Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Ja niin vaan muurissa on reikä!!!!

Legendaarinen tokaisu Innaselta.

Siitä se alkaa.....teurastus!!!


Steven Gerrard!!!!!!

Vastaukset

Kirjoittanut

osuko

taklaus ku tuli vapari?no ei vitussa osunu...ku hyppäs ja filmas...

Kirjoittanut

He he he

Kohta soi toisessa päässä.

Kirjoittanut

ei tule teurastusta

tulee vaan pettymys, vaan kummalle?

Kirjoittanut

Hirveää

sätkimistä punaisten peli.
"Tätä ei enää hävitä, ..tana "
Hampaat irvessä tullaan myöhässä tilanteisiin,
huolestuttavaa.

Kirjoittanut

Ei se ikinä opi.

Eikö pool ikinä opi ettei kannata nuolasta ennenkuin tipahtaa. Seuraahan tarkasti peliä,että voit ulista tuomaritoimintaa kun Arse saa vauhdin päälle:)

Kirjoittanut

kylläpäs

Arsu on purjeessa pooli tekee kyl maalin ihan kohta.

Kirjoittanut

No ei tässä..

mitään nuolasta. Tottahan peli voi päättyä vielä miten tahansa.

Liverpool on siitä paras esimerkki.

Nousi Istanbulissa keväällä 2005 Mestarien Liigan loppuottelussa 0-3 tappiosta voittoon Milania vastaan!

Mutta Gerrardin maali oli upeaaaaaaaaaaa.......ja sitä kannattaa hehkuttaa!!

Kirjoittanut

pieni

Mitäpä mieltä pool tuomareista? Olisko Carragherille pitänyt näyttää punaista?

Kirjoittanut

oli

muuten Nanin maali pikkusen hienompi eilen.
mitäs se punapaita rankkarialueella kädellä äskön pelas?

Kirjoittanut

Garragerilta

kyynärpäätä vastustajan naamaan. Heikolta näyttää
Liverpoolin keskuspuolustuksen keinot.

Kirjoittanut

eikö

pool kommentoi mitään rankusta joka olis kuulunu arsulle....

Kirjoittanut

kova tempo alkaa näkyä

eka puoliskolla jo pötkötetään siihen malliin

Kirjoittanut

nyrkit ja kyynärpäät heiluu

kun liverpool pelaa:)

Kirjoittanut

ompa Englannissa

vaatimaton taso. Besiktas johtais jo kyynärpää jengiä 3-0.

Kirjoittanut

hehe

pool näkee vaan sen mitä haluaa!

Kirjoittanut

pieni

Voi jeesus pool :D Vähän nyt realismia peliin.

Carragher tinttaa kaveria suoraan kyynärpäällä päin näköä tilanteessa, jossa palloa ei ollut lähelläkään. Selkeä punainen, jos vaan joku tuomari olis nähnyt jotain...

Hyypiä laittaa kyynärpäällä munille Arsun kaveria, joka vaan hyppäsi paremmin kuin Sami. Eikä vaparia...

Hyökätään päästä päähän? Eihän tässä hyökkää kuin yksi joukkue ja se ei ole Liverpool...

Kaatuilusta sen verran, että enemmän siellä mahallaan on Poolin ukot. Torres ja Gerrard etunenässä...

Kirjoittanut

Kova tempo tosiaan

Aloitteet Arsulla,luonnollista tappiotilanteessa.
Sai Liverpoolin mäyttämään paremmalta kuin onkaan vastaiskujen myötä.

Sokea pitää olla, jos ei hidastuksestakaan nähnyt
kyynärpäätaklausta, 5+20 ;)

Kirjoittanut

Teurastus?

Yksi mikä on pistänyt silmään, on Liverpoolin pelaajien korostuneen fyysinen ote otteluun. Ns. pikkusikaa ja tilanteen ulkopuolisia käsillä huitomisia ja kyynärpäitä. Onko tämä sitten tietoinen taktiikka Arsenalin ääriteknisiä, mutta hivenen pehmeitä pelaajia vastaan? Pilkusta ja ulosajostakin Carra selvisi vain sen takia ettei tuomaristo huomannut, joten tällä kertaa ei varmaan tuomareissa ole sitten mitään vikaa kotijoukkueen fanien mielestä,heh... Tekeekö tilanteen tahattomaksi se, ettei tuomari näe? No katsellaan toinen puoliaika ja sen jälkeiset numerot taululla. Mielestäni objektiivinen näkökulma on se, että Arsenalin jokainen hyökkäykseen lähtö näyttää huippuvaaralliselta, mutta viimeinen seinä-/läpisyöttö on mennyt tähän mennessä kiville.

Kirjoittanut

No se Carran...

huitasu tuli just silloin kun piti tankata kaapilla:) Eikä näytetty puoliajallakaan joten tuskin mikään tahallinen.

Kyllä Liverpoolilla selkeesti paremmat paikat on ollut. Almunia on pitänyt Arsun mukana pelissä.

Sami pudotti hienosti Gerrardille ja tämä meinasi tehdä illan toisen mutta baski vahti veny kuin purukumi ja otti riman alta.

Pari kertaa on keskityksistä ollut siinä ja siinä...Gerrard tarjoili viisi senttiä liian korkeen. Olisi Sami taas maalannut ja nyt oikeaan päähän:) Oli muuten aika liki ettei tullut kolmatta peräkkäin omiin. Oikein puistatti kun joutui niin pahasta paikasta pelastaan. Mutta ei...kyllä Voikkaan supermiehellä on niin jäänviileet hermot ettei hermostu mistään.

Kerran mentiin ohi mutta muuten on pelannut erinomaisesti. Man of the match mennee silti Stevielle jossei Sami tee maalia tokalla jaksolla.

Kirjoittanut

punainen

ei ollut sitten tuomarilla kanttia ajaa argentiinalaista ulos

Kirjoittanut

Mahoton reikä

Hyypiällä oli selvästi korkeamaila. Maali hylkyyn.

Kirjoittanut

hyvältä näyttää

Manchester United on nyt saamassa hienosti Liverpoolilta apuja mestaruustaistelussa Arsenalia vastaan.

On näistä Poolin kaltaisista keskikastin seuroista hyötyäkin!

Kirjoittanut

sopu ottelu

näyttäs pikkasen siltä.kyllä tykkimiesten pitäs tää hoitaa kotiin.

Kirjoittanut

Kataloniasta kajahtaa...

Ja peli taas leviällään!

Kirjoittanut

Arse ei hyvä.

Vannoutuneena Arse fanina saa joukkueemme nuhtelut huonosta pelaamisesta. Tasuriin taidamme yltää,mutta kauden huonoin peliesitys on tosiasia. Ainoa hyvä puoli on ottelussa että vastaan sattui asettumnaan liveri eikä jokin kunnon joukkue. Tällä peliesityksellä huippujoukkueita vastaan tulee murheita jatkossa.

Kirjoittanut

no

nyt näytäs. puukko isketty pyöräytystä vailla.

Kirjoittanut

joopa joo

" Kyllä Liverpoolilla selkeesti paremmat paikat on ollut"

mielenkiintoinen näkökulma

Kirjoittanut

liverpool saa olla pisteeseen tyytyväinen

legendaarinen tokaisu innaselta

Kirjoittanut

lopputulos 1-1

Arsenal nappasi Anfield Roadilla Liverpoolilta 2 pistettä.

Ei Liverpool tasapeleillä taistele mestaruudesta tälläkään kaudella.

Kirjoittanut

Olipa mahtava peli!

Joka katseli tämän pelin, ymmärtää miksi Valioliiga on maailman hallitsija. Kaksi parasta otti siinä mittaa toisistaan. Mutta niin vaan on molemmat edelleen ilman tappiota.

Puolitoista tuntia lisäaikoineen mentiin päästä päähän. Ja täysillä. Mahtavia paikkoja vuoronperään molemmissa päissä.

Tasapeli oli varsin oikeutettu tulos joskin tietenkin Liverpool oli lähempänä voittoa. Mutta niin vaan Arsu punnersi tasoihin.

Pari tolppaakin Lontoolaisille tuon helpon maalin vastapainoksi.

Gerrard oli jo iskemässä voittomaalin viime minuutilla mutta jostain Gallas taikoi jalkansa esiin.

Taitaa tulla Manulle hikinen sauna Emireetuksella:)

Kirjoittanut

On briteissä

aika heikko taso. Joukkue, joka ei pärjäisi edes Turkin liigassa pärjäilee keskikastissa tasurein.
Englannissa vain muutama kansainvälisesti pärjäävä joukkue, eikä Liverpool todistetusti kuulu niihin tänävuonna.

Kirjoittanut

huh

Onnea POOL,uskomaton venyminen.

Kirjoittanut

heh

Kaksi parasta ? Liverpool on valioliigassa kuudentena. Edellä mm Arsenal, ManU ja Chelsea.

Liverpool on b-tason jalkapallojoukkue. Ollut 90-luvun alusta lähtien.

Kirjoittanut

mitäs ihmeen asiantuntijoita

tuo studio on pullollaan kun väittävät kaikki että liverpoolin peli ei ole uomissaan

Kirjoittanut

pieni

Paatelainen: "Arsenal on tasapeliin varmasti pettynyt"

Kautonen: "Liverpool saa olla todella tyytyväinen pisteeseen"

Pool: "Kyllä Liverpoolilla on selkeästi paremmat paikat ollu"

Pieni tehtävä - erota joukosta kaksi asiantuntijaa.

Kirjoittanut

Paremmuudesta

turha puhua tässä ottelussa.
Kummankohan pelityylillä otetaan mestaruuksia?
Vihje:
se ei pelannut tänään punaisissa.

Kirjoittanut

Heh..

taitaa kyrsiä kohtuudella manun/chelsean kannattajia kun ei tappiosarake enää näytä nollaa kuten Poolilla:)

Kirjoittanut

huono, huonompi, Pool

No, Pool on fanaatikko joka ei näe metsää puilta. Eipä siinä sen kummempaa, on nämä Poolin samat puutaheinää-jutut luettu jo satoja kiertoja :D

Kirjoittanut

tottakai kyrsii

"taitaa kyrsiä kohtuudella manun/chelsean kannattajia kun ei
tappiosarake enää näytä nollaa kuten Poolilla:)"

Kyllä kyrsii. Liverpool on mestari pelaamaan tasapelejä. ManU ja Chelsea ovat liigassa edellä Liverpoolia, sekin asia kyrsii ihan hillittömästi :D

Kirjoittanut

Miksi heitä kyrsisi?

ManU 8-2-1 = 26p
Chelsea 6-3-2 = 21p
Pool 5-5-0 = 20p

Tasurit syö aika tehokkaasti noita pisteitä, ja niillä se liigamestaruus jaetaan. Ei tappiottomuudella...

Kirjoittanut

tuskin

Se on vaan sillai, että pistesarakkeen perusteella jaetaan pokaalit ja europaikat, ei hävittyjen otteluiden perusteella.

Kirjoittanut

pieni

"taitaa kyrsiä kohtuudella manun/chelsean kannattajia kun ei tappiosarake enää näytä nollaa kuten Poolilla"

Mielenkiintoinen ajatus tämäkin. Pool ei varmaankaan tiedä, että mestaruuden saa se, jolla on eniten pisteitä. Ei se, kenellä on vähiten tappioita.

Manu 26p
Chelsea 21p
Liverpool 20p

Vaihtaisikohan Rafa kuusi pinnaa yhteen tappiomerkintään?

Kirjoittanut

seuraavaksi

3.11. Blackburn-Liverpool

Tukalalta näyttää, saapa nähdä onko Liverpoolilla tuon pelin jälkeen yhä tappioton nollasarake. Kun nyt edes tasapeliin kykenisivät, ovatan siinä ihan champiooneja :D

Kirjoittanut

Surkeata peliä

poolilta ja hyvinkin ennalta arvattavaa. Palloa ei paljon maata pitkin pelata ja ainoa millä yritetään pärjätä on fyysisyys. Tylsää peliä Brittein saarilla.
Kyssäri poolille. Miksei Brittifutaajia näy muissa eurooppalaisissa joukkueissa, Beksi tais olla viimeinen mohikaani.
Enlantilaisjoukkueissa on enemmistönä ulkomaalaiset pelaajat, ja jos olisi maailman paras liiga pitäisi näistä pelaajista (englantilaisista) olla kova kysyntä ulkomailla. Näin ei kuitenkaan ole, joten mistä moinen käsitys, että brittifutís maailman parasta. Voihan se olla aika hyvää, mutta enemmänkin näiden ulkomaalaisten ansiosta.
Ja poolin puolustus hidas mutta kankea!!!

Kirjoittanut

omfg

Palstan asiantuntijat taas koolla. Arzinho ja pool ainoat jotka pelistä jotain ymmärtävät. Osa ei vaan ymmärrä ja loput yrittävät kuittailla poolille. Säälittäviä.

Arsenalin ensimmäinen testi kaudella ja hyvin selvisivät. Liverpoolilla oli peli hanskassa, mutta pakka sekosi hieman loukkaantumisten pakottamien vaihtojen jälkeen.

Kirjoittanut

Tilastovakio?

Pisteitä voi menettää näille heikommille joukkueille kunhan sitten ottaa 3 pojoa niiltä paremmilta. Näin se menee #(§-;

Kirjoittanut

hmm

Mihin se \"teurastus\" jäi, jolla Pool aloitti ketjun tyypilliseen tapaan provoten ?

Poolin pelissä on muuten suurempi reikä kuin Arsenalin muurissa. Ei menestystä tälläkään kaudella. Champions Leaguessa rähmiminen on siitä toinen selvä todiste.

Kirjoittanut

Mutta totta se...

Siltä osin että ehdottomasti viihdyttävin ja tunnepitoisin ottelu Valioliigassa tällä kaudella tähän mennessä! Ihme että ulosajoilta vältyttiin, sellaisia oli otteet välillä! Arsenalin peli on kyl karkkia silmille, vaikka en Gunners-fani olekaan. ManUn kanssa pelaa tällä hetkellä fantasiafutista! Mutta onhan se toki ymmärrettävää, niin monta ulkomaalaista peluria näillä joukkueilla. Kun peliä pyörittävät Cesc, Rosicky, Ronaldo ja Nani, niin vain mielikuvitus on rajana. Toivottavasti Barcelona hommaa äkkiä Cescin takaisin isiensä maille, hinnalla ei niin nuukaa! Vaikka Ronaldinho Milaniin sit, että saadaan sitä tuohta! ;-)

Kirjoittanut

sarjatilanne:

Arsenal 10 8 2 0 22- 7 26
Manchester U 11 8 2 1 19- 4 26
Manchester C 11 7 1 3 15-13 22
Chelsea 11 6 3 2 16- 8 21
Blackburn 10 6 3 1 15- 9 21
Liverpool 10 5 5 0 17- 6 20

Arsenal otti taas paikkansa. Liverpool jämähtää tasureineen keskikastiin.

Kirjoittanut

heh...

taas voin esittää saman vedon kuin usein ennenkin.

Jos olen tähän ketjuun kirjoittanut muulla nikillä kuin Pool niin saat 10 000 euroa.

Jos olen kirjoittanut vaan Pool nikillä niin annat minulle 100 euroa.

Yhden suhde sataan. Aika reilua kannaltasi, vai mitä?

Isketäänkö veto kii?

Ps. sama tarjous muillekin epäileville tuomaille voimassa.

Kirjoittanut

Täytyy sanoa..

että kun katselin osan tuosta Milan-Roma pelistä, niin ei siinä tästä Anfieldin tunnelmasta ollut kuin kymmenesosa. Ja ihan Serie A:n huippumatsi kyseessä.

Aika rajua oli peli kyllä tänään.

Kirjoittanut

Sehän on

ihan sama mitä saa pisteitä näiltä kovilta joukkueilta, tärkeintä on voittaa nämä kovat kilpailijat kuten Everton ja Birmingham. Hyvä Liverpool, youre never walk alone here baby !

Kirjoittanut

tappioiden määrä vakio

eli liverpool tulee poolin mielestä häviämään enemmän pelejä loppukaudesta kuin mikään muu joukkue.

Kirjoittanut

PÖÖL

Huonoille saa hävitä paremmilta otettava pisteet.
Taas sai kuppasen saarivaltakunnan jalkapallo uuden käsitteen. Mies joka katsoo koko pelin paitsi kun tapahtuu on "tankkaamassa". Mies joka tietää kaikesta kaiken. Murskajaiset 1-1?!?! no uusi käsite. Käy kattomassa ruotsin liigan tuloksia siellä on tulos mikä tarkoittaa meillä ammattikielessä murskajaisia.
Niin pitkään kun et käsitä eroa olisi parempi pysyä maksa-altaalla lasten kanssa rantapallon kanssa!

Kirjoittanut

Neutraalina...

...Valioliigan seuraajana lähestyin tätä ottelua siltäkantilta, että tämä on peli jossa Liverpool yrittää saada jotain uskottuvuutta mestaruustaisteluunsa, liigakärjessä porhaltavaa Arsenalia vastaan. Tulos 1-1 ei varmasti tyydytä kumpaakaan, vaikka kumpikin tämän tappiottomuutensa säilyttikin. Liverpool säilytti sen jotenkuten, vaikka jokainen näkee ettei ihan kohdillaan heillä peli ole. Jonkinlainen ajatus pelistä puuttuu, yrityksen puutteesta ja taistelutahdosta homma ei ainakaan kiikasta. Arsenal puolestaan pelaa aika vaivattomannäköistä kikkafutista, jossa ajatusta tuntuu välillä olevan liiankin kanssa. Kun joskus olisi vain ammuttava, eikä haettava enää sitä viimeistä koulumaali-syöttöä...

Kirjoittanut

Mestariveikkaus

Arsenal: hyytyy tammi-helmikuussa (viimeistään)

Man U: taistelee kalkkiviivoille asti. Kiinni Rooneyn ja Ronaldon pelikunnosta(loukkaantumisista)

Liverpool: Peli paranee vielä.

Chelsea: tulee ja vie. Laadukkain rinki.

Kirjoittanut

Paljon positiivista..

oli Liverpoolin pelissä jos vertaa muutamaan edelliseen.

Toki tämä tahti ei riitä mestaruuteen. Kotona on nyt jo kauden tasurikiintiö täynnä. Keväällä pitää hakea vierasvoitot Lontoosta (Chelsea ja Arsenal) ja tulee olemaan kova urakka.

Pelin alku oli oikein hyvä. Johtomaali nopeassa tahdissa. Sen jälkeen oli vielä vartin hyvä jakso. Silloin olisi pitänyt se 2-0 hoitaa. Aika liki oli pari kertaa. Toki Arsullakin oli paikkansa vaikka ei ennen taukoa ihmeitä esittänytkään.

Torresin keskenkuntoisuus haittasi kovasti. Sensijaan Crouchin huippuvire oli illan positiivisin juttu. Oli jatkuvana riesana tykkimiesten puolustukselle ja tekniikassa päihitti joka gunnersin vaikka nämä erittäin taitavia ovatkin siinä lajissa.

Gerrard taisteli ja raatoi tapansa mukaan. Vaarallisimmat paikat hänen kauttaan. Kaveria vaan kaipaisi rinnalleen. Yhtä taitavaa siis. Onneksi Sissokoa ei kentällä näkynyt. Ei sovi brittikentille vaikka voisi olla Espanjassa kovassa kurssissa.

Reyna pelasti monta mutta ainoa maali meni kyllä kohtuuhelpolla. Ei silti helppo otettava käpälän vierestä tuleva kärkkäri.

Paha paikka tulee olemaan Ewood Parkilla. Kotijoukkue lyönnissä. Toisaalta peli on kulkenut vieraissa kuin unelma tällä kaudella.

Pikkasen tuo sääntömuutos harmittaa nyt. Tasureista rankaistaan kovalla kädellä.

Peli oli kokonaisuudessaan armotonta taistelua ja hyvin viihdyttävää sellaista. Tälläistä huippufutiksen pitääkin olla.

Kirjoittanut

LFC:lle

Minkä takia se Arse hyytyy ?

Liverpoolin materiaalilla on mahdollista parantaa
mutta paljon se vaatiikin.

Kirjoittanut

Ei se missään nimessä yllättäisi...

Mourinhon lähdön ja sitä seuranneen kalabaliikin jälkeen jotkut liputtivat jo siniset ulos mestaruustaistosta! Eivät he aivan niitä suurimpia suosikkeja ole näiden myllerrysten jälkeen, mutta ovat ensimmäistä kertaa vähään aikaa tälläisessä asemassa, jossa pääsevät haastamaan muita vähän kuin puskista. Niin paljon alisuorittamista heillä ollut, (Shevchenko ja Ballack etunenässä) että kun saavat edes murto-osan tästä potentiaalista ulos, ovat vahvasti mukana. Tosin Ballack lähteneen tammikuussa lainalle Juventukseen. Joten jonkinlaista tuloliikennettäkin lienee Länsi-Lontooseen tulossa. Drogballe laadukas säestäjä maalinteon taakkaa kantamaan. Muut osa-alueet ovatkin aivan terävintä kärkeä...

Kirjoittanut

ei pidä paikkaansa

"Pikkasen tuo sääntömuutos harmittaa nyt. Tasureista
rankaistaan kovalla kädellä.
"

Ei tasureista mitään rangaista. Päinvastoin, voitoista hyvitetään kuten kuuluukin.

Eikös senkin takia sun ketjun nimi ole "Ja voittaja on....Liverpool!!!!" Ei vaan ollut kovin faktaa viime kaudella eikä näytä olevan sitä tälläkään kaudella.

Kirjoittanut

o

Samaa mieltä poolin kanssa siitä,että oli vauhdikas ottelü,tilanteita paljon ja verrattuna juuri tätä peliä ennen päättyneeseen Italian otteluun verrattuna oli komeaa katseltavaa. Tasuri oli kummallekin oikeutettu.

Kirjoittanut

rvi...

kyllä siitä rangaistaan.


Jos mentäisiin sillä perinteisellä pistelaskutavalla joka kelpasi ensimmäiset reilut sata vuotta, olisi taulukko inansa erinäköinen. Hyvittäisi joukkueita jotka ei suostu häviämään. Mutta...nykymaailman tyyliin kaikki pitää muuttaa. Jotkut asiat menee parempaan suuntaan mutta suurempi osa huonompaan.

Tässä nykytilanne:

Arsenal 10 8 2 0 22- 7 26
Manchester U 11 8 2 1 19- 4 26
Manchester C 11 7 1 3 15-13 22
Chelsea 11 6 3 2 16- 8 21
Blackburn 10 6 3 1 15- 9 21
Liverpool 10 5 5 0 17- 6 20


ja tässä pisteet perinteisesti laskettuna:

Arsenal 18
ManU 18
Liverpool 15
Chelsea 15
Blackburn 15
Manch.C 15

Kolme pistettä lähempänä olisi keula ja City otettu kiinni.

Fulham hyötyisi myös. Nyt neljä pistettä Readingia perässä. Birminghamia kaksi. Kaksi pinnaa voitosta...ja Reading vaan pinnan eellä ja bluesit tasoissa!

Kirjoittanut

Hmm

Arsenal hyytyy mielestäni koska sen rinki ei ole riitävän laadukas esim. Chelsea:iin verrattuna.

Otteluruuhka vie veronsa ja esim. Fabregasin loukkaantuminen olisi katastrofi.

Kirjoittanut

Kyllä tässä...

...voiton hakemisesta on yritetty palkita ja siinä on myös onnistuttu. Hyökkäys,maalit ja voitot on kuitenkin se, joka suurta yleisöä kiinnostaa. Ei varmistelu ja tappion välttäminen.

Kirjoittanut

Ja mitä Arsenaliin tulee...

Ei joukkue ole yhtäkuin Fabregas. Eihän se ollut yhtäkuin Henrykään, vaikka moni niin luuli. Tai että ManUn maalihanat tyrehtyvät Van Nistelrooyn lähdön myötä. Mitä vielä, tekivät eniten maaleja koko sarjassa! Joukkue on suurempi kuin yksilö.

Kirjoittanut

arzi

Joukkue koostuu yksilöistä ja kun riittävän hyvä on pois niin varmasti vaikuttaa.

Vai oletko sitä mieltä ettei Rooneyn/Ronaldon poissaolo vaikuttanut Manuun?

Väitätkö ettei esim Fabregas/Hleb poissaolo olisi isku Arsenalille?

Nyt ei puhuta Henryistä eikä Nistelroysta, olisiko näille ollut pätevät paikkaajat...

Kirjoittanut

pieni

Jahas, nyt pool itkee sitten sarjasysteemin perään :(

Tänään ei toki voinutkaan tuomareita syyttää, kun tuomiot menivät kovasti Liverpoolin suuntaan.

Kirjoittanut

No niinkin...

Jotkut joukkueet ovat vain riippuvaisempia tähtiyksilöistään, kun jotkut toiset. Tottakai se vaikuttaa, jos joukkueen peli pyörii suurimmalta osin jonkun varassa ja tämä joutuu sivuun loukkaantumisen takia. Mutta kun tiedetään ettei kukaan pelaa kaikkia joukkueensa otteluita... Barcallakin ollut tähän mennessä vuoronperään kaikki pois Henryä lukuunottamatta keskikentältä ja hyökkäyksestä. Chelsealta Drogbaa ja Terryä, ManUlta Ronaldoa ja Rooneytä. Silloin on vaan muiden paikattava.

Kirjoittanut

Liverpool

<<< siirretty viesti >>>

on hyvä..sanokoon muut mitä tahansa.hiukka enempi tuuria mukana niin olisi voittanut pystyyn eilisen matsin..sillä arsenal oli kokoajan vastaanottajana.

Kirjoittanut

mitä tykittivät tolppiin.

gunnersit.kun olisi pitänyt pistää pallo maaliin.joka tapauksessa loistava nousu.kaiken lisäksi surkea tuomari apureineen pilasi ottelun.liverpool pelasi sikaa.ja pysyi sillä jotenki pelissä mukana.

Kirjoittanut

Pool säälittävä

Toki kaveri provosoi jatkuvalla syötöllä mutta kyllä tietynlainen lapsellisuus paistaa kaverista. Onko muuta elämää kuin Liverpool? Ja tosifanit istuu katsomossa eikä takakolkassa tv:n äärellä. Arsenal olisi ansainnut ilman muuta kolme pojoa mukaansa tästä pelistä. Oli koko ajan vaarallisempi+2 tolppaa ja ehkä myös viety rankkari. Liverpoolin maali taas oli alokasmainen kömmähdys sillä muurin läpi ei ainakaan saisi ikinä mennä. Siinä Pool on oikeassa että Milan-Roma oli unihiekkaa silmille.

Kirjoittanut

Niin...

Nyt ei puhuttu Henrystä tai Van Nistelrooystä, vaan ajoin tällä sitä takaa että niin luultiin kyseisten herrojen lähdön aiheuttavan sen, ettei kummallakaan ole mitään saumaa mestaruustaisteluun.

Kirjoittanut

Piste-erot

"ja tässä pisteet perinteisesti laskettuna:

Arsenal 18
ManU 18
Liverpool 15
Chelsea 15
Blackburn 15
Manch.C 15

Kolme pistettä lähempänä olisi keula ja City otettu kiinni.

Fulham hyötyisi myös. Nyt neljä pistettä Readingia perässä.
Birminghamia kaksi. Kaksi pinnaa voitosta...ja Reading vaan
pinnan eellä ja bluesit tasoissa! "

Onks toi jätkä noin lapsellinen!? Ootko miettiny sitä että vanhalla, siis VANHALLA, pistelaskutavalla kolmeen pisteen kiinni kurominen ei ole sama asia kuin nykyisellä systeemillä??! Näyttäishän tuo nyt herranjestas tasaisemmalta, mutta toi kolmen pinnan ero vastaa nykyjärjestelmässä juuri tuota 5-6 pinnan eroa?!

Mutta jos voitoista saiskin vaan 0,2 ja tasureista 0,1 pinnaa, niin maksa-allas olisi alle pisteen päästä kärjestä!!! Harmi kun ei oo noin!?

Kirjoittanut

Jakke..

ajeletko lokakuun lopulla täysillä valoilla vai säästätkö ja on huomiovalot vaan päällä? Siis nämä keltaiset pienet laatikot jotka yhteen aikaan koristi jokaisen itseään kunnioittavan autoilijan kaaran etumaskia:)

Huomasitko ollenkaan miten nuo tasuripisteet vaikutti esim. Liverpoolin ja Cityn suhteeseen? Uudella järjestelmällä nyt 2 pojoa eroa kun taas perinteisellä systeemillä oltaisiin tasoissa.

Nyt tällä uudella systeemillä kuusi paunaa kärjestä. Jos voittaa kaksi seuraavaa ja keula häviää ne pelit, niin tasoissa. Vanhalla systeemillä mentäisiin samassa tilanteessa pinnalla ohi.

Joten kumpikohan tässä nyt pihalla on!!

Tuhero*....aika hiljaa sinuna kyllä olisin ja kenenkään fanittamisia menisi arvosteleen.

Millä ihmeen perusteella vaatii "aidolta" fanilta paikanpäällä olemista? Eikö ole yhtälailla fani vaikka kuuntelisi vanhasta asasta urheiluradiosta lopputulokset ja riemuitsisi voitoista? Ei faniutta ratkaise mikään läsnäolo vaan se mitä tuntee sydämessään.

Kyllähän sinäkin esiinnyt vihjeiden antajana vaikka juuri koskaan ei mikään osukaan. Jokuhan äkkiä voisi sanoa ettet ole aito vihjenikkari.Mutta minä en sano. Kyllä aito vihjenikkari oot niinkuin muutkin täällä. Myydäänhän autokaupoissakin mersuja ja ladoja nykyään samassa pihassa.

Meni Liverpooliltakin yksi rankku kun tuomari ei huomannut Sangon kättä. Vei Hyypiältä mahdollisen maalin. Puskusta siis.

Kokonaisuutena peli oli loistava ja Arsenal todella vahva. Kaikki muut brittijoukkueet olisi eilen lähtenyt tyhjin taskuin Anfieldilta.

Torres on taas sivussa kolme viikkoa joten kyllä koetellaan. Alonsokin varmaan. Onneksi Crouch näytti että hirmutikissä on.

Kirjoittanut

Joo

Joo täytyy myöntää että kirjoitin erosta kärkeen. Itse olen tottunut että voittajat muistetaan ja siihen pyritään. En tosiaan ajatellut eroa Manchester Cityyn, mutta Liverpoolin mittakaavassa juuri nämä Manchester Cityt ja Birminghamit ovat ne kannot kaskessa tuossa keskikastin taistelussa!

Olet oikeassa, vanhalla tavalla olisitte Cityn kanssa tasoissa tai jopa edellä tai miten se nyt olikaan. Ja jos pelattais hippoliiga säännöillä ettei pisteitä jaettais ollenkaan, ni Liverpool olisi sarjakärjessä, niin Mestareiden liigassa kuin valioliigassakin. Tai jos yhdistettäis vielä tasurin tullen joku pesäpallostakin tuttu supervuoro ja ekstrapinna ni Liverpool ois senkin avulla paljon lähempänä kärkeä! Onpa nykyiset säännöt sitten epäreilut ku tarkemmin miettii!

Pitäskö sun Pool vinkata sille sun joukkueelle että pistesysteemi on muuttunut ja voitto on se mikä kannattaa....

Kirjoittanut

Jakke...

Kirjoitit että nykyinen systeemi vastaa vanhaa eli nyt 5-6 pinnan ero on sama kuin kolmen pisteen silloin.

Nyt tarkkana: Kumpi tilanne parempi...

Olla nykyisellä 3 pinnaa voitosta systeemillä kuusi paunaa kärjestä...

vai olla entisellä 2 pinnaa voitosta systeemillä kolme paunaa kärjestä.

Mietippä tätä nyt oikein huolella. Käy välillä lisäämässä puita savusaunan pesään ja ota vaikka hiukan neuvoa-antavaa eteisessä. Mieti ja järkeile...soittele kavereille (jos on) ja kysele heidän mielipiteitään. Hae netistä apua. Ota taskulaskin ja suorita kaikki tuntemasi laskukaavat...vie lainakirves naapuriin ja kysy isännän mielipidettä asiasta...jos muu ei auta niin soita vuoksenmaalle....

Kyllä se siitä....aukeaa...

Kirjoittanut

Pool

Kaikki konstit tein mitä ehdotitkin, mutta viimeisestä vaihtoehdosta sain viimein vastauksen. Ottipa koville. Niin 3 pinnaa vanhalla tavalla vastaa 5-6 nykyistä pinnaa, kuten kirjoitin. Otetaan tuo skaalan alapää eli 5 nykypinnaa vs 3 vanhaa pinnaa käyttöön. Pool voittaa kaksi seuraavaa ja kärki hävii. Pool johtuu pisteellä KUMMASSAKIN TAPAUKSESSA! Eikö? Eikö siis tässä tapauksessa 5 pinnaa vastaa tuota kolmea vanhaa pinnaa? Aina Jorman mielestä näin on!?

Mutta sain vielä Jorkelta kuuman tipsin ja ajattelin jakaa sen sinun kanssasi. Joukkueen yleensä kannattaa voittaa ennemmin kuin pelata tasan. Sitten ei niin väliä miten niitä pisteitä lasketaan, kuhan vain lasketaan. Tai tietysti löydät jostain muinaismytoligiasta pistelaskutavan millä Liverpool saataisiin aina mestariksi, mutta normaalilla pistetaulukolla ilman voittoja voi olla aika vaikea voittaa mitään mestaruuksia!?

Kirjoittanut

Jeps...

kyllä Jorma näitä niinkauan on tahkonnut ettei kunnon töihinkään ole vielä kerennyt:)

Mutta oikeassa oli. Tuon viiden pinnan kanssa. Mutta kuusi ei olekaan sama asia. Siinä se jippo olikin.

Kyllähän paras taktiikka on se vanha taktiikka että voitetaan kaikki. Silloin ei epäselvyyttä parhaasta. Tuotahan Liverpool on käyttänyt iät, ajat. Jonkun joskus hävinnyt ettei maku mee sarjasta.

Kirjoittanut

on se

niin se niin kiva, että pooli anto tässa matsissa tasurin. Ei mee sarjasta maku...WoW

Kirjoittanut

miten

Näillä herroilla ja poolilla on niin erillaiset käsitykset pelistä????

Carragher: "Arsenal pelasi ylivoimalla"
Jamie Carragher yltyi kehumaan Tykkimiehiä Liverpoolin ja Arsenalin sunnuntaisen 1-1 tasapelin jälkeen, Pool-vahti Jose Reinan säestäessä.

Liverpool ja Arsenal tasasivat pisteet Anfieldillä Steven Gerrardin ja Cesc
Fabregasin maalatessa. Arsenal oli kuitenkin pelillisesti vakuuttavampi osapuoli, mihin yhtyi myös Liverpool-kaksikko Carragher-Reina.

"Onko Arsenal todella niin hyvä kuin ihmiset puhuvat? Parasta se on uskoa, luulin että heillä oli 12 pelaajaa kentällä!" lausui kulmakarvoja nostattavasti Man-of-the-match -palkinnon saanut Carragher.

Espanjalaismaalivahti Reinan mukaan Arsenalia on vaikea pysäyttää:

"Ei ole epäilystäkään, etteivätkö he olisivat olleet yksi parhaista joukkueista, jota vastaan olen koskaan pelannut."

"Mielestäni tasapeli oli meille saatu piste, sillä he olivat parempi osapuoli. Yritimme taistella ja pitää tasomme mahdollisimman korkealla, mutta Arsenal oli yksi parhaista joukkueista mitä olen ikinä nähnyt."

Kirjoittanut

nihat...

Paljon tottakin noiden Pool-pelaajien lausunnoissa mutta osassa oon eri mieltä.

Kannattaa muistaa että näillä lausuntojen antajilla ei ole sitä kokemusta vielä brittifutiksesta mitä allekirjoittaneella. Takaan että tälläkin kaudella aika monta peliä katselen enemmän kuin Carra tai Reyna. Tuskin hirmusti kerkiävät seuraamaan muita kuin omia matsejaan.

Toki Arsu hallitsi kenttätapahtumia mutta Liverpool oli lähempänä voittoa.

Jalkapallossakin kun ne maalit ratkaisevat.

Kirjoittanut

ja taas kahvit näytölle :DD

"Kannattaa muistaa että näillä lausuntojen antajilla ei ole sitä kokemusta vielä brittifutiksesta mitä
allekirjoittaneella"

Joo, mitäs nyt joku Carra tai Reyna vois futiksesta tietääkään :D

Kaverit ikänsä pelanneet lajia mutta tokihan sohva-analyytikko pool tietää paremmin...

Kirjoittanut

hehe...äläs läikyttele siellä..

voi vielä pomo suuttua kun menee kallis näppäimistö uusiksi:)

Kyllä Reyna ja etenkin Carra paljon futiksesta tietävät ja osaavat sitä pelata todella hyvin. Molemmat on top vitosessa pelipaikoillaan maailmassa takuuvarmasti.

Silti heillä ei ole niin pitkää näkemystä futiksesta kuin allekirjoittaneella koska he ovat senverran nuoria kavereita. Kokonaisnäkemystä siis.

Mietippä nyt kumpi tuntee esim. suomalaisen liikennekulttuurin paremmin. Just valmistunut ja kaikki koulut käynyt nuori sen alan tutkija vai kolme miljoonaa ajanut rekkakuski?

Tai kumpi tuntee paremmin formulat...maailmanmestariksi ajanut Kimi Räikkönen vai Adrian Newey?

Kirjoittanut

:DDDDDDDD

heeeeh, parempi vertaus tapauksessasi olisi ollut se nuori kaikki koulut käynyt tutkija vastaan moottoritieliikennettä vain kerrostalonsa ikkunasta ikänsä katsellut pappa. Kumpi tuntee liikenteen paremmin?

Onhan melkosia vertauksia :-)))) Pool tuntee jalkapalloa paremmin kuin cake ja reina, joo ehdottomasti tottakai. Mikset Pool ole valmentaja? Olisi varmaan melkosia neronleimauksia. Vai oletko jo vanhuuden höperö juttujesi kanssa, siten noita voi jotenkin ymmärtää. HEHHE, 50nen ukko ja noin innokas jonkun jalkapalloseuran fani ;) Sopisi paremmin 15v iäksi.

Otappa vielä huomioon että cake ja reina ovat futiksen kanssa tekemisissä joka päivä ja vieläpä hieman pidempiä aikoja kuin sinä Pool. Ehkä keskustelevatkin ja saavat valmennusta alansa huippuasiantuntijoilta. Mitä sinä siitä opit että katsot vain pelejä, joista et ymmrrä mitään etkä tajua mitä milloinkin tapahtuu?

* Ei se ikä, vaan se kokemus ja näkemys *

Kirjoittanut

Voitasta kahdesta kolmeen pistettä

Luulenpa että kauteen lähtiessä kaikki valioliigajoukkueet ovat tienneet voitosta saatavan kolme pistettä. Varmasti myös Liverpool on tämän tiennyt.

Kotikatsomoissakin lähes kaikki ovat tämän asian oivaltaneet. Voitosta saa tosiaankin kolminkertaisen pistesaaliin tasapeliin verrattuna. Tappiosta taas ei palkita lainkaan.

Monen mielestä tämä systeemi on ihan kiva.

Kirjoittanut

Arde!

Tämähän se on tietysti kaikilla muilla ollutkin tiedossa paitsi Poolilla!

Poolhan muuttaa silti vaikka mustan valkoiseksi taikka tädin sedäksi, jos...eli harvinainen kaveri siinä suhteessa, että on aina oikeassa asiassa kuin asiassa kuten JOPA siinäkin, että hallitsee futiksen kiemurat paremmin kuin Liverpoolin omat huippupelaajat!!

Oli muuten huippuveto jopa Pooliltakin, kun mies ei koskaan ole oikeasti ollut kentän laidalla katsomassa mitään kansainvälistä jalkapallo-ottelua saatikka Liverpoolin peliä!!

Tottakai futisfanina voi olla neljän seinän sisälläkin, mutta passittomana yli viisikymppisenä siitä ei kannata "elvistellä"!

Kirjoittanut

Pieni vinkki

"Joka itsensä ylentää, alennetaan"

Kirjoittanut

Tarkennuksia...

Arzinholta hyvä vinkki.

En todellakaan halua itseäni ylentää koska en halua kenenkään muunkaan niin tekevän. Ylpeäksi ei saa koskaan tulla vaikka miten olisi tietoa hallussa. Liian vaatimattomanakaan ei kyllä silti pärjää tässä tämän päivän kovassa maailmassa. Sellanen pohjalainen vaatimattomuus mutta silti itseensä uskova lie paras vaihtoehto.

Silti tiedän että jos Pepen (Reyna) kanssa alan tietokisaan vaikka -70 luvun 1. divisioona pelureista, niin enemmän lupaan tunnistaa kasvoista ja usemman seurahistorian muistaa. Tokihan muisti on heikentynyt vuosien varrella mutta eiköhän sieltä vielä jokun tiedonmuru löydy:) Vanhat kotikentätkin tulee aika monelta mieleen.

Se on sitten eri asia että ko. kaverit tuntee tämän hetken Liverpoolin kuin taskunsa koska siellä pelaavat. Eli takuulla tuntevat brittifutiksen paremmin viime vuosikymmeneltä tai kahdelta. Carra ainakin.

von hämäläiselle...kyllä sitä on kentän laidalla oltu ja jopa ihan kansainvälisiäkin matseja seurattu. Huippuna suomalaisen futiksen "kruununjalokivi" eli kyykän matsi sen kauden eurooppa cupin voittajaa Steuaa vastaan maaliskuisella olympiastadionilla. Niin liki ettei jatkoon mennyt Lius &co....

Ikäkin pikkasen meni pieleen...

Ahatovalle...kerrostaloa en sentään omista vaikka palanen nokiaa ja wärtsilää onkin. Meiltä ei edes ihan äkkiä moottoripaanaa silmiin saa. Pelle Miljoonan lätyskä lie lähimpinä.

Kirjoittanut

Pieni mutta

"Huippuna suomalaisen futiksen "kruununjalokivi" eli kyykän matsi sen kauden eurooppa cupin voittajaa Steuaa vastaan maaliskuisella olympiastadionilla. Niin liki ettei jatkoon mennyt Lius &co...."

Hmm, nyt herää epäilys että pool ei ole koko matsissa ollutkaan tai sitten muisti ei enää pelaa?

Ismo Lius ei nimittäin Steauaa vastaan pelannut Kuusysin riveissä. Tämän luulisi ottelun nähneen muistavan, koska Kyykkä kaatui nimenomaan maalintekotaidon puutteeseen tuossa matsissa.

Lius pelasi vielä marraskuussa -85 Zenitiä vastaan, mutta lähti sen jälkeen Belgian Bevereniin, josta palasi vasta seuraavalla kaudella takaisin Kyykkään.

Tuosta lajin ymmärtämisestä sen verran, että ei siinä 70-luvun naamojen muistaminen auta jos ei ole omaa pelikokemusta. Kaikkea ei futiksestakaan opi vain katselemalla. Jos on itse pelannut, niin homma aukeaa ihan toisella tasolla. Ja epäilenpä vahvasti, että esim. Carra tai Reyna, jotka elävät 24/7 jalkapallolle, ovat tietämykseltään hiukan eri tasolla...

Kirjoittanut

Jeps hehe...

kyllä tuo muisti pikkasen pätkii jo. Liuksen vedin aika hatusta koska se ainoa pelimies on joka kyykästä on mieleen jäänyt.

Stadionilla kyllä olin n. 32 000 muun kanssa. Enemmänkin ois tullut mutta järkkärit ei ollut viitsinyt puhdistaa enempää katsomosta. Oli vaan kasattu lunta osiin katsomoa ja ajateltu ettei tälläseen otteluun pikkupakkaseen millään voi väkeä kauhiasti tulla. Mutta ottelu herättikin ennennäkemättömän kiinnostuksen.

Tasaväkisesti mentiin ihan viime minuuteille kunnes romanialaiset teki maalin. Joku ihmesöhrömaali sekin muistaakseni oli. Kuten "isot" maalit yleensäkin.

No eihän futiksesssa tosiaan pelkkien nimien ja naamojen muistaminen paljonkaan auta. Kyllä pelin logiikka pitää ymmärtää. Ja siinä on sitten se ja sama onko pelannut, valmantanut tai katsellut. Tokihan hyvä että senverran on pelannut jotta säännöt tuntee. Mutta eiköhän joka kössi joskus ole sitä pelannut.

hehe-...taitaa itse olla aikalailla vanhan luetun varassa? Ei ainakaan aikamieheksi voi kuvitella kaveria joka tällästä...24/7 ...merkkiä käyttää. Hyvä ettei pannu....LOL...tai jotain muita pikkuskidien merkkejä:)

Kirjoittanut

Aijai

"Ei ainakaan aikamieheksi voi kuvitella kaveria joka tällästä...24/7 ...merkkiä käyttää. Hyvä ettei pannu....LOL...tai jotain muita pikkuskidien merkkejä:)"

On tainnut pool tipahtaa pahasti kehityksestä. Tuo 24/7 on ihan yleinen merkintä nykyään, muillakin kuin niillä "pikkuskideillä".

Vai sen verran pelannut, että säännöt tuntee...kyllä siitä peliurasta on paljon muutakin hyötyä kuin pelkästään sääntöjen tuntemus. Mutta vaikeahan se on sitä käsittää, jos pelaaminen on jäänyt pihapotkimisen tasolle.