Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

oliko tuomarila peliä????

miksi ei hylätty äsköisessä lähdössä anttia?? oliko tuomarila peliä lähtöön? ravipeli pitää ola rehelistä ja tuo ei kyllä sitä rehelistä ole!

Vastaukset

Kirjoittanut

Hetkinen ?

Ymmärrän kaksari-, sija- ja voittajapelin, mutta mikä on tuomarilapeli?

Kirjoittanut

tuomaripeli

Silloin kun tuomarit ummistavat silmänsä kun yhden suomen huippukuskin ajamalla konilla sekoaarahasuoralla ravi täysin, kymmeniä metrejä, eikä hylsyä.

Kirjoittanut

itseasiassa siinä kävi kuten Forss sanoi

haastattelussa. Hevonen meni haki peitsiä, peitsasi ja laukkasi. Ilmeisesti ei siis laukannut yli 20 metriä.. No jos Antti ei olisi ottanut kiinni ja hidastanut, olisi ollut ykkösenä maalissa ja olisi varmasti hylätty.

Kirjoittanut

Aika sekameteliä meni

Näytti siltä ensikatsomalla että hylsy tulisi.

Ja se on sama meneekö peitsiä tai laukkaa tuon 20 metriä.

"- laukkaa tai juoksee peitsiä kilpailun loppusuoran viimeisellä 100 metrillä enemmän kuin 20 metriä (viimeiset 100 metriä on merkittävä selvästi)"

Kirjoittanut

Niin.. PILOT, katsoin uudestaan loppusuoran

ja hevonen ei todellakaan laukannut tai peitsannut 20 metriä viimeisellä satasella. Tuo peitsaus alkoi ennen viimeisen satasen alkua, joten osa tuosta peitsilaukasta meni 100 metrin säännön piikkiin ja vain osa loppusatasen 20 metrin säännön piikkiin. Kumpikaan rike ei ylittynyt, eikä hylsyä tullut.

Mielestäni satasen paalut on aika selvät lähes joka radalla Suomessa. Kyllä ne tuomareille näkyy, jos ne ei fintoton ala-arvoisesta nettikuvasta näy.

Kirjoittanut

hylky

Hevosen normaali laukkaaskeleen pituus on 3-3.2m.
Eilinen tapaus meni 6-7askelta sekamelskaa.Tähän laukka askeleen pituuteen sen verran vielä,että mitta ratsu hevosen laukasta,joka paljon hallitumpi/sitä myöten lyhyempi,kun ravihevosella.Villi veikkaus siis,että tässä tapauksessa vähintään se 3.2m-jopa yli!6x3.2=19.2m,7x3.2=22.4m.Joten tarkalle meni.Lähempänä totuutta tuo hylky olisi ollut.

Kirjoittanut

Lähempänä totuutta

ei riitä.Oltava totuus.Epäselvänä oikeus tuomita kuskin ja hevosen eduksi.