Kirjoittanut tkone
Pysyvä linkki tähän keskusteluunTarvitaanko Suomeen pitkä rata?
Takter sai haluamansa läpi Ruotsissa.
Linkki 1350-metrinen (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article16696207.ab)
Takter sai haluamansa läpi Ruotsissa.
Linkki 1350-metrinen (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article16696207.ab)
Vaasaan on jo pitkään suunniteltu uutta rataa. Radan pituus suunnitelmissa on maili. Käsittääkseni Matti Mäkinen Tampereen ratavalmentaja toimii tässä projektipäällikkönä ja neuvonantajana. Muistaakseni Hevosurheilussa hän sellaiseksi itsensä haastattelussa esitteli. Pituus radalla on kuitenkin maili. Sitä varmaan voi kysyä Mäkiseltä tarkemmin.
Täysin turhaa edes haaveilla 1000 metrin rata on ainoa oikea suomeen senhän jo totes tämä ratasuunnittelia seinäjoelta nimeä en nyt muista mut ainoa kaveri suomessa joka todella ymmärtää jotain radoista ja niiden profiileista.
suunnittelun asteelle jääkin.
Vaasaan suunniteltiin aluksi mailin rataa, sitten päädyttiin kilometrin suunnitteluun.
Lopulta ei ole saatu kuin pätkä tietä metsän keskelle, eikä jatkorahoitukseta ole mitään tietoa.
Rataverkosto riittää, muutama joutaa vähentääkin kilpakäytöstä (Tornio, Vaasa jne..), uusien ratojen suunnittelussa ei ole mitään järkeä, nekin rahat pitäisi suunnata jo olemassa olevien ylläpitoon
Erilaiset on kotimaiset huolet ja tavoitteet. Onko-muuten Suomessa käytössä jonkunlainen ratalisenssijärjestelmä vrt. Veikkausliiga?
Porin touhu vaikuttaa (etäseurantaa) hyvältä; Ässät-yhteistyö ainakin meni nappiin ja radastakin taisi tulla nopea.
Nopeimmat radat 2013&2012 lv/sh?
Eikös Ruotsissa ole ollut mailin rata jo vaikka kuinka kauan?
Mailin rata olisi hieno juttu Suomalaiselle raviurheilulle. Kerrankin saataisiin jotain todellista uutta. Kustannukset ovat varmasti kyllä melkoiset, ja muitakin ongelmia varmasti riittää. Mailin rata vaatii myös isomman maa- alueen kuin perinteinen kilometrin rata. Olisi hyvä, jos radan keskelle jäävää aluetta voitaisiin jotenkin hyödyntää.
Vaasaan en kuitenkaan mailin rataa rakentaisi, vaan mielummin johonkin, missä sille löytyisi myös käyttöä, ja missä olosuhteet olisivat riittävän tasokkaat. Vaasaan ei rataa tarvita ollenkaan, koska lähiseudulla niitä ratoja on jo liikaakin. Muutenkin Tornio, Kajaani, Ylivieska ja Forssa voitaisiin muuttaa kesäradoiksi, jolloin maakuntaratoja jäisi 15. Se voisi olla sopiva määrä Suomen kokoisessa maassa.