Näinköhän tuomaristo tarkkaili tänään edes päälähdön loppukurvin ulostuloa Daugeardin osalta, sillä meinasi kaataa Bret Bokon sekä mitäköhän vikan lähdön tilannetta, kun Ripatti täräytti Mallorcan jaloille, että varmaan vieläkin tekee kipeää. Molemmat aika ratkaisevassa roolissa toton kannalta.....ja minusta ainakin selkeet hylsyn paikat kumpikin
Vastaukset
Kirjoittanut PILOT
Ei hylsyjä
Ripatin tapaus oli ihan selvä eteenajo ja siitä sakot ja ajokielto. Mutta kuten näissä aina niin kun ei ole vikalla puolikkaalla niin ei hylätä kuten ei koskaan varmaan ole hylätty näistä mitkä sattuvat ennen vikaa puolikasta.
Ranskalainen selvisi sakoilla ja jos tilanne olisi ollut toisinpäin eli Aku tulossa sisäpuolelta niin tuota olisi tuskin edes juuri tutkittu tai valiteltu että pitäisi hylätä. Mutta rike siinäkin ja sakot ranskalaiselle. Toki itsekin kattelin että mitenköhän tuossa tuomitaan; ei kuitenkaan aiheuttanut laukkaa Bretille ja ilmeisesti tuomaristo on tuossa katsonut myös että tilaa olisi silti tullut hetken päästä. Tätähän ei tosin voi millään varmuudella tietää.
Kirjoittanut Konna
Saako alkumatkasta tehdä mitä haluaa
ja ei hylätä, jos vaan oma ei laukkaa tai mene peitsillä? Selviänkö sakoilla, jos huidon raipalla muita turpaan ja taklailen kaikkia, mutta tapahtuu ennen loppukurvia? Nämäkö ovat säännöt?
Kirjoittanut eikka
laukka/murtautuminen
ja miksi pitää laukata, että hylätään eli tuo Bretin tapaus, hevosella menee pää aivan vinoksi ja vauhti pysähtyy kuin seinään...
Kirjoittanut Konna
Eläissäni en ole nähnyt
että alkumatkasta olisi hylätty murtautumisesta, joka on täysin väärin. Ei sillä ole väliä milloin tekee rikkeen joka vaikuttaa edistävästi tulojärjestykseen. Kymmeniä tuhansia lähtöjä nähneenä olen nähnyt muutaman tapauksenkin, jossa survotaan väkisin alussa johtavan selkään ja katkotaan sillä hetkellä olleen jalat poikki. Suomen ravisäännöt ja tuomarit on sitten jostain vuodelta 1943!
Kirjoittanut eikka
länsi-naapurissa hylätty
tässäkin ovat Ruotsalaiset meitä edellä, siellä kyllä on murtautumishylkyjä tullut niin, että murtauduttu ennen vikaa 500m (itsellä sama kuin Konnalla en muista et Suomessa ois koskaan hylätty vaikka ois tehny mitä ennen vikaa puolikasta...ja tehty onkin)
Kirjoittanut Ylläpito
Olisi hyvä yhä muistaa
Että sivuston Kirjoitusohjeet on tarkoitettu noudatettaviksi. Kopiointia toisilta sivuilta ei vieläkään sallita, ja alatyylinen kielenkäyttö jalkovälisanoineen johtaa edelleen ansiokkaankin viestin poistoon.
Joten näiltä osin tämä ketju nyt muuttui. Noihin kopio-sivuihin saa laittaa linkin, linkkiä varten osoitettuun ikkunaan, olkaa hyvät!
Kirjoittanut PJK
Ruotsin esimerkit ja vähän muuta
Alkumatkan tempuista on viimeisen parin vuoden aikana ainakin kaksi erilaista hylkäyskeissiä.
Ensin ajettiin ekaan kurviin mentäessä keulataistossa jaloille. Uhri paikkasi laukkansa melko vahvasti, ja tuomaristo totesi, että se olisi voittanut ilman häiriötä, ja hylkäsi keulavoittajan.
Toinen tapaus oli viime vuonna, kun 2600 matkalla sisäradalta kiihdyttänyt tuli väkisten heti toiselle. Sai paikan 2. ulkoa ja voitti siitä. Hylättiin, kun tuomariston mukaan ei olisi voittanut ilman temppua.
Suomessa on niin pitkä kulttuuri tästä meidän tyylistä, että muutoksesta pitäisi ensin tehdä päätös, ja sitten siitä pitäisi tiedottaa&kouluttaa muutama kuukausi ennen käyttöönottoa.