Kirjoittanut ironman
Pysyvä linkki tähän keskusteluunÅkerlund ajokieltoon
Kim Åkerlund -Champagne Son
törkeä eteenajo - ajokielto ohjastajalle 28.3.2012 - 10.4.2012
Sakkoa 64,00 €
Sitä sä kysyit...
Kim Åkerlund -Champagne Son
törkeä eteenajo - ajokielto ohjastajalle 28.3.2012 - 10.4.2012
Sakkoa 64,00 €
Sitä sä kysyit...
2 kk olisi ollut oikein !
Lähdön aikana kuski saa tehdä mitä tahansa eikä hylätä. Vaikka keilata kerralla kaksi vastustajaa ulos lähdöstä niinkuin nyt kävi. Ja kuitata silti palkintorahat, nyt arvokkaasta kakkossijasta.
Loppusuoran tapahtumia sitten tiiraillaan suurennuslasin kanssa.
Mitä helvatan väliä sillä on missä kohtaa juoksua rikkeen tekee? Ainoastaan rehupunttien kuninkuuslajissa tämä touhu on mahdollista.
Pikkuisen oikeudentajua vastaan sotii tämänkin illan tapahtumat. Mönttisen tallin hevosten omistajia ei varmasti lohduta Åkkerlundin sakko tai ajokielto. Ja Åkkerlundhan jäi lähdöstä rahallisesti voitolle.
Hylkytuomio tuollaisesta ilman muuta pitäisi tulla. Kyllä niitä laukkojen pituuksiakin mittaillaan lähtöjen jälkeen, päälleajotkin voidaan tarkistaa samalla lailla.
ottaa kortti kokonaan pois jatkuvien rikkeiden takia, varsinkin kielletty ajotapa on enemmän sääntö kuin poikkeus herran ajosuorituksissa.
Rahallinen rangaistus ei tunnu tehoavan, koska melkein jokaisessa lähdössä sakkoja saa ja silti rikkeet jatkuu, hermot?
takasuoran tapahtumista jota tapahtuu päivästä toiseen ja se on poistettu. mikä tämä palsta on? Ei se keskustelupalsta ole jos siellä ei saa keskustella kuin moderaattorin haluamista asioista. Kirjoituksessani en viitannut keneenkään yksittäiseen kuskiin, vaan totesin, että takasuoralla tapahtuu murtautumisia eniten ja niitä ei edes tutkita.
Yhtään ip-osoitteestasi kirjoitettua viestiä ei ole poistettu. Vielä.
Pitäisi varmaan olla jokaisen rankemman rikkeen jälkeen vielä jonkinlainen koeaika, jolloin saisi rikoksenuusijana tuomion jollain kovennetulla asteikolla.
Takasuoran rikkeiden tutkimattomuus johtuu varmaan siitä, että niistä ei käytännössä ikinä hylätä, kun säännöissä puhutaan viimeisestä 500m:stä. Sääntöjen lause ei välttämättä ole muodoltaan ehdoton, mutta käytännössä en muista ainakaan viimeisen 35 vuoden aikana ketään hylätyn jostain alkumatkan tempusta.
anteeksi nyt vaan, mutta sivuillanne on ollut myös jonkinverren bugeja, jotka kirjoittamisen jälkeen siirtävät palstalaisen takaisin keskusteluosioon ja kirjoitus "ei jää talteen".
Ilmeisesti näin on känynyt tässä tapauksessa ja pyydän siis syytöstäni anteeksi. Seuraavaksi pyydän, että korjatkaa sivunne, ettei bugeja ole.
Tuolla laillahan käy tosiaan melko usein, jos kirjoittaa ajallisesti pidempään.
On tuo tuotoksensa kadottaminen sen verran katkeraa, että varmaan meikäläisenkin kirjoittelu loppuu, jos copy - paste :sta loppuu muste.
Kattelitteko Suomi TV:n arvostelua vai onko oma mielipide? Ei kannata apinoida muita. Kimi on hyvä ja röyhkeä kuski jolle välillä sattuu ja tapahtuu. Eilinen oli tiukkaa kilvanajoa ja ehkä siinä Kimi teki virheen. Tiistaina ajoi Kansas Nevalla taktisesti 10+ ajon, kun ei päästänyt Yöhaukkaa kolmanteen sisälle ja vältti kuoleman. Lista Topgunin ajoi keulaan kuten pitikin, eli hyvä kuski ja sillä siisti!
hyvä ja röyhkeä ei voi olla samaan aikaan.
tiistainakin aurasi loppusuoralla ulospäin reippaasti.
eilenkin oli alussa tosi törkeä painaminen jossa oli ainekset pahempaakin kolariin.
aina ei voi olla vahinko tämän kuskin kohdalla eli taitaa olla se röyhkeä.
hyvin ajo heti otti parivastustaa pois pelistä..
Tuossa eilisessä tilanteessa oli ainekset todella pahaan kolariin ja olisi siinä voinut sattua vaikka mitä.
No aiheuttaja sai muutaman kympin sakon.
Naurettava tuomio.
Ei ihme että ajetaan välillä ihan miten sattuu.
Tottakai päälleajanut valjakko olisi pitänyt hylätä myös.
Matkan aikana saa näemmä tehdä lähes mitä vaan mutta jos hieman nostaa loppukaarteessa ilman vaaraa niin hylky tulee helposti.
Tiukemmat rangaistukset vaatisivat sääntömuutoksia. Ei ne tuomarit voi tehdä muuta kuin noudattaa olemassaolevia. Eri asia sitten se, mistä tahosta sääntömuutosaloitteen tulisi lähteä.
Mun mielestä törkeiden rikkeiden rangaistuksia pitäisi korottaa merkittävästi. Pitäisi myös hylätä vastustajien sabotoinnista missä kohti kisaa tahansa. Samoin voisi olla jokin raja, 3 törkeää rikettä/kk niin tulisi suosilla 6kk tai 1v ajokielto.
muutos sääntöihin, hylky välittömästi kun hevonen laukkaa, olen tässä kahden viimeisen viikon aikana kärsinyt aika lailla edessä laukanneista ja sitten kun on otettu voimakkaasti kiinni, omani on menettänyt asemiaan, ja rikkojat saaneet 20-30€ sakot. onko tämä oikein, jos ajan <300>km ja tulen taklatuksi ja menetän mahdollisuuteni ees yrittää.( laukkurit kotiin opetteleen ravia )
Siis laukkaa kotiin harjoitteleen????? Mitä poika oikeen kirjoittaa, laukaahan ne kun Sinä ajat niiden jaloille, vai etkö huomannut!! Hanki silmälasit.
Tärkein pointti on vastustajan kunnioittaminen.Voittaa halutaan ja niin sitä pitääkin yrittää miten pystyy,kukakin.Jos tämä tärkein kriteeri hukkuu,täytyy miettiä muita keinoja estää tämmöttet sikailut.Muuten lajin uskottavuus on vaakalaudalla.
miksi oli pakko vastata tälle kolmannelle radan hevoselle väkisin? Oliko se vastustajan kunnioittamista? Ei koska siellä ajetaan kilpaa. Ihan yhtä typerää on vastata kuolemanpaikalta ja ajaa renkaaseen väkisin, jos näkee, että toinen on jo selvästi ohi.
Tietää mitä on vastustajan kunnioittaminen.Se joko on tai sitten sitä ei ole.Åkerlund tiesi ettei keulaan ole asiaa kun kaarre oli tulossa,niinpä käänsi surutta kintuille.Kyse oli Åkerlundin ajosta.
ja tiedän myös, että kilpailutilanteessa ei ajatella sitä vastustajan kunnioitusta vaan vastustajan nöyryytystä. Jossain kyykässä voi keretä miettiä sitä, mutta kamppailu ja esimerkiksi palloilulajeissa, sekä raveissa sitä ei ensimmäisenä ajatella.
Eikö sinusta ole tylsää mouhijärvi puhua vain Mikan haukauksiin jäämisestä. Eikö olisi mukavampi puhua vaikka Mikan kolmesta Turun voitosta. Ai niin, mutta eihän Mika ole taas voittanut pitkään aikaan.
koska Mikakin oli keulahevosesta selvästi jäljessä, hän olisi voinut ottaa vähän kiinni, eikä ajaa kaverin kärryihin hevoseta satuttaen. Näki kyllä varmasti tilanteen. Mika harrastaa tuota paljon esimerkiksi takasuoralla josta sitä ei rankaita. Odottaa aina hevosen rinnalleen puoleen väliin ennen kuin kääntää ulos. Tai vastaa tahallaan kuolemasta hevosella joka ei kestä kuolemaa, koska kuvittelee, että saa sillä kaverilta mehut pois.
Ei se ole pulmunen tuo sinunkaan fanittamasi kuski. älä siis aina vikise.
Aina tulee kovempi vastaan ja elämä jatkuu siitäkin,tai sitten ei,tarttee selittää miksi niin kävi,vaikka se toinen vaan oli parempi.Jos on puoli mittaa edellä ja kaarre tulossa niin mikä erottaa Åkerlundin ja Forssin tai vaikka Åkerlundin ja Teivaisen jos se on helpompi ymmärtää.
törkeä eteenajo.
mistä ihmeestä sait mikan tähän juttuun väännettyä
mukaan.
et taida olla mönttisen kavereita.
joten tunnen voittaneeni jotain. Voin kunnioittaa vastustajaani sitten kilpakentän ulkopuolella. En kilpakentällä. Ja siitä on ihan turha jonkun räkänokkafanin tulla huutelemaan. Sinullakaan ei ole mitään annettavaa tälle palstalle, kunhan käyt aina Forssin tuuttiin puhaltamassa. Sinä et tiedä voittamisesta kilpailemisesta mitään ja olisitkin pullopoikana, kun kisailtas.
Ei se ookkerlundi kylkeen kääntänyt, vaan eteen. Ja jos Forssi olisi vähän ottanut kiinni, ei olisi tapahtunut mitään. Siksi sain hänet tähän mukaan. Tuo on vähän sama asia, kun joku jalankulkija näkee että auto tulee satasta kohti suojatietä ja on vain käveltävä eteen, koska "olen oikeassa". Tämä oli Mika Forssin ratkaisu ja tämä oli syy, miten sain Mikan tähän mukaan.
jos näät syylliseksi jonkun muun kuin åkerlundin niin asiahan on sillä selvä.mitä sitä enää vääntämään.
mutta onneksi siellä vielä on jonkun näköiset tuomaritkin tornissa että saadaan nuo pahimmat kuskit edes kahdeksi viikoksi pois muita telomasta.
mutta ilman uppiniskaisuutta tuota hakaukseen joutumista ei olisi tullut. Ymmärrätkö tätä? Ihan samalla tavalla kuin jos joku ajaa ylinopeutta kohti suojatietä, ei sinne kannata "vastata" eteen, vaikka oletkin oikeassa.