Fintotossa ei ole markkinointipäällikköä, joten siellä sisäpiiri on onnellinen ja kaikki hyvin, koska tyypit ovat vaan palkollisina ja duunissa, mitään ei tarvi kehittää.
Palkinnot laskevat 20% vuodessa, mutta silti kaikki hyvin.
Tällä tavalla lienee hieman mutkikasta saada omistajia ja fyrkkaa lisää alueelle, mietityttää vaan missä on se raja, että aletaan Ruotsin tapaan puuttua asiaan ja muutetaan homettuneita tapoja.
Ajatuksena, että ei ennen kun skeidat on housuissa.
Vastaukset
Kirjoittanut Ravitoimittaja
Tavallaan olet oikeassa, mutta myös
väärässä.
Fintoto ei päätä käytännössä mistään isoista asioista ravirintamalla, vaan Hippos eli raviratojen edustajat. Fintoton hommat pyörii vain pelien parissa, eikä siellä ole paljon liikkumavaraa, lainsäädännön vuoksi.
Pojat siellä tekee sen, mitä voi, mutta niillä resursseilla noin 30 henkeä, ei ole paljon tehtävissä. Fintotossa on markkinointipäällikkö Tero Vienonen, joka on onnistunut tehtävissään hyvin resursseihin nähden.
Hippoksen Pekka Soinin pitäisi ottaa vastuuta ja vetää suuria linjoja, joita sitten Fintoton hallitus toimitusjohtaja Breider työrukkasenaan lähtee toteuttamaan.
Tähän vaaditaan ratojen tukea, eikä sitä ole luvassa, koska Fintoto ei ole hyvässä huudossa ratojen piirissä vaan koetaan enemmän kilpailijaksi, vaikka Fintoto sinne rahansa tilittääkin.
Mitä tulee asiaan, että rakenteita tulisi muutta, ollaankin perimmästen kysymysten ääressä.
Ravialalla vaikuttaa tällä hetkellä kalkkisten lauma, joka vastustaa kaikkia muutoksia.
Ennen kuin Hippos on muutettu järjestöpohjaisesta toimivampaan systeeemiin, ei muutosta ole luvassa,.
Valtion pitäisi puuttua asiaan, muuten homma ei tule muuttumaan ennen, kuin kalkkikset on eläkkeellä ja homma täysin maassa.
Jokainen yritys ja järjestö uudistuu pakolla tai kuihtuu pois. Hippoksessa ja ravialaalla on menossa tämä vaihe, ellei siihen saada muutosta, voi homma mennä liian pahaksi ja homma menee samaan kuin Saksassa. Moni on jo siirtymässä Ruotsiin ja Fintotokin lisää kokoajan pelitarjontaa sinne, koska varmasti on huomannut, että homma suomessa kuivuu käsiin.
Näin.
Kirjoittanut Kuen jo edellä
Niinpä
Kiitos toimittajalle asiallisesta kommentista. Hevosenomistajana ja pelaajana vuosikymmenien kokemuksella olen vaan h*****in huolestunut, kuten näyttää, että muutamat muutkin ovat.
Kirjoittanut anna lyysi
tekosyitä
Tuo lainsäädäntö on oiva selitys ponnettomalle markkinoinnille. Pelien markkinoinnissa on tiettyjä rajoituksia ja uusia tulee nyt, mutta raveja saa markkinoida rajattomasti. Fintoton markkinointibudjetit ovat moninkertaiset verrattuna Hippokseen tai raviratoihin. Kenen siis olisi markkinoitava raveja?
Raviurheilun muna vai kana ongelma on tämä: kiinnostuvatko ihmiset ensin totosta ja sitten raveista vai ensin hevosista ja raveista ja sitten totosta.
Omasta mielestäni jälkimmäinen on helpommin toteuttavissa, mutta Fintoton ja osin Hippoksenkin logiikka perustuu ensimmäiseen.
Kumpikin on myös totta, molempaa kautta ihmisä tule lajiin mukaan, mutta joka tapauksessa aivan liian vähän.
Kirjoittanut Pohjanmaan lusta
Tuotevika
Jos tuote on hyvä ,niin se kyllä markkinoi itse itsensä.