Kirjoittanut Finkairos
Pysyvä linkki tähän keskusteluunHaapakangas jälkiviisas, entäs jos
Antti olisi voittanut lähdön tuolla ajolla? Olisi varmaan kehunut hyvää ajosuoritusta tämä Haapakangas.
Antti olisi voittanut lähdön tuolla ajolla? Olisi varmaan kehunut hyvää ajosuoritusta tämä Haapakangas.
ihmisurheilijoitakin näkee mitkä selittelevät ja aina on muissa vika, vaikka kuinka Haapakankaan silmin tuota katsoisi , niin kyllä syy oli enemmän hevosessa kuin kuskissa.Kuski teki hienon ratkaisun ajaa rauhallisessa vauhdissa kuolemaan jaksavalla ja tasavauhtisella hevosella, mutta hevonen oli täysin läpimätä.
ja olisi jäänyt hännille, niin tuossa PASKASSA kunnossa tuo hevonen ei olisi ollut yhtään korkeammalla lähdössä. Ajata sillä Ahtilla tästä lähtien aina. Kun se on niiiiiiin hyvä.
Ylihehkutettu hevonen tämä Special Juliano. Voittanut urallaan kolmen kilometrin matkan ainoastaan kahdesti ja nekin Oulun ja Rovaniemen rupusakkeja vastaan.
Että silleen.
Omistajalla on oikus mielipiteeseensä. Ottaahan se päähän kun Vermoon asti tulee ja ei pärjää.Varmaan ottaa Anttiakin päähän kun ei pärjännyt,mutta en usko että omistaja ja kuskikaan enää huomenna päätään tällä vaivaa.Tuntuu että tässä keskustelufoorumissa on enemmän itkuuun purskahtavia kiukkupellejä. Ryhdistäytykää ja keskittykää seuraaviin raveihin.
että vaikka olisi kantanut hevosen maaliin, se ei olisi tänään pärjännyt. Haapahippi voi tästä lähtien ajattaa Ahdilla rauhassa ja mielellään ei Seinäjoen alapuolella.
ajaisi tää kaveri ittekkin joskus kilpaa niin saatais seurata mites kulkee....
kyllä näillä kavereilla on otsaa kun muutama hevonen on kulkenut aar:n opeilla.
kommenteista olen seurannut että optimistisuutta löytyy koko kalajoen seudun edestä.
Jep tätä se on kun pohjanmaan itseään täynnä olevat isännät lähtee liikenteeseen aina vika on muissa.
Eikö tällä pitäny ajaa puolitoistakierrosta muita kiinni ja loput karkuun, että en tiiä, ku sai kiekan jälkeen JO muut kiinni, että menikö ajo sitte perseelleen, vai oliko koni huono
Heti lähdön jälkeen tunteet kuohuu kun on tehnyt kellon ympärystän hommia yhden konin takia. Ehkä noita ei kannattaisi kenenkään alkaa julkisuudessa vatvomaan. Hevonen oli kyllä nihkeä koko ajan ja siinä mielessä huonon startin jälkeen olisi tarvinnut selkäreissua. Porukan kiinniajamisessakin riitti kohtuullisesti urakkaa. Johtavan selkään ajamalla toisella kierroksella olisi saattanut olla 3.-4. maksimissaan, mutta sitä tuskin haettiin vermon reissulta.
Että ei.
Perjantain HU:ssa valmentaja kertoi, että oli ohjastajan kanssa keskustellut etukäteen ja "puolitoista kierrosta muita kiinni ja puolitoita kierrosta muita ohi" oli molempien mieleen etukäteen.
Ohjastaja lähtikin ohittamaan todella kohtalokkaasti puoli kierrosta liian aikaisin... :)
Ei tuota hevosen kolmiloikkaa kyllä voi hyvällä tahdollakaan raviksi kutsua.
Tuolla juoksunkululla liian koville.
Miksi ihmeessä Anttia ottaisi hevosen menestymättömyys päähän? Yli 47000 starttia, joihin saattaa jokunen tuhat ihan omia aikojaan sipannutta koniakin mahtua sekaan. Eiköhän Antti jo osaa suhtautua asiaan tässä vaiheessa ihan tyynesti ja ei joka kerta ala laskeskelemaan paljonko menetti rahaa, kun ei voittoa tullutkaan?
Tämä heppu valmentajana todella korkealla näillä omilla kasvateilla ja oma valmennettavilla. Joten sen puolesta täytyy arvostaa korkealle. Siellä jää moni "ammattilaisnimi" taakse tilastoissa.
Jos hepo oli lähdössä tokavika ja taakse jäi vain Hakuna Matata, niin ei kai kovin tyytyväinenkään voinut olla. Ei varmaankaan hevoseenkaan, mutta ei kai Special Julianolla ole noinkaan ajeltu voittostarteissa; tälle vuodelle mahtuu kuitenkin viiden voiton putkikin tilastoihin.
miten sillä on voittostarteissa ajettu, ja miten sinä olisit lähdön ajanut.
Ei tuo edellinenkään voittostartti niin helpon näköinen juoksut ollut 1200 kiri kolmatta, kuolemaan vasta loppukurvissa, mutta sehän on varmaan helpompi, kuin ajaa hiljaisessa vauhdissa kuolemaan?
Ed. vermon voitto vuosi sitten matkalla mentiin sen verta lujaa että hevonen ajoi koko alkumatkan porukkaa kiinni, samasta vauhdista sitten kierros jäljellä kolmannelle. Tooosi helppo juoksu silloinkin?
Näille antiAntti-faneille on vaan niin vaikea myöntää, että hevonen ei ollut oma itsensä. Olisko kuukauden tauko vaikuttanut?
Pitäisiköhän minun huomenna töissä kertoa, että fanitan/antifanitan jotain ravikuskia? Usko tai älä, mutta suurin osa meistä pystyy suhtautumaan ihan neutraalisti raviratoihin, hevosiin ja kuskeihin.
Eriäviä mielipiteitäkin saattaa muodostua, kun toinen näkee saman lähdön ihan eri tavalla. Kuten juuri havaitsit, niin TOLIP ei ymmärtänyt näkemäänsä, mutta ei se hänestä mitään antifania tee. :))
Uudelleen tämä teksti jonka tuohon toisaalle laitoin. Ilmeisesti joku tai aika usea on tässä ymmärtänyt, että Special Juliano juoksi todella hiljaa alkumatkasta.
Eka tuhat kärjelle 19,5 eli tekee 40 metrin pakilta ekan tonnin 16-alkuista vauhtia. Ja ekat kaksi tonnia pakilta laskettuna edelleen 17-alkuista vauhtia.
Siis: Kuten jo totesin, ei hevonen varmasti ollut parhaimmillaan, mutta ei tuo mikään ideaalinen juoksukaan ollut eikä SJ mitään kävelyvauhtia mennyt ekaa kahta tonnia. Viimeistä tuhatta tulikin sitten jo paljon hiljaisempaa vauhtia.
Special Julianolla on ajettu usein pitkäkin kiri (=reilu kierros jäljellä kolmatta), mutta harvemmin on ajeltu ekalla tuhannella jo kärjen rinnalle näillä pitkillä matkoilla.
Kyllä ajo meni niin nappiin, kuin voi neljänkympin pakilta Vermossa mennä, lönköttelyvauhdissa puoli-ilmaiseksi kärjen rinnalle hevosella, joka on yleensä nimenomaan jaksavuudellaan pärjännyt. Juuri niinkuin valmentajakin vihjeissä ennakoi; siihen puoleen matkaan asti. Nyt vaan ei hevonen kestänyt edes tätä, ravi surkeaa ja todella vaisu ja haluton olemus koko ajan. Hevonen ja valmentaja tutkimuksiin, tai sitten vaan useammin lenkille!
Antin viimeaikaisten ajojen kanssa.
Huonokuntoista hevosta starttiin tuo. Itse olen seurannut raveja pari vuotta ja sanoin ääneen, kun katsoin hevosta, joka käskettiin eteenpäin, ettei tuo kestä. Olin oikeassa.
No jopas nyt jotakin. Ompa tosi kovaa kyytiä vahvalle ja tasavauhtiselle pitkän matkan jyrälle:
1. 1000m 17,8
2. 1000m 18,0
Ja otetaan nyt samalla sekin huomioon että monta kertaa tuo hevonen on jaksavuutensa näyttänyt 3100metrin matkalla. Jos nyt unohdetaan laskuista esim. Pohjois-Pohjanmaan iltaravit.
Mitähän Haapakangas sitten kuvitteli kun ilmotti Vermoon 40metrin pakille. Kyllä se tiedossa piti olla että kiertämistä tulee jokatapauksessa, lähti kuski kiertämään missä kohti juoksua tahansa. Ja kun kaiken lisäksi hevonen kengittä paras.
No seki on kyllä huomattu että Kalajokisilla on kovat puheet.
tuo keulavauhti on kyllä 17 vauhteja, eikä 16 vauhteja. Ei olisi pitänyt noista vauhdeista hyytyä. Välillä on Pilottikin näköjään pihalla kuin lumiukko.
Mitä hevosen pitäisi mennä ja tehdä kuin kuulostella hevosta. Näki, että lähti etenemään vastentahtoisesti.
eka 1140m 17,2 seuraava 1000m 17,3 ja viimeinen kierros 22,9
Lähtöjen voittoajosita voinee päätellä, että rata oli jonkin verran hidas, joka täytyy ottaa huomioon kun aikoja vertailee muihin juoksuihin. Ja ravihan on aina tuota.
Tuskin hevonen 100% oli (ehkä kipeäksi tulossa), mutta kuitenkin treenarin toivomalla juoksunkululla parempi. Ja pelaajathan oli ihan öissä, se todettakoon....
Ei Antti kuuntele treenarin toiveita. Joskus sanottiin että anna hevoselle mahdollisuus (tarkoitti silloin että älä aja pussiin) ja 4. sisällä sitten kyykki.
Ravityyli "EtainRoyal" sopii pitkille matkoille.
Samoin kuin aikoinaan V-tyyli mäkihypyssä.
Ei aikaakaan, kun kaikki stayerit menevät "E-tyylillä.
E-tyyliä raviin haetaan jo ksavatuksessakin. Vai miten muuten on perusteltavissa hevose nnimi E-type Kemp?
Tai sitten NOT.
Kellotukset mitkä saa videokirjastosta SJ:lle tehtyä saapi tuosta 900 paalusta. Siitä eka tonni aika tarkkaan 16-vauhtia ja yhteensä kaksi tonnia aika liki 17-vauhtia; nämä tietysti ei-sisärataa pitkin. Loppu sitten aika hiljaa.
Hepo ei varmaan ollut aivan parhaimmillaan, mutta ei kai tuo todellakaan mitään kävelyä ollut kuten moni on kai väliajoista päätellen äkkipäätä ajatellut. Itse asiassa se oli aika tasaista vauhtia paalulta lähteneen keulahevosen osalta.
Miten sitten olisi pitänyt ajaa? Ei kai tuo neljäs ulkopari olisi ollut kovin paha paikka ja liian kaukana huilailla vaikka kierroksen verran ja sitten vaikka 1200 jäljellä kiertoon. Tuskin olisi sijoitus ainakaan heikentynyt sillä tapaa.