Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Nyt loppui lopullisesti usko raviurheiluun

Ensin hehkutetaan joku Sahara B Boy taivaisiin ja se on aivan luokaton, sitten 57x voittajapelissä palauttava Ray's Elation voittaa väkisin keulasta ajamalla ja voittaa helposti.

Juuri kun tätä kirjoitin, Rättyä sanoo televisiossa, että tämä on huono asia, kun "ei riitä ymmärrystä ja usko tahtoo pelaajilta loppua". Allekirjoitan tämän.

Oli jenkkikärryt ja varmaan oli kultaiset kengät. Joopa joo, mutta kyllä nämä esitykset on aivan älyttömiä.

Vastaukset

Kirjoittanut

"taktiikasta näkyi"

" jos päästään keulaan, niin voitetaan" sanoi kuski lähdön jälkeen. 54 starttia, 2 voittoa. On ollut jotain muutakin kuin "epäonnea".

Kirjoittanut

Liityn joukkoon

Pelitili lähti poistoon ottaa tämä sen verran koville ei voi mitään

Kirjoittanut

Kiitos Mika

Minä lopetan sinun takia nyt ravipelit.

Palataan asiaan ehkä joskus, mutta joku roti tähän touhuun on saatava.

Hippolan pojat voi laskea sen noin 500€ viikossa vaihtoa pois.

Kiitos ja näkemiin!

Kirjoittanut

Puhelimella pelattu

Luulin että kummatkin meni väärään lähtöön vahingossa, mutta ei vaikka löin samaan aikaan sisään! Luulin jo että tulee 114e virhelyönnillä.

18.06.2014 19:47 H 18.06 L6 Kaksari Hyväksytty Toto-järjestelmässä 1/2 1,00 0,00 0,00 -1,00
18.06.2014 19:47 H 18.06 L4 Voittaja Hyväksytty Toto-järjestelmässä 1 2,00 0,00 0,00 -2,00

Kirjoittanut

sisäpiiri

lunastaa varmaan kivasti :)

Kirjoittanut

Juu,

Ensin loppui T75, nyt loppuu muut T-pelit. Hedareita voi pelailla muiden pelin järjestäjien sivuilta satunnaisesti, mutta tämä alkaa riittää. Toki yllätykset kuuluu lajiin, mutta jälkikäteiskommentit, jossa ollaan kuin olisi tiedetty jo viikko sitten, että "nyt voitetaan" on viimeinen pisara tässä loputtomassa meressä, joka syö raviurheilun uskottavuutta.

Ja kyllä. Väitän, että Ruotsissa hevonen kävisi läpi testit ja kuski kävisi läpi muutaman haastattelun, että mitä ihmettä?

Kirjoittanut

80 pinnanen pörrö

Kilpailukunnoton ja sitten prossan hevosella agressiivinen ajo ja ylivoimavoitto.

Kirjoittanut

ja näin

Komppaan täysin!

Helkkari että ottaa päähän tämmöinen touhu!

Kirjoittanut

ei kai

Eihän tuo nyt varmaan ole lopettamisen syy, nyt vaan sisäpiiri ja luottamusmiehet ei lunastaneet. Vai mitä"ja näin"

Kirjoittanut

Kyllä se on syy

Turha sitä on yrittää muuksi muuttaa.

Eipä saanut Vaivan varassa olleet rahoja, kun Hopihopi tuli lopussa ohi. Ei 6 oikein tulosta tänään.

Kirjoittanut

5 oikein 187 euroa :D

Kyllä siinä jollakin vähän viime metrit syletti, kun lähes 40 000 euroa lähti käsistä, kun Hopihopi pääsi selästä iskemään. Tai jos oli T6 peli, niin 0 euroa.

Kirjoittanut

Etukäteiskommentit?!?

Jenkkikärryinfo oli oikein, ei kenkiä, tammalähtö, edellisessä suojajuoksu ja jäi lopussa ajamatta, viimeisessä lähtölaukka. En olis jättäny pois yllättäjäosastolta missään olosuhteissa jos olisin 65-pelin tehnyt tänään.

Forssilla oli tietoa lähdön jälkeen, mutta kuka kysyi kommenttia ja ajotaktiikkaa ennen lähtöä ja tiedotti kommentit pelaajille? Mistä ne löytyy?

Eikös Fintotolla ja Hippoksella ole vahva tiedotusosasto palkattuna tiedottamista varten ja HU:ssakin riittävästi toimittajia. Että ainakaan resurssipulasta ei voi olla kyse.

Kirjoittanut

Silti

54 starttia 2 voittoa ja kuski sanoo lähdön jälkeen, että "tiesi voittavansa keulasta" ja tällä on "ollut huonoa tuuria". Jos hevosella on pelkästään huonon tuurin takia 54 starttia ja 2 voittoa, niin nyt täytyy jo soittaa jollekin manajaalle manaamaan piru pois selästä.

On ihan eri asia, jos joskus kuskikin on yllättynyt voitosta, mutta kun nämä jutut on mennyt nykyään siihen, että "tiesin, että voittaa".

Lisäksi, jos tämä on viimeksi laukannut ja hävinnyt jollekin 4 vuotiaalle nousukkaalle edellisessä lähdössä sekunnilla koska jouduttiin ajelemaan selässä ja siksi jäi pussiin, niin kyllä oli tänään sitten kovasti luottoa, kun oli kuitenkin vastassa vähän ansiokkaampia hevosia kuin Boy Staunton ja kumppanit viivalla :D

Ja vielä lopuksi. Tämä hävisi voittajille edellisissä ravilla kulkeneissa lähdöissä mailillakin yli sekunnin ja nyt tämä oli kuin Varenne keulasta. Joo joo. "en olisi koskaan jättänyt lapulta pois ja tiesin jo unessani, että tänään voitetaan". Tämä on vain yksinkertaisesti kuvottavaa.

Kirjoittanut

Turha teidän on näitä pelata

Kun kerran näyttää siltä, että pelihousut repeävät heti yhdestä hieman vaikeammasta rivistä.

Suurin osa pelaajista on toki niin yössä koko ajan, että voitolliseen pelaamiseen ei ole käytännössä mitään mahdollisuuksia.

Sinänsä se on huono asia, jos muutamia rahoittajia putoaa veneestä. Toki useimmat näistä nyt lopettavista jatkavat kyllä, kun pelitilille on tullut taas siirrettyä uutta paalua. Näin se varmaan kuitenkin todellisuudessa menee.

Sahara B Boy oli kyllä harvinaisen ylipelattu ja tuo Forssin ajama yllättäjäkin olisi siinä mielessä ollut lappukamaa, kun valmentaja ei itse istunut kärryillä.

Toki Vermon kisat ovat lähes aina pelikelvottomia, toki tänäänkin. Nyt Juhannuksena on toki jokunen paikka, minne pitää mennä. Jos tekisi vaikka Vieremä- Kalajoki- Kauhava kiertueen.

Yllätykset ovat tämän lajin suola.

Kirjoittanut

kuten totesin

yllätykset on lajin suola, mutta yllätykset "jotka tiedettiin etukäteen, mutta kun ei kysytty" on kuvottavaa.

Ja toden totta. Jos pelit loppuu se on jokaisen oma asia. Turha sitä on arvuutella jatkaako vai lopettaako. Vaihdoista näet, miten on käynyt ja tulee käymään. Ei nuo ainakaan nousussa ole :)

Kirjoittanut

ja näin

Nytkö sinä puhut Hopihopista, vaikka aloituksesta annoit ymmärtää Forssin voittaminen on avain sinun pelaamisen lopettamiseen ja Rättyältä jo apua pyytelet, kuulutko sinäkin siihen sisäpiiriin, joka suosii näitä luottamus kuskeja. Jos tavan pelaaja lopettaa, niin syy nro1 on tämä mainos voitto linjalta luottamusmiehistä, se luo uskoa siihen että tavallisella pelaajalla ei ole mahdollisuutta voittaa ilman kyseistä vihjepujua.

Kirjoittanut

....

Mitäs ihmeellistä tässä nyt taas oli? Ilman kenkiä ja jenkkikärryt. Pari kovaa vastustajaa laukkasi alussa. Airaksisen hevonen sai raskaan reissun. Ei se valmentajan tai ohjastajan tehtävä ole ilmoittaa medialle hevosen kunnosta, jos kukaan ei kysy.

Kirjoittanut

Rättyältä apua pyytelen?

Ai jos kirjoitin, mitä Rättyä sanoi samalla hetkellä kun kirjoitin palstalle, se on avunpyytelyä? Hei älä jaksa. Ai niin, Mika...

Kirjoittanut

juus

Hah hah. Jahas ja taas jenkkikärryt ja kengättömyys (kultakengät) olikin jälkikäteen tieto menestyksestä.

Jenkkikärryt löytyy fintoton sivulta. Tänäänkin oli enemmän hevosia, jotka hävisivät jenkkikärryillä kuin voittivat :)

Kirjoittanut

Nettoa se on persnettokin...

Puolet myyntiin laittamassani kimpassa neljä oikein,puuttui Holopainen ja se Forssi.Tammalähdöis tapahtuu usein yllätyksiä,siksi ihmettelenkin ettei yhtään täysosumaa löytynyt,kun rivi ei kuitenkaan ollut ns.mahdoton. No uutta matoa koukkuun,mie en luovuta pelaamista :-)

Kirjoittanut

niin kyllä

Täytyy sanoa että Mika on tällä hetkellä paras jenkkikärryillä ajaja, ja on muuttanut ajo tyyliäänkin hieman, on tullut hieman kovuutta.

Kirjoittanut

Huvittavaa tosiaan

Täällä on taas liuta ukkoja joille oli ihan helppo merkki ja jos vähän aikaa jatketaan niin varmaan olisi ollut kaikilla jopa varmana.

Täytyy sanoa, että melkoisen onnettomia pelaajia olette kun taulussa palaa yli 50 kertaa ja tietäjät tyytyvät vain viisastelemaan lähdön jälkeen yhtä köyhinä kuin ennen lähtöä.
Itse olisin ottanut tolla Juhannusrahat jos olisi ollut tietoa kuten teillä oli.

Kirjoittanut

Jeps

Ajot esimerkiksi Sahara B Boyllä ja Global Passportilla oli parhautta suurella P:llä? Eikun, ne olikin sitä toista P:tä. No joo.

Nyt ei ollut kyse mistään Mika Forssin taidoista kuitenkaan. Tai no. Onhan se taitoa ajaa ensin 80% keskeytyskuntoon ja sitten voittaa 57x yllättäjällä, jonka jälkeen taas ajetaan kaverin hevonen keskeytyskuntoon? Vai oliko vain näin, että yksi hevonen kolmesta kesti tuon "parhauden"?

Kirjoittanut

ja näin; paluu normaaliin kirjoitteluun

Kerro nyt vielä, että mikä vika siinä SBB:n ajossa oli, kun oikein keskeytyskuntoon kuskin takia meni?

Kirjoittanut

mitenkähän lie

turtlebetillä jere ainakin oli varmistanut ja monsterilla sahara b boyn

mitäs muuta.. no tammavoltit on perinteinen yllätyspaikka, ei tuota ray's elation mitenkään saa huonoksi hevoseksi kun is-ravien hevostilastoilla lukee.. tikkala on jotenkin muistissa semmoisena valmentajana, jolta tulee tuommoinen ylläri välillä

yllätyshevoseksi tuo siellä kommenteissakin tuota sanoo jo ajat sitten

Kirjoittanut

....

"Nyt ei ollut kyse mistään Mika Forssin taidoista kuitenkaan. Tai no. Onhan se taitoa ajaa ensin 80% keskeytyskuntoon ja sitten voittaa 57x yllättäjällä, jonka jälkeen taas ajetaan kaverin hevonen keskeytyskuntoon? Vai oliko vain näin, että
yksi hevonen kolmesta kesti tuon "parhauden"?"

Täysin naurettavaa arvostella ajoa Sahara B Boylla. Näkihän sen lopussa, ettei hevonen ollut normaali.

Kirjoittanut

Miten sen ottaa

Itse luin is vihjeitä joissa sanottiin seuraavaa.

"Kankeea menoa koko kauden. Pysyi laukkastarttien välissä 5.sisältä hännillä alusta loppuun. Vaikea uskoa pystyvän kärkisijoihin huippupaikaltakaan."

Kirjoittanut

Persson

Voisitko avata minulle tuota "normaalia kirjoittelua"? Eikö kritiikkiä voi antaa? Sanoin etukäteen tuolla pelit osioissa, että Sahara B Boy oli ylipelattu. Silti sillä ajettiin kuolemaan kuolemaan, vaikka kaikki (jälkeenpäin) näki, että hevonen oli sairas? Joo joo.

Hyväksyn täysin sen, että Sahara B Boy oli sairas ja hevosen vika. Se ei silti poista tuota ihmetystä Ray's Elationista ja jälkikäteiskommenteista "tiesin, että voitetaan jos päästään keulaan".

Uskon loppuminen koskee vain ja ainoastaan tätä Ray's Elation tapausta. Muut menköön sairauden ja kuskin virhearvioinnin piikkiin. Virheitähän hän ei varsinaisesti tee, vaan aina onnistuu. Voitot johtuu hänestä ja tappiot hevosesta.

Kirjoittanut

myönnän, että provosoidun

tämän rroopen Mika Forss höpötyksiin. Siksi siis otin Sahara B Boyn ja tämän Korvenojan hevosen ajon esille vastauksessani. Jos tämä on "vanhaa kirjoittelua" niin voi voi. Perusteltua kritiikkiä pitää saada antaa, vaikka se sattuu koskettamaan joidenkin ihannoimaa kuskia, jota ei saisi koskaan kritisoida.

Kirjoittanut

Korvenojan hevosen vastaan ajamisen

siis, korjaan. Tällä Global Passportilla.

Kirjoittanut

Déjà-vu

Miksi sinä sitten kirjoitat, että kuskin takia tulos on mikä on? Jos ei tuota vertaa ymmärrä, että ihminenkään ei omasta kehosta usein tunnista, että jotain on vialla, ennen kuin paukut yht'äkkiä loppuvat, niin hevosesta se silti pitäisi huomata. Suosittelen tosiaan sitä lopettamista, mutta älä suinkaan itseäsi.

Kirjoittanut

Miten ihmeessä tämä ketju

saatiin käsittelemään Mika Forssia? Kysyn vaan. x)

Ja mitä ihmeellistä tuossa kaikessa nyt taas oli? Suursuosikki petti ja riviin tuli jättiyllätys.

Se on ainutlaatuista? Historian lehdiltä puuttuvaa ja täysin utopistista tässä maailmassa.

Tämä mitään raviurheilun mainetta syö. Täällä parutaan.. ja kun oikein käännetään ja väännetään niin mistä itketään?

Siitä, että kupongit ei ole omasta puolesta täytetty voittaviksi. =)

80% pelattu hepo oli sairas. Tammalähdössä tuli 1-radalta ylläri.. Turha siitä on mitään salaliittoteorioita alkaa taas (!) rakentamaan.

Ja ei muuten ollut kumpikaan oikein, mutta en mä mitään pelitiliä ole sulkemassa heti. Ja turha siellä on sen Juusin niskaan hypätä, väkisin vääntää sanomisia ja pyöritellä sanoja.

TÄMÄ jos joku oli sitä raviurheilua parhaimillaan, mutta petsari vuonna 2014 haluaa tietää tämän etukäteen. Ja kun ei sitä tietoa saan niin mennään tasa-arvovaltuutetulle itkustamaan kun kaveri sai oikein ja "tiesi" enemmän kun kuuluu siihen salaiseen "sisäpiiriin"..

Huh-huh.. sanon minä. Ja Forssin ajoja on turha siellä mustamaalata. Toinen oli sairas, toisella voitti 57-kertaisena.. Millä pirulla siitä saa huonon suorituksen?

Kirjoittanut

nyt mun

Täytyy kyllä nyt tulostaa tämä keskustelu, se auttaa ymmärtämään joitakin asiota.

Kirjoittanut

....

"Uskon loppuminen koskee vain ja ainoastaan tätä Ray's Elation tapausta. Muut menköön sairauden ja kuskin virhearvioinnin piikkiin. Virheitähän hän ei varsinaisesti tee, vaan aina onnistuu. Voitot johtuu hänestä ja tappiot hevosesta."

Odottelinkin milloin vedät tämän kortin esiin... Myönnät, että provosoidut, mutta mitä tämä oma kirjoituksesi sitten on jos ei nimenomaan kuskifanaatikkojen provosoimista? Jos yksittäinen ravilähtö ahdistaa noin kovasti niin kannattaa vaikka käydä sätkällä miettimässä syntyjä syviä ja miettiä vasta sen jälkeen mitä kirjoittaa. Ei tule sitten tunnekuohuissa hölmöiltyä.

Kirjoittanut

No jaa

Kyllähän niitä yllätyksiä on aina tullut ja aina tulee uudestaan, miksipäs juuri tämä ilta katkaisisi kamelin selän? Ja olisihan se jo edellisen lähdön Deep Insightista pitänyt päätellä että Tikkala on juuri tänään liekeissä.

Mutta jos vakavissaan puhutaan niin kyllähän se on tämä ravipelitouhu semmoista että jos haluaa palautusprosentiksi saada edes 50% niin saapi pohtia ja seurata joka päivä tuntitolkulla ja siihen ei normiduunarilla ole aikaa.

Mutta Rättyä oli kiva nähdä pitkästä aikaa, tuli ihan ne wanhat kunnon ajat mieleen kun sanailivat Haanniemen kanssa Urheilukanavalla.

Kirjoittanut

Näytti hyvältä

Tämän hevosen ura on ollut mielenkiintoinen. Ensimmäiset 30 starttia esitti otteita, joilla saattoi kuvitella sarjojen tulevan vastaan melko pian. Sitten 5-vuotiskauden keväällä alkoi pyörä pyöriä. Viime toukokuussa teki kasvattajakruunussa oikeasti kovat esitykset pahassa ylisarjassa, ja sen jälkeen myös muutama muukin hyvä suoritus 75-tasolla. Kaikki kovat juoksut ilman kenkiä. Sitten tauolle. Talvinen yritys, muutama startti, yksi hyvä ilman kenkiä, ja uudestaan tauolle. En ole kiinnittänyt huomiota hevoseen yhdessäkään tämän kevään startissa, joten se oli lähtöpaikan, ja varusteiden ansiosta etukäteen selkeä C-merkillä varustettu hevonen (2kpl A, 2kpl B ja 3 kpl C).

Paikan päällä hevonen näytti niin törkeän hienolta ja letkeältä, että pakkohan sitä oli pelata. 6,4eur nelkku tippui Vaivaan.

Pelinumero
876528881
Ravipäivä ja lähtö
Vermo 18.06 L6
Pelimuoto
Kaksari
Valinnat
Kaksari-1 1
Kaksari-2 2, 7, 11
Panos
2,00
Hinta
6,00
Voitto
99,10
Palautus
0,00
Loppusumma
93,10

Kirjoittanut

Kattokaa ite ja kattokaa tilastoja

"Pysyi laukkastarttien välissä 5.sisältä hännillä alusta loppuun. Vaikea uskoa pystyvän
kärkisijoihin huippupaikaltakaan.""

No yhdessä kohtaa juoksua näytti ettei ihan pitäny selkää, muttei saanut kyllä merkkiäkään. Viimeisestä sisältä jäi täysin ajamattomaksi. Turha sitä että jäi silloin sekunnin keulasta on ihmetellä, muitten yli ei päässy ja sai hölkätä maaliin mitä huvitti kun peli oli menetetty.

Ette oo sitten huomannut, että tammalähdöissä ja pitkillä matkoilla tulee herkemmin yllätyksiä. Eikä hevonen ennätyksensä puolesta havinnyt ees 20 metriä taaempana startanneille.

Tämä oli ihan normaali yllätys ja kuului vielä niihin, jotka on jotenkin ennustettavissa aika helpoista merkeistä. Pelkästään tammalähtö olis ollu riittävä tipsi, nyt oli päälle kengättömyys, jenkkikärryt, Fors ja hyvä ratakin.

Pähkinänsärkijä on oikeassa. Kysymyksen kuuluukin olla, että miksi kukaan toimittaja ei kysynyt esim. Forssilta etukäteen kommentteja. Eikä ole ensimmäinen kerta kun kuullaan yllättäjähevosesta vasta voittajahaastattelusta, vain siksi, ettei kukaan ole kysynyt.

Ja pitäiskö sitä ohjastajan olla ajamatta ravisääntöjen mukaan voitosta tai parhaasta mahdollisesta sijoituksesta vain siksi, ettei kukaan toimittaja ole kysynyt mitä aikoo tehdä statistiksi luullulla hevosella?

Ei tehnyt Rättyänkään kommentti hyvää raviurheilulle, mieshän on käsittääkseni toimittaja ja voisi kai tehdä itsekin jotain asialle.

Kirjoittanut

Yllätykset lajin suola

Niinhän se on joka lajissa, että yllätykset ovat lajin suola.
Nyt vaan tässä sekoitetaan mielestäni kaksi eri asiaa. Yllätys on se kun hevonen voittaa yllättäjänä kun tekee yllättävän hyvän juoksun nappireissun jälkeen. Siinä ei ole mitään ihmeellistä ja niistä on turha kitistä.

Tässä tapauksessa kävi taas niin, että taustat luottivat hevoseen jo etukäteen niin paljon, että olivat sitä mieltä jos keulat saadaan niin siitä ajetaan ja uskotaan että voitto tulee.
Eli heille tämä ei ollut mikään yllätys vaan ihan odotettu tulos
Harvoin prosentin pelatulla hevosella ajetaan keulasta hampaat irvessä ja voitetaan pystyyn ja lähdön jälkeen sanotaan, että tätä odotettiinkin.
Silloin tulee väkisin mieleen, että ihan samalla viivalla ei olla

Kyllähän Rättyäkin on nähnyt ravimaailmaa aikalailla eikä varmaan ihan turhaan tuollaista päästä suustaan.

Kirjoittanut

Yks puuttu :)

Nimittäin hyvä lämmitys, en nähnyt, mutta PJK kerto :)

Kirjoittanut

Edelleen Simpauttaja

Kenen vika?

Olen ollut omistajana vähän samassa tilanteessa vähän pienemmällä yllättäjällä. On ollu tiedossa, että hevonen on iskussa, on tiedetty mikä menny pieleen muutamalla viime kerralla ja taulu ollu huono ja kerroin hyvä.

Oma arvio 30-40% hevosen voittotodennäköisyydelle ja voittajassa kerroin reilusti yli 10 mutta alle 20. Tämä kerrottu kaikille kysyneille avoimesti. Ei montaa ollu. Toimittajia ei yhtään. Hyvä tili radalta ja luukulta. Oma tasku parempi tasku.

Kirjoittanut

Väärin voitettu

Ette kai vaan kehdanneet guru sitä hevostanne keulassa ajattaa?

Kirjoittanut

Pjklla

Hienoa näkemystä ja harmi kun et paremmin saanut ideaa hyödynnettyä, mutta kuinka kenelläkään pelaajalla voi olla joka hevosesta tuollaiset tiedot, että osaa peli päätöksen hetkellä sanoa miten uran jokainen startti on mennyt.

Tuo kengättömyys ei ainakaan ennen ole ollut mikään muutos tälle hevoselle jos katsoo heppajärjestelmää. Jenkit ovat muuttaneet monia hevosia ja oliko se nyt sitten se juttu?
Muutenhan hevonen ei ole esittänyt yhtään mitään tuloksellisesti eikä ajallisesti lähdöissään

Kirjoittanut

Mutta tämä

Tämä oli kyllä Rättyältä vähän sontimista omaan lahkeeseen, sääli. Kommentista paistoi ettei Forss olisi saanut voittaa, miksi, voittiko väärä hevonen, väärällä numerolla.

Kirjoittanut

Persson

Sinun mielestä kun tuo on ihan normaalia näköjään, niin laita vaikka muutama esimerkki kun Vermon 65 raveissa ollaan voitettu alle prosentin pelatulla hevosella niin, että ajetaan keulasta suosikkia (siis avoimen tammaluokan hevosta) vastaan ja voitetaan pystyyn ja lähdön jälkeen kerrotaan, että näinhän tämän pitkin mennä. Hevosella ollut vain vähän huonoa onnea 52 startissa kun juostuja lähtöjä on 54 kappaletta.

Onhan tämä nyt hieman outoa, että tätä tapausta ei voi pelaajat ihmetellä ilman, että ruvetaan haukkumaan kirjoittajia kuinka ovat surkeita pelaajia ja itkevät sen takia kun eivät osaa pelata ja Forssiakin vielä arvostellaan.

Kait nyt Ju.....ta tollanen suoritus voi aiheuttaa pientä parranpärinää?

Kirjoittanut

Ihan normia

Toiset on kritiikin yläpuolella. Kriitikot ovat paisteja. Jälkiviisaat jumalia. En polta, muuten kiitos vinkistä. ;)

Kirjoittanut

Juu juu

Minäkään en polta kuin kavereita, sanoi vanha huumekauppias kun kysyttiin palaako? :)

Kirjoittanut

Se on normaalin epänormaalia

Mielestäni jos hevonen tuntuu ja näyttää hyvältä, niin sillä voidaan ajaa aktiivisesti voitosta, oli sen peliprosentti mikä tahansa. Viikoittain karauttaa ensimmäisenä maaliin sellainen hevonen, jonka ei voisi kuuna päivänä kuvitella voittavan ko. lähtöä. Milloin suojajuoksulla, kiertäen, tai keulasta. Voi sitä huudon määrää, jos Ray's Elation olisi kävellyt maaliin.

Kirjoittanut

Juu ei

Laukkas lähdössä sen verran että keulaan ei päässy, joten dödsistä piti ajaa :)

Mutta Rättyän kommentti oli kyllä "kuin parjatun ravia-palstan katkenneen paistin" pahimmoillaan. Kunon sammakko.

HU:n toimittajana vois miettiä missä on vika ja voisko asialle jotain tehdä. Mikä laki muka kieltää sitä määrää toimittajia soittamasta tallikommentteja joka lähtöön joka raveihin ja julkaisemasta niitä nettilehdessä?!? Tekisivät ees jotain hyödyllistä palkkansa ja ravitalouden eteen. Vois tulla nettisaitille vahingossa lukijoitakin, mikä vois auttaa ilmoitusmyyntiä.

Kirjoittanut

DDDDDDD

Toiset tuntuvat taas kommentteineen olevan kritiikin yläpuolella. Pistetään vähän hymiöitä perään ja unohdetaan sujuvasti esitetyt kysymykset. Huomenna uutta ketjua.....

Kirjoittanut

Guru herself

Voitosta pitää ajaa vaikka mitä suosikkia vastaan jos se tuntuu järkevältä ja omaansa uskoo. Muu on sopupeliä ja ravikilpailusääntöjen vastaista toimintaa. Rikollista lustaa. Ja lisäksi väärin omistajaa kohtaan. Ja siihen yllättäjään uskoneita pelaajia. (Varsinkin jos on kertonut kysyneille että ajaa vaikka keulasta jos hyvältä tuntuu.)

Muistan vissiin avoimen tammalähdön jossa 1% pelattu hevonen voitti dödsistä suosikin rehellisesti runttaamalla voimalla ohi. Ja joo ei valitettavasti ollu oma...

Kirjoittanut

Toki voidaan ajaa ja pitääkin

Mutta nyt kävi näin ja kun ajosuoritus oli noin aktiivinen ja voitto helppo, niin eikö se ole ihan ymmärrettävää että tästä pelaajien kesken nousee pieni haloo?

Mikahan ajoi ihan oikein ja otti hienon voiton, mutta ei näitä nähdä juuri koskaan tällä tasolla.
Siihen päälle kun heittää vielä että näin sen pitikin mennä, niin kyllähän se vähän ihmetyttää, että mistä tämäkin olisi pitänyt tietää.

Ps: nyt kun asiaa on vähän aikaa sulatellut niin perutaan nuo puheet pelien lopettamisesta ja nuollaan jälleen kerran vaan haavoja, mutta kyllä korpeaa edelleen :)

Kirjoittanut

Simpauttajalle

Selvennetään sen verran, että toki tuo kirjoitus perustui faktojen tarkastukseen.

Se, mikä oli muistissa, oli Suomen uran tasaisen oloinen aloitus, ja nuo viime vuoden Kasvattajakruunujuoksut. Niistä jäi mieleen, että hevonen pystyy pärjäämään rahasarjoissaan, kun se meni niin hyvin ylisarjalaisiakin vastaan.

Ja kyllä kengättömyydestä on ollut hyötyä. Sitä on vaan käytetty aina juuri kovissa lähdöissä, jolloin on tullut paljon muitakin sijoituksia kuin voittoja. Toki nyt oli varmaan hyötyä myös jenkeistä.

Kirjoittanut

okei

En jaksanut katsoa sen tarkemmin millaisissa lähdöissä ilman kenkiä ollaan menty, mutta ajallisesti ja sijoitukset eivät niissä ole ollut ihmeellisiä.

nämä hepasta, ilman kenkiä tai niin, että osittain kengät poissa
17,1 kenkiä pois, sija 12
17,2 kenkiä pois, sija 8x
17,9 kenkiä pois, sija 13
16,7 kengät pois, sija 5

Nyt sitten voltista 14,6 ja helppo voitto.

Nuo siis tältä vuodelta, joten ei noista nyt hirveästi osannut mitään hyvää löytää, ellei sitten ole katsonut lähtöjä ja nähnyt niissä jotain jossiteltavaa.

Kirjoittanut

Näytti voittajalta

Jo pruuvissa, oli mun suosikki sen jälkeen, vaikken pelannatkaan lähtöön.

Kirjoittanut

Iso haloo tarpeen!!!

Mun mielestä tästä sais nousta isokin haloo. Totta kai tää korpeaa lähtöön pudonneita, pieleen menneet petsit korpeaa aina ja ottaa pattiin. Kyse on kuitenkin siitä mistä sen haloon pitäis nousta.

Forss teki kaiken kuten piti. Ohjasti hyvin ja vastasi haastattelussa rehellisesti. Ei sen eikä ajon suhteen pidä olla kellään nokan koputtamista. Pelaajat pelaa niinku pelaa ja parhaaksi päättelevät, ohjastajat pyrkivät ravisääntöjen mukaan voittoon tai ainakin parhaaseen mahdolliseen tulokseen. Näin pitää ollakin.

On ollu tapauksia, joissa ohjastaja on sanonu ajavansa keulasta ja uskovansa voittoon. On puhtaasti pelaajien enemmistön oma häpeä kun eivät uskoneet ja pelasivat taulun perusteella toisen hevosen suureksi suosikiksi, joka joutu sitten dödsiin eikä voittanu. Silti itketty sitä, että ohjastaja pitikin sanansa.

Jenkkikärryinfo ja kengättömyysinfokin oli olemassa. Ei siinä mitään. Ongelma oli siinä, että yhä pitäis kiertää kaikkien petsareiden siellä tallialueella ohjastajien kanssa juttelemassa ja lahjomassa ja kavereeraamassa, että sais vähän parempia vihjeitä. Muutaman hevosen omistaminen muuten helpottaa kummasti tätä toimintaa...

Minkä ihmeen takia niitö kommentteja ei voida kysyä etukäteen ja kertoa pelaajille. Sitten on oma häpeä jos ei ole lukenut tms. Ja jokainen voi seurata kuinka lukea kommentteja rivien välistä tai kuinka hyvin ne pitävät ja verrata ajosuorituksiin. Jos on isoa poikkeamaa, niin sitten kysytään syy, ja se joko hyväksytään tai annetaan sanktioita.

Kirjoittanut

Varusteinfolle tarvetta

"17,9 kenkiä pois, sija 13"

ja tuolloin rata 11 ja jenkkikärryt ja Forss ja passiivinen ajo vikassa sisällä mistä ei suotta lähdetty kuudennelle radalle just loppukurvia ennen ku koko lauma edellä. Kävi hiitistä. Ei mitään informaatioarvoa kunnon suhteen.

Nyt kuitenkin urallaan ekaa kertaa ilman kenkiä jenkkikärryillä hyvältä radalta. Onhan se ikävää, että edun saamiseks pitäis tehä töitä tai muistaa jotain hevosten suorituksista, ku lähtölistat ei kerro kaikkee. No mä katonkin jonku aikaa potkupallokisoja ja pelaan hevosia ku jaksan perehtyä. Ja onneks on jalkapalloakin telkkaristä välillä tullu potkupallon sijaan.

Kirjoittanut

Niin tai sitten

Annetaan kristallipallo kaikille niille jotka avaavat tilin fintotolle.

Ja ne jotka jossittelupalstoilla avaavat keskustelua aiheista jotka ihmetyttävät, niin lätkäistään bannit päälle ja kunnon ryöpytys niskaan, niin loppuu se keskustelu jossittelu palstoilla ja jokainen pohtikoon yksinään kotonaan tai missä vaan näitä lähtöjä.


TAI SITTEN hyväksytään se, että ihmisiä on erilaisia ja kaikki eivät ole samaa mieltä jokaisesta lähdöstä kuin itse olet ja ymmärretään että ilman erinäkökulmia ei näitä jossittelupalsoja tarvittaisi.

Kirjoittanut

Hyvä guru

Ja onnea kun tänään teit isoa tiliä saletilla 50 kertoimisella.

Mites ajo menee huomenna ja kuka tulee tämän kanssa pariin?
Paljonko meinaat huomenna sijoittaa tämän päivän voitoista tähän?

Millä summalla muuten otit tätä tänään?

Kirjoittanut

Onko näin

Nyt kun tämä menee taas tähän viisasteluun ja kirjoittajien tuomitsimiseen, niin onko aina näin

"ohjastajat pyrkivät ravisääntöjen
mukaan voittoon tai ainakin parhaaseen mahdolliseen
tulokseen. Näin pitää ollakin."

Ihan kun muistuisi aika montakin ajoa, joissa ei olla pyritty parhaaseen sijoitukseen ja kun näistä on sitten palstalla mainittu, niin on sanottu, että ajateltiin jatkoa ja ei joka starttiin tietenkään ajeta hampaat irvessä.

Koita guru hyväksyä se, että sinun näkemyksesi ei ole se ainut oikea vaan joku muu voi nähdä asian ihan erilailla.

Kirjoittanut

Rauhoitupa nyt...

Hävisin tänään huonosti ja huolimattomasti tekemääni troikkaan. Ei ole ollut suurta tarvetta avautua omista mokista.

Harvemmin olen jossitteluihinkaan kirjoitellut, mutta nyt siihen oli aihetta ja vieläpä niin, että olin sen verran seurannut, että tiesin mistä kyse ja kun Rättyän kommentti särähti korvaan, niin ajattelin, että tässäkin osiossa voisi keskustella edes jotenkin asiallisesti.

En myöskään ole ns. häröttänyt koskaan yhtään ketjua enkä ole kollektiivisesti vastuussa asioista tai toisten tekemisistä tai kirjoittamisista joista en ole tietoinen. Siksi tällaisiin yksilöimättömiin yleisiin syytöksiin on yhtä turha kuin mahdotonkin vastata.

Mutta pikaista paranemista ...ustaudista, toivottavasti saat nukuttua hyvin ja planeetat ovat huomenna kohdillaan.

Kirjoittanut

Vihjepalvelu?

Pitäisköhän perustaa arvon herroille vihjepalvelu, jossa kerron mahdolliset yllättäjät etukäteenkin silloin kun osaan?!? Kysynnästä en oo varma, mutta tarvetta tuntuis olevan. Lupaan jo nyt etten tapa tammalähdöissä ekaa kertaa kengittä jenkkikärryillä hyvältä radalta starttaavia...

Kirjoittanut

Kamerun teki maalin...

Minun näkemykseni voi olla monastikin väärä. En tietääkseni ole koskaan väittänytkään olevani aina oikeassa :-) Sitten on olemassa vielä mielipideasioita, joissa kukaan ei ole välttämättä oikeassa.

Jos jollekin hevoselle annetaan nätti juoksu prepareena, ja se kerrotaan etukäteen, tai on yleisesti tiedossa ja lähtölistoista luettavissa, niin se on ihan ok. Kaikki tietää että keulat annetaan pois ja yritetään lopussa jos tilaa tulee. Sen voi arvioida pelejä tehdessään.

Paljon ikävämpää on kun hevonen josta jotkut tietävät, mutta muut eivät edes kysy tulee ja yllättää. Jos jälkikäteen huomaa, että oma vika, merkit oli nähtävissä, niin se harmittaa vielä enemmän. Toiset syyttelevät aina muita, minä katson yleensä peiliin ja lupaan oppia.

3-0 ja matsi selvä, sänky kutsuu... Pää pystyyn ja rutisemaan uudestaan huomenna kun väärä hevonen voittaaa.

Kirjoittanut

Tiedon määrä

Me saamme tänäpäivänä liikaa ja vaadimme liikaa tietoa ravitapahtumasta se tieto yksinkertaisesti kääntyy peliä vastaan

Kirjoittanut

juu ei kaikkia

voi pelata usein lähdössä on monta kuskia jotka luulevat pärjäävänsä monta valmentajaa jotka luulevat voittavansa ja monta omistajaa jotka nekin luulevat sitten media ja muut hyökyttävät hevosia supersuosikeiksi ja yllätys on valmis :)

Kirjoittanut

Persson

" Voi sitä huudon määrää, jos Ray's Elation olisi
kävellyt maaliin. "
No ei täällä paljon huutoa ole, vaikka Sahara B Boy ja Global Passport kävelivät aktiivisten ajosuoritusten jälkeen maaliin? Vai onko?

"ei vastauksia kysymyksiin"? Ai mihinkä kysymykseen? Provoosi, joka päättyi naljailuun itseni lopettamisesta? Pelaajana olen oikeutettu antamaan kritiikkiä. Jossittelupalsta on paras paikka siihen.

Huomenna uutta ketjua? Kyllä. Miksi ei? Sinäkö sen kiellät? Meinaatko, että jos en pelaa pelejä fintotoon, niin minun on velvoitettu lopettamaan kirjoittaminen myös täällä? Ei. Näinhän asiat eivät ole.

Joku kumma siinä on, että kun jotkut vielä tänne kirjoittaa, niin kova tarve on meidät vaimentaa? Tämä tosiaan on vähän kuin "vanhat kirjoitukset" joita täällä ennen oli. Joku sanoi jotain ja hänet piti vaientaa? Täytyy nyt kuitenkin Persson sen verran korjata, että minä en ole Mika Forss antifaneja, jotka kaivaa hänestä vikoja. Ei todellakaan. Toki olen erehtynyt välillä kommentoimaan näihin selviin provoihin, joissa yhtäkkiä kuski oli kaikessa oikeassa, sen myönnän, mutta rapaa heittää Forssin päälle yleensä ihan eri tyypit. Arvostan kuskina. Noita voittajakommentteja en vain arvosta. Enkä sitä, että mies kyllä tuntuu mielummin väistävän haastattelun, jos tulee tappio suosikilla (Lähekorpi on aloittanut Vermossa tallihaastattelut, jossa haastattelee epäonnistuneita, tai ei pärjänneitä suosikiksi pelattuja). Pitää olla "rehellinen" voiton ja tappion hetkellä. Ei "tietää voittaneensa" viikkoa ennen aina, kun se voitto sattuu tulemaan.

Onko joku asia vielä, mikä sinua askarruttaa?

Kirjoittanut

Palataan vielä kerran

Sinä voit tosiaan perustaa vaikka vihjepalvelun jos siltä tuntuu ja jaella noita näsäviisaita kommenttejasi maksua vastaan.

"
Jos
jälkikäteen huomaa, että oma vika, merkit oli nähtävissä,
niin se harmittaa vielä enemmän. Toiset syyttelevät aina
muita, minä katson yleensä peiliin ja lupaan oppia."

Jos tällä tarkoitat tuota eilistä, niin kerro nyt mitkä ne merkit olivat joilla piti psyykata Forssin ajavan keulasta ja voittavan pystyyn?

Itse en vieläkään löydä tuohon mitään muita merkkejä kuin jenkkikärryt ja se nyt ei vielä ihan riitä kun juoksee niillä aika moni muukin ja ei kaikki niillä voita. Saatikka sitten hevonen joka ei ole esittänyt koko vuotena yhtään mitään tai ylipäätään ikinä ehkä paria juoksua lukuun ottamatta. Startteja kuitenkin päälle 50 jo.

Kirjoittanut

Mitä tulee tuohon kommenttiin

että tietotulvaa on liikaa, niin sen allekirjoitan. Olisi parempi, kun tallitietoja ja tipsejä vähennettäisiin ja tosiaan taas kannattaisi lähteä kiertämään raviratoja ja hankkimaan omaa tietoa sitäkautta. Valitettavasti nyt ollaan vaan menty siihen, että tietotulva on niin suuri, että tulee liikaa turhaa työtä. Tuollaisia helmiä ei vaan yksinkertaisesti tule tarpeeksi, siis muualla kuin jossittelupalstalla ja jälkikäteen. Helmeksi sanon tuota siis pelaajan kannalta joka tiesi hevosen hyvyyden ja uskoi, siihen, sekä lunasti. Jälkiviisaiden kerhoa, joka tiesi, mutta ei "osannut hyödyntää peleissä" en arvosta sekuntiakaan. Jälkiviisaudesta voisi poistaa viisas sanan perästä. Sen voisi muuttaa jälkiviisastelu-muotoon, koska sitä se on, eikä siinä ole viisautta hivenen vertaa.

Kirjoittanut

Gurulla on hyviä ohjeita

ja olen niistä samaa mieltä. Peiliin katsomisen paikka on aina, jos pelit menee pieleen, mutta tuossa asiassa Simpauttaja vetää pitemmän korren. Ei tätä Ray's Elationia kehunut Guru Herself, Persson eikä kumppanit ennen lähtöä. Ainoastaan lähdön jälkeen. Lisäksi kun ne lunastukset jäi kuitenkin ottamatta, niin palataan taas vanhaan, että on aika huono väittää merkin olevan helppo, tai pelin helppo, jos ei itse sitä kiinni saa. Ravit kun on pelimuotona ikävä siinä mielessä, että niitä voi jossitella ikuisesti, jos lähtee jälkikäteen jossittelemaan "se oli helppo merkki, jos".

Kirjoittanut

jenkkikärryt ja kengättömyys

On nykyään tekosyy aina, kun tulee yllätys. Tämä hevonenkin on mennyt monesti jenkeillä ja ilman kenkiä ilman menestystä. Tuolla IS-raveissa näyttää olevankin kirjoitettu Forssin kommentti "kun en luottanut hevoseen". Mistä tämän olisi pitänyt tietää tänään, että Mika luottaa, kun Boy Stauntonia ja kumppaneita vastaan (joo ei ole tammalähtö, mutta rutinoimattomampia kisaajia oli siinä lähdössä) ei luottoa löytynyt?

Kirjoittanut

Ja tänään on sitten poissa Lappeesta?

Eikö kannata takoa, kun rauta on kuuma? Vai kuumeniko liikaa?

Kirjoittanut

Kritiikkiä mille?

Ensin haukutaan kuski ties mistä ja sitten kun kysellään hieman yksityiskohtia, että mikä siinä nyt sitten meni väärin, niin siirrytään puhelemaan yleisellä tasolla raviurheilun mädännäisyydestä. Vähän kun katselet "ja näin" noita ketjun alkupään juttuja, niin onhan niissä eroa viimeisiin kirjoituksiisi. Minua ainakin hävettäisi.

Ja kyllä. Minulla menee vati nurin, kun perusteettomia syytöksiä esitetään nimimerkin suojista erinomaisesti omaa ammattiaan harjoittavaa vastaan, oli se henkilö kuka tahansa.

Kirjoittanut

Persson

Perssonin mielestä ihan normisuoritus ja hän ei voi tajuta, että tuo oli jonkun mielestä jotenkin "outo" suoritus:)

Vai on saa Jp Rättyä sinulla vadin nurin kommenteillaan?

Koitahan rauhoittua ja hyväksyä se, että sinun mielipiteesi ei ole aina se ainut oikea.

Kirjoittanut

Eiköhän se ole tuolla useammin kuin kerran

mainittu, että Ray'S Elationin voiton jälkeinen haastattelu nosti karvat pystyyn, kun mies "tiesi voittavansa jos pääsevät keulaan". Lisäksi mies ei "luottanut hevoseen" alempisarjalaisia vastaan, mutta nyt ajoi päämäärätietoisesti voitosta ensisenteistä lähtien, tosin ei tätä etukäteen tiennyt kertoa, mutta jälkikäteen oli tiennyt asiasta jo pitkään.

Kirjoittanut

Jaa-jaa

Puuttumatta sen kummemmin tämän pitkän ketjun sisältöön olisi palstan jatkuvuuden kannalta onni, jos vastaava keskustelu saataisiin tuonne pelit-osioon ennen päivän pelejä. Sitä voisi sitten kommentoida lähtöjen jälkeen, jos aihetta vielä ilmenisi.

Se on kuitenkin todettava, että jossittelupalstan sävy on yhtä negatiivinen kuin se oli ennen rekisteröintipakon alkuakin. Eikä ihme kun "vain oikeassaolijoita" riittää aina.

Kirjoittanut

J-P sitä, J-P tätä

Se ei kyseiseltä herralta ollut suinkaan ensimmäinen typerä kommentti ja tuskin viimeiseksikään jää.

Kirjoittanut

Se on huomattu, että joillakin nousee karvat

pystyyn täällä. Sain aika mielenkiintoista sähköpostia, kun edellisen kerran pyysin lähettämään suoraan minulle, jos ahdistaa. Paljastui tosiaan se, että joillekin on käsittämättömän suuri peikko, että kirjoitamme tänne rekisteröityneinä nimimerkkeinä, jolloin omat mielipiteet pitää perustella, eikä niitä voi ampua alas multiniceillä. Se on johtanut siihen, että muutamaan otteeseen, kun jotain kritisoi, niin joltain menee kuppi nurin ja homma lähtee menemään sitten siihen, että kirjoittajasta puhutaan, eikä aiheesta, josta juttu aloitettiin. Minulle on se kuitenkin aivan sama. Kirjoitan mielipiteitäni raviureilusta. Jos on jotain henkilökohtaista niin antaa tulla sähköpostiin. Sinne saa avautua.

Kirjoittanut

Persson

Ja nyt sitten teit itse sitä, mistä sinulla meni kuppi nurin. Eli perutelematta arvostelet ihmistä nimellä nimimerkin takaa? Tätä se on, kun aletaan pilkuttamaan?

"J-P sitä, J-P tätä
Kirjoittanut: Persson, 19.06.14 klo 09:28
Se ei kyseiseltä herralta ollut suinkaan ensimmäinen
typerä kommentti ja tuskin viimeiseksikään jää."

Kirjoittanut

Moitteelle väärä kohde

Ray's Elation oli vain jäätävän hyvä eilen. Forss oli jäänyt sen kanssa edellisen startinsa pussiin (ilman kenkiä ja jenkkikärryillä) ja tiesi varmaan, että tulosta on odotettavissa rohkeammalla ajolla. Loistava ajo kertakaikkiaan. Airaksinen oli kuin puulla päähän lyöty " luulin, että se käy maate loppusuoralla mutta sehän jättikin meidät". Ongelmana tässä ei ole se, että hevonen oli juuri niin hyvä kuin se oli vaan se, että toimittajat ja vihjaajat eivät tehneet työtään hyvin. Kukaan ei kysellyt hevosesta ennen starttia, ei treenarilta eikä Mikalta. Syyttävän sormen tulisi osoittaa vihjaajia ja toimittajia, ei kuskia ja/tai valmentajaa heidän tekemästään loistavasta työstä.

Kirjoittanut

jahas

hevostallinetin köörikin tulee siis nyt ketjuun mukaan? Kirjoitelkaa sinne ht.nettiin kuitenkin omilla nimimerkeillänne Audimiehet, Tapanit ja kumppanit, älkääkä toisten nimimerkeillä. Tuo on jo huono vitsi, että otatte täältä nimimerkkejä ja kirjoittelette toisaalle provoja?

Kirjoittanut

Hyvä Nipa!!

Suora peesi tuohon.

Tämän kaiken sanailun voisi valjastaa johonkin "hyödylliseen". Tuo Pelit-osion piristyminen voisi tehdä hyvää isossa kuvassa. =)

Yllätyksiä tulee.. suursuosikkeja menee.. niistä voisi jokainen tykönään olla paremmin hajulla jos näistä etukäteen hieman jutusteltaisiin. Ihan mielipidepohjalta ilman, että kenenkään tarvitsee sen enempää olla oikeassa, todistelemassa kantaansa tai muuta yhtä mukavaa.

Meillä on ollut:

* Elitloppet
* Oslo
* Boden
* Sebastian K
* Köpis
* Varsoja
* Huonoa tuuria FI-hevosten terveyden kanssa
* Joitakin todella musertavia esityksiä ulkomaisten puolelta..
* Timoko vs. Univers De Pan tulossa??
* Kunkkarit kulman takana
* Ikäluokkakisat tulossa
* Mikkeli tulossa

Näitä aiheita on vaikka ja kuinka. Miten tahansa hienon esityksen näet, miten tahansa suuren kömmähdyksen näet tai miten tahansa mielenkiintoista urheilua (!) onkin tarjolla niin varma voit olla, että Ravialta et siitä lue. =)

Sen sijaan saat varmasti lukea miten aikuiset (?) ihmiset kääntelevät toistensa sanoja, pilkkaavat ammattilaisia ja selittävät naama pokkana miten juuri he pelastaisivat.. noh.. liki kaiken.

Täältä on lähtenyt niin tolkuton määrä kirjoittajia, että tuo vaikuttaa jo itsellekin houkuttelevalta ajatukselta. Juus, Kauko, Nipa, Agnes.. onhan näitä tässä, jotka silloin tällöin tulevat kirjoittelemaan, mutta.. kovin harvassa on. Ja unohtui monta! Pahoittelut, mutta tarkoitus ei ollut listata vaan todeta.. :)

Raviurheilusta ja peleistä ei halua kukaan puhua? Salaliittoteorioita, pissimiskisoja, henkilökohtaisuuksiin venyvää pilkun viilaamista ja ajoittain jopa kohtuullisen puutteellista äidinkieltä? Sekö on tarjonta?

Eiköhän tämä tullut selväksi jo? Forss hävisi kipeällä hevosella, voitti suuryllättäjällä ja Rättyä kävi tekemässä pikavisiitin studioon. Ja vielä ihan onnistuneen.. itse en koskaan ole hänen juttujaan fanittanut, mutta ei sitä nyt tarvitse kurkkuun käydä vaan sen takia..

Kirjoittanut

ja näin

Kuinka sä voit muuttaa kävelystä juoksuksi?

Kirjoittanut

Tietoa vai ei

"Ray'S Elationin voiton jälkeinen haastattelu nosti karvat pystyyn, kun mies "tiesi
voittavansa jos pääsevät keulaan". "

Missä haastattelussa Forss sanoi, että tiesi voittavansa jos pääsee keulaan? Ainakin Sonjan voittajahaastattelussa Fors sanoi, että jos kärkeen päästään niin siitä koitetaan ja että voitto oli pieni yllätys.

Kirjoittanut

Eikö tämä jossitteluosio sitten kannata poistaa

Peliosiossa näistä asioista ei keskustella koska:

Kenelläkään jälkiviisastelijalla ei ollut etukäteen mitään sanottavaa tästä valjakosta, mutta lähdön jälkeen aivot käänsi asian niin, että "ainahan minä olen tämän luokan tiennyt".

On hyvin outoa, että jos joskus kritiikkiä tulee, se yritetään vaientaa. Jos valittaja on paisti, euron petsari ja dille, niin eikös se ole hyvä asia? Miksi tällaista pitää yrittää ajaa pois? Teidänhän pitäisi pitää kiinni tällaisista paisteista kaksin käsin? Ai miksikö? Koska kuka ne rahat sitten häviää, jos me paistit lopetetaan? Kuka kerää voitot ja kuka maksaa palkan kuskeille, jotka eivät näennäisesti siis tee koskaan virheitä, ainakaan niistä ei saa puhua.

Kirjoittanut

ja näin

Voitko vastata voittiko väärä kuski vai hevonen.

Kirjoittanut

rroope

"ja näin (1175080)
Lähettäjä: rroope Lähetetty: 19.06.14 10:21



Kuinka sä voit muuttaa kävelystä juoksuksi? "

Kuinka sinä et osaa keskustella missään muissa aiheissa kuin niissä missä on Mika Forss mukana?

Kirjoittanut

rroope

Ihme kysymyksiä? En ole Mikan antifaneja joiden kanssa väittelet ht.netissä. Olen miehen ajoja kehunut monesti, joten yrität viedä asiaa ihan väärällä raiteelle :D Mutta tätähän se on, kun fani iskeytyy keskusteluun mukaan. Et näe tilanteessa väärää, koska arvostat kuskia niin paljon, että vaikka ryöstäisi kaupan, olisit sen puolella. Ihanaa, mutta ohi aiheen, sori.

Kirjoittanut

ja näin

Sinun poukkoilusi tässäkin ketjussa ihmetyttää, sinähän olet kuin Ami Laaksonen aikoinaan sadoilla eri niceillään. Vai kuinka?
Siitä en tingi, kun kirjoitin Forssin olevan tällä hetkellä paras jenkkikärryillä ajavista.

Kirjoittanut

No esimerkiksi Iikka Nurmonen

on mielestäni paljon parempi jenkkikärrykuski. Ei ole samanlaista kalustoa, mutta on kuitenkin jo profiloitunut jenkkispesialistiksi.

Keskity aiheeseen, äläkä nyt sinäkään ala täällä nimellä enää ketään muita haukkumaan. En tunne Ami Laaksosta ja hän ei käsittääkseni kuulu tähän mitenkään, kuten ei myöskään kirjoittaja-analyysit.

Kirjoittanut

Jaa-jaa, että oikein sähköpostiin : D

Ja sinne on lupa tulola palstan mielipidekeisarille "ja näin" tulla oikein avautumaan, jos on eri mieltä.

Muutama vuosi sitten minulla oli vähän joka ketjussa pelipapan sähköposti keskustelu - ei niinkään avautumis- ) mielessä ja kyllä siihenkin niitä avautumisia tuli, mutta myös hyvää pelikeskustelua.

Ylemmyydentuntoisesti ei kuitenkaan palstankin jatkuvuuden kannalta kannattaisi toisinajattelijoihin suhtautua, vaikka jossakin vaiheessa huomaisikin olevansa yksin "kukkulan kunkku".

Kaamea ajatus toki on, että joku muukin voi olla oikeassa.

Kirjoittanut

Käsitit Nipa väärin

Koska joitakin ärsyttää nimimerkit, niin palaute kuuluu antaa sinne sähköpostiin. Kirjoittajista puhuminen on netiketissä ja keskustelupalstan säännöissä kielletty. Annoin siis asiallisesti, en ylimielisesti paikan toiselle avautua ja se näytti olevan tarpeellista. Sellaista tekstiä sieltä tuli. Eikö se ole parempi sinne laittaa kuin ottaa bannit sivulta?

Kirjoittanut

Mielipidekeisari?

Ja Nipakin itse lähti tähän mukaan? En olisi uskonut.

Kirjoittanut

Ensin valitetaan, ettei kirjoiteta

Sitten kun kirjoitetaan, tulee "armoitettu joukko" pyrkimyksenä saada kirjoittaja pois palstalta? Kuka lie tässä nyt on ylimielinen, jos asiaa tarkemmin ajatellaan?

Kirjoittanut

ja näin

Jo fyysiset ominaisuudet"pituus" puoltavat sitä että Forss voi hyödyntää jenkkikärryjä enemmän, kun lyhyemmät kuskit. Katso se eilinen lähtö vielä kerran. Näin vaan on.

Kirjoittanut

Jaa-jaa, ja näin

Ja Nipakin lähti mukaan??? Luuletko tosiaan, että en osaa tuota mielipiteidesi kehitystä tässäkin ketjussa lukea ja suhtautumistasi noihin kanssakirjoittajiisi.

Kun katselet viimeaikaisten keskustelujen kävijämääriä ja omia viestejäsi niihin, voit tehdä osuviakin ennusteita palstan tulevaisuudesta. Niihin tuossa edellisessä viestissäni viittasin.

Kirjoittanut

Niin..

Peliosiossa näistä asioista ei keskustella koska:

Kenelläkään jälkiviisastelijalla ei ollut etukäteen mitään
sanottavaa tästä valjakosta, mutta lähdön jälkeen aivot
käänsi asian niin, että "ainahan minä olen tämän luokan
tiennyt".

Ja näin-nimimerkiltä suora lainaus.

Asian ytimessä olet. Ja vastaus on pirullisen yksinkertainen koska ketju kuin ketju menee vääjämättä tälle samalle linjalle kuin tämäkin.

Nokittelua, kepittelyä..
"mähän sanoin, että.."
"..mutta, mä tarkoitin että.."
"Luetun ymmärryksessä on vikaa, blaa-blaa.."
".. Forss ei osaa, mutta tuo ja tuo osaa.."
"Pieniä huijataan.."
"Vaihdot kasvaa, ne kutistuu, katastrofi.."
"Sisäpiiri!"

Raavipa jostain ketju (pitkähkö), jossa se keskustelun "kehitys" ei ole juuri tuota. Katso vaikka tätä ketjua..

Hmph. Ugh! Ei tässä mitään, jatkakaa poijat.. Josko tuosta saisi vaikka T75-osalta jotain oikeaa aihettakin tiskiin. Yllätyksiä tulee, suosikkeja pettää.. kuskit onnistuu ja kuskit mokaa. Ihmisiä ne on kai siinä missä sinäkin.

Pointtihan tässä ravipelaamisessa on nimenomaan se ennustaminen.. sitä tietoa kenelläkään ole kun muuttujia on koko ovaali täynnä. Sen kanssa kun oppii elämään niin on rennompi suhtautua kokonaisuuteen.. ;)

Kirjoittanut

Kolme ihmeellistä kommenttia

Tuo eilinen juoksu ja studion yms. kommentit tuli juuri katsottua läpi. ja näin-nimimerkki lainasi kahteen kertaan voittajahaastattelua (ilmeisesti) ja teki sen väärin ja perusteli tällä suuttumustaan. Kannattaa kuunnella uudelleen koska missään vaiheessa noita alla lainattuja juttuja ei ainakaan voittajahaastattelussa tullut.

Studiossa sitten taasen todettiin aika käsittämätön kommentti JP:n suusta eli "jos pelit menee huonosti vaihtojen suhteen, niin kun tulee tämmöisiä voittajia joita ei kukaan voi ymmärtää eikä edes näitä ajoja; aika moni pettyy näihin ja miettii onko tässä pelaamisessa mitään järkeä".

Aika rohkea kommentti ja voi olla että jotkut pelaajat noudattavat tätä ohjetta ja taas on työtä tehtävänä, että saadaan vakuuteltua uusia ja vanhoja pelaajia pysymään pelissä mukana.

Olisi ehkä kannattanut katsoa studiossakin vaikka lähdön uusinta uudelleen ja analysoida sitä että kuka voisi keulat napata ja sitä myötä vaikka suositella kaksareihin yllätyksen hakijoille.

"Lähettäjä: ja näin Lähetetty: 18.06.14 21:12
54 starttia 2 voittoa ja kuski sanoo lähdön jälkeen, että "tiesi voittavansa keulasta""

"Lähettäjä: ja näin Lähetetty: 19.06.14 09:25
mainittu, että Ray'S Elationin voiton jälkeinen haastattelu nosti karvat pystyyn, kun mies "tiesi voittavansa jos pääsevät keulaan".

Onko se vain niin, että jos sinne kotiin ei netin äärelle tuoda kaikkea tietoa (ja vaikka tuotaisiinkin kuten nyt), niin silti syy on aina jossain muualla silloin kun tulee yllättäjä jota ei itseltä lapulta löydy?

Linkki 'Ravi tv ja kohta noin tunnin kohdalla' (http://tototv.icareus.com/web/guest/archive?fileId=9526374)

Kirjoittanut

No just :D

Homman nimi on se, että minä arvostelin tapaus Ray's Elationia. Sitten alkoi tulla kirjoittajia, jotka keskittyy vain minuun. Nyt sinä olet sitä mieltä, että minä en saa näihin vastata, koska olen niin paha poika.. Voi pyhä yksinkertaisuus.

Täytyy sanoa Nipa, kun sinäkin olet täällä mielesi pahoittanut ja täältä jäähyväiskirjeiden kanssa monesti poistunut, että jännä puheenvuoro oli tämä minua arvosteleva. Onko sinun profeettapaikkasi muka uhattuna? Tuskin. Älä hermostu.

Kirjoittanut

Olen vahvasti sitä mieltä

että tallitietoja yms on jo liikaa.

Käsitin asian siis väärin. Forss sanoo kokeillaan kärjessä, kuulin ollaan kärjessä. Tämä oli minun mokani. Silti kuitenkin ärsyttävää selitellä huonoa tuuria syyksi, että hevosella on 2 voittoa 54 startista. Hevonen oli ihan eri tasoinen tähän lähtöön kuin kymmeneen edelliseen starttiin, kuten oli myös kuskin ajoasento, tyyli ja asenne, josta mies ei pukahtanut etukäteen mitään.

Kirjoittanut

Ihmettelen edelleen

miksei kukaan saanut T65 riviä kiinni, kun niin moni tiesi tämän hevosen etukäteen?

Mutta. Ainoa asia, joka teitä suurpelureita ja oikeassa olijoita saa harmittaa on se, ettei tämän paistin rahat ole voittosummissa, jota harjaatte tulevissa voitoissanne. Muuten on aika hauska huomata, miten yksi nimimerkki voi ärsyttää näin paljon, että porukka lähtee "mielipidekeisariretkelle".

Eiköhän se keskustelun kehitys nollaan Nipa laske, kun järjestelmällisesti käyt kaikille enemmän kirjoittavalle näljäisemässä jotain.

p.s. Peli osio alkoi kuolemaan tässä jokunen aika sitten, kun joku erehtyi avaamaan ketjun sinne ja Nipa suuttui, kun hänen myöhemmin tekemään ketjuun ei kirjoiteta kaikkia pelijuttuja. Se on sitä itsensä korostamista ja paremmuutta, oi grand old ravimään Nipa.

Kirjoittanut

Jaa-jaa, ja näin

Kiva kun otit tuon "profeetanpaikkani" esiin. Se kuvaa hyvin asennettasi henkilökohtaisuuksiin keskustelupalstoilla.

Ja sitten kun vie4lä ivailet noita "poistumisia tältäkin sivustolta" ilman, että kerrot kaikelle kansalle mistä ne ovat johtuneet" alennut taas kerran omalle tasollesi.

Joskus aiemmin nuo palstan viralliset valvojat poistivat näitä ketjuja, mutta nykyisin ei enää liene varaa, kun poistuisi palstan kirjoittelusta yli puolet.

Kirjoittanut

Alkaa jo riittää eikö?

Eikö tuo nyt ole aika omituista, kun minun takaisin nälväykseni on ylimielisyyyttä, mutta sinun viisastelusi on oikein? Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
Viisastelet paljon pahemmin ja nimittelet minua? Ymmärthän, että sinähän sen ensimmäisen kiven heitit ja minua ensin nimittelit? Minun kirjoitukseni oli vastaus. Jatketaan asiasta, tai sitten toisesta aiheesta toisessa ketjussa?

Kirjoittanut

Jaa-jaa, vielä

Vai Nipa vielä "keisarin" näkemyksen mukaan suuttui, kun hänen ketjuihinsa ei enää ravitohtorin mainioiden numeroiden jälkeen enää kirjoitettu.

No, ehkä tämä kuitenkin johtui siitä, että varsinaiset pelikeskustelijat ovat jo jättäneet palstan ja jäljellejääneille numerot riittävät mainiosti ja "ja näin"-jälkipelit.

Uskoni raviurheiluun ei ole kuitenkaan vielä loppunut - muuten kuin tällä palstalla. En silti ilmoita vielä jättäväni tätä palstaa. Älä jätä sin äkään, ja näin, vaan kirjoita hyvä ennakkojuttu Mäntyvaaran teeseiskaan. Kommentoin sitä - asiallisesti.

Kirjoittanut

En pelaa T75 peliä

joten en sinne tule kirjoittamaan etukäteiskommenttejakaan.

Onhan tuo hauskaa, että kuvittelet, että olet oikeutettu toisia nimittelemään. Valitettava tosiasia vain on, että kun rekisteröityminen on pakollista, niin täällä on vakionimimerkkejä, jotka kirjoittaa paljon ja mielestäni se on jokaisen vapaa valinta, kirjoittaako jälkipelejä vai peliuutisia? Niitä ei ole säännöissä kielletty. Jätetään siis palstan ylläpidolle se hoidettavaksi, joten voit lopettaa yritykset ohjailla heitä "kesarin" kommenttien poistopyynnöillä?

Kirjoittanut

Hyvät herrat!

Riittää, palatkaa asiaan.

Ylläpito voi kyllä palauttaa myös perustellun päiväjärjestyksen...

Kirjoittanut

Jaa-jaa, ja näin

Et pelaa T75-peliä etkä varmaan mitään muutakaan peliä kuin jälkipeleinä, johon sinulla on toki oikeus, samoin kuin suhtautumiseesi kanssakirjoittajiisi. Ylläpitohan nuo kirjoittamisohjeiden noudattamisen määrää.

Minulla ei ole muuten koskaan ollut valtaa ohjailla ylläpidon poisottamisia tälläkään palstalla. Ja on hyvä, että tämäkin ketju tänne jää. Voin ehkä myöhemmi siteerata, jotakin sanomaasi jossakin sopivassa yhteydessä. Ja sinäkin minusta, kun asiallinen kirjoittaminen on lopussa.

Kirjoittanut

huvittaa

no jopas nyt Nipa nokkiinsa otti.

Kirjoittanut

Se just on raviurheilun suola.

Että voit voittaa muutamalla eurolla kymmeniä tuhansia.
Ei kiinnosta kierrättää samoja kolikoita illasta toiseen kuten on esim. toto4:ssa laita.
Pelaa Kansan Kuumasta ohitse..
Joskus se tuottaa,useimmiten ei.
Mutta tuottaa sitten kunnolla.
Ja sitten nämä ns. Asiantuntijat.
Pelipohjat löytää kuka vaan.
Jos ne jotain sanoo,vaikka että on kaunista pitänyt,.
Niin samantien sataa.

Kirjoittanut

Rättyällä taisi mennä herne nenään.

Kun oma ns. Asiantuntemus heitti häränpyllyä.
Typerä kommentti:menee muka uskottavuus lajista,tekee lajille hallaa.
Kun jollain pelaamattomalla hevosella ajetaan keulasta lähdön suosikkia vastaan.
Ja vielä voitetaan lähtö.
Mitä sitten,kaikki on joskus yössä.
Kun sen pystyy myöntään.
Oppii.

Kirjoittanut

Äläs nyt. loikkasen jorma

Huvittaahan tämä ilman nokituksiakin. Eläkeukollehan tämä on kuin taas töihin olisi päässyt.

Ehkä tästä vielä jokin profetiakin seuraa. Näinä päivinä.

Kirjoittanut

joo eipä välitetä.

sitähän minäkin,ei kannata välittää,mutta kyllä tämä ravipelaaminen on hankalaa.minä oon ainakin ihan pihalla koko touhusta,mutta siitä syytän ainoastaan itseäni ja huonoo tuuriani,hyvää juhannusta kaikille.

Kirjoittanut

Morjens

Hyvää ja turvallista juhannusta koko sakille.

Kirjoittanut

Hyvät Jussit koko porukalle!

Pidetään sepalus kiinni ja pää pinnalla.

Kirjoittanut

No johan on, hienoa

täällähän on menossa vanhanajan "meidän äiti tekee teidän kaikkien äitien ruoat" keskustelu ! Voi että, nyt harmittaa kun en eilen katsellut raveja vaan fudista.

Mutta kaikille tasapuolisesti kivat juhannukset, ottakaahan iisisti !

Se on vaan raviurheilua, ei sen kummempaa.

Kirjoittanut

Hyvää jussia vaan

Saa nähdä tuleeko Dannerosta rahaa jussin pusseihin vai meneekö koko homma marjan pussilla.

Kirjoittanut

Hyvää Jussia vaan!

Karkaskohan mopo pikkasen käsistä arvon herrat?!?

Mun mielestä suurin ongelma oli se, ettei kukaan kysyny mitään hevosesta ennen voittoa ja luotto siihen tuli siksi pimennosta. Se taas ei ole ohjastajan eikä taustajoukkojen vika, vaan pikemminkin tulkinkujalaisten.

Älkää sekuntiakaan luulko, että kukaan järkevä rupeaa tosissaan vihjaamaan jotain alle prosentin hevosta, jossa on ideaa. Muuttuvakertoimisessa vedonlyönnissä se tuntuu omassa kukkarossa. Korkeintaan jos on vihjepalvelua perustamassa ja haluaa tehdä palvelulle etukäteismainosta siinä on etukäteen järkeä. Tai jos on niin poikki ettei oo varaa pelata ja haluaa päteä :)

Jälkiviisaus on tietysti jälkiviisautta, mutta jotta siitä ei kukaan pääse etukäteen syyttämään kerron nyt Suuren Salaisuuden l. listaan nyt tunnusmerkkejä joita voi käyttää mahdollisen yllättäjän etsimiseen. Tähän tulen viittaamaan jatkossa, jotta kukaan ei uudestaan voi syyttää jälkiviisaudesta :)

Ottakaa tekin opiksenne ja vaikka keskusteltavaksikin, saa kommentoida ja sana on vapaa. Josko kuitenkin yritettäisiin puhua aiheesta.

- tammalähtö, etenkin tasoitusajo
- pitkä matka, etenkin tasoitusajo
- kengittä ajaminen
- jenkkikärryt
- hyvä ennätys suhteessa muihin
- suuri voittosumma suhteessa muihin
- aiemmat huonot sijoitukset syynä laukat, pussiinjäämiset, juoksunkulku ja/tai huono lähtörata
- hyvä lähtörata
- ennakoitavissa hyvä juoksu
- vihjepalveluiden ja vihjaajien unohtama
- ennakkokommentit ei tiedossa

Kirjoittanut

Ja sitten yks kysymys

Tuossa on 11 eri kohtaa, toki kaks viimeistä vois yhdistää yhdeksi, niin olis 10. Montako noista tunnusmerkeistä täyttyi tässä tapauksessa?

Kuka oikeasti luulee minun keksineen nuo tunnusmerkit vain tämän tapauksen perusteella? Jos tutkitaan tilastoja, niin kenen mielestä ne ovat vain perusteetonta harhaa, käsi pystyyn!

Kirjoittanut

Niinpä niin

Ja eihän tuota olisi tarvinnut kenenkään toimittajan kysellä kun selvästikin KAIKKI jotka vähänkin lajia seuraavat tiesivät, että tämä menestyy.

Harmi vaan että kukaan ei jostain kumman syystä sitten kuitenkaan pelannut tätä hienoa ideaa yli 50 kertoimella. :)

Mika taitaa muuten olla ainut suomalinen ohjastaja joka ei vielä ole eläissään mitään virhettä radalla tai sen ulkopuolella tehnyt?

Toimittajat ja ravien parissa toimivat jotka ovat julkisesti Forssia arvostelleet ovat sen jälkeen haukuttu suohon ja kyseenalaistettu kaverien ammattitaito.

Forss on kuitenkin se kuski joka on ylivoimaisesti eniten aiheuttanut parranpärinää pelaajien kesken, jopa yhteiskierroksella suututti ruotsalaisetkin petsarit, joten taitaa olla "vihatuin" raviohjastaja pohjoismaissa?

Kirjoittanut

eipä

Mutta eipä ole mainostanut mitään luottamusmies kuskia, ehkä syylliset on parran pärinään just näissä luottamusmies kuskeissa ja heidän toimeksi antajistaan, siinä suurin syy.

Kirjoittanut

jos noita tunnusmerkkejä käyttää

Niin lapun hinta on jo tuhansia T65 pelissä. Kuten sanoit, jälkiviisastelu on eri asia kuin viisaus.

Kirjoittanut

Johan on lista:)

- tammalähtö, etenkin tasoitusajo
Eli tammalähdössä joka kerta lapulle kaikki mahdolliset yllättäjät)

- pitkä matka, etenkin tasoitusajo
(tästä jotain tilastoa? joka tapauksessa ei koske ei eilistä)

- kengittä ajaminen (Ei koske eilistä sillä ei ole mennyt kengittä aiemminkaan mihinkään)

- jenkkikärryt(tästä en osaa sanoa, mutta ilmeisesti ei ollut eka kerta jenkeillä)

- hyvä ennätys suhteessa muihin( ei )

- suuri voittosumma suhteessa muihin (ei )

- aiemmat huonot sijoitukset syynä laukat, pussiinjäämiset,
juoksunkulku ja/tai huono lähtörata ( 54 starttia 2 voittoa, eli ei)

- hyvä lähtörata ( kyllä. pitääkö aina olla 1 ja 2 lapulla lähtöradan takia--kalliiksi tulee lapun tekeminen)

- ennakoitavissa hyvä juoksu( ennakoitko keulajuoksun? jos et niin turha ottaa tuota puheeksi)

- vihjepalveluiden ja vihjaajien unohtama( ei kerro mitään)

- ennakkokommentit ei tiedossa ( suurimmalla osasta hevosia ei ole ennakkokommentteja. Mikään ei puoltanut aiempien suoritusten perusteella pelaamaan)

Hieno lista, mutta ei sieltä löydy mitään mikä puoltaisi eilistä.

Kirjoittanut

simpauttaja

Väitätkö että, väärin voitetteu, väärillä perusteilla voitettu, mitä sinä yrität väitää! Kerro!

Kirjoittanut

Ja Kerro

Guru nyt vielä Sahara B Boyn osalta miksi jäi yhdeksänneksi ajalla 15.5, varmaan joku hyvä lista löytyy tähänkin. Tiesit tietysti varmasti ettei voi hevonen menestyä.

Kirjoittanut

122 viestiä

Ja sinä et vieläkään ymmärrä mistä tässä keskustelua käydään?

Kirjoittanut

Toki

ymmärrän. Minäkin pystyn lähdön jälkeen kertomaan miksi joku voitti tai hävisi, se on helppoa.

Kirjoittanut

simpauttaja

Jos en ymmärrä niin kerro!

Kirjoittanut

Ei kuulu

ihan asiaan, mutta vastaa kyllä. Minua on aina naurattanut isopalkkaiset pankkien pörssianalyytikot. Herrat, usemmiten miehiä, selittävät TV-uutisissa pitkän selvityksen miksi Nokian osake laski tai nousi eilen. Jos kurssin käyttäystymistä olisi kysytty paria päivää aikaisemmin, eivät olisi osanneet sanoa mitään.
Vähän kun eilistä säätä ennustaisi :)

Kirjoittanut

Heh :)

Ensin meinasin jättää Simpauttajan tekstin omaan arvoonsa, mutta oli kuitenkin pakko kääntää veistä haavassa, en voinut vastustaa kiusausta... :)

Mun mielestä hevonen sai kyllä nyt urallaan ensimmäistä kertaa mahdollisuuden kengittä jenkkikärryillä hyvältä lähtöpaikalta. Ja kyllä minä ennätyssarakkeen ensimmäistä aikaa pidän osoituksena jostain verrattuna paalun muihin hevosiin ja suunnilleen vastaavana kuin ensimmäisen takamatkan hevosilla. Tarkennan että aiemmilla huonoilla sijoituksella viittasin kyllä taulussa näkyviin.

No nyt kun luen simpauttajan tekstiä, niin alan ymmärtää joidenkin petsarien sielunmaisemaa vähän paremmin :) Pelaa simpauttaja vaan tyylilles uskollisena, raviurheilu tarvitsee kaltaisia huippupetsaajia. Ainakin minua hengenheimolaisesi innostavat pelaamaan enemmän.

Jusseja!

PS Tiesitkö, että hyväkin hevonen voi olla piilevästi sairas niin, että sen huomaa vasta kilpailutilanteessa? Eikö kukaan ollut kertonut? No voivoi. Luuletko oikeasti, että olen selvänäkijä ja tiennyt asian?

Kirjoittanut

Joo näin juuri

Minä olin tosiaan yössä eilen Rayn kanssa. Mutta sinä se varsinainen virtuoosi vasta olet kun tiedät tuollaisia asioita ja kertoimia, mutta et saa latin latia rahaa:)

Sinun kaltaisia pro-pelureita Hippolan pojat tosiaan pelkäävät. Onneksi olet niin jalo, että et viitsi ottaa rahoja pois kuleksimasta vaan tyydyt vain jälkikäteen kertomaan kuinka helppoa tämä on ja haukkumaan muut pelurit paisteiksi.

Annahan tänään ravien jälkeen taas joku viiltävä analyysi kuinka TIESIT kuka voittaa minkäkin lähdön ja hauku ne jotka eivät oikein saanut:)

Hyvää Juhannusta en viitsi sinulle toivotella, mutta muille Jusseja! :=)

Kirjoittanut

Yllättäjien pelaaminen

Kuten tiedossa on, niin yllättäjien pelaaminen on harvemmin palkitsevaa hommaa, koska useimmiten suosikit jylläävät.

Jos itselle ei löydy mitään jollain tavalla mahdollisia ideoita, jotka voisivat olla yllättäjiä niin pelit voivat jäädä kokonaan väliin. Aivan kuten eilen kävi Vermon osalta. Samoin voi käydä tänään Lappeenkin osalta, jos ei sitten noilla em. Gurun aika hyvillä kriteereillä löydy jotain pelaamisen arvoista.

Näissä kuitenkin aina se, että vaikka oma vähän pelattu idea olisi kunnossa, niin sillä pitäisi olla sitten ainakin kelvollinen lähtöpaikka ja jos sen lisäksi on joku kengitys/kärrytieto lisäksi niin näistä ne yllärit on mahdollista hakea. Silti pitää vielä mennä siinä itse juoksussakin monta asiaa oikein että joku 0-3% pelattu hepo oikeasti pärjää; kyllä nämä kuitenkin niin hyvin on normaaleillakin tiedoilla haettu kaikille jotenkin tiedoksi.

Kirjoittanut

simpauttaja

Kyllä kai sinunkin on myönnettävä, että Forss on kuski?

Kirjoittanut

Pilot

"Silti pitää vielä mennä siinä itse
juoksussakin monta asiaa oikein että joku 0-3% pelattu
hepo oikeasti pärjää; kyllä nämä kuitenkin niin hyvin on
normaaleillakin tiedoilla haettu kaikille jotenkin
tiedoksi."

Normaalisti juurikin näin. Jotta yllätys on mahdollinen niin monta asiaa pitää loksahtaa paikoilleen.

Eilisessä ei kuitenkaan ollut kyse tästä vaan siinä oli kyse siitä, että lähdön parhaalla hevosella ajettiin keulasta isoa kovaa sen verran että muut jäivät lopussa seisomaan. Eli tuo ei ollut mikään yllätys vaan taustoilla ihan selkeästi tiedossa oleva asia, että meillä on sellainen hevonen joilla tämä lähtö korkataan.

Ainut yllätys tässä oli se, että olivat saaneet pimitettyä tiedon noin hyvin ja sitä ei voinut mistään aiemmista starteista päätellä eikä statistiikasta tai kenkäinfosta.

rroope eiköhän nuo kaikki ammatikseen ajavat ole ajomiehiä?

mutta kuten "ja näin" jo sanoi, niin eiköhän me tiedetä mitkä sinun intressisi on tässäkin ketjussa ja jos kuskina olisi ollut joku muu, niin luultavammin sinä, et tässä ketjussa olisi mukana.

Kirjoittanut

simpauttaja

Miksi en, miksi en saisi olla mukana.

Kirjoittanut

Keulasta on helppo loistaa

Olen aiemminkin todennut monesti, että keulasta on helppo loistaa.

Useimmat yllättäjät tulevat joko keulasta tai sitten jostain sisäradalta keulan takaa 2-4 sisäparista.

Kirjoittanut

usein keualsta

No ei tasan kyllä tule tuon tason yllättäjät usein keulasta vaan juurikin sieltä 3-4 sisältä.
Ainakin kun puhutaan lämminverisistä ja 65 tasolla.

Kirjoittanut

Samaa mieltä

"Eli tuo ei ollut mikään yllätys vaan taustoilla ihan selkeästi tiedossa oleva asia, että meillä on sellainen hevonen joilla tämä lähtö korkataan."

"Ainut yllätys tässä oli se, että olivat saaneet pimitettyä tiedon noin hyvin..."

Ensimmäisestä lauseesta olen samaa mieltä. Toisesta kappaleesta en. Tiedon pimittämisestä syyttäminen on kuitenkin mielestäni aika raskas ja aiheeton syytös. Missä muka on säädetty, että pitää jakaa tietoa jota kukaan ei edes kysy. Pitäiskö aina hyökätä selostuskoppiin, varastaa mikrofoni ja huutaa, että aion voittaa pystyyn prosentin hevosella?!?

Siitä oliko yllätys mahdollista ennakoida en alennu enää juupastelamaan. Pelaamatta jätin ja hyvä niin, koska kierros oli yksinkertaisesti liian hankala.

Peliteknisesti tästä hevosesta sai teoriassa suhteessa suuremman hyödyn 65:ssä kuin voittajassa, koska alle prosentin peliosuus vastaa kertoimena yli sataa. Siksi voittajan pelaaminen yllättäjillä on aika ikävää hommaa. Mutta kun 65 pitäisi saada kiinnikin ja suursuokkikin varmistaa ja kupongin hinta vielä pidettyä pelikassalle sopivana... Pakko oli vaan nostaa kädet pystyyn aika äkkiä.

Mutta nyt jatketaan illan ravien kimpussa. Pelionnea kaikille, Simpauttajallekin!

Kirjoittanut

simpauttaja

Ja vielä miksi minä en voi heittää kapuloita rattaisiin jos tunnen että jotain kuskia solvataan aivan turhaan, miksi en saisi kirjoittaa mieli pidettäni tälle sivustolle. Kerro se minulle.

Kirjoittanut

Luetun ymmärtäminen

Tahallaanko joku voi ymmärtää selvän asian eri tavalla kuin se on kirjoitettu?

"Useimmat yllättäjät tulevat joko keulasta tai sitten jostain sisäradalta keulan takaa 2-4 sisäparista."

"No ei tasan kyllä tule tuon tason yllättäjät usein keulasta vaan juurikin sieltä 3-4 sisältä."

Kirjoittanut

Ylläreitä

T65-pelissä vähän pelattuja voittajia eli yllättäjiksi luokiteltavia 4-6/2014 ovat olleet:

Kume, Stoms Max, Rinette Streamline, Madickens Stjärna, Keep It Cool, Loisto-Piirto, Photomani, Combat Boko, Pitch Command. On siellä eri juoksupaikoista tulleita, mutta sieltä keulasta tai sen tuntumasta usein tulleet; pari noista taisi voittaa kuolemastakin.


Näillä kaikilla vielä voittajakerroinkin yli 10 ja ylläristä voidaan puhua. Tietysti tuommoisia yli 50 voittajakertoimisia yllättäjiä tulee vuodessakin aika vähän.

Kirjoittanut

Jahhas

Ollaan PILOT:n kanssa tyhmiä ja Simpauttaja se fiksu. Asia vilpitön. No nyt on ravit ja futismatsi käynnissä :)

Kirjoittanut

Tähän liittyen viimeisen kerran

"alle prossan vedetty hevonen 16 hevosen lähdössä vähiten pelattuna hevosena."

Tämmöisiä voittajia ei varmaan ole juuri koskaan tullut T65-pelissä. Eilenkään Ray ei ollut edes vähiten pelattu. Sen verran pelaajat olivat hajulla, että neljä vielä vähemmän pelattua sieltä löytyi.

Kirjoittanut

Mutta mutta

Eikös BigM voittanut jonkun yllärinhakukisan 0,28% pelatulla hevosella aikana Veikkauksen palsta? Ei sekään vähiten pelattu tainnut olla, mutta aika lähellä kuitenkin. Ja kyllähän vähiten pelattuja voittajia aina silloin tällöin on, useammin toki autolähdöissä.

Kirjoittanut

Hyvää Jussia

Tere,

Nyt loppui meikäläisenkin peli ainakin Fxxxtoton T-pelien osalta. Syyt tosin hieman erit kuin aloittajalla. Vaihdot sukeltaa ja kiinnostus hiipuu jatkuvasti, ei voi mitään.

Tosin huvittaa täällä joidenkin kirjoitukset; ei vxxxu pliis, kirjoittettaisiinko edes aih€€sta. Edes siitä tässä yhteydessä tärkeimmästä eli raviurheilusta, jos ei sitten muusta. No olihan tää kai jossittelupalsta joo...

Hyvää Juhannusta kaikille!

Kirjoittanut

kirjoittelua

Jopas on niin pitkä ketju saatu aikaiseksi ettei edes lukea viitsi kaikkia kommentteja.. Yllättäjiä tulee ja joskus sellasia joiden aavistaminen on lähes mahdotonta. Jos näitä pelaa niin se vaan on tosiasia mikä täytyy hyväksyä.

Kirjoittanut

Vakavampi virhe

Ei nimimerkin arvostelu se vakavin virhe ollut. Tiedon pimittämisestä syyttäminen sen sijaan oli jo hyvin lähellä kunnianloukkausta.

No helppohan tämä nelkku tuntuu tähän asti olleen. Jenkkikärryt (Perttunen),
suursuosikki,
jenkkikärryt (Forss) ja vikaan jäljellä
"1 ,2 ,3 ,6 ,8 ,9"

Kirjoittanut

4 x 5 oikein

Eihän sitä Ray's Elationia lapulla edes tarvittu. Riitti että oli muut oikein niin sai jo ihan mukavan lunastuksen.

Kirjoittanut

Totta tuokin

Ja hyvä että kopsasin vikan lähdön hevoset tohon näkyville, ei ollu tarkotus Biodieseliä näin "tappaa", korjataan tilanne suojapetsillä, mutta toivotaan sopivaa yllätystä kuhan saavat sähköt...

Kirjoittanut

Pitäisköhän lisätä listaan

Aloittelevien hevosten volttilähdöt sadekelillä. Ihan en nyt troikkaa osannut :) No, en silti sekoa vaan lähinnä hymyilen itselleni. Pakkoko sitä oli pelata kun ei tiennyt mitä pelata.

Kirjoittanut

johan on pärinät

Ihme pärinää. Ei toi kaikille ollut yllätys. Mun kaverilla, tännekin kirjoittavalla einari47:lla oli ray's elation varmana t65:ssa ja v4:ssa. Olis saanu yksin 65 muttei mahtunut outlaw pete kahteen merkkiin.

Näitä nyt vaan ikävä kyllä tulee raveissa. jos ei tätä kestä niin kannattaa siirtyä esim. Naapurit pelin pariin. Siellä ei jossitella jälkeenpäin miksi päävoitto meni siilinjärvelle. Forssia on ihan turha syyttää. Kuski ajaa aina voitosta jos tuntuu että peli vetää.

Voin laittaa kaljat vetoa että vielä ennen kunkkareita joku itkee sitä kun lindgrenien tai salojensaarten hevonen on lentänyt 1% pelattuna maisemiin.

Kirjoittanut

Yks yllättäjätyyppi unohtu joo :)

Omistajan sukunimi saattaa ehkä joskus korreloida hevosten yllätysherkkyyteen. Erityisesti ruotsintuonneilla ollu (ihan mutuna vaan) tapana välillä onnistua taulusta huolimatta. Tämä puuttui listaltani, myönnetään :) Tosin on kyllä sitten sellaisiakin hevosia jotka ovat ns. pelaajan painajaisia. Mielialahevoset jotka välillä tekevät täyttä totta ja välillä eivät.

Ja sitten on niitä jotka tarttevat suojajuoksun ja lyhyt loppukiri riittää vain kun kaikki menee ihan nappiin. Näiden voitto on sitten tuurissaan aina kanssa. Huonoa taulua on turha tuijottaa, jos lähtöradat olleet huonoja ja tiloja ei oo tullu, tai matkavauhti ei ole ollut sopiva.

Kirjoittanut

Heikko on usko

Palaan aloitukseen "Nyt loppui lopullisesti usko raviurheiluun"
Olen seurannut raviurheilua ja totopelaamista vuodesta 1972, en koskaan täyspäiväniilona ja 1980-luvulla taukoakin pitäen.
Sen olen oppinut että yllätyksiä saattaa tulla. Myös sen, ettei kukaan pysty ennalta kertomaan lähdön tulojärjestystä, ei edes voittajaa saati totokolmikkoa.
Toivottavasti on sentään terapeuttista keihästää joku kuski tai joku vihjaaja.
Lusta- ynnä muut epärehellisyysväitteet pyydän osoittamaan pelin järjestäjille, joihin en kuulu.
Jore

Kirjoittanut

Melkein oikein :)

Nyt ongelma kuitenkin oli kait ohjastaja, joka ravikilpailusääntöjen mukaan ajoi voitosta ja meni vielä siinä onnistumaan. Vielä kauheampaa oli, että meni juuri kuten oli etukäteenkin suunniteltu.

Toimittajat tosin sitten kysyi asiaa vasta jälkikäteen ja siitä sitten koko poru :D

Kirjoittanut

Juuri näin Guru herself

Tuntuu kyllä aivan käsittämättömältä, että täydellinen onnistuminen ravikilpailussa on tuomittavaa. Miksi ei valmennus, varustus ja ajo saa mennä nappiin vähän pelatulla hevosella? Onko se sallittua vain paljon peliä keränneille? Kyllä meidän petsareiden pitää mennä vain peilin eteen ja todeta, että teimme työmme laiskasti tukeutuen yhtä laiskoihin vihjaajiin ja saamattomiin toimittajiin. Luulen, että ahkerat ja uteliaat saivat tämänkin hevosen kiinni. Ravipelaamisessa, jos missä, ahkeruus ja työnteko palkitaan. Harvalla siihen tosin on aikaa niin paljon kuin se vaatii.

Rättyän JP:n televisiokommenteista aisti myös tunteen, että jotain oli häneltä jäänyt tekemättä.

Jälkeenpäin kun katsoo Ray's Elationin statistiikkaa niin kyllähän kaikki voitot ovat tulleet juurikin ilman kaikkia kenkiä. Ja videokirjastosta käy ilmi, että kaksi viimeistä starttia olivat oikeastaan hyviä. Vermossa tamma jäi täysin ajamattomana pussiin epäonnistuneen ajon seurauksena (Fors) ja edelliseen kellotin laukan jälkeen (hpl/Tikkala) sille km-ajaksi 16,0 2400 metriä ja se tuli hylättynä maaliin kuudentena kaukaa takaa laukkansa jälkeen ja kengät jalassa statistiikan mukaan. Olisi sen pitänyt tuolta lähtöpaikalta, jenkkikärryillä, kengättä ja Forss rattailla olla enemmän kuin 0,7 prosentin hevonen. Ja olihan se! Onnea vaan taustajoukoille!

Kirjoittanut

Ray's Elation statistiikkaa

kun katsot tarkemmin, niin löytyy valtaosa tappioistakin ilman kenkiä ja jopa jenkkikärryillä on hävitty. Jälkikäteen on kaikki aina helppoa ja täällä on nyt monikin kertonut miten ovat tienneet hevosen voittavan lähdön. Täysosumia vaan ei jälkikäteen jaeta. Ei vaikka kuinka asiaa selitellään.

Onnea hevosen taustajoukoille ja kuskille voitosta.

Kirjoittanut

Ja peleistä voin sanoa sen verran

että jälkiviisastelijan on aika turha ripittää ketään pelaajaa, jos puhuu itse "paikkopeleistä", nimittäin voittava ravipelaaja ei tee omien pelien päälle paikkopelejä. Voittava ravipelaaja myös välillä häviää ja hyväksyy tappion. Jos teet paikkopelejä omien peliesi päälle, et silloin luota omiin peleihisi. Lopulta kaikki on paikon paikon paikkoja ja vaikka lappu osuu, voitto on kuin mummolla kauppakeskuksen peliautomaatilla, eli kun maksaa taskusta pelit ja ottaa voitot kassiin, niin vaikka häviäisi tonnin, voi esitellä 20 euron voittoa kassista.

Pelituuria. Luottakaa itseenne, älkääkä tehkö "paikkoja".

Kirjoittanut

Näppäilyvirhe

"Ja hyvä että kopsasin vikan lähdön hevoset tohon näkyville, ei ollu tarkotus Biodieseliä näin "tappaa", korjataan tilanne suojapetsillä..."

Tämä oli kirjoitettu ennen lähtöä, ei sen jälkeen, joten se jälkiviisasteluista tässä kohtaa.

Oli hiiri eksynyt väärään kohtaan ja suosikin sijaan vahingossa tullut numero 6 nelkkukupongille. Se käy ketjusta ilmi jos viitsii lukea. Virheestä joutui maksamaan, halvemmaksi olisi tullut olla tekemättä näpyttelyvirhettä, mutta kun Biodieselin olisi pitänyt olla lapulle ja siihen oli kertoimen verran ainakin uskoa, niin vielä tyhmempää olisi ollut jättää suojapetsi tekemättä. Olisi jäänyt nekin rahat saamatta. Sekö muka olisi fiksua ollut?

Ja käsi pystyyn, joka ei koskaan ole täyttänyt kuponkia vahingossa väärin. Se ei luultavasti ole koskaan paljoa pelannutkaan.

Kirjoittanut

Koko selittelysi tässä ketjussa

siis aiheesta (ei näistä sivupeleistä jotka eivät liittyneet koko ketjuun) ovat jälkiviisastelua, ei muuta.

Laita esille ne voittolaput tästä Ray's Elationista. Muuten tämän jutun voi jo jättää unholaan. Jälkiviisastelulla ei edelleenkään sitä päävoittoa kenellekkään tule.

Kirjoittanut

Ei kommentoitavaa

PJK: "Tämän hevosen ura on ollut mielenkiintoinen. Ensimmäiset 30 starttia esitti otteita, joilla saattoi kuvitella sarjojen tulevan vastaan melko pian. Sitten 5-vuotiskauden keväällä
alkoi pyörä pyöriä. Viime toukokuussa teki
kasvattajakruunussa oikeasti kovat esitykset pahassa ylisarjassa, ja sen jälkeen myös muutama muukin hyvä suoritus 75-tasolla. Kaikki kovat juoksut ilman kenkiä. Sitten tauolle. Talvinen yritys, muutama startti, yksi hyvä ilman kenkiä, ja uudestaan tauolle. En ole kiinnittänyt huomiota hevoseen yhdessäkään tämän kevään startissa, joten se oli lähtöpaikan, ja varusteiden ansiosta etukäteen selkeä C-merkillä varustettu hevonen (2kpl A, 2kpl B ja 3 kpl C).

Paikan päällä hevonen näytti niin törkeän hienolta ja letkeältä, että pakkohan sitä oli pelata. 6,4eur nelkku tippui Vaivaan.

Pelinumero
876528881
Ravipäivä ja lähtö
Vermo 18.06 L6
Pelimuoto
Kaksari
Valinnat
Kaksari-1 1
Kaksari-2 2, 7, 11
Panos
2,00
Hinta
6,00
Voitto
99,10
Palautus
0,00
Loppusumma
93,10 "

PJK ja Audimies ovat oikeassa. Itse lopetan hedelmättömän juupastelun tässä ketjussa tähän, juna on kohta perillä ja Jussi alkaa.

Hyvää Juhannusta ja parempia petsejä kaikille!!!

Kirjoittanut

Toisen petsillä ratsastusta ei lasketa

Lisäksi voisin todeta, että tunnen aika monta noista vihjelehtien ja puljujen tipsaajista. Se, että Ray's Elationista ei ollut ennakkomainintoja ei johtunut siitä, ettei siitä oltu kysytty. Se johtui siitä, ettei siitä oltu etukäteen raportoitu mitään voittoon viittaavaa. Tämäkin oli siis pelkkää mutua, siis väite, että toimittajat olivat tehneet virheitä. Tämän voitte tarkistaa kysymällä asiasta vihjeitä tekeviltä. (IS-ravien vihjeissä 8 hevosta ei merkkiä yms.)

Jonkin verran huvittavaa, että minun kommenttiani on jopa kunnianloukkaukseksi väitetty? Ai, että jos sanon, ettei taustajoukot kertoneet hevosesta, että on kunnossa ja odotukset on korkealla, jotenkin loukkaisi jonkun kunniaa? Voi että..

Hyvää Juhannusta kaikille tasapuolisesti ja tuuria tuleviin petseihin!

Kirjoittanut

Ja nyt vasta kerrot?

No kerta kiellon päälle kun vettä sataa ja grillaamaan ei vielä pääse...

"Se, että Ray's Elationista ei ollut ennakkomainintoja ei johtunut siitä, ettei siitä oltu kysytty. Se johtui siitä, ettei siitä oltu
etukäteen raportoitu mitään voittoon viittaavaa."

Kerrot kuitenkin toisen käden tietoa. Emme oikeasti tiedä täydellä varmuudella mitä on tapahtunut. Täällä on parjattu toimittajia siitä, ettei ollut kysytty ja raportoitu. Jos olisi ollut etukäteiskommentit luettavissa etukäteen, niin kaikki tietäisimme miten on kommentoitu ja miten ei. Silloin olisi myös helppo verrata etukäteiskommentteja jälkikäteiskommentteihin ja ajosuorituksiin.

Tiedotus on saatava ajan tasalle, että tällaiset jälkipuinnit jatkossa loppuvat. Sitten jos suuria eroja on, niin siihen pitää reagoida. Eivät nämä ole lajille eduksi, ei telkussa, ei täällä eikä missään muuallakaan. Oletko tästä asiasta samaa mieltä "ja näin"?

Kirjoittanut

Asian tarkastamiseen meni hetki

Siinäpä se syy. Asiasta oli mielestäni hyvä kysyä, kun tänne alkoi tulla tekstiä, jossa esitettiin faktoina, ettei koko hevosesta oltu kysytty mitään.

Olen kanssasi samaa mieltä tiedotuksesta.

Kirjoittanut

mitä ja näin yrität

Mitä ihmettä sä yrität selittää, oliko väärin voitettu, vastaa ensin siihen kysymykseen. Siis oliko väärin voitettu?

Kirjoittanut

Asia jota en käsitä

Miksi ihmeessä olisi pitänyt päästä lunastusluukulle, jotta voi olla sitä mieltä, että ei siinä ollut mitään ihmeellistä?

Kirjoittanut

Kyllä se vain

niin on, että siellä missä liikkuu raha, liikkuu myös epärehellisyys! En sano oliko tässä lähdössä mitään vilppiä, mutta yleisesti näin vain on.

Jos sitä ei kestä, että toiset pimittävät tietoja saadakseen enemmän rahaa itselleen, yrittävät myöhäisillä kengitys- ja kärryvaihdoilla tuoda itselleen etua, puhuvat toista ja ajavat toisin, ajetaan prepareita, jne. jne, niin turha on laittaa rahaa raveihin. Tämä kaikki on sallittua tietyin annetuin rajoin!

Kyllä oma tasku on aina lähimpänä. Se onko siinä mitään järkeä, pelaavatko järkevät ihmiset näitä ravipelejä, siirtyykö pelaamaan muita lajeja on sitten ihan eri asia.

Itse uskon, että Veikkaus aikanaan näki, että raviurheilussa ei yksinkertaisesti ollut mitään järkeä, sitä ei haluttu kehittää oikein, on sisäsittoinen laji, jossa annetaan toisille enemmän etua ja luopui mielellään V75 ja V65 peleistä!

Jos jatketaan samalla linjalla millä mennään tällä hetkellä ei raviurheilua muutaman vuoden kuluttua Suomessa enään ole. Joten eiköhän kannata alkaa siirtämään niitä pennosia joihinkin muihin lajeihin ja tutkailemaan niitä samalla intensiivisyydellä kuin tuhoon tuomittuja raveja!

Kirjoittanut

Ei uppoa kaaliin

Tässä nimenomaisessa tapauksessa kertoimet eivät ainakaan kerro kenenkään isommin lunastaneen. Voittaja yli 50 ja kaksari suosikin kanssa taisi olla lähes 50, eikä 65:n osumia. On siis vähintäänkin arveluttavaaa puhua minkäänlaisesta erehdyttämisestä, vai mikä on motiivi?

Kirjoittanut

pokeri

Voihan sitä pelata vaikka pokeria. Vai mitä NoPro

Kirjoittanut

Rättyän

heittämä kommentti oli vain ehkä pettyneen miehen purkausta että ei päässy loistamaan osaamisellaan,johan aikaisemmassa lähdössä kun sai osuman niin sanoi että "miksen pelannu isommalla"!
Kyllä näitä aina tulee mutta nyt sattui T65 lähdössä niin tunteenpurkaukset on silloin suuremmat ja keskustelua enemmän jos ei ylläriä saa lapulle mahtumaan!

Kirjoittanut

Kappas

Niin se kenttä kääntyy. Nyt henkilöt jotka vaahtosivat minulle, että mielipiteeni ei ole aina oikea, jankkaavat itse tässä ketjussa, että heidän mielipiteensä on oikea oltava?

Jokaisella saa olla mielipiteensä. Ei se tee jälkiviisastelijoista viisaampaa, että yrittää porukalla muiluttaa jotain, joka puhuu mitä ajattelee?

No Pron kanssa samoilla linjoilla. Toisaalla joku mainitsikin, että raviurheilu on jännä laji: kaikki ovat toisilleen kateellisia, mutta kukaan ei usko, että vilppiä voisi tapahtua. Jos joku siitä puhuu, hänet pitää vaientaa ja haukkua paistiksi :)

Kirjoittanut

ja näin

Et vieläkään ole vastannut! Oliko väärin voitettu?

Kirjoittanut

Tuuli huulia heiluttaa

Ei hän vastaa mihinkään muuhunkaan. Aloituksessa annetaan ymmärtää suursuosikin pettämisessäkin olevan jotain ihmeellistä. Nyt kun ensimmäisen kerran käytit tuota vilppi-sanaa, niin kerrotko missä pelimuodossa epäilet vilppiä tapahtuneen? Täytyyhän sinulla olla jotain konkreettista tuntumaa asiaan, kun noin rohkeita kirjoittelet.

Kirjoittanut

Jaa-jaa

Ei kai tässä mitään ihmeellistä ollut. Olin keskiviikkona po. juoksun jälkeen Vermon tallialueella. Siellä arveltiin, että tästä "keskustellaan" joillakin keskustelupalstoilla vielä pitkään ja jos kuski olisi ollut joku toinen ketjut tulisivat olemaan paljon lyhyempiä. Eivät kai ne pojat siellä aivan väärässä olleetkaan.

Kirjoittanut

rroope ja persson

Te kun ette ole varsinaisesta aiheesta edes puhuneet aikoihin, kunhan vaan minua yritätte provosoida, tosin huonolla menestyksellä.

Nipan kommentiin tartun sen verran, että olen kanssasi samaa mieltä, että tässä kuskinäkökulmassa on totta. Tosin väitän, että kyllä se muillakin kuskeilla olisi yhtä kärkäs aihe ollut. Se olisi tosin ollut ehkä lyhyempi, koska muilla kuskeilla ei ole yhtä suurta fanijoukkoa, jotka vääntävät kaiken aina kuskifanitukseksi. Minun kritiikkini oli alunperin siitä, että tästä hevosesta ei etukäteen sanottu juuta tai jaata (tarkistin ja tästäkin oli kyllä kysytty). Lähdön alusta alkaen kuskilla ainakin oli kuitenkin tieto, että tänään kannattaa taistella voitosta. Ajosuoritus oli siis hyvä. Se vaan ei pitkässä juoksussa ole kannattavaa, että hevosen huippukunnosta ei anneta kuvaa etukäteen, vaan siltä ei varsinaisesti odotettu mitään.

Kirjoittanut

Jaa-jaa

En sanoisi Forssin pidentävän joitakin keskusteluja jonkin fanituksen tai antifanituksen tai edes ajosuorituksen vuoksi.

Kun vertaan Mikan ja toisaalla Moilasen tai Teivaisen ennakkokommentteja ajamistaan hevosista, löydät helposti syyn, miksi Mikan kommenteista ja näin myös ajoista kirjoitetaan enemmän jälkikäteen. Syytä ei tarvinne kertoa.

Kirjoittanut

ja näin

Kuka oli kysynyt? Joutuuko tähänkin odottamaan vastausta yhtä kauan kun edelliseen kysymykkseen.

Kirjoittanut

Minä olen kysynyt

lopeta jankkaaminen. Se on lapsellista.

Kirjoittanut

ja näin

Keneltä kysyit, mistä voi tarkistaa.

Kirjoittanut

Eri vihjefirmoilta

voit tarkistaa ne soittelemalla läpi. Kun et sitä kuitenkaan tee, niin voit lopettaa jo jankutuksesi. En aijo provoihisi mennä, enkä asiasta länkyttää enää. Mielipiteeni ei ole muuttunut, eikä muutu. Jatka sinä palvontaasi. Jatketaan sitten taas toisessa aiheessa. Uskon, että niitä tulee vielä monesti, jos vain kirjoitusintoa riittää.

Kirjoittanut

ja näin

Yritän saada sinut valheesta kiinni. Mitä tuohon lapsellisuuten ja fani poikiin tulee tulee, sehän on ollut sinun tyylisi haukkua ne kirjoittaja jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä.

Kirjoittanut

aivan väärin meni

Sekoitat minut vaan johonkin toiseen henkilöön. Googleen kun menet ja kirjoitat sinne rroope ravia, niin sinne tulee kaikki ketjusi, jossa kommentoit. Kaikki ketjut ovat Forss ketjuja tai Antti/Mika juupastelua. On siis turha syyttää minua valheista, tai valheellisesti asioista jotka voi jokainen tarkistaa tuolla google toimenpiteellä. Teet saman minun nimimerkkini kanssa ja asia ei olekaan niin. Sieltäpä löytyykin ketjuja, joissa kehun Mika Forssia. Valitettavasti yrittämistäsi ei tällä kertaa palkittu. Hyvää Juhannusta.

Kirjoittanut

yllätä meidät

Minun ainakin on hyvin vaikea suhtautua henkilöön, joka tosissaan väittää minun, tai jonkun muun asiallisesti kirjoittavan fanittavan jotain raviohjastajaa. Hei haloo! Tuskin tässä maassa on montaa ihmistä, jotka oikeasti fanittavat tuota ammattikuntaa? Jos taas jonkun mouhijärven kirjoituksista ottaa itseensä, niin kannattaa suorittaa jonkinlaista itsetutkiskelua.

Meitä on aika monta, joita ärsyttää ihmisten mustamaalaaminen ja vielä hyvin usein aiheetta. Ihmetellä täytyy, kun kerran olet useasta lähteestä tarkistanut ennakkokommentit, niin miksi niitä ei voi tänne laittaa? Silloin sanomisillasi olisi sentään jotain todellisuuspohjaa.

Lämmityksessäkö ei myöskään voi laatia ajotaktiikkaa, jos hevonen tuntuu käteen siinä vaiheessa erinomaiselta?

Kirjoittanut

kuitenkin sinulla on kova tarve

mustamaalata minua? Aivan. Jonkinlaista hurskastelua on myös Perssonin kirjoituksissa.

Kirjoittanut

On muuten

mielenkiintoinen ketju ja keskustelu.

Arvon herran/pojat/naiset/tytöt.. Ja näin, Guru ja kumppanit. Olisikohan mitenkään mahdollista, että kaikki tämä into, ajatustyö ja ulosanti suunnattaisiin vaikka tuohon T75-peliin. Vai onko asia niin, että siihen ei sitten "kantti" edes anonyymisti riitä, että ajatuksia peleistä laitetaan oikein syvemmin esille jo ennen maaliintuloa? ;) Pikku virnistys tähän, jotta ymmärrätte pointin..

Siitä vaan virtuaalikynä kauniiseen käteen ja ajatuksia paperille. Itse moisia kirjoittavana voin todeta, että siinä tulee varmasti asteittain pellen maine kun pelit menee metsään urakalla, mutta.. ainakaan ei tulla jälkikäteen huutelemaan, haukkumaan, kehumaan eikä muutakaan.

Että miten on? Meneekö hahmot tuonne Juusin ketjuun sanailemaan etukäteen vai jatketaanko tätä sekoilua? Pikku haastehenkinen juttu? Ehkä vähän. =)

Ja on muuten yhdenkään meistä täällä ihan turha sitten mennä ja piiloutua sen taakse, että "vaikuttaa kertoimiin".. ;)

Kirjoittanut

T75 peliin laitetaan ajatus

sitten, kun Fintoton järjestämä robottien hännystely loppuu.

Ihmisillä pitää saada olla mielipiteitä. Miksi niitä pitää yrittää tukahduttaa? Miksi "ja näin" ärsyttää? Huvittavaa lukea, miten "aina oikeassa oleva kirjoittaja omasta mielestään" ärsyttää, mutta mitä pidemmälle mennään ketjua, sitä pikkusieluisemmaksi ja "omien ohjeiden vastaiseksi" kirjoittajilta kirjoitukset muuttuu. Lukekaa myös omat neuvonne ja käyttäkää niitä. Jos joku on eri mieltä asiasta, niin on. On jotenkin outoa, että Rättyää haukutaan toisella palstalla nimimerkin takaa siitä, että mies on sanonut mielipiteensä televisiossa? Vastalauseet kun ovat vain taas omia vastakkaisia mielipiteitä. Kuka on se Jumala, kuka päättää, että kuka on oikeassa?

Minun puolestani asia on tässä. Hyvää Juhannusta ties monennenko kerran. Tasapuolisesti kaikille :)

Kirjoittanut

Etukäteisjossittelua

Saatan toistaa itseäni, mutta Konsta Pylkkeröllä taisi olla joku sananparsi liittyen jälkiviisaaseen ja hänen silmänsä suuntaan...

Nyt alkoi siis kamala meteli takakäteen, kun yllätysvoittajan taustajoukoilta ei saatu kommenttia ennen lähtöä.

Se minua vaan kummastuttaa, että miksei täältä löydy ketjua koskien huomisen Rovaniemen SeiskaVitosen kolmoslähdön kommentointia. Olisi jotenkin kivempaa, jos valitukset tehtäisiin tällä kertaa etukäteen.

Lähdön yli 70% suosikki (10 Risoamaro Vip) on urallaan KAKSI kertaa startannut hevonen.

Raviradan sivuilta löytyy lähtöön yhden hevosen taustajoukkojen kommentit, 10 Risoamaro Vipin.

7Oikein-lehdestä löytyy lähtöön yhden hevosen taustajoukkojen kommentit, 10 Risoamaro Vipin.

HooUu on tehnyt 75-ennakossaan yhden sivun jutun hevosesta 10 Risoamaro Vip. Ei kommentteja muiden kolmoslähdön hevosten taustajoukoilta.

IiÄsRavien sivuilta ainakaan minun taidoilla ei pysty vielä huomisia tallikommentteja lukemaan.

Lähdöstä löytyy mm. 3 hevosta, joilla on taulussa vähintään 2 voittoa. Näiden peliprosentit ovat 2%, 8%, 2%. Näistä - kuten mistään muistakaan - lähdön hevosista ei ole saatavilla mitään etukäteiskommentteja. Mistään.

Tässä ei sitten ilmeisesti kenenkään mielestä ole mitään valittamisen aihetta näin etukäteen...?

Kirjoittanut

Yllätys ja pitkä matka

Eihän kukaan voinut ennakoida, että yllätys tulee pitkalla matkalla, eihän. Jos sanon, että olisin saanut tämän kiinni C-hevosena 75:ssa jos olisin pelannut, niin olen jälkiviisastelija eikös niin.

Kirjoittanut

Nyt on kaikki hyvin, eikös?

Ei tullut Rovanimen 75 raveissa suuria yllätyksiä puskista ja etukäteen hehkutetut pitivät. Potti vajaa 100 euroa ja maassa kaikki hyvin?

Kirjoittanut

Rovaniemi

Pelkällä T7 valinnalla sai noin 200. Merkittävmpää kuitenkin ehkä on, että 6 ja 5 oikein voittoluokkien rahat siirtyivät bonuskierriokselle. Nyt eikun robottia rasvaamaan :)

Kirjoittanut

näinhäntäätouhuilu menee

Tänään Porissa 28.6. ihmetellään satavarmamiehen suulla informaatiokatkosta, kun on ilmestynyt uusia muutoksia 75-pelin sulkeutumisen jälkeen.

Pitäisi varmaan ilmoittaa valvovalle viranomaiselle eduskuntaan, että tämä epämääräisyys saadaan kitkettyä pois.

Kirjoittanut

Muutokset

Tuossa hommassa pitäisi olla selkeä sääntö.
Tunti ennen peliajan päättymistä pitää olla tiedot mahdollisista kengityksistä ja ufoista. Sen jälkeen niitä ei saisi enää tehdä / hyväksyä.

Kirjoittanut

Samaa mieltä

Ja tunti ennenkin on aika myöhään. Porukkapelit pitäis saada myyntiin ajoissa kioskeilla. Tunti ennen niitä ei kannata tehdä.