelmalla. Saa aika hassuja piirteitä tuo sun historiaan turvautuminen. Toki, 70-80 lukujen Liverpool oli kova nippu, toista on nykypäivänä. Viimeisin mestaruuskin on tuon kovan nipun viimeinen kuolinkorahdus eikä nykyinen Liverpool ole päässyt edes lähelle niitä saavutuksia... tulee mieleen että onkohan Englannissa ja Valioliiga-faneilla yleistäkin tämä historiaan turvautuminen? Kun joka MM-kisoihin lähdetään aina kuin soitellen sotaan, yhtenä ennakkosuosikeista. Kun itseasiassa Englanti ei taida kuulua suosikkeihin kuin Brittein saarilla... Mutta onhan se ihan hienoa että menneet saavutukset noin lämmittävät. Toivottavasti keväälläkin, kun Valioliiga-mestaruus karttaa punapaitoja kuin ruttoa...

Kirjoittanut

Chelsealla

meni n.50 vuotta ilman mestaruutta.Liverpool voi haaveiila mestaruudesta n.134vuoden päästä.Jos silloinkaan?

Kirjoittanut

Mennyt aika on ihmeellistä...

Vielä vuonna 2000 Chelsean edellä sarjataulukossa oli Leeds ja Ipswich, nyt molemmat sarjaporrasta alempana. Leeds pelasi samana vuonna Mestareiden Liigaa, riveissään Robinson, Kewell, Ferdinand, Viduka, Bowyer, Robinson jne. Ipsukin tais pelata Euroopassa seuraavana vuonna. Leeds syyti rahaa oikealle ja vasemmalle menestyksen sokaisemana ja teki velkaa silmittömästi. Rahat loppui ja kaikki meni. Stadionkin vissiin myytiin. Chelsealla ei sitä pelkoa ole, niin kauan kuin Abramovitshia futis kiinnostaa. Muistaakseni Blues on tehnyt kahden vuoden aikana 300-400 miljoonaa euroa tappiota!!! Kenellä muulla olisi varaa tuollaiseen rahanpolttoon??? Seuraava looginen askel on rakentaa uusi jättistadion, joka sekin maksettaisiin oletettavasti samantien pois. Sitävastoin Arsenal kieriskelee stadionveloissa, Manu Glazierin veloissa ja Liverpoolkin kohta mitä ilmeisimmin stadionveloissa. Sillä niin idyllinen ja perinteikäs kuin Anfield voi ollakin, aika ajaa vääjäämättä sen ohi...

Kirjoittanut

Sitten ollaankin jo aika kaukana...

...juurilta meinaan. Kuin viimeisin mestaruus on viime vuosituhannelta, avauksessa pari-kolme englantilaista ja pelipaikkana joku Carlsberg Arena! Silloin vasta tuletkin tarvitsemaan niitä vanhoja videonauhoja, jossa Beardsley, Aldridge ja Rush vinguttavat kilvan maaliverkkoja, Grobbelaarin heiluessa maalilla harvoine hiuksineen. ;o)

Kirjoittanut

Niin..

hienoa aikaa tuo oli. Phil Neal käskytti rivistöään puolustuksessa ja Alan Kennedy pisti pystyjä Graig Johstonelle.

Siitä hyvää kaikenlisäksi vielä, että nosti entisestäänkin Liverpoolin mainetta ja suosiota joka puolella tellustamme.

Ykkösenä olemme hallinneet vuosikymmenet ja uskon että pitkä aika menee siihen ,että joku ohitse menisi.

Sanoisin...hyvin epätodennäköistä vaikka junavaunuttain rahdattais rahaa äiti venäjältä.

Näin se vaan menee.

Kirjoittanut

No näkökulma tuokin.

Mua kiinnostaa miten NYT menee, ei paljoa lämmitä jos joskus on mennyt loistavasti ja ollaan jonkun taulukon kärjessä...jipii! Entisaikojen Liverpool voitti otteluita hieman eri pelityylillä kuin nykyinen, jonka tärkein tehtävä on estää vastustajaa tekemästä maalia. "Ei mun kuppi teetä" tuollainen pelitapa, mutta kai sekin jotakuta lämmittää. Englannin maratontaulukossa ei välttämättä ohittajia ihan heti löydy, mutta mitä sekin taulukko paljoa hyödyttää vuonna 2006? Esmes voittihan Real Madrid 50-60 luvuilla 5 Eurocupia putkeen ja yhteensä kaapissa on 9 kannua pelkästään tuosta kilpailusta. Käypä kysymässä Madridistoilta, die-hard Real Madrid faneilta paljoako lämmittää, kun 3 vuotta on vierähtänyt ilman kannun kannun, arkkivihollisen rohmutessa pokaalin toisensa jälkeen... ja nyt puhutaan sentään vain kolmesta vuodesta. Liverpoolin tapauksessa noita oman maan pääsarjan menestymättömyyttä on jatkunut jo 16 kautta ja 17:s kurkkaa jo nurkan takana, Shevan, Drogban, Ballackin ja Lampardin hoitaessa vuoroittain pyövelin virkaa, Liverpoolin päät pölkyllä... Sillä tosiasiahan ennen kautta on, että mestaruus on Chelsean hävittävänä. Chelsean pahin uhka on Chelsea itse, muista ei siihen ole...

Kirjoittanut

Just...

Onhan tuo Chelsea vielä niukasti Poolin edellä vedonlyöntikertoimissa mestariksi( 2,00-3,49), mutta eiköhän osat vaihdu ennen sarjan alkua.

Tai sitten saa Anfieldin pojat mukavan ylikertoimen ja tietävät rahastaa taas isoja seteleitä, kuten toissa keväänäkin. Oli puoliajalla melkoinen live-kerroin Liverpoolin mestaruudesta! Tuossa Istanbulin ihmeellisessä hurmoksessa.

Mitäpä tuolla on väliä onko mestaruudet tulleet viisi- vai viisikymmentä vuotta sitten! Pääasia että tulleet. Kyllähän niitä juhlitaan iänkaiken. Suomen lätkäkultaakin hehkutetaan tasasin väliajoin.

Ja Liverpoolilla ei noita välivuosia tuppaa tulemaan....jos vielä muistat Gerrardin maagisen vedon kolmestakympistä ja mitä siitä keväällä 2006 seurasi!

Kirjoittanut

Reilu alikerroin...

Olisi nimittäin jo aikaa sitten katkennut, jos olisi vuodesta -91 alkanut lyömään Liverpoolia mestariksi, aina tuollaisilla 5-8 kertoimilla...
En tiedä mistä olet kaivanut nuo kertoimet, kun muualla on tälläistä:

9579 Premier League 2006/2007 - Voittaja
Mikä joukkue voittaa?


Chelsea 1.45
Liverpool 7.00
Manchester United 7.00
Arsenal 9.00

Kirjoittanut

Omaan arvaukseeni ole tyytyväinen...

Vedin heti Capellon tultua Madridin valmentajaksi niitä mestariksi kertoimella 3,75. Nyt kerroin on tippunut 2,75:een...

Pool hei, eikö se kerro jotain jos onnistumisia täytyy iänkaiken tuuletella ja kaivella arkistoista? Hyville joukkueille menestyminen on arkipäivää, melkein rutiinia jopa.

Kirjoittanut

Toisaalla puolestaan tämännäköistä...

CHELSEA
1.40
ARSENAL
7.00
LIVERPOOL
7.50
MANCHESTER UNITED
7.50

Käy nyt kipinkapin lyömässä Chelseaa kertoimella 2, jos tuollaista joku järjissään oleva vedonvälittäjä tarjoaa... Kyllähän nyt Chelsean mahdollisuudet ovat ainakin tuon fifty-fifty... ;o)

Kirjoittanut

Tunteet ja rahat.

Nuo kaksi asiaa harvemmin kulkevat käsi kädessä. Tunnevedot ovat ne vihoviimeisin taiteenlaji, jonka harjoittajaksi ei kannata ryhtyä! Itse olen Barcelonan kannattaja, kuten kaikille on se varmaan tullut selväksi. Silti ilman sen kummempia tuskia vedin Real Madridia mestariksi koska järkisyyt sitä puoltaa. Sellainen joukkue on kasassa heillä, että jo pelkkä tilastomatematiikka huomioonottaen kyseessä on ilman muuta ylikerroin. Vieläkin, kertoimien ollessa 2,75-3,00 kyseessä on pelattava kohde.

Kirjoittanut

löytyyhän näitä kertoimia

Pohjoismainen tarjoaa:
Chelsea 1,50
Arsenal 6,25
Liverpool 6,50
Man Utd 7,25
Tottenham 75,00
Newcastle 200,00

jotenkin alkaa Spurs maistumaan ja kannatuksen vuoksi pitää kokeilla Man City 500 kertoimella..

Kirjoittanut

Ero pysynyt suunnilleen samana...

Nyt Chelsea 2,20- Pool 3,66.

Ihan tuosta Veikkauksen voittajavedosta nämä poimin. Pieni vaihto edelleen, mutta eiköhän se siitä piristy ja Liverpoolin kerroin sinisiä lähene.

Ei kai nyt kukaan täysillä jotain kannattava mene vastustajan puolesta lyömään vetoa!

Ajatelkaas....kuka menisi lyömään vetoa lätkässä Ruotsin puolesta? Sattuisikin olemaan Suomi vastassa finaalissa. Siinä sitten kannattamaan hurreja ja tuulettelemaan....sen jälkeen olisi kyllä aika hikiset paikat:) Tai sitten on katsottava peli aina yksin ja olla visusti puhumatta asiasta kellekään.Aika kieroon täällä katsotaan jos sveamamman poikia kannattaa...

Tuskin Arzinhokaan keväällä vika kierroksella toivoo Realille mestaruutta, jos Barca edellä. Vaikka olisikin jonkun huntin Madridille tääkännyt. Tai jos toivoo, niin sitten ei aito fani. En kyllä itse voisi koskaan kuvitella lyöväni Manun tai Arsun puolesta vetoa. Vakiossa tietty pelaan niitä voittajaksi ja saatan Liverpoolinkin joskus varmistaa jos oikein jättipotti on hakusessa. Mutta aina on myös Liverpoolin kohdalla ruksi kupongissa.

Kirjoittanut

Pool

Ei sentään niin sokeita kannatuksesta voida olla ettei raha kelpaa.

Nimierkki Suomi-Ruotsi olympiafinaalissa koko pelitilillä Ruotsia.

Kannatus on kannatusta ja realismi rahaa.

Kirjoittanut

Tunnustan....

Löin muutaman kympin Ruotsin puolesta Jääkiekon Olympiafinaalissa ja en totta vieköön toivonut Rutosin voittoa! Tuntui vain äärimmäisen epätodennäköiseltä, että Suomi voittaisi kaikki 8Olympiakiekon ottelua pötköön, eikä sitten lopulta voittanutkaan... Niin fani ei saa olla etteikö tosiasiat ja voimasuhteet silti päässä pysyisi!

Kirjoittanut

Jos liki ovat...

Barca ja Real toisiaan keväällä, niin en tietenkään toivo Realin mestaruutta. Raha on rahaa ja sitä saa aina lisää. Mutta en myöskään voinut olla sivuuttamatta Realin kerrointa, kaikki faktat huomioonottaen. Niin fani en ole, että jääräpäisesti pelaisin rahaa suosikkijoukkueelleni, jos järki sanoo muuta. Sen verran analyyttinen pitää olla jopa sen suosikkijoukkueensa kohdalla! Tai jättää pelaaminen sitten kokonaan...

Kirjoittanut

Arzinho ja tragedian...

Ei kyllä voi kutsua oikeaksi faniksi jos voi vastustajan puolesta lyödä vetoa! Vaikka saisi satatuhatta siitä hyvästä. Sellanen kaverihan myisi vaikka äitensä sitten jos tarpeeksi vaan maksettais.... sori kova tuomio, mutta ei aito fani voi koskaan vastustajaa kannattaa sen vuoksi että itse saisi rahaa. Se on hurskastelua, että jos Suomi voittaa niin ok ja jos Ruotsi niin saa ainakin pelivoitolla rahaa. Mitä sellanen raha on? Miltä se tuntuu? Eikö se polta pussin pohjalla? Eikö itsesyytökset kierrä mielessä ja nosta hien pintaan? Ja mitä jos kaverit saisi tietää? Onko niitä kavereita ees?


Muutama kysymys jotka pistänee miettimään...

Näin se vaan menee.

Kirjoittanut

En itse koe sitä noin...

Mun Barcelonan kannatus ei vaan liity mitenkään pelaamiseen. En pelaa Barcelonan puolesta tunnevetoja, mutten myöskään ole pelaamatta Barcelonaa vastaan vain sen takia että olen fani! Itse olen oppinut vuosien varrella mitkä ovat niitä paikkoja, joissa kannattaa lyödä vastavetoa Barcalle, ja nyt on yksi niistä paikoista...
Itse tiedän monia muitakin pelaajia, jotka menettelevät samoin. Varsinkin Veikkauksen vedonlyönnissä saa aina kohtuuttoman pieniä kertoimia suomalaisille urheiljoille ja joukkueille, jolloin vastapeli on aina paikallaan näin pelitaktisessa mielessä. Tyhmähän on se, joka pelaa kannatusvetoja ja vielä surkeilla kertoimilla!!!
Kuten jo aiemmin totesin, oma fanittamiseni jotain joukkuetta kohtaan ei vaikuta pätkääkään pelipäätöksiin. Pelaan jatkossakin suosikkejani vastaan jos aihetta löytyy ja yritän ainakin olla mahdollisimman analyyttinen ja realistinen, mitä suosikkijoukkueisiini tulee.
Ikävää Pool jossen mielestäsi ole siis aito fani. En itse silti koe olevani yhtään se vähempää fani kuin sinäkään, vaikka en joka väliin petsiä Barcan puolesta ole lykkäämässäkään....

Kirjoittanut

Ja olet ehkä ymmärtänyt tämän väärin...

EN todellakaan kannattanut Ruotsia Olympiafinaalissa ja olisin mielelläni maksanut Suomen Olympiakullasta tuon muutaman kymmenenen euroa. Mutta kun faktat olivat sellaiset että ainoastaan Neuvostoliitto oli joskus ammoisina aikoina pystynyt voittamaan Olympiakultaa puhtaalla pelillä, niin en vain kertakaikkiaan uskonut Suomen pystyvän samaan...vielä kun ottaa huomioon miten ikävä vastustaja Ruotsi on aina ollut. Tunne sanoi että Suomi, järki Ruotsi. Ja pelipäätöksissä pyrin aina vetämään järjellä. Siinä se. Hurskastelua tai ei, omatuntoni on puhdas! ;oD

Kirjoittanut

Pool

"Ei kyllä voi kutsua oikeaksi faniksi jos voi vastustajan puolesta lyödä vetoa! Vaikka saisi satatuhatta siitä hyvästä."

Olet tässä kohtaa niin väärässä kuin voi olla. Vedonlyönnillä ei ole mitään tekemistä kannatuksen kanssa.

"Sellanen kaverihan myisi vaikka äitensä sitten jos tarpeeksi vaan maksettais.... sori kova tuomio, mutta ei aito fani voi koskaan vastustajaa kannattaa sen vuoksi että itse saisi rahaa."

Edelleenkin olet väärässä. En kannata joukkueita joiden puolesta lyön vetoa. Uskon niiden olevan hyviä pelikohteita, eli voittavan useammin kuin kertoimenlaskijan mielestä.

"Se on hurskastelua, että jos Suomi voittaa niin ok ja jos Ruotsi niin saa ainakin pelivoitolla rahaa. Mitä sellanen raha on? Miltä se tuntuu? Eikö se polta pussin pohjalla?"

Olet tässäkin väärässä. Et ilmeisesti pysty pitämään joukkueen kannattamista ja vedonlyöntiä erillään. Tämä tietysti selittää myös sen että olisit valmis lyömään Liverpoolia mestariksi alle neljän kertoimella ja sitä kautta varmistamaan tappiollista pelaamista. Totuus on se, että omaa kannatetaan henkeen ja vereen, kun taas vedonlyönnissä pyritään saamaan rahaa.

"Eikö itsesyytökset kierrä mielessä ja nosta hien pintaan?"

Eivät. En ollut järjestämässä lopputulosta.

"Ja mitä jos kaverit saisi tietää? Onko niitä kavereita ees?"

Kaikki kaverit varmasti tiesivät. Yhdessä niitä maailmalla tarjottavia kertoimia vertailtiin. Useimmat pelasivat niinikään Ruotsia. Ne jotka eivät, eivät pelanneet mitään. Suomihan ei ollut tuohon otteluun missään tapauksessa pelattavissa.

Kirjoittanut

Naulan kantaan!

Täysin samaa mieltä nimim. Tragedianin kanssa. Kannatus ja vedonlyönti on kaksi eri asiaa.

Asiasta toiseen, toivottavasti suomalaiset vedonlyöjät pelaa yhtä paljon tunteella Valioliigavoittajaa, miltä näin ensivaihdon perusteella vaikuttaa:
1. 6 Chelsea 2,07
2. 1 Arsenal 4,06
3. 9 Liverpool 4,55
4. 17 Tottenham 7,16
5. 11 Man.United 7,72

Siis ei jessus! Vaikka vaihto on tietysti huimat päälle 700e tähän mennessä, niin törkeä ylikerroin on tuo Chelsean 2,07!!! Jos pysyy yli 1,75:n, niin siihen on pakko sijoittaa ihan kotimaisen firman kautta... Huomaa että Arsun, Liverpoolin ja Tottenhamin kannatus Suomessa on aika vankkaa,heh...

Kirjoittanut

eipä

ole paljon järkeä veikata tottenhamia veikkauksella kun muulata saa kiinteän kertoimen 75. sama pätee Man C:hen veikkaus tällä hetkellä 55.. muualta 500 :)

Kirjoittanut

Ensinnäkin...

sellanen tiedonanto, etten kovinkaan usein lyö vetoa Liverpoolin vedoista. Enkä muutenkaan sellasista kohteista mitä innokkaammin seuraan. Futiksen MM-kisoihin otin kaksi vetoa monariin. Minusta se sotkee hyvän matsin jos pitää jännätä jotain tulosta . Ikävää katsoa matsia 3-0 tilanteessa jos monarissa maalit loppuu juuri tuohon kolmoseen. Joutuu viimeisen vartin puristaan ettei tule maalia. Paljon hienompaa jos suosikki johtaa tuon 3-0 ja voi rauhassa odotella lisäosumia. Kyllä tuo vedonlyönti pilaa yksittäisen ottelun herkästi. Vakio toinen juttu kun siinä 13 erillistä kohdetta. Korkeintaan kahta pystyy livenä seuraan yhtä aikaa.

Koskaan en silti Liverpoolia vastaan löisi vetoa. Se sotisi rajusti kannatuskulttuuriani vastaan. Ehkä minulla ei sitten ole niille mahdollisille voittorahoille käyttöä. Kyllä ne sellasilta Iskariotin rahoilta tuntuisi lompsassa.

Tragedianille sanoisin että minä en pysty noin suoraan sanomaan sinulle missä olet väärässä kuin sinä minulle. Yhden vinkin annan. Jos tunnet olevasi aito fani , niin lyö veto suosikkijoukkuettasi vastaan. Mene sen jälkeen kävelemään meren rannalle tai kipua vuorelle. Pieni kierros mäntymetsikössäkin riittää mainiosti.Hätätilassa ostarin parkkipaikkakin auttaa, jos ei hirvee härdelli paikalla. Kuuntele...kuuntele sisintäsi. Hetken päästä tiedät oletko aito fani vai et.

Näin se vaan menee.

Kirjoittanut

Pool

Sen osaan sanoa ja ihan suoraan, että vedonlyönnillä ei ole mitään tekemistä kannatuksen kanssa.

Ja jos väität toisin, olet väärässä. Ne kertoimet ja todennäköisyydet kun eivät muutu, vaikka kuinka sydänveriä myöden toivoisit jomman kumman voittoa.

Ja ihan vaan tuon sielunmaisemia peilailevan viimeisen kappaleesi johdosta joudun mainitsemaan, etten ole koskaan joutunut pukemaan vastustajan pelipaitaa ylleni, kun olen suosikkijoukkuettani vastaan pelannut.

Kirjoittanut

Tragedian..

(hmmm...ilmeisesti Arzikin...sääli)....

Kyllä pakko on teille ilmoittaa, ettemme teitä voi aidoiksi faneiksi kutsua noiden mielipiteittenne vuoksi. Valitettavaa, mutta kyllä teidän on pakko se ymmärtää, ettei aito fani voi omaansa vastaan pelata. Ihan turha yrittää selostaa tuollaista, että vedonlyönti ja kannatus olisi täysin toisistaan erillään olevia asioita.

Vai voisitteko lyödä Saulin puolesta vetoa ja äänestää Tarjaa? Minä en. En kumpaakaan. Senverran sentään on järkeä päässä että Keskustaan aina vetoa on.

Kirjoittanut

Sen

tietää sanomattakin,kepulainen.Käsi aina jonku toisen taskussa.Ei töitä,tukiaisia vain.Maanjussit on yrittäjiä?Muiden kans samalla viivalla?Nämä jotka elää yhteiskunnan tulonsiirroilla kehtaavat sanoa muita kommareiksi

Kirjoittanut

Tarja...

ei koskaan kepulainen vaan nytkin Keskustalainen. Suomen suurin. Niin kuin Liverpool maailmassa.

Niin se vaan menee.

Kirjoittanut

Mut on sitten vissiin tuomittu...

Tuomarina Pool... ;o)
Suomessa teitä tunnepelaajia löytyy aina sen verran paljon, että "viisas raha" pelaa aina suomalaista vastaan. Pitäisikö minun siis hävetä sitä, että arvioin muiden voitonmahdollisuudet paljon kerrointaan suuremmiksi? En voi sanoa olevani mikään suurpeluri, mutta sen verran rahoistani kuitenkin välitän, että pelaan sitä mitä järki sanoo. Kuitenkin varmaan jokainen haluaa ainakin yrittää pelata voittavaa peliä vedonlyönnissä. Eri asia jos vetää hasardivetoja tyyliin Man.City voittaa mestaruuden...
Minunb Barca-fanittamiseni ei sokaise sitä tosiasiaa, että ensi kauden La Ligassa mestaruus on kiven alla ja samaan aikaan Real Madrid on vahvistunut merkittävästi, johtoa myöten. Ottaako Barca kolmannen mestaruuden putkeen kertoimella 1,60 vaiko Real Madrid katkaisee kolmen vuoden menestyksettömän putken kertoimella 3,75. Minulle ainakin valinta oli helppo, vaikka toista joukkuetta kannatankin.
Oppirahat tunnevedoista olen maksanut jo pitkävedon alkuaikoina.

Kirjoittanut

No jo vain...

ei tässä kyllä sen kummempia tuomareita tarvi olla jos julistaa, että omaa suosikkia vastaan ei pelata! Oli kerroin vaikka 10 000!

Kyllä se on kaukana mistään "viisaasta rahasta" joka sellasélla pelillä on ansaittu.

Se raha on JUUDAS ISKARIOTIN rahaa!

Niin se vaan menee

Kirjoittanut

Voi

tuota hurskastelun ja jeesustelun määrää.Poor pool!

Kirjoittanut

Ei mene noin!

Jos veikkaan urheilutuloksen oikein, pitäisi siis hävetä??? Ymmärsinkö oikein? Minkä sille voi jos veikkaa oikein... ;o)
En sotke joidenkin joukkueiden kannattamista todellisten voimasuhteiden arviointiin, kuten jotkut tälläkin palstalla. Kannatus kannatuksena, mutta kyllä nämä vedonlyöntiasiat on vedettävä kylmällä järjellä. Eihän asia minulle tietystikään kuulu jos joku vetää esim. Crouchia maalikuninkaaksi tai Liverpoolia mestariksi. Omasta mielestäni ne eivät ole kertoimiensa arvoisia, mutta jos joku arvioi toisin, suotakoon se hänelle.
Ehkä joidenkin olisi syytä katsoa jalkapalloa hiukan analyyttisemmin ja realistisemmin, eikä sekoittaa toiveitaan todellisuuteen.

Kirjoittanut

Eikä mene missään nimessä noinkaan!

" Jos veikkaan urheilutuloksen oikein, pitäisi siis
hävetä??? Ymmärsinkö oikein? Minkä sille voi jos veikkaa
oikein... ;o)"

Noin kirjoitit.....no ei tietenkään missään nimessä siinä mitään häpeämistä ole! Päinvastoin...saat olla ylpeä ja pikkasen reteetäkin että oikeaan osuit. Onhan se ainakin puolet nautinnosta oikeaan osuneen pelin jälkeen, kun saa osuneen pelin näyttää kaverilleen kiskalla:)

Mutta....jos pelaat suosikkiasi vastaan, niin mitä siitä hyödyt? Vai tuntuuko se raha edelleen yhtä hyvältä? Jos aito fani olet, niin et koskaan voi pelata omiasi vastaan. Tai voit...esim. vakiossa...mutta tottakai silloin kiskaset kohteen umpeen. Mikä voisi olla pahempi tilanne, kuin että pelaisit omaasi vastaan ja se voittaisikin...ja sinulla puuttuisi ruksi Barcelonan vierasvoitosta ja lappu mäkeen? En ainakaan yhtäkkiä keksi.

Rahanpalvoja olet jos omiasi vastaan pelaat. Silloin mahdollinen rahallinen voitto kiinnostaa enemmän kuin omien voitto. Ja jos et usko omiesi voittoon, niin jätä kohde väliin.

Jokatapauksessa vastustajaa pelaamalla ei voi saada muuta kuin saastunutta rahaa.

Näin se vaan menee.

Kirjoittanut

Aika vaikeaa sanoa...

"Mutta....jos pelaat suosikkiasi vastaan, niin mitä siitä
hyödyt? Vai tuntuuko se raha edelleen yhtä hyvältä?"

Ei se raha yhtään erilaiselta tunnu, vaikka Barca käkeen olisikin ottanut. Onhan se nyt varsin odotettavaa että jossain vaiheessa myös häviävät pelejä. Tietysti yleisesti ottaen, tunnepohjalta, tuntuu kurjalta. Mutta tappiotkin kuuluvat jalkapalloon. Joukkuetta jo pitkään seuranneena osaan myös ehkä keskiverto-jamppaa paremmin haistaa nämä vaaranpaikat. Kuten Atletico Madrid viime vuonna kotipelissä (oli muuten ainut kotitappio koko kautena). Ei se salettia ole että jos pelaan suosikkiani vastaan, että oikeaan osuu. Ennemminkin päinvastoin! Useammin ne metsään menee ne vedot, enkä ole niistä ollenkaan pahoillani. Barca kun pukkaa olemaan suosikki joka pelissään, niin altavastaajia on kiva kokeilla joskus, ihan puhtaasti pelillisessä mielessä.

"Mikä voisi olla pahempi tilanne,
kuin että pelaisit omaasi vastaan ja se voittaisikin...ja
sinulla puuttuisi ruksi Barcelonan vierasvoitosta ja lappu
mäkeen? En ainakaan yhtäkkiä keksi."

Riippuu paljon kertoimista. Jos syytä löytyy, voin täräyttää esim. monivedossa kaikki Barcan tappiolukuja, paitsi tietysti kotiotteluissa. Riippuu tietysti vastustajasta ja kertoimista. Onhan se tietysti aina tietoinen riski mutta pelitaktisesti järkevä ja laskelmoitu sellainen. Kaikkihan aina odottaa Barcan voittoa ja kertoimet ovat tietysti aina pohjilla, siksi on fiksua pelata valtavirtaa vastaan, varsinkin jos uumoilee ettei voitto olekaan tälläkertaa niin saletti, mitä kertoimet antavat ymmärtää...

Minun vedonlyöntini päätarkoitus on tietysti lunastus ja rahallinen voitto. Niin äveriäs en ole, että pelifirmoja tai tiedettä ja taidetta tietentahtoen tahallaan tukisin,heh... Tulkitse sinä Pool se rahanpalvonnaksi jos haluat.
Kuten edellä mainitsin, Barca on joka ottelussaan suosikki ja täten ei kovin maistuva pelattava näin vedonlyöntimielessä. Viime vuonna kävikin sitten niin, että vaikka Barca on voittanut kotonaan Atl.Madridin vain kerran neljästä viime pelistä (muistaakseni), kertoimet olivat silti jotain luokkaa 1,40 Barcalle ja 7,30 Atleticolle! Kyllä nämä ovat niitä paikkoja, kun kannattaa muutama kolikko Barcaa vastaan rykäistä! Ja jos näin lyön, en tietystikään vedä Atleticon paitaa päälleni ja ala kannustamaan heitä voittoon, olen vain varautunut myös siihen mahdollisuuteen. Kyllä se "saastunut" raha käy kaupan kassalla, siinä missä muukin... ;o)
Kirjoituksistasi saa sen kuvan, että omaa vastaan pelaaminen olisi rikos. Jossei nyt ihka oikea rikos, niin moraalinen ainakin...? En ole Barcelonan pelaaja, johtokuntaan kuuluva, tuomari, joukkueenjohtaja tai mikään muukaan, mikä välillisesti voisi vaikuttaa ottelun lopputulokseen. Barcelonaa kannattaessani en ole koskaan lupautunut olemaan pelaamatta Barcan otteluita, käsittääkseni tämä koskee vain joukkueen pelaajia... Ja kun pelaan, teen sen puhtaasti tilastoja ja faktoja tutkimalla, en omiin toiveisiin ja tunteeseen perustuen. Barcalla on yleensä varaa ottaa muutaman kerran kaudessa käkeen, ja mikäs sen parempi jos olen vielä arvannut missä sen tekevät!
Sinä päivänä kun en osaa enää realistiselta pohjalta veikata Barcan pelejä, en pelaa enää...

Kirjoittanut

Tähän vielä...

"Mikä voisi olla pahempi tilanne,
kuin että pelaisit omaasi vastaan ja se voittaisikin...ja
sinulla puuttuisi ruksi Barcelonan vierasvoitosta ja lappu
mäkeen? "

Paljon pahempi olo olisi, kun Barca ottaisi käkeen vaikka olisin sitä pelännyt. Ja jääräpäisesti olisin vain omiani pelannut! Barcan tappio kun järjestään maksaa keskimääräistä paremmin, varsinkin monivedossa!

Kirjoittanut

Pitkä puolustuspuhe...

muttei silti saanut minua vakuuttuneeksi pelimotivaatioistasi.

Tuo.....moraalinen rikos ....oli aika hyvin haettu. Silti tuo....rikos-sana....on ehkä liian jyrkkä? Pettäminen...voisi olla lähempänä.

Minkä ihmeen tähden yleensä lyödä vetoa suosikkinsa ottelusta, jos ei sitä voittajaksi pelaa? Senkö tähden, että parhaiten oman joukkueensa tunnetilat osaa "aavistaa" kuten haistoit tuossa Atletico-pelissä ja voi sen hyödyntää? Kiitos muuten siitä vinkistä vielä kerran...kyllä se hyödynnettiin täällä laajasti. Itselläkin muistaaksein kolmessa rivissä oli täkynä, joista kaksi osui:)

En kyllä voisi kuvitella , että vihjaisisin Liverpoolin tappiota! En, vaikka sitä ehkä pelkäisisinkin. Tälläsessä tilanteessa varmistan vaan sen kohteen vakiossa ja monarissa ja pitkässä sivuutan koko kohteen. En sellasesta pitkävetovoitosta pystyisi nauttimaan missä Redsit olisi hävinnyt. Tuntuisi vähän samalta jos kehuisi sokeaa katusoittajaa erinomaiseksi viulistiksi toisen käden samaan aikaan kahmiessa kolikoita hatusta omaan taskuun.

Raveissakaan ei saa omaa hevostaan vastaan pelata. Vaikka Barcelonaa ja Liverpoolia ei voikaan verrata mihinkään karvaooppeliin, niin kyllä sama ohje tässäkin hyvä on.

Kirjoittanut

pakko

pelata aina oma kimppahepo varmaksi v4:sessa tai V75:sessa, vaikka joskus tuntuu ettei se voi voittaa, enemmän harmittaisi jos se voittasi ja lähtö olisi tukossa, useimmiten lappu on tippunut siihen kun oma ei ole voittanut, mutta harvemmin muutenkaan laput jäävät kiinni..

Kirjoittanut

Ei mun tarvi itseäni puolustella...

Valaisin vain hieman, miten suhtaudun pelaamiseen ja kannattamiseen. Kun alan koulimaan kaikista kohteista ne pelattavat, yritän ainakin unohtaa kaikki nämä tunnekytkökset, joita joihinkin joukkueihin voi itselläni olla. Se kun tuppaa hämärtämään otteluiden todellisia voimasuhteita. Ei se mahdollinen lunastus nyt tietystikään huippumahtavalta tunnu Barcan hävitessä, mutta lohduttaa hiukan...