Kirjoittanut nils aslak holgerson
Pysyvä linkki tähän keskusteluunAntti 10+++
Harvoin näkee että toista rataa tuleva pussittaa takanaan tulevaa. Niin teki Antti nyt Saarelalle, vaikka osoittautui lopussa turhaksi varotoimeksi.
Harvoin näkee että toista rataa tuleva pussittaa takanaan tulevaa. Niin teki Antti nyt Saarelalle, vaikka osoittautui lopussa turhaksi varotoimeksi.
ovat hyviä kilpa"kumppaneita". Antti vähän joskus kouluttelee !
antti näytti taas miten ohjastetaan.
on tullut ravuri.Ennen pidin jotensakin letkupäisenä,mutta nyt kierroksen kiri ja tyylikäs voitto.Tekee viel hyvän tilin.
El Macollakin kaksariin,heh,heh.
El Maco viime vuosi 20st 0-3-0 2670e rahaa juu-u
antti on ajotaidoiltaan omaa luokkaansa suomen lähdöissä.
Niin onkin ylikylä esim French Expressilläkin upea ajo....
onkos se kuskin vika jos hevonen ei ole kunnossa?
Lemon Avenger, oliko kuskin hyvyyttä että hevonen kiertää toisen kiekan kolmatta ja pystyy vielä voittamaan? Vai voisko olla että olikin ylivoimainen hevonen siihen lähtöön?
Vaikeaahan näitä on sanoa yhden tai edes kahden lähdön perusteella, mutta onneksi näitä seurataan ihan vuositasolla.
Siellä voittoprosentti 17% ja voittoja reilusti eniten. se kertoo siitä ylivertaisuudesta se!
olisiko sittenkin että eniten saanut ajaa ylivoimaisia hevosia. Ei voittoprosenttikaan ehdottomasti sitä kerro. Kuskien paremmuus selviäisi vasta kun hevoset olisivat tasan yhtähyviä joka taas ei tietenkään ole mahdollista. Siksi on turhaa kehua ketään ylivertaiseksi tai mollata maanrakoon.
"olisiko sittenkin että eniten saanut ajaa ylivoimaisia
hevosia."
Niin onko näin? minä en tiedä, mutta laita jotain faktaa toki pöytään jos parempaa tietoa on?
"Kuskien paremmuus selviäisi vasta kun hevoset olisivat
tasan yhtähyviä joka taas ei tietenkään ole mahdollista.
Siksi on turhaa kehua ketään ylivertaiseksi tai mollata
maanrakoon."
eipä tämäkään pidä paikkansa. Myös lähtöradat kun vaikuttavat lopputulokseen ja se onko hevonen laukkatuulella vai meno päällä.J a kyllä ajosuorituksistakin voi toki jotain päätellä.
esimerkki: Turneri hyvä hevonen ja nyt on ajatettu ammattikuskeilla. voitot vielä kiertäneet heilläkin, mutta tarjosiko risto tälle parempia juoksuja kuin nämä ammattimiehet?
Mutta suurimmatkin skeptikot ja antin vihaajat eivät voi olla myöntämättä että kyllä se perskuleen Antti vaan on ylikylän kuski suomessa.
muitakin hyviä on, mutta vain yksi on kerrallaan paras.
Hänestä sanottiin aluksi, että voitti, koska ajoi ylikylän autolla. Jännä homma vaan on se, että aina kun tämä mies ei niillä ylikylän autoilla aja, niin toiset tallit ajelee mestaruudesta. Sama se on näillä ravikuskeillakin. Hyvät kuskit parantavat hyviä hevosia. Siksi omistajat ajattavat lainakuskeilla. Muuten he ajaisivat itse. Sitä eivät jotkut fanaattisen nettihöpsöt vieläkään halua hyväksyä.
Kun näitä "sejase on paras \ x parempi kuin y" -juttuja lukee, ei voi kuin todeta että sanonta "mies ei koskaan kasva aikuiseksi" pitää täydellisesti paikkansa. Tuo kinastelu, joka alkaa hiekkalaatikkoikäisenä, ei näytä joiltakin loppuvan koskaan. Ikäänkuin ravipelaaminen estäisi sosiaalisen kehittymisen.
Hei miehet... korjaan pojut: eivätkös nämä paremmuudet ym ole ihan jokaisen omia mielipiteitä. Kypsä ihminen kykenee myös arvostamaan toisen mielipidettä eikä lähde kiistelemään asiasta. Miksi lähteäkään jos se oma mielipide on itselleen täysin selvä. Ei se oma mielipide ole aina yleinen mielipide, eikä tarvitsekaan.
Huvittavia nää Antti keskustelut. Jos Antti ei voita on hevosen vika.Taas jos esim Forss häviää on kuskin vika.
Boys will be boys.
Näinhän se menee ja luojan kiitos, että näin on. Mikäs on sen kivempaa kun kisailla paremmuudesta lajissa kuin lajissa, lyödä vetoa, pelata uhkapelejä, tehdä pikku kepposia ym ym... siis sitä kaikkea mitä me miehet ja pojat teemme."
Harrastettaisiinkohan maailmassa paljon ylipäätään mitään urheilua ilman meitä "pojuja"?
"
pojut: eivätkös nämä paremmuudet ym
ole ihan jokaisen omia mielipiteitä. Kypsä ihminen kykenee
myös arvostamaan toisen mielipidettä eikä lähde
kiistelemään asiasta. Miksi lähteäkään jos se oma
mielipide on itselleen täysin selvä. Ei se oma mielipide
ole aina yleinen mielipide, eikä tarvitsekaan."
juu saahan sitä jokaisella olla oma mielipide asiasta kuin asiasta. Mutta sen verran tartun tuohon vielä, että kait näitä ohjastajiakin voi laittaa jonkun näköiseen paremmuusjärjestykseen?
Tämä siis minun mielipide, jos jonkun muun mielestä näin ei ole niin se on ok!
se kuskien paremmuus ratkaista näissä ajajakilpailuissa. Siellä arvotaan hevoset ja ajetaan useampia lähtöjä. Tokihan silloin ylivertainen kuski voittaa ainakin puolet lähdöistä oli hevonen sitten millainen tahansa. Muistelen että useinkaan nämä tilastojen kärkinimet eivät ole voittaneet näitä. Sanon vielä ettei varmasti ole Anttia eikä ketään kuskia vastaan mitään. Ainoastaan kuskien yliarvostusta ja keskinäistä paremmuudesta kiistelemisestä näen punaista. Kuunnelkaa vaikkapa Antin haastatteluja, antaa usein tunnustuksen sille joka sen oikeasti ansaitsee eli hevoselle.
Mitä formuloihin tulee niin siellä taas ratkaisevimmat tekijät istuvat varikolla eli auton suunnittelijat ja rakentajat
Näitähän järjestetään vuosittain.Kovin tarkkaan en ole seurannut kuinka niissä on käynyt, mutta sanotaan näin että näkisin vuoden otannan kuitenkin hieman luotettavammaksi kuin muutamanpäivän ajajakilpailut joissa tuurin osuus on paljon suurempi kuin vuoden mittaisessa kilpailussa.
Eikä siellä ole missään nimessä selvää että ylivertainen kuski voittaa puolet starteista.Siellä voi ylivertainen kuski jäädä vaikka voitoitta jos on U-tuuria kisoissa, mutta pitkässä juoksussa ne tuuritkin tasoittuu, se on varma.
Tokihan kuskit antavat aina arvostusta hevosille valmentajille ym. taustajoukoille niinkuin kuuluukin. harvoin se hyväkään kuski voittaa huonolla hevosella. mutta hyvä kuski voi tehdä paljonkin jotta saa annettua hieman huonommallekin hevoselle mahdollisuuden.
Ja päinvastoin huonoajosuoritus voi viedä mahdollisuuet hyvältä hevoselta. Fysiikanlajitkin tulevat jossain vaiheessa vastaan.
Formuloissa suurin tekijä on auto. kuskin osuus on vain joitain prosentteja, mutta ne pienet prosentitkin ratkaisevat silloin paljon kun autot ovat tasavertaisia tai lähes tasavertaisia.
harvassa oli ne vuodet kun David Coulthard pesi Mika Häkkisen. tai ne vuodet kun Schumi hävisi tallikaverilleen. ja muistakaa että ei se schumikaan alkuun ollut mikään jumala vaikka loppuvuosina varmasti olikin jo ennen kautta etulyöntiasemassa tallikaveriin nähden, mutta näinhän ei varmasti alkuun ollut ja silti vaan mies porskutti.
Kyllä tämä Lemon Avenger on ollut hyvä hevonen koko vuoden. Tahtoo vain nämä ikäluokkalähdöt ja Vermon taso olla niin kovia, ettei niissä ihan kärkeen yltänyt. Kyllä voittoaika 15,3a heinäkuulta täydellä matkalla osoittaa, että vauhtiakin on, kun vähän vielä miehistyy. On Pohjoisiin oikein hyvä hevonen ja menestynee jaksavana hevosena vielä pitkään. Niin ja Anttikin sopii kärryille oikein hyvin!
Teivaisen röyhkeä ja suoraviivainen ajotyyli riittä täällä Suomessa, mutta ei kansainvälisillä areenoilla. Esim. viimeksi Ruotsissa Simb Chaplinilla homma meni aivan reisille, kun Antti yritti väkisin parijonoon. Toissa kesänä Solvallassa Skully Gully olisi voittanut, vaikka rattailla olisi ollut sahapukki.
Kyllä antti nöyryytti skully gullyn rattailla ruotsalaisia näyttävästi. Kuolemanpaikalta ME-ajalla voittoon. Turha väittää että tuollaiseen huippusuoritukseen olisi kuka tahansa pystynyt.
jotka täällä moralisoivat kuskista kiisteleviä
a) tappelevat jalkapallotuloksista (lapsellista)
b) väittelevät jääkiekosta (lapsellista)
c) kiistelevät formuloista (lapsellista)
yms yms yms.
Minusta se on typerää hurskastelua. Kansa on tottunut sirkushuveihin. Minusta kuskien fanittamisessa ei ole mitään lapsellisempaa kuin yleensäkään penkkiurheilu on.
Moralisoida voi aamusta iltaan, jos vain haluaa. Vai väittääkö joku tosiaan, että nahkakuulan perässä juoksevia miehiä ihannoivat ja jääkiekko MM kullan jälkeen itku silmässä isänmaataan ylistävät äijät katsomoissaan eivät myös ole lapsellisia?
Kahden startin perusteellako vedät tuon johtopäätöksen että Antin taidot eivät riitä kuin suomessa? varsinkin kun näistä mainitsemistasi starteista toinenkin päättyi Maailmanennätykseen?
Tokihan jokainen voi luetella parempia kuskeja, niitäkin varmaan löytyy tai sitten ei.
Hänen oma valintansa on ollut ajaa Suomessa. Menestystä on tullut, eikä Teivainen varmasti ole pettynyt valintaansa. Antti on nykypäivänä jo rikas mies, mutta ajaa silti kuin nälkäinen perseaukinen junnu. Hattua täytyy nostaa.
Skully Gully voitti kuolemanpaikasta huolimatta. Mitä positiivista sinä näet siinä, että Skully Gully joutui vuoden tauolle tuon Solvallan startin jälkeen? Teivainen ei saanut muuta paikkaa, onneksi hevonen oli lyönnissä ja voitti kuskista huolimatta.
Antti oli kolmas, Akseli kuudes ja Mika yllättäen ei savua poikki ja viimeinen. Ajokit arvottiin painotetusti ja lähtöjä oli parikymmentä.
Dötsistä ajohan oli näin jälkikäteen aivan loistava ratkaisu. tuli voitto ja MM.
Jos olisi ajellut sisäpareihin tai jäännyt takapareihin, niin olisiko voittanut?
Ja mitä tulee noihin hevosten rikkimenemisiin, niin tuskin siinä on kuskilla osaa tai arpaa.
jos aikoo huipulla taistella niin loukkaantumis riski on aina olemassa. siellä kun mennään sitä isoa kovaa.
Meneehän nämä Maharajahit ja kumppanit vielä kovempaa kuolemanpaikalta, mutta ei niiden kuskia mollata huonoksi kuskiksi kun ajelevat kuolemasta tai hevosten rikkojiksi.
tämä se kilpailu jonka Moilanen voitti. Ei siinä kyllä noin montaa lähtöä ollut ja yksi taisi olla mikroautollakin ajettu.
Koitahan nyt päättää jo missä se veri punnitaan.
"se kuskien paremmuus ratkaista näissä ajajakilpailuissa.
Siellä arvotaan hevoset ja ajetaan useampia lähtöjä. Tokihan
silloin ylivertainen kuski voittaa ainakin puolet lähdöistä
oli hevonen sitten millainen tahansa. Muistelen että
useinkaan nämä tilastojen kärkinimet eivät ole voittaneet
näitä."
Ja yhtäkkiä nämä ajajakilpailut ovatkin jotain mikroautokilpailuja:D
joka pystyy juoksemaan kuolemanpaikalta maailmanennätyksen pystyy voittamaan lähdön paikasta kuin paikasta. Pelaajat eivät oikein aina muista että hevonen ei ole kone vaan elävä olento. Omistaja olisi varmaan ollut sen Solvallan jälkeen enemmän mielissään ehjästä hevosesta kuin maailmanennätyksestä ja vuoden sairaslomasta.
Olen samaa mieltä.
Mutta kerrohan mistä sen tietää etukäteen, että hevonen loukkaantuu startissa.
Ja jos Antti olisi ajanut sisäradalle ja tilaa ei olisi tullut niin miten olisi voinut voittaa?
suomeksi sanottuna olisi ajanut ylikylän hevosen suoraan muiden armoille! mitäs järkeä siinä on?
Tai toinen vaihtoehto, että olisi lähtenyt viimeisestä ulkoa kiriin? oisiko se tullut ohi keulahevosesta? ei voi tietää. ehkä juuri tappavan tasainen matkavauhti oli juuri oikea ratkaisu voittaa tuo lähtö.
siihen ei varmaksi voi kukaan sanoa mitään!
on myös oikeassa ettei voi tietää olisiko varmasti voittanut jos olisi jäänyt sisäpareihin tms. Eikä voi tietää etukäteen loukkaantuuko juoksussa, se riski on aina olemassa. Omistajat olivat todella onnekkaita kun hevonen on palannut tasolleen uudestaan vaikka aikaa menikin. Tietyllä tavalla voi olla onnikin että loukkaantui, sai riittävän pitkän palautumisen rankasta juoksusta. Samanlaisia kun olisi kerran viikossa joutunut esittämään niin tamman motivaatio saaattaisi olla lopullisesti kadonnut.
voi arvostella.Starteissa tapahtuvista loukkaantumisista syyttäminen lapsellista touhua.
toi Antin Solvallan kuolemanpaikkavoitto ennätysajalla on aika kova juttu hevosella, joka ei täällä Suomessa onnistu voittaan Wantmorea Teivon tai Vermon iltaraveissa !
Teivainen ei saanut parempaa paikkaa, ruotsalaiset veivät vähän suomi-Anttia. Jälkeenpäin ihan ok ratkaisu, koska hevonen oli hyvässä kunnossa ja ratkaisi pelin edukseen.
"Samanlaisia kun olisi
kerran viikossa joutunut esittämään niin tamman motivaatio
saaattaisi olla lopullisesti kadonnut."
miksi olisi pitänyt ajaa kuolemasta joka viikko:)
Ei kai tällä nyt sentään joka viikko oltaisi startattu? kuinka moni olisi jatkossa ajanut keulasta tätä vastaan? eiköhän keulat olisi aika suosiolla saanut monessa lähdösä ja tuskin sitä prässiäkään olisi hirveästi tullut.
kommenteista. Tulin oikein hyvälle päälle, kun sain Teidät noin innostumaan.