Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Hakkaraisen Eeron huastattelu

Voisko joku asioista oikeasti tietävä kertoa mitä Hakkarainen tarkoittaa sillä että lainaohjastus ei raveissa hänellekään kannata.

Onko ajopalkkiot laskeneet vai tarkoittaako yleistä palkintotason laskua?

Meinaan että kun Eeron kokemukset ja saavutukset omaava kuski toteaa noin, niin silloin tilanne on tosi synkkä.

Vastaukset

Kirjoittanut

Mietihän ihan ite

miksei kannata. Isoja kilpailuja ei satu joka kuukaudelle ja jos tavis lähtöjä ajelet Kuopion suunnalla, niin sitten pitäis voittaa aina, että jotain siitä sais. Jos ajelee etelämpänä paljon, tulee isommat matkakulut ja voittaa pitäisi jatkuvasti. Mutta kun niitä muitakin voiton tavoittelijoita on niin pirusti ja sitten vielä nykyajan hevoset aina vaan huonompia, jokunen helmi joukossa ja osuuko just ne Eeron ajettaviksi.

Ymmärrän Eeroa täysin.

Kirjoittanut

uuuuuuuuuuu

Bensa on kallista.

Kirjoittanut

Treenarina

Vuosi yksityistreenarina Vigrenillä ja ei ajanut paljon muiden hevosia sillä välillä. Täytyisi alkaa rakentaa verkostoa uudelleen ja alussa ajettavia olisi aika niukasti.

Kirjoittanut

Ajattelija

Mietihän ihan ite mitä avauksellani tarkoitin.

Tuo luettelemasi proosa on kyllä kaikkien arvattavissa ja maalaisjärjellä ymmärrettävissä kun puhutaan niistä kuskeista joiden kokemus ja maine ei ole Hakkaraisen tasoa.

Mutta Hakkarainen varmasti olisi yksi kysytyimpiä kuskeja ja pääsisi ensimmäisten joukossa niiden parhaiden hevosten rattaille.

Kirjoittanut

Kyllähän Eero hyvä kuski on

muttei hän nyt sentään ihan kaikkia kuskeja selätä, kyllä siellä on kuules muitakin hyviä kuskeja. Mitä useampi huippukuski päättää alkaa vaan lainaohjastajaksi niin kilpailu on kyllä kovaa. Katos kun kuskeja kyllä aina löytyy, mutta hyvistä työntekijöistä on pulaa.

Kirjoittanut

Ajattelija

Kuules kun sinä et nyt selvästikään ymmärrä vieläkään avaukseni tarkoitusta niin että kyse on siitä että olisko niin että Eero kyllä tienaisi edelleen mutta ei niin paljoa kuin joskus aiemmin on tienannut.

Se katsoppas on vähän niin että harva meistä palkanalennuksiin suostuu vaikka vähemmälläkin pärjää, ymmärrätkös.

Kirjoittanut

Ei tienaisi samaa

koska palkinnot kokoajan laskevat ja bensan hinta ja kaikki muutkin kulut nousevat.

Kirjoittanut

Vai on Hakkarainen ensimmäisten joukossa?

Kyllähän totuus on, että vaikka kuinka olette huippukuskeille kateellisia, niin ei Hakkarainen ole lähellekkään Teivaisen, Moilasen ja kumppaneiden tasoa. Muuta kuin ravia.fi nettikeskusteluissa, jossa nyt aina huippu-ukkoja haukutaan pelkästään.

Kirjoittanut

dfgnhm

Kiva kun osallistut keskusteluun mutta mainitsemasi herrat harvemmin nähdään sydän-savon iltaraveissa ajamassa.

Ja tässä ketjussa ei ole tarkoitus kinastella siitä onko aken suosikki parempi kuski kuin maken suosikki. Eli sinun kannattaa siirtyä itse mainitsemiisi ketjuihin missä huippu-ukkoja haukutaan pelkästään:-)

Kirjoittanut

Eero on

kyllä ihan kiistatta yksi Suomen parhaista kuskeista ja kevyesti Teivaisen ja kumppanien tasoa. On vielä todella taitava katsomaan hevosen varusteita ja pystyy antamaan vinkkejä valmennuksesta ym kokonaisvaltaisesti, kuten huippuluokan valmentajan kuuluukin.

Eeron koti, perhe ja ystävät ovat täällä Kuopion liepeillä ja siksipä hänellä ei liene suurempia haluja lähteä rahakkaampien ravien äärelle etelään. Kun suurin osa ajotehtävistä tulee Kuopion, Joensuun, Jyväskylän ja Oulun radoilta, ei menestyväkään hevonen kylvetä ohjastajaansa rahassa.

Palkintotaso putosi viime vuonna noin 2.5 % ja tämän vuoden aikana palkinnot ovat pudonneet yli 10 prosenttia. Aikamoinen lovi siinä hankkeisiin tulee raviohjastajillakin.

Kirjoittanut

Kimppakyydillä tienaa

Miksi aina tuodaan esiin tuo matkakulut maksaa niin ,ja niin paljon .
Matkakulut on verotuksessa vähennettävää kulua ,
ja etelän huippukuskit asuu vielä melkeinpä toistensa naapurina " Vihti" , joten voivat mennä raveihin kaikki vaikka samassa autossa , ja jokainen laittaa verotukseen " ehkä " että on ollut reissussa omalla autolla ...

Kirjoittanut

ei vain bensa

mutta kun on niitä muitakin kuluja.....pitäis armaan syödäkin jotain,tulee sakkoja jotka usein yhtäsuuret/isommat kuin ajopalkkio,auton ylläpito(vakuutukset,renkaat ym huollot) Jos tienaat Jkl-Kuopio-Mikkeli iltaraveista tällä palkintotasolla kuskina 150e/ilta , vähennä bensat,sakot, syömiset( ja verot!),jos on pitänyt ostaa ajolasit/hanskat/piiska tms niin mitä jää käteen? Jääkö edes viittäkymppiä?

Kirjoittanut

semmoista

Viime kaudella Eero ajoi 1052 starttia, rahaa sisään 312 000 euroa. Starttia kohden 297 euroa.

Siis pyöreästi 50 euroa taskuun jokaisesta 1052 startista. Palkintorahoista vuositienesti reilu 50 000 euroa. Ja mitähän lie penkkirahoja tulee noiden päälle.

Tänä vuonna Eero on ajanut vain 79 starttia, tonni per starti tahdilla, kunkkareilla tietysti iso osuus tuohon. On muuten valtakunnan nelonen tuossa rahaa per startti tilastoissa.

Että suhteutetaan nuo asiat kuitenkin oikeaan mittasuhteeseen. Valtakunnasta löytyy varmasti satoja nuoria innokkaita raviurheilusta innostuneita miehiä/naisia jotka voivat vain haaveilla tuontasoisista tuloista raviurheilun parista. Heidän näkövinkkelistään on varmasti erikoista että Hakkarainen kertoo ettei ohjastaminen kannata.

Mutta peukku ylöspäin Eerolle, vuosikymmenet kun on painanut lajin parissa niin tottakai kokemuksen myötä asioita laittaa omalta kantiltaan tärkeysjärjestykseen. Yksi hienoimmista muistoista on kun Eero ajoi Forssan kunkkareissa Etain Royalin uran viimeisen voiton.

Kirjoittanut

hutkijalle tiedoksi ajoprosenteista

Lisenssivalmentajan valmentamien hevosten tapauksissa ajoprovikka on vain 5 prosenttia. Tämä vaan hutkijalle tiedoksi, kun laskeskelit noita yhdestä startista käteen jääviä palkkioita.